Tom tom ei käynnisty

Mikä vikana, olen resetoinut mutta ei käynnisty siitä huolimatta.
Olenkohan resotoinut oikein. Miten oiken tuo tehdään?
Ilmianna
Jaa

26 Vastausta



sitä resetointi nappia pitkään painettuna 20-30sek jos mikään ei auta niin se on kaputt. Omia kokemuksia on, kun ei käynnistynyt enään niin huoltoon meni
Ilmianna
Jaa
ei minullakaan tapahtunut mitään vaikka kuinka painelin resetointia, vain latausvalo paloi mutta ei auennut, latasin sitä tuntikausia, sitten se huilasi yön yli, sitten se alkoi pelittään ja on toiminut pari kuukautta moitteetta. Olen sitä mieltä että se akun jännite menee liian alas, eikä lähde heti lataamaan. Ota näistä sitten selvää =)))
Ilmianna
Jaa
Missäköhän on Tomtomin keskushuolto tai mistä saa selville lähimmän huoltopisteen? Ei käynnisty ohjeista huolimatta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Huoltopaikan saat selville paikasta josta ostit sen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Eilen ostettu Tomtom One (Europe uusi versio) toimi puoli päivää ihan moitteetta. Sitten kokeilin Tomtom-softaa tietokoneella ja kone ehdotti softan päivittämistä uuteen versioon ja näin teinkin.

Nyt käynnistettäessä laite kehottaa "Valitse kartta" ja ilmoittaa samalla "Karttaa ei löydy" eikä suostu jatkamaan tästä pidemmälle.

Mikä on mennyt pieleen päivityksessä? Varmaan joku toinenkin on törmännyt samaan ongelmaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
16 VASTAUSTA:
softa ennen päivitystä tekemästäsi varmistuksesta. Sen jälkeen kun tomppa taas toimii niin kokeile päivitystä uudelleen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
vanha_ kirjoitti:
softa ennen päivitystä tekemästäsi varmistuksesta. Sen jälkeen kun tomppa taas toimii niin kokeile päivitystä uudelleen.
...tosin pitkän (1 tunti) puhelimessa roikkumisen jälkeen.

Kun selitin ongelmani ja että en saanut tiedostoja toimimaan, niin niin puhelimeen vastannut kaveri analysoi ongelman "siinä on ilmeisesti korruptoituneet tiedostot". Sitten "niin koska sen ostitkaan" - viime lauantaina - "no, palauta se myyjäliikkeeseen ja pyydä uusi tilalle".

Siis kiitokset TomTom-tuelle tosi tyylikkäästä suhtautumisesta ja asia korjautui asiakkaan kannalta mukavimmalla tavalla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tomtom toimi meilläkin tasan viikon kunnes yritettiin päivittää ja sitten jymähti tom tom ja meinas uus tietokonekin seota lopullisesti kun tämä uusi navigaattori siihen liitettiin.
Giganttiin menimme valittamaan ,että tom tom ei enää käynnisty, on ollut nyt jo viikon valtuutetussa huollossa jossain Suomen ulkopuolella , ei kuulemma kotimaassa takuu huoltoa jos nyt menee takuuseen...he he omituista tämäkin .
Kun laite palaa , perun kaupan ja hankin jonkun toisen merkkisen navigaattorin , mielestäni kenenkään ei pidä sekoontua tom tomiin.
En myöskään asioi kyseisen liikkeen kanssa, vaikka myisi kuinka edullisesti.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Terhi kirjoitti:
Tomtom toimi meilläkin tasan viikon kunnes yritettiin päivittää ja sitten jymähti tom tom ja meinas uus tietokonekin seota lopullisesti kun tämä uusi navigaattori siihen liitettiin.
Giganttiin menimme valittamaan ,että tom tom ei enää käynnisty, on ollut nyt jo viikon valtuutetussa huollossa jossain Suomen ulkopuolella , ei kuulemma kotimaassa takuu huoltoa jos nyt menee takuuseen...he he omituista tämäkin .
Kun laite palaa , perun kaupan ja hankin jonkun toisen merkkisen navigaattorin , mielestäni kenenkään ei pidä sekoontua tom tomiin.
En myöskään asioi kyseisen liikkeen kanssa, vaikka myisi kuinka edullisesti.
Ensimmäinen kerta home ohjelmiston käyttöä ihka uudelle TomTom One Europelle ja seurauksena oikeaan alalaitaan vilkkuva punainen ympyrä jonka sisällä valkoinen ruksi. PC:kään ei tunnistanut enää koko laitetta. Soitto tukeen ja sieltä ohje vaihtaa myyjäliikkeessä. No ei kun toimeksi vaihto ok ja toimiva TomTom one kiinni taas tietsikkaan välittömän varmuuskopion ottamista varten. Ja sama juttu ei varmuuskopiota tullut, mutta screenin oikeaan alakulmaan sama vilkkuva ruksi. Kone ei tunnista mitään liitettyn johdon päähän. Mitkään resetoinnit ei auta. TomTom täysin jämähtänyt. Hatuttaa lievästi. Tuskin suosittelen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
onetomtom kirjoitti:
Ensimmäinen kerta home ohjelmiston käyttöä ihka uudelle TomTom One Europelle ja seurauksena oikeaan alalaitaan vilkkuva punainen ympyrä jonka sisällä valkoinen ruksi. PC:kään ei tunnistanut enää koko laitetta. Soitto tukeen ja sieltä ohje vaihtaa myyjäliikkeessä. No ei kun toimeksi vaihto ok ja toimiva TomTom one kiinni taas tietsikkaan välittömän varmuuskopion ottamista varten. Ja sama juttu ei varmuuskopiota tullut, mutta screenin oikeaan alakulmaan sama vilkkuva ruksi. Kone ei tunnista mitään liitettyn johdon päähän. Mitkään resetoinnit ei auta. TomTom täysin jämähtänyt. Hatuttaa lievästi. Tuskin suosittelen.
kävi minulle (Olen pari viestiä sitten esiintynyt: Ostin eilen ... tomtomin 27.5.2007 klo 21.42)

Onkohan tässä joku tyyppivika?

Tietokoneen ohjelma todella ekalla kerralla *heti laitetta liitettäessä* kehottaa päivittämään navigaattorin ohjelmiston ja kun minulla ei ollut aiempaa kokemusta navigaattoreista, niin tottakai päivitin uudempaan ennenkuin olin ottanut kunnon varmuuskopiota. Oireet olivat samanlaisia: vilkkuva ruksi eikä käynnistyminen edennyt. Korruptoituneesta laitteesta ei sitten tietenkään voinut ottaa oikeaa varmuuskopiota. Sain jotakin yhteiskooltaan n. 500 kt.

TomTom-tuki kehotti sitten vaihtamaan laitteen uuteen toimivaan. Vaihdoinkin tällä kertaa Skandinaviaversioon (erotuksen sain rahana). Tästä otin heti ensin varmuuskopion ja koko oli n. 223 Mt.

Mutta onko tässä jokin tyyppivika. Kyllä ohjelman päivittämisen tulisi onnistua tavalliselta tietokoneen käyttäjältä, eikä ole valmistajallekaan hyvää mainosta että päivitysten asentaminen takkuilee.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
onetomtom kirjoitti:
Ensimmäinen kerta home ohjelmiston käyttöä ihka uudelle TomTom One Europelle ja seurauksena oikeaan alalaitaan vilkkuva punainen ympyrä jonka sisällä valkoinen ruksi. PC:kään ei tunnistanut enää koko laitetta. Soitto tukeen ja sieltä ohje vaihtaa myyjäliikkeessä. No ei kun toimeksi vaihto ok ja toimiva TomTom one kiinni taas tietsikkaan välittömän varmuuskopion ottamista varten. Ja sama juttu ei varmuuskopiota tullut, mutta screenin oikeaan alakulmaan sama vilkkuva ruksi. Kone ei tunnista mitään liitettyn johdon päähän. Mitkään resetoinnit ei auta. TomTom täysin jämähtänyt. Hatuttaa lievästi. Tuskin suosittelen.
Aivan samat viat , mutta Gigantti vaan ei suostu vaihtamaan ilman huoltoa. Ei siis suostu uskomaan että vika on tuotteessa, huonoa palvelua! Montakohan viikkoa menee sitä tutkiessa ....
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Terhi kirjoitti:
Aivan samat viat , mutta Gigantti vaan ei suostu vaihtamaan ilman huoltoa. Ei siis suostu uskomaan että vika on tuotteessa, huonoa palvelua! Montakohan viikkoa menee sitä tutkiessa ....
jouduin odottamaan 15 työpäivää kun tuli huollosta, jouduin lähettään laiteen Hollantiin huoltoon, eivät pystyny korjamaan joten sain uuden tilalle. Homma toimi ihan mallikaasti UPS haki ja toi laiteen kotiovelle, ja Tompan sivuilta pystyin seuramaan kun laite oli perillä ja koska lähti, ilmoittivat myös s-postiin! Mullakaan ei laite käynnistynyt vaikka mitä teki, eli jotakin näitä halvempia Tomppia vaivaa. Tämä taitaa olla ihan tyyppivika näissä
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3.0 kirjoitti:
jouduin odottamaan 15 työpäivää kun tuli huollosta, jouduin lähettään laiteen Hollantiin huoltoon, eivät pystyny korjamaan joten sain uuden tilalle. Homma toimi ihan mallikaasti UPS haki ja toi laiteen kotiovelle, ja Tompan sivuilta pystyin seuramaan kun laite oli perillä ja koska lähti, ilmoittivat myös s-postiin! Mullakaan ei laite käynnistynyt vaikka mitä teki, eli jotakin näitä halvempia Tomppia vaivaa. Tämä taitaa olla ihan tyyppivika näissä
Mites sait sen huolto-operaataation käyntiin? Siis että UPS haki ja toi. Pitikö maksaa itse rahdit?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
onetomtom kirjoitti:
Mites sait sen huolto-operaataation käyntiin? Siis että UPS haki ja toi. Pitikö maksaa itse rahdit?
Tomtom.in suomenkieliseen tukipalveluun puh. 03039038, siltä sain ohjeet miten toimia. Rahtia ei tarvinnut maksaa, eli oli ilmainen molempiin suuntiin
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3.0 kirjoitti:
Tomtom.in suomenkieliseen tukipalveluun puh. 03039038, siltä sain ohjeet miten toimia. Rahtia ei tarvinnut maksaa, eli oli ilmainen molempiin suuntiin
että tukipalvelu on auki kl 11-18
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
mainita kirjoitti:
että tukipalvelu on auki kl 11-18
kiitos
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
onetomtom kirjoitti:
kiitos
Jos joudutte resetoimaan tomppaa niin taiteilkaa kahdella sormenna siten, että painatte ensin virtanappulaa alhaalla ja sitten samanaikaisesti klemmarilla sitä resetointia.
Auttoi mulla
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
...samalla tavalla... kirjoitti:
kävi minulle (Olen pari viestiä sitten esiintynyt: Ostin eilen ... tomtomin 27.5.2007 klo 21.42)

Onkohan tässä joku tyyppivika?

Tietokoneen ohjelma todella ekalla kerralla *heti laitetta liitettäessä* kehottaa päivittämään navigaattorin ohjelmiston ja kun minulla ei ollut aiempaa kokemusta navigaattoreista, niin tottakai päivitin uudempaan ennenkuin olin ottanut kunnon varmuuskopiota. Oireet olivat samanlaisia: vilkkuva ruksi eikä käynnistyminen edennyt. Korruptoituneesta laitteesta ei sitten tietenkään voinut ottaa oikeaa varmuuskopiota. Sain jotakin yhteiskooltaan n. 500 kt.

TomTom-tuki kehotti sitten vaihtamaan laitteen uuteen toimivaan. Vaihdoinkin tällä kertaa Skandinaviaversioon (erotuksen sain rahana). Tästä otin heti ensin varmuuskopion ja koko oli n. 223 Mt.

Mutta onko tässä jokin tyyppivika. Kyllä ohjelman päivittämisen tulisi onnistua tavalliselta tietokoneen käyttäjältä, eikä ole valmistajallekaan hyvää mainosta että päivitysten asentaminen takkuilee.
no nyt se sattui minullekin..Olen ajannut uusia maksullisia karttoja ja kameroita sisään ja se on mennyt hyvin mutta nyt kun tarkistin karttoja tuli punainen risti eikä lähde millään pois...vuosi on mennyt takuuta ei ole..meneekö tämä kone roskikseen..????
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
mitä tehdä kirjoitti:
no nyt se sattui minullekin..Olen ajannut uusia maksullisia karttoja ja kameroita sisään ja se on mennyt hyvin mutta nyt kun tarkistin karttoja tuli punainen risti eikä lähde millään pois...vuosi on mennyt takuuta ei ole..meneekö tämä kone roskikseen..????
laittaa navi telakointiasemaan/piuhaan kiinni, jolla siis yhdistät navin tietokoneeseen, ja käynnistä navi. Pitäis käynnistyä ja nyt sit yritä päivittää homen kautta. Onnistuko?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Terhi kirjoitti:
Aivan samat viat , mutta Gigantti vaan ei suostu vaihtamaan ilman huoltoa. Ei siis suostu uskomaan että vika on tuotteessa, huonoa palvelua! Montakohan viikkoa menee sitä tutkiessa ....
HUOM!

Tiedoksi, että Gi..tissa on kaikista huonon takuuhuolto-palvelu. Pisimmät jonot ja takuuhuollon kynnys todella korkea.

Eli ihan vaan vinkiksi - älä osta Gi..tista.

Pari vuotta sitten G..tti mainosti isoon ääneen "Gi..tti takuuta". Pienen tarkastelun jälkeen selvisi, että se on prikulleen sama tai piirun verran huonompi kuin Kuluttajansuojalain määräämä virhevastuu!!!

Nimim. ex-kuluttajaneuvoja
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ex-kuluttajaneuvoja kirjoitti:
HUOM!

Tiedoksi, että Gi..tissa on kaikista huonon takuuhuolto-palvelu. Pisimmät jonot ja takuuhuollon kynnys todella korkea.

Eli ihan vaan vinkiksi - älä osta Gi..tista.

Pari vuotta sitten G..tti mainosti isoon ääneen "Gi..tti takuuta". Pienen tarkastelun jälkeen selvisi, että se on prikulleen sama tai piirun verran huonompi kuin Kuluttajansuojalain määräämä virhevastuu!!!

Nimim. ex-kuluttajaneuvoja
Odottivat varmaan sun vastausta vuosikaudet...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Minulla on jo n.5v. vanha tomppa, joka on pelittänyt hyvin tähän saakka, mutta nyt, kun laitteen käynnistää, ei se puhu eikä pukahda, äänet siis puuttuu, kuva tulee kylläkin. Saan äänet kuulumaan, kun resetoin laitteen joka kerta, kun käynnistän sen, mutta muuten ei kuulu mitään. Onkohan kenelläkään "kikka kolmosta" asian korjaamiseksi, ei oikein näin vanhaa laitetta kannattaisi kalliisiin huoltoihin viedä, aikoinaan laite maksoi alle satasen. Äänet on kyllä päällä, siitä ei ole kyse!
Kiitos neuvoista!
Ilmianna
Jaa
Minulla myös ongelma TomTomin kanssa. Erehdyin ostamaan itä-euroopan kartan. HOME2 kehottaa päivittämään järjestelmän ennen kartan latausta. Onneksi otin varmuuskopion, sillä päivityksen jälkeen vekotin on täysin jumissa. Minulla HOME2:ssa toimii varmuuskopiointi ja sen palautus, mitään muuta en ole saanut toimimaan.

Otin yhteyttä TomTomin tuotetukseen. Siellä henkilö "Mikko" ilmoitti ystävällisesti, että TomTom ei hyvitä ostamaani "palvelua" eli sitä karttaa, koska olen käyttänyt HOME2:lla sen lisenssin! Jos yritän päivittää, rakkine ei käynnisty. Pystyn palauttamaan HOME2:lla kuitenkin vanhan järjestelmän ja kartat.

Oletteko kohdanneet missään huonompaa palvelua?

Älkää hyvät ihmiset ostako TomTomilta mitään karttoja. Yrityksessä kuvitellaan, että asiakkaat viettävät lomansa TomTomin kanssa pelleillessä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Kerropa hyvinä lisätietoina:
Mikä kartta sulla oli ennen Itä-Euroopan kartan asennusyritystä?
Yrititkö asentaa laitteelle vai muistikortille?

Itse en ole koskaan käyttänyt Homen varmuuskopiointia (enkä palautusta), vaan olen tehnyt varmuuskopioinnit tietokoneen resurssienhallinnan kautta.

Kokeile sinäkin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tomppaa 7v, no probl kirjoitti:
Kerropa hyvinä lisätietoina:
Mikä kartta sulla oli ennen Itä-Euroopan kartan asennusyritystä?
Yrititkö asentaa laitteelle vai muistikortille?

Itse en ole koskaan käyttänyt Homen varmuuskopiointia (enkä palautusta), vaan olen tehnyt varmuuskopioinnit tietokoneen resurssienhallinnan kautta.

Kokeile sinäkin.
Eipähän tuolla entisellä tai uudella kartalla ole mitään väliä kun se p***a rottelo jumiutuu jo järjestelmäpäivityksessä (mitä se uuden kartan asennus edellyttää).

Yrityksessä on kaksi hyvää asiaa:
- tuote kun sen ostaa hyllystä
- tuotetuki yrittää ystävällisesti auttaa asiakkaita kun he yrittävät saada rotteloitaan kuntoon

Kaikki muu yrityksessä on päin persettä, erityisesti nämä after-sales-prosessit ja ja siihen liittyvä tuotekehitys ja testaus. Yrityksessä kuvitellaan ihan vakavissaan, että asiakkaat viettävät lomansa Tompan kanssa pelleillessä. Ja se näkyy taloudellisissa tunnusluvuissa: myynti laskee vuodesta toiseen kuin lehmän häntä ja oman pääoman tuotto-% on jatkuvasti surkealla tolalla. Parasta mitä tuolle puljulle voi tapahtua on se, että jokin Apple Inc tai vastaava ostaa sen ja reorganisoi nuo mädät osat täydellisesti.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
kusetusta koko navigaattori homma ,, itse ostin tompan ja myyjät kehu et netistä voi itse kartat päivittää, ja PASKAT VOI, pitäs maksaa hitosti ennenku voi päivittää mitään,,myynti hetkellä ei rahasta puhuneet mitään ,,jos päivittää, siis kusetusta myyyyyjiltä !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Tom tom ei käynnisty

Mikä vikana, olen resetoinut mutta ei käynnisty siitä huolimatta.
Olenkohan resotoinut oikein. Miten oiken tuo tehdään?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta