Mäkissä huijataan lapsia!

huijattu

tilasin mäkkärissä kaksi lasten ateriaa ja pyysin ne nimen omaan ilman niitä hirvittäviä leluja. Hinta oli kuitenkin sama kuin lelun kanssa 3,90. rupesin sitten pöydässä laskemaan, mitä hampurilainen, ranskalaiset ja juoma maksavat..3,20. miksei kassatyttö voinut lyödä näitä koneeseen erikseen, kun selvästi tiesi, että se tulee halvemmaksi. vai onko ne kassablondit tosiaan niin pönttöjä siellä?

pitääkö ruuat todellakin tilata erikseen, jotta ne saa halvimpaan hintaan!? eikö kassahenkilön työhön kuulu laskuttaa asiakasta halvimpaan hintaan..

29

10333

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • törkeää

      Ei ole mitään herkkua tehdä pätkätöitä mäkissä. Aika älytöntä sitäpaitsi haukkua koko maailman mäkit yhden (mahdollisesti) harjoittelijan takia. Kaikilla on joskus paha päivä, eikä henkilökunta varmasti tunne mitään velvoitteita työnantajaansa kohtaan.

      Suoraan sanottuna ainoa pönttö on se, joka menee mäkkiin syömään - ja vielä lasten kanssa!

      ps. kassahenkilön, kuten kaikkien työntekijöiden työhön kuuluu tehdä voittoa korporaatiolle.

      • orja...; )

        Heippa! Olen McDonald'sissa töissä ja meitä on todellakin käsketty lyömään asiakkaan tilaama lasten ateria Happy Mealina eli kalliimmalla hinnalla, vaikka hän tilaisikin sen ilman lelua. Itse aina ennen myin asiakkaalle kaikki tuotteet erikseen, jos hän ei halunnut lelua, mutta tämä kiellettiin. Happy Meal on kuulemma McDonald'sin "pyhä lehmä", johon ei saa millään tavoin kadota. Onhan se munkin mielestä ihan törkeää rahastusta, mutta me työntekijät ei voida sille mitään!

        Mutta vinkkinä, tilatkaa hampurilainen, pienet ranskikset ja pieni juoma erikseen, niin saatte ne halvemmalla!


      • Anonyymi
        orja...; ) kirjoitti:

        Heippa! Olen McDonald'sissa töissä ja meitä on todellakin käsketty lyömään asiakkaan tilaama lasten ateria Happy Mealina eli kalliimmalla hinnalla, vaikka hän tilaisikin sen ilman lelua. Itse aina ennen myin asiakkaalle kaikki tuotteet erikseen, jos hän ei halunnut lelua, mutta tämä kiellettiin. Happy Meal on kuulemma McDonald'sin "pyhä lehmä", johon ei saa millään tavoin kadota. Onhan se munkin mielestä ihan törkeää rahastusta, mutta me työntekijät ei voida sille mitään!

        Mutta vinkkinä, tilatkaa hampurilainen, pienet ranskikset ja pieni juoma erikseen, niin saatte ne halvemmalla!

        Niin, noinhan se menee kaikessa. Ostaja ostaa jotakin ja se on siinä.
        Jos ostaja hoksaa toisen tavan ja itselleen edullisemman, niin sitten toimii niin.
        Tuo on joku kamppanja juttu ja jos sen tilaa, sen saa.
        Harmillista jos joku kokee itsensä huijatuksi . Myös minua vaivaa, että miksi kassan tehtävä olisi laskea asiakkaalle halvin hinta? Ei asiakas ole palkannut omaa edunvalvojaa vaan nuo työntekijät ovat mäkissä töissä ja heidän tehtävä on toimia sen etujen valvojana, kuka maksaa heidän palkkansa.
        Nyt kun sen tiedät, voit toimia niin, kun parhaaksi näet. Samoin muutkin voi toimia, ketkä asian ymmärtävät.


    • jessus*******

      mikä siinä on vaikeeta tajuta: happy mealiin KUULUU se lelu!!!!!!!! jos ei sitä helkutin lelua halua niin onko vaikeeta sanoa että hampurilainen, pienet ranskalaiset ja pieni limu?? ei siinä mitää huijata, kun siihen lelu kuuluu niin se kuuluu ja sillä selvä!

      • orja...; )

        Huh..Sä kuulostat ihan meidän ravintolavastaavalta! Ei tätä asiaa nyt noin vakavasti tartte ottaa : )


      • xxxxx
        orja...; ) kirjoitti:

        Huh..Sä kuulostat ihan meidän ravintolavastaavalta! Ei tätä asiaa nyt noin vakavasti tartte ottaa : )

        Mun mielestä tässä asiassa on todella vakavaa se, että joku yleensä käyttää kyseessä olevan korporaation palveluksia vapaaehtoisesti ja vielä opettaa saman lapsilleen.


      • Anonyymi
        xxxxx kirjoitti:

        Mun mielestä tässä asiassa on todella vakavaa se, että joku yleensä käyttää kyseessä olevan korporaation palveluksia vapaaehtoisesti ja vielä opettaa saman lapsilleen.

        Minusta se taas on hienoa. Mäkki on mukava paikka ja hyvää ruokaaaaa!!!
        Otan usein sen kanasalaatin ja on hyvää. Myös bikmäkit on hyvää ja kaikki muukin, kun nälkä on.
        Mäkki on nälkäisen pelastus. Samoin hese, kotipizzat ja subwayt.


    • kokenut

      Olen huomannut saman asian! todella törkeää lasten hyväksikäyttöä (tiskin molemmilla puolin :) ) myydä jopa lapsille ateriaa ylihintaan, jos he eivät lelua halua!! meidän työt eivät ole Mäkkärissä enää sen jälkeen käyneet, kun sain selville tämän "kusetuksen". Onneksi ei heillä itselläänkään enää ole halua sinne ryöstettäväksi omia viikkorahojaan kun käyttivät...todella törkeää perheravintolalta, ei voi muuta sanoa!!

    • käyt

      ..jossain Mäkkärissä? Epäterveellistä ja mautonta ruokaa, hyh! Ja vielä lapsille sellaista... 7,80 saa jo vaikka minkälaista, kunnollista eväsainesta kaupasta!

    • vastuuntuntoa

      Enpä todellakaan itse uskaltaisi julkisesti retostella sillä että vien lapset mäkdoonaldsiin...
      Ryhdistäydy!

      • ,,,,,,,,,,

      • Joutsenmerkkituotteessa!!!

      • Ruutataan jo tehtaalla lihaan

      • Anonyymi

        Hengitä !
        Mäkkäri on sekä lapsille että aikuisille hieno kokemus joka kerta!


    • tilata sitä

      Kuten tuolla jo joku totesi, jos et halua lasten ateriaan lelua niin älä tilaa sitä, koska lelu KUULUU siihen hintaan.
      Ihan sama jos menisin ostamaan 600g paketin jauhelihaa kaupasta ja kassalla totean, että otankin tästä vain 400g vaikka niitä paketteja on siellä erikseen. Tämä nyt siis vain vertaus. Ja eikös lelun tilalle saa pehmiksen, ainakin hesessä saa silloin harvoin mitä pari kertaa vuoteen siellä käydään eikä haluta mitään älyttömiä lelun rojuja nurkkiin enää yhtään enempää.

      • huijattu

        pointti olikin se, että vaikka aterian tilaa ilman lelua, se laskutetaan lelun kanssa eli 3,90 kun oikea hinta olisi 3,20. ja tilalle ei saa pehmistä.


      • näin se on
        huijattu kirjoitti:

        pointti olikin se, että vaikka aterian tilaa ilman lelua, se laskutetaan lelun kanssa eli 3,90 kun oikea hinta olisi 3,20. ja tilalle ei saa pehmistä.

        No mutta sehän se pointti tässä on, että silloin on tosiaan tilattava jotain muuta kuin se lasten ateria johon se lelu tosiaan kuuluu.
        Tottavie siitä laskutetaan sen mukaan mikä tämän lasten aterian hinta on. Ainakin minun logiikalla se on ihan ok! Sama jos tilaisit lasten aterian mutta et haluaisikaan sitä hampurilaista, totta vie se laskutetaan sen mukaan mikä siihen "pakettiin" kuuluu vaikka sitten jätät siitä jotain pois omasta tahdosta.


    • piketar

      Luin koko viestiketjun ja ei voi olla hymyilemättä..Pointti itse asiassa oli lukemani perusteella se, että happy meal on Ateria-kaikki kolme artikkelia puolestaan erikseen ovat tuotteita : ELI olet tilannut kaksi happy meal-Ateriaa etkä kahta hiilihapollista karieksen (myöhemmin reikien) aiheuttajaa; ja neljää(kaksi hampurilaista ja kahdet ranskalaiset) turhaa energiaa sisältävää roskaa erikseen.


      Ja satutko tietämään paljonko vitamiineja ja hivenaineita lapsesi saivat? Eipä muuten löytynyt Mäkkärin sivuilta.. Itselläni ei ole lapsia, mutta olen äidilleni ikuisesti kiitollinen ettei hän ikinä suostunut viemään meitä kolmea mäkkäriin. Sanoi ettei suostu syöttämään sellaista höttöä ja vielä maksamaan siitä.

      Pointteja on siis useampi. Odotan mielenkiinnolla kommentointiasi "huijattu"

      • eräs äiti

        Ensinnäkin kysyisin sinulta, että kertoiko huijattu käyvänsä mäkkärissä syömässä joka päivä / joka toinen päivä / tämän tästä / tms???
        On paljon perheitä, joissa syödään todella terveellisesti ja monipuolisesti ja mäkkärissä tms. käydään todella harvoin. Aika rasittavaa jos jokaikisestä ateriasta pitäisi olla laskemassa vitamiinit ja hivenaineet, kivennäisaineet, proteiinit, rasvat, yms. yms. Onneksi olen itse saanut sen kasvatuksen, että kaurapuurokin on epäterveellistä jos sitä saavikaupalla syö.

        Entäs käveletkö kaupungilla ilmansaasteiden keskellä? Sekin on hyvin epäterveellistä. Me asutaan maaseudulla raittiissa ilmassa joten vältytään ilmansaasteilta ja autojen pakokaasuilta.
        Mitä epäterveellistä sinä teet?
        Elätkö sinä niin terveellisesti ja syöt vain kotitekoista ruokaa etkä koskaan esim. herkuttele; edes karkkia, suklaata, jätskiä, tms? Etkö koskaan?


      • perks

        Miten pirussa sinä noin hyvin tiedät minkälaisia mäkkärin ateriat ovat jos et niitä koskaan ole syönyt..Käväseppäs mäkkärissä ja tilaa ateria oikein tarjottimella,läydät siitä aluspaperin jonka takapuolella on selostettu kaikki hivenaineet,suolapitoisuudet,proteiinimäärät sun muut.. Hyvin hyödyllistä tietoa meille varsinkin joiden lapsi on erityisellä ruokavaliolla, elinikäisellä proteiinirajoituksella ja elinikäisellä makean syönnillä.. voi luoja


      • Huijattu

        Pointti ei tässä ketjussa ollut ainakaan se, paljonko vitamiineja mäkkiruuassa on. Sille voit aloittaa ihan oman ketjun. Olen kuitenkin todella pahoillani, että äitisi on sinut pienenä aivopessyt noin pahasti. Happy Mealiin hampurilaisen saa myös ruissämpylällä ja lisäksi voit ottaa salaatin/porkkanat/hedelmät ja maidon/tuoremehun tai vaikka veden. Voit siis huoletta viedä myös omat tulevat lapsesi sinne syömään!

        Kukaan ei ilmeisesti vieläkään näytä tajuavan minun pointtiani..ettei asiakkaan tarvitse tietää, mikä systeemi tulee edullisemmaksi, vaan kassa voisi automaattisesti lyödä sen edullisimmalla tavalla. Mutta en jaksa tästä asiasta enää kinata.


      • Piketar
        perks kirjoitti:

        Miten pirussa sinä noin hyvin tiedät minkälaisia mäkkärin ateriat ovat jos et niitä koskaan ole syönyt..Käväseppäs mäkkärissä ja tilaa ateria oikein tarjottimella,läydät siitä aluspaperin jonka takapuolella on selostettu kaikki hivenaineet,suolapitoisuudet,proteiinimäärät sun muut.. Hyvin hyödyllistä tietoa meille varsinkin joiden lapsi on erityisellä ruokavaliolla, elinikäisellä proteiinirajoituksella ja elinikäisellä makean syönnillä.. voi luoja

        Kritisointi on oleellinen osa keskustelua. Kuten aiemmin totesin, pointteja on useampia. Ja teksti on tarkoitettu luettavaksi myös rivien välistä. Maaseudun ja kaupungin puhtaudesta sen verran, että onko esim. Helsinki suurkaupunki? Olen asunut maaseudulla lapsuudessa ja suurkaupungeissa ulkomailla aikuisiällä ja nykyään maaseutu-kaupungissa. Ilmansaasteet on suhteellinen käsite. Se mikä käsitetään Helsingissä välttäväksi tai huonoksi ilmanlaaduksi, mitataan Lontoossa hieman eri asteikolla. Puhumattakaan Delhistä. Myös tupakointi on epäterveellistä ja tuskin kukaan saavikaupalla puuroa syö.

        Ja suokaa anteeksi tietämättömyyteni ravintoarvojen suhteen, mäkkärin omilta sivuilta ei löytynyt kuin energiaravintoaineiden määrät. Millaiset arvot ranskikset, hamppari ja limu saavat? Ovatko mielestänne koulujen limuautomaatit ok?

        ”Suomalaiset ovat Pohjolan lihavinta kansaa ja muihin eurooppalaisiin verrattuna keskitasoa. Tutkimusten (Kela, Mini-Suomi 1997) mukaan lähes 70 prosenttia suomalaisista miehistä ja yli 50 prosenttia naisista on ylipainoisia (painoindeksi yli 25) ja suorastaan lihavia (painoindeksi yli 30) miehistä on 20 ja naisista 19 prosenttia. Tulevaisuus ei näytä kovin lupaavalta, sillä myös lasten ja nuorten lihavuus yleistyy.” Ei siis ihme, että se koira älähtää johon kalikka kalahtaa. Vanhempien ravitsemuskasvatuksella on syy-yhteytensä lasten lihavuuteen. Miten lapset tulevat vuosi vuodelta lihavammiksi? Lihovatko he ilman hengittämisestä vai vanhempien kukkarosta? Mietteliäänä olen seurannut tutkimustuloksia lapsista, jotka ovat ylipainoisia vaikka lasten aineenvaihdunta on noina vuosina vilkasta. Olen itse kasvanut tavallisella kotiruualla: ylimääräinen energia on kulutettu ulkoillessa ja leikkiessä. Ei mitään ruoka- ja liikuntakikkailuja. Hese-mäkkäreissä käyntiä en ymmärrä, koska lelut, jätskit ym. kylkiäiset ovat lapsiin vaikuttamista piilomainonnalla. http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/default.asp?site=34&tmf=16830&lmf=16831&id=18375&mode=readdoc. Kannattaa lukea artikkeli kokonaisuudessaan ja ajatuksen kera.

        Terveellinen ruokavalio ei ole sama kuin puritaani valinta miniporkkanoita ja lähdevettä. Järkevään ruokavalioon voi kuulua kerran viikossa herkuttelua, mutta en kannustaisi omaa lastani hese-mäkkäriin. Pidän kiitos kysymästä kerran viikossa jäätelö- tai karkkipäivän. En koe menettäneeni mitään vaikka emme käynytkään hese-mäkkäreissä. Miksi pitäisi? Olemme usein valmistaneet ruuan itse. Joskus olemme käyneet perhetuttujen ravintolassa, jossa ruoka tulee lautasilla, työvoima ei ole riistämällä palkattua ja voitto ei mene ylikansalliselle yhtiölle. Ehkä kannattaa ottaa myös tällaisia asioita huomioon.


    • tmck

      Täytyy sanoa että nyt täällä on useampi joilla on jotain pahasti vialla...

      Ensiksi jos tilaa happy mealin ihan sama otatko lelun vai et. Hinta on sama. Tilaa erikseen.

      Ja mitäs sitten jos vanhemmat vievät tenavat mäkkäriin???
      Niin mekin käymme siellä kerran kuussa. Happy meal: juustohamppari, lohkopotut, maito ja lelu. Voisin tietysti tehdä kaikki kotonakin mutta meille se on mukavaa vaihtelua kotiruuan suhteen ja minulle tiskivapaata ateriaa...

      Ja sille joka ei "koskaan ole käynyt" mäkkärissä kysymys. Oletko käynyt koskaan ravintolassa syömässä tai nakkarilla??? Jos olet niin miksi??? ei näissä sen terveellisempää sapuskaa ole kuin mäkkärissä. Samaa piip näissä kaikissa. Monesti ei ulos lähdetä syömään ruuan takia vaan seuran ja kokemusten vuoksi!!!

    • HappyMeal

      Happy Meal sisältää lelun lisäksi myös sen Happy Meal laatikon jossa on pelejä sekä Happy Studio pelin koodeja. Meillä ainakin kerättiin noita koodeja joskus että saatiin uusia hahmoja, pelejä ja kenttiä auki tuonne Happy Studioon.

      Ja ei nuo porkkanat ja maito niin pahoja hampaiden pilaajia ole, etteikö siihen sekaan yksi juustohampurilainen mahtuisi. Voisivat toki vaihtaa sen kevytmaidon vaikkapa plus maidoksi niin proteiinisisältö olisi parempi (nyt lähinnä juuston caseiinia, plus maidolla tulisi hera proteiinikin mukaan paremmin)

    • Armi-mummo

      huh, huh, tuli oikein tuskan hiki kun luin näitä kommentteja...olin juuri ajatellut huomenna viedä pienet mummon kullat mäkkäriin. Yritin googlettaa ensin vähäsuolaisista sipseistä mäkkärin sivuilta mutta ei löytynyt. Sitten sotkeuduin näille sivuille. Onpa tosiaan antoisaa kuulla erinäisiä mielipiteitä. Tottahan se on, pikaruokapaikat tarjoaa mättöä, ns. "roskaruokaa". Mummo tekeekin itse lihapullat ja peruna-bataattimuusin, saalaattia ja mustikkasopan.

    • Anonyymi

      Ei huijata. Sinä vaan koet tulleeksi huijatuksi. 70centin lelu harmittaa?
      Seuraavaksi ostat vaan eritavalla etkä mitään lelusatsia.

    • Anonyymi

      Mpoii

    • Anonyymi

      Täytyykin tilata fantasia pizza 4x ananaksilla ilman ananasta ja avautua sosiaalisessa mediassa, että pizza oli kalliimpi kuin margerita

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5670
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3597
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      210
      1732
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1712
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      92
      1176
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1135
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe