HEO

mietiskelen tässä

Olen tämän kevään ylioppilas ja välivuosi olisi edessä. Olen miettinyt, että suorittaisin Helsingin evankelisessa opistossa kasvatustieteen ja psykologian approt. Jos jollakin teistä on kokemuksia kyseisestä opistosta (esim. opetuksen laadusta, asuntolassa asumisesta yms.), niin kertokaa ihmeessä! :)

47

15395

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kasvatustiede&psykologia

      suoritin heossa kasvatustieteen perusopinnot ja erkan perusopinnot 2005-2006. Minulla ei ole kuin hyvää sanottavaa!

      meidän ryhmä oli tosi hyvä. kaikki tultiin hyvin toimeen keskenämme ja saatiin aikaiseksi hyvää ryhmätyöskentelyä. opetus oli myöskin hyvää.. se olisi voinut (ehkä) olla joissakin tilanteissa parempaa ja intensiivisempää. mutta koska kuitenkin puhutaan avoimen yliopiston opinnoista, niin hyvin itsenäistä opiskelu on jokatapauksessa.

      asuin heon asuntolassa. jaoin huoneen toisen kasvatustieteen opiskelijan kanssa. mulle sattui myös kämppis kohdalleen: edelleen ollaan hyvät ystävät. ja puhumattakaan niistä kaikista muista ihmisistä, joihin tutustuin!:)

      Se vaan tiedoksi, että jos haluaa (niinkuin opiston nimi antaa ymmärtää) jotain hengellisiä juttuja, niin sitten heo ei ole hyvä valinta. helsingin evankelinen opisto on vain nimeksi, juurikaan ei vuoden aikana törmännyt mihinkään sellasiin juttuihin.

      jokatapauksessa suosittelen! vuosi heossa rikastuttaa paljon opintojasi: "pelkässä" avoimessa ei vuodessa pysty kahta approa suorittamaan.

      • kysymyksiä riittää

        Kiva kuulla :) Hengellisiä juttuja en olekaan hakemassa, Heo kiinnostaa lähinnä sijaintinsa ja tarjoamiensa opiskelumahdollisuuksien takia, koska haluaisin Helsinkiin muuttaa ja tehdä välivuoteni aikana jotain tulevien opintojeni eteen.

        Katsoin Heon nettisivuilta, että sieltä on saatavana myös "yksiö yhdelle", joten osaatko kertoa onko tässä yksiössä esim. oma suihku tai keittiö? Entä osaatko kertoa siitä, että saako viikonloppuja viettää asuntolassa ja saako vieraita käydä kylässä miten vapaasti?

        Kiitos paljon jos jaksat(te) vastailla! :)


      • ex-heolainen
        kysymyksiä riittää kirjoitti:

        Kiva kuulla :) Hengellisiä juttuja en olekaan hakemassa, Heo kiinnostaa lähinnä sijaintinsa ja tarjoamiensa opiskelumahdollisuuksien takia, koska haluaisin Helsinkiin muuttaa ja tehdä välivuoteni aikana jotain tulevien opintojeni eteen.

        Katsoin Heon nettisivuilta, että sieltä on saatavana myös "yksiö yhdelle", joten osaatko kertoa onko tässä yksiössä esim. oma suihku tai keittiö? Entä osaatko kertoa siitä, että saako viikonloppuja viettää asuntolassa ja saako vieraita käydä kylässä miten vapaasti?

        Kiitos paljon jos jaksat(te) vastailla! :)

        Oon opiskellut siellä myös, paitsi eri linjalla. Kovasti tykkäsin. Yksiöissä on oma suihku ja ruokaakin voi laittaa. Mä asuin kaksiossa. Mulla oli oma iso huone. Ja keittiö ja kylppäri oli sit siinä välissä ja toisella puolella kämppiksen huone. Vieraita saa tuoda ja viikonloppuna olla eli ihan niin kuin missä vaan kerrostalossa. Ei meidän aikana ainakaan mitenkään valvottu sitä. Voi siellä varmaan käydä katsomassakin, jos matka ei oo kovin pitkä.


      • kasvatustiede&psykologia
        ex-heolainen kirjoitti:

        Oon opiskellut siellä myös, paitsi eri linjalla. Kovasti tykkäsin. Yksiöissä on oma suihku ja ruokaakin voi laittaa. Mä asuin kaksiossa. Mulla oli oma iso huone. Ja keittiö ja kylppäri oli sit siinä välissä ja toisella puolella kämppiksen huone. Vieraita saa tuoda ja viikonloppuna olla eli ihan niin kuin missä vaan kerrostalossa. Ei meidän aikana ainakaan mitenkään valvottu sitä. Voi siellä varmaan käydä katsomassakin, jos matka ei oo kovin pitkä.

        niin, aivan kuin edellinen sanoikin, että elämä heon asuntolassa on kuin missä vaan kerrostalossa. Vietin useita hetkiä naapurini kanssa, hänen yksiössään. se on ihan mukava ja viihtyisiä pieni asunto. pieni se tosiaan on, mutta sillä hinnalla ei noin hyvältä paikalta (helsingistä) saa mitään asuntoa. ja tosiaan kun sitten sinun ei tarvitse jakaa mitään: oma suiku, vessa, keittiö.

        vaikka minä asuinkin 4 tytön kanssa, niin meillä kaikilla oli kavereita kylässä aina kun toisten kanssa sovittiin. heon "yleisissä" säännöissä on muistaakseni, ettei kavereita saa majottaa tms. mut niin.. meillä oli viikonloppuvieraita.

        suosittelen lämpimästi että otat mahdollisimman paljon heon omia kursseja approjesi lisäksi. ne on vain 1-3 opintopisteen arvoisia, mutta kannattaa opiskella koko rahan edestä:) ja saat sitten keväällä todistuksen kaikista suoritetuista opinnoista, josta on taatusti hyötyä kouluun hakiessa! mutta noista kuulet sitten ekana heo-päivänä paljon lisää.


      • kiitoksia
        kasvatustiede&psykologia kirjoitti:

        niin, aivan kuin edellinen sanoikin, että elämä heon asuntolassa on kuin missä vaan kerrostalossa. Vietin useita hetkiä naapurini kanssa, hänen yksiössään. se on ihan mukava ja viihtyisiä pieni asunto. pieni se tosiaan on, mutta sillä hinnalla ei noin hyvältä paikalta (helsingistä) saa mitään asuntoa. ja tosiaan kun sitten sinun ei tarvitse jakaa mitään: oma suiku, vessa, keittiö.

        vaikka minä asuinkin 4 tytön kanssa, niin meillä kaikilla oli kavereita kylässä aina kun toisten kanssa sovittiin. heon "yleisissä" säännöissä on muistaakseni, ettei kavereita saa majottaa tms. mut niin.. meillä oli viikonloppuvieraita.

        suosittelen lämpimästi että otat mahdollisimman paljon heon omia kursseja approjesi lisäksi. ne on vain 1-3 opintopisteen arvoisia, mutta kannattaa opiskella koko rahan edestä:) ja saat sitten keväällä todistuksen kaikista suoritetuista opinnoista, josta on taatusti hyötyä kouluun hakiessa! mutta noista kuulet sitten ekana heo-päivänä paljon lisää.

        Kiitoksia valtavasti teille vastanneille :) Heo kyllä tuntuu tällä hetkellä erittäin hyvältä vaihtoehdolta välivuodelleni. Jos keksitte vielä jotain, mistä minun tulevana Heolaisena olisi hyvä tietää tms. niin mielelläni kuuntelen :)


      • vielä kysymyksiä...
        kiitoksia kirjoitti:

        Kiitoksia valtavasti teille vastanneille :) Heo kyllä tuntuu tällä hetkellä erittäin hyvältä vaihtoehdolta välivuodelleni. Jos keksitte vielä jotain, mistä minun tulevana Heolaisena olisi hyvä tietää tms. niin mielelläni kuuntelen :)

        Eilen soitin Heoon ja kyselin vähän asuntolan säännöistä. Siellä sitten sanottiin, ettei soluun saisi tulla yövieraaksi vastakkaisen sukupuolen edustajia (siis tyttösoluihin vain tyttöjen ja poikasoluihin vain poikien vierailu on sallittua). Kuinka tarkasti tästä säännöstä pidetään Heossa kiinni? :/


      • kasvatustiede&psykologia
        vielä kysymyksiä... kirjoitti:

        Eilen soitin Heoon ja kyselin vähän asuntolan säännöistä. Siellä sitten sanottiin, ettei soluun saisi tulla yövieraaksi vastakkaisen sukupuolen edustajia (siis tyttösoluihin vain tyttöjen ja poikasoluihin vain poikien vierailu on sallittua). Kuinka tarkasti tästä säännöstä pidetään Heossa kiinni? :/

        olen kyllä sitä mieltä, että kaikki vierailut (sukupuolesta riippumatta) onnistuu, kun vaan pääset kämppiksiesi kanssa yhteisymmärrykseen.

        meidän tyttösolussa oli poikia yövieraina, mutta niinkuin sanoin, siitä sovittiin toistemme kanssa etukäteen. tietty heo (edelleenkin evankelinen opisto) on vastaan kyseistä asiaa. eihän siellä saa asuakkaan samassa solussa sekä tyttöjä että poikia.


      • selvä juttu
        kasvatustiede&psykologia kirjoitti:

        olen kyllä sitä mieltä, että kaikki vierailut (sukupuolesta riippumatta) onnistuu, kun vaan pääset kämppiksiesi kanssa yhteisymmärrykseen.

        meidän tyttösolussa oli poikia yövieraina, mutta niinkuin sanoin, siitä sovittiin toistemme kanssa etukäteen. tietty heo (edelleenkin evankelinen opisto) on vastaan kyseistä asiaa. eihän siellä saa asuakkaan samassa solussa sekä tyttöjä että poikia.

        Itsekin ajattelin noin, mutta puhelimen päässä ollut nainen kuulosti ehdottoman tiukalta sen suhteen, ettei eri sukupuolen edustajaa saa majoittaa yöksi. Sen hänkin kyllä sanoi, että vierailut ovat ok kämppisten kanssa asiasta sovittaessa, mutta yöksi ehdottomasti ei poikia. Koska itselleni varmasti tulee vieraaksi joskus myös miespuolisia (poikaystävä, veli, isä...), niin tein varmuuden vuoksi varauksen yksiöstä, ettei ongelmia tulisi.


      • heoheo
        selvä juttu kirjoitti:

        Itsekin ajattelin noin, mutta puhelimen päässä ollut nainen kuulosti ehdottoman tiukalta sen suhteen, ettei eri sukupuolen edustajaa saa majoittaa yöksi. Sen hänkin kyllä sanoi, että vierailut ovat ok kämppisten kanssa asiasta sovittaessa, mutta yöksi ehdottomasti ei poikia. Koska itselleni varmasti tulee vieraaksi joskus myös miespuolisia (poikaystävä, veli, isä...), niin tein varmuuden vuoksi varauksen yksiöstä, ettei ongelmia tulisi.

        Kyllä siellä saa jopa asua tyttö- tai poikaystävän kanssa, joten ei ne vierailutkaan voi kiellettyjä olla... :)


      • hmm..
        heoheo kirjoitti:

        Kyllä siellä saa jopa asua tyttö- tai poikaystävän kanssa, joten ei ne vierailutkaan voi kiellettyjä olla... :)

        Aika jännä, koska se nainen kuulosti puhelimessa niin ehdottomalta sen säännön suhteen :O


      • ehoeho
        hmm.. kirjoitti:

        Aika jännä, koska se nainen kuulosti puhelimessa niin ehdottomalta sen säännön suhteen :O

        Ei missään opiskelija-asuntolassa tässä maassa ole poika- ja tyttökämppiä sekaisin ja kyllä se ihan asumisrauhankin kannalta on ok. Kuvittele, jos haluaisit suorittaa niitä approja ja sun solussasi majailisi puolivakituiseen jonkun kundikaveri.


      • aivan..
        ehoeho kirjoitti:

        Ei missään opiskelija-asuntolassa tässä maassa ole poika- ja tyttökämppiä sekaisin ja kyllä se ihan asumisrauhankin kannalta on ok. Kuvittele, jos haluaisit suorittaa niitä approja ja sun solussasi majailisi puolivakituiseen jonkun kundikaveri.

        Ymmärrän kyllä, mitä ajat takaa. Tilanteeni on sellainen, että poikaystäväni tulisi käymään luonani ehkä noin kerran kuukaudessa, eikä tyyliin joka toinen päivä olisi yöksti tulossa.


      • ehoeho
        aivan.. kirjoitti:

        Ymmärrän kyllä, mitä ajat takaa. Tilanteeni on sellainen, että poikaystäväni tulisi käymään luonani ehkä noin kerran kuukaudessa, eikä tyyliin joka toinen päivä olisi yöksti tulossa.

        terveen järjen käyttö sallittua. Kirjaudu sisään vaan. ei sitä nyt jokaista tulevaa vierasta tarvitse osata etukäteen selittää. Heon asuntolasta on yksi ihminen kerran joutunut muuttamaan pois ja sekin johtui siitä, että solukumppanit kyllästy sen luvattomaan alivuokralaiseen.


      • heolainen
        ehoeho kirjoitti:

        terveen järjen käyttö sallittua. Kirjaudu sisään vaan. ei sitä nyt jokaista tulevaa vierasta tarvitse osata etukäteen selittää. Heon asuntolasta on yksi ihminen kerran joutunut muuttamaan pois ja sekin johtui siitä, että solukumppanit kyllästy sen luvattomaan alivuokralaiseen.

        Itse en asunu asuntolassa, mutta meidän luokalla oli useampikin, joka seillä eleli ja kyllä niillä oli vastakkaisen sukupuolen edustajia ihan yökylässäkin. Se vastaanotossa oleva nainen voi olla vähän tiukkapipo, mutta ei ne siellä vahtaa ketä sulla on kylässä.


    • sinne toivottavasti

      Kuinkahan helppoa tuonne Heoon on päästä sisään? (puhun siis mediapajasta, jossa valintakokeet) Ei auennu yliopiston ovet ja nyt pelottaa, että jos ei tonnekaan pääse, niin mitäs sitten.. :/ kun siis ihan tosissaan sinne haluaisin. Onko olemassa jotain prosenttilukuja?

      • ...

        Heoo:n pääsy on erittäin helppoa. Studiapajaan n. 95 % hakijoista sisään ja mediapajassa 80-90% linjasta riippuen


      • pipiöpöp
        ... kirjoitti:

        Heoo:n pääsy on erittäin helppoa. Studiapajaan n. 95 % hakijoista sisään ja mediapajassa 80-90% linjasta riippuen

        Mistä toi 95%? Eikö studiapajaan pääse kaikki hakijat keneltä löytyy tarvittavat rahat?


      • junnunen
        ... kirjoitti:

        Heoo:n pääsy on erittäin helppoa. Studiapajaan n. 95 % hakijoista sisään ja mediapajassa 80-90% linjasta riippuen

        Hei.Kun olet ollut siellä opiskelemassa niin koska tuo ilmoitus saapui postiluukusta oliko se 1kk-2vk aikaisemmin vai vain päiviä ennen valintakoetta? Itse olisin menossa mediapajaan..


      • nopeasti kutsun saanut
        junnunen kirjoitti:

        Hei.Kun olet ollut siellä opiskelemassa niin koska tuo ilmoitus saapui postiluukusta oliko se 1kk-2vk aikaisemmin vai vain päiviä ennen valintakoetta? Itse olisin menossa mediapajaan..

        Mediapajan kutsu valintakokeeseen postitetaan, heti, kun hakemuksesi on mennyt perille ja käsitelty.

        Hakemuksen voit toimittaa sähköisesti tai postitse.


    • urski-

      Morjens, onko jollain kokemusta Heon valokuvauslinjasta? Millaista touhua ja millainen porukka?

      Entäs nämä asuntolat, sijaitseeko asuntola samassa osoitteessa (Kirstinkatu 1) ja onko miten mukava paikka? Onko nettiyhteyttä, onko kivaa?

      • pyrkii heoon

        Hei. Mä haluisin ensinnäki kysyy, et kuinkahan hyvät mahikset on tässä vaiheessa vielä päästä? Entä mitä on pääsykokeissa tehtävinä (kyseessä teatteriohjauksen ja televisio/elokuva ilmaisun linjat)?

        urski-: En tiedä oletko jo saanut vastauksia tai muuta, mutta tässä vaiheessa ainakin asuntola on jo ihan täynnä, ei mahiksia päästä :(


    • ellisucker

      Hei,osaako kukaan neuvoa. Olen muuttamassa asuntolaan yksin yksiöön, voisiko mitenkään kanssani muuttaa kani? Voiko siihen saada luvan tai muuten vaan tuoda?

      Ja onko asuntolssa langaton netti?

      • Hissaa 2011

        ellisucker =
        Uskon ettei näihin asuntoloihin saa viedä lemmikkejä, mutta kannattaa soittaa sille asuntolavastaavalle ja kysyä.
        Ja langattomasta en tiedä :)


    • Hissaa

      Pääsin HEO:on historialinjalle, jännittää ihan kauheasti! Se alkaa keskiviikkona ja oon ihan varma että eksyn jo heti ekoilla metreillä :D

    • kyltyr

      Googlasin tuossa huvikseni koulun nimen jne. ja täällä onkin jotain elämää :o
      Itse pääsin yhdelle kulttuurilinjoista ja jännittää kanssa ihan kauheasti!
      Huomenna pitäisi muuttaa asuntolaan.

      ellisucker: ainakin saamassani infonivaskassa luki, että lemmikkieläimet ovat kiellettyjä allergioiden takia :(

    • puolimustalainen

      Entä onko kenellekään kokemuksia tästä lauluntekijä linjasta? Millasta hommaa siellä tehdään? Kertokaa vapaasti, jos on kokemusta, KIITOS

    • qwerty

      samoin kiinnostais toi lauluntekijälinja millaset pääsykokeet?

    • qwerty

      niin esim tarviiko osata soittaa hyvin jotain instrumenttia vai riittääkö pelkkä sanoittamisen taito

    • bhdgfdgdfgbd

      en suosittele heo:ta kellekkään! en ainakaan kauppiksenlinjaa, aivan surkeee!

    • .................

      Opiskelin kasvatustieteen perusopinnot ja joitakin psykologia opintoja 2008-2009. Lisäksi suoritin siellä atk-ajokortin. Keväällä oli lisäksi hintaan kuuluvat valmennuskurssit (kävin sekä kasvatustieteen että psykologian valmennuksissa). Ei mitään erityistä valitettavaa ja ruokakin oli hyvää :) Oli myös mukavia ihmisiä.
      Pääsin sen jälkeen kasvatustieteitä lukemaan.

    • mette

      Tiiättekö minkä kokosia noi yksiöt on? ja onko niissä oma vessa yms. Saako sen sisustaa myös halutulla tavalla (tuua sängyn yms)

      • entinen asukas

        Ne huoneet on valmiiksi kalustettuja - myös yksiöt.
        Jos haluaa omaa ilmettä asuntolan huoneeseen - kannattaa ottaa mukaan omat
        ikkunaverhot, sängynpeitteen, pöytäliinan jne... sisutuskamaa...


    • samassamaassa

      Pakko sanoa, että kyllä Otaniemessä TKK:n asuntoloissa on soluissa poika- ja tyttökämppikset sekaisin :)

    • Napero

      Opiskelin tänä vuonna Heossa (2011-2012) historian linjalla. Koulu on todella hyvä ja opetus mielestäni ensiluokkaista. Ryhmänikin oli todella mukava :) Lisäksi tosi iso plussa siitä, että ruoka kuuluu hintaan! Eli itse koulusta ei todellakaan mitään huonoa sanottavaa. Tenttikirjat sai kätevästi kirjastosta ja luennot oli yliopistolla. Tentteihin opiskeltiin ryhmissä, ja apua sai jos sitä tarvitsi. Lisäksi ope auttoi suunnittelemaan myös jatkoa, eli esim. mihin kouluihin kannattaa hakea ja antoi paljon hyviä neuvoja.

      Olin internaattiopiskelija, eli asuin koulun asuntolassa. Asuntola on _paska_. Asuin solussa 12 neliömetrin huoneessa. Samassa huoneistossa asui 3 muuta tyttöä (eli koko huoneistossa 4 makuuhuonetta, 2 vessaa, suihku ja "keittiö"). Huoneisto oli ahdas ja tunkkainen, ilmastointia ei nimeksikään. Lisäksi ainakin omassa huoneessani lämmitys ei toiminut kunnolla (syksyllä oli kylmä, alle 19-astetta, talvella asia "korjattiin" jolloin lämpö nousi 26). Tuo syksyn kylmyysongelma oli koko asuntolassa. Huoneisto oli jo saapuessa huonossa kunnossa ja likainen. Viemäri ei vetänyt (vaikka kämppisteni kanssa yritimme putsata) suihkussa eikä toisessa vessassa. Olohuonetta ei ole nimeksikään ja keittiö on todella pieni ja epäkäytännöllinen. Olen itse hyvin siisti ihminen, joten tämä asuntolan likaisuus on siis oma mielipiteeni. Lisäksi huoneistossa oli hirveästi pölyä vaikka kuinka yritimme tuulettaa ja pölyttää. Huoneet on kuitenkin todella hyvin äänieristetty, että siitä ainakin plussaa :) Asunto on koulun vastapäätä ja lähellä keskustaa (Kalliossa) hyvien liikenneyhteyksien varrella. Alepa (kauppa) tien toisella puolella. Niin, ja kämppiksiä ei voi itse valita. Onneksi omalle kohdalle sattui ihan ok-tyyppejä :) Asuntolaan kannattaa mennä, (koska suht koht halpa ruuat) mutta älkää odottako mitään luksusmajoitusta. Ja huom, tämä on vain omasta huoneistostani, kaikki eivät ole välttämättä samanlaisia.

      • Ut

        On hyvä mesta. Itse olin mediapajan puolella ja opetus ok mutta duunin saamisen kannalta merkittävin juttu on työharjottelu! joka kuului linjan hintaan.

        Monet vähättelee että ei noilla kansanopisto "papereilla" saa duunia mutta nimenomaan ton harjottelun kautta se on onnistunu hyvinkin monilla, ainakin kesäduuniin ensi alkuun.


      • entinen asukas

        Asunnola on vanha rakennus. Se ei olekaan mitään luksus-luokkaa, mutta menettelee...
        Siisteydestä jokainen solu huolehtii omatoimisesti. Minun solussani jaettiin siivousvuorot - ja meillä oli aina puhdasta ja siistiä.. siivousarvikkeita, - aineita ja -välineitä sai emännältä kun vaan kävi hakemassa...


    • kiinnostaisi tietää

      Voisiko joku, jonka mielestä HEO:n kauppatieteiden linja on "paska" kertoa vähän syitä? Onko vika opettajassa, opetuksen laadussa, sisällössä vai opiskelijoissa?

    • UNI HKI

      Teologian linja ainakin oli ihan paska. Linjan vetäjä kamalan lipevä ja opetusmateriaali ajoittain tosi huonoa. Osan opetuksesta hoiti joku harjoittelija, ja tuolloin opetus vielä surkeampaa. Linjalla oli myös ahdistavan vähän porukkaa.
      Pääsykoevalmennut oli huonosti järjestetty, eli jos teologiseen mielii niin HEOn valmennuksiin ei kannata luottaa.

    • Heooon

      Onko kellään kokemusta urheilu ja terveyspuolelta? Itse pääsin sinne tänä vuonna ! Jännitää

    • sd87g6

      mitä keepeliä... joku hihhuliopisto? siis... no ei jaksa alkaa vänkäämään

      kaikki varmaan tietävät vertauksen shakkipelistä pulun kanssa?

    • ssän

      En oo varma että onko tää keskustelu ihan kuollut, mutt haluaisin vaan tietää onko kellään kokemuksia opiston draama-linjasta. Itte hain alkuviikosta ja jo eilen (perjantaina) tuli kirje että teidät on valittu kouluumme opiskelemaan. Mun mielestä vähän outoa, että draama linjalle ei oo minkäänlaista pääsykoetta..

    • Mallajaana

      Hain eilen HEO:n liikunta ja terveystieto-linjalle! Saa nähä kuinka mun käy :) Onko muita tulossa :)?

    • tietämätön

      Osaako kukaan kertoa , onko mahdollista olla pois pari viikkoa koulusta? Itse olen menossa Lääketieteen linjalle.

      • saapas2

        Siis pari viikkoa kesken vuoden? Varmasti, kunhan katsoo että saa kaikki meneillään olevat hommat hoidettua. Monet on välillä jossain lomalla tms, ei niin ihmeellistä ole.


    • Pime
    • jännittää

      Itse diggasin HEO:n kauppiksen linjasta, tosi tehokkaat opetustavat ja käytetään paljon eri opetusmetodeja. Luentoja, harjoituksia, yritysvierailuja, yksityis ja pien ryhmäopetusta. Jos esim tarvitsi tukea matikassa niin sitä järjestettiin lisää ilman mitään lisämaksuja. Itse mietin vuosi sitten etten voi päästä stadin kauppikseen koska lukion matikka meni vähän penkin alle. Vuoden aikana kuitenkin sain HEO:sta hyvät matikan opetukset ja uskoisin että opiskelupaikka aukeaa stadista tai ainakin tre tai turku.

    • mimmi34567

      Vau, noi videot kyll on vaikuttavia :DDDD Toi laihaliisa varsinki omgXDDD

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2612
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1988
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe