Gilera SMT mistään kotoisin!?

Mjiittääääh!?

Täl viisii.
Ois ton Gilera smt hommaaminen erittäinen todennäköinen tällähetkellä ja haluaisin kuulla ihmisten mielipiteitä ja factoja kyseisestä moposta?

Kiitän etukäteen :)

240

52877

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ooooooooooo

      suhkot hyvä vakio mopo. viritettynä liikkuu kuin pien eläin :D

      • Mjiittääääh!?

        sano kauppias että laittavat pienet ''pohja virit'' jo kaupassa että liikkuu sen ~60km/h
        Suutint, kaasarin neulaa yms.


      • valle98

        yllänkö ajamaan gileralla kun oon noin 155cm pitkä? ja paljon toi kulkee vakiona??


      • nose
        valle98 kirjoitti:

        yllänkö ajamaan gileralla kun oon noin 155cm pitkä? ja paljon toi kulkee vakiona??

        ite oon 160 cm pitkä ja just ja just yllän


      • derbi x-race 09
        valle98 kirjoitti:

        yllänkö ajamaan gileralla kun oon noin 155cm pitkä? ja paljon toi kulkee vakiona??

        Itse omistan 2009 derbi x-racen joka on periaattees sama mopo. Kulkee vakiona 55-57 km/h ja uskoisin että yllät maahan nippanappa :)


      • jimmmmmmmmmmmmmmmmmy
        derbi x-race 09 kirjoitti:

        Itse omistan 2009 derbi x-racen joka on periaattees sama mopo. Kulkee vakiona 55-57 km/h ja uskoisin että yllät maahan nippanappa :)

        haista páska


      • HobitHater
        valle98 kirjoitti:

        yllänkö ajamaan gileralla kun oon noin 155cm pitkä? ja paljon toi kulkee vakiona??

        Mikä helvetin hobitti sä oikein oot??


      • Gilera rulaa

        Totta, oma Gilerani kulkee hyvin, ku on pikkusen viritetty (kurit otettu bois)

        Ja kyllä liikkuu kuin pieni eläin :D


      • Gilera vie

        Homo hiljaa


      • kolerasmt
        valle98 kirjoitti:

        yllänkö ajamaan gileralla kun oon noin 155cm pitkä? ja paljon toi kulkee vakiona??

        ite 175cm ja silti vähän korkee :D voi tehä tiukkaa


    • derbisti-92

      kiinast on kuule kotosi et sil ei tee mitää!!!!!!!11! osta DERBI!!!!

      • Mjiittääääh!?

        1. Gilera o italiast
        2. Gileras o samat sisukalut ku derbis.

        eh...


      • oooooooooooo

        derbisti-92 luulitko että gilera on kiinast oikeesti :D gilera ja derbi = sama mopo. eroa on vaan eri katteet ja eri putki..saattaa olla myös jotain pientä, mutta 90% samaa..


      • oooooooooooo kirjoitti:

        derbisti-92 luulitko että gilera on kiinast oikeesti :D gilera ja derbi = sama mopo. eroa on vaan eri katteet ja eri putki..saattaa olla myös jotain pientä, mutta 90% samaa..

        Hän on ennenkin puhunut paskaa merkeistä. "derbi on saksalainen" ja "yamaha on yhtä laadukas, kuin kinan ihmeet"

        Häntä ei siis kannata ottaa todesta... Joko hän on helvetin tyhmä tai haluaa vain ärsyttää muita puheillaan. Itse veikkaan tota ekaa.


      • derbisti 92
        hanaaaaaaaa kirjoitti:

        Hän on ennenkin puhunut paskaa merkeistä. "derbi on saksalainen" ja "yamaha on yhtä laadukas, kuin kinan ihmeet"

        Häntä ei siis kannata ottaa todesta... Joko hän on helvetin tyhmä tai haluaa vain ärsyttää muita puheillaan. Itse veikkaan tota ekaa.

        Mitä sä täällä pyörit toisia härnäämässä perättömillä puheillas. Puhuisit joskus asiaakin. ´´Yamaha on kiinalainen ja Derbi saksalainen´´ hahaha.


      • derbisti 92 kirjoitti:

        Mitä sä täällä pyörit toisia härnäämässä perättömillä puheillas. Puhuisit joskus asiaakin. ´´Yamaha on kiinalainen ja Derbi saksalainen´´ hahaha.

        Sinuna pitäisin turpani kiinni kun et näköjään osaa tehdä edes lainausmerkkejä oikein...


      • Mjiittääääh!?
        hanaaaaaaaa kirjoitti:

        Sinuna pitäisin turpani kiinni kun et näköjään osaa tehdä edes lainausmerkkejä oikein...

        Juuh ois kiva kuulla kommenttei gilerast, eikä siit ku toinen o kusipää -.-' ehh... :D juu btw hana, mäki veikkaan tot 1. vaihtoehtoo


      • Mjiittääääh!? kirjoitti:

        Juuh ois kiva kuulla kommenttei gilerast, eikä siit ku toinen o kusipää -.-' ehh... :D juu btw hana, mäki veikkaan tot 1. vaihtoehtoo

        Mää sanon, että helvetin hyvä mopo. Hyvän siitä tekee se, että se on melkein identtinen derbi.

        Jos ostat sen, voit olla varma että laatu on taattu.

        Eli osta pois.

        Ps. Jos joku mulkku (varsinkin joku peevee ja manki hyypiö) tulee puhumaan jostain sähkövioista, niin haistatat vain vitut. Kaikki tietävät sen tosiasian, että ei siinä ole suhteessa sähkövikoja yhtään enempää, kuin muissakaan. Niiden pitää heittää tollasta paskaa liikkelle, koska ovat selvästi kateellisia, koska olet saanut hyvän mopon jolla on ilo ajella ja todella näyttävä. Eli aina kun vittuilua tulee tiedät olevasi ihailun kohteena. YKSINKERTAISTA. Kannattaa jättää ne tossumopot/munanjatkeet ihan omaan arvoonsa.

        Ehkä olinkin väärässä... Voi ne sähköt helpommin hajota, kuin esim. vanhassa peeveessä, koska siinähän ei ole minkäänlaisia sähköjä/hienouksia. Odotas... Siinähän on jopa sellaiset hienoudet/sähköt etu ja takavalolle, kenties vielä mittarille ja tottakai tulpalle omat sähköt ja ehkä jotain omaa skeidaa. Elikkä sähkövikaa on melkein mahdotonta tulla, koska itse mopokin on niin pieni, että kaikki sähköt jonoon laitettuna niistä tulisi ehkä vaivaiset 2metriä.


      • Mjiittääääh!?
        hanaaaaaaaa kirjoitti:

        Mää sanon, että helvetin hyvä mopo. Hyvän siitä tekee se, että se on melkein identtinen derbi.

        Jos ostat sen, voit olla varma että laatu on taattu.

        Eli osta pois.

        Ps. Jos joku mulkku (varsinkin joku peevee ja manki hyypiö) tulee puhumaan jostain sähkövioista, niin haistatat vain vitut. Kaikki tietävät sen tosiasian, että ei siinä ole suhteessa sähkövikoja yhtään enempää, kuin muissakaan. Niiden pitää heittää tollasta paskaa liikkelle, koska ovat selvästi kateellisia, koska olet saanut hyvän mopon jolla on ilo ajella ja todella näyttävä. Eli aina kun vittuilua tulee tiedät olevasi ihailun kohteena. YKSINKERTAISTA. Kannattaa jättää ne tossumopot/munanjatkeet ihan omaan arvoonsa.

        Ehkä olinkin väärässä... Voi ne sähköt helpommin hajota, kuin esim. vanhassa peeveessä, koska siinähän ei ole minkäänlaisia sähköjä/hienouksia. Odotas... Siinähän on jopa sellaiset hienoudet/sähköt etu ja takavalolle, kenties vielä mittarille ja tottakai tulpalle omat sähköt ja ehkä jotain omaa skeidaa. Elikkä sähkövikaa on melkein mahdotonta tulla, koska itse mopokin on niin pieni, että kaikki sähköt jonoon laitettuna niistä tulisi ehkä vaivaiset 2metriä.

        juh, tattista vaa :)


      • manki mies
        hanaaaaaaaa kirjoitti:

        Mää sanon, että helvetin hyvä mopo. Hyvän siitä tekee se, että se on melkein identtinen derbi.

        Jos ostat sen, voit olla varma että laatu on taattu.

        Eli osta pois.

        Ps. Jos joku mulkku (varsinkin joku peevee ja manki hyypiö) tulee puhumaan jostain sähkövioista, niin haistatat vain vitut. Kaikki tietävät sen tosiasian, että ei siinä ole suhteessa sähkövikoja yhtään enempää, kuin muissakaan. Niiden pitää heittää tollasta paskaa liikkelle, koska ovat selvästi kateellisia, koska olet saanut hyvän mopon jolla on ilo ajella ja todella näyttävä. Eli aina kun vittuilua tulee tiedät olevasi ihailun kohteena. YKSINKERTAISTA. Kannattaa jättää ne tossumopot/munanjatkeet ihan omaan arvoonsa.

        Ehkä olinkin väärässä... Voi ne sähköt helpommin hajota, kuin esim. vanhassa peeveessä, koska siinähän ei ole minkäänlaisia sähköjä/hienouksia. Odotas... Siinähän on jopa sellaiset hienoudet/sähköt etu ja takavalolle, kenties vielä mittarille ja tottakai tulpalle omat sähköt ja ehkä jotain omaa skeidaa. Elikkä sähkövikaa on melkein mahdotonta tulla, koska itse mopokin on niin pieni, että kaikki sähköt jonoon laitettuna niistä tulisi ehkä vaivaiset 2metriä.

        oohiljaa hujopi eioo mun vika josootniin pitkä etet arvosta manki tai pv kuskeja eikaiki oomitään 180cm hujopeja taisenkokosii et jotain derbiä tai jamahaa kantais ostaa!!! ps manki ja pv kuskit rules


      • powergas

        täytyy olla tyhmä jätkä joku jolle isä on ostanut derpin ku poika on luullu sitä hyväksi ja italiasta kotosi on mopo et on hyvä


      • muah

        Et tiiä mistää mittää nii piä turpas tukossa. PERKELE!!!


      • joku hyypiö

        Ihan vaa tiedoks derbisti-92:lle, että derbi ja gilera valmistetaan samalla tehtaalla. ja jos joku ostaa gileran ei se meinaa sitä että rahat ei riittäny derbiin, vaan sitä että tämä joka osti gileran oli järkevä sillä maksoi gilerasta vähemmän kuin derbistä vaikka ovat yli 90% samoja mopoja!


      • joku

        Tiesikkö et Gilera ja Derbi tehään samal tehtaalla ja koostuu samoista osista vaa eri merkki eikä tehä kiinas


      • olen
        manki mies kirjoitti:

        oohiljaa hujopi eioo mun vika josootniin pitkä etet arvosta manki tai pv kuskeja eikaiki oomitään 180cm hujopeja taisenkokosii et jotain derbiä tai jamahaa kantais ostaa!!! ps manki ja pv kuskit rules

        mulla itellä on gilera smt -08 ja oon 165cm pitkä ja yllän hyvin ajamaan eli ei tarvii olla mikään 180cm pitkä et yltää ajamaan


      • Gillutin kuski
        olen kirjoitti:

        mulla itellä on gilera smt -08 ja oon 165cm pitkä ja yllän hyvin ajamaan eli ei tarvii olla mikään 180cm pitkä et yltää ajamaan

        ooon 13 ja 161 pitkä ja ylläs hyin maahan 08 vm gilera smt:eel ja 05-vm gilera rcr ni yltää molemmat jalat maahan..


      • rakis1245

        juuh sama valmistaja kun derbillä...


      • sinä

        v*tt* se on italiasta saakelin apina. ja gilerat on parhait gilera runner on tehokkaampi ku joku sun derbi mopo oon menny mun runnerilla monen mopon ohi koska se on paljon tehokkaampi


      • ol

        derbisti oot vitun tietämätön paska, joka helvetin keskusteluihin tuut hehkuttaa paskoilla tieroillas -.


      • sssdad
        hanaaaaaaaa kirjoitti:

        Mää sanon, että helvetin hyvä mopo. Hyvän siitä tekee se, että se on melkein identtinen derbi.

        Jos ostat sen, voit olla varma että laatu on taattu.

        Eli osta pois.

        Ps. Jos joku mulkku (varsinkin joku peevee ja manki hyypiö) tulee puhumaan jostain sähkövioista, niin haistatat vain vitut. Kaikki tietävät sen tosiasian, että ei siinä ole suhteessa sähkövikoja yhtään enempää, kuin muissakaan. Niiden pitää heittää tollasta paskaa liikkelle, koska ovat selvästi kateellisia, koska olet saanut hyvän mopon jolla on ilo ajella ja todella näyttävä. Eli aina kun vittuilua tulee tiedät olevasi ihailun kohteena. YKSINKERTAISTA. Kannattaa jättää ne tossumopot/munanjatkeet ihan omaan arvoonsa.

        Ehkä olinkin väärässä... Voi ne sähköt helpommin hajota, kuin esim. vanhassa peeveessä, koska siinähän ei ole minkäänlaisia sähköjä/hienouksia. Odotas... Siinähän on jopa sellaiset hienoudet/sähköt etu ja takavalolle, kenties vielä mittarille ja tottakai tulpalle omat sähköt ja ehkä jotain omaa skeidaa. Elikkä sähkövikaa on melkein mahdotonta tulla, koska itse mopokin on niin pieni, että kaikki sähköt jonoon laitettuna niistä tulisi ehkä vaivaiset 2metriä.

        eihän niissä mitään sähkövikaa ole ittellä on ollu 5 derbiä 1gilera smt eikä missään ollu sähkövikaa paitsi kerran palo sulake ja vaihto kesti 3min


      • miiggz
        hanaaaaaaaa kirjoitti:

        Mää sanon, että helvetin hyvä mopo. Hyvän siitä tekee se, että se on melkein identtinen derbi.

        Jos ostat sen, voit olla varma että laatu on taattu.

        Eli osta pois.

        Ps. Jos joku mulkku (varsinkin joku peevee ja manki hyypiö) tulee puhumaan jostain sähkövioista, niin haistatat vain vitut. Kaikki tietävät sen tosiasian, että ei siinä ole suhteessa sähkövikoja yhtään enempää, kuin muissakaan. Niiden pitää heittää tollasta paskaa liikkelle, koska ovat selvästi kateellisia, koska olet saanut hyvän mopon jolla on ilo ajella ja todella näyttävä. Eli aina kun vittuilua tulee tiedät olevasi ihailun kohteena. YKSINKERTAISTA. Kannattaa jättää ne tossumopot/munanjatkeet ihan omaan arvoonsa.

        Ehkä olinkin väärässä... Voi ne sähköt helpommin hajota, kuin esim. vanhassa peeveessä, koska siinähän ei ole minkäänlaisia sähköjä/hienouksia. Odotas... Siinähän on jopa sellaiset hienoudet/sähköt etu ja takavalolle, kenties vielä mittarille ja tottakai tulpalle omat sähköt ja ehkä jotain omaa skeidaa. Elikkä sähkövikaa on melkein mahdotonta tulla, koska itse mopokin on niin pieni, että kaikki sähköt jonoon laitettuna niistä tulisi ehkä vaivaiset 2metriä.

        voisikkos kertoo et kumpi olis parempi mopo, ku oon kuullu juttuu et gileras olis melk raskaat välit mut kulkee vakiona iha kivast ja et pösö ois vähä lussu vakiona, ku olis täs mopon hankinta iha lähiaikoina ja olis kiva tietää et kumpi olis kannattavampi


      • fghfhfgh

        Gilera on täysin sama mopo kun Derbi (ei ihan) vaan eri katteet ja nimi :D joo ja kannatan mielummin derbiä silti kun gileraa.. on se Derbi vaan hienompi


      • dasdasassad
        manki mies kirjoitti:

        oohiljaa hujopi eioo mun vika josootniin pitkä etet arvosta manki tai pv kuskeja eikaiki oomitään 180cm hujopeja taisenkokosii et jotain derbiä tai jamahaa kantais ostaa!!! ps manki ja pv kuskit rules

        meemu ualle kun eted es osa avie lä kir jotta


      • asdasdsad
        miiggz kirjoitti:

        voisikkos kertoo et kumpi olis parempi mopo, ku oon kuullu juttuu et gileras olis melk raskaat välit mut kulkee vakiona iha kivast ja et pösö ois vähä lussu vakiona, ku olis täs mopon hankinta iha lähiaikoina ja olis kiva tietää et kumpi olis kannattavampi

        älä osta XPS ne on ihan luumuja... osta vaan Gilera tai Derbi


      • njäh
        Mjiittääääh!? kirjoitti:

        1. Gilera o italiast
        2. Gileras o samat sisukalut ku derbis.

        eh...

        Gilera on italialainen ja ihan sama melkein ko derbi. :D


      • rtertert
        Mjiittääääh!? kirjoitti:

        1. Gilera o italiast
        2. Gileras o samat sisukalut ku derbis.

        eh...

        gilera ja derbi on sama asia ja sitä paitsi ne on espanjasta...


      • Gilera <3
        miiggz kirjoitti:

        voisikkos kertoo et kumpi olis parempi mopo, ku oon kuullu juttuu et gileras olis melk raskaat välit mut kulkee vakiona iha kivast ja et pösö ois vähä lussu vakiona, ku olis täs mopon hankinta iha lähiaikoina ja olis kiva tietää et kumpi olis kannattavampi

        Juu ota Gilera vaa mielummi, ite sain tänää Gilera ja on melko ärhäkkä, JOPA VAKIONA. Ja toho pituus juttuu ku toi tossumopo-tyyppi valitti ni oon 14-wee ja jalat menee hyvi maaha vaik oon 13 senttii alle 180 cm...


      • Gilera <3
        fghfhfgh kirjoitti:

        Gilera on täysin sama mopo kun Derbi (ei ihan) vaan eri katteet ja nimi :D joo ja kannatan mielummin derbiä silti kun gileraa.. on se Derbi vaan hienompi

        Kyl Gilera on komeempi ku Derbi


      • kille123

        ostin gileran vasta ja jokapuolella lukee derbi...


      • hv
        manki mies kirjoitti:

        oohiljaa hujopi eioo mun vika josootniin pitkä etet arvosta manki tai pv kuskeja eikaiki oomitään 180cm hujopeja taisenkokosii et jotain derbiä tai jamahaa kantais ostaa!!! ps manki ja pv kuskit rules

        manki ja pv ajaa semmoset kel ei oo varaa ismopaa ;DDDD


      • Gileran Fanittaja

        Gilera SMT on ITALIALAINEN! Itekkin ostin Giltsun ja Gilera SMT ja Derbi Xtreme on KOKONAAN samat lukuunottamatta katteita.
        Piaggio omistaa Gileran, Derbin ja vanhan rakkaan Vespan :) Gileran tehtaat sijaitsevat Italiassa ja Derbin Espanjassa. Vespoista en sitten tiedäkään...


      • adiisdfijsdfijsdf
        olen kirjoitti:

        mulla itellä on gilera smt -08 ja oon 165cm pitkä ja yllän hyvin ajamaan eli ei tarvii olla mikään 180cm pitkä et yltää ajamaan

        iha niinkun tiedoks sullekkin vaan et 180cm ei oo kovin pitkä...


      • vitun aasi

        Mitä kettua kiinast :D opettele poika lukee asioita. luuleks että derbi on ainoo merkki joka on euroopast ? AASI


      • :D
        derbisti 92 kirjoitti:

        Mitä sä täällä pyörit toisia härnäämässä perättömillä puheillas. Puhuisit joskus asiaakin. ´´Yamaha on kiinalainen ja Derbi saksalainen´´ hahaha.

        oo ny vittu hiljaa ku et tiä noist merkeist näköjää hevovittua :D


      • s
        manki mies kirjoitti:

        oohiljaa hujopi eioo mun vika josootniin pitkä etet arvosta manki tai pv kuskeja eikaiki oomitään 180cm hujopeja taisenkokosii et jotain derbiä tai jamahaa kantais ostaa!!! ps manki ja pv kuskit rules

        opettele kirjottaan kova mies


      • naminami99
        sinä kirjoitti:

        v*tt* se on italiasta saakelin apina. ja gilerat on parhait gilera runner on tehokkaampi ku joku sun derbi mopo oon menny mun runnerilla monen mopon ohi koska se on paljon tehokkaampi

        no kai sä meet joidenki vakio mopojen ohi jos omaas on ehk viritetty :"D


      • weth
        joku kirjoitti:

        Tiesikkö et Gilera ja Derbi tehään samal tehtaalla ja koostuu samoista osista vaa eri merkki eikä tehä kiinas

        Miten Derbi ja Gilera voidaan tehdä samalla tehtaalla jos derbi on espanijalainen ja gilera italialainen? :-o


      • Kokemusta on
        sinä kirjoitti:

        v*tt* se on italiasta saakelin apina. ja gilerat on parhait gilera runner on tehokkaampi ku joku sun derbi mopo oon menny mun runnerilla monen mopon ohi koska se on paljon tehokkaampi

        Tiesitkö että runneri ei paljoa tehoa omista ? Että sinulla on todennäköisesti sattunut "Rauhallinnen kuski" eteen jonka olet ohittanut..


      • Mavericks 4 life
        weth kirjoitti:

        Miten Derbi ja Gilera voidaan tehdä samalla tehtaalla jos derbi on espanijalainen ja gilera italialainen? :-o

        yamahaki tehään euroopassa. -_-


      • .....

        vitun ääliö, derbi ja gilera on sama asia, erit lisenssit ja vähän erillaisia muovi-osia


      • kiinanpaskoja kaikki
        oooooooooooo kirjoitti:

        derbisti-92 luulitko että gilera on kiinast oikeesti :D gilera ja derbi = sama mopo. eroa on vaan eri katteet ja eri putki..saattaa olla myös jotain pientä, mutta 90% samaa..

        Derbissä ja Gilerassa kyllä on kiinalaisia osia...


      • gileramies :P
        weth kirjoitti:

        Miten Derbi ja Gilera voidaan tehdä samalla tehtaalla jos derbi on espanijalainen ja gilera italialainen? :-o

        Nykyään Derbi tullee jo italiasta :)) Derbi,Gilera ja Aprilia tulevat kaikki samalta tehtaalta Italiasta :)


      • gileramies :P
        Kokemusta on kirjoitti:

        Tiesitkö että runneri ei paljoa tehoa omista ? Että sinulla on todennäköisesti sattunut "Rauhallinnen kuski" eteen jonka olet ohittanut..

        ÖÖÖÖ..... jos on ruisku runner niin on aika helppooo mennä mopojen ohi ja siitä löytyy tehoa muttei tarpeeksi painoon verrattuna koska runner on markkinoiden painavin :P


      • hahahhah

        öööö gilera tehdää italias, sama peli ku derbi mut derbi tehää espanjas


      • rasu
        olen kirjoitti:

        mulla itellä on gilera smt -08 ja oon 165cm pitkä ja yllän hyvin ajamaan eli ei tarvii olla mikään 180cm pitkä et yltää ajamaan

        onko gilera smt siis hyvä?


      • rasu
        sssdad kirjoitti:

        eihän niissä mitään sähkövikaa ole ittellä on ollu 5 derbiä 1gilera smt eikä missään ollu sähkövikaa paitsi kerran palo sulake ja vaihto kesti 3min

        mikä niist kaikist derbeist ja gilerast oli paras?


      • df
        gileramies :P kirjoitti:

        Nykyään Derbi tullee jo italiasta :)) Derbi,Gilera ja Aprilia tulevat kaikki samalta tehtaalta Italiasta :)

        toisinpäin, kaikki tulee espanjasta


      • Trololl
        Gillutin kuski kirjoitti:

        ooon 13 ja 161 pitkä ja ylläs hyin maahan 08 vm gilera smt:eel ja 05-vm gilera rcr ni yltää molemmat jalat maahan..

        Nii 13 vuotiaana sä varmaan valitset mopoja.


      • tietää kaiken
        Trololl kirjoitti:

        Nii 13 vuotiaana sä varmaan valitset mopoja.

        Kaikki järkevät ostaa mopon jo13v nii on aikaa totutella siihen ja osaa ajaa kunnolla ps trollaajat on idioottei


      • hemmo
        hanaaaaaaaa kirjoitti:

        Mää sanon, että helvetin hyvä mopo. Hyvän siitä tekee se, että se on melkein identtinen derbi.

        Jos ostat sen, voit olla varma että laatu on taattu.

        Eli osta pois.

        Ps. Jos joku mulkku (varsinkin joku peevee ja manki hyypiö) tulee puhumaan jostain sähkövioista, niin haistatat vain vitut. Kaikki tietävät sen tosiasian, että ei siinä ole suhteessa sähkövikoja yhtään enempää, kuin muissakaan. Niiden pitää heittää tollasta paskaa liikkelle, koska ovat selvästi kateellisia, koska olet saanut hyvän mopon jolla on ilo ajella ja todella näyttävä. Eli aina kun vittuilua tulee tiedät olevasi ihailun kohteena. YKSINKERTAISTA. Kannattaa jättää ne tossumopot/munanjatkeet ihan omaan arvoonsa.

        Ehkä olinkin väärässä... Voi ne sähköt helpommin hajota, kuin esim. vanhassa peeveessä, koska siinähän ei ole minkäänlaisia sähköjä/hienouksia. Odotas... Siinähän on jopa sellaiset hienoudet/sähköt etu ja takavalolle, kenties vielä mittarille ja tottakai tulpalle omat sähköt ja ehkä jotain omaa skeidaa. Elikkä sähkövikaa on melkein mahdotonta tulla, koska itse mopokin on niin pieni, että kaikki sähköt jonoon laitettuna niistä tulisi ehkä vaivaiset 2metriä.

        jos manki/pv hemmot ovat niin kateellisia niin mikseivät sitten ole ostaneet gileraa niiden sijasta? :D


      • ebun1234
        joku hyypiö kirjoitti:

        Ihan vaa tiedoks derbisti-92:lle, että derbi ja gilera valmistetaan samalla tehtaalla. ja jos joku ostaa gileran ei se meinaa sitä että rahat ei riittäny derbiin, vaan sitä että tämä joka osti gileran oli järkevä sillä maksoi gilerasta vähemmän kuin derbistä vaikka ovat yli 90% samoja mopoja!

        vitun pöndet etteko tajuu et se trollii :D


      • IdiotHater
        rtertert kirjoitti:

        gilera ja derbi on sama asia ja sitä paitsi ne on espanjasta...

        Lol ei ihan espanjasta taia olla, ihan italialainen se on! Ota selvää asiosta idiootti.


      • kyuck
        IdiotHater kirjoitti:

        Lol ei ihan espanjasta taia olla, ihan italialainen se on! Ota selvää asiosta idiootti.

        Gilera Italiasta ja Derbi Espanjasta.


      • EnOleNähnytKonetta
        manki mies kirjoitti:

        oohiljaa hujopi eioo mun vika josootniin pitkä etet arvosta manki tai pv kuskeja eikaiki oomitään 180cm hujopeja taisenkokosii et jotain derbiä tai jamahaa kantais ostaa!!! ps manki ja pv kuskit rules

        Siis.. kirjotatko tahallas joka sanan väärin vai oletko oikeasti joku 4v just tietokoneen saanu nappula?


      • Sportti verryttely
        gileramies :P kirjoitti:

        Nykyään Derbi tullee jo italiasta :)) Derbi,Gilera ja Aprilia tulevat kaikki samalta tehtaalta Italiasta :)

        Derbit tehdään Puolas ja Gilerat tulee Bulgariast nykyään. Niil on samat toimittajat osil jotka tehdään Tupolevin tehtail Ukrainas.Varmaa tietoo olen itte käyny siel.


      • Gilera :3
        Mavericks 4 life kirjoitti:

        yamahaki tehään euroopassa. -_-

        vittu Yamahat on japanilaisia vitu idiootti! :DDDDDD


      • idiootti2
        Mjiittääääh!? kirjoitti:

        1. Gilera o italiast
        2. Gileras o samat sisukalut ku derbis.

        eh...

        Ootko aivan täys urpo? Gilera on juu italiasta mut etten ois vallan väärässä sen valmistus on nykysin kiinassa.


      • ebim

        hyi joku derbi...


      • 6+11
        weth kirjoitti:

        Miten Derbi ja Gilera voidaan tehdä samalla tehtaalla jos derbi on espanijalainen ja gilera italialainen? :-o

        koska joku munapää osti derbin ja nyt sitä valmistetaan italiassa


      • morooo

        Derbit on homoille


      • Gileraonrehti
        kiinanpaskoja kaikki kirjoitti:

        Derbissä ja Gilerassa kyllä on kiinalaisia osia...

        Jos katsot puhelimesi taka kantta siinäkin sanotaan että se on tehty kiinassa


      • dumbdumb
        rtertert kirjoitti:

        gilera ja derbi on sama asia ja sitä paitsi ne on espanjasta...

        gilera ja derbi on italiast, kato ensin googlest ennenku tuut puhumaa mistään espanjasta


      • Anonyymi

        Ne on hyvä mies sama vitun mopo.
        Ja gilera on italiasta.


      • Anonyymi
        rtertert kirjoitti:

        gilera ja derbi on sama asia ja sitä paitsi ne on espanjasta...

        Ne tehää samal tehtaal gilera on italialaine ja derbi espanjalaine mut piaggio omistaa molemmat


    • rabe-90

      minulla on kyseinen smt ollut jo vuoden ja olen ajanut sillä vain n. 4500km. Keväällä ihmettelin syytä, kun kaikki merkkivalot sytty palamaan, mutta kun aukasin penkin niin huomasin että yksi johto hankautnut poikki eli ei mitään vakavaa. muuten gilera on toiminut kuin unelma ja pienellä virillä mikä minulla on niin kulkee mukavasti. ei voi muuta kuin suositella on todellakin toimiva mopo.

      • Mjiittääääh!?

        Minkälaisii virei?
        suutin? kaasarin neula? yms..


      • ooooooooo
        Mjiittääääh!? kirjoitti:

        Minkälaisii virei?
        suutin? kaasarin neula? yms..

        otat holkin pois putkest ja kaasarin kurin vittuu niin menee n.65.. jätät siis hukkiksen paikoillen ja tietenkin ostat isomman suuttimen..


      • Mjiittääääh!?
        ooooooooo kirjoitti:

        otat holkin pois putkest ja kaasarin kurin vittuu niin menee n.65.. jätät siis hukkiksen paikoillen ja tietenkin ostat isomman suuttimen..

        Kauppias puhui että, laittavat kaupassa jo pientä viriä; Suutin, kaasarin neula yms.. :D
        puhuvat että 60-65km/h menis sen jälkee..
        vähä kyl epäilyttää..


      • rabe-90
        Mjiittääääh!? kirjoitti:

        Kauppias puhui että, laittavat kaupassa jo pientä viriä; Suutin, kaasarin neula yms.. :D
        puhuvat että 60-65km/h menis sen jälkee..
        vähä kyl epäilyttää..

        mun gilera on ostettu vuosi sitten ja olen ottanu alkukäyrästä holkin pois ja isompi suutin niin kulkee noin 70km/h. mulla ei ainakaan ole mitään hukkaputkea.


      • Omistanut gileran vuoden
        rabe-90 kirjoitti:

        mun gilera on ostettu vuosi sitten ja olen ottanu alkukäyrästä holkin pois ja isompi suutin niin kulkee noin 70km/h. mulla ei ainakaan ole mitään hukkaputkea.

        Ostin gileran toukokuun lopulla ja se oli silloin ihan laama mut ajoin sen sisään ja ostin teharin metra kitin ja vaihdoin suuttimen 95 ni nyt kiihtyy ku pien eläin ja kulkee gps:ään 90 km/h:ssa oon ostan jo 14 piikkisen ja aion laittaa sen kiinni kevääl ja ostaa uuden ilmanputsarin ni sit kuuluu kovat äänet ja kulkee varmaan joku 105 ainakii joten kannattaa ostaa gilera smt se rulettaa kyl.


      • RiQel
        Mjiittääääh!? kirjoitti:

        Kauppias puhui että, laittavat kaupassa jo pientä viriä; Suutin, kaasarin neula yms.. :D
        puhuvat että 60-65km/h menis sen jälkee..
        vähä kyl epäilyttää..

        Minkä kokoinen suutin gilera SMT -07 kaasarissa on vakiona? ja jos putkesta ottaa kurin pois niin paljonko saattaa suunnilleen sen jälkeen kulkea? ja kannattaako suutinta isontaa, ettei leivo niin helposti kiinni? ja mitkä välitykset olisi hyvät, että kiihtyy ja kulkee, ei haittaa jos ei kiihdy lujaa, koska silloin se kulkis lujempaa?


      • dappis
        rabe-90 kirjoitti:

        mun gilera on ostettu vuosi sitten ja olen ottanu alkukäyrästä holkin pois ja isompi suutin niin kulkee noin 70km/h. mulla ei ainakaan ole mitään hukkaputkea.

        elikkä olisin kiinnostunu ostaa tollasen holkin alkukäyrään. koska otin sen pois hävitin sen ja nyt tarvis saada vähän enemmä vakio kondiksee mopoa. jos olet halukas myymään tuollaisen holkin niin pistä viestiä sähköpostiin ->[email protected]


      • dfbgd
        Mjiittääääh!? kirjoitti:

        Minkälaisii virei?
        suutin? kaasarin neula? yms..

        Heti kun Gileran hankit niin vaiha ensimmäiseks 65-70 suutin. Mitään muuta älä tee ennen kuin on suutin vaihdettu. Ja jos et halua jäädä kiinni tai maksaa kevariveroa, mutta haluat sen silti kulkevan yli 45 niin vaiha 70 suutin ja poraa kuriin reiän viereen 2 4mm reikää. Pitäisi kulkea suoralla hieman yli 60km/h.


      • gileramies :P
        Mjiittääääh!? kirjoitti:

        Minkälaisii virei?
        suutin? kaasarin neula? yms..

        riiittäää jos otat 2011 gilerasta kurin pois niin menee tasasella 5 vaihteella sen 75 tai ainaki mulla menee kepsiin


      • edufghiohfhjhfgd
        gileramies :P kirjoitti:

        riiittäää jos otat 2011 gilerasta kurin pois niin menee tasasella 5 vaihteella sen 75 tai ainaki mulla menee kepsiin

        Itelläkin meni joku sen verran hukkiksen kaa ja viel vähä kurii jäljellä suoralla keräs 85 6 vaihteella huippuja


    • uuu

      kannattaako ottaa kurit pois vai viritellä muute vaan?

      • Mopo tulee

        Hei tota oon vasta alotteleve motoristi ja en tiiä viel paskaakaan ja oon ostamassa Gileraa. En vaan tiiä et ostaako SMT vai RCR..... Täs tarttesin apuu.... Ajasin pääasiassa kouluun (5km) ja kesäsin mökillä (soratie ja hiukka paska asfaltti). Et kumpi kanttii ostaa???? Hei jeesatkaa miestä mäessä:D


      • esko
        Mopo tulee kirjoitti:

        Hei tota oon vasta alotteleve motoristi ja en tiiä viel paskaakaan ja oon ostamassa Gileraa. En vaan tiiä et ostaako SMT vai RCR..... Täs tarttesin apuu.... Ajasin pääasiassa kouluun (5km) ja kesäsin mökillä (soratie ja hiukka paska asfaltti). Et kumpi kanttii ostaa???? Hei jeesatkaa miestä mäessä:D

        osta smt paljon parempi aSFALTILLA JA IHAN HYVIN VOI AJAA SORALLLA .. ehottomasti!


      • Mopo tulee
        esko kirjoitti:

        osta smt paljon parempi aSFALTILLA JA IHAN HYVIN VOI AJAA SORALLLA .. ehottomasti!

        Joo, esko kiitti ohjeistuksesta. Siitä oli hyötyy ja mopoilu pääsee alkamaan!


      • rcr
        Mopo tulee kirjoitti:

        Hei tota oon vasta alotteleve motoristi ja en tiiä viel paskaakaan ja oon ostamassa Gileraa. En vaan tiiä et ostaako SMT vai RCR..... Täs tarttesin apuu.... Ajasin pääasiassa kouluun (5km) ja kesäsin mökillä (soratie ja hiukka paska asfaltti). Et kumpi kanttii ostaa???? Hei jeesatkaa miestä mäessä:D

        Itse olisin ottanut RcR:än, koska SMT ja RcR on ihan sama mopo, paitsi että Rcr on enska vanteet ja renkaat.


      • 23456765435346345
        rcr kirjoitti:

        Itse olisin ottanut RcR:än, koska SMT ja RcR on ihan sama mopo, paitsi että Rcr on enska vanteet ja renkaat.

        SMT:ssä on cityrenkaat kun taas RCR:ssä on crossirenkaat


    • tuo gilera smt

      itellä ollu kohta 3kk tuo gilera smt ja hyvin on toiminu ei sitten minkään näköstä vikaa tai ongelmaa sanon että järkevä ostos oli gilera vaikka vakiona hieman laiskahko mutta toimii

    • omistajaonnekas

      Erittäin hyvä mopo mopo vakiona sisään ajon jälkeen menee sen 55omaan mittariin mutta halvoilla "hienosäädöillä" saa gillun kulkemaan 65-80 ja kiihtymään suht koht hyvin.. Isompi suutin, Kuri pois alkukäyrästä ja tuki hukka putki ni khyll läks gillu

    • Gilera smt

      Ite ostin tollasen tossa elokuussa ja huomas kyllä heti että johan on laiska vehje vakiona mutta kun kuria on tossa poraillu ja suuttimen vaihtanu niin kyllä se kivasti pelittää :D Hyvä mopo kyllä on

      • aQ93

        Elikkäs, toi manamies voisi opetella ihan ekaksi kirjottamaan :) Saanut mitään selkoa tekstistä. Itelläni on Gilera SMT -04 noin 2vko vanha ja hyvin toimii, mut on täysin totta, toi että Gille on laiska vakiona koska on niin raskaat välit, mut jos välit vaihdat ja otat vaikka holkin kokonaan pois (holkki


      • on asia peli
        aQ93 kirjoitti:

        Elikkäs, toi manamies voisi opetella ihan ekaksi kirjottamaan :) Saanut mitään selkoa tekstistä. Itelläni on Gilera SMT -04 noin 2vko vanha ja hyvin toimii, mut on täysin totta, toi että Gille on laiska vakiona koska on niin raskaat välit, mut jos välit vaihdat ja otat vaikka holkin kokonaan pois (holkki

        gilera on varma toiminen mopo,,,mutta vakiona laiska.


      • Kyllä kulkee
        on asia peli kirjoitti:

        gilera on varma toiminen mopo,,,mutta vakiona laiska.

        Nätti peli, saa kulkemaan pienellä vaivan näöllä. Varaosia saa melkein joka pyöräliikkeestä toisin kun kiinalais valmisteisiin.


      • boohoopdoop
        Kyllä kulkee kirjoitti:

        Nätti peli, saa kulkemaan pienellä vaivan näöllä. Varaosia saa melkein joka pyöräliikkeestä toisin kun kiinalais valmisteisiin.

        "mulla itellä on gilera smt -08 ja oon 165cm pitkä ja yllän hyvin ajamaan eli ei tarvii olla mikään 180cm pitkä et yltää ajamaan"
        ite olin joskus noin 150 cm ja silti pysy hyvin pystyssä.


    • gilera rulez

      Mulla gilera smt 50 vuosimallia 2008 ja oon ajanu ny vuoden (talven pidin väliä) mittarissa ny 4041 ja ja ei oo ollu vikaa paitsi toisen jalkatapin jousi on katki mikä ei haittaa ajamista olleenkaan:) muuta vikaa ei oo.suuttimen vaihoin 75->82 ja nyt jaksaa vääntää loppuu asti kuria myös aukastu vähän ja kulkee noin 60km/h.Eli oon ollu iha pirun tyytyväinen koko mopoon:D

    • Pekkaaa

      Itelläni ainakin ollu hyvä vehe. Ajanut tällä hetkellä 6600km eikä mitään muuta kuin syyläri meni takuuseen ku vuoti. Eli ei mitään isoja vikoja ole ollut

    • Gilera

      Ittellä on kans gilera smt,ollu nytten kesästä asti,tähän asti se on toiminu moitteettomasti. hyvä se on ainakin ajaa tiellä.

    • Kyselijä=D

      Hmm..Aikas idiotteja tyyppejä täällä on myös käynyt=D Mutta siis kysymys, Gilera SMT vai Gilera RCR. Semmosta juttua oon kuullu et SMT renkaat EI TODELLAKAAN sovellu soratielle, mitäs mieltä?Ja kyllähän se on sitten taas kuulemma laiska juu ja pienellä vaivalla saa silti pirteäksi=D Mutta Derbi X-Race on toinen vaihtoehto, kun hintahan on sama.. Ihan pakko vielä kommentoida näille "hähähähäää onpas paska mopo toi gilera peevee on paras lol" tyypeille että olette väärässä JA PAHASTI! Ja vielä opetelkaa nyt hyvät ihmiset kirjoittamaan!!

      • joooooh

        Eli onko näissä mitään kauheeta eroa SMT:n ja RCR välillä muutaku renkaat on varmaa eri? Kun itse ottaisin RCR, mutta onko näissä joku mullistava ero miks kannattas ottaa SMT? Itsehän asun pöndel ja sorateilläkin joutuu ajaan.. Mielipiteitä!


      • nikkkeee
        joooooh kirjoitti:

        Eli onko näissä mitään kauheeta eroa SMT:n ja RCR välillä muutaku renkaat on varmaa eri? Kun itse ottaisin RCR, mutta onko näissä joku mullistava ero miks kannattas ottaa SMT? Itsehän asun pöndel ja sorateilläkin joutuu ajaan.. Mielipiteitä!

        Moikka itse olen ehkä juuri ostamassa gilera mopoa Niin onko gileraan helppo saada viri-osia ja että löytyykö samoja viriosia kun esim derbii tai riejuun???


      • nikkkeee
        nikkkeee kirjoitti:

        Moikka itse olen ehkä juuri ostamassa gilera mopoa Niin onko gileraan helppo saada viri-osia ja että löytyykö samoja viriosia kun esim derbii tai riejuun???

        ja vielä onko gilera rce:ään saatavilla katurenkaita???


      • qwertyuiopåasdfghjklöä
        joooooh kirjoitti:

        Eli onko näissä mitään kauheeta eroa SMT:n ja RCR välillä muutaku renkaat on varmaa eri? Kun itse ottaisin RCR, mutta onko näissä joku mullistava ero miks kannattas ottaa SMT? Itsehän asun pöndel ja sorateilläkin joutuu ajaan.. Mielipiteitä!

        Smt on vähän ripeämpi ainaki näissä 09 malleisssa kun ostettiin yhtäaikaa kaveri ja minä 2 gileraa mulla on smt ja kaverilla rcr nii mulla on jonkunverran ripeempi ja vääntävämpi ja sitte ku ruvettiin kahtomaan et mikä näissä vehkeissä on niin smt on 17.5 mm kaasari ja rcr vaa 14 mm mutta kun on smt:ssä pienempi takapyörä niin kulkee sillä isommalla kaasarilla sen 45 ja rcr isompi takapyörä niin pienempi kaasari ni menee sillä 45 mutta kiihtyy tietysti laiskemmin. ja vielä että tuolla smtllä voi ajaa myös hiekkateitä joskaan ei yhtähyvin kun rcrällä mutta asfaltilla on ylivoimasesti parempi kun rcr.


      • jjjoo
        nikkkeee kirjoitti:

        Moikka itse olen ehkä juuri ostamassa gilera mopoa Niin onko gileraan helppo saada viri-osia ja että löytyykö samoja viriosia kun esim derbii tai riejuun???

        Ainakin kaikki derbin viriosat pitäs sopia Gileraan.


      • _jaskaa_
        qwertyuiopåasdfghjklöä kirjoitti:

        Smt on vähän ripeämpi ainaki näissä 09 malleisssa kun ostettiin yhtäaikaa kaveri ja minä 2 gileraa mulla on smt ja kaverilla rcr nii mulla on jonkunverran ripeempi ja vääntävämpi ja sitte ku ruvettiin kahtomaan et mikä näissä vehkeissä on niin smt on 17.5 mm kaasari ja rcr vaa 14 mm mutta kun on smt:ssä pienempi takapyörä niin kulkee sillä isommalla kaasarilla sen 45 ja rcr isompi takapyörä niin pienempi kaasari ni menee sillä 45 mutta kiihtyy tietysti laiskemmin. ja vielä että tuolla smtllä voi ajaa myös hiekkateitä joskaan ei yhtähyvin kun rcrällä mutta asfaltilla on ylivoimasesti parempi kun rcr.

        mistä päin olet (kirjoittaja qwertyuiopåasdfghjklöä )??ja smt on mustaki kivempi mopo;Ditekki ostan nyt ensvuonna smt ja otan kurit vaan pois;)meneekö se sit jonku 60?


      • qwertyui...
        _jaskaa_ kirjoitti:

        mistä päin olet (kirjoittaja qwertyuiopåasdfghjklöä )??ja smt on mustaki kivempi mopo;Ditekki ostan nyt ensvuonna smt ja otan kurit vaan pois;)meneekö se sit jonku 60?

        Joo menee se ilman kureja sen 75 mulla ja kannatta laittaa isompi suutin (70-80) ja oon tiältä savosta päin.


      • tyhmä(kö)?

        Iskä aikoo ostaa mulle gilera smt mopon. Se sano et sitten stähän ei viritetä! Kantsiiko virittää vai kulkeeko hyvin ilman virittämättä? Paljonko vakiona?


      • dfgsdfgsdfgsdfgsdfg
        tyhmä(kö)? kirjoitti:

        Iskä aikoo ostaa mulle gilera smt mopon. Se sano et sitten stähän ei viritetä! Kantsiiko virittää vai kulkeeko hyvin ilman virittämättä? Paljonko vakiona?

        Vakiona n.40-50, kannattaa porata alkukäyrän holkkia ja laittaa isompi suutin, niin kulkee sen 60-70. Ei kulje vakiona mihinkään.


      • "pätö"
        joooooh kirjoitti:

        Eli onko näissä mitään kauheeta eroa SMT:n ja RCR välillä muutaku renkaat on varmaa eri? Kun itse ottaisin RCR, mutta onko näissä joku mullistava ero miks kannattas ottaa SMT? Itsehän asun pöndel ja sorateilläkin joutuu ajaan.. Mielipiteitä!

        eipä taida olla:D


      • gileramies :P
        joooooh kirjoitti:

        Eli onko näissä mitään kauheeta eroa SMT:n ja RCR välillä muutaku renkaat on varmaa eri? Kun itse ottaisin RCR, mutta onko näissä joku mullistava ero miks kannattas ottaa SMT? Itsehän asun pöndel ja sorateilläkin joutuu ajaan.. Mielipiteitä!

        SMT ja RCR on muuten 100% sama mopo mutta eri vanteet ja renkaat


      • gileramies :P
        nikkkeee kirjoitti:

        Moikka itse olen ehkä juuri ostamassa gilera mopoa Niin onko gileraan helppo saada viri-osia ja että löytyykö samoja viriosia kun esim derbii tai riejuun???

        moro gilerassa on samat viriosat kuin derbissä


    • juxxu
    • Simo...

      Tarkistaa heti uutena liikkeessä vanteiden heitto. Omassa vanteet heittää ja huollossa ne piti oikoista. Nyt ne ei niitä kuulemma pystykkään oikaisemaan... Paskaa laatua... Takuuna ei kuulemma niitä uusita..

      • Sötgö

        Joo osta gilera, itel ollu baut vuoden, hyvin pelittää. pidentää välejä, isompaa suutinta ja kundon tehari kiinni=112km/h tutkaan -b kortti 9pv päästä takasin


      • giltsu
        Sötgö kirjoitti:

        Joo osta gilera, itel ollu baut vuoden, hyvin pelittää. pidentää välejä, isompaa suutinta ja kundon tehari kiinni=112km/h tutkaan -b kortti 9pv päästä takasin

        perkele mul on leovince ja gillu ei kule mihkää missä vika suuttimia kokeiltu 90 ja 100 suutinta ja neulaa säädetty välit nyt 14-53 menee 80 mittarii
        11-53 väleil huuattamalla 75 mittarii.


    • gilera smt

      JOO HUIPPU LAITE osta ihmees mul sellane ja ei oo ees paha hinta verrattun derbii ::DD

    • mika-petteri

      kaverilla on gilera smt. vm. 07. vakiona oli erittäin laiska, ja suutin aivan liian pieni. Nyt suutin vaihdettu isompaan ja kureja viilattu pois ja kulkee mukavasti 70 km/h

      • ostan gillun

        niin, kavei sano et eimuka meinais käynnistyä talvella mut oon kyllä täoista mieltä. Mitäs te?


      • 12+18
        ostan gillun kirjoitti:

        niin, kavei sano et eimuka meinais käynnistyä talvella mut oon kyllä täoista mieltä. Mitäs te?

        kyl käynnistyy ku ostaa isomman suuttimen ja säätää ilmaruuvii


      • :=)
        12+18 kirjoitti:

        kyl käynnistyy ku ostaa isomman suuttimen ja säätää ilmaruuvii

        Taitaapi tulla Gilera kohta pihaan.. :DD Pitää vaan käydä liikkeessä kokeilemassa että miltä tuntuu ja pystyykö vähän pidempikin sillä ajelee :))


      • Smt turbokit
        :=) kirjoitti:

        Taitaapi tulla Gilera kohta pihaan.. :DD Pitää vaan käydä liikkeessä kokeilemassa että miltä tuntuu ja pystyykö vähän pidempikin sillä ajelee :))

        Omalla smt just tänää 700 ajettu:D hyvin ajaa vaikka oon 184cm pitkä:D
        turbokit änkkä on kii ni katseet kääntyy ko on nii vitun kovat äänet :D


      • sdbdsbdsvb
        Smt turbokit kirjoitti:

        Omalla smt just tänää 700 ajettu:D hyvin ajaa vaikka oon 184cm pitkä:D
        turbokit änkkä on kii ni katseet kääntyy ko on nii vitun kovat äänet :D

        no jeee on tosi kovat äänet. Itelläki on gilera smt enkä oo saamassa kevaria viel vähää aikaa vaik oon jo 16,5 ni on ne mopot mun mielest silti nii säälittävii vaik ite ajanki niil. kaikki 15v ipanat huudattaa ihan täysii valois sit lähtee siit muna huurus nöööööööööööööööööööö... ehkä kovat äänet mopoks.. mut mopot onki ihan turhii. btw älä jaksa itkee jotain no itel ei ookkaa teharii ym. mut mopost kuuluu ehkä KOVAT mutta saatanan RUMAT äänet. youtubesta kattokaa vaikka 4t kevari videoita ne sentää kuullostaa prätkält eikä imurilta


      • pöllö huuhkaja
        Smt turbokit kirjoitti:

        Omalla smt just tänää 700 ajettu:D hyvin ajaa vaikka oon 184cm pitkä:D
        turbokit änkkä on kii ni katseet kääntyy ko on nii vitun kovat äänet :D

        ihan turhuuksia änkkä maksaa 50e ja ei auta mitää .


    • gilerasmtt

      mulla on 09 gilera smt, mulla oli siinä alks tyhjennetty vakioputki 90 suutin otettu muutkin kurit pois ja välit 13 58 ja kulki joku 75 ja kiihtyi hyvin nyt tietenki teharilla ihan omaa luokkaa xD joten suosittelen gileraa ..

      • MK

        Murheita syylärin kanssa. Klipseillä kiinnitetty muovirunkoinen puhallinyksikkö ja sen alaosa ovat hanganneet syylärin pystyputkituksen puhki. Putkien pinnassa, heti alasäoliönyläpuolella näkyyy selvästi n. 2-3mm korkeat tasaiset pinnat ja samaiset jäljet joskin pienemmät putkituksen yläosassa n. kolmannes syylärin yläosasta alaspäin. Mielestäni tämä on valmistusvika koska tuonkaltaiset kontaktipinnat eivät saa hangata toisiaan. Muovin ja alumiiniputken väriin tulee väkisinkin tomua joka toimii hiomatahnana. Mopo on Gilera SMT vm. 2008 aj. 4600 km. Viestiä jos muillakin on samoja murheita.


    • qwertyuio123

      on se kotoosi perseestä!

      • Savolaiseukko

        Mitä mitä!? minun gilera on iha vakio (ostin uutena) ja kulkee sen 60km/h... en kyllä sitte tiiä oisko ne jtn tehny siel liikkees...


      • jezze390
        Savolaiseukko kirjoitti:

        Mitä mitä!? minun gilera on iha vakio (ostin uutena) ja kulkee sen 60km/h... en kyllä sitte tiiä oisko ne jtn tehny siel liikkees...

        Elikkäs siis. Ite omistan -08 Gilera Smt. Se on kaikkiaan todella hyvä ja hieno laitos. Ei mitään vikoja ole koskaan ollut, ja kaikki toimii moiteetta. Mutta en suosittele pahemmin mopoa, jos meinaa vakiona pitämään, koska on aikas luumu. Hyytyy ylämäkiin, ja pienestäkin tuulenvireestä vauhti alkaa katoomaan.


      • poju17
        jezze390 kirjoitti:

        Elikkäs siis. Ite omistan -08 Gilera Smt. Se on kaikkiaan todella hyvä ja hieno laitos. Ei mitään vikoja ole koskaan ollut, ja kaikki toimii moiteetta. Mutta en suosittele pahemmin mopoa, jos meinaa vakiona pitämään, koska on aikas luumu. Hyytyy ylämäkiin, ja pienestäkin tuulenvireestä vauhti alkaa katoomaan.

        mulla on tommone smt 07 vuosimallinen ja oon holkkia porannu ja välityksiä vaihtanu, kulkee noin 70 km/h. Kysyisin, että onko noissa kierrosten rajoitinta, ku huutaa nii pirusti ja tullee resonanssi ääniä, jostain mittarin alta. Onko joillakin samoja ongelmia? Vaikka välitykset oon vaihtanu isommiksi,silti turhan nopeasti saa vaihtaa 6 päälle.


      • kjhh
        poju17 kirjoitti:

        mulla on tommone smt 07 vuosimallinen ja oon holkkia porannu ja välityksiä vaihtanu, kulkee noin 70 km/h. Kysyisin, että onko noissa kierrosten rajoitinta, ku huutaa nii pirusti ja tullee resonanssi ääniä, jostain mittarin alta. Onko joillakin samoja ongelmia? Vaikka välitykset oon vaihtanu isommiksi,silti turhan nopeasti saa vaihtaa 6 päälle.

        isompaa ratasta kehiin. Muista että toisen pitää olla pariton ja toisen parillinen. Ketjut myös kireelle ja kunnolla ne rattaat kii. Ite vaihoin eturattaan enkä kiristäny kunnolla ni lähti 40 vauhissa mutkas irti ja raahauduin mopon mukan noin 30metrii asfaltti raateli jalan kivasti ku jäi sinne alle.


      • asdfgfasg
        jezze390 kirjoitti:

        Elikkäs siis. Ite omistan -08 Gilera Smt. Se on kaikkiaan todella hyvä ja hieno laitos. Ei mitään vikoja ole koskaan ollut, ja kaikki toimii moiteetta. Mutta en suosittele pahemmin mopoa, jos meinaa vakiona pitämään, koska on aikas luumu. Hyytyy ylämäkiin, ja pienestäkin tuulenvireestä vauhti alkaa katoomaan.

        suositteleks sitte scobaa vai mankii ?? :DD


      • ei pidä paikkaansa
        kjhh kirjoitti:

        isompaa ratasta kehiin. Muista että toisen pitää olla pariton ja toisen parillinen. Ketjut myös kireelle ja kunnolla ne rattaat kii. Ite vaihoin eturattaan enkä kiristäny kunnolla ni lähti 40 vauhissa mutkas irti ja raahauduin mopon mukan noin 30metrii asfaltti raateli jalan kivasti ku jäi sinne alle.

        Miks pitää olla toisen rattaan pariton ja toisen parillinen?
        Mul ainakin toimii hyvin 11 ja 53 välityksillä...


      • gilera rcr 09
        Savolaiseukko kirjoitti:

        Mitä mitä!? minun gilera on iha vakio (ostin uutena) ja kulkee sen 60km/h... en kyllä sitte tiiä oisko ne jtn tehny siel liikkees...

        mun gilera rcr meni 60 mittarii ku ajoin sen uutena liikkeestä pois se ei kiihtyny mihkää mut sit se kulki 60km/h nyt mul on leovince v6 ja 14-53 välit ja menee mittarii joku 80km/h


      • ...
        gilera rcr 09 kirjoitti:

        mun gilera rcr meni 60 mittarii ku ajoin sen uutena liikkeestä pois se ei kiihtyny mihkää mut sit se kulki 60km/h nyt mul on leovince v6 ja 14-53 välit ja menee mittarii joku 80km/h

        Gilera on sama vehe ku Derbi eri nimi eri katteet muuten ihan sama mul on 09 gilera smt ja kulki 63 gps:än mukaa suoraa kaupast ja pv ja manki on sellasii perseen raiskaajii et ne on 5 vuotiaitten mökki lelui.


      • -
        ... kirjoitti:

        Gilera on sama vehe ku Derbi eri nimi eri katteet muuten ihan sama mul on 09 gilera smt ja kulki 63 gps:än mukaa suoraa kaupast ja pv ja manki on sellasii perseen raiskaajii et ne on 5 vuotiaitten mökki lelui.

        Ensinnäkin, kyseiset tossumopot eli PV ja Manki eivät raiskaa persettäsi, ellet ole patentoinut niihin tikkua ja pompi sen päällä ajaessa.
        Toiseksi, ne ei ole 5-vuotiaiden mökkileluja, vaan hyviä ajaa.
        Kolmanneksi vastaan "Hanaaaaaaaaaalle" PV:issä on muuallekkin sähköt, kuin etu- ja takavaloille, sähköt menevät myös maihin, tappokatkaisimen piuha/sähköt kummasta tykkää jne.... Jarruvaloille jarrupolkimeen ja käsijarruun ja toki puolalta CDI:lle josta tulpanjohtoa pitkin tulpanhatulle ja mittarinvalolle, jonka jo mainitsitkin.


      • -
        ei pidä paikkaansa kirjoitti:

        Miks pitää olla toisen rattaan pariton ja toisen parillinen?
        Mul ainakin toimii hyvin 11 ja 53 välityksillä...

        Sitävarten, että hammasrattaat eivät kuluisi nopeaa.


      • valle987654321
        - kirjoitti:

        Ensinnäkin, kyseiset tossumopot eli PV ja Manki eivät raiskaa persettäsi, ellet ole patentoinut niihin tikkua ja pompi sen päällä ajaessa.
        Toiseksi, ne ei ole 5-vuotiaiden mökkileluja, vaan hyviä ajaa.
        Kolmanneksi vastaan "Hanaaaaaaaaaalle" PV:issä on muuallekkin sähköt, kuin etu- ja takavaloille, sähköt menevät myös maihin, tappokatkaisimen piuha/sähköt kummasta tykkää jne.... Jarruvaloille jarrupolkimeen ja käsijarruun ja toki puolalta CDI:lle josta tulpanjohtoa pitkin tulpanhatulle ja mittarinvalolle, jonka jo mainitsitkin.

        yllänkö ajaa gileralla ku oon noin 155cm pitkä??


      • HÜ0R@
        valle987654321 kirjoitti:

        yllänkö ajaa gileralla ku oon noin 155cm pitkä??

        Ylttää 155cm ajamaan , itse testasin tuosta eilen derbi x race 2010 samankokone ku gillu ja yltty sopivasti kummatki jalat ja ei joustanu jousi paljoo yhtää, en oo fädäri. . eli 150cm pystyy ajamaan !


      • Jauzaa
        poju17 kirjoitti:

        mulla on tommone smt 07 vuosimallinen ja oon holkkia porannu ja välityksiä vaihtanu, kulkee noin 70 km/h. Kysyisin, että onko noissa kierrosten rajoitinta, ku huutaa nii pirusti ja tullee resonanssi ääniä, jostain mittarin alta. Onko joillakin samoja ongelmia? Vaikka välitykset oon vaihtanu isommiksi,silti turhan nopeasti saa vaihtaa 6 päälle.

        mulla on kans 07 smt ja siin ei ainakaan ollu minkäänlaisia rajoittimia paitsi kuria koko putki täynnä :D


    • okokokok

      Derbi kyll tehää iha kiinas mut gilere tehää espanjas =)=)

    • gilera mies

      VITUN APINAT mitä tää on ku sanotaa et derbi tehää kiinas vitu vittu teijät on tehty kiinas saatana muna lutkuttajat !

    • kohta 15

      Eli onko laatuvehje, niin että uskaltaa ostaa, kun ei mikään mopoharrastaja ole?
      Oon ettimässä jotain pienikokosta ja laadukasta enduroa, jotain tän tyylistä. Ainiin ja olen 155 pitkä. :)

      • kohta 15

        Jatkoa... Ainiin ja en myöskään ala virittelemään. Eli turha ehdottaa mitään mopoa tyyliin: "Jos sä vähän virittäisit niin kul sen saa kulkee tosi nopee!"


      • tyuhh
        kohta 15 kirjoitti:

        Jatkoa... Ainiin ja en myöskään ala virittelemään. Eli turha ehdottaa mitään mopoa tyyliin: "Jos sä vähän virittäisit niin kul sen saa kulkee tosi nopee!"

        Jos et aio virittää ollenkaan, kannatta ostaa varmaan tehokkaampi mopo.


      • rasu
        tyuhh kirjoitti:

        Jos et aio virittää ollenkaan, kannatta ostaa varmaan tehokkaampi mopo.

        mikä sit on tehokkaampi?


    • gileraman 95

      Juu mulla on -10 mallin gilera rcr ja voin sanoo että pirun hyvin on palvellu tähän asti. Vakiona aika luumu kiihtyy (kaverin skootterikin vei viivoilla) mutta sitten ku kiihtyy nii menee jotain 58 km/h. Ja siihen ku väsyy nii tehari suutin ja kylä lähtee!!

    • lukekaa ja oppikaa

      http://www.motot.net/wiki/Gilera_SMT
      lukekaa toi ja oppikaa
      derbi ja gilera sama mopo, mutta eri katteet ja ennen putkissamutta nykyään nekin on samanlaiset!!
      ps. GILERA ON ITALIALAINEN!!!

    • cbr 1000

      Hei minäki olla gilera rcr ei osata vietä puhua eikä kirjotta mutta otaan ajaa jo moppolla ja minäkin yllän vaikka olla 120mm kotkea- atoin kerran puutun ja lakkasin ja osdin taatelin.

    • ostaminu pizzsa

      sina poika voi varma kayda minun pizzerrria? minulla nelja auron tarjous minu pizzserialla. sina voi luotta serkku mahmut!

    • I.D.I.O.O.T.I.T.!

      gilera on italialainen merkki vitun idiootit!

    • qwdwqerw

      gilera on saksalainen vitun retard.

      • uejkyu

        ei ole


    • gille

      gilera on italialainen mutta valmistetaan espanjassa.

    • gileraaaaaaaa
    • gileraaaaaaaaaaaaa

      siin teil tietoo ja derbisti oot vitun pässi

    • mopo :---D

      XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

    • Jep55656

      Gilera valmistetaan Mongoliassa ;)

    • asdasdasdasdasd

      Ja mut valmistettiin Kiinassa. -.-

      Mutta pitääkö tohon SMT:hen käyttää 98 vai 95 bensaa? Eikös 98 käy?

    • eihuoh

      Gilera on italialainen, kannattasiko varmistaa eka noi faktat?

      • asdasdasdasdasdasdas

        Gilera on italialainen mutta eikö "eihuoh" voisi itsekkin ainakin näyttää lähteen faktalleen ennen kuin alkaa väittelemään. :P


      • gileran omistaja

        kaikki mopot melkern valmistetaan kiinassa mutta suunnittelu voi olla jostakin muualta ja sen takia on laadukkaami!


      • gileran omistaja

        kaikki mopot melkern valmistetaan kiinassa mutta suunnittelu voi olla jostakin muualta ja sen takia on laadukkaami!


      • gileran omistaja

        kaikki mopot melkern valmistetaan kiinassa mutta suunnittelu voi olla jostakin muualta ja sen takia on laadukkaami!


    • asdasdasdasdasd

      Gilera on italialainen ja sen perusti Giuseppe Gilera.
      Lainaus: "Gilera is an Italian motorcycle manufacturer founded in Arcore in 1909 by Giuseppe Gilera."

      Eli Piaggio omistaa Gileran ja on Italialainen.
      Lainaus: "Piaggio based in Pontedera, Italy encompasses seven brands of scooters and motorcycles. "
      "In 1969 the motorcycle company(tässä tapauksessa Piaggio) purchased Gilera."

      Derbi on alunperin Espanjalainen ja sen omistaa nykyään Italialainen Piaggio.
      Lainaus: "Derbi is a brand of motorcycles, scooters, and recreational ATVs (quads) produced by Nacional Motor S.A.U., a Spanish subsidiary of Piaggio & Co. SpA."
      "Simeó Rabasa i Signla died in 1988 but the company remained independent until 2001, when it was bought out by the Piaggio group." ""

      Lukekaa tuolta:
      http://en.wikipedia.org/wiki/Derbi
      http://en.wikipedia.org/wiki/Piaggio
      http://en.wikipedia.org/wiki/Gilera

      Menikö kaaliin? :D

      • asdasdasdasdasdasdas

        Ja koska Piaggio ja Gilera on italialaisia niin Gilera valmistetaan Italiassa. Tosi ei ihan varmaa, koska kyllähän Nokiakin valmistetaan Unkarissa, ainakin itellä lukee "Made in Hungary" kännyssä. :P


    • manki gillu

      joo itellä kaks mankii ja gilera smt vm2010.joten mitä viriä gilluun kannattais laittaa?rajottamaton CDI boksi ja tukkii hukka putken?

      • 15+12=27

        kaks mankii... otan osaa :P


    • gilera=paras

      Gilerassa ON rajottamaton cdi-boksi. Itelläkin -10 malli joten tiedän mistä puhun. Ja teet mitä hyvänsä vaihda myös suutin. Hukkaputkee ei välttämättä kannata tukkia vaan viilaa alkukäyrän holkkia sopivasti jos et halua maksaa kevariveroa. 11-53 välit on ihan liian pitkät vakiolle joten poista kuria sopivasti ja laita 60 takaratas niin poliisi tuskin edes huomaa mitään mutta silti vakiota pirteämpi. TAI iske suoraan tehari kiinni vähintään 85 suutin ja kulkee vakioväleillä 80 mittariin, eli 75-80 oikeeta nopeutta.

    • kertokkee?

      sori oon vähä alottelia mut mitkä välit 08 smt:he jos vakioputki kiinni, kulkee 56 gps, mut ei kiihy kovi hyvin varsinkaa kakspäällä. elikkäs mitkä välit vakio gileraan?

    • tietäjäe2e2ee

      leovince on aika alakierto putki siitä johtuu ettei kule mut kyl se varmaa kiihtyy

    • Infoksi

      ei kannata ottaa ihan todesta mitä täällä puhutaan, totta kai sitä omaa mopoa pitää vähän puolustaa. Gilera tai Derbi on hyvä ostos, SMT on ärhäkkä vakiona, Derbin puolelta tälläinen vakiopeli on X-Treme. Gilera ja Derbi ovat tosiaan aika samanlaisia, sen voi itse päättää haluaako maksaa ulkonäöstä ja pienistä, hyvin pienistä osien laatueroista.

      Kannattaa varautua soihen että rajoitin hoitaa asiansa ikävän hyvin, muttei muuta faktaa ärhäkkyydestä vakiona. Ensimmäinen juttu Gileran tai Derbin saatuasi on varmistaa että suutin on riittävän iso. Vakiolle 78-85, viritettyyn 85 virien mukaan.

    • forever alone

      kyllä gilsu on hyvä mopedi.. mulla on rcr '10 jossa on metrakitin tehari, 90 suutin ja 14 piikkine ees, menee 90 gepsiin..

    • karvatonkassi

      mullaki on kilera smc pervo edition ja olen ollut erittäin pettynyt se ei kulje vakiona kuin 27 km/h.ja mullahan oli se 8 cm kryvä jossa on syyliä. yhteydenotot s posti kullikarva@persereiikä.paska. oon 21v japanista. ps mun operseirekä on löysä.

    • ohhohh
    • gileralisti69

      TIIÄM AIKA PALJON MOPOIST KU OON AJANU 4V:STÄ ASTI CROSSII MUT SITÄ EN TIIÄ KUI MUN UUS VAKIO GILERA SMT VOI KEULII??

    • kunnon mainospuhe

      Kyllä hyvä ja KESTÄVÄ (paitsi katteet) itellä ollu 2 vuotta vm -05 rcr, ajettu 10000 (mittari jamähtäny n.10200) mäntä vaihettu vähä pikkuremppaa tehty ja hyvin pelittää vieläki. Pienellä laitolla saa jopa hienonki
      Sit viritys haluusille...
      Vakiona lussu mut 11/58 välit jä vähä kuria pois nii menöö n.60 gps mut ei kuiteskaa mikää paras kiihtyy. Kuriton putki tai Turbo Kitin ak tehari 12/53 välit nii menöö 90 gps. TK:n teharilla vaa kiihtyy vähä paremmi, (suutinta pitää tietsti vaihtaa isompaa joka tapaukses),
      Viim. mainituilla vireillä jää joka derbi ja/tai manki/pv/muumopo kakkoseks :D
      (P.S. ihan niiq tietääsin jotai :P)

    • joku1526524

      aprilia on paras mut on myös gilera mulla

      • LOLOLOLOLOLOLOLOLOLO

        Kiinnosti kovasti tämä tieto.


    • gilluppi

      hyvä mopo on kun tukkii hukkiksen ja poraa holkkii ja vaihtaa suutinta isompaa

    • gillufani

      onko tuossa gileran rcr 08 vuosimallissa rajotinta jossain (varmaanki cdi-boksissa)? ku virii on tullu laitettuu mutta jotenki ei se vauhti suurene millää :|

      väit on 14-63 ja suutin 75 toistaseks mutta mene 80 ku pääsen räplää :D

      • gileramakaroooooooni

        kyllä niitten päällä poikittain rúnkkaa ja vetää käteen,kun on ihan séksikkään näköinen mopo.muuta hyvää siinä sitten ei ookkaan.XDDDDDD


      • 15+12=27

        gileras ei pitääs olla rajootetuu cdi:tä mihnää vuosim( jossei aivan uusimmis) mut ei tos 08 ainakaa ja ottaas se rajootinki jo aiemmi (60khm) jos sellaane olis


    • Aloittelia

      Jos hankin ton gilera RCR. Varmaan '10 mallin millaset pikku virit pitäis tehä että sais sen 60-65 Menemää? :]

    • ismoxxzxzxzx

      elikkä olen ostamassa tuota gilera smt 2010,ajettu n.5000
      kuinka usein joudutte tekemään kone-tai muuta remonttia?
      ja mitä olettte tehneet?

    • haisevsonni

      jooo. paskat tuli pönttöhön tossa eilen ja kattelin kasseja nii.... gilera smt:ssä hän onse hyvä puoli että se on sisäsiisti,se oppii paskantamaan pönttöön ihna itse

    • gileranostajaa

      1.onko 2011 gilera smt mallissa rajottamatonta cdi boksia?

      2.Paljonko ne oikeesti huiput on vakiona(toiset sanoo 43 toiset 60..)

      3.Olen kattonut smt racing uutta mallia mutta siitä ei oikein löydy mitään tietoja.. Olisiko teillä mitään kerrottavaa näihin kysymyksiin?

      • verydeepblackman

        1. Ei ainakaan Racingissa, ja yleisesti Derbeissä ja Gileroissa on niin, että kun takana on 53 piikkinen, rajottavaa ei ole, mutta isommalla takarattaalla on.
        2. Ihan vakiona n. 45, mutta suuttimen vaihdolla 90 ja ilmanpusarin kurin poistolla (reikälevy jonka saa ilman työkaluja irti kaasarin ilmanputsarin liitoksesta) menee 61 mittariin (kusettaa 3) kun pudottaa 55 tai 56 vauhdissa vaihteen 6-->4 jolloin vetää piikin, ainakin racingissa
        3. Suosittelen ostamaan, sillä parempi keula eikä stefat vuoda, helvetin tehokas etujarru, rosterista tehty kiiltävä putki joka ei ruostu ja puhtaana näkee peilikuvansa sekä alumiininen takahaarukka. Kannattaa vaihtaa heti ennen ajoa jotkut n. 40 euron ketjut kiinni, sillä ne eivät veny ollenkaan, eivätkä syö rattaita, itselläkin ketjuista loppui kiristysvara 3000 kilometrin jälkeen ja rattaatkin niin paskana että ketjut pomppivat pois, jolloin piti uusia myös rattaat. Myös tarrat ovat aivan paskat, ja ne irtoilevat pestessä painepesurilla tai puutarhaletkulla ja alla oleva paperinen pinta vaurioituu.

        Eli, osta Racing, jos on vähän enemmän rahaa käytettävänä.


    • hinurit

      Gilera on italialainen, Derbi espanjalainen mutta molemmat tehdään ESPANJASSA Derbin tehtaalla, varmistettu myös jälleenmyyjältä.

    • evo vai smt

      Oisin nyt pia ostamas mopoo ni mietin et kannattasko mun ostaa derbi drd evo vai gilera smt?

    • zillee

      ei mitää barbii vaa roxi ja siihe sit 77 big bore nii pääset jättää barbi homot :D

    • SMT

      Itellä smt racing ja avaimessakin lukee derbi.

    • gileramiäs

      ittelläni on 2009 vuoden gilera ja oon tyytyväinen ajokkiin. kulkee giannellin teharil ja muilla pienil laitoilla 85 kmh ja enemmän laitan kulkemaan nyt talvella. jos laittaisin vertailuun vaikka derbi drd evon ja gilera smt niin menisin derbin puolelle jos tiedän etten rupea virityksiä tekemään. mutta gileran puolelle taas jos haluan laittaa mopon ulkonäköä ja kulkua edullisemman hintansa takia. (varmaankin monen mopoilijan suunnitelma :D )

    • Rasu

      Mul on nyt mietinnässä gilera smt ja beta rr 50 motard standard. Haluisin tietää et kumpi on parempi/kulkee paremmin vakiona. Ja mua ei kiinnosta se et "joo on tosi hyvä ku laitat pientä virii..." haluun tietää vakiona. Yhel nettisivul lukee et beta on iha vitun laiska, mut sit mun frendisano et se paras ja kulkee hyvi vakiona. Ja sit sama gilerassa, jotkut sanoo et hyvä vakiona jotkut taas paska vakiona. Haluisin nyt siis tietää et kumpi todella on parempi vakiona!

      Kiitos!

    • sdfffs

      olen ostamassa betaa alkukesästä ja sisäänajon jälkeen aikoisin virittää maksimissaan 75 kilsaan asti.

      Jos kurit ottaa pois kulkeeko mopo (kuten täällä puhutaan) 80 ???

      toiseksi useilla sivuilla on "valitettu" kurittoman betan liian kovasta äänestä. Itselleni ihannemopo olisi nooin 70 kulkeva hyvin kiihtyvä mopo, josta ei lähtisi sellasia ääniä että jokainen poliisi täälä kaupunkiseuduilla on sakottamassa...

      Jos minulle kurien pois ottamisen jälkeen ilmenee tarve saada mopo takaisin vakioksi onnistuuko se?

      Jos haluaisin betan kulkevan n 65 onnistuisiko se tavalla, jossa minun ei tarvitsisi hankkia välineitä, (suutinta)

      anteeksi vain kun en näistä viritysasioista tiedä, mutta opittuaan tuskin tarvitsee enää turvautua näille keskustelupalstoille

      kiitos avusta!

      • tyyppi19946

        Osta multa Gilera smt 50 06vm kulkee 70 ja vain tyhjätty putki...


    • jnrjpås34

      samalt tehtaalt se tulee ku derbitkin mutta siin on eri välitykset . itselläni on derbi x-treme ja tutulla on gilera smt . derbi kiihtyy nopeemmin mut loppu nopeus on sama. alamäkeen smt kulkee kovempaa koska siinä on pidemmät välit muttä se ei jaksa vääntää loppuun tasaisella.

    • VASTATKAA

      olen 152cm pitkä voinko ajaa gilera smt 2012 versiolla?? mietityttää tämä!

    • SWAGER

      Kaverilla on tuota vakio gilera smt 08- mentiin kaverinkaa kakspäällä ylämäes ohi nii on gilera helvetin laiska vakiona saatii odotella koko ajan sitä et se pysyis peräs
      Sit taas ku siin gileras oli kaks päällä nii lusahti melkee ylä mäkee
      Siin on liian raskaat välit gileran huippu nopeus kyl oli ihan ok mut iha perseestä venaa koko ajan et tulee peräs. en suosittele jos haluut ajaa vakio mopol ;D et virii siihe nii kulkee paremmi.. ja oot 152cm pitkä et kyllä yltä ajaa sillä. honda monkey on sulle oikee mopo

    • ei piaggio

      Piaggio o iha pyllystä älkää ostako mitää derbejä gileroita tai aprillioita samaa paskaa kaikki

    • ,,,.,.,-..-,-,.-.:

      152cm pystyy ajaa ehkä just just jotai riejuu tai betaa

    • as dsf

      kenties jonku verra raiskattu keskustelu?

    • Dont buy shit

      Kuulemma Apriliat, Derbit, Gilerat ja Betat on koottu samoista osista. Ihan sama mitä nykyyän ostaa kun kaikki on sitä samaa pa...rhautta.

    • ifudontunderstandthi

      Hahaha hauska poika olet dont buy shit, ku sä sanoit et kaikki on samaa pa... ni luulin et olit sanomas paskaa mut sanoitki parhautta!!!! hauskaa mistä keksit ton hienon hauskuuden?

    • gtra

      ite ostin kyseisen mopedin käytettynä, siin meni vajaa satanen kun piti ostaa uus sylinterisarja, sitte oli neula poikki ja muutakin

      kuitenki, nyt kunnos ja kyllähän se aikas hyvä on

    • tuntematonasddf

      Dont duy shit on osittain oikeassa.
      Derbit, Gilerat ja Apriliat on melkein sama, ainostaan katteet on eri, ja Apriliassa eri keula kuin Derbissä ja Gilerassa. Kaikissa kolmessa on täysin sama runko, täysin samoilla kiinnikkeillä jne.. Koneet ovat täysin samat ( okei ei ehkä täysin mutta noin 90% ). Monessa Aprilian ja Gileran osassa lukee Derbi, koska niinkuin jo sanoin, täysin / melkein samoja laitteita kaikki. Betaa ei tähän sovi sekoittaa, koska Betassa on Minarelli AM6 kone (tai se feikki versio minarelli, en ole varma), täysin eri runko jnejne. Itellä ollu kaksi Derbiä ( toinen X-Race ja toinen X-treme ), yksi Yamaha aerox, ja nykyään Gilera SMT 2010 jolla ajettu ~7200km ilmaan minkäännäköisiä vikoja. Voin siis todeta että nämä Rabasan koneella varustetut laitteet ( Aprilia, Gilera, Derbi ) ovat laatupelejä ;) joten turha alkaa täällä vinkumaan että " aprilia on parempi ku terpi, terpi parempi ku gilera " tmstms... SAMOJA LAITTEITA PERKELE, ERI KATTEET !!!!!!! Kiittikuitti... PS. Touhunnu näitten laitteitten kans 12vuotiaasta ni voin sanoa tietäväni tämän asian :D

    • 24wtrsgf

      täys paskA

    • gilsqu

      Itelläni kans smt vm: 09 14/57 välit menee 55 vaikka mopo on täysin vakio. Huollettu kerran ja toisella kerralla pieni sähkövika ja takakumin vaihto, tällä hetkellä mopolla ajettu 8000km eikä mitään vikoja:D Hyvä mopo mielestäni vaikka jotkut väittävät paskaksi ulkonäön takia:D ja hienon siitä saa pienellä laitolla:)

    • pienimies1

      ite oon metri 189 ja yltää justiisa ja justiisa jalat maaha...ja mopo on siis suzuki pv

    • asder1

      Ajoin gileralla ~ 7000km ja se paska levis käsii

      Sähköt petti, vaihteet ei toiminu (öljyt vaihettu), sekä aivan kasa paskaa.

      • chhuora

        jos haluat jonkun leviävän mopon osta ch perseen paska perseestä


      • ffgf

        jos haluatte olla siimoja runkkuja nii ostakaa derbi ch on nii tehokas et ranteet katkee


      • huora54

        hyi vittu ch:t on kaikki perseestä hyi vittu mun paska on hienompi siellä pöntön pohjalla


      • homo99878978

        jos ootte miesten miehiä nii ch kaupoille


    • Gileraman

      Gilera on ainaki mun mielestä helvetin hyvä mopo vakiona sain menee ryyppy pääl 72km/h mittarii ja ilman 58km/h

      • exgilera

        Taidat omistaa mun vanhan gilera :D


      • opgilsu

        juu gilera kulkee vitusti


      • horo34
        opgilsu kirjoitti:

        juu gilera kulkee vitusti

        onko sun vitusti 3kmh koska misssä ikinä työnnät sitä nii eise kulje yli 5 kmh vitun mutsifukker


      • panensunäitiis

        työnnän sun mutsiis 5 kmh


      • Nussinhuoranpenikoita761

        Oot varmaa hyvä työntää sun mutsia ruskeesee reikää ku oot työntäny sun homo munaa gileran un gileram putkee sun karvasta pallia vitun paskavittupaskahomovittupaskaneekerijomohyore


      • Huorankarvanepenis

        Ime mun kivestä vitun narkkari horo ja nuole mun pers karvat puhtaiks mun paskasta ja vedä ittees perseeseen vitun homonpenikka


    • dafuq1

      Ryypyllä kovempaa???

      • jooh2

        Yleensä vakiomopoissa on säädöt päin vittua. Pieni suutin yms.


    • Ex-Gileristi

      Itellä ollu joskus gilera smt -10, joka suoraa sanoen lahos käsii. Eka petti sähköt, sit petti kaikki muut maholliset osat. Gileraan on kulunu enemmän rahaa kun suoraan vaan kevarin hakemiseen liikkeestä, ja nyt suoraa sanottuna vituttaa. Ei kulje mihinkään, hajoaa käsiin, huono ostos.

      • vmrabasarulaavitusti

        Ex-gileristi enemmänki ex gile nisti älä osta mitää vitun um rabasaa joissa menee popniitti renkaasta läpi vaa vm rabasa 70cc nii voit saaha muijia vitusti ja kulkea saatanan kovaa vitun nisti


    • gilera2

      Vanha keskustelu mut silti pakko sanoo täs :D Eli mul ollu gilera viime syksystä asti. Ei MITÄÄN vikoja, muutaku kaasuvaijeri katkennu ja se johtu huonosta kaasukahvasta.. sähköt toiminu hyvin ymsyms. Ja just yllättävän pirtee vakiona! Kulkee sen 55-58 tasasel ja KUKAAN kaveri joka on testannu ei oo uskonu että on vakio :D nykyää kyllä porannu holkkia ja vaihtanu suttime mut :D eli jos haluu mopoo joka kulkee hyvi ilma viritystä ni gilera smt on hyvä vaihtoehto!

    • hoossa

      onks gilera smt liian pieni n 190 cm ihmiselle :D ite oot 182 ja varmasti ens kesän läehmpän 190 et et :D

    • gilera

      Onneksi olkoon gileran ostajat vältyitte sähkövikaselt derbiltä ja maksoitte vähemmän.varmasti 180cm ylttyy ajamaan gileraa.

      • mr.papi

        Tässäpä sinulle pieni pätkä kopiopastaa wikipediasta. Koetappa pureskella huolellisesti ja tule vasta sitten sanomaan uudelleen.

        "Gileran enduromopo-malleja ovat RCR ja SMT. Molemmat ovat samoja mopoja kuin Derbin vastaavat X-Race R ja SM -mallit. Erona mopoissa on ainoastaan ulkonäkö, eli ominaisuudet ja tekniikka ovat molempien valmistajien mopoissa samat."

        Piaggio siis omistaa sekä Derbin että Gileran, ja ovat syystä tai toisesta päättäneet tehdä samat mopot eri merkillä ja eri ulkoasulla.


    • jooh2

      Gilera ja Derbi sama asia. Toisiin tulee sähkövikoja ja toisiin ei.

    • Öitävaankaikille

      Gilera on laatu mulla vuoden 2011 malli vakiona 48km/h nyt jotai 55km/h pienellä virityksellä muistakaahan jonnet että jos mopo menee mittariin 50 km/h se menee sen 45km/h oikeeta nopeutta

    • joo o

      Gilerahan on italialainen ja derbi alunperin espanjalainen mutta sekin on nyt piaggion omistuksessa. Ja molemmat valmistetaan piaggion tehtaalla.


      P.S. Kaikissa gileroissa on 2010 vuosmalliin asti vakiona rajoittamaton cdi-boksi.

      • Joooo o

        Onfvielä uudemmissaki


    • Gilera rulaa

      Kyllä kannattaa. Ostin itseleni 250 € maksavan Gileran 2 päivää sitten, ja olen todella tyytyväinen. Kulkee komiasti ja käy todella nätisti

      PS. 2007 vuosimalli olisi hyvä vaihtoehto :)

    • Anonyymi

      Paljoko suuri piirtei gilera smt 2015 kulkee ku pistää voga alakauttasen kiinni

    • Anonyymi

      Uudemman mallin Gilerat, eli 2018-> (Derbit ja apriliat myös) kulkee vakiona sen 45-50 kmh suoralla. Kulutus noin 3,7 litraa satasella ja kiihtyvyys 45 kmh noin 15 sec. Rajotin ottaa kiinni 50 kmh kohdalla kiinni. Mittari huijaa noin viidellä. Eli jos mittari näyttää 50, on oikeasti vauhtia 45.

    • Anonyymi

      Kannattaa ostaa luotto mopo itellä. 2015malli.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      13
      1305
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1150
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1018
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      995
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe