Kohtutulehduksesta

spontaanisti abortoinnut

Vk oli 13 ja pieni vuoto alkoi monta viikkoa kiihtyen suuremmaksi limaviivoineen. 7pv sitten tuli ulos pingispallo ja sen jälkeen päivittäin pieniä riekaleita, niitä lima viivoja ja klönttejä, nyt on kaksi päivää niukkaa veren vuotoa, ei edes pikkuhousun suojaan asti vaan pyyhittäessä paperiin.

Kävin tänään lääkärissä ja totesi vaan mahaa painaessa et abortus komplett ja sanoi että luulee kaiken tulleen ulos, koska ei ole kipuja ja vuoto niukentunut, samalla höpisi leukaansa et jos tulee tulehdus niin otappa yhteyttä.

Kyselisin nyt kohtutulehdukseen sairastuneilta spontaanin abortin jälkeen että miten pian saitte oireita? Kovasti tällä palstalla puhutaan kaavinnasta ja lääkkelisestä tyhjennyksestä, eli onko näin että on harvinaista että nainen saa kohdun abortoitua omalla kehon mekanismilla?
Harmittaa tosi paljon että ei mitään ultrauksia otettu, nyt kauhullani odottelen et josko tulevan tulehdus kun lomallekkin lähdossä. Päänsärky on viime päivinä tullut...

Oikein hyvää kesää kaikille!!!

12

11386

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -keskenmenon kokenut-

      Itsellänikin on ollut ns. spontaani keskenmeno vai miksi sitä kutsutaankaan. Eli kaikki tuli itsestään ulos. tosin km jo rv 7. lääkärissä kävin, ultras ja pieni hippunen näkyi. Kaavintaa ei siis tarvita, jos kaikki tulee itsestään ulos ja loput seuraavien menkkojen yhteydessä, jos siis kyseessä pienen pieni palanen kohdussa. kohtutulehdukseen kuuluu valtavat vatsakivut ja säryt ja muistaakseni kai pahanhajuinen valkovuotokin..?? mutta se kyllä kannattaisi ultrata, jotta tietää, onko kaikki tullut vai tarvitaanko kaavintaa..

    • Milla.M

      kuulostaa siltä, että sinulla tosiaankin olisi ollut täydellinen keskenmeno, mutta kyllä minusta lääkärin olisi pitänyt varmistaa se ultralla, ja ainakin meilläpäin käydään vielä verikokeissa varmistamassa, että Hcg todellakin laskee.

      Harvinaista se ei todellakaan ole, että kohtu tyhjenee kokonaan ihan itsestään, itselläni niin on käynyt molemmissa keskenmenoissa.

      Päänsärky sinulla taas saattaa johtua monesta muustakin syystä, sen ei tarvitse olla oire kohtutulehduksesta.

    • Panacea

      Olen sairastanut kohtutulehduksen, mutta en spontaanin abortin tuloksena kylläkään.

      Kohtutulehduksen oireina minulla olivat kovat alavatsakivut, jotka kyllä huomasi helposti. Alavatsa oli täysin kosketusarka ja sattui liikkuessa. Lisäksi vuoto oli hyvin pahanhajuista.

      Ajattelin kertoa, siksi, että oireet olivat helposti huomattavissa välittömästi - minunkin tulehdukseni oli vasta 'tuloillaan', mutta hyvin kivulias.

      • aloittaja

        Multa otettiin Hct arvo tänään. Kyllä mä ajattelin lomalle lähteä, en voi kotonakaan tulehdusta odotella, tulee jos on tullakseen, en voinnut keskenmenoakaan pysäyttää. uskon että tunnen oman kehoni jos alkaa olla jotain mätää. Kiitos kaikille vastanneille, ihanaa että löytyy ihmisiä jotka jakavat kokemuksia muiden kanssa ja samalla helpottavat henkistä kärsimystä....


      • Aloittaja
        aloittaja kirjoitti:

        Multa otettiin Hct arvo tänään. Kyllä mä ajattelin lomalle lähteä, en voi kotonakaan tulehdusta odotella, tulee jos on tullakseen, en voinnut keskenmenoakaan pysäyttää. uskon että tunnen oman kehoni jos alkaa olla jotain mätää. Kiitos kaikille vastanneille, ihanaa että löytyy ihmisiä jotka jakavat kokemuksia muiden kanssa ja samalla helpottavat henkistä kärsimystä....

        Taas täällä lisää kysymyksiä....

        Mietun nyt tässä vaan kohtutulehdusta, ja ukkokin alkaa puhumaan ajan varausta psykologille...

        Mulla nipistelee munasarjoja ja pistelee alavatsaa ajoittain, pistely on saman tuntuista kun ekassa raskaudessani kohdun kasvaessa. Mietin taas et joko tulehdus, mut ei tosiaan kipuja koko ajan saatika kuumetta. Vuoto on sitä niukkaa pyyhittäessä. Onko se kohtu mikä yrittää surkastua vai voinko jo alkaa odottaa menkoja, 8pv kun suurin klöntti tuli ulos, mutta sitä vuotoa olikin viikkoja ennen sitä.


      • kipuileva
        Aloittaja kirjoitti:

        Taas täällä lisää kysymyksiä....

        Mietun nyt tässä vaan kohtutulehdusta, ja ukkokin alkaa puhumaan ajan varausta psykologille...

        Mulla nipistelee munasarjoja ja pistelee alavatsaa ajoittain, pistely on saman tuntuista kun ekassa raskaudessani kohdun kasvaessa. Mietin taas et joko tulehdus, mut ei tosiaan kipuja koko ajan saatika kuumetta. Vuoto on sitä niukkaa pyyhittäessä. Onko se kohtu mikä yrittää surkastua vai voinko jo alkaa odottaa menkoja, 8pv kun suurin klöntti tuli ulos, mutta sitä vuotoa olikin viikkoja ennen sitä.

        Minulla tyhjeni kohtu muutaman päivän vuodon jälkeen sunnuntaina (n. oman nyrkkini kokoinen klöntti tuli kivulla ulos) ja lääkäristä sanoi (kun soitin) ettei tarvii tehdä mitään jos vuoto ei jatku eikä kivut kovin pitkään. Vuoto onkin ollut loppumaan päin sunnuntaista tähän päivään (torstai) asti eikä kipuja ole ollut mutta tänään on sattunut alavatsaan supistuksenomaisesti ja vuoto on alkanut uudestaan. Kun haju ei ole paha niin en sitä kohtutulehdusta osaa vielä epäillä mutta mietin kyllä mistä on kysymys, miksi tämä alkoi uudestaan. Onko sieltä istukka tulossa vai toinen alkio vai mikä? Ja kuinka kauan täällä kotona olen tämän kanssa milloin pitää mennä lääkäriin? En ole hengenhädässä kestän kyllä nämä kivut mutta...


    • aloittaja

      Ajattelin nyt kirjoittaa lopun aloittamalleni tarinalle, jos siitä oisi joskus lohtua toisille.

      Minulla alkoi tosiaan pistelymäiset alavatsakivut spontaanin abortin jälkeen, munasarjakivut, tuntui että kummassakin munasarjassa räjähtää jotain. Valkovuoto oli runsaampaa, mutta en tiedä haisiko se kummosemmalle, taisi alkaa harhat päässä leijuilee.

      Sain ajan yksityiselle gynelle, joka totesi että terveet on genitaalit. Ei sieltä näkynyt merkkejä raskaudesta ja ultraahan ei asumassani maassa oteta alkuraskaudessa. Kivut ja pistelyt saattavat gynen mielestä johtua raskaushormoonin vähntyessä ja kohtu hakee omaa muotoaan takaisin, ja kyllä vasemalla puolella näytti olevan munarakkula eli menkkojaki odottamassa muutaman viikon sisään.
      Eli oli sitten tyhjentynyt todellakin spontaanisti. No nyt sitten kerään voimia ja annan ajan kulua, koska en tiedä haluanko uudestaan tulla raskaaksi, pelottaa jo ajatus jos alan taas vuotaa, se tunne on kamala muisto kun pyyhkäsee veri viivaa vessassa käydessä

    • tuner8

      Mulla tyhjeni itsestään, mutta antoi jotain pillereitä mitkä supisti veren pois.. siitä on nyt 3kk ja mulla on ruvennut aina välillä vihlomaan munasarjoihin.. Soittelin äitiys polille mut ei oo kukaan puhunu mistään jälki tarkastuksista... Pitäiskö mun huolestua.. niin ja edellinen raskaus tuli tosi helposti ja nyt ei mitään :(

    • heisku2

      Itse sain kohtutulehduksen lääkkeellisen keskeytyksen jälkeen. Noin 3 viikkoa keskeytyksen jälkeen nousi kuume n.39 astetta ja ja seuraavana päivänä kuumeen noususta alkoi aivan järkyttävä vatsakipu. Missään asennossa ei pystynyt olemaan. Sitten mentiin lääkäriin ja tulehdusarvot olivat 200 luokkaa. Kiireellinen lähete Tays:ssiin ja siellä todettiin sitten kohtutulehdus. 4 päivää sairaalassa tiputuksessa ja kaavinnan jälkeen pääsin kotiin 2 viikon antibioottikuurin jälkeen.

    • miltsun

      Mulla tuli keskenmenon jälkeen. Ensin keskenmeno vuoti pari viikkoa jonka jälkeen vuoto loppui. Siitä viikon päästä ulos tuli kalvoja ja vuoto alkoi taas, pahentui niin että vuoti kaikesta läpi. Tätä jatkui lähes kuukauden ja menin päivystykseen jossa hcg matala, mutta kohtu ultrassa turvonnut. Sain kahta antibioottia ja cyklokarponia. Vuoto loppui pian siitä. Kohdusta otettiin koepaloja ja niistä kuitenkin myöhemmin huomattiin että kohdussa oli raskausmateriaalia.

      Vuoto ei koskaan haissut eikä ollut rajua mahakipua.

    • Natasha83

      Sain keskenmenon.heräsin yöllä ja vuosin lattialle verta..oli jo kolmas kerta..tutkivat,et oon kunnos.oon 33 v.muutamia viikkoja kesti ...oon yksin ,et toi ei oo helppoo.yhen lapsen hautasin,siksi ootan talvee,kun silloin käyn siellä,nii ei siitä pääse nii.Ja en tahdo ees enää koittaa ,ku pelkään,etten jaksa.mut voimia niille muille jotka jaksaa.kai itekin,mut vaikee puhuu tollasesta kellekään.ja pahimalta tuntuu,ettei miesystävä välittänny,lähti...no..

      • Natasha83

        Ja ny olin viikkoja,kun oli virtsatietulehdus..pitääkö kaikki kestää..?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2131
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1488
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe