HEINÄallergia ja VÄSYMYS

Pölyä ilmassa

Nyt heinäpölyjen sesonkina todella rajua väsymystä ja särkyjä: silmiä painaa kiinni, ei jaksa mitään, aamusta asti kunnon yöunien jälkeen aivan puhki, ajatus ei kulje, ei jaksa keskittyä - tuntuu, että on aivan pihalla kaikesta. Kaiken lisäksi särkee päätä ja jalkoja - koko kroppa kovilla. Muina vuodenaikoina ei vastaavaa ole ollenkaan.

Perinteisiä nenä- ja silmäoireita nykyään vain lievänä, kun aikoinaan lapsena ja nuorena ne olivat päällimmäiset.

Jo useana vuotena (ainakin 4-5 vuotena) olen kuitenkin ihmetellyt, että mikä helvetti oikein iskee keskellä kesää, kun on aivan kuutamolla edellä kuvailtujen oireiden takia. En ole aiemmin osannut yhdistää siitepölyallergiaan.

Tänä suvena oireet ovat kyllä rajumpia kuin aikaisemmin.

Antihistamiineista eivät ole todellakaan näiden väsymys- yms. oireiden syynä, koska en ole niitä juurikaan käyttänyt, vaan nenäsuihke ja silmätipat ovat olleet käytössä.

Väsymykseen ja tähän riutumiseen ei taida löytyä helpotusta kuin siitepölykauden ohimenosta. Onko muilla vastaavia oireita ja oletteko löytäneet helpotusta nimenomaan väsymykseen ja särkyihin?

12

8676

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama-81

      ongelma... joka kesä lähinnä vain helvetin kova väsy, en jaksanu duunissa mitään, allergiaoireina mulla on vain silmien kutina, johon tippoja käytän.
      menin keuhkotautilääkärille oman työterveyslääkärin suosituksesta ja ongelma löytyi... siitepölyaikana mun pef arvot laski aika kivasti normaalisti 450 heinä aikana 400.. eli todellinen lasku oli ei nuhaa eikä yskää eikä hengenahdistusta vain tuo pef arvo laski ja väsymys iski päälle. ny toista kesää todella mieto astma lääke ja väsymys on poissa jaksan taas nauttia kesästä ja duunissa ei tule ongelmia väsymyksen takia !!!

    • kuulostaa

      Voi vitsit, osuit naulan kantaan! Itsekin olen alkanut vasta tänä kesänä epäillä allergiaa kun pääkipujen syyksi alkaa paljastua krooninen poskiontelotulehdus, jonka syyksi taas allergia. Mutta mikä, sitä en vielä tiedä. Oireet on just kuvaamasilaisia: hillitön väsymys ja ulkopuolisuuden tunne. Ei olla ihan tällä planeetalla. Päätä särkee ikävästi ja silmiä ei meinaa saada pysymään auki. Vuotaakin ne, mutta muuten ei ole mitään heinänuhan perinteisiä oireita. Nenä ei vuoda ei mitään. (tukossa on kyllä, sen näki magneettikuvista!) Mulla näitä oireita on myös muuhun kuin kesäaikaan, eli saattais olla jotain yleistä pölyallergiaa ehkä. Huomenna menen korvalääkärille, josko sieltä sais lähetteen testeihin.
      Hyvä kuulla tuo astmalääke toiselta vastaajalta, että on auttanut! Toivoa siis on tähänkin pirulliseen vaivaan.

    • Kohtalotoverinne.

      Hei!

      Olen 19-vuotta ja kärsinyt ikäni siitepölyallergiasta ja heinät allergisoi pahimmin. Nyt alkoi minunkin allergia. Nenä vuotaa, aivastuttaa, pää on kuin haminan kaupunki.

      Joo, se on totta että allergia väsyttää. Itsekin olin hyvin nukutun yön jälkeen aivan rätti ja tuntui ettei jaksa mitään tehdä. Mun ei tarvitse nyt kuin käydä ulkona niin jo alkaa aivastuttamaan. Lihakset on myös kipeenä.

      Kamalaa tämä allergia on, kun itse ei voi mitään. Lääkkeetkään ei aina auta.

      Pienenä oli allergian takia korkea kuumekin.

      Koita kestää! Niin minäkin!

    • pujo taas kukkii

      Hei,
      Olin jo viime kesästä unohtanut tämän tunteen.. tänään olen ihmetellyt, kun olo on tosi outo - järki ei toimi ja tuntuu kuin olisin unessa, huimaa ja pyörryttää. Ystäväni pujohan se taas muistuttaa olemassaolostaan. Vaikka syön allergialääkkeitä, ei se ainakaan minulla poista tätä allergian aiheuttamaa väsymystä. On vain kestettävä ja yritettävä pärjätä töissä (työteho on kyllä aivan nollissa). Mieskin jo ihmetteli, mikä mua oikein vaivaa, kun olen aivan kuutamolla. Onkohan mikään lääke, mikä auttaisi myös tähän väsymykseen??

      • Hoitaja

        Moi,

        Väsymys ja keskittymisongelma voivat olla todellakin allergian oireita. Eikä siis pelkästään lääkkeiden sivuvaikutuksia.

        Kysy lääkäriltäsi siedätyshoitoa. Sillä saadaan hyvät tulokset ja potilaat ovat olleet erittäin tyytyväisiä. Hoitoa voi antaa injektiona ja heinälle on olemassa tablettikin. Lisää tietoa loytyy vaikka www.siedatushoito.fi sivuilta.

        Hyvät kesän jatkot...


      • Hoitaja
        Hoitaja kirjoitti:

        Moi,

        Väsymys ja keskittymisongelma voivat olla todellakin allergian oireita. Eikä siis pelkästään lääkkeiden sivuvaikutuksia.

        Kysy lääkäriltäsi siedätyshoitoa. Sillä saadaan hyvät tulokset ja potilaat ovat olleet erittäin tyytyväisiä. Hoitoa voi antaa injektiona ja heinälle on olemassa tablettikin. Lisää tietoa loytyy vaikka www.siedatushoito.fi sivuilta.

        Hyvät kesän jatkot...

        sis www.siedatyshoito.fi


    • ei apua

      Sama juttu, väsyttää, koskee poskionteloihin, silmiä kaivaa, nenä vuotaa, hengitys on raskasta ja välillä nousee jopa kuume.

      Allergialääkkeet eivät juurikaan auta, väsyttävät entistä enemmän, en tiedä riitäävätkö kriteeriksi päästä siedätys hoitoon, itsellä ainakin hermot kireellä allergioiden takia, koska kesä on lempi aikaani vuodesta mutta en jaksa nauttia siitä oireiden vaikeuden vuoksi

    • kaupungista

      mitäs asutte puskassa

    • pellolle menossa

      uutta tieto eli puskissa pitäskin asua, se on siedätystä, jos ei ole paha allergia..

    • veli9

      Samanlaisi oireita on ollut minullakin. Pääsin niistä eroon ostamalla PYCNOGENOL (Rannikkomännyn kuoriuute) tabletteja luontaistuotekaupasta, oireet häipy n. kahdessa viikossa. Söin paketillisen ohjeen mukaan, pidin kuukauden tauon , söin toisen paketillisen, pidin kuukauden tauon, söin kolmannen paketillisen, pidin kuukauden tauon samoin tein nejännen kohdalla eikä oireita ollut seuraavana kesänä.
      Joka vuosi olen syönyt n. 2 paketillista PYCNOGENOLIA eikä oireita ole ollut viiteentoista vuoteen.
      Histamiineillä oireeni vain lieventyivät.

      TV:

    • vaihda.

      lääkkeet väsyttää

      vaihda väsyttämättömään lääkkeeseen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6293
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4036
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2446
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1433
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1006
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      981
    Aihe