aloitus hakemuksessa

hakija

Nyt tarvittais apua. Millasella toimivalla lauseella olette aloittaneet hakemuksenne, jotka ovat tuottaneet tulosta?? Vähän vinkkiä kiitos :) Tuntuu et omat hakemukset on jotenkin niin tylsiä.. :(

18

12418

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jasper

      Ainakin on todella tärkeää, että hakemus on kirjoitettu käyttäen virallista asiakirja-asettelua. Siis niin että lähettäjän- ja vastaanottajan tiedot, päiväykset ym. on oikeilla riveillä ja sarkaimilla sekä oikealla tavalla sisennetty. Tekstiosuus yleensä kannattaa aloittaa ihan perinteisesti sanoilla esim. Pyydän tulla huomioiduksi valitessanne.... Pieni lyhyt kuvaus itsestä sekä CV liitteeksi. Kaikkien hakemukset ovat yleensäkin aika tylsiä ja kai niiden kuuluukin, ellei sitten hae jotain sellaista työpaikkaa kuten mainostoimisto, teatteri tms, jossa varmasti arvostetaan persoonallisempia työhakemuksia.

      • Konsultti

        otsikko. Me konsultit luemme kymmeniä/satoja CV:tä välillä päivässä. Lukemiseen puutuu kun hakemus alkaa aina samoilla sanoilla:pyydän tulla etc....

        Joitakin hyviä olen nähnyt ja ne aina jäävät mieleen:
        Otsikoksi jokin sinua itseäsi kuvaava lause:

        Hymystä alkaa asiakaspalvelu

        Ihmiset, asiakaskeisyys ja laatu ovat arvoni

        Tässä pari mainitakseni. Otsikko ei vielä lupaa ketään haastatteluun, mutta erotut ainakin massasta. Mikäli haussa ole kovaa substanssiosaamistarvetta, niin itse ota tälläisiä rohkeita kirjoittajia mielelläni haastatteluun.

        Otata itsestäsi digikuva ja liitä se hakemuksen oikeaan yläreunaan. Puree hyvin - tulee hakemukselle kasvot.
        Tsemppiä


        Konsultti


      • Kake

        Joudun työni puolesta työpaikkahakemuksia lukemaan, satunnaisesti. Asiakirja asettelu ja kielioppiasiat on varmaan tärkeää kun sihteeriä haetaan.Lisäksi huhujen mukaan ydinvoimalaan on turha hakea kielioppivirheitä täynnä olevalla hakemuksella. Pidän suoraan asiaan menevästä tyylistä. Nuoret kirjoittelee harrastuksistaan, sellaiset voisi jättää poiskin. Ei ole häpeä jos hakemus ei yhtä A4:sta täytä. CV on mielestäni pakollinen, viimeisin työkokemus ensimmäiseksi. Katselen enemmän CV:tä ja pyydän usein sen viimeisen pomon yhteystietoja. Usein odotan että suosittelijan yhteystiedot olisivat valmiina.


      • delir
        Kake kirjoitti:

        Joudun työni puolesta työpaikkahakemuksia lukemaan, satunnaisesti. Asiakirja asettelu ja kielioppiasiat on varmaan tärkeää kun sihteeriä haetaan.Lisäksi huhujen mukaan ydinvoimalaan on turha hakea kielioppivirheitä täynnä olevalla hakemuksella. Pidän suoraan asiaan menevästä tyylistä. Nuoret kirjoittelee harrastuksistaan, sellaiset voisi jättää poiskin. Ei ole häpeä jos hakemus ei yhtä A4:sta täytä. CV on mielestäni pakollinen, viimeisin työkokemus ensimmäiseksi. Katselen enemmän CV:tä ja pyydän usein sen viimeisen pomon yhteystietoja. Usein odotan että suosittelijan yhteystiedot olisivat valmiina.

        kannattaako CV:tä tehdä jos ei ole työkokemusta ja vain yksi koulutus takana?


      • kake
        delir kirjoitti:

        kannattaako CV:tä tehdä jos ei ole työkokemusta ja vain yksi koulutus takana?

        Kyllä se kannattaa mainita. Työnantajat ymmärtää kyllä että tyvestä puuhun noustaan. Hae koulutustasi vastaava työpaikka, palkka pyyntö "alas" ja CV:hen koulutuksesi ja selitys että haet koulutustasi vastaava ensimmäistä työpaikkaa


      • Marya
        Kake kirjoitti:

        Joudun työni puolesta työpaikkahakemuksia lukemaan, satunnaisesti. Asiakirja asettelu ja kielioppiasiat on varmaan tärkeää kun sihteeriä haetaan.Lisäksi huhujen mukaan ydinvoimalaan on turha hakea kielioppivirheitä täynnä olevalla hakemuksella. Pidän suoraan asiaan menevästä tyylistä. Nuoret kirjoittelee harrastuksistaan, sellaiset voisi jättää poiskin. Ei ole häpeä jos hakemus ei yhtä A4:sta täytä. CV on mielestäni pakollinen, viimeisin työkokemus ensimmäiseksi. Katselen enemmän CV:tä ja pyydän usein sen viimeisen pomon yhteystietoja. Usein odotan että suosittelijan yhteystiedot olisivat valmiina.

        Luotatko viimeisen esimiehen sanaan, ilman että haluat tutustua hakijaan itse. Jos työntekijä on irtisanottu ja pitkän työuran jälkeen saateltu sanoilla: et osaa mitään, ei sinua kukaan halua, ei sinusta ole näihin hommiin, niin tältä esimieheltäkö sinä saat luotettavan mielipiteen työntekijästä? Siis tällaisen työnhakijan kohtalo on sinetöity entisen työpaikan toimesta. Siis sokeastiko uskot entistä esimiestä? Eipä kohtalo kovin hyvältä näytä, näin työnhakijan näkökulmasta.


      • Mr. L
        delir kirjoitti:

        kannattaako CV:tä tehdä jos ei ole työkokemusta ja vain yksi koulutus takana?

        Itse olen tehnyt aina myös CV:n hakemuksen liitteeksi.

        Hei, vaikka sinulla olisi vain yksi koulutus takana eikä työkokemusta niin mieti mitä voit itsestäsi kertoa.

        Otsikoi asiat esim. KOULUTUS ja sen alle käymäsi koulut (toisen asteen koulusta eteenpäin)
        jos osaat käyttää tietokonetta ja joitain ohjelmia, listaa osaamasi ohjelmat ja otsikoi vaikka ATK-TAIDOT tms.

        Oletko käynyt KURSSEJA ?
        Jos olet, listaa ne.

        Oli koulutaustasi mikä vain, olet varmasti lukenut ainakin ruotsia ja englantia. KIELITAITO -otsikon alle miten hyvin hallitsen nämä kielet.
        Oletko käynyt armeijan ? Senkin voit laittaa ansioluetteloon mukaan. Otsikoi vapaasti.

        TYÖKOKEMUKSESI. Mikä tahansa on useimmiten parempi kuin ei mitään. Eli jos olet ollut vaikka varastolla ja nyt haet esim. toimistotöitä, mainitse mahdolliset aikaisemmat työsi.

        Onko sinulla joitain LUOTTAMUSTOIMIA ?
        Teetkö vapaaehtoistyötä ?
        Jos sinulla on oikeita luottamustoimia, otsikoi ja kerro mitä toimia sinulla on / on ollut.
        Näyttää usein hyvältä CV:ssä. Se ei kuitenkaan ole itsetarkoitus.

        HARRASTUKSET voi mainita jos sinulla sellaisia on.
        Älä kuitenkaan liikaa korosta niitä, ellet hae johonkin urheiluun liittyvään työtehtävään, jolloin voi tietenkin kertoa jos sattuu olemaan jonkin tietyn lajin huippua.

        Jos sinulla on SUOSITTELIJA / SUOSITTELIJOITA
        lisää nekin. Suosittelija ei ole suosittelija ellei sinulla ole häneltä lupaa käyttää hänen nimeään.

        Suosittelija voi periaatteessa olla kuka tahansa sinut hyvin tunteva henkilö, eli vaikka partiojoukkosi johtaja, jalkapallovalmentajasi, jotka voivat ja tietävät kertoa kuinka ahkera ja reipas olet luonteeltasi.


        Nämä ovat minun käyttämiäni otsikoita.
        Niiden alle sitten sopivat asiat.

        Vinkki: käytä netin hakukoneita etsiessäsi lisää tietoa, sillä netti on täynnä ohjeita hakemuksen ja CV:n tekoon.
        Pari paikkaa, joissa itse olen käynyt:
        Hesarin Oikotie (www.oikotie.fi),
        Aarresaari (www.aarresaari.net)
        Uranus (www.uranusfin.com)

        Näistä löytyy todella monipuoliset ohjeet sinulle.
        Muitakin paikkoja on netti pullollaan, joten etsivä löytää.

        Uskon, että näistä on sinulle ja monille muilleki hyötyä.

        Tsemppiä kesäiseen työnhakuun kaikille !!!


    • Maisa

      Itse olen aloittanut kertomalla että olen 18-vuotias abiturientti Helsingistä ja lisäksi laitan aloituskappaleeseen tiedon, mistä olen saanut tietoa ko. työpaikasta. Siitä se lähtee....

    • Maisa

      muistaakseni osoitteessa www.mol.fi löytyy esimerkki hakemus asettelusta ja sisällöstä.

    • ole vetävä

      Kaikissa oppaissa neuvotaan, että ensimmäisessä kappaleessa pitää tulla ilmi, miksi hakee tehtävää. Ja syyksi ei sitten kannata laittaa rahapulaa, omaa työpaikan tarvetta tms. vaan esim.:

      "Haen tehtävää, koska minulla olisi mielestäni paljon annetavaa XX:n kaltaiselle kansainväliselle yritykselle".

      Ja perustelua perään. Tee siis hakemus siitä näkökulamsta, mitä sinulla on tarjota firmalle, ei siitä näkökulmasta, miksi itse tarvitsisit työpaikka.

      Terv. nimim. "Suoraan alaa vastaavaan vakipaikkaan yliopiston penkiltä - ilman aikaisempaa kokemusta".

      • vääryys

        Kuinkahan monessa paikasta pätkätyöntekijä saisi hyvän suosijan? Minusta on väärin että koulutus ja henkilön omat saavutukset sekä vaivannäkö työskennellä tehokkaasti ja antaumuksella ei anneta arvoa vaan täytyy kerjätä suosijaa...!


      • Rea Listi
        vääryys kirjoitti:

        Kuinkahan monessa paikasta pätkätyöntekijä saisi hyvän suosijan? Minusta on väärin että koulutus ja henkilön omat saavutukset sekä vaivannäkö työskennellä tehokkaasti ja antaumuksella ei anneta arvoa vaan täytyy kerjätä suosijaa...!

        Nostanpa vanhan viestin, joka tuli eteen kun etsin apua hakemuksen tekoon. Itse näin jo elämää nähneenä ja työkokemusta omaavaana antaisin rekrytoijille neuvon: unohtakaa ne suosittelijat. Niinkö luulette, että teille täysin tuntematon henkilö antaa luotettavaa tietoa? Olen kyllä nähnyt, kuinka suositellaan sellaista, jota itse en ottaisi ilmaiseksikaan ja toisaalta olen nähnyt, kuinka hyvän työntekijän ja pomon kanssa eivät henkilökemiat kohtaa - ei, en puhu itsestäni En tiedä miksi, kun tämä hyvä työntekijä tuli kaikkien muiden kanssa toimeen, ehkä jotain kinaa jostain muille hämäräksi jääneestä asiasta. Olen nähnyt myös pomon pitävän varsinaista räksyttäjää hyvänä työntekijänä, en tiedä miksi, ehkä siksi, että suuta soittamalla annettiin itsestä osaavampi kuva kuin on, sekä ottamalla muiden tekemisiä omaksi. Suosittelija ei välttämättä tiedä totuudesta yhtään mitään! B.Virtanen on tavallaan totta; niitä juttuja tunnistaa moni tosityöelämästä.

        Itselläni nyt viimeisimmäksi suosittelijaksi tulisi oikeasti opiskelija, joka enimmäkseen perehdytti ja teki käytännössä esimiehen hommat, mitä mieltä rekrytoija on sellaisesta suosittelijasta? Esimiehellä, joka toimi nimenkirjoitusautomaattina, ei ollut aavistustakaan, mitä tein. Ongelma tässä on, että opiskelijakin on mennyt jatkamaan opintojaan, eikä työskentele enää ko. paikassa.


    • BÖLLIS-

      Voi kökkö

    • kmlgyuj

      Ihan mitä vaan muuta paitsi "Olen xx-vuotias mies/nainen paikasta Y..."

    • tuiop

      Se hyvä aloitus on sen verran tärkeä asia, että jos sellaisen vihdoinkin keksii (kuten itse olen mitä ilmeisimmin onnistunut), niin ei sitä ainakaan kannata yleiseen jakeluun laittaa...

      • hehhheh

        Totta, pitänee arkistoida omakin kuningasidea jonnekin lukkojen taakse :D


    • näintein

      Ap:n kysymykseen aloituksesta lulin tarkoitettavan aloitussanoja siihen vapaamuotoiseen itsensä esittelyyn ja aattelin ehottaa tällasta: "Ilahduin huomatessani teillä auenneen xx:n paikan ja pääti nheti hakea..."

    • tunnelimies123

      Alkuun otsikoksi tehtävä mitä haetaan

      Olen jabba dabba jabba mies. Valmistuin vuonna 1484 jabba dabba laitoksesta ja suutauduin jablatukseen. Opinnoissani jabla dabla, sekä myös paljon jabla dabla. Lisäksi myös jabla dablaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5790
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3667
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      227
      1921
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1772
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1222
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1177
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      290
      955
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      50
      948
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe