roaccutanin psyykkisistä vaikutuksista

afadsf

kertokaa te muut jotka ootte ko. lääkettä käyttäneet, onko mielialanne muuttunut? mulla on joku ihmeen kestomasennus päällä, toisaalta voi olla et se liittyy ihmissuhdeongelmiinkin. toivoisin kyl et se on edes osittain lääkkeen vika ja et se kuurin loputtua loppuis nimittäin täs hajoo pää koht.

10

1173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hämis

      itse elelin ainakin ihan onnen huumassa.. ainoat psyykkiset ongelmat johtu siitä, ettäalotin lääkekuurin ihan liian myöhään ja olin karmea pitsanaama ;D

      Ite kuulin jälkeenpäin ettei ko. lääkkeen kanssa olis hyvä ottaa viinaa. (se ainakin masentais) mut en huomannu ittelläni mitään sivuvaikutuksia :P

    • emmuli

      En minäkään ole huomannut mitään psyykkisiä vaikutuksia. Olen syönyt viitisen kuukautta kuuria. Kyllähän tämän lääkkeen yksi HARVINAINEN sivuvaikutus on masennus, että kannattaa varmaan kysäistä omalta lääkäriltä. Mutta jos sulla on ihmissuhdevaikeuksia, niin taitaa mennä sen piikkiin... Tsemppiä!

    • ulla

      Mä söin roaccutania n.3,5 kuukautta enkä havainnut minkäänlaisia mielialanmuutoksia tai masennusta..

    • Kokenut

      Omalla kohdallani Roaccutan aiheutti nimenomaan masennusta. Ensin tietenkin fiilis nousi, kun näppylät hävisivät naamasta, mutta jotenkin oli vaan sellainen tyytymätön ja apaattinen olo. Söin sitä 13 kuukautta, joten tiedän, mistä puhun. HUOM! Älä missään nimessä juo alkoholia kuurin ohella, ei ainakaan sellaista, että yhtenä iltana nuppi täyteen. Itselläni tällainen ilta aiheutti aivan psykoottisia oireita (aggressiivisuus, pitkin seiniä kiipeily jne.) Kysele lisää, jos haluat tietää jostain Roaccutaniin liittyvästä tarkemmin!

      • fgdsf

        no mul on ollu noit aivot-narikkaan iltoja kylläkin.krapula tuntuu kestävän koko seuraavan päivän.. ihmissuhdeongelmiakin tosiaan mul on ollut, mut toi itsetuhoinen olo alkaa jo tuntua tutulta viikonloppuisin. urheilu auttaa onneks ees vähäsen.


    • joo

      Mä syöny yli 4kk isotretinoiinia ja vituttaa ja masentaa melkein jokapäivä. Tulee ajateltua et miks mä yleensä elän ja jopa itsemurhaa nykyaa( en kyl sitä tee. Ja toivon todellakin et se on tän lääkkeen syy ja tunteet häviää kun lopetan syömisen. Itse lääke on auttanut hyvin finneihin eikä kaduta et oon syöny kuuria. lääkäri sano alus et 4kk mut nyt syöty lääkkeitä jo pari viikkoa enemmin kuin piti ja olisi lääkkeitä vielä kuukaudeksi. mutta naama nyt semmoisessa kunnossa että enää en kapselia suuhun laita.

    • tyttönen

      Voiskohan olla mahdollista, että sellasille henkilöille tulee roaccutanista psyykkisiä vaikutuksia kellä on muutenkin ollu "mielialanvaihteluita yms. henkisiä ongelmia". Jospa se lääke voimistaa niitä vaikutuksia.
      Tuskimpa se ihan "terveiden ihmisten" mielialaa pystyy niin muuttamaan. Ite oon aina tuntenut olevani henkisesti tasapainonen, eikä mulle tullu roaccutanista minkäänlaisia psyykkisiä oireita..

    • pettynyt

      Kuurin aikan olin ihan onnissani kun päiväpäivält finnejä oli vähemmän. Olin intissä kuurin ajan ja finnien häipyminen nosti kummasti itseluottamusta ja lisäs esiintymis varmuutta muutenki elämä näytti valosemmalta. Kuurin loputtua noin 3 kk jälkeen finnejä alko ilmestyy uudestaan ja vaikka teki mitä nii ne ei enää hyvinnytkään vaan nyt sitä ollaan taas pitsa naama, että sillee =(

    • mymmö

      AAAARRRRGGGHHHH

    • Psykoosissa

      Roaccutan psyykkiset vaikutukset huomaan vasta nyt kun 15 vuotta kuurista. Söin 2001-2002 10kk kuurin, naaman ihosta tuli silloin kuin vauvan peppu ja sen jälkeen saikin varoa aurinkoa :) meinaa intiaani punanaama. Nyt skitsofrenia diagnoosilla, Psykiatrian pakkohoidoilla hoidettuna. Totean että 2001 kesä ja siinä vuosi armejassa roaccutan lääkityksellä. Kyllä muutti kohtalokkaasti psyykkeeni sellaiseksi että enää en ollut minä. Minusta oli tullut jotain ihan muuta, kadotin itseni kadotin sen joka olin. Olin muuttunut, silloin sitä elämää eläessäni en tätä huomannut. Nyt 15 vuotta myöhemmin tunnistan psyykkeen muutoksen 2001-2002, ero kuin yöllä ja päivällä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6402
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4123
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      268
      2543
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2000
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1508
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1367
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1080
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1011
    Aihe