lähihoitajan työpaikat

kurkkusalaatti

Mihin kaikkialle lähihoitaja voi työllistyä? Entä sit jos kävis vaikka vanhuspuolen ja haluaisi joskus myöhemmin töihin esim. lastenpuolelle tai mielenterveyspuolelle, onko se silloin mahdollista vai pitääkö kouluttautua uudelleen? Vai olisko mitään "yleispätevää" koulutusohjelmaa, jolla voisi päästä mahdollisimman monenlaiseen työympäristöön.
Minkälainen työtilanne yleensäkin on milläkin sektorilla?
Kiitti jo etukäteen vastauksista

10

2077

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työpaikat

      Hei
      Lähihoitaja voi työskennellä lasten ja vanhusten parissa. Lisäksi lähihoitajia työskentelee labroissa näytteenotossa, koulunkäyntiavustajina, hammaslääkäreiden avustajina. Töitä löytyy niin paljon kun jaksaa tehdä. Ei periaatteessa väliä mihin lh-opinnoissasi suuntaudut sillä aina löytyy töitä.

      • älä valehtele

      • kai lh

        mitään verinäytteitä ota..?


      • lähihoitaja 2007
        kai lh kirjoitti:

        mitään verinäytteitä ota..?

        Olen tänä vuonna valmistunut lähihoitajaksi ja koulutuksessamme opiskeltiin verinäytteiden otto. Itse en ole sellaisessa työpaikassa jossa näytteitä otettais, mutta samalta kurssilta valmistuneista moni on. (Esim. kotihoidossa ja vanhainkodeissa, sekä tk:n labroissa)
        Tulevaisuuden näkymät ovat sellaiset että koko ajan enenevässä määrin lääkäreiden tehtäviä siirretään sairaanhoitajille ja sairaanhoitajien tehtäviä lähihoitajille. Näin ollen myös verinäytteiden otto lähiksillä on kohta ihan tavallista. Ja miksei olisi? Lähihoitajilla on tietoa ja taitoa, miksi sitä ei käytettäisi hyväksi? Verinäytteen otto ei ole mitään ydinfysiikkaa johon tarvittais yliopistotason koulutus.


      • ..............................
        älä valehtele kirjoitti:

        Älä viitsi valehdella. Kokoaikaiset vakituiset työpaikat ovat todella kiven alla.

        Esim.

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=121&conference=4500000000000028&posting=22000000027715766

        henkilö halus ihan vapaaehtoisesti tehdä keikkatyötä.
        Mut siis kokoaikaisia paikkoja todellakin on tarjolla. (riippuu tietysti alueesta)Mut menkää vaikka työkkärin sivuille katsomaan, töitä on tarjolla niin paljon et on vara jo valitakin. Ja lisäksi vielä piilotyöpaikat.... niistähän sitä hommia irtoaa. Ja todellakin, jos ensin teet keikkaa niin eipä aikaakaan kun huomaat saaneesi pidempiaikaisen työpaikan.
        Itsellä oli reilu kuukausi sitten valittavana NELJÄSTÄ vakituisesta paikasta, piti sit vähän neuvotella palkasta yms. et tiesi minkä valita.


    • lh..

      mielenterveys puolelle jos haluaa töihin niin vaaditaan että on mielenterveys puolelle suuntautunut. Koulutus erikseen kestää vuoden. Voit lukea vaikka kaikki suuntautumis vaihtoehdot jos niin haluat, mikään ei sitä estä!

      • sahun käynyt

        mä oon töissä mielenterveyspuolella ja olen suuntautunut sairaanhoitoon ja huolenpitoon. Et eipä tarvikaan...


      • minäpä

        olen suuntautunut vanhustyöhön ja olen töissä psykiatrisessa hoitokodissa,.,.


      • yx. sair.hoit

        Niin, mitä sellaiset siellä mt puolella osaavat tehdä jos ei ole koulutusta mt. ongelmiin? Pelkkiä vaippoja vaihdella, pissatella ja jakaa ruokia?


      • lähihoitajien koulutukseen
        yx. sair.hoit kirjoitti:

        Niin, mitä sellaiset siellä mt puolella osaavat tehdä jos ei ole koulutusta mt. ongelmiin? Pelkkiä vaippoja vaihdella, pissatella ja jakaa ruokia?

        Niin tietäisit että esim sairaanhoidon ja huolenpidon koulutusohjelmassa opiskellaan mielenterveyspuolen asioita todella paljon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3963
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2328
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2046
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      94
      1713
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1252
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe