Solifer hyytyy?

tyttö vain...

Hei!
Minulla on pian 800km ajettu solifer xtr-50 export! Ei ole kuitenkaan se tämän vuoden malli!

Ensiksi oli ongelmia käynnistyksen kanssa , mutta se on nyt saatu aika hyvin toimiin sen jälkeen kun ajaessa katkesi joku bensaletku! Tarkemmin en tiedä sillä isäni korjasi.

Nyt on sellainen ongelma , että vaikka kevyt olen ja yksin menen ylämäkeen niin vauhti on siinä 25km/h ja kaasu pohjassa! Mäen ei tarvitse olla edes jyrkkä vaan ihan loivassakin hidastuu.

Kiihtyvyys on aika surkea myös , mutta vauhti kyllä riittää minulle. Se menee siinä 55km/h!
Isälläni on sama skootteri , mutta eri merkillä ja hieman pienemmällä moottorilla (powermx) Se kulkee ilman virityksiä siinä 65km/h eikä hyydy mäkeen.

Mikä minulla siinä voi olla vikana? Voisiko sitä jotenkin virittää? Kauheaa vauhtia en kuitenkaan halua , mutta tuo kiihtyvyys ja mäkeen hyytyminen ärsyttää! Joistain variaattorin rullista olen kuullut , mutta niiden vaihtaminen vahingoittaa skootteria? Onko tässä soliferissa jotain säätö ruuvia nopeudessa?

18

2558

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • os..

      Takuuajalla ei saa tehdä omia korjauksia. Silloin voi menettää takuun. Sinun on puhuttava asiasta mopon myyjän kanssa.

      • otek

        Jos se uutena on viallinen niin kannattaa tietenkin viedä takuuhuoltoon.Huom.kaikki viat eivät kuitenkaan mene takuuseen mikäli ne katsotaan itseaiheuttetuiksi.Minä ostin vuonna -05 fude sportin (sama runko ja tekniikka kuin soliferissa) ja poistatin viikon jälkeen kaasarin rajoittimen sekä vaihdoin rullat kevyempiin.Ja johan rupesi skootteri kulkemaan iloisesti eli siinä 60-65 km/h suoralla.Jopa 70-80 kympiä pitkillä loivilla alamäillä.sillä on ajettu nyt noin 5000 km ja käy edelleen hyvin.


    • -------------------

      variaattorin rullien vaihtaminen vahingoittaa skootteria??? keltä luuserilta kuulit tommosta??
      ja, jos sitä sisäänajoa ei ole tuullut suoritéttua oikeaoppisesti, ohjeen mukaan, tuo tehottomuus johtuu juuri siitä. ei mene takuuseen mikäli sisäänajo suoritettu väärin.
      sen sijaan, jos oletkin ajanut sisääanjon normaalisti, vika on muualla. kai se on käytetty jo 500 kilsan (vai oliko se 300) huollossa?

    • Mäkiin Lakkaa

      Kun vaihdat/vaihdatat variaattoriin kevyemmät rullat vaikka 5g (16x23).Olihan kaasarista otettu se kuminen rajoitin(heti kannen alla) pois?, se pois ennen kun alat muuta tekemään, sammuileeko se? tarkista venttilin välykset(aattelin tota käyntiin lähtöä) sitte vielä uusi kunnon tulppa ja hattu ni se siinä.

      • Virhe....................

        Tietenki 16x13


      • tyttö vain...
        Virhe.................... kirjoitti:

        Tietenki 16x13

        Itse olen ostanut tämän käytettynä naiselta joka sairastui epilepsiaan! 300km huolto on tehty itse sillä en maksa siitä 50e kun sen voi tehdä itse. Tätä olisi tietysti pitänyt ajatella , mutta luulin , että takuuseen on vaikea saada koska on jo vaihtanut omistajaa. Muutenkin osto oli erittäin vaikeaa...
        Varmaankin olisi parasta viedä johonkín merkki huoltoon , mutta ajattelin josko sille jotain voisi tehdä?

        ^Onko soliferissa rajoitin? Jostain olen kuullut että näissä uusissa sellaista ei ole? Voiko sen siis poistaa?
        Nyt aluksi varmaan sitten vaihdan nuo rullat variaattorista jos ei ole vaarallista skootterille? Mutta tuo , että siinä olisi tuollainen kuminen rajoitin on uutta?


      • tyttö vain...
        Virhe.................... kirjoitti:

        Tietenki 16x13

        Itse olen ostanut tämän käytettynä naiselta joka sairastui epilepsiaan! 300km huolto on tehty itse sillä en maksa siitä 50e kun sen voi tehdä itse. Tätä olisi tietysti pitänyt ajatella , mutta luulin , että takuuseen on vaikea saada koska on jo vaihtanut omistajaa. Muutenkin osto oli erittäin vaikeaa...
        Varmaankin olisi parasta viedä johonkín merkki huoltoon , mutta ajattelin josko sille jotain voisi tehdä?

        ^Onko soliferissa rajoitin? Jostain olen kuullut että näissä uusissa sellaista ei ole? Voiko sen siis poistaa?
        Nyt aluksi varmaan sitten vaihdan nuo rullat variaattorista jos ei ole vaarallista skootterille? Mutta tuo , että siinä olisi tuollainen kuminen rajoitin on uutta?


      • SoliferFemale
        tyttö vain... kirjoitti:

        Itse olen ostanut tämän käytettynä naiselta joka sairastui epilepsiaan! 300km huolto on tehty itse sillä en maksa siitä 50e kun sen voi tehdä itse. Tätä olisi tietysti pitänyt ajatella , mutta luulin , että takuuseen on vaikea saada koska on jo vaihtanut omistajaa. Muutenkin osto oli erittäin vaikeaa...
        Varmaankin olisi parasta viedä johonkín merkki huoltoon , mutta ajattelin josko sille jotain voisi tehdä?

        ^Onko soliferissa rajoitin? Jostain olen kuullut että näissä uusissa sellaista ei ole? Voiko sen siis poistaa?
        Nyt aluksi varmaan sitten vaihdan nuo rullat variaattorista jos ei ole vaarallista skootterille? Mutta tuo , että siinä olisi tuollainen kuminen rajoitin on uutta?

        Vaikka sen huollon pysyisi ja osaisi tehdä itsekkin, niin silti takuuaikana se kannattaa viedä valtuutetulle takuuhuoltajalle ja maksaa tuo 50e koska kun olet itse mennyt sitä huoltamaan, niin takuu ei sen jälkeen enää korvaa sulle mitään. Ei se että omistaja on vaihtunut vaikuta siihen mitenkään että olisi vaikeaa saada se huoltoon. Vie nyt ihmeessä se sinne huoltoon jos siinä kerta vielä on takuu voimassa, koska jos siinä pitää jotain osia uusia, niin ne menee takuun piikkiin. Itelläni piti esim. kaasari vaihtaa ja takuun piikkiin se meni. Niin ja ei kande siellä huollossa kertoa että on ite menny sitä räpeltää, jos ei ole tehny sinne mitään sellasia muutoksia mitkä olis havaittavissa.


      • llljouguogfy
        tyttö vain... kirjoitti:

        Itse olen ostanut tämän käytettynä naiselta joka sairastui epilepsiaan! 300km huolto on tehty itse sillä en maksa siitä 50e kun sen voi tehdä itse. Tätä olisi tietysti pitänyt ajatella , mutta luulin , että takuuseen on vaikea saada koska on jo vaihtanut omistajaa. Muutenkin osto oli erittäin vaikeaa...
        Varmaankin olisi parasta viedä johonkín merkki huoltoon , mutta ajattelin josko sille jotain voisi tehdä?

        ^Onko soliferissa rajoitin? Jostain olen kuullut että näissä uusissa sellaista ei ole? Voiko sen siis poistaa?
        Nyt aluksi varmaan sitten vaihdan nuo rullat variaattorista jos ei ole vaarallista skootterille? Mutta tuo , että siinä olisi tuollainen kuminen rajoitin on uutta?

        Se kuminen "rajoitin" on kaasuttimessa ja estää luistia nousemaan täysin ylös, tämä pois ennen ku alat rullia vaihtelemaan (musta pyöreä donitsin muotoinen) heti kannen alla 3ruuvia. Muuta rajoitinta ei omastani 06 malli löytynyt. Eikä sitä minneen huoltoon tarvi viedä jos se pelaa, öljyn vaihto riittää ja venttiilien säätö tarvittaessa.


      • tyttö vain...
        llljouguogfy kirjoitti:

        Se kuminen "rajoitin" on kaasuttimessa ja estää luistia nousemaan täysin ylös, tämä pois ennen ku alat rullia vaihtelemaan (musta pyöreä donitsin muotoinen) heti kannen alla 3ruuvia. Muuta rajoitinta ei omastani 06 malli löytynyt. Eikä sitä minneen huoltoon tarvi viedä jos se pelaa, öljyn vaihto riittää ja venttiilien säätö tarvittaessa.

        Ei ole enää takuuta siinä sillä kaikki huollot olisi pitänyt tehdä huollossa , joten huoltoja ei ole merkitty kirjaan ja siksi takuu raukeaa!

        Eli rajoitin löytyi , mutta missaä venttiilit ovat ja kuinka niitä säädetään?


      • Jo Sen
        tyttö vain... kirjoitti:

        Ei ole enää takuuta siinä sillä kaikki huollot olisi pitänyt tehdä huollossa , joten huoltoja ei ole merkitty kirjaan ja siksi takuu raukeaa!

        Eli rajoitin löytyi , mutta missaä venttiilit ovat ja kuinka niitä säädetään?

        Rajoittimen, nyt pitäis mennä sen 65km/h. Jos et edes tiedä missä venttiilit on niin unohda koko juttu, Taitaa maksaa huollossa se säätö 50E. Jos vielä hyytyy pahasti ni sitte variaattoriin kevyemmät rullat vaikka 5g (minulla on 4g).Kyllä se siitä.....


      • ehkäpä ehkäpä
        Jo Sen kirjoitti:

        Rajoittimen, nyt pitäis mennä sen 65km/h. Jos et edes tiedä missä venttiilit on niin unohda koko juttu, Taitaa maksaa huollossa se säätö 50E. Jos vielä hyytyy pahasti ni sitte variaattoriin kevyemmät rullat vaikka 5g (minulla on 4g).Kyllä se siitä.....

        niin ehkä mittarin mukaan 65, mutta ei oikeeta nopeutta, ja se venttiilien säätö ei kyllä maksa niin paljoa...


      • dhjgdj
        ehkäpä ehkäpä kirjoitti:

        niin ehkä mittarin mukaan 65, mutta ei oikeeta nopeutta, ja se venttiilien säätö ei kyllä maksa niin paljoa...

        Gps,n mukaan 64km/h. Paljonko se venttiilien säätö sitten maksaa, kerropa kun tunnut tietävät. PS KOULUT ALKAA PARIN VIIKON PÄÄSTÄ NYT KIPIN KAPIN OSTAMAAN ÄITIN KANSSA UUSI REPPU JA PENAALI.


      • dhjgdj kirjoitti:

        Gps,n mukaan 64km/h. Paljonko se venttiilien säätö sitten maksaa, kerropa kun tunnut tietävät. PS KOULUT ALKAA PARIN VIIKON PÄÄSTÄ NYT KIPIN KAPIN OSTAMAAN ÄITIN KANSSA UUSI REPPU JA PENAALI.

        No en nyt itse niitä venttiilejä ala säätämään vaan kyselen! Isäni sitä korjaa ja on jo monta kertaa laittanut irronneita letkuja kiinni kun on ollut niin huonosti kiinni! (soliferia vielä mainostetaan , että suomessa koottu , mutta taitavat ne kiinalaiset osata paremmin sen koota)

        Isäni ei ole varmaan koskaan omastaan noita venttiilejä katsonut ja siksi kyselen jos isäni ei tiedä! Saattaa olla , etttä tietää kun niistä mainitsen , mutta nyt en pääse kysymään sillä ovat mökillä!


    • solifer mies

      kaasuttimessa on kumiholkki se pois kulkee 60-65km/h.variaattorin rullilla saa kiihtyvyyttää noin 4-5grammaset.ei aiheuta tuhoa,itellä sama vehje ei ole mikään vika tuo buuaaminen mulla tekee samaa noilla virityksillä ei vielä hankaluuksiin joudu:)

    • HerpesSimplex

      Onko variaattorin rullat helpot vaihtaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6432
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4153
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2567
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2000
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1518
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1377
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1090
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1011
    Aihe