Ohimosärky - viisurit

Susanna_1702

Nii voiko toi ohimosärky tulla viisureista vai olisko narskuttelu parempi selitys? Ku en viittis niitä turhaan mennä poistattaan ku se maksaakin nii paljon.... Kannattasko mun kokeilla eka sitä purentakiskoo? mitä se yksityisellä maksaa? ku ton ohimosäryn on pakko johtuu joko viisureista tai narskuttelusta... koska hammaslääkäri sano et purenta ja leuat on ok.

7

1581

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eivät aiheuta

      sinulle ongelmia, niin älä turhaan poistata tietenkään. Itsellä on kaikki viisurit tallella ja osa vain osittain puhjenneita ja kunnossa ovat.
      Purentakiskon saat teetettyä myös julkisella, on halvempi.
      Yksityisellä se voi maksaa yllättäen jopa 600 euroa kuten minulla maksoi. Hammaslääkärin osaamattomuutta vaikka erikoishammaslääkäri. Vaihdoin sitten hammaslääkäriasemaa ja tulipa sitten oikea kisko heti yhdellä kertaa. Mutta kyllä minun kiskolleni tuli hintaa, kun edellinen tumpeloi kiskon kanssa eikä hyvitystä tippunut vaikka sovittiin aluksi ettei maksua tarvitse maksaa jos ei tule sopivaa, mutta eihän sitä sopimusta kirjallisena tehty ja jouduin maksamaan epäonnistumisetkin.
      Valitse huolella osaava hammaslääkäri jos yksityiselle menet. Nimike erikoishammaslääkäri ei takaa että kisko tulee oikeaoppisesti tehtyä,muuta kuin erehdysten kautta ja asiakas maksaa myös virhekiskonkin.
      Kannattaisi ensin mennä julkiseen,ei laskuteta turhaan ja hinta huomattavasti halvempi kuin yksityisellä.

    • purentakiskosta

      Purentakiskon hinta Itselle tehtiin julkisella purentakiskot, ne tulivat maksamaan 139 euroa. (sisältää hammaslääkärikulut laboratoriotyön)

      • Susanna_1702

        tekisin, ku se anto lähetteen röntgeniin mistä näkee millaset juuret mun viisureis on ja se viisureittein poisto ylhäältä on 10.8... kannattasko se perua ja sitten sanon et haluisin kokeilla eka purentakiskoa... ku ei se siä näyttäny paljon tietävän oikeeta syytä tolle ohimosärylle... sano vaan et mitä mieltä mä oon... en sit osannu sanoo kumpi se olis nii se sitten anto ton viisureitten poisto ajan... en mä niitä kyl turhaan haluis repii jos se on vaan narskuttelusta...


      • tekisin
        Susanna_1702 kirjoitti:

        tekisin, ku se anto lähetteen röntgeniin mistä näkee millaset juuret mun viisureis on ja se viisureittein poisto ylhäältä on 10.8... kannattasko se perua ja sitten sanon et haluisin kokeilla eka purentakiskoa... ku ei se siä näyttäny paljon tietävän oikeeta syytä tolle ohimosärylle... sano vaan et mitä mieltä mä oon... en sit osannu sanoo kumpi se olis nii se sitten anto ton viisureitten poisto ajan... en mä niitä kyl turhaan haluis repii jos se on vaan narskuttelusta...

        niin että perusin sen viisuriajan, jos kerta narskuttelet...harmit siitä eikä viisureista. Jos viisurit vaivaa niin sitten pois,mutta koska et ole varma niin en itse poistattaisi jos niille on tilaa ja ovat ehjät.
        Itsellä ei ole viisureita otettu pois ja kaikki ehjiä. Kannattaisi käydä valmistamassa se purentakisko. Voi olla niin että vaiva on kuitenkin narskuttelussa ja joudut sen sitten kuitenkin laittamaan ja tavallaan turhaan sitten viisurit pois ja lisäkustannuksia näin. Minulle hammaslääkäri muuten vielä sanoi, että viisurini tasoittavat myös purentaani ja siksikään niitä ei kannata missään nimessä otattaa, ainakaan minulta.


      • ehdottomasti
        Susanna_1702 kirjoitti:

        tekisin, ku se anto lähetteen röntgeniin mistä näkee millaset juuret mun viisureis on ja se viisureittein poisto ylhäältä on 10.8... kannattasko se perua ja sitten sanon et haluisin kokeilla eka purentakiskoa... ku ei se siä näyttäny paljon tietävän oikeeta syytä tolle ohimosärylle... sano vaan et mitä mieltä mä oon... en sit osannu sanoo kumpi se olis nii se sitten anto ton viisureitten poisto ajan... en mä niitä kyl turhaan haluis repii jos se on vaan narskuttelusta...

        ottaa vinkki tuosta rentouttajan viestistä, joka on tuossa alempana. Puhuu asiaa. Vaivat korjaantuu yleensä noinkin helposti, stressi pois ja oikea rentoutumistekniikka.


      • Susanna_1702
        tekisin kirjoitti:

        niin että perusin sen viisuriajan, jos kerta narskuttelet...harmit siitä eikä viisureista. Jos viisurit vaivaa niin sitten pois,mutta koska et ole varma niin en itse poistattaisi jos niille on tilaa ja ovat ehjät.
        Itsellä ei ole viisureita otettu pois ja kaikki ehjiä. Kannattaisi käydä valmistamassa se purentakisko. Voi olla niin että vaiva on kuitenkin narskuttelussa ja joudut sen sitten kuitenkin laittamaan ja tavallaan turhaan sitten viisurit pois ja lisäkustannuksia näin. Minulle hammaslääkäri muuten vielä sanoi, että viisurini tasoittavat myös purentaani ja siksikään niitä ei kannata missään nimessä otattaa, ainakaan minulta.

        on puhjennu jo alhaalla ja ylhäällä, nii en tajuukkaan mitä järkee niitä on poistaa... paitsi kyl mul on tuntunu välillä kireeltä hampaat ylhäällä... mut harvoin.. lääkäri kyl sano et viisurit vois aiheuttaa narskuttelun mut mä en oikeen uskonu... mieluummin kokeilisin eka niitä purentakiskoja ku jouduttaisiin hampaita repimään...


    • rentoutuja

      Oman narskutteluni ja muitakin kiireestä/stressistä/paineista johtuvia oireita olen saanut hoidettua itse opeteltuani rentoutumaan. Ja kaupan päälle rentoutumalla oppii tuntemaan itseään ja saa hyvän olon. Ei maksa paljon ja on luonnollinen"lääke". Tosin alussa kävin muutaman kerran rentoutusterapeutin hoidossa opettelemassa rentoutumista, ja sehän tietty hieman maksoi. Mutta niistäkin hoidoista tuli tosi hyvä olo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6382
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4106
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      265
      2529
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1498
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      96
      1348
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1080
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1001
    Aihe