Evinruden vetonarun vaihtaminen

Noin 20 vuottta vanhasta 20hv:n Evarista katkesi vetonaru. Kävin ostaa uutta vetonarua. Sain kierrettyä sen luullakseni oikeeseen paikkaan, mutta se ei palauta narua vetäisyn jälkeen takasin. Vanha isäni muisteli, että se pitää jotenkin "pyöräyttää" sieltä. Mutta hänkään ei enää muista kunnolla. Oisko jollain neuvoja? :)
Ilmianna
Jaa

3 Vastausta



Tee näin että ilman narua kierrät levypyörän jousen kireäksi,vaatii useampi kierros.Sitten kun se on kireällä pidät sen siinä ja isäsi voi pujoittaa narun reijästä sisään ja tehdä solmun levyssä olevaan reikään.Pidetään naru kireällä ja annetaan jousen vetää sitä sisään.Kun jousi ei vedä enempää,vedetään naru pikkasen ulos ja kiinnitetään vetokapula.
Ilmianna
Jaa
jos vielä takkuaa edellisen viestin ohjeen jälkeen, varmista, että jousipesän alle kuuluva aluslevy on paikoillaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Varmista nyt kuitenkin, että siinä narupyörässä ei ole koloa josta narua saa vedettyä käynnistimen alapuolelle. Toinen mahdollisuus on, että koko rako on niin väljä, että naru mahtuu missä tahansa kohdassa kulkemaan pyörän ja rungon välissä. Jos jompi kumpi tilanne löytyy niin eikun kiertämään sitä pyörää kireälle ja vasta sitten vedetään sen narun lenkki takaisin paikoileen tai vaihtoehtoisesti irtonainen pää käynnistimen ohjainaukosta ulos ja pannaan vetokahva kiinni.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Evinruden vetonarun vaihtaminen

Noin 20 vuottta vanhasta 20hv:n Evarista katkesi vetonaru. Kävin ostaa uutta vetonarua. Sain kierrettyä sen luullakseni oikeeseen paikkaan, mutta se ei palauta narua vetäisyn jälkeen takasin. Vanha isäni muisteli, että se pitää jotenkin "pyöräyttää" sieltä. Mutta hänkään ei enää muista kunnolla. Oisko jollain neuvoja? :)

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta