Tietääkö linnut kuolemaa...?!?

mummonkulta<3

noin kohta kuukausi mummon kuolin päivästä.. :( ennen mummon kuolemaa vanhempani olivat mummoni kanssa käymässä minun toisilla isovanhemmillani.. Käydessään siellä he huomasivat maassa kuolleen tikan ja mummoni sanoi vanhemmilleni, että se tietää kuolemaa ja ei mennyt varmaan kuin viikko tai korkeintaan kaksi niin mummoni kuoli ja hän itse vielä sanoi että kuolleen tikan näkeminen tietää kuolemaa.. :-O ja sitten kun muutimme tähän mummoni ja ukkini taloon ja olimme asunut hetken täällä kävelimme mummoni kanssa talon takapihalla ja käki kukkui niin mummoni sanoi siitä että kun käki kukkuu niin se kukkuu niin monta kertaa kun on elin vuosia jäljellä, mutta se kyllä kukkui aika monta kertaa että se ei pitänyt paikkaansa mutta mummo sanoi siinä että nyt se kuuli ensimmäisen kerran tänä vuonna käen kukkuvan.. se tikka oli kyllä outo juttu... ja nyt kun sitä käkeä ajattelen niin on kyllä outoa kun asutaan silleen kaupungissa että miten se voi täällä päin kukkua.. onhan tuossa kyllä pieni metsäkaistale meidän talomme vieressä mutta yleensä en ole käen kukkuvan kuullut muualla kuin meidän mökillä ja se on ihan metsän keskellä eikä lähelläkään kaupunkia..

60

35855

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Viestintuojiin

      Niin kummallista kun se onkin, vanhan kansan uskomukset pitää paikkansa.
      Tikka ei ole ainoa viestintuoja.
      Vaan myös pihapiiriin tulleet muutkin harvinaisemmat siivekkäät, joita ei siellä usein näy.
      esim: huuhkaja ja käki jne.
      Nämä linnut ovat suruviestintuojia, jotka vanhat ihmiset ajaa yleensä
      mielellään pian pihoiltaan pois.
      En tahtoisi uskoa, mutta näin olen kuullut ja
      valitettavasti todeksikin todistamaan joutunut.

      • suomalaisen kansantarinan

        jossa kuolevaa isäntää saapui noutamaan kaksi suurta valkeaa lintua,ja sitten isäntä itsekin linnun hahmossa lensi näiden mukana pois.Tarina ei kerro mistä linnuista oli kyse,joutsenista kenties? Ja tarinahan tämä siis,ei mikään tositapahtuma.


    • isän tytär

      että esim. juuri tikka ennustaa jotain pahaa. Isän ja äidin luona kävi tikka viime talven syömässä lyhteestä jyviä.

      Lapsuudessani kerrottiin, että erään talon ikkunasta sisään oli lentänyt iso ukkometso. Siitä viikon kuluttua isäntä kuoli ja aivan yllättäen.

      • Anonyymi

        Sattumaa kaikki tuollaiset. Ne on niitä vanhan ajan taikauskoisten juttuja.
        Lintuja kuolee koko ajan , ja tikkoja hakkaa puissa mistä löytävät toukkia.
        Käkikin kukkuu omia aikojaan ja asettuu sinne missä viihtyy, kuten muutkin linnut tekevät.
        Ilmaston muutokset vaikuttavat luonnon eläimiin useilla tavalla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sattumaa kaikki tuollaiset. Ne on niitä vanhan ajan taikauskoisten juttuja.
        Lintuja kuolee koko ajan , ja tikkoja hakkaa puissa mistä löytävät toukkia.
        Käkikin kukkuu omia aikojaan ja asettuu sinne missä viihtyy, kuten muutkin linnut tekevät.
        Ilmaston muutokset vaikuttavat luonnon eläimiin useilla tavalla

        Ilmastouskovainen 🤣


    • ulkorappusilla

      pienen varpuslinnun. Seuraavana päivänä ystäväni kuoli.

    • 500

      Löysin kuolleita lintuja takapihalta viime kesänä eikä kukaan kuollut.

      • Kivoja juttuja joo

        kivaa löytää kuollut lintu ovensa yläpuolelta. Oliko tossa nyt jotain järkee? Kuka nyt on sitten on kuolemassa?


    • freya

      jostain lapsuudesta,jäi mieleen vanhojen ihmisten sanonta,että kun metsälinnut tulevat yllättäen pihapiiriin,se tietää mukamas jotain pahaa,kuolemaa tms.en kyllä usko,että olis yhtikäs mitään perää.joskus on voinut jollekin osua kohdalleen.aivan samaan tapaan,kuin se,että kun jäät sulaa keväällä paikoilleen hitaasti,niin vanhoja ihmisiä kuolee paljon.

    • variksia

      ja mustia pelottavia lintuja eilen kun lähdin töihin vähän ennen viittä aamulla, ne olivat tiellä, aivan kuin minua varten. pappani nukkui pois kuuden maissa. tänä aamuna ne eivät enää olleet siinä.

    • a-nelly

      Me ruokitaan mökillä talvisin lintuja, eikä siinä mitään.
      Tänä kesänä ruokintapaikalle oli kuollut mustarastas, ilman mitään ulkoisia väkivalan merkkejä. 2 viikkoa sitten mieheni kuoli 50 v.
      Sinä aamuna, kun ilmoitus oli lehdessä, oli pihamme täynnä rastaita, varpusia ja kaikkia lintuja yletön määrä. Ajattelin silloin, että ne tulivat suremaan ruokkijansa poismenoa. Sen jälkeen ei lintuja ole ollut laumoittain meidän pihapiirissämme.

      • mummonkulta<3

        Eli niin ne sitten varmaan tuovat jonkinlaista viestiä.. mutta koin aika jännän tunteen kun kävin mummoni haudalla eilen niin pyysin häneltä sellaisen lievän merkin mistä en pelästyisi.. ja niin sitten tapahtui.. eilennä oli tasan kuukausi siitä kun mummoni kuoli.. kun olin pyytänyt sitä merkkiä ja sanoin mummolle taas että heippa "nähdään" jälleen taas huomenna kun tulen käymään.. ja sitten lähdin kävelemään hautakäytävää pitkin ja jonkun matkan kävelleenä lehahti pääni yläpuolelta lentoon kaksi sepelkyyhkystä


      • mustarastaat

        Viime viikonloppuna ruokintapaikaltani löytyi yksi kuollut mustarastas ja tänään on ollut mustarastaita runsaasti pikkulintujen lisäksi. Äsken yksi mustarastas lensi päin ikkunaa.


    • olla

      sattumaa, mutta kun äitini kuolinaamuna tulin yläkerrasta alas ja katsoin ulos, oli ikkunan alla portaiden edessä istumassa musta kissa, joka lähti sitten vasta pois kun huomasi minun huomanneen itsensä.

      Ennen sitä ja sen jälkeen en ole mokomaa kissaa nähnyt.

      Noista linnuista, kun vaarini kuoli n. kymmenen vuotta sitten, edeltävänä päivänä meidän talon ikkunalle ilmestyi (meille) tuntematon lintu ja se ikäänkuin kerjäsi oikein huomiota. Sitäkään ei ole sen jälkeen eikä ennen sitä näkynyt.

      Voihan olla pelkkää sattumaakin, mutta aika oudolta tuntuu...

      • mummonkulta<3

        Tämä maailma on niin ihmeellinen paikka ettei tästä ota oikein selvää... ja kun alkaa tarpeeksi miettimään asiaa niin alkaa kyllä päässä sekottaa niin paljon että huhhuh... tuntuu vaan niin typerälle ajatella että me käydään koulut ja sitten mennään töihin ja sitten jäädään pois töistä ja vähän ajan päästä kuollaan että mikä tällä on tarkoitus... toivon että ne kyyhkyset olisivat ollut mummoni ja ukkini..


    • seurasi

      Minua paikasta A paikkaan B takapihallani. Kun menin ulkovaraston kohdalle se meni varaston katolle. Kun menin marjapuskille se lensi lähimpään puuhun. Huomasin selvästi kuinka se lintu seurasi minua katseellaan. Parin päivän päästä olisi lento Roomaan. Enne jostain suuresta?

      • mummonkulta<3

        Toivon vilpittömästi, että kyseisellä tirppasella ei ollut mitään pahaa ennustettavissa. Muutama viikko ennen mummon kuolemaa hän näki kuolleen tikan ja sanoi että se tietää kuolemaa ja sitten hän yllättäen menehtyi. :-( tää elämä on sen jälkee ollu niin tyhjää ja vaikeeta ilman mummoo. Se oli mulle suurin tuki ja turva täs elämäs. :-( mä toivon tosissani ettei tuo linnun vierailu sinun pihamaallasi ei tuo pahaa viestiä tai sitten se on aika moinen sattuma jos jotain ikävää tapahtuisi. Toivon sydämeni pohjasta sinulle erittäin hyvää matkaa ja älä nyt ala ajattelemaan sitä pahinta vaan yritä nauttia lomastasi niin paljon kun suinkin mahdollista.


    • worried

      Viime torstaina 31.7.kun olin bussupysäkillä..kuulin aamulla käen kukkuvan vain yhden kerran. Isäni joutui perjantaina sairaalaan, eilen sydän romahti, nyt odotellaan onko aivoissa toimintaa... mahtaako tänään pappa lähteä muille maille. Itse se uskoo näihin juttuihin, äidiltään perinyt uskon asioihin. MIten käki voi kukkua vielä heinä-elokuun vaihteessa, se on alkukesän kukkuja......

    • varpnen

      Oli pakko googlettaa uskomuksia linnuista viestien tuojana.. meidän parvekkeella on nyt viikon ajan asustellut kaksi tilheä, jotka siis ovat todella harvinaisia täälläpäin..ja äsken tapahtui jotain todella outoa.. pieni varpunen koputti nokallaan kolme kertaa parvekkeen ovea.. hui. Mummoni kertoi, kun hänen äitinsä oli kuolemaisillaan oli heidän kotiinsa lentänyt useita lintuja, näin kävi myös kun hänen lapsenlapsensa kuoli kätkytkuolemaan..

    • JKKBLOP

      EI TIEDÄ

    • sipulimaapuuroomena

      Sattumaa.
      Ei me eletä millään keskiajalla enää hyvät ihmiset.
      Näin kerran käen. Asun kaupungissa, enkä ole koskaan ennen tai jälkeen sitä nähnyt käkeä. Eikä se ollut tavallinen käki, se oli punaruskea. Se on käen harvinainen väritys. Arvatkaa mitä tapahtui? Ei niin mitään.
      Eilen näin parven puluja lehahtavan lentoon. Oikeastaan olen nähnyt lintuja joka päivä. Kukaan ei ole kuollut,

      Järki käteen nyt... Eläimiä ne vaan on. Ei mitään pahoja yliluonnollisia asioita.

      • Anonyymi

        Minun pihapuussa on tikka aina hakkailemassa vanhassa puussa on paljon toukkia . Käki kukkuu myös kesäisin jossain lähestöllä ja mereltä tulee sateen jälkeen lokki lauma ruohokentälle . Ainahan linnutkin joskus kuolee kuten ihmisetkin. Itse en usko näihin juttuihin tippaakaan.
        Muistan kun lapsena peloteltiin kaiken maailman taikauskoisia jutuilla ja pelättiin kovasti, niin että mitä perhe elämää sellainenkin on jossa lapset pelotellaan joidenkin uskomusten mukaan. Kun läheinen kuolee niin surussa moni pyytelee häneltä merkkiä että hän on muka jossain lähellä, ja sitten jos vaikka sisäkukasta putoaa lehti lattialle niin se katsotaan että vainaja mukamas sillai näytti että hän on olemassa.
        Joten looginen ajattelu pitäisi nykyään olla jokaisella, ja lopettaa turhat uskomukset asioista jotka ovat oman mielikuvituksen tuotetta . Mystiikka ei kuulu lapsiperheiden kasvatus keinoihin,


    • hdghgg

      Toukokuussa 2010 tikka naputteli rivitalomme pihassa olevaa lyhtypylvästä ja naureskeltiin vielä että onpa tyhmä tikka, kun puitakin olisi lähettyvillä.
      Tästä ei mennyt kuin pari viikkoa, niin tikka oli lentänyt makuuhuoneemme ikkunaan ja makasi kuolleena pihassa.

      Isäni kuoli ihan arvaamatta tästä parin kuukauden päästä.

      Käydessäni ensimmäisen kerran hautajaisten jälkeen isäni haudalla, hautaa vastapäisessä puussa oli tikka nakuttelemassa..kyllä nousi iho kananlihalle.

      Tänä syksynä olimme koiriamme uittamassa läheisellä rannalla ja ihan muutaman metrin päähän ui joutsenparvi, kaksi aikuista ja kuusi poikasta, jotka olvat vielä harmaita.
      Toinen noutajamme yritti uida lintujen lähelle, mutta ne sihisten ajoivat sen pois.

      Toinen koiristamme vain katseli hiljaa paikallaan ja viikon päästä tämä vanhus kuoli pahaan epilepsiakohtaukseen :(.

      • Anonyymi

        Vanhoissa sähköpylväissä on usein toukkia, sillä ne tikat saa sieltä ruokansa .


    • metästäjätt76

      kerrankos minä haulikolla jyssätin sorsa mehtällä enkä kuollu

    • suru

      Näin kuolleen valkoisen lokin kävelyllä puhuessani äidin kanssa. Se jäi viimeiseksi puheluksi äitini kanssa, hän kuoli 2:n päivän päästä yllättäen.

      • Jope1

        Mistä sä tiedät, että se lokki oli kävelyllä? Terv. Jope


      • Anonyymi
        Jope1 kirjoitti:

        Mistä sä tiedät, että se lokki oli kävelyllä? Terv. Jope

        Jope 1 😂😂😂😂😂 ajattelin samoin


    • mamma1967a

      ...eilen mieheni ja poikani kanssa ruokaillessa käki istui ikkunan edessä olevan rautatieomenapuun ylimpänä kaartuvalle oksalle,puu on aika matala. Siitä tähyili ikkunaan päin päätään käännellen n. 5min. Käänsi pyrstönsä hetkeksi meihin päin ja lensi pois kun koetin valokuvat en onnistunut kameran kuvasta tuli kirkas läiskä..

      Ja tänään huomasin kun iso harmaan sävyinen lintu lehahti siitä smasta paikasta ohi. ja poikani näki kun lensi pois päin. Mieheni koetti tähyillä sitä..mutta ei nähnyt lainkaan.

      Epäilen sen olevan samaisen linnun..mieheni on lintubongari...tunnistaa heti nähdesssään..outoa kun ei huomannut..tällä kertaa vaikka olisi kyllä ennättänyt nähdä..

      käyn kertomassa jos jotain tapahtuu tässä suvussa...ellei niin mitään ei ole sattunut...

    • gsfdhsgfhsf

      Mummo tunsi itse jo että oli kuolemassa.

    • lukiolainen2

      Viime viikolla terassilta löysin variksen raadon, nyt viikko edes päin tulin koulusta ja eteisessä oli kuollut pikkulintu.. Näitä lukiessa tulee aika outo fiilis..

      • lindupissa

        Ooko vielä hengissä? :(


    • Linnut tietävät

      Kun talitiainen lensi päin ikkunaa, mummu ja anoppi kuolivat.

      Käpytikka tuli hakkaamaan talitangon tikan muotoon (muistoksi), kun mieheni läheni kuolemaa. Kyllä linnut ennustavat läheisten kuoleman.

      • Fåglar

        Kyllä näin on. Linnut tietävät kuolema lähestyy. Katsokaa muuten Hitchcogin Linnut -elokuva.


    • ei kaikkea.

      Viime kesänä näin tikan nokkivan kantoa takapihallani.Mitään ei tapahtunut, kukaan lähippiiristäni tai suvustani ei kuollut.Usein on myös orava käynyt ruokintapaikalla, eikä tämäkään ole mitään tiennyt.

      Mutta kesänä, jona isäni kuoli, matkailimme Lapissa.Siellä automme eteen ilmaantui useamman kerran valkea poro.Tuolla samaisella matkalla saimme suruviestin kotoani, isäni oli kuollut yllättäen yöllä nukkuessaan.

    • 1234567

      Kun isäni kuoli nii samana iltana hänen serkkunsa ikkunaa oli ilmestynyt todella suuri kaunis perhonen jota suomen oloissa ei varmasti elä!! Epäilen että se oli minun isäni

    • kuusn

      Mitä käki halusi kertoa minulle, viime kesänä kuulin kukuntaa siellä täällä, kaverini kuoli samana kesänä äkillisesti, itse sain syksymmällä sydänkohtauksen, sain jatkoaikaa, tiedän että haen taas tänä kesänä käen lähelle mutta en tiedä tuoko se mukanaan jotain.

    • gägöne

      Meillä tikka käy joka talvi säännöllisesti lintulaudalla, eikä meidän perheestä ole kuollut vielä ketään. Ja käen kukuntaakin kuulee kesällä siellä täällä, varsinkin jos kulkee metsissä. Käki on muuten helppo houkutella lähipuuhun puhaltamalla käsistä tehtyyn "kukkopilliin": taitava puhaltaja saa käen hulluuden partaalle kun se reppana luulee kilpakosijan olevan maisemissa!

    • linnut

      Kyllä linnut ovat viestin tuojia,äitini kuoleman jälkeen,autotiellä pikkulintuja (varpusia)ja eivät väistäneet autoa,vaan jouduin pysähtymään ja odottelemaan lintujen väistymistä.Ei ole tällaista tapahtunut ennen sitä,eikä sen jälkeenkään.Kyllä linnut yleensä väistyvät auton tieltä.Lintu tiellä vain katseli suoraan silmiin ja tepasteli autoni edessä!Outo tunne kun tajuaa tämän erikoisen tapahtuman,ja tätähän ei muut usko,jotka eivät ole sitä itse kokeneet!

      • sally9

        itselläni samantyyppinen kokemus, ystäväni kuoli ja koska ystävyytemme oli neljäkymmentä vuotta vanha niin ajattelin Häntä ajellessani autolla ja mietn että nyt olisi ystäväni nimipäivä, meillä oli tapana soitella usein mutta hassu sattuma että usein kun minä soitin Hän oli juuri syömässä ja yritti puhua samlaa, sitä aina naureskelimme.Siinä ajaessani ja ystävääni muistellessani yksi lokki lensi aivan autoni eteen lensi siinä matalalla ja pudotteli suustaan ruokaa samalla auton konepellille, vähän ärsyynnyin kun yritin siinä väistelläkkin lintua minkä voin, Vasta hetekn päästä tajusin että jaaha nyt ystäväni halusi tervehtiä näin humoristisella tavalla, ...uskokoo ken tahtoo mutta minä uskon että linnut ovat näiden poissiirtyneiden hahmoja , tämä ei ole ainoa vastaavia muita kokemuksia kin minulla on useampia.


      • Anonyymi

        Ilmeisesti oli matoja tiellä kuten usein sateen jälkeen tai muuten vaan kostea tie


    • Ööööööök

      Meidän verannalla oli kuollut Tikli. Tuli kyllä vähän huono olo, kun tiedetään, että linnut tuovat suruviestiä.
      Oletteko tavanneet Tilliä?

    • sally9

      en osaa sanoa että tietävätkö kuolemaa mutta poisnukkuneitä voi nähdä lintujen muodossa

    • PöllönKutsu

      Suosittelen lukemaan kirjan, Margaret Craven: "Kuulin pöllön kutsuvan".
      http://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/kauno:ateos_2310

      Hieno tarina. Kirja varmaankin löytyy kirjastoista.

    • Aarenopts

      Löysin pikkulinnun etupihalta kuolleena mitähän mahtaa tietää

    • Flrisb

      Olen kuullut että linnut tuo viestin kuolemasta. Ja itsekin sen nähnyt :(

      • Anonyymi

        Lintuja kuolee joka päivä kuten ihmisiäkin, lentelevät ikkunoihin erityisesti jos ne ovat juuri pestyjä ä joten jos ajattelee loogisesti niin nämä asiat ovat muinaismuistoina kulkeneet sukupolvesta sukupolveen . Esim tikka nakuttaa puussa missä on paljon toukkia . Käen kukunnasta kuulee kuinka monta elinvuotta on jäljellä 👿, siis sen kukkumisen voi kuulla 100 ihmistä saman aikaisesti, joten uroskäki kukkuu mutta naaras käki ääntelee eri tavalla.
        Ja heillä on ihan eri syyt ääntelemisessä kun se mitä lapsille on peloiteltu esim elinvuosista .
        Joten linnun käyttäytyminen ei johdu todellakaan mistään taikauskoista vaan se kuuluu niiden elintapoihin.
        Vuosisatoja ovat ihmiset keksineet mitä ihmeellisimpiä juttuja linnuista ja kuvitelleet heitä jonkin asian välittäjäksi , mutta meidän aikana on ollut mahdollisuus tutkia lintujen elämää ja tapoja kun niistä tietää niin ymmärtää että sadut ovat satuja ,


    • Anonyymi

      Kyllä . Lintu lensi päin ikkunaa ja viikon päästä ystäväni lähti.

    • Anonyymi

      Kumpi olikaan harakka vai varis joka kun nauraa jollekin selkeästi on lähtö lähellä?

    • Anonyymi

      Pikkulintu napautti ikkunaan. Hetki sen jälkeen sain puhelinsoiton.Isä oli nukkunut pois.

      Minulla oli tunne aivan kuin isä olisi päässyt vapaaksi sairaudestaan.

      Useasti sen jälkeen pikkulintu on napauttanut ikkunaan mylhemminkin.

      Tulen siitä tosi onnelliselle tuulelle.Ikäänkuin isä kävisi tervehtimässä.

      Isän haudalla on pikkulinnun patsas.

      Pikkulintu isä olikin, herkkä sisimmissään.

    • Anonyymi

      Sattumoisin.

      Olen nyt äidillekkin rakkaalla kesäpaikalla. Yöllä n. 3 viikkoa sitten alakuloinen käki kukkui yöllä. Äitini on vanha ja sairas. Aivan kuin äitini olisi halunnut olla täällä mutta ei pysty.

      Käki kukkui vaan muutaman kerran. Tuli tunne kuin merkki elämän rajallisuudesta

    • Anonyymi

      Myö ostin Skoda Octavia Victory Racing Sporotin ja kuolemaahan se ties. Nimittäin seksielämälle ja sen jälkeen parisuhteelle.

      Akalla nyt uusi mies, jolla Pentli.

      • Anonyymi

        Meilläkin tuli Uuden karhea Skoda pihaan. Miukin naiken katosi parinviikon jälkeen.


    • Anonyymi

      Meillä lintu lensi ikkunaa päin sillä välin kun olin kaupassa. Kuoli tietty ja tuntui että oma sydän nousi kurkkuun. Nyt pelkään että joku soittaa jonkun kuolemasta tai että mies ei herää tänäaamuna enää

    • Anonyymi

      Sota-aikana käki oli tullut kukkumaan äitini kotitalon pihakoivuun useana päivänä. Kukkuminen oli ollut häiritsevän äänekästä. Käkeä oli yritetty ajaa pois, mutta aina se oli tullut takaisin. Taloon oli tuotu suruviesti, äitini veli oli kaatunut sodassa. Sen jälkeen käki meni pois eikä enää tullut takaisin.

    • Anonyymi

      Mun isä ja kummieno kuoli 2 vuotta sitten ihan parin päivän sisällä ja molempien kuolinpäivänä kuulin korppikotkan raakkuvan.

    • Anonyymi

      Kuoleman linnut, naapurin kanssa niitä toisilleen siirrettiin.
      Miehet paksun paukutti

    • Anonyymi

      Tänään käki kukkui 11 krt, tulen 11 vuoden päästä kertomaan tai sitten en.

      • Anonyymi

        Entäs, kuinka moni muu kuunteli sen kulumista saman aikaisesti 🙂


    • Anonyymi

      Silloin kun olin hautausmaalla töissä. Niin siellä oli yllättäen tikka kuolleena keskellä päivää ja keskelle käytävää. mutta ei kukaan sen jälkeen kuollut. tai toisaalta siellä oli hautajaisia joka viikko. että sen suhteen juu. Ettö riippuu ihan siittä miten näitä yhteyksiä vedetään. mutta asioilla ei kuitenkaan ole yhteyttä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2861
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2031
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe