Skinheadit pelätyin nuorisoryhmä?

Janne Puharinen

Tänään hesarissa oli iso juttu erillaisista nuorisoryhmistä.Ongelmaisimmaksi nähtiin vain skinheadit.Haluaisinkin kysyä ketä pelkäätte/inhoatte,jos vastaan kävelee.Oma kokemukseni (35 ikävuotta) helsingissä on kyllä päinvastainen.Skinheadeista tai hevareista ei ole mitään harmia mutta hip hopparit yms...haastaa riitaa minkä kerkiävät.Olisiko jälleen niin että hesari oli puolillaan paskaa?

22

1923

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paskaa

      vaan aivan pullollaan sitä!

    • skinhead nro 324

      Enemmän vähemmän kaikki nuorisoryhmittymät ovat väkivaltaisia.
      Jokainen erillinen alakulttuurin yksikkö tietysti väittää että "emme me vaan nuo muut..."

      Poliittiset aatteet senkun pahentavat asiaa.
      Ajatellaan vaikkapa joitakin mustaviher-anarkisteja jotka ovat kiihkoilussaan varsinaisia natseja, vaikka kiivaasti esittävät toimivansa vain hyvien ja humaanien asioiden puolesta.

      White-power skinit (kaikki skinheadit eivät ole poliittisia) näkevät puolestaan oikeutuksen omalle väkivallalleen ja myös käyttävät sitä.

      Tekopyhyyden huippu onkin kirkkain silmin väittää että oman asiansa puolesta pahoinpitely on autuasta, mutta nuo muut ovat kauheita väkivaltarikollisia...

      • ......

        "White-power skinit (kaikki skinheadit eivät ole poliittisia) näkevät puolestaan oikeutuksen omalle väkivallalleen ja myös käyttävät sitä."

        eivät kaikki WP-skinitkään pahoinpitele ihmisiä. ja entäs sitten SHARPit tai OI!t. hoppareista ja punkkareista on kyllä enemmän riesaa...


    • Puna-viherpoika

      Täytyy sanoa, että pari kertaa olen joutunut juoksemaan skinijengin takia niin, että poninhäntä on heilunut, korvakorut kilisseet ja hashispiippu pudonnut taskusta. Skinit ovat käyneet uhoamaan, ja olen joutunut juoksemaan CCCP-paita märkänä, kunnes olen karistanut ne. Onneksi skinit ovat melko hitaita, valtava lihasmassa ja anaerobinen treeni eivät tee heistä varsinaisia juoksijoita, kiitos Krishnan! Vaikka ovathan he kyllä komeita poikia, uuh, mutta niin pahoja!

      • Puna-viherpoika

        Täytyy sanoa, että pari kertaa olen joutunut juoksemaan kiljuskinipummaajien takia niin, että poninhäntä on heilunut, korvakorut kilisseet ja hashispiippu pudonnut taskusta. Skinit ovat käyneet pummaamaan viinaa ja pilveä, ja olen joutunut juoksemaan CCCP-paita märkänä, kunnes olen karistanut ne. Onneksi skinit ovat melko degeneroituneita, valtava kaljamaha ja kesken jäänyt peruskoulu eivät tee heistä normaaliälyisiä, kiitos Krishnan! Vaikka ovathan he kyllä yritteliäitä huumekauppiaita, uuh, mutta niin viinanlemuisia!


    • Janne Puharinen

      Niin,sama Hesari kertoi kuinka nuorisotoimi oli kieltänyt skineiltä bänditilat.Miten nuorisotoimi olisi toiminut,jos mustaihoisten bändi,joka lietsoo vihaa valkoista väestöä kohtaan,olisi anonut bänditiloja? Edistikö tämä päätös näiden skinien suvaitsevaista ajattelua? Joku pässi on sanonut että isänmaallisuus on pelkurin viimeinen pakopaikka.Minä sanoisin että nuorisotyöntekijäksi ryhtyminen on kyvyttömän viimeinen pakopaikka.

      • on kehitysvammaisen

        paras suojatyöpaikka.

        Turha mies saa turhasta palkkaa!


      • Tuo pitääkin muistaa: "isänmaallisuus on pelkurin viimeinen pakopaikka."

        Satutko tietämään kuka noin osuvasti on lohkaissut?


      • Juu, talvisodassakin oli rintama täynnä isämmaallisia paskahousuja. Onneksi...


    • HoppariLökäri

      No nii no.

      Skini tai ei. Hoppari tai ei. Hevari tai ei. Rokkari tai ei. Punkkari tai ei. Normaali tai ei. Friikki tai ei.

      Se on iha sama mikä olet mimmonen olet mimmoset sun aatteet on mitä teet millon teet mistä syystä teet kenelle teet.. Aina on joku joka sua pelkää.

      Minä olen itte hoppari tyylinen ihminen tykkään räpistä ja muusta rytmikkäästä musiikista. Pidän yleentä tumma ihoisten kavereideni puolta (muutama niitä on) jos he osaavat olla ihmisiksi ja kähinä tulee niin ettei se ole heidän syynsä.

      Monesti olen nähnyt kun nahkatakki tyypit tulevat isottelemaan kavereilleni (niin tummille kuin valkosillekin) yleensä siinä käy huonosti niille isottelijoille koska meitä on yleensä paljon porukassa (puhun siis ihan kymmenistä). Joskus kannoin jopa kahta puukkoa mukanani siltä varalta jos tulee tappelu mutta nykyään on meno onneks rauhottunu paljon.

      Muutamia kertoja on myös käynyt niin että tumma ihoinen kaverini/ tumma ihoiset kaverini ovat menneet aukomaan päätänsä ja silloin olen vaan kattonu vierestä ja antanu olla. Ja olen kaikille kavereillenikin sanonu että ei kannata mennä väliin jos itte aiheuttaa sen. Siinä oppii hyvin pitämään päänsä kiinni.

      Turhaan myöskään sanoa että olen nössö tai jotain. Olen itte ottanu monesti turpaani kun olen menny aukomaan päätäni ja kaverit kattonu vierestä. Iha yhtäläillä minut jätetään siihen ottamaan nuppiini jos itte sen aiheutan.

      Ja siinä todellakin oppii pitämään päänsä kiinni.

      Tulipas tähän paljon tekstiä josta aika paljon on ulkona aiheesta mutta innostuimpa nyt kirjottamaan. :D

      • Janne Puharinen

        Sinä ainakin myönnät että olet ollut/voit olla itse väärässä.Hesarin juttu lähti kuitenkin siitä perusolettamuksesta että skinheadit ovat pelätyin nuorisoryhmä.Juttuhan on vähän niin että keneltä kysyy.Mielestäni hesarin juttu oli samaa tasoa kuin sex pistolsin keikan kieltäminen suomessa 70-80 lukujen taitteessa.Mistä vertaus sex pistolsiin? Jos nuori haluaa nykyään kapinoida,ainoan oikean suunnan tarjoavat äärioikeistolaiset tahot.Ja tätä minä sanoisin yhteiskunnan ongelmaksi.Skinheadit ovat vain jäävuoren huippu.


      • HoppariLökäri
        Janne Puharinen kirjoitti:

        Sinä ainakin myönnät että olet ollut/voit olla itse väärässä.Hesarin juttu lähti kuitenkin siitä perusolettamuksesta että skinheadit ovat pelätyin nuorisoryhmä.Juttuhan on vähän niin että keneltä kysyy.Mielestäni hesarin juttu oli samaa tasoa kuin sex pistolsin keikan kieltäminen suomessa 70-80 lukujen taitteessa.Mistä vertaus sex pistolsiin? Jos nuori haluaa nykyään kapinoida,ainoan oikean suunnan tarjoavat äärioikeistolaiset tahot.Ja tätä minä sanoisin yhteiskunnan ongelmaksi.Skinheadit ovat vain jäävuoren huippu.

        ''Sinä ainakin myönnät että olet ollut/voit olla itse väärässä''
        pakko totuus on myöntää.. Eihän kukaan meistä ole aina oikeassa.. Edes omasta mielestään.. Ja jos on omasta mielestään aina oikeassa niin sitten on nupissa vikaa.

        Oli pakko tarttua tohon vaan.


      • skinhead
        HoppariLökäri kirjoitti:

        ''Sinä ainakin myönnät että olet ollut/voit olla itse väärässä''
        pakko totuus on myöntää.. Eihän kukaan meistä ole aina oikeassa.. Edes omasta mielestään.. Ja jos on omasta mielestään aina oikeassa niin sitten on nupissa vikaa.

        Oli pakko tarttua tohon vaan.

        Niin, joo, kaikki skinit on natseja ja kaikki hipit polttaa pilveä? mitä kettua? ei kannata yleistää, media on leimannut kaikki rasistit skinheadeiksi, vaikka näin ei tosiaan ole. ottakaa asioista selvää. natsiskinien "oikea" nimitys on bonehead...


      • SpiritOf69th
        skinhead kirjoitti:

        Niin, joo, kaikki skinit on natseja ja kaikki hipit polttaa pilveä? mitä kettua? ei kannata yleistää, media on leimannut kaikki rasistit skinheadeiksi, vaikka näin ei tosiaan ole. ottakaa asioista selvää. natsiskinien "oikea" nimitys on bonehead...

        Korjaus suoraan tulevaisuudesta "skinheadit rasisteiksi***"


    • 14WPWW88

      Skinit hakkaa kaikki kemalit ja hipit vaa polttaa sensiiii... :D Just...

    • Tavallista arkea

      Minulla on puoliksi afrikkalainen lapsi. Olen joutunut kaksi kertaa kaupungilla liikkuessani uhkaavan tilanteen takia soittamaan poliisit, jotka ovat vieneet meidät kotiin. Tämä kaikki kahden vuoden aikana. Tilanteissa skinit ovat tulleet lähietäisyydelle joukolla ja estäneet kulkumme. Mieheni on yritetty pahoinpidellä kahdesti, toisen kerran tuli vammoja, mutta hän pääsi pakenemaan pyörällä. Hyvä tuttavamme on puukotettu vakavasti. Hän on myös Afrikasta. Olemme aivan tavallisia työssäkäyviä ihmisiä. Joka kerta asialla kaljupäät. Menisivät töihin ja harrastaisivat jotain kehittävää. Olen väsynyt ja hämmästynyt tästä typeryydestä. Haluaisimme elää rauhassa. Nämä kultturien ristiriidat ovat kaukana perheemme arjesta, jollei oteta lukuun näitä, jotka niitä haluavat kehitellä.

    • objektiivinen

      "Skinheadeista tai hevareista"

      Mitäköhän yhteistä noilla ryhmillä on? Ei aate ainkaan.

      Ehkä on kuitenkin niin että tuo ryhmittely ei ole tehty musiikkimaun mukaan, vaan pikemminkin aivan toisten arvojen mukaan.

      "Olisiko jälleen niin että hesari oli puolillaan paskaa? "

      Miten niin "jälleen"?

      Minusta tuntuu että sinun kirjoituksestasi kuultaa läpi oma taustasi, ja se on tietysti ihan hyvä. Mutta muista että kun asioita pohtii omasta näkökulmastaan se ei ole kovin objektiivista. Kun toimittaja tekee duuniaan hänen on yleensä syytä olla obejktiivinen.

      • hevarit rauhallisia

        Jos illalla pimeällä tulisi vastaan kymmenen skinin tai kymmenen hevarin joukko, niin ei tarvitse kahta kertaa miettiä, kummat kokisin uhkaavammaksi.


    • Hra. Anonyymi

      Skinejä tai afrikkalaistaustaisia pikkurikollisjengejä. Molemmilla on yksi yhteinen vahva piirre. Molemmat koostuvat sivistymättömästä, väkivaltaisesta ja huonostikoulutetusta roskasakista, joka purkaa heikosta itsetunnostaan kumpuavaa turhautumistaan tarpeettomaan riehumiseen. Piste.

      Jos ihminen on ystävällinen, älykäs ja sivistynyt, niin silloin ei ole tarvetta aivottomalle zombie-laumaraakalaisuudelle, ihan ihonväristä, kansallisuudesta, seks.suuntautumisesta ja elämänkatsomuksesta riippumatta, yleensä.

    • wp.vammasentunnus

      Taitaa kaikki skinit Suomessa olla jälkeenjääneitä sossun asiakkaita. Henkinen anti on vitun toitottaminen.

    • DOWNIEN_TASAVALTA_RY

      KUWATKAA!! JOKAINEFN NAAMFATAUWU ON MV LEFDEN TULEFAA OMAIFUUTTAA!!!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1720
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1339
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1229
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1143
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1085
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1056
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1033
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1010
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    Aihe