Pojasta Jasu?!

oliskos..

Tervehdys.

Ollaan kutsuttu mein pikkujätkää Nasuksi :D, ja nyt tarvis alkaa miettimää pojalle oikeaa nimeä.
Ajateltiin että olis mukava jos se olis lähellä tuota vauvan "hellittelynimeä". Eilen keksimme tuon JASU nimen..

Mutta nyt kaivataan ulkopuolisten mielipidettä. Sopiiko Jasu etunimeksi? Ja miltä se yleensäkin kuulostaa teidän korvissa?

Vai olisko jotain muita ehdotuksia, mitkä olisivat kohtalaisen lähellä Nasu nimeä?

Entäpä sitten olisiko ehdotuksia mitkä sopisivat Jasulle toisiksi nimiksi?

54

4664

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1eus

      On aivan hyvä, meidän aikuisten korvaan ja nyt.
      Mutta mitä se on 7 v kuluttua, kun hän joutuu sitä aivan yksin käyttämään, ehkä ainoana koulussa ja kotiseudullaan ?

      Mutta lisää neuvoja, anna kolme nimeä.

      Jos haluat pelata varman päälle, ettei tule pienintäkään ongelmaa nimestä,
      valitse nimet yleisimmän nimen joukosta,
      mitä nykyään annetaan.
      Varsinkin ensimmäiseksi nimeksi.

      Yleinen ja sellainen jonka voi "kätevästi" lyhentää, ettei tarvis keksiä uutta, haukkumanimeä, tai tule tuo "ruma" Nasu.

      Tuossa on kylä "aika vaikeita" nimiä,
      mutta kaipa ne ovat siten 7v jälkeen hyviä kun niitä runsaasti käytetään
      samoin valitsisin nimen joka ei merkitse mitään,
      ei kelpaisi mm ONNI,

      Mutta jos tiedät että lapsellasi on korkeat sosiaaliset taidot,
      tai et niin kovin tarkkaan välitä lapsen tulevista ongelmista, valitse vaikka sellainen joka nyt tuntuu omiin korviisi hyvältä.


      2007
      Juhani
      Johannes
      Mikael
      Matias
      Ilmari
      Olavi
      Elias
      Oskari
      Onni
      Valtteri

      2006
      Juhani
      Johannes
      Mikael
      Matias
      Olavi
      Elias
      Oskari
      Onni
      Aleksi
      Kristian

      http://192.49.222.187/Nimipalvelu/default.asp?L=1


      lopeta Nasu :sta puhuminen, nyt.

      • olisko..

        Nasusta puhuminen loppuu sitten kun jätkälle keksitän oikea nimi.. siihen asti hän saa olla Nasu :D

        Ei hän sitä nimeä joudu loppuikäänsä käyttämään, älä pelkää.. heh!


      • Poison.

        "samoin valitsisin nimen joka ei merkitse mitään,
        ei kelpaisi mm ONNI"

        Kaikki nimet ovat merkitysnimiä, vaikka ne eivät _suomeksi_ mitään tarkoittaisikaan. Sehän nimien ideassa on ollut, antaa lapselle nimeksi jokin jonka kaltaiseksi vanhemmat hänet mieltävät/toivovat tulevan.


      • 2eus
        Poison. kirjoitti:

        "samoin valitsisin nimen joka ei merkitse mitään,
        ei kelpaisi mm ONNI"

        Kaikki nimet ovat merkitysnimiä, vaikka ne eivät _suomeksi_ mitään tarkoittaisikaan. Sehän nimien ideassa on ollut, antaa lapselle nimeksi jokin jonka kaltaiseksi vanhemmat hänet mieltävät/toivovat tulevan.

        varmaan olet tehnyt viisaita ratkaisuja joista lapsesi pitää.
        aikuisethan aina pitää omista ratkaisuistaan.


    • nimimerkki

      vauva-ajan hellittynimet voi pitää siinä oikean nimen rinnalla. Ne putoavat automaattisesti pois, koska vauvaikä on lyhyt ja suurimman osan elämäänsä vauvanne on MIES. Jasu ei ole miehennimi. Valitkaa pojalle kunnon nimi, niitä on kalenteri pullollaan.

      • nimestä

        ja heti tuli Jasusta mieleen Jasu Petteri :)


      • 2eus

        Syntymävuodet Jasu:ja
        1960-79    6
        1980-99    161
        2000-06    101
        tämä vuosi   14
        Yhteensä    282

        Jasu on miehen nimi, poikamme silloin 13v,
        sanoi että ne jotka haluaa olla kavereitani,
        kutsuu häntä nimellä Jasu.
        Nyt hän on 22v. ja edelleen Jasu.


      • on juuri
        2eus kirjoitti:

        Syntymävuodet Jasu:ja
        1960-79    6
        1980-99    161
        2000-06    101
        tämä vuosi   14
        Yhteensä    282

        Jasu on miehen nimi, poikamme silloin 13v,
        sanoi että ne jotka haluaa olla kavereitani,
        kutsuu häntä nimellä Jasu.
        Nyt hän on 22v. ja edelleen Jasu.

        lempinimi. En tykkää. En myöskään pidä Eki, Petu, Jaska -tyylisistä lempinimi nimistä.


    • Kukkakimppu I

      Jasu on ihan mahdollinen nimeksi. Kreikaksi "Jassu" on yleinen tervehdys, lieneekö se sitten etu vai haitta vai ei kumpikaan.

      Jasu voisi olla lyhennös nimestä Jasper.

      Muita samantapaisia nimiä:

      Kassu
      Sasu

      Näistä kannatan itse eniten Sasua.

    • ásdfg

      laisinkaan. Varsinkin Jasu Petteristä tulee mieleen Nasu Petteri. Kuten joku tuossa totesi, ei ole miehen nimi.

    • sibyllavon

      Jasu kuulostaa erikoisuuden tavoittelulta. Väännetään nimi, joka vaikuttaa enemmän eläimen nimeltä. Voittehan käyttää lempinimeä, mutta kalenterissa on hyviä nimiä vaikka kuinka paljon, esim. Jaska Nestori

      • w w

        Jaska - paska sointuu hyvin.

        Sellainen voi joskus joltain lipsahtaa,
        eikä siitä hyvää seuraa itseluottamukselle.

        Kaikki kolaukset meidän on kestettävä,
        sehän tekeekin meistä erilaisia.

        Ei yksi murhe elämää kaada, mutta ei siitä etuakaan ole.


    • Liisa-Maria

      mutta nykyisin on lempinimiä ruvettu antamaan yhä enemmän varsinaisiksi etunimiksi. Jasu tulee joko Jaakosta tai Jasonista. Olisiko Jason kiva nimi?

      • anteeksi

        Jasu,jimi,Jesse yms. ona kaikki tyyni mielestäni koiran nimiä.


      • Jasu

        Vastasin tähän jo alempana, mutta lisään vielä, että Jason on kiva nimi (serkkuni ;) ) Ja oma nimeni on Yasmine josta mun Jasu-lempparinimi tulee.


      • minäkin pari
        Jasu kirjoitti:

        Vastasin tähän jo alempana, mutta lisään vielä, että Jason on kiva nimi (serkkuni ;) ) Ja oma nimeni on Yasmine josta mun Jasu-lempparinimi tulee.

        Jasua, Jasmineita hekin :)


    • Täti

      Jasu nimen on saanut yksi poika jo vuonna 1940 - 1959.
      Tänä vuonna nimen on saanut 14 pikku-Jasua.
      Yhteensä tämän nimisiä poikia/miehiä on 283.

      Jos pidätte Jasu -nimestä, niin laittakaa se.

      Jasulle toiseksi nimeksi:

      Julius, Artturi,
      Patrik, Samuli,
      Oliver, Elmeri,
      Valtteri, Veneri,
      Viljami, Iivari

    • ohikulkija*

      erittäin ruma ja lässy nimi.

    • Jasper, jota kaikki kutsuvat Jasuksi ja minusta se on täysin normaali miehen nimi. Ei ollenkaan outo tai mitään.

      Eli jääkö sitten Jasu, Jasper tai mikälie, ok se on kuitenkin!

    • Jaakko

      Jasu ei mielestäni sovi oikeaksi nimeksi. Minun nimeni on Jaakko, ja minua sanottiin pienenä Jasuksi, mutta nyt se tuntuisi liian lapselliselta. Eikä sopisi varsinkaan juhlallisiin tilanteisiin. Mitä jos antaisitte saman nimen kuin minulla ja kutsuisitte Jasuksi?

    • Hanna

      ...Jasu on ihan kiva!

    • werty

      on järkky! menee just lempinemenä.

    • mammelii

      En antaisi edes marsulle.

    • olisin*

      rekrytoimassa työntekijää ja minulla olisi kaksi tasavahvaa hakijaa, joista pitäisi päättää, kumman ottaisin haastaateluun, toimisin varmaan näin: jos toinen olisi Jasu Orava ja toinen Jaakko Orava, ei olisi vaikea päättää, että jättää Jasun väliin. Nimi on ihmisen ensimmäinen käyntikortti.

      Lehdissä ja täälläkin on esitelty englantilaisia ja amerikkalaisia tutkimuksia, joissa on vertailtu erinimisten ihmisten työnsaantia. Ihmeellinen nimi ei ole mainosta, vaan päinvastoin, se ei herätä luottamusta. Tutkimuksissa työtä olisi tarjottu useammin henkilöille, joiden nimi on normaali, eikä mikään ihmeellinen viritelmä.

      Kannattaisi miettiä kokonaisuutta, eikä vaan sitä vauva-aikaa.

    • ....

      Jasu kuulostaa juuri sille nörttipojalle, joka käy koulussa istumassa hiljaa, ottaa välitunnilla turpaan, tulee kotiin ja istuu tietokoneen ääressä kaiken vapaa-ajan. Ystäviä hänellä ei ole ja tytöistä ei voi kuin unelmoida. Ei sillä pärställä ja kropalla tyttöjä liehakoida. Se on Jasu.

      Suosittelen jotain miehekkäämpää nimeä. Esim. Olavi tai Heikki ovat hyviä nimiä.

    • oliskos

      ei näköjään saanut Jasu-nimi hyväksyntää täällä! Mulla oli itellä täysin erinlainen mielikuva nimestä,en mieltänyt sitä mitenkään ''nössöksi'', eikä todellakaan ollut tarkoitus jätkän tulevaisuutta pilata paskalla nimellä..

      Itse pidin nimestä, mutta koska se on noin mielipiteitä herättävä en sitä pojan taakaksi laita. Nimi ei myöskään ollut erikoisuuden tavoittelua, en edes käsittänyt sen erityisen erikoinen olevan, sillä ei se mun korviini siltä kuulostanut.

      Kiitos mielipiteistänne! Poika vaan on edelleen nimetön..

      • päätös!

        Mutta annahan jotain kriteereitä, niin voimme lyödä päämme yhteen ja kehitellä jotain kivaa.

        Mistä pidät, mistä et ja onko jotain nimiä, jotka ei ainakaan käy jne.?


      • Kukkakimppu I

        kannattaa kuunnella, mutta ei aina noudattaa.
        Anna pojalle se nimi, mikä sinusta on paras ja sopivin! Hän itse tuo sille aikanaan häpeää tai kunniaa, emme me muut.


      • Täti
        Kukkakimppu I kirjoitti:

        kannattaa kuunnella, mutta ei aina noudattaa.
        Anna pojalle se nimi, mikä sinusta on paras ja sopivin! Hän itse tuo sille aikanaan häpeää tai kunniaa, emme me muut.

        Olen Kukkakimppu I:n kanssa täysin samaaa mieltä :)

        Jos teistä itsestänne nimi tuntuu oikealle,
        niin miksi ette laittaisi sitä.

        Ajan kanssa ihmiset tottuvat nimeen,
        ja nimestä tulee poikanne kaltainen (ei päinvastoin!)


      • kuismelin
        Kukkakimppu I kirjoitti:

        kannattaa kuunnella, mutta ei aina noudattaa.
        Anna pojalle se nimi, mikä sinusta on paras ja sopivin! Hän itse tuo sille aikanaan häpeää tai kunniaa, emme me muut.

        Aikamoista hurskastelua häpestä ja kunniasta. Elämä on kovaa ja lapsen elämänpolkua ei kannata vaikeutta ehdoin tahdoin millään ihmeellisellä nimellä, josta vanhemmat sattuvat pitämään. Kyllä niitä vaikeuksia tulee eteen muutenkin.


      • "ihmeellinen nimi"
        kuismelin kirjoitti:

        Aikamoista hurskastelua häpestä ja kunniasta. Elämä on kovaa ja lapsen elämänpolkua ei kannata vaikeutta ehdoin tahdoin millään ihmeellisellä nimellä, josta vanhemmat sattuvat pitämään. Kyllä niitä vaikeuksia tulee eteen muutenkin.

        Lapsen elämänpolku siis vaikeutuu, jos lapselle annetaan nimi,
        josta "vanhemmat sattuvat pitämään"???

        Eiköhän kaikki vanhemmat anna lapselleen nimenomaan sellaisen nimen, josta itse pitävät?

        Jasuko ihmeellinen nimi?
        On niitä paljon omituisempiakin, ja täälläkin on kerrottu Jasuja olevan muistaakseni 200-300.

        Miksi pitäisi antaa nimeksi sellainen nimi, jota ei käytetä,
        vaan käytetään lempinimeä?

        Jasu on hyvä nimi siinä missä Jaakkokin!!


      • edellinen
        "ihmeellinen nimi" kirjoitti:

        Lapsen elämänpolku siis vaikeutuu, jos lapselle annetaan nimi,
        josta "vanhemmat sattuvat pitämään"???

        Eiköhän kaikki vanhemmat anna lapselleen nimenomaan sellaisen nimen, josta itse pitävät?

        Jasuko ihmeellinen nimi?
        On niitä paljon omituisempiakin, ja täälläkin on kerrottu Jasuja olevan muistaakseni 200-300.

        Miksi pitäisi antaa nimeksi sellainen nimi, jota ei käytetä,
        vaan käytetään lempinimeä?

        Jasu on hyvä nimi siinä missä Jaakkokin!!

        tarkoitti sitä, että pitääkö lapsen kärsiä siitä, että hänen vanhempansa sattuvat haluamaan hänestä vaikka Runo Ukkoa.

        Jasua ei nappaa minullekaan.


      • "ihmeellinen nimi"
        edellinen kirjoitti:

        tarkoitti sitä, että pitääkö lapsen kärsiä siitä, että hänen vanhempansa sattuvat haluamaan hänestä vaikka Runo Ukkoa.

        Jasua ei nappaa minullekaan.

        Lapsi saattaa ihan yhtä lailla kärsiä siitä,
        että vanhemmat ovat halunneet hänestä
        Onni Kasperin!

        Usein lapset jossakin vaihessa kapinoivat omaa nimeään, oli se mikä tahansa.


      • kokemusta asiasta
        "ihmeellinen nimi" kirjoitti:

        Lapsi saattaa ihan yhtä lailla kärsiä siitä,
        että vanhemmat ovat halunneet hänestä
        Onni Kasperin!

        Usein lapset jossakin vaihessa kapinoivat omaa nimeään, oli se mikä tahansa.

        Minulla on ”ihmeellinen” nimi itselläni, enkä voi kehua, että onpa mukavaa. Ei ole hauskaa joutua jatkuvasti selittämään, että tämä on _todellakin_ minun nimeni. Murrosiässä jännitti, kun joutui sanomaan ääneen nimensä esim. uudelle opettajalle ja joutui taas huomion keskipisteeksi: sai jälleen kerran toistaa nimeä ja vakuuttaa, että se on minun virallinen nimeni.

        Kun omat lapset tulevat ajankohtaiseksi, en aio ryhtyä tavoittelemaan erikoisuutta keksimällä lapsilleni vastaavia, lähes uniikkinimiä. Jokainen ihminen on ainutlaatuinen persoona, vaikka nimi ei olisikaan uniikki.


      • 5:n äiti

        Meillä olis Jasse-pojan veli saanut nimekseen Jasu!
        Aivan ihana eikä juokse joka päivä vastaan olematta kuitenkaan "outo"!
        Paljon onnea poikavauvan johdosta!


      • ei saanut
        5:n äiti kirjoitti:

        Meillä olis Jasse-pojan veli saanut nimekseen Jasu!
        Aivan ihana eikä juokse joka päivä vastaan olematta kuitenkaan "outo"!
        Paljon onnea poikavauvan johdosta!

        Jasse on jo tarpeeksi hirveä yksistään! Jasu on ruma, mutta Jasse vielä rumempi.


    • kävisikö ehkä

      Jasper
      Justus
      Sisu
      Jesse
      Juho
      Ossi
      Samu

      ?

    • höpinää!!!!

      Tottakai Jasu on oikein kiva nimi pojalle ja vielä miehellekin! En ymmärrä rajuja mielipiteitä, Samantyylisenä tulee mieleen nimi Tatu, joka esimerkkinäsiis on "pehmeä" pojan nimi, mutta ei kai sen vuoksi kukaan uskottavuuttaan miehenä ole menettänyt.

      Jasu on jees! Olen iloinen että jollakin pojan nimi mielessä - itsellä ei hajuakaan ja syntyy justiin.

      • dellia

        sinulla on nimi: "syntyy justin". Justin tai Justiina :)


      • mielipiteitä tullut!
        dellia kirjoitti:

        sinulla on nimi: "syntyy justin". Justin tai Justiina :)

        Mun mielestä Jasu on ihan perusnimi. Hyvät fiilikset tulee tuosta nimestä, helppo lausua ja on samalla tavalla suloinen nimi kuin esim. Nuutti.
        Oma mielikuvani Jasu -nimisestä pojasta on että hän on komean näköinen, pelaa futista ahkerasti ja hänellä on paljon kavereita. :)


      • tapa ja käytös ne pahentava...
        mielipiteitä tullut! kirjoitti:

        Mun mielestä Jasu on ihan perusnimi. Hyvät fiilikset tulee tuosta nimestä, helppo lausua ja on samalla tavalla suloinen nimi kuin esim. Nuutti.
        Oma mielikuvani Jasu -nimisestä pojasta on että hän on komean näköinen, pelaa futista ahkerasti ja hänellä on paljon kavereita. :)

        Hei

        Jokaiesen mielestä joku nimi vain on toista parempi/huonompi.
        Suomi on täynnä Sameja, Toneja, Nikoja yms.
        Jasu on todella hyvä ja erittäin persoonallinen nimi.
        Jasuja ja Jassuja on Suuomessa ja kaikki ylläri vaan ovat miehiä , )Osa jo aikuisia.
        Suomi on muutenkin kansainvälistynyt, joten ei enää harvinaisia nimiä kunneksuta missään.
        En laittaisi lapselleni misssään nimessä mitään tavisnimeä tällä vuosituhannella.


      • taasen
        tapa ja käytös ne pahentava... kirjoitti:

        Hei

        Jokaiesen mielestä joku nimi vain on toista parempi/huonompi.
        Suomi on täynnä Sameja, Toneja, Nikoja yms.
        Jasu on todella hyvä ja erittäin persoonallinen nimi.
        Jasuja ja Jassuja on Suuomessa ja kaikki ylläri vaan ovat miehiä , )Osa jo aikuisia.
        Suomi on muutenkin kansainvälistynyt, joten ei enää harvinaisia nimiä kunneksuta missään.
        En laittaisi lapselleni misssään nimessä mitään tavisnimeä tällä vuosituhannella.

        miellän kansäinvälistymisen niin, että jokaisen tulisi olla ylpeä omasta kansallisesta kulttuuristaan. Suosin kotoperäisiä nimiä.

        Jasusta ei miellytä.


      • Nimi nimenä
        taasen kirjoitti:

        miellän kansäinvälistymisen niin, että jokaisen tulisi olla ylpeä omasta kansallisesta kulttuuristaan. Suosin kotoperäisiä nimiä.

        Jasusta ei miellytä.

        Kyllä kansallinen kulttuuri on ihan jotain muuta kun etunimi.
        Se on jokaisella sydämmessä ja silloin on aivan sama oletko Matti vai Mikke!!!
        Mielestäni lapselle sopiva nimi on juuri se minkä vanhemmat antavat, koska jokainen lapsi on vain jonkun nimen "näköinen".
        Jokaisella on omaa älyä ehkä sen verran , ettei nyt ihan Tarzan ja Mäntti ole niitä parhaita vaihtoehtoja.
        Näitäkin nimiä on muuten lapselle annettu ja ihan täällä kotomaassamme.


      • nimiöinti
        Nimi nimenä kirjoitti:

        Kyllä kansallinen kulttuuri on ihan jotain muuta kun etunimi.
        Se on jokaisella sydämmessä ja silloin on aivan sama oletko Matti vai Mikke!!!
        Mielestäni lapselle sopiva nimi on juuri se minkä vanhemmat antavat, koska jokainen lapsi on vain jonkun nimen "näköinen".
        Jokaisella on omaa älyä ehkä sen verran , ettei nyt ihan Tarzan ja Mäntti ole niitä parhaita vaihtoehtoja.
        Näitäkin nimiä on muuten lapselle annettu ja ihan täällä kotomaassamme.

        on osa kulttuuria, ei siitä päästä mihinkään. Nimemme kertovat, että olemme suomalaisia. Suomalaisesta nimistöstä voi olla ylpeä, se on laaja ja tarjoaa paljon vaihtoehtoja.


    • Jasu

      Tosiaan, Jasu on pojan nimi. Ja mulla sattuu näköjään olemaan pojan nimi lempinimenä. :) Mun serkkua kutsutaan Jasuksi (Jason). Minusta tuo ei olisi paha nimi. Teette sille toisen veljen ja nimeksi Sulo. Onko parempaa? :)

    • -Leilikki

      Jasu on ihan kunnollinen miehen nimi! Jasun kanssa tunsimme jo 1970 luvulla ja tunnemme edelleen, Jasu nimi sopii hänelle kuin nenä päähän tälle vaalealle viikingille namm...!

    • tsippa

      On se vaan jotenkin söpöläisen nimi, se Jasu.

      Jasu on pienen ja hennon, tyttömäisen pojan nimi.
      Sarjakuvanimi.
      Pienen pojan nimi.

      Kuvittelepa iso poliisimies virkapuvussaan, esittelee itsensä: Jasu

      Noh, kiva nimi muuten. Vähän terävyyttä kaipaisi.
      Itse laittaisin lapselle "virallisen" etunimen, vaikkapa Jaakko.
      Lempinimenä käyttäisin Jasua.

      • kyllähän tuo

        nimi vähän auktoriteettia söisi...


    • tsirputin

      ...auktoriteettia? Saman verran kuin Jasukin, mutta ei sillä nimellä nyt _niin_ paljon voi merkitystä olla. Jos osaa muuten pitää järjestystä, niin tuskin se Panu tai Topi haittaa.
      Jasu vaikuttaa hyvältä nimeltä, ja miten se ei muka olisi suomalainen? Ehkä suht harvinainen, mutta kirjoitusasultaan ja ääntämykseltään siitä saa ihan suomalaisen nimen. Sasukin on tietääkseni suomalainen?

    • sauna

    • Vierailija22

      Itse olen 11v tyttö ja luokallani on erittäin mukava ihminen nimeltä Jasu.. Nimi on helppo, yksinkertainen ja samaan aikaan kuitenkin omasta mielestäni kiehtova.

    • Mielipidettä

      Kyllä Jasu vauvalle sopii söpöstelynimeksi, mutta ei enää aikamiehenä.

    • Anonyymi

      Mummona nimi tuntuu vähän outona mutta pikku hiljaa alan jo tottumaan. Arveluttaa miten muut suhtautuvat kun poitsu kasva isommaksi.

    • Anonyymi

      Hei annoin pojalleni nimen Jasu vuonna 1996.Löysin nimen Janoshin kirjasta Hiiri punasukissaan.😊

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      3228
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2141
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2061
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1915
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe