Facebook

facebook

Facebook on simppelisti sanottuna ehkä yksi parhaimmista tavoista pitää yhteyttä ystäviin ja perheeseen etenkin jos nämä kyseiset ihmiset asuvat eri paikkakunnilla tai aivan vallan eri maassa.

Facebook on verrattavissa MySpaceen, mutta on huomattavasti helpompi käyttää. Liityin viime talvena tähän kyseiseen yhteisöön ja olen löytänyt mielettömän määrän kavereitani saitin listoilta. Sellaisia, joista en ollut kuullut vuosiin.

Idea on, että jokainen rekisteröityy omalla etu-ja sukunimellään, mikä helpottaa huomattavasti ystävien ja esim. entisten koulukavereiden löytämistä. Omaan profiiliin voi tämän jälkeen ladata valokuva-albumeita, jakaa kuvia ystäviensä kanssa, pitää blogia, kirjoittaa ystäviensä profiiliseiniin viestejä sekä lähettää facebookin sisäistä sähköpostia.

Ja paras juttu on, että asetukset voi määrittää siten, että ainoastaan sinun hyväksymäsi tutut pääsevät näkemään profiilisi tiedot. Eli kukaan ulkopuolinen ei voi nähdä mitään muuta kuin nimesi, mutta ei pääse luvatta tarkastelemaan esim. valokuviasi.

Facebook on alunperin amerikkalaisen opiskelijan kolme vuotta sitten perustama internet-yhteisö, joka on hurjaa vauhtia levinnyt ympäri maailmaa ja on erityisen suosittu etenkin USAssa, Meksikossa ja Briteissä. Ja on, onneksi, pikkuhiljaa myös leviämässä tänne meille Suomeen. Sinne on perustettu jo Finland Network, jossa on tuhansia jäseniä!! Olen yrittänyt kaikkia tuttujani kehottaa liittymään ja pistää sanaa kiertämään.

Käykää katsomassa sivusto ja antakaa sanan kiertää!! Olisi aivan mahtavaa löytää sieltä taas uusia tuttuja ja vaihtaa kuulumisia.

190

58996

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on siis osoite

      unohtui kertoa se yllä :)

      • ¨lorQ

      • jambalayaa

      • öööööööö ööööööööö
        jambalayaa kirjoitti:

        Facebook on jo vanha juttu :) Nykyään on parempiakin vaihtoehtoja tajolla.

        Samaa mieltä. 2007 Facebook oli paras tapa pitää yhteyttä mutta ei enään.

        Liian sekava ja liian täynnä mainoksia.


      • tietämätön
        jambalayaa kirjoitti:

        Facebook on jo vanha juttu :) Nykyään on parempiakin vaihtoehtoja tajolla.

        kerro ykskin parempi paikka??


      • Anonyymi
        öööööööö ööööööööö kirjoitti:

        Samaa mieltä. 2007 Facebook oli paras tapa pitää yhteyttä mutta ei enään.

        Liian sekava ja liian täynnä mainoksia.

        Voiko kukaan kertoo miten facebookin voisi saada niin ettei tulisi kaveripyyntöjä.


      • Anonyymi
        öööööööö ööööööööö kirjoitti:

        Samaa mieltä. 2007 Facebook oli paras tapa pitää yhteyttä mutta ei enään.

        Liian sekava ja liian täynnä mainoksia.

        Ja oksettaa ne varatut jotka laittaa kaveripyyntöjä vai facebook ko se etsii niitä jonkun puolesta. Osaan hakea kyllä itsekki seuraa silloin kun haluan sitä nyt en tarkoita tinderiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voiko kukaan kertoo miten facebookin voisi saada niin ettei tulisi kaveripyyntöjä.

        Millä perustein otattte fb kavereita kun tulee kaveripyyntö. Yksikin on niin hyvää ihmistä normi elämässä mut katoin kun sen kaverina on yks jolla kavereina koko kaupungin piripäät sun muut. Helevetin tekopyhäää.


      • Anonyymi
        öööööööö ööööööööö kirjoitti:

        Samaa mieltä. 2007 Facebook oli paras tapa pitää yhteyttä mutta ei enään.

        Liian sekava ja liian täynnä mainoksia.

        Suomeksi kirjoitetaan enää. Jätä se turha n-kirjain lopusta pois.


    • parempi!

      Yuwie on uusi palvelu joka lyö facebookin ja MySpacen! Palvelu on muuten samanlainen kuin edellä mainitut mutta siellä myös tienaa rahaa sivunlatauksista. Eli aina kun joku katsoo sinun sivuasi tai kavereidesi sivuja niin sinä tienaat siitä!

      Klikkaa ja tutustu http://www.yuwie.com/yuwie.asp?r=12855

      • Anonyymi

        Ei voi olla totta. Mieki halluun sinne.


    • pois?

      Haluan poistaa itseni ja kaikki kaverini facebookista, miten se onnistuu?

    • facebookini?

      eli itseni ja kaikki kaverini, ukko sekos...

    • kävin rekisteröitymässä

      tuonne ja heti ekana päivänä löytyi kavereita

    • kertokaahan

      Rekisteröidyin facebookin nähdäkseni yhden tietyn henkilön kuvat, tiedot yms. Mutta siis onko niin, etten näe kuvia jollen lisää häntä kaverikseni tai jotain?? Auttakaa rakastunutta :)

      • ikäväaina

        Näin on! Mutta lisää ihmeessä se ihminen sun kavereihin ;D Ei haittaa mitään, koska siellä voi pyydellä puolituttuja.. ja kaikenlaisia tuttuja ystäviin..


      • maass-
        ikäväaina kirjoitti:

        Näin on! Mutta lisää ihmeessä se ihminen sun kavereihin ;D Ei haittaa mitään, koska siellä voi pyydellä puolituttuja.. ja kaikenlaisia tuttuja ystäviin..

        Olen kirjautunut facebookiin,mutta väärällä etunimellä? nyt haluaisin tietää, miten saisin profiilini pois sieltä, että voisin rekisteröityä uudelleen OiKEILLA tiedoilla! KIITOS ETUKÄTEEN!!


      • Anonyymi
        ikäväaina kirjoitti:

        Näin on! Mutta lisää ihmeessä se ihminen sun kavereihin ;D Ei haittaa mitään, koska siellä voi pyydellä puolituttuja.. ja kaikenlaisia tuttuja ystäviin..

        Jotku ei halua olla tekemisessä oikeessa elämässä mut fb ssa pyytää kaveriksi. Vähä outoo. Olipa hyvä etten huolinu.


    • identiteetti - oma

      Olen lukenut, että nimi- ja syntymäaika -tiedoilla voi joku päästä kikkailemaan esim. pankeissa (ei sentään minun tileilläni!?)

      Syntymäaika piti kuitenkin antaa. Näkyykö se siis kaikille muillekin. Kun avaan omaan profiilini, näkyy se siinä. Onko tyhmä kysymys? Vastatkaa silti.

      "Tyhmiä kysymyksiä ei olekaan, on vain tyhmiä vastauksia?"

      Miten pääsen alkua pidemmälle? Pitääkö alkaa omilla jutuilla, vai pääsenkö katsomaan keskustelujen kulkua?

      • haloo...

        suomessa ei luottokortteja voi tilailla syntymäajan tietämällä.

        Näkyviä tietoja voi muokata privacy ja account - valikoista.


    • ^^WäBä

      Miten saan poistettua itseni kokonaan facebookista?
      Kaverini rekisteröi minut sinne ja haluaisin sen pois... enkä millään löydä siihen keinoa.... onko se edes mahdollista, vastatkaa pian :O
      -kiitos :)

      • Joristin veli

        Voin laittaa veljeni asialle!

        On aivan varma, että profiilisi poistuu Facebookista hetkessä.

        Veljeni laskuttaa 190 euroa/tunti,


      • ensiksi
        Joristin veli kirjoitti:

        Voin laittaa veljeni asialle!

        On aivan varma, että profiilisi poistuu Facebookista hetkessä.

        Veljeni laskuttaa 190 euroa/tunti,

        saata...n kauan kestää ladata sivu esille ja sit on kaikki ex ämmät heti sielä olevinaan muka frendejä.


      • facebook
        ensiksi kirjoitti:

        saata...n kauan kestää ladata sivu esille ja sit on kaikki ex ämmät heti sielä olevinaan muka frendejä.

        sul on vaa hidas tietokone mul menee iha hetkes


      • terveisin:auttaja

        Laita vaikka googleen haku, miten voin poistaa itseni facebookista lopullisesti.
        kun olet napsauttanut haku -painiketta, pitäisi tulla linkkejä,
        esim. help center. Siellä pitäisi olla ohjeet.
        tarvittaessa voit kirjoittaa siellä haku-kenttään


      • tietäjä

        meet sinne käyttäjätilin asetuksiin ja sitten sieltä "poista käyttäjätili"


    • ---

      että joillain henkilöillä näkyy profiilisivulla esim. 75 kaveria, mutta jos klikka "see all" niin siellä niitä on vähemmän?
      Pystyykö tuolla piilottamaan kavereita vai onko toi joku bugi?

    • Rmaija

      Miten facebookissa saa näkyviin kuvat profiilikuvan alle merkinnällä "katso kuvia käyttäjästä...."?

    • tökkijä

      Onko se tökkiminen vielä olemassa? joskus oli se poke juttu mut en kyllä enää löydä että vois tökätä toista. hmm.

    • heei___.

      Voiko Facebookia nyt käyttää kun siellä liikkuu se virus?

      • Kirjan kasvot

        Mistä johtuu et kun kirjaudun Facebookkiin näkyy että kavereita on paikalla esim. 4. Sitten kun tarkistan ketkä on paikalla, vähenee se aina 2 tai yhteen kaveriin. Onko ne jotenkin "torjunu" mut, etten nää ketkä on paikalla ja ketkä ei? Onko tämmönen ees mahdollista?


    • facebook

      rekisteröidyin tässä vähän aikaa sitten facebookiin. Mietin vaan, et näkeekö joku jos on hakenu sen nimellä kavereita? Entä pystyykö toisen profiilistä näkemään, et millon se on liittyny facebookiin?

    • iipeto

      olen tässä miettinyt että voiko facebookin tehdä silleen että se olis koko perheen yhteinen? ei tulis mustasukkaisuutta tai ei tarvis lapsen suhteen pelätä mitään höpöhöpö juttuja...

      • Row3s

        "Facebook ilmoitti jo viime kesänä lisäävänsä ominaisuuden, joka kuuntelee käyttäjien ympäristöä. Tuolloin Facebook ilmoitti, että se ei kuuntele ihmisten keskusteluja, ainoastaan taustamelua ja -hälyä, kuten tv-sarjojen ääniä ja musiikkia."
        Kaikki höpö höpö juttelut yms. sun kotonakin niitä kiinnostaa.


    • Nextdoor piste fi
    • tonis

      Mulla olisi iso ongelma niin VASTATKAA!!
      Eli... tein tuonne facebookiin omalla nimellä oman tunnuksen ja kaikki sujui normaalisti, kunnes kun yritin kirjautua sisään, niin en päässyt. No, sitten yritin vaihtaa salasanaani, että jos se auttaisi, mutta uutta salasanaa ei koskaan tullut, vaikka yritin kymmeniä kertoja.
      Näin ollen oletin että tunnukseni ei ollut rekisteröitynyt sinne, (vaikka olin hyväksynyt spostiin tulleen vahvistusviestin) joten tein uuden tunnuksen täsmälleen samoilla tiedoilla kuin tuon edellisenkin.

      Tämä uusi on toiminut hyvin, mutta nyt olen huomannut että tämä vanhempi tunnukseni on nyt sitten kuitenkin ollut aina siellä facebookissa ja se haittaa minua sen vuoksi, että jotkut kaveripyynnöt menevät sen kautta, eivätkä kaikki tiedä että kumpi näistä on nyt minun oma tunnukseni jota käytän. Niin olisi todella kiva jos saisin jotenkin poistettua tämän vanhan tunnuksen sieltä pois. En ole mistään löytänyt sellaista suoraa spostia facebookiin ongelmatapauksissa, enkä näin ollen tiedä miten saisin heihin yhteyttä.

      Ihmettelen kylläkin että miten olen saanut sinne tehtyä edes kaksi tunnusta ja vielä samoilla tiedoilla!
      VASTAUKSIA KIITOOSSSS!!!

      • -Kadii-

        Voiko Facebookissa "palauttaa" profiiliinsa joskus sinne ladatut mutta poistetut kuvat ja niihin liittyvät tekstit? Käsittääksenihän Facebookiin jää kaikki sinne joskus ladatut staffit vaikka ne sieltä poistaiskin. Eli miten saisin ne takaisin näkyville? Tarvitaanko tähän hakkerin apua?;)


      • Mmitää
        -Kadii- kirjoitti:

        Voiko Facebookissa "palauttaa" profiiliinsa joskus sinne ladatut mutta poistetut kuvat ja niihin liittyvät tekstit? Käsittääksenihän Facebookiin jää kaikki sinne joskus ladatut staffit vaikka ne sieltä poistaiskin. Eli miten saisin ne takaisin näkyville? Tarvitaanko tähän hakkerin apua?;)

        Minkä kokonen profiilikuvan tulisi olla? Rekisteröidyin juuri ja kaikki kuvat näyttävät menevän poikki, eli vain otsa näkyy...


      • ................,,,,
        Mmitää kirjoitti:

        Minkä kokonen profiilikuvan tulisi olla? Rekisteröidyin juuri ja kaikki kuvat näyttävät menevän poikki, eli vain otsa näkyy...

        ei toimi jos toimii niin toimii silloin ku huvittaa,en nää mitää viestejä mitä olen saanut enkä voi kirjoittaa sinne ja kaiken huipuksi ei löudy osoitetta mihinkä voi ilmoittaa asiasta/[email protected]


    • dollgirl

      Osaako kukaan kertoa miten ne Facebookin kohokohdat saa takaisin? Ilmeisesti ne olivat hävinneet noiden uusien päivitysten mukana..

      • pesir

        Moro!

        Tarvitsisin avukseni mahdollisimman monta Facebook käyttäjää erääseen kilpailuun.
        Kilpailuun osallistuminen ei vaadi mitään erillistä rekisteröitymistä, vaan se tapahtuu Facebookissa.
        Osallistumalla voi voittaa huonekaluja.

        En halua mainostaa asiaani täällä, joten jos kiinnostuit niin laita minulle henk. koht. viesti nimimerkkini kautta, niin kerron asiasta lisää.

        Vannon, että kyseessä ei ole mikään huijaus ja sen huomaat jo kysymällä kun kerron mistä on kyse. En vain ole varma olisiko tässä viestissä asian mainostaminen forum sääntöjen vastaista vai ei niin mielummin otan näin varovaisesti. :)

        Itse en ole kilpailun järjestäjä.


      • Onko tullut mieleen
        pesir kirjoitti:

        Moro!

        Tarvitsisin avukseni mahdollisimman monta Facebook käyttäjää erääseen kilpailuun.
        Kilpailuun osallistuminen ei vaadi mitään erillistä rekisteröitymistä, vaan se tapahtuu Facebookissa.
        Osallistumalla voi voittaa huonekaluja.

        En halua mainostaa asiaani täällä, joten jos kiinnostuit niin laita minulle henk. koht. viesti nimimerkkini kautta, niin kerron asiasta lisää.

        Vannon, että kyseessä ei ole mikään huijaus ja sen huomaat jo kysymällä kun kerron mistä on kyse. En vain ole varma olisiko tässä viestissä asian mainostaminen forum sääntöjen vastaista vai ei niin mielummin otan näin varovaisesti. :)

        Itse en ole kilpailun järjestäjä.

        Naamakirja on massiivisin ja parhaiten naamioitu tietojen keräily- ja kalasteluhaavi, mitä on koskaan tehty. Ihmiset antavat kavereita hakiessaan heittäen naaman käyttöön mm. oman sähköpostitunnuksensa salasanoineen (jota ei tietysti tallenneta ;-) jne...

        Opiskelijapojat kekkasivat aika mojovan jutun maailman suurimman tietokannan keräämiseksi ihmisten välisistä kytköksistä! On todella naurettavaa, että kerrotaan, miten yksityisyyden voi säätää niin, ettei joku näe mun tietoja, jos ei ole mun kaveri. Tietokannan ylläpitäjillä on käsissään niin paljon merkittävää tietoa, ettei ole ihme, että rahoitusta on riittänyt, olisko setä Samulilla osuutta?

        Älkää hyvät ihmiset pelätkö sitä, mitä seinällänne lukee, se tuskin juuri ketään kiinnostaa, vaan sitä, että olette henkilöinä pysyväisesti napsahtaneet tietokantaan, josta ette henkilötietojanne ja kytköksiänne pois ota!

        Laskennallisesi kaverin-kaverien.... kavereita on jo viiden hypyn jälkeen laskurissa saman verran kuin maapallolla asukkaita, joten massiivinen täytyy olla tämä keräilytietokanta ja isot masinat setä Samulin maassa ja sen peukalon alla.


      • koskaan
        Onko tullut mieleen kirjoitti:

        Naamakirja on massiivisin ja parhaiten naamioitu tietojen keräily- ja kalasteluhaavi, mitä on koskaan tehty. Ihmiset antavat kavereita hakiessaan heittäen naaman käyttöön mm. oman sähköpostitunnuksensa salasanoineen (jota ei tietysti tallenneta ;-) jne...

        Opiskelijapojat kekkasivat aika mojovan jutun maailman suurimman tietokannan keräämiseksi ihmisten välisistä kytköksistä! On todella naurettavaa, että kerrotaan, miten yksityisyyden voi säätää niin, ettei joku näe mun tietoja, jos ei ole mun kaveri. Tietokannan ylläpitäjillä on käsissään niin paljon merkittävää tietoa, ettei ole ihme, että rahoitusta on riittänyt, olisko setä Samulilla osuutta?

        Älkää hyvät ihmiset pelätkö sitä, mitä seinällänne lukee, se tuskin juuri ketään kiinnostaa, vaan sitä, että olette henkilöinä pysyväisesti napsahtaneet tietokantaan, josta ette henkilötietojanne ja kytköksiänne pois ota!

        Laskennallisesi kaverin-kaverien.... kavereita on jo viiden hypyn jälkeen laskurissa saman verran kuin maapallolla asukkaita, joten massiivinen täytyy olla tämä keräilytietokanta ja isot masinat setä Samulin maassa ja sen peukalon alla.

        Ihmiset on vain sairaan pelokkaita kaikkea uutta kohtaan. Mitä pahaa siinä on, että joku tietää sähköpostini ja puhelinnumeroni? Tai että joku tietää mistä ruoasta tykkään ja mitä urheilua harrastan? Mitä väliä sillä on, että joku näkee ketkä ovat kavereitani... kun ne eivät ole salaisia muutenkaan. Jos joku noita kysyisi, niin voisin heti kertoa.

        Jos joku sitten postittaa minulle mainoksen lumilaudoista sen takia, että on saanut urkittua että harrastan lautailua, niin mitä sitten?!... en ole ikinä mainoksiin hukkunut... ja tuleepahan ainakin sellaista mainontaa, joka saattaisi oikeasti jopa kiinnostaa, eikä mitään ET-lehteä.

        Turhaa vainoharhaisuutta sanon minä... tarviiko sinne facebookkiin kirjoittaa statukseksi mitään seksi/pervo -juttua, joka sitten saattaisi nousta joskus negatiivisesti esiin? Tuollainen on omaa tyhmyyttä, ei järjestelmän vika - jos tuollaista ajattelit.


      • Ble
        koskaan kirjoitti:

        Ihmiset on vain sairaan pelokkaita kaikkea uutta kohtaan. Mitä pahaa siinä on, että joku tietää sähköpostini ja puhelinnumeroni? Tai että joku tietää mistä ruoasta tykkään ja mitä urheilua harrastan? Mitä väliä sillä on, että joku näkee ketkä ovat kavereitani... kun ne eivät ole salaisia muutenkaan. Jos joku noita kysyisi, niin voisin heti kertoa.

        Jos joku sitten postittaa minulle mainoksen lumilaudoista sen takia, että on saanut urkittua että harrastan lautailua, niin mitä sitten?!... en ole ikinä mainoksiin hukkunut... ja tuleepahan ainakin sellaista mainontaa, joka saattaisi oikeasti jopa kiinnostaa, eikä mitään ET-lehteä.

        Turhaa vainoharhaisuutta sanon minä... tarviiko sinne facebookkiin kirjoittaa statukseksi mitään seksi/pervo -juttua, joka sitten saattaisi nousta joskus negatiivisesti esiin? Tuollainen on omaa tyhmyyttä, ei järjestelmän vika - jos tuollaista ajattelit.

        Identiteettivarkaus, joka taas avaa julmetun määrän uusia mahdollisuuksia ympäri internettiä, esim. tilien avaaminen, luotto- / pankkikorttien tilaaminen ja käyttäminen, nettikaupoissa asioiminen, jne... Sosiaaliturvatunnuksen, salasanojen, jne. henkilökohtaisten tietojen urkkiminen/murtaminen on kohtuu helppoa, kun on tiedossa niin paljon dataa ihmisestä, mitä parhaimmillaan joiltakin ihmisiltä Facebook-profiilista löytyy. Ja se, että joku tietää sinun sähköpostisi ja puhelinnumerosi ei olekkaan ongelma, mutta kun sieltä Facebookin tietokannoista löytyy n. 400 - 500 miljoonan muun ihmisen tiedot kun viimeksi tarkistin... Ja niitä tietoja ei ole edes tarvinyt käydä yhdenkään ihmisen kysymässä, vaan kaikki ihmiset ovat luovuttaneet tiedot vapaaehtoisesti Facebookin ja muiden palvelujen käyttöön.

        Niijoo, kuulun itsekkin kyllä Facebookin käyttäjiin :), että jonkinlaista luottamusta löytyy itseltänikin Facebookkia ja muita käyttämiäni nettipalveluita kohtaan, vaikka Facebookilta pääsi "lipsahtamaan" tiedoja mainostajille. Ja Facebookkikaan ei tietomäärissä vedä vertoja Googlelle. Mutta, pointtina oli lähinnä potkaista pers***** tuollaisia "EI MULLA OO MITÄÄN SALATTAVAAAA!!!"-ääliöitä :D, koska he aiheuttavat asenteellaan ongelmia muille netinkäyttäjille ja jota en jaksa selittää.


      • nuori nainen
        koskaan kirjoitti:

        Ihmiset on vain sairaan pelokkaita kaikkea uutta kohtaan. Mitä pahaa siinä on, että joku tietää sähköpostini ja puhelinnumeroni? Tai että joku tietää mistä ruoasta tykkään ja mitä urheilua harrastan? Mitä väliä sillä on, että joku näkee ketkä ovat kavereitani... kun ne eivät ole salaisia muutenkaan. Jos joku noita kysyisi, niin voisin heti kertoa.

        Jos joku sitten postittaa minulle mainoksen lumilaudoista sen takia, että on saanut urkittua että harrastan lautailua, niin mitä sitten?!... en ole ikinä mainoksiin hukkunut... ja tuleepahan ainakin sellaista mainontaa, joka saattaisi oikeasti jopa kiinnostaa, eikä mitään ET-lehteä.

        Turhaa vainoharhaisuutta sanon minä... tarviiko sinne facebookkiin kirjoittaa statukseksi mitään seksi/pervo -juttua, joka sitten saattaisi nousta joskus negatiivisesti esiin? Tuollainen on omaa tyhmyyttä, ei järjestelmän vika - jos tuollaista ajattelit.

        Katsos kun kaikkien mielen terveys ei kestä facebookia eikä omat aivot ole tarpeeksi viriilejä prosessoimaan siellä tekemiään tyhmyyksiä ja munauksia. Facebook on kuin pedofiilen ja muitten hämärä tyyppien postimyyntiluettelo. Oletko koskaan miettinyt mitä tietoja sinusta saa kaivettua esiin jo pelkän sähköposti ositteen ja puhelinnumeron avulla. luulenpa että jos kaikki ne ihmiset joilla nyt on tiedossa puhelinnumerosi ja yksityiselämäsi kommervenkit tulisivat niitä sinulta suoraan kysymään et niitä ilomielin heille jakelisi. Facebook on myös täydellinen uusi alue itsensäpaljastajien valjastettavaksi. missään ei ole yksityiselämän ja omien asioiden levittely niin helppoa. Facebook on tehnyt itsensäpaljastelusta jopa elämäntavan. Keitä oikeasti kiinnostaa kummin kaivan exän hyvänpäiväntutun kännipäissän tekemät päättömät kirjoitukset tai teinien naivit kommentit... ehkä olen ainoa laatuanin mutta minusta Facebook olisi saanut jäädä keksimättä.. Niinkuin monet muutkin asiat


      • lol1111

        mulla nyt sama ongelma??? miteen ratkaisit???


      • pesir kirjoitti:

        Moro!

        Tarvitsisin avukseni mahdollisimman monta Facebook käyttäjää erääseen kilpailuun.
        Kilpailuun osallistuminen ei vaadi mitään erillistä rekisteröitymistä, vaan se tapahtuu Facebookissa.
        Osallistumalla voi voittaa huonekaluja.

        En halua mainostaa asiaani täällä, joten jos kiinnostuit niin laita minulle henk. koht. viesti nimimerkkini kautta, niin kerron asiasta lisää.

        Vannon, että kyseessä ei ole mikään huijaus ja sen huomaat jo kysymällä kun kerron mistä on kyse. En vain ole varma olisiko tässä viestissä asian mainostaminen forum sääntöjen vastaista vai ei niin mielummin otan näin varovaisesti. :)

        Itse en ole kilpailun järjestäjä.

        OON YRITTÄNY KANS REKISTERÖITYY 2 KERTAA MUT AINA TULEE JOKU VITUN PUHELINTARKASTUSJUTTU


      • Anonyymi
        Ble kirjoitti:

        Identiteettivarkaus, joka taas avaa julmetun määrän uusia mahdollisuuksia ympäri internettiä, esim. tilien avaaminen, luotto- / pankkikorttien tilaaminen ja käyttäminen, nettikaupoissa asioiminen, jne... Sosiaaliturvatunnuksen, salasanojen, jne. henkilökohtaisten tietojen urkkiminen/murtaminen on kohtuu helppoa, kun on tiedossa niin paljon dataa ihmisestä, mitä parhaimmillaan joiltakin ihmisiltä Facebook-profiilista löytyy. Ja se, että joku tietää sinun sähköpostisi ja puhelinnumerosi ei olekkaan ongelma, mutta kun sieltä Facebookin tietokannoista löytyy n. 400 - 500 miljoonan muun ihmisen tiedot kun viimeksi tarkistin... Ja niitä tietoja ei ole edes tarvinyt käydä yhdenkään ihmisen kysymässä, vaan kaikki ihmiset ovat luovuttaneet tiedot vapaaehtoisesti Facebookin ja muiden palvelujen käyttöön.

        Niijoo, kuulun itsekkin kyllä Facebookin käyttäjiin :), että jonkinlaista luottamusta löytyy itseltänikin Facebookkia ja muita käyttämiäni nettipalveluita kohtaan, vaikka Facebookilta pääsi "lipsahtamaan" tiedoja mainostajille. Ja Facebookkikaan ei tietomäärissä vedä vertoja Googlelle. Mutta, pointtina oli lähinnä potkaista pers***** tuollaisia "EI MULLA OO MITÄÄN SALATTAVAAAA!!!"-ääliöitä :D, koska he aiheuttavat asenteellaan ongelmia muille netinkäyttäjille ja jota en jaksa selittää.

        Paska paikka tekopyhiä ihmisiä täynnä ja vututtavan tylsiä


    • viritys?

      Ei ole vuosikausiin tullut tällaista päätöntä ilmoitusta MILTÄÄN muulta sivulta.

      "Sorry but the browser you are using, Firefox Version 3.5.5, is currently not supported by this product.

      In order to access this product, you must use the latest version of Internet Explorer or Firefox. Thank You."

      Ei uskoisi että tuollaisia tunareita on vielä näissä hommissa! ;)

      • vihaanfacebookkia

        Vaimo istuu päivät pitkät koneella katsomassa tätä typerää sivustoa eipä sitten muuhun aikaa jääkkään kun kaikki aika menee koneella erohan tästä varmaan tulee...


    • ei voi jutella!!

      keskustelussa näkyvät kaikki muut kaverini aivan normaalisit paitsi yksi, jonka tiedän aivan varmasti olevan paikalla. en silti pysty näkemään häntä ollenkaan keskusteluikkunassa. mistä tämä johtuu?

      asiaan liittyen, onko facebookissa mahdollistaa estää näkymästä keskusteluikkunassa ollenkaan jollekkin tietylle henkilölle ilman että poistaa kavereista? eli siis "torjua" henkilö vain keskusteluikkunan osalta :)

      • RockefellerNWO

      • avuton!!
        RockefellerNWO kirjoitti:

        Onko Face­book uusi "Big Brother"?

        http://www.tietoviikko.fi/kaikki_uutiset/article359010.ece

        olen aika uusi käyttäjä facebookissa, ja välillä kun yritän kommentoida johonkin kuvaan, tulee ruudulle teksti "Käyttäjätilisi täytyy varmentaa ennen kuin voit käyttää tätä toimintoa. vahvista käyttäjätilisi" olen kysynyt kavereiltani onko heille näin käynyt, vaan eipä ole. miten toimin? tuohon vahvistamiseen pitäisi laittaa puhelinnumero, jota en kovin ´mieluiten tee,koska siitä voi seurata maksuja....


      • asfadfsd
        avuton!! kirjoitti:

        olen aika uusi käyttäjä facebookissa, ja välillä kun yritän kommentoida johonkin kuvaan, tulee ruudulle teksti "Käyttäjätilisi täytyy varmentaa ennen kuin voit käyttää tätä toimintoa. vahvista käyttäjätilisi" olen kysynyt kavereiltani onko heille näin käynyt, vaan eipä ole. miten toimin? tuohon vahvistamiseen pitäisi laittaa puhelinnumero, jota en kovin ´mieluiten tee,koska siitä voi seurata maksuja....

        Minulle tuli myös tuo vahvistushomma, vahvistin, ja homma rullaa taas. Eikä siitä mitään maksuja tule.


    • !!!

      facebook on iha roska paikka! "Pitää olla 13 vuotias et pääsee sisää ja pälä, pälä". JA KUULE P****N MARJAT!!!!

      • 7x7x

        http://www.facebook.com/group.php?gid=226338487311

        tarkottaako tuo, että kun liittyy yllä olevaan ryhmään niin alkaa näkee ketkä vierailee omassa profiilissani..?? ja jos en liity, niin minä en jää mihkä'än listaan et oo käyny jonkun profiilissa.


      • Ninna_24
        7x7x kirjoitti:

        http://www.facebook.com/group.php?gid=226338487311

        tarkottaako tuo, että kun liittyy yllä olevaan ryhmään niin alkaa näkee ketkä vierailee omassa profiilissani..?? ja jos en liity, niin minä en jää mihkä'än listaan et oo käyny jonkun profiilissa.

        Saako Facebookiin luodun ryhmän näkyväksi myös Facebookiin kuulumattomille kavereille?


      • jfhjfghjfgjh
        7x7x kirjoitti:

        http://www.facebook.com/group.php?gid=226338487311

        tarkottaako tuo, että kun liittyy yllä olevaan ryhmään niin alkaa näkee ketkä vierailee omassa profiilissani..?? ja jos en liity, niin minä en jää mihkä'än listaan et oo käyny jonkun profiilissa.

        vähän veikkaan että tuo on vaan huijausta. samanlaisia ryhmiä on montaki ja jossaki niistä oli että ku subscribee youtubessa johonki nii sais sen toimimaan. mutta eihä ryhmä voi saada mitään tollasta aikaan, ne vaan kalastelee jäseniä.


      • onnikonni
        Ninna_24 kirjoitti:

        Saako Facebookiin luodun ryhmän näkyväksi myös Facebookiin kuulumattomille kavereille?

        Saa.


    • milla74
      • jebbs

        pystyykö facebookkia säätämään niin että siitä ei näe ketä mulla on kavereina kukaan muu kuin minä?

        mulla on tiettyjä kontakteja joiden en haluaisi tietävän toisistaan


      • Controller in Facebo
        jebbs kirjoitti:

        pystyykö facebookkia säätämään niin että siitä ei näe ketä mulla on kavereina kukaan muu kuin minä?

        mulla on tiettyjä kontakteja joiden en haluaisi tietävän toisistaan

        Facebookissa ei saa MITÄÄN tietoja siten ettei niitä voisi kukaan muu katsella tai lukea.
        Facebookia valvoo yhteisössä olevat satunnaiset "controllerit". Kuka tahansa voi päästä sattumalta controlleriksi. Tämän lisäksi lukuisat Facebook sovellukset keräävät myös muuta tietoa tietokoneelta mm. email- osoitteita, henkilökohtaistyen tietojen sisältöä, näppäimistön käyttöä jne. Kaikki perustuu Facebook sovelluksiin joille annetaan niitä käytettäessä lupa (Salli) puuttua yksityisyyteen. Käyttäjä siis huomaamattaan antaa luvan tutkia ja luovuttaa tietojansa Facebookin käyttöön.
        Facebook todellakin on hyvin voimallinen sovellus jota käytetään enimmäkseen kaupallisiin tarkoituksiin mutta jota voidaan käyttää myös rikollisiin tarkoituksiin.


      • kysmys
        Controller in Facebo kirjoitti:

        Facebookissa ei saa MITÄÄN tietoja siten ettei niitä voisi kukaan muu katsella tai lukea.
        Facebookia valvoo yhteisössä olevat satunnaiset "controllerit". Kuka tahansa voi päästä sattumalta controlleriksi. Tämän lisäksi lukuisat Facebook sovellukset keräävät myös muuta tietoa tietokoneelta mm. email- osoitteita, henkilökohtaistyen tietojen sisältöä, näppäimistön käyttöä jne. Kaikki perustuu Facebook sovelluksiin joille annetaan niitä käytettäessä lupa (Salli) puuttua yksityisyyteen. Käyttäjä siis huomaamattaan antaa luvan tutkia ja luovuttaa tietojansa Facebookin käyttöön.
        Facebook todellakin on hyvin voimallinen sovellus jota käytetään enimmäkseen kaupallisiin tarkoituksiin mutta jota voidaan käyttää myös rikollisiin tarkoituksiin.

        Pystynkö lähettämään viestin fbssa jollekin joka ei ole siellä kaverini? enkä halua kaveripyyntöä laittaa..vaan viestin. kiits.


      • Käykö
        kysmys kirjoitti:

        Pystynkö lähettämään viestin fbssa jollekin joka ei ole siellä kaverini? enkä halua kaveripyyntöä laittaa..vaan viestin. kiits.

        Täyttä tuubaa - Facebookin kautta kukaan ei pääse ainakaan koneellesi (toki virusten levittäminen sitä kautta on mahdollista). Yksityisasetuksista saa määritettyä saavatko sovellukset etsiä tietoja ja myös ketkä näkee profiilin tiedot. Kavereista voi tehdä ryhmiä, jotka tosiaan eivät tiedä toisistaan ellei esimerkiksi joku kirjoita seinällesi... siis kommunikointi toisen ryhmän kanssa saattaa näkyä myös eitoivotuille.

        Mutta toiseen kysymykseen: vietin voi lähettää kenelle tahansa Facebookin postilaatikkoon, ei siis seinälle. Tämä on ihan tarpeellista esimerkiksi kavereiden haussa, samannimisiä ihmisiä kun saattaa olla useita. Siis ainakin kaveripyyntöä laittaessa viestin laittamista ehdotetaan tarkistamaan onko juuri oikea henkilö kyseessä, miksipä tuota samaa ominaisuutta ei voisi käyttää muuhunkin viestittelyyn..?


      • iefdie4öp2
        Käykö kirjoitti:

        Täyttä tuubaa - Facebookin kautta kukaan ei pääse ainakaan koneellesi (toki virusten levittäminen sitä kautta on mahdollista). Yksityisasetuksista saa määritettyä saavatko sovellukset etsiä tietoja ja myös ketkä näkee profiilin tiedot. Kavereista voi tehdä ryhmiä, jotka tosiaan eivät tiedä toisistaan ellei esimerkiksi joku kirjoita seinällesi... siis kommunikointi toisen ryhmän kanssa saattaa näkyä myös eitoivotuille.

        Mutta toiseen kysymykseen: vietin voi lähettää kenelle tahansa Facebookin postilaatikkoon, ei siis seinälle. Tämä on ihan tarpeellista esimerkiksi kavereiden haussa, samannimisiä ihmisiä kun saattaa olla useita. Siis ainakin kaveripyyntöä laittaessa viestin laittamista ehdotetaan tarkistamaan onko juuri oikea henkilö kyseessä, miksipä tuota samaa ominaisuutta ei voisi käyttää muuhunkin viestittelyyn..?

        Oon kuullu huhuja,et facebookissa pystyy jotenkin näkemään ne henkilöt jotka on vieraillu omassa profiilissaan?

        Miten muka? :o


    • dg

      mitan saa kuvan

      • 'kasvottomaksi'

        Onko niin, että facebookista ei voi koskaan poistua, tiliä ei voi oikeasti lopettaa, otettuaan sen käyttöön. Toki voit lopettaa käyttäjätilisi aktiivisen käytön, mutta sen tehdessäsi kerrotaan, että voit koska tahansa palata samoilla tunnuksilla facebookiin. Mutta eihän tili silloin ole aidosti lakannut olemasta. Eikö lopettaminen siis oikeasti ole mahdollista? Mitä se käytännössä merkitsee? Onko kellä tietoa ja käsityksiä tästä aiheesta?


      • PKu
        'kasvottomaksi' kirjoitti:

        Onko niin, että facebookista ei voi koskaan poistua, tiliä ei voi oikeasti lopettaa, otettuaan sen käyttöön. Toki voit lopettaa käyttäjätilisi aktiivisen käytön, mutta sen tehdessäsi kerrotaan, että voit koska tahansa palata samoilla tunnuksilla facebookiin. Mutta eihän tili silloin ole aidosti lakannut olemasta. Eikö lopettaminen siis oikeasti ole mahdollista? Mitä se käytännössä merkitsee? Onko kellä tietoa ja käsityksiä tästä aiheesta?

        Pitää paikaansa, koska olen itse kokenut tuon. Erosin Facebookista n. 1,5 vuotta sitten ja palasin takaisin n. puol vuotta sitten ja kaikki kaverit ja tiedot olivat valmiina, muistaakseni Facebook lähetti vain vahvistus mailin, että palautetaanko tili käyttöön ja homma oli sillä selvä. Eli KAIKKI mitä kerran Facebookkiin syötät, ne ovat sielä lopullisesti. Kannattaa miettiä tarkasti mihin ryhmiin liityt, mitä kuvia lähettelet, mitä minnekkin kirjoitat, jne...


    • bulla

      Pystyykö ihmiset (kaverini ja ei kaverini) facebookissa "top stalkersin" tai muun sovelluksen avulla näkemään jos olen vieraillut heidän profiileissaan?
      Mistään en löydä tietoa asiasta ja se häiritsee...

      • pystyy pystyy

        eli kyllä pystyy.


    • Veijo.Saarikko

      Kirjauduin jäseneksi Facebook-sivusttoon eräänä torstaina n klo 15:00.
      Seuraavana päivänä perjantaina avatessani tietokoneen ja sähköpostin,
      niin Norton ilmoitti viruksesta. joka oli lähetetty Facebookin toimesta.
      Lopetin Facebookin käytön siihen ja varoitan tästä muitakin käyttäjiä.

    • feisbookki

      kysyisin, että kun kirjaudun facebookiin, niin näkevätkö kaikki kaverini heti että olen paikalla? vai ainoastaan silloin jos menen keskustelu ikkunaan??

      Jos se näkyy heti, niin voiko jostain asetuksista estää, ettei näkyisi vaikka olen paikalla?

      En jotenkin halua, että minut nähdään siellä jos en ole keskustelutuulella.

      Osaisko joku auttaa??

      • Faceböcker

        Voiko joku "nero" kertoa että onko ne kaverit jotka näkyvät ikkunassa, eli kaikkein ylimpänä kuvina kaveri otsikon alla, eli ovatko he usein vierailleet profiilissani, vai valitseeko Face ne vaaan summissa, SILLOINHAN jopa julkkiksetkin olisi käyneet katsoo mun profiiliani:))), minusta tuntuu että ne jotka siinä näkyvät niin hetken kuluttua tulee viestiikin niiltä (ei kaikilta), eli 6 ikkunaa tai kuvaaa näkyy aina kerrallaan.
        Toi Facekin on taktiikka peliä jonka pitää oppia, jos vaikka morsianta itselleen etsii:)))


      • sdfcvghbjnsdf
        Faceböcker kirjoitti:

        Voiko joku "nero" kertoa että onko ne kaverit jotka näkyvät ikkunassa, eli kaikkein ylimpänä kuvina kaveri otsikon alla, eli ovatko he usein vierailleet profiilissani, vai valitseeko Face ne vaaan summissa, SILLOINHAN jopa julkkiksetkin olisi käyneet katsoo mun profiiliani:))), minusta tuntuu että ne jotka siinä näkyvät niin hetken kuluttua tulee viestiikin niiltä (ei kaikilta), eli 6 ikkunaa tai kuvaaa näkyy aina kerrallaan.
        Toi Facekin on taktiikka peliä jonka pitää oppia, jos vaikka morsianta itselleen etsii:)))

        Rekistöitykää yhteisöön!!!
        Tarkoituksena on,että yhteisöön rekistöityy ihmisiä joka puolelta maailmaa..
        Siellä voit kommentoida,kirjoitella jäsenenten seinille,pelailla pelejä ja tehdä testejä,viettää aikaasi,perustella uusia ryhmiä,jaella tietoja kavereidesi kanssa,tapailla kavereita,chatin kanssa voit keskustella yksi...tyisesti kaverisi kanssa!! voit lähetellä viestejä ja kaveripyyntöjä,lisäillä kuvia ja videoita ja paljon muuta!!!!!! mene ja rekistöidy: http://photogallerys.webs.com/


        KAIKKI MUKAAN!!!! JOS REKISTÖIDYTTE OLEN TEILLE KIITOKSEN VELKAA JA KIITÄN TEITÄ IKUISESTI JA VOIN TEHDÄ PALVELUKSIA!!


      • nooraaaaaaalkssssss
        sdfcvghbjnsdf kirjoitti:

        Rekistöitykää yhteisöön!!!
        Tarkoituksena on,että yhteisöön rekistöityy ihmisiä joka puolelta maailmaa..
        Siellä voit kommentoida,kirjoitella jäsenenten seinille,pelailla pelejä ja tehdä testejä,viettää aikaasi,perustella uusia ryhmiä,jaella tietoja kavereidesi kanssa,tapailla kavereita,chatin kanssa voit keskustella yksi...tyisesti kaverisi kanssa!! voit lähetellä viestejä ja kaveripyyntöjä,lisäillä kuvia ja videoita ja paljon muuta!!!!!! mene ja rekistöidy: http://photogallerys.webs.com/


        KAIKKI MUKAAN!!!! JOS REKISTÖIDYTTE OLEN TEILLE KIITOKSEN VELKAA JA KIITÄN TEITÄ IKUISESTI JA VOIN TEHDÄ PALVELUKSIA!!

        Oke


    • FACEBOOK

      Hakkereiden taivas.
      Jatkuvia tietosuoja murtoja ja tietosuoja vuotoja.
      Irtisanoin 'tilini' välittömästi kun sain paskamaisen viruksen koneelleni,
      Piraayyikanavat jakavat jatkuvasti julkisuuteen vuotaneita käyttäjälistoja.
      Mullakin oli peräti kolme sellaista.
      Käytiin ne läpi kaverini kanssa tarkistaessamme löytyikö meidän tai tuttujemme nimiä.
      Älkää luottako Naamakirjaan! Älkää ainakaan antako oikeita tietojanne, älkääkä missään tapauksessa luottokortti tietoja tai pysyvää sähköpostiosoitettanne!

      • Tarkoitin:

        Piraattikanavat (-> ei:Piraayyikanavat) jakavat jatkuvasti julkisuuteen vuotaneita käyttäjälistoja ... sori kirjoitusvirheistä.


      • Niinpä!
        Tarkoitin: kirjoitti:

        Piraattikanavat (-> ei:Piraayyikanavat) jakavat jatkuvasti julkisuuteen vuotaneita käyttäjälistoja ... sori kirjoitusvirheistä.

        Yhdysvaltain salaisen palvelun apulaisjohtaja Michael Merritt sanoi heinäkuun lopussa kongressin kuulemistilaisuudessa, että Facebookin kaltaiset sosiaalisen median sivustot tarjoavat rikollisille houkuttelevan toimintaympäristön.
        Identiteettivarkauksista eli käyttäjien tunnusten varastamisesta ja väärinkäytöstä onkin tulossa yhä vakavampi ongelma.

        Yhdysvaltain liittovaltion poliisin FBI:n verkkoryhmän apulaisjohtaja Gordon Snow sanoi kongressin kuulemistilaisuudessa, että pyramidihuijausten kaltaiset petokset ovat siirtyneet verkkoon, jossa konnat pystyvät varastettujen tunnusten avulla huijaamaan pahaa aavistamattomia ihmisiä.

        Myös lasten hyväksikäyttäjät käyttävät nykyisin rutiininomaisesti sosiaalisen median sivustoja paikantaakseen uhreja ja houkutellakseen uhrinsa satimeen.

        Murtovarkaat taas seuraavat käyttäjien ilmoituksia loma- ja muista matkoista ajoittaakseen murrot niihin hetkiin, jolloin talot ja asunnot ovat tyhjillään.

        Tietoturvayhtiö Symantecin tutkimusjohtaja Joseph Pasqua sanoi kongressissa, että sosiaalisesta mediasta on tulossa yksi suurimmista tietoturvauhista. Pulmaa pahentaa se, että käyttäjät kertovat mm. Facebookissa myös työasioistaan.

        http://www.taloussanomat.fi/ihmiset/2010/08/14/facebookin-synkat-salaisuudet/201011215/12


      • "pakko"
        Niinpä! kirjoitti:

        Yhdysvaltain salaisen palvelun apulaisjohtaja Michael Merritt sanoi heinäkuun lopussa kongressin kuulemistilaisuudessa, että Facebookin kaltaiset sosiaalisen median sivustot tarjoavat rikollisille houkuttelevan toimintaympäristön.
        Identiteettivarkauksista eli käyttäjien tunnusten varastamisesta ja väärinkäytöstä onkin tulossa yhä vakavampi ongelma.

        Yhdysvaltain liittovaltion poliisin FBI:n verkkoryhmän apulaisjohtaja Gordon Snow sanoi kongressin kuulemistilaisuudessa, että pyramidihuijausten kaltaiset petokset ovat siirtyneet verkkoon, jossa konnat pystyvät varastettujen tunnusten avulla huijaamaan pahaa aavistamattomia ihmisiä.

        Myös lasten hyväksikäyttäjät käyttävät nykyisin rutiininomaisesti sosiaalisen median sivustoja paikantaakseen uhreja ja houkutellakseen uhrinsa satimeen.

        Murtovarkaat taas seuraavat käyttäjien ilmoituksia loma- ja muista matkoista ajoittaakseen murrot niihin hetkiin, jolloin talot ja asunnot ovat tyhjillään.

        Tietoturvayhtiö Symantecin tutkimusjohtaja Joseph Pasqua sanoi kongressissa, että sosiaalisesta mediasta on tulossa yksi suurimmista tietoturvauhista. Pulmaa pahentaa se, että käyttäjät kertovat mm. Facebookissa myös työasioistaan.

        http://www.taloussanomat.fi/ihmiset/2010/08/14/facebookin-synkat-salaisuudet/201011215/12

        rekisteröidyttävä "oikealla" nimellä (etu. ja sukumi)? Googlettamalla jonkun ihmisen nimen, niin löydän hänen nimensä fasebookin sivustoilta(siis google löytää). Mutta en kaikkia, vaikka tiedän heidän olevan kans fasebookissa rekisteröitynä. Siis voiko sinne rekisteröityä muulla nimellä (nimimerkillä)?? Ymmärsiköhän tästä kysymyksestäni kukaan mitää???!!! Itsekkin haluaisin fasebookiin, mutta en välttämättä haluaisi käyttä kuin nimimerkkiä!!


      • ja sekin kerran
        "pakko" kirjoitti:

        rekisteröidyttävä "oikealla" nimellä (etu. ja sukumi)? Googlettamalla jonkun ihmisen nimen, niin löydän hänen nimensä fasebookin sivustoilta(siis google löytää). Mutta en kaikkia, vaikka tiedän heidän olevan kans fasebookissa rekisteröitynä. Siis voiko sinne rekisteröityä muulla nimellä (nimimerkillä)?? Ymmärsiköhän tästä kysymyksestäni kukaan mitää???!!! Itsekkin haluaisin fasebookiin, mutta en välttämättä haluaisi käyttä kuin nimimerkkiä!!

        Ei varmaankaan ole pakko omalla nimellä. Kai sinne voi nimeksi laittaa vaikka Matti Virtanen vaikkei olisikaan, kuka sitä varmentaa.

        Jossain nettiartikkelissa oli juttua naamakirjaan laitetuista kuvista. Eli kun laitat kuvan sinne niin luovut samalla kaikista oikeuksista siihen. Ei varmaankaan kannata kännykkäkameraa kummoisempien laitteiden kuvia sinne laitella.


    • Questioni

      Nyt on tyhmä kysymys, mut ihan sama!

      Siinä vasemmalla ko näkyy ne paikalla olevat kaverit. Jos aukaisee chatin jonkun kaverin kanssa, mutta ei kirjoita viestiä, niin aukeaako se chat sillä kaverillakin? Jos olisi kaverina vaikka joku Maija Meikäläinen, ja avaan sen chatin, niin näkeekö tai saako se Maija sitten tietää että mä oon avannu sen chatin?

      Ehe ehe ah niin iihanasti olen selittänyt.
      Enkä edes tiedä, saako täällä kysyä kysymyksiä :*

      • ....................

        Vuonna 2007 piti ihmisille näköjään kertoa että mikä facebook on. Olihan silloin jo galleriat ym. mutta nopeasti on aika muuttunut, ja facebookista tullut valtavan iso osa ihmisten elämää(liian suuri osa sitä). Historiankirjoissa varmaan tulevaisuudessa puhutaan nykypäivästä facebook-aikakautena.


      • agpubnphokjåkj

        ei se chatti sillä aukee ellet kirjota sille mitää


      • aasipika

        Elämä on


    • aika turhaa

      Perustin profiilin pari vuotta sitten ja listallani on huimat 5 henkilöä. En tajua mistä ihmeestä jotkut repii satoja nimiä listaansa!!!

      • .......

        toiset ihmiset käyvät ulkona baareilemassa. sinä istut yksin kotona pullon ääressä.
        osuiko oikeaan?


      • InsinööriPena

        Laita itsetäs joku naaman vääntely kuva et näytät joltain vitun urpolta kuten nää teinitytöt ja itseensä rakastuneet urpot ja kommentoi ihan kaikkia juttuja ja pelaa pelejä niin eiköhän tuu kaveripyyntöjä kaikilta vitun urpoilta tai sit jotkut jopa lisäilee salkkarien hahmoja.Mulla ei tällä hetkellä oo mitään elämää ku oon pitkällä sairaslomalla ja tulee oltua facebookissa enemmän mut sit ku palaan takas työelämään niin saa facebookin poistaa taas helvettiin ku eihän siellä kukaan oikeesti jaksa vittu elämäänsä vuodattaa tai elää sitä kautta elämää SIIS OIKEESTI!?!!!!Vittu mennään 5 vuotta taaksepäin niinnormaali elämä oli vielä muodissa.


      • fgfgfdg

        jotkut nyt vaan ottaa ja pyytää kaverikseen ihan ketä tahansa, vaikka ei tuntiskaan.
        minusta se on ihan pönttöä.
        jokaisella voisi ihan hyvin olla noin viisi miljoonaa "kaveria".


    • saakepollikaapollidd

      Meni facepookki liian pitkälle!!!!!!!!!! rupes tilttimään ja lauko kaikkee tietokantaan kirjottaminen epäonnistui ja hups! jotain meni pieleen!!!! mikä tota facebookia vaivaa? facebookin loppuko?!!!!

    • OsaavaApina

      Ei muuta kun pippelin kuva profiilikuvaksi ja ilmoitus epäsopivasta materiaaliista ylläpidolle niin kyllä tili häviää. Lopullisesti ja kokonaan.

    • Sleeping666

      Voinko estää fb-henkilöä näkemästä omalla kirjautumisellaan, olenko jonkun yhteisen kaverin kaveri. Tai saavan haulla selville onko minulla edes profiilia enää??

    • Paulina de Hilima

      Loistavasti tulen toimeen ILMAN koko facebookia. Ei ole mitään tarvetta hakea julkisuutta esittelemällä itseäni, saati kertoa että mitä minulle on tänään tapahtunut.
      Mun mielestä koko facebook on julkisuuden hakuisia ihmisiä varten. Ystäviin on pidetty ennenkin yhteyttä, uusiin ihmisiin tutustuttu jne. Ystävät jotka ovat todellisia ystäviä, pitävät yhteyttä muutenkin.

      Joutaisin lopettaa koko facebook. Virtuaalielämää.... hyi ..ei sovi meikäläiselle.

      • LauraXX

        Minä liityin facebookiin eka kerran joskus vajaa vuosi sitten.
        poistin - tai yritin poistaa - tilini sieltä monen monta kertaa. ja jostain kuulin sitten että kun on kirjautumatta kuukauden niin se vasta poistuu pyynnön jälkeen.

        nyt eilen kokeilin, kun piti hakea yksi kuva ystävästäni, mikä oli vain siellä.
        tunnukseni oli kuitenkin vielä siellä, eikä mihinkään lähtenyt siis yli puolen vuoden jälkeen.

        ja kun yritin etsiä yhtä kaveriani, tuli eteen hänen ex-puolisonsa profiili, ja tämä mies kuokikin jo 8 kk. sitten.
        silti hänkin on vielä facebookissa.

        kyllä se nyt on niin että kun kerran facebookiin liittyy, niin sieltä ei pysty lähtemään millään pois.

        minäkin sain vahvistuksen sähköpostiini, että tilini on lopetettu.
        ja paskat oli.


    • VihtaHousu69

      KaihoNiitäLankaPuhelimenAikoja;-)

    • Facebook on surkea

      Minullla on vain huonoja kokemuksia facebookista.
      Koska siellä pelleilään minun kustannuksilla, koska siellä hyväksyttiin minun lähättämä kaveripyyntö kahteen ottteseen.
      Sitten eräs Jonne Salin esti minulta facebookista hänen facebook profilinsa näkemisen.
      Vaikka en ole ehtinyt kirjoitella tämän kyseisen Jonne salin kanssa yhtään tekstin pätkää hänen facebook profiliinsa.
      Ja sitten toinen henkilö nimeltänsä Pekka Harju hyväksyi aluksi minun facebook kaveritensa, ja sitten poisti minut pari viikkoa myöhemmin facebookista.
      En ehtinyt kirjoitella pekankaan facebook profiliin yhtään tekstin pätkää.

    • tyttö95keskisuomesta

      en pidä facebookista ollenkaan, se pitäis poistaa kokonaan!! on vaan huonoja kokemuksia.. 1.5 vuotta sitten yritin pyytää ihastustani kaverikseni koska hänkin vaikutti kiinnostuneelta, mutta ei hyväksynyt.. joten laitoin hänelle sitten viestiä asiasta.. samana iltana hän vastasi minulle erittäin ilkeästi.. sen jälkeen poistin facebook profiilini ja enkä vuoteen ollut facebookissa. kuitenkin ihastukseni jatkoi kattelua ja vaikutti päivä päivältä enemmän kiinnostuneelta .. rekisteröidyin uudestaan ja pyysin ihastustani uudestaan, nyt hän hyväksyi, mutta poisti minut listoilta samantien eikä sen jälkeen ole hyväksynyt. ajattelin kysyä asiaa hänen tutultaan, mutta meni pupu pöksyyn juuri kun sain viestin lähetettyä ja nyt hän ihmettelee sekoiluani. en vielä ehtinyt mainita mittään ihastuksestani joten ei ihmekään että hän kummastelee asiaa.. ei siinä muuten mitään mutta miksi pitää vastata niin ilkeästi!??!? onhan hän jo melkein aikuinen, itse ainakin vastaisin ysävällisesti. ovatko kaikki pojat facebookissa näin ilkeitä!? toivon että joku poika voisi tähän vastata ja kertoa, miten itse facebookissa käyttäytyy!!

    • LauraXX

      tyttö95keskisuomesta:

      "en pidä facebookista ollenkaan, se pitäis poistaa kokonaan!! "

      Ja siksikö kun sinä et pidä facebookista, niin se pitäis poistaa kokonaan ?

      Minäkään en siitä välittänyt ensin viime vuonna vähän aikaa siellä pyörittyäni, mutta en silti otanut kantaa että sen pitäisi lopettaa koko sosiaalisen median.

      rekisteröidyn useiden ystävieni pyynnöstä nyt uudelleen.

      Neuvoisin sinua olemaan pois sieltä ja kaikilta muilta sivustoilta, mistä et pidä, niin sehän on sulle sama asia, kun jos sitä koko facebookia ei olisi olemassakaan.
      Vai onko niin, että mistä sinä itse etä pidä, niin sen haluat kieltää kaikilta muiltakin. On niitä yhtä itsekkäitä ihmisiä muitakin.

      Jos kaverisi on vastaillut siellä töykeästi, niin yhtä töykeästi ihmiset ja kaverit voivat kirjoittaa esim. sähköpostiisi.

      mieti tätä kun käyt illalla nukkumaan.

      siis pakkoko sun on sinne tunkee, jos et tykkää.
      Netissä on hirveen paljon ihan töykeitä foorumi sivuja, mistä en itsekään tykkää, mutta olen sitten yksinkertaisesti menemättä. Ei ongelmaa.

    • minä90647

      oon yrittänyt keskustella muiden kanssa facebookin keskustelussa mutta se ei toimi, siinä vain lukee että, Facebook keskusteluun ei saa nyt yhteyttä,niin mitä pitäs tehä??

      • minä90647

        siis mini-läppärilä.


    • arvontoja
    • heheh

      Tämä ketju on 2007 alkanut vähän niinkuin Google ketju nyt 2011 :P

    • .,.,.,.,.,.,.,.,.,.,

      Voisiko joku neuvoa, että miten hemmetissä saan poistettua facebookista sähköpostit???!!!??? Mulla on tää uusin systeemi ja täs ei oo missään "poista" kohtaa? Aika pyllystä jos näin on!

      • kyllä onnistuu

        avaa viestit henkilön kohdalta. valitse toimet. siellä näkyy poista viestit.


    • jjjep
    • Facebook tylsä kupla

      Eikös facebook ole jo aikansa elänyt. Siirrytään todellisiin kontakteihin ja lähimäisen huomioimiseen muutenkin kuin urkkimalla ja itsensä jalustalle nostamalla!

    • plaaaah

      Taas näitä typeriä rintasyöpä shaiseja.

      Ok kauniit naiset, on se aika vuodesta taas, kun tuemme rintasyövän tietoisuutta! Me kaikki muistamme viime vuoden pelin jolloin kirjoitimme rintaliivien värin statukseksi ?..... tai missä säilytämme käsilaukkua kätevimmin?

      No tänä vuonna se on vähänn erilainen. Sinun tulee kirjoittaa kengännumero, (vain numero), jota seuraa sana "tuumaa" ja kuinka kauan sinulla kestää laittaa hiuksesi minuutteina ...
      Muistatko että viime vuonna niin monet ihmiset osallistuivat että se pääsi uutisiin ja jatkuva päivittäminen muistutti miksi me teemme tämän ja auttoi lisäämään tietoisuutta!

      ÄLÄ kerro kenellekään miehille, mitä tila tarkoittaa, pidetään ne arvailemassa!

      Ja kopioi ja liitä tämä kaikille naispuolisille ystäville niin katsotaan, pystymmekö tekemään vielä isompi häly tänä vuonna kuin viime vuonna! Minä tein oman osani ... Nyt on sinun vuorosi! Tsemppiä hyvät naiset ... ja naureskellaan yhdessä miesten arvailuja!

    • lo98u

      Onneksi en ole kirjautunut facebookkiin. Kaverini oli kirjautunut ja kertoi ettei sieltä pääse pois ollenkaan. Monasti on tullu mieleen kirjautua, mu ei ole hinku ollut. Pärjää sitä ilmankin.

    • ?=)

      En ymmärrä miten jotkut ihmiset kehtaavat laittaa itsestään saati omista lapsistaan 1000 kuvaa sivuille, joissa käy katsomassa monta tuhatta ihmistä ja kertoa hoitopaikoista ja kuinka se tiina lähtee lomalle ko lapsilla on hoitaja teppolassa.

    • en osaa

      mite mä saan naamakirjassa ton keskustelun toimimaan normaalisti? mulla ei näy paikalla olevia kavereita ollenkaan eikä keskustelu toimi muutenkaan. voin laittaa vain viestejä ja se on jo tympeetä..

    • kapu.

      onko facebookilla jokin osoite jonne voin lähettää sähköpostilla pyynnön että poistavat minut sieltä itse en sitä osaa tehdä (en osaa englantia) kiitos.

    • erkele erkele

      Sain facebookista tällaisen tiedotteen, kun laitoin kaveripyyntöjä .. kysyn vaan että kuinka kauan tää kestää :

      Tätä pyyntöä ei voi lähettää
      Tunnetko tämän käyttäjän henkilökohtaisesti? Facebookin väärinkäytön estämiseksi tätä pyyntöä ei voi lähettää. Lisätietoja on ohje- ja tukikeskuksessa. Jos uskot, että tämä ilmoitus näytetään sinulle virheellisesti, voit ilmoittaa ongelman.

      Jos et ole voinut lisätä kavereita Facebookissa, syynä on todennäköisesti se, että äskettäin lähettämäsi kaveripyynnöt ovat jääneet vastaamatta. Olet ehkä lähettänyt kaveripyyntöjä tuntemattomille tai syynä voi olla myös käyttäytyminen, jota Facebookin käyttäjät pitävät ei-toivottuna.

      Voit lisätä kavereita taas piakkoin. Muista seuraavalla kerralla lähettää kaveripyyntöjä ja viestejä vain niille käyttäjille, jotka tunnet jo henkilökohtaisesti. Muutoin käyttäjätilillesi saatetaan asettaa lisärajoituksi

    • apuaa

      Mulle tuli videonlataamis kielto facebookiin tietääkö joku miten sen saa pois ???

    • miguel84

      terve! voisiko joku hieman valottaa mistä on kysymys!perustin ryhmän pari vuotta sitten ja ryhmällä on joka viikko tapahtumia!ennen ne pystyi tekemään kun oli luo ryhmälle tapahtuma painike,enään sitä ei löydy mistään! [email protected]

    • poistaminen

      Miten poistaa seinältä kaikki vanaht ja uudetkin julkaisut? kun niitä on tässä parin vuoden aikana ehtinyt kertyä mukava määrä, enkä jaksaisi niitä yksitellenkään poistaa

    • näinn
    • miiielenkiintoista
    • joanebaby
    • 3456789

      Facebookissa on hassua se, että kaverin kaverit pyytää kaveriksi vaikka et heitä tunne. Onko kenelläkään kokemusta, että olisi kaverin,kaverin,kavereit pyytäneet kavereiksesi?

    • 7+1
      • 22e

        koton


    • pasiansiaa

      facebook on ihan paska en suosittele kellekkään koko roskaa!!

    • 22e

      moro mis oot tänää sinä 7 1

      • 22e

        misoot tänää


      • 22e
        22e kirjoitti:

        misoot tänää

        tulkaa koneelle
        vittu


    • Tämä on kiva

      http://sharewood.org/alku.php

      Täällä voi auttaa valitsemaansa järjestöä ilman oman rahan käyttöä, voi löytää ystäviä, voittaa palkintoja, yms.

    • Ruutana
    • kyllä juu

      facebook on aika turha paikka, koska siellää voi kaikki pervot lähettäää viestei ja pyytää kaveriks... facebook pitäis poistaa kokonaan (_Y_)

    • :))))))))

      facebook on hyvä paikka vaikka siellä liikkuisi ketä älä vastaa viesteihin äläkä hyväksy kaveripyyntöjä:)

    • ukkopukko
    • naattinat

      Tälläseen nettivinkit.org sivustoon törmäsin missä on vähän kaikkea ja mukava osio facebookille pyhitettynä sekä siihen liitettynä paljon vinkkejä käyttöön yms http://nettivinkit.org/?cat=3

    • JP

      Törmäsin tuossa eilen uuteen mahdollisesti kasvavaan sosiaaliseen mediaan Zurkeriin. Facebook on kyllä kätevä, mutta tässä Zurkerissa on yksi houkutteleva juju. Nimittäin mikäli tämä joskus kasvaa edes puoleen Facebookin koosta ja alkaa tuottaa rahaa, eivät miljoonia kerää vain pari perustajaa vaan tuotto jaetaan Zurkerin käyttäjien kesken!
      Tällä hetkellä liittyä voi vain erillisestä kutsusta. Aina kun saat jonkun liittymään Zurkeriin ansaitset yhden "vSharen", jotka ovat ikään
      kuin osinkoja yrityksestä. Nämä osuudet sitten aikanaan tuovat käyttäjille rahaa jos siis Zurker kasvaa riittävän isoksi. Liittyminen on ilmaista. Kannattaa Googlailla lisää, juttua kyllä löytyy netistä. Itsekin piti vähän aluksi epäillä mutta uskaltauduin lopuksi liittymään.
      Tässä linkki josta voi liittyä: http://www.zurker.com/i-295123-tmmeyxviqm

    • Hei!

      Meinasin liittyä Facebookiin ja nyt omalla nimelläni. Olen joskus ammoisina aikoina liittynyt Faceen väärällä nimellä. Nyt kun oikeasti haluaisin liittyä ja yritin rekisteröityä, kone herjaa, että tämä sähköpostiosoite on jo käytössä. Miten toimin, kun mulla ei ole tietenkään tallessa enää vanhoja tunnuksia tai salasanoja.

    • tietämätön

      osaatteko vastata juttuihin liittyen toisen kaverin estämiseen facebookissa? miten on jos jonkun kaverin estää/joku kaveri estää, nii näkeekö kaveri sivuasi ollenkaan vai näkeekö estetty kaveri jutut jotka on kirjoitettu ennen estoa? entä voiko estosta huolimatta ottaa chatissä tai viestillä yhteyttä? entä jos on yhteisiä kavereita ja kommentoi tai tykkää yhteisien kavereiden tiloista niin näkeekö näitä estetty tai jos on estetty?
      kiitos vastauksista, en oikeen tiedä mistä näitä olisi voinut kysyä. jos tiedätte paremman paikan nii neuvot otan mielelläni vastaan

    • pet products wholesa

      I was looking for such easy task from a long time it will help me in increasing my knowledge. thanks a lot. Supply cheap pet products with good quality, pet products wholesale, cheap dog clothes, dog collars with big discount, dog leashes, dog harness.
      www.koopypet.com.cn
      www.leddoglead.com
      www.koopypet.com

    • ellasolo

      I was looking for such easy task from a long time it will help me in increasing my knowledge. thanks a lot. Supply cheap pet products with good quality, pet products wholesale, cheap dog clothes, dog collars with big discount, dog leashes, dog harness.
      www.koopypet.com.cn
      www.leddoglead.com
      www.koopypet.com

    • pet products wholesa

      I was looking for such easy task from a long time it will help me in increasing my knowledge. thanks a lot. Supply cheap pet products with good quality, pet products wholesale, cheap dog clothes, dog collars with big discount, dog leashes, dog harness.
      www.koopypet.com.cn
      www.leddoglead.com
      www.koopypet.com

    • ellasolo

      Extremely wonderful content. We really happened at your current blog page as well as imagined expressing which i need very loved studying your

      own site items. Anyways I will end up being following for your blog as well as Hopefully a person put up once immediately. Supply cheap pet

      products with good quality, pet products wholesale, cheap dog clothes, dog collars with big discount, dog leashes, dog harness.
      www.koopypet.com.cn
      www.leddoglead.com
      www.koopypet.com

    • MUNAKULLLOI
    • Kuka puuttuu???

      Hei mitä mieltä olette siitä, että kirkon hautausmaan työntekijä (Turussa) laittaa ruumiiden kuvia nettiin/facebookiin? Minusta todella hyvän tavan vastaista ja törkeää toimintaa!! Joku tällä palstalla osasi kertoa, että seurakunta ei ole tehnyt mitää kuvien poistamiseksi. Ajatelkaa että teidän sukulaisenne kuolonkuvat leviäisivät tuhansiin paikkoihin netissä. Kaikki ovat jonkun lapsia, äitejä, isiä tai isovanhempia.
      Eikö tähän pitäisi puuttua nopeasti??

    • pet products wholesa

      I feel so good about the website. We really happened at your current blog page as well as imagined expressing which i need very loved studying your own site items. Anyways I will end up being following for your blog as well as Hopefully a person put up once immediately. Supply cheap pet products with good quality, pet products wholesale, cheap dog clothes, dog collars with big discount, dog leashes, dog harness.
      www.koopypet.com.cn
      www.leddoglead.com
      www.koopypet.com

    • pet products wholesa

      Fashion website. It made me think and ponder on many things during the reading. I had to reread a couple of lines because I got so engrossed in this article. We supply cheap pet products with good quality, pet products wholesale, cheap dog clothes, dog collars with big discount, dog leashes, dog harness.
      www.koopypet.com.cn
      www.leddoglead.com
      www.koopypet.com

    • tuuuosta
    • trolooolllo
    • 6u56uu5

      näen ihmisten kuvia jotka ei ole mun kavereita, kun kaverini on koomentoinut niitä n e näkyy mun uutisvirrassa. Sama kai tapahtuu mun kuvilleko siis? KUINKA ESTÄN ETTEI MUUT NÄE KUVIANI jotka siis ei ole mu kavereita, kun kaverini kommentoi niitä, nehän näkyy kaikkien heidän kavereitten uutisiisa?????

    • homo-orava

      EN VOI LADATA KUVIA FACEBOOKIIN!!! TULEE ILMOITUS, ETTÄ "TIEDOSTOJA EI VOI LUKEA" KUVA EI OLE LIIAN SUURI JA ON PNG. MUODOSSA JA ENNEN ON AINA PYSTYNYT, KOKEILIN 4 ERI SELAIMELLA, SAMA PASKA! ONKO MUILLA OLLU TÄTÄ ONGELMAA? JA MITEN TÄÄ KORJATAAN??? PLIIS KERTOKAA, TÄÄ ON MUN VITUN ELÄMÄ!!!!!

    • 64364567474747
    • tapahtui

      Varokaa. Facebook on kaadettu suomalaisista osoitteista?? Jos yrittää kirjautua facebook lukitsee tilin.

    • JackNicholson

      Jos estän erään henkilön facebookissa, niin näenkö jos vielä kavereissani oleva menee parisuhteeseen facebookissa tämän estetyn kanssa?

    • paiju

      Facebook ilmainen kanava epätoivoisille miehen metsästäjä ämmille ja valehteli joille.

    • Hanski234

      Liityin muuten Facebookkiin 28.8.2006,tidan olla ekojen suomalaisten joukossa

    • leavefacebook

      Facebook on simppelisti sanottuna ehkä yksi pahimmista vakoilijoista ja sanan-, ajattelun- ja ilmaisunvapauden riistäjistä. Se ei ole salaliittoteoria, että Fb vakoilee sinua. Fb saa tietoonsa jopa esim. älypuhelimella tehdyt verkko-ostokset, käyttämäsi pankin jne. Juutalaiset ovat kovasti kiinnostuneita ostokäyttäytymisestä ja -tavoista. Muistetaanpa se, että juutalaiset pyörittävät valtaosan pankeista ja rahaliikenteestä. Salaliittoteorioista on siirrytty jo jokaisen saatavilla olevaan tietoon. Lisäksi Jewbook osallistuu jatkuvasti islamia ja muslimeja koskevan tiedon sensurointiin. Jos otat puheeksi vaikka islamiin liittyvän epätasa-arvon ja annat esimerkkejä, niin bannia tulee. Samoin bannia tulee, jos edes asiallisesti kritisoit vähemmistöjen käytökseen liittyviä asioita. Tai vaikka että tapausta, jossa media väittää miehen synnyttäneen... esim. näin voi käydä https://www.nykysuomi.com/2018/04/06/nainen-kirjoitti-etteivat-miehet-voi-synnyttaa-facebook-bannasi-30-paivaksi/ Facebookissa toimii lukuisa joukko ilmiantajia, joiden mielivaltaisuus ja algoritmin hyväksikäyttö on jo arkipäivää. Fb:n algoritmi toimii myös ajoittain täysin mielivaltaisesti. Saat bannia herkästi, joten tiettyjen sanojen naamiointiakin on syytä harkita. Esim. jihadistin päänirroitusseremonia täytyy kirjoittaa asuun j!h4d!st!n pään!rr0!tuss3r3m0n!a, sillä ko. termistä Fb on jaellut bannia. Lisäksi Fb:n ylläpitäjät seuloo käyttäjien historiaa, joten esim. 2 vuotta vanhasta rasistisesta kommentista, kuvasta tai videosta tulee bannia. Facebook on tämän päivän mädätystoiminnan innokas osanottaja.

      #leavefacebook #fuckfacebook #spybook #jewbook #censorbook

    • markkina-rakoa-takoa

      tulipa sekin "fac buuk"
      kyylääys sivusto tiensä päähän..! :)

      • facinbook

        JES! kaatuipa sekin pelle sivusto..!!


    • tubeilija
    • T6d

      "Ja paras juttu on, että asetukset voi määrittää siten, että ainoastaan sinun hyväksymäsi tutut pääsevät näkemään profiilisi tiedot. Eli kukaan ulkopuolinen ei voi nähdä mitään muuta kuin nimesi, mutta ei pääse luvatta tarkastelemaan esim. valokuviasi."
      Täähän on jo muuttunut ihan toisenlaiseksi nykyään.

    • eimiellytäkaikki

      Kuinka nuo "saatat tuntea"-pärstät saa poistettua, jos ne klikkaa pois niin kohta tulevat takaisin?!

    • tykkää.tykkää

      markkina urkinta saitti...
      akkojen juoruamis keskus... no hu huh!

    • eiei

      ei sinne koko sukua ei ei eikä kaikkia tuttuja ei ei

    • Vältä.Fakebookia

      Vastoin kuin aloitus harhauttaa, parhaimmat tavat pitää yhteyttä ystäviin ja perheeseen on olla fyysisesti läsnä, jutella puhelimessa, lähettää sähköpostia, lähettää itsekirjoitettu kirje.

      Facebook on likakaivo, joka turruttaa ja sokeuttaa ihmisen. Kun olet vuosia ollut Facebookin orja, et enää tajua mitä teet, sillä teet sen automaattisesti ja vaistomaisesi. Elät Facebook-elämää, jota on hankala tai jopa mahdotonta elää ilman Facebookia. Teet asioita, niin kuin Facebook käskee ja annat sille tietoja itsestäsi ja lähimmäisistäsi, joita kolmannet osapuolet käyttävät hyväkseen. Facebook käyttää myös laitteittesi kameroita ja mikrofoneja (tämä on jo yleistietoa). Vasta kun lopetat Facebookin käytön, heräät ja ihmettelet, että mistä on kyse, miten joku some-sivusto saa sellaista aikaan, miten olit niin tyhmä. Huomaat myös, kuinka paljon Facebook söi arvokasta aikaasi, jota olisit voinut käyttää hyväksi johonkin oikeasti järkevään.

      Älä koskaan rekisteröidy Facebookiin ja käytä Facebookia omalla henkilökohtaisella sähköpostillasi ja IP:lläsi. Aina VPN!

      Jos kuitenkaan et pysty olla käyttämättä Facebookia, käytä aina parasta mahdollista mainostenesto-ohjelmaa, sekä muiden tietojenkeruumenetelmien esto-ohjelmia, sekä estä kolmansien osapuolien pääsy tallentamaan laitteillesi omia ohjelmiaan.

      Älä koskaan käytä Facebookia uskoen, että sinunkin täytyy käyttää sitä, koska kaverisikin käyttävät sitä, ja että pelkäät eristyväsi kavereistasi.

      Älä koskaan vie yritystäsi Facebookiin uskoen, että menetät asiakkaita, jos se ei kuulu markkinointikanaviisi. Facebook on vain yksi kanava muiden, parempien, joukossa.

      Älä koskaan luovuta Facebookille henkilökohtaisia tietojasi, kuten oikea nimesi, sotusi, osoitteesi jne., tietoja lähimmäisistäsi, sukulaisistasi, työpaikastasi, käyttämistäsi palveluista, sairauksistasi, tekemisistäsi, rikoksistasi jne.

      Älä koskaan osta tuotteita Facebookin kautta.

      Älä koskaan kerro arkaluonteisia, salaisia, henkilökohtaisia yms. äläkä jaa vastaavia kuvia Messengerissä. Messenger ei ole salattu ylläpitäjältään ja tietyiltä kolmansilta osapuolilta, vaan täysin avoin heille.

      Älä koskaan usko kyseenalaistamatta Facebookissa julkaistuihin mainoksiin, tai markkinointisivustojen mainoksiin, myynti-ilmoituksiin ja uutisiin. Monet monet ihmiset ovat menettäneet paljon rahaa erilaisissa huijauksissa. Facebook reagoi usein myös erittäin hitaasti ilmiantoihin. Tai jopa ei ollenkaan.

      Facebook kerää KAIKEN datan, jota käyttävät hyväksi kolmannet osapuolet. Johan Facebook on ryvettynytkin skandaaleissaan. Mutta silti ihmiset jatkavat zombifioituneena Facebookin käyttöä. Koska sillä on zombifiova vaikutus. Koska sinä sallit sen. Usko pois, et tarvitse Facebookia elämääsi.

      Tässä esimerkkinä juuri bongaamani harhaanjohtava mainos Facebookissa: (vastaavia on kasoittain)

      https://happyartlife.info/conor-mcgregor-will-quit-mma/?campaign=[27/3] Conversion&adset=gkei08&ad=02&fbclid=IwAR098HPrek-3Zz_R8LZvFHFHPczCKUcIEHvQFKn6ngtWDWv0Z5HqnjGjzJY

      sekä itse huijaussivusto: https://www.facebook.com/happyartlife/

    • Anonyymi

      Facebook on EU:n omaisuutta . FB ylläpito meksettu tuomaristo --> no eu ja Panama rahat...

    • Anonyymi

      Aapuuuaa! Kuinka saan kännykkääni asetuksen " näytä käännös"?
      Jos kommentoin jonkun naamakirja juttua niin kuinka saan kommenttisi alle tämän kielen kääntämisen mahdollisuuden?

    • Anonyymi

      Netin ihmeellisiä aarteita ja helmiä.

      Minulla oli puhelimessa whatsapp- sovellus ja siinä alussa se alkoi tarjoilla myös facebookiin kirjautumista.
      Kokeilin sitten kirjautua maililla joka oli puhelimessa tilinä, vaikka en ollut tehnyt
      edes faceprofiilia.
      Facen kirjautumissivulla oli sitten ilmoitus että minulla on bannia koska olen rikkonut yhteisösääntöjä, kirjautuminen estettiin.

      Sähköpostiin ei ollut tullut mitään viestiä tapahtuneesta.

      Luulisi että face ilmoittaa maililla jos bannia paukkuu.

      Mistähän lienee kyse?

      • Anonyymi

        Juuri tuo widun tyrkyttäminen ärsyttää niin niin widusti!
        Facebook on myös alkanut widuttamaan, miksi joidenkin puolituttujen pitää pyytää Facebook kaveriksi jos eivät koskaan mitään kommentoi ja sama juttu whatsapin kanssa. Sitten jos ei hyväksy kaveriksi niin suuttuvat iki ajoiksi.


    • Anonyymi

      Jotenkin Facebook ruokkii päivityksillään toisten mielialaa

    • Anonyymi

      Facebook on yksi historian suurimmista huijauksista ja vakoiluohjelmista. FB tonkii kaikki tiedot koneeltasi, siis aivan kaikki, ja tallentaa ne omiin keskuksiinsa. FB kerää erittäin yksityiskohtaisia tietoja kirjautuneista henkilöistä ja tallentaa tiedot, eikä tietoja saa poistettua millään. Tällainen FB:n harjoittama tietojen keruu on laitonta ja se on moneen kertaan todettu rikolliseksi toiminnaksi mm. EU:ssa. EU ei voi mitään tällaiselle yritykselle koska EU:ssa ei ole munaa laittaa tällaista firmaa toimintakieltoon. FB rikkoo räikeästi ihmisoikeuksia ja yksityisyyden suojaa, ja samalla monien maiden tietosuojalakeja. Saas nähdä, koska joltain löytyy tarpeeksi munaa laittaa tällainen rikollista toimintaa harjoittava yritys totaaliseen kieltoon. FB urkkii jatkuvasti ihmisten henkilökohtaisimpia asioita ja kun kerran annat sille luvan, ujuttaa se koneellesi vakoiluohjelmia, jotka lähettävät kaiken tiedon koneeltasi FB:n palvelimille. Facebook on rikollinen yritys, ja sen toiminta on rikollista ja törkeää yksityisoikeuden loukkaamista.

      • Anonyymi

        Olen käyttänyt tietokoneita jotka esim ostanut kirpparilta valmiiden ohjelmointien ym kanssa.
        On ollut jopa valokuvia ja vaikka mitä niissä....
        Ei ole ollut omaa Windows systeemiä ikinä asentaakseni...
        Joten luuleeko facen kaltaiset systeemit asioiden olevan mun...
        Kiva kiva.......

        Entä kun käyttänyt jossain muualla tietokonetta käydäkseni facessa.....


    • Anonyymi

      Nyt FB:iin ei myöskään pääse enää katsomaan yhtään mitään ilman kirjautumista.

    • Itsellä on kyllä Facebook, mutta en juurikaan käytä sitä enää mihinkään muuhun kuin eri saiteille kirjautumiseen ja hyvin vähän yhteydenpitoon jos on aivan pakko. Siis vähän pakkopullaa minulle mitä sosiaaliseen mediaan tulee.

      Vuosi sitten Facebook menetti kyllä paljon käyttäjiä ja tällaisia postattiin aiheesta: https://youtu.be/Oh6iX6gDU6k

    • Anonyymi

      Huudan VITTU SAATANAT aaaaaaaa perkeleen jumalauta että VITUTTAA voisin fiksuna tyyppinä sen sijaan osallistua edes joskus näihin keskusteluihin enkä sanoa että kyrpää perseeseen esinahka takana

    • Anonyymi

      Liityin somen ihmeelliseen maailmaan jo 2007. Sen jälkeen on kaverit tullut ja mennyt. Nykyään tuntuu facebook harrastavan sensurointia ja muuta ärsyttävää. Harva jaksaa edes enään käyttää koko sivustoa. Itse roikun päivittäin selaamassa uutisvirtoja sivuilta jotka kiinnostavat. "kavereista" ei juuri uutta kuulu, ovat niin vanhoja ja väsyneitä.

    • Anonyymi

      Harva jaksaa edes enää käyttää koko sivustoa, sivusto on löytänyt uusia käyttäjiä. Minusta monella on pieni ilkeämielisyys ja ylpeys.
      olen tässä monesti ajatellut ja lueskellut, mun lapset 4 ja lastenlapset 9 eivät käytä rumia sanoja edes varkaista jotka varastavat heidän tavaroitaan.

      Toiset taas moittii , tuhtuu että jonkin satasen menetys olisi niin suuri juttu. Kaupasta saa uutta, hyvä kun lainaavat eivätkä tuo takaisin.

    • Anonyymi

      Zukkenberg on swllane pedofiili itsevaltias.... ampua pitäs

    • Anonyymi

      Facebook on lapsellisen ihmisten likakaivo.

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä.


    • Anonyymi

      Mutta miten sitten ystäväni eläkeläis nainen päsee kytää aikuisen poikani ystäviä? Sitenkö kun hänen tyttären mies sama firma ja ja meneekö tyttären miehen tilin kautta poikani 50v.tilille kytää ?Näkee siis mitä poikani näyttä hänen tyttären miehen tilillä eikö? Ainakin sen ryhmään henkilöt näkeekö?,Jotka sinä ryhmässä on?Koska selostanut esim.Tiedätkö kuinka vaikutus valtaisia ystäviä pojallasi on? ymm.Ystävääni ei siis kinostanut minä,vaan poikani ystävät? Asuu minusta noin 100km päässä! Joten en pidä hänen enää kontakti.Itse en F.B.Syystä. Asun yksin ja parhaat ystäväni kuoli korona aikana.Joten pelkään jäisin koukun F.B ja en enää ulkoilisi ym.Istuisin F.B koko päivän.Kuten niin moni eläkeläis nainen,itse kertoneet suoraan!. ystävälisen terv. mummo 69v. Helsinki 94.

    • Niin on.Olen ollut Facebookissa vuodesta 2008.

    • Anonyymi

      Yksi pahimmista paskoista.

      • Anonyymi

        Omaa kehitysvammaisen elämäänsä elävät ihmiset ovat facebookissa.


    • Anonyymi

      Onko Facebookin runsas kehysvalikoima poistunut, lopetettu? Jäljellä muutamia ei- mielenkiintoisia kehyksiä.

    • Anonyymi

      Tili poistettiin, pyysivät tunnistautumaan.... pyysivät sähköpostiosoitetta, laittoivat sinne viisi numeroisen koodin, lähetin sen heille.... tuli pyyntö matkapuhelimeen lähetetystä viisi numeroisesta koodista, lähetin sen heille.... sitten pyydettiin ottamaan valokuva, (jota voivat verrata tilini alkuperäiseen valokuvaan) jonka lähetin heille, sitten tuli viesti että emme voineet varmistaa henkilöllisyyttä??
      Miksei tuollainen firma voi käyttää pankkitunnuksien käyttämistä, ei tarvis arpoa henkilöllisyyksiä?

      • Anonyymi

        Poistimme tilisi käytöstä
        Tarkistimme tilisi ja tulimme siihen lopputulokseen, että se ei vieläkään noudata tilin luotettavuutta ja aitoa henkilöllisyyttä koskevia yhteisönormejamme.
        Et voi pyytää tämän päätöksen toista tarkistusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poistimme tilisi käytöstä
        Tarkistimme tilisi ja tulimme siihen lopputulokseen, että se ei vieläkään noudata tilin luotettavuutta ja aitoa henkilöllisyyttä koskevia yhteisönormejamme.
        Et voi pyytää tämän päätöksen toista tarkistusta.

        On kieltänyt Metan ulkopuolisten mainosten näyttämisen Epätosi
        Onko Digital Advertising Alliancen estämisen eväste läsnä jossakin selaimessa Epätosi
        On kieltänyt käyttäjän ja kolmannen osapuolen sivustojen välisiä vuorovaikutuksia koskevien tietojen käytön Epätosi
        Kielsi parisuhdetilannetietojen käytön mainosten kohdentamiseen Epätosi
        Kielsi uskonnollisten vakaumusten käytön mainosten kohdentamiseen Totta
        Kielsi kiinnostuksen kohteiden käytön mainosten kohdentamiseen Totta
        Kielsi koulutustietojen (oppilaitos, opiskeluvuosi, opintosuunta jne.) käytön mainosten kohdentamiseen Epätosi
        Kielsi työnantajatietonsa käytön mainosten kohdentamiseen Epätosi
        Kielsi työnimikkeensä käytön mainosten kohdentamiseen Epätosi
        Kielsi elämäntapahtumien käytön mainosten kohdentamiseen Epätosi
        Kielsi poliittisten kantojen käytön mainosten kohdentamiseen Totta
        On kieltänyt sijainnin affiniteettitietojen käytön mainosten kohdentamiseen Epätosi
        Kielsi kolmannen osapuolen tiedot käyttäjätasolla Epätosi


    • Anonyymi

      Tekoäly on toiminut "tehokkaasti", tuohon ei ihminen pysty?

    • Anonyymi

      Kuulostaa periaatteessa sanaleikiltä.
      Mark Zuckerberg
      Merkki imurivuori
      Suck tarkoittaa imeä.....suckers imureita...

      Ja eikös se facebook imuta dataa vuoren tavoin.....

      Toki saksan kielellä zucker tarkoittaa sokeria....mutta kuitenkin kuulostaa hieman muulta kyseisen miehen nimi.

    • Anonyymi

      Toivottavasti Facebook lopettaa toimintansa kokonaan ja vapauttaa samalla käyttäjät jotka eivät tiedä miten sieltä pääsee pois....

      Itselläni esim Suomi24 sähköposti faceen ja sähköposti lakkasi toimimasta.
      En muista myöskään facen salasanaa....
      Ymmärrys tietotekniikan kanssa hakusessa muutenkin...

      Pitäisi saada poistettua asioita sieltä jotka heikossa elämäntilanteessa sinne mennyt avautumaan..... ...psyyke oli romahtanut elämän traumaattisista tapahtumista ja jutut sen mukaisia.

    • Anonyymi

      vp tissari

    • Anonyymi

      Fasebook ei ole mitään aitoa .. lässytystä ja ylläpitäjä seuraa mitä sivuja lueskelet
      niin sinut niillä oletuksilla profiloidaan tiettyyn joukkoon joko olet meidän puolella tai meitä vastaan ...

    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1402
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1275
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1016
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe