CITROEN C5 2.0i SX Break AT

unnah-67

Olisin ostamassa tuollaista CITROEN C5 2.0i SX Break AT 2004 vuosimallia ajettu 72000.
Mitä kannattaa ottaa huomioon ja onko jollain kokemuksia kyseisestä autosta.

49

40846

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • järkevintä

      olisi, että kun heräät , alat ajattelemaan ihan jotain muuta autoa. Olen sitä mieltä, että Pösö 307. 607 ja C5 kilpailee huonoimman auton tittelistä Mikä on huonoin, sitä en tiedä.

      Ainakin merkkihuolto tulee tutuksi.

      • .....oliko sinulle kokemusta tästä autosta vai onko tuo vaan sinun "mielipide"?


      • järkevintä
        unnah-67 kirjoitti:

        .....oliko sinulle kokemusta tästä autosta vai onko tuo vaan sinun "mielipide"?

        Osaan kuule ajatella omilla aivoilla, sekä lisäksi olen paljon lukenut faktaa asiasta näiltä palstoilta.


      • järkevintä kirjoitti:

        Osaan kuule ajatella omilla aivoilla, sekä lisäksi olen paljon lukenut faktaa asiasta näiltä palstoilta.

        ..ja olen kanssa kysellyt semmoisilta joilla on kyseinen auto ja täältä laajentaa sitä tietoa.
        Täältähän ei tai en siis ole löytänyt kyseiseen autoon liittyvää muuta kuin bensan kulutuksesta.

        Ja edelleenkin kysyn sellaisilta joilla on oma kohtaisia kokemuksia kyseisestä autosta.

        ps:En otsikon mukaan kysynyt miten kunkin aivot toimii....


      • poika vaan
        unnah-67 kirjoitti:

        .....oliko sinulle kokemusta tästä autosta vai onko tuo vaan sinun "mielipide"?

        olen myynyt autoja 25 vuotta. Siinä ajassa oppii mistä autoista tulee kaupan jälkeen korjauskuluja ja mistä ei.

        Suosittelen jotain japsia, mutta itsehän päätöksen teet.


      • olet!

        Peugeot 607 on erittäin varmatoiminen auto. Ota asioista selvää ennen kuin jotain kirjoittelet.


      • Euroopan maassa
        poika vaan kirjoitti:

        olen myynyt autoja 25 vuotta. Siinä ajassa oppii mistä autoista tulee kaupan jälkeen korjauskuluja ja mistä ei.

        Suosittelen jotain japsia, mutta itsehän päätöksen teet.

        takaisinkutsujen määrissä japanilaiset merkit (Toyota) ovat uusien autojen osalta kärkisijoilla. Laatu on viime vuosina heikentynyt aikaisempaan verrattuna. Monet muut merkit ovat taas parantaneet laatuaan, erot ovat 2 - 3 viime vuoden aikana tasoittuneet ja kilpailu kiristyy, vanhat kokemukset ja perimätieto eivät enää täsmää.


      • kulkee hyvin
        olet! kirjoitti:

        Peugeot 607 on erittäin varmatoiminen auto. Ota asioista selvää ennen kuin jotain kirjoittelet.

        ...ainakin hinausauton lavitilla ne näyttää kulkevan ja hyvin viihtyvän.
        Alle kahdessa viikossa olen nähnyt jo kolme 607:aa hinausauton kyydissä, eikä yksikään ollut kolaroitu.
        Onneksi en koskaan kyseistä vekotinta ostanut, vaikka hinta/varustetaso niin houkuttelikin.


      • ammattiautoilija

        citikka c5 hdi ollu ajossa vuoden ja yks takalaakeri vaihdettu 270 000 mittarissa


      • ilu 4

        SANOO MIES JOKA MAKSAA AUTOSTA HELVETISTI JA EI TIEDÄ KUINKA HYVÄ JA LUOTETTAVA AUTO C5 ON AJAA


      • paljon ajava
        poika vaan kirjoitti:

        olen myynyt autoja 25 vuotta. Siinä ajassa oppii mistä autoista tulee kaupan jälkeen korjauskuluja ja mistä ei.

        Suosittelen jotain japsia, mutta itsehän päätöksen teet.

        että jo vuosikymmenien kokemuksella tiedetään että autokauppiaiden puheisiin ei juurikaan kannata luottaa.Niillä on halki historian huijarien maine.


      • Teukki
        unnah-67 kirjoitti:

        ..ja olen kanssa kysellyt semmoisilta joilla on kyseinen auto ja täältä laajentaa sitä tietoa.
        Täältähän ei tai en siis ole löytänyt kyseiseen autoon liittyvää muuta kuin bensan kulutuksesta.

        Ja edelleenkin kysyn sellaisilta joilla on oma kohtaisia kokemuksia kyseisestä autosta.

        ps:En otsikon mukaan kysynyt miten kunkin aivot toimii....

        Auto on mainio, kun haluaa mukavuutta matka-ajoon. Kaasunestejousitus on vanha älykäs ja varmasti toimiva ratkaisu, pellit ei ruostu, kuten monissa 2000 -luvun mersuissa, tilaa on yllin kyllin jne. Osta ihmeessä.


      • oon sun suuri fani
        järkevintä kirjoitti:

        Osaan kuule ajatella omilla aivoilla, sekä lisäksi olen paljon lukenut faktaa asiasta näiltä palstoilta.

        "Osaan kuule ajatella omilla aivoilla, sekä lisäksi olen paljon lukenut faktaa asiasta näiltä palstoilta."

        Jos oikeasti osaisit ajatella omilla aivoilla, huomaisit että tällä palstalla esitetty "fakta" tulee poikkeuksetta esson paarin nurkkapöydästä.

        Mutta siitä vaan salihousut jalkaan ja karjala-lippis päähän niin pääset samaan pöytään. Olethan jo suurikin autontuntija.


      • lukutaito
        oon sun suuri fani kirjoitti:

        "Osaan kuule ajatella omilla aivoilla, sekä lisäksi olen paljon lukenut faktaa asiasta näiltä palstoilta."

        Jos oikeasti osaisit ajatella omilla aivoilla, huomaisit että tällä palstalla esitetty "fakta" tulee poikkeuksetta esson paarin nurkkapöydästä.

        Mutta siitä vaan salihousut jalkaan ja karjala-lippis päähän niin pääset samaan pöytään. Olethan jo suurikin autontuntija.

        kunniaan... Ovat kirjoittaneet viestin 19.08.2007, elikkäs lähes kaksi vuotta sitten:) ja jos se citikkan aloittaja tuli ylipäätään ostaneeksi, niin on jo saattanut myydäkkin sen jo pois;)


      • stthydk
        ilu 4 kirjoitti:

        SANOO MIES JOKA MAKSAA AUTOSTA HELVETISTI JA EI TIEDÄ KUINKA HYVÄ JA LUOTETTAVA AUTO C5 ON AJAA

        Mistä ja kenen toimesta Ranskalainen auto on todettu puolueettomasti luotettavaksi?


      • Testit menossa.
        Teukki kirjoitti:

        Auto on mainio, kun haluaa mukavuutta matka-ajoon. Kaasunestejousitus on vanha älykäs ja varmasti toimiva ratkaisu, pellit ei ruostu, kuten monissa 2000 -luvun mersuissa, tilaa on yllin kyllin jne. Osta ihmeessä.

        Olen itsekin nyt farmariin ostossa ja c5 olen käynyt useampaa kattomassa, on ällistyttävän hyvä ajaa vertasin sitä muihin mb 290td farkku,bmw 530d farkku vm 2000. citikka päihitti leikiten ei jäänyt epäselvää noissa muissa ruostetta citikassa ei.Miinuksena citican automaatti diesel sellasta ei mitenkään osta. Mutta vielä katon saabin siis farkun.


    • on juuri

      tuollainen havittelemasi auto. Hän kehuu kovasti ja pitää sitä suhteellisen varmanakin pelinä. Joka päivä tulee n. 50 km ja ei ole korjaamolla ollut lainkaan oston jälkeen. Toisaalta hänellä ei ole ollutkaan kuin ranskalaisia autoja, joten vertailupohjaa ei hänelläkään ole. Eikun rohkeesti vain kauppoja tekemään...

    • HannesD

      Minä olen kuullut yhdestä erittäin huonosta ja yhdestä huonosta. Hyvästä en kertaakaan...
      Toinen noista oli entisen esimiehen liisari. Siinä oli käynnistymisongemia, ja sen vuoksi enemmän pajalla kuin käytössä...
      Toinen taas broidin kollega. Se taas tykkäsi nousta ja laskea itsekseen liikennevaloissa jenkkityyliin. Se kyllä tietääkseni saatiin korjattua.
      Lisäksi noissa on erittäin suuri hinnanpudotus. Varmaan suurin jonka tiedän.
      Mutta mukavia kyllä ovat. Eli jos saat oikein halvalla, etkä ole huolissasi korjauksista, niin eiköhän se ainakin jonkun muun auton voita...
      (En muuten ole varma tuosta automaatin kestävyydestä. Voi olla että muistan väärin, mutta takseissa on ollut ongelmia lootan kanssa.)

      • Juttelin tuossa kanssa yhden kaverin kanssa jolla samanlainen mutta 2005 ja 95000 ajettu eikä mitään vikaa.Mutta kiitos tiedosta.


      • patonkic5
        unnah-67 kirjoitti:

        Juttelin tuossa kanssa yhden kaverin kanssa jolla samanlainen mutta 2005 ja 95000 ajettu eikä mitään vikaa.Mutta kiitos tiedosta.

        mulla 2005 disel 160tkm ajanut autom(zf )
        ei mitään ihmeellistä vain normaalit huollot.
        noi jotka narisee ja haukkuu sitikoita ym
        ne ei ole edes ikinä omistanut sellaista.
        mm. sitikassa on takuu 2v.ilman km rajotusta moni merkki ei siihen pysty huom.ilman km raj.
        jousituksilla 250tkm muil autoil iskar alle 100th
        hinta kyllä putoo joka autos reilusti mutta taas on tilattu uus 5


      • heko heko
        patonkic5 kirjoitti:

        mulla 2005 disel 160tkm ajanut autom(zf )
        ei mitään ihmeellistä vain normaalit huollot.
        noi jotka narisee ja haukkuu sitikoita ym
        ne ei ole edes ikinä omistanut sellaista.
        mm. sitikassa on takuu 2v.ilman km rajotusta moni merkki ei siihen pysty huom.ilman km raj.
        jousituksilla 250tkm muil autoil iskar alle 100th
        hinta kyllä putoo joka autos reilusti mutta taas on tilattu uus 5

        ilman km rajaa, samoin Opelilla. Joten Citikan takuu ei ole mitenkään ainutlaatuinen.


      • edellinen
        heko heko kirjoitti:

        ilman km rajaa, samoin Opelilla. Joten Citikan takuu ei ole mitenkään ainutlaatuinen.

        mutta Japseilla onkin usein 3 vuotta ja 150tkm -useimmille tuo 3 vuotta on parempi.


      • ostos

        Tässä piilee pointti. Ranskalaiset ovat monesti hinta-laatusuhteeltaan _käytettyinä_ hyviä ostoksia, koska hinnasta on tuollaisessa kolme vuotta vanhassa jo tippunut iso osuus. Vikoja on kaikissa nykyautoissa, koska sähköisiä hilavitkuttimia on kaara kuin kaara pullollaan ja lisäksi autoja ei enää tehdä alunperinkään kestämään "isältä pojalle" kuten faarivainaan aikoihin...


      • papattajan ajuri
        heko heko kirjoitti:

        ilman km rajaa, samoin Opelilla. Joten Citikan takuu ei ole mitenkään ainutlaatuinen.

        on puhkiruostumistakuu 2v. Siis että 2:ssa vuodessa on takuuvarmasti reikä jossaki kohden. Muuten kärryn saa palauttaa.Eikä opeleista ny kannate puhuakaan silloin ku autoista puhutaan


    • Ei pahaa sanottavaa

      Minulla oli 2v ja n.50.000km tuollainen facelift-malli, eikä siinä ollut mitään ylimääräisiä ongelmia. Tuntuukin, että ne joilla ei C5:sta ole koskaan ollut ovat kaikkein kovimpia autoa arvostelemaan.

      Tuo VM-04 C5 jätti ADAC:n mukaan tielle harvemmin kuin esim Toyota Avensis, että siitä voi päätellä jotain kyseisen vuosimallin C5:n luotettavuudesta. C5:n laatu on muutenkin parantunut paljon vuodesta 2001.

      Käytettyä Farkku-C5:ta ostaessa tarkista ainakin avattavan takaluukunlasin toiminta ja jos automaattia meinaat, niin tarkista, että vaihteistoöljyt on vaihdettu vähintään 60.000:n välein.

      • 22vuotta sitruunalla

        Käytössä tällä hetkellä Xantia -00 farkku aj. 155tkm. Vaihtamassa tai hankkinassa myös Faceliftatun C5 farkkuun. Paljon on kehuttu, joten kun sopiva tulee kesän myötä niin omaksi vaan.

        "tarkista ainakin avattavan takaluukunlasin toiminta ja jos automaattia meinaat, niin tarkista, että vaihteistoöljyt on vaihdettu vähintään 60.000:n välein."

        AJoin tuossa yksi viikonloppu 3 farkkua kokeeksi ja yhdessä toimi takaluukun lasin avaus. Yleinen vika johon on olemassa edullinen korjaussarja. Vaihteisto öljyn vaihtoväliksi minulle suositeltiin 80tkm..

        Citroen kerho on kätevä tiedonhaku paikka josta löytyy työkseen Citroenin parissa touhuavia asiantuntijoita.


    • Ranskalaiset

      saa nakkikiskalta... eikä tuo sanonta kovin kaukana totuudesta ole. Arvostus käytettynä on heikkoa eli halvalla ainakin lähtee. Se onko halpa yleensä hyvää ja miksi arvostus on niin heikkoa... 1 1=

    • kokemukseni perusteella

      Mull oli 2.0i16v berline -03 uudesta kolme vuotta ja n. 80tkm ehdin ajelemaan. Keskikulutus jäi 8 l/100km, ja mitään suoranaista vikaa ei autossa tuona aikana ilmennyt. 20tkm välein määräaikaishuollot riitti. Pari kertaa niiden yhteydessä vaihdettiin takuuseen flektin vastus. Miinuksena tulee mieleen polttimojen vaihto, jota en onnistunut tekemään, ja sen takia jouduin pari kertaa käymään pikahuollossa.
      Miinusta myöskin ripeä arvon aleneminen, mutta käytettynä ostavalle ei liene niin suurta merkitystä...

    • ok...

      Mun entisellä tyttöystävällä oli tommonen -05 mallinen ajettu noin 60 tkm.

      Autossa oli huoltosoppari - normaaleilla huolloilla meni. Tosin parkkitutkan anturit vaihdettiin kerran.

      Mä olen ymmärtänyt, että noi uudet facelift mallit (joissa on erilaiset ajaovalonumpiot) olis luotettavampia kun ne vanhimmat.

      • juuu-

        mutta ok kuitenkin. Mun tyttöystävän sedän tädillä on ilman sopimusta tollanen ja ei muuta vikaa ku et kumi meni puhki.....


    • myös harkinnassa

      http://www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne/vikasarja/viat.jsp?id=1176

      Hesarin vikalista C5:n kohdalla ehdottomasti lyhyemmästä päästä. Sitikka on huomattavasti laadukkaampi nykyisin kuin moni vanha laatumerkki. Ei vedä Voortit, Tojotat ym. vertoja Sitikan laadulle ja ruostumattomuudelle.

      Käytetyn ostaja on hankkimassa ehdottomasti hinta-/ laatusuhteeltaan erinomaista kulkinetta.

      Jos et tiedä mitään autoista vie auto Autotohtorille tarkistukseen, niin saat vähän tukea ostopäätöksellesi.

      Ei yhtään huonompi valinta käyttöautoksi, tarkista hintataso vaikka nettiautosta/ Autotalli. comista ennen kauppojen tekoa.

    • Pohj.

      että olet ostamassa ranskalaista autoa. Siis vaihda valmistus maa ja säästä omia hermojasi, vuosien kokemus on!

      • ei tänä

        päivänä kannata hirveästi autoa valita, muut kriteerit ovat tärkeämpiä. Saksalaista VW:tä esim. valmistetaan ja tuodaan Meksikosta, japanilaista Toyotaa Turkista tai Englannista (moottorit tehdään vaikkapa Puolassa), ranskalaista Peugeot 207 ja 107 Slovakiasta, korealaisetkin Kiat tulevat Euroopasta jne. Niin ja saksalaisia Porscheja tehdään Suomessakin ja ruotsalaisia Volvoja Hollannissa. Perimätiedot viime vuosisadalta eivät enää pidä paikkaansa.


    • Kokemusta on.

      Itselläni on tämä auto, vuoden 2004 malli C5 2.0 Break Automaatti ollut yli 3 vuotta ja se toimii upeasti, lapsenvikoja ei ole ollut nyt ollenkaan. Aikaisemmin omistin täsmälleen saman auton vm. 2001 ja silloin jouduin korjauttamaan runsaasti pikkuvikoja, mutta tämäkin auto en edelleen perhepiirissä ja toimii nyt moitteettomasti. Kannattaa ostaa 2.0 litran koneella, pienempi on vähän laiskahko.

      Suosittelen lämpimästi; ihana jousitus, ylenpalttinen varustelu, mukava ajaa ja ehdottomasti luokkansa tilavin peräloota, jota osaan arvostaa kolmen lapsen kanssa liikkuessa! Maantielläkään ei hassumpi, kun muistaa painaa napista jämäkämmän sport-alustan päälle tuulisella ilmalla, jolloin sivutuuli ei haittaa.

      • monesta merkistä kokemusta

        omistan citroen c5 farmari hdi n vm2003 ja moitteettomasti on pelannu kullä laatu on kohallaan.


    • mukavuus kunniaan

      Mulla on 2003 1,8 koneella, mittarissa 187tkm. Vikoja ei pahemmin ole ollut. Kerran pyyhkimien automaattinen sadetunnistin temppuili, mutta pantiin kuntoon jollain ohjelmistopäivityksellä. Mutta näistä tällaisista varusteista saksalaisten autojen omistajat eivät tiedä mitään. Saksalaisissa taitaa olla vilkkukin lisävarusteena. Eipä se tunnistin ym. varusteet voi rikkoutua jos niitä ei ole.

    • C5:llä ajava

      Olen ajanut C5:llä nyt reilun vuoden. 2.0 bensa automaatti, vm. 2005. Autossa oli 30tmk kun sen sain, nyt on 75tkm. Vapaa autoetu, eli huoltokuluista en osaa kertoa.
      Plussat:
      - Halpa hankintahinta
      - Iso
      - Mukava

      Negatiivista: En tiedä, onko autoni ns. maanantaikappale, mutta ihmeen paljon on pajalla ollut.
      - Parkkitutka pimentynyt kerran puolessa vuodessa. Kun yksikin anturi pimenee, koko systeemi pimenee. Keväällä 2008 Veho sai vasta kunnolliset ohjeet anturien asennuksista, siihen asti ilmeisesti asennettu päin persettä mikä johtaa kosteusongelmiin ja häiriöihin.
      - Ongelmia kuskin oven ikkunahissin kanssa, pari kertaa korjailtu, satunnaisia toimintavikoja vieläkin.
      - Kerran kun tein täyskiihdytyksen 20->110 km/h ja nappasin vakionopeussäätimen päälle ennen kaasun nostoa, KAASU JUMITTUI POHJAAN. Vauhti olisi kiihtynyt huippunopeuteen ellei jarrulla olisi tapettu vauhtia. Vika esiintyi ainoastaan kerran, ja poistui tuolloin Windows-tyyppisellä konstilla: Virrat pois ja uudelleen käyntiin.
      - Märän sohjovallin (joka oli niin korkea että viisti pohjaa) yli ajettaessa (n. 60 kmh) pohjasta irtoili isoja muovisuojia. Varmaan kalliita. Uskomatonta.
      toiminoista jää toteuttamatta.
      - Vakionopeussäädin meni kerran epäkuntoon, vaati huoltokäynnin.

      Kummallisia ominaisuuksia:
      - Automaatti ei toimi jouhevasti: Täyskiihdytyksen jälkeen kun nopeasti nostaa kaasun kokonaan, isommalle vaihtaessa nykäisee tuntuvasti. Samoin ajoittain kun tulee tarve vaihtaa 2 vaihdetta pienemmälle (kaasu polkaistu pohjaan), auto miettii jopa sekunnin ennen kuin kiihdytys alkaa.
      - Automaatti ei kommunikoi vakionopeussäätimen kanssa: Jos muistissa on vaikka 80kmh, ja ajat 75kmh ja painat "hae nopeus muistista", auto ensin alkaa kiihdyttää ilman vaihteenvaihtoa ja saattaa vaihtaa pienemmälle esim nopeudessa 78kmh eli juuri ennen tavoitenopeutta. Sitten 1-2 sekunnin päästä vaihtaa takaisin isommalle. Tuo vaihto on täysin turha ja aiheuttaa epätasaisuutta ajoon.
      - Jos vakionopeussäätimen muistinopeuteen on pitkä matka (esim. muistissa 80 kmh, ajonopeus 50 kmh, muistista hakeminen aiheuttaa luonnollisesti pienemmälle vaihtamisen ja melko korkeat kierrokset. Tällöin käy niin että nopeus ei jää tavoitenopeuteen vaan menee joskus paljonkin yli (5...8 kmh), kunnes se sitten hakeutuu taas alaspäin oikealle tasolle.
      - Väyläohjauksen vuoksi monen laitekytkimen painaminen yhtä aikaa aiheuttaa sen että osa
      - Automaatti vain 4-portainen (= 80 -luvun tekniikkaa)
      - Pelkkää takasumuvaloa ei voi kytkeä, vaan joko pelkkä etusumari tai molemmat. Useinmiten tarvii pelkkää takasumaria (lumipölly, vesisumu moottoritiellä. merkinanto taaksepäin), pelkkää etusumaria ei tarvi juuri koskaan.
      - Yleinen laadun puute: Esim. kun oven heilauttaa kevyesti kiinni, laatuautoissa ovijousi huolehtii että ovi myös menee kiinni. Tässä useinmiten ovi menee "melkein kiinni". Joskus tosin menee ihan kiinnikin asti.

      Yleisesti ottaen, määräaikaishuolloissa käyttäminen ei ole mulle riittänyt vaan niiden välillä on pitänyt viedä vikojen vuoksi pajalle.

      • C5:llä ajava

        [oli teksti hypännyt tuossa edellisessä kirjoituksessani, tässä korjattu versio]

        Olen ajanut C5:llä nyt reilun vuoden. 2.0 bensa automaatti, vm. 2005. Autossa oli 30tmk kun sen sain, nyt on 75tkm. Vapaa autoetu, eli huoltokuluista en osaa kertoa.
        Plussat:
        - Halpa hankintahinta
        - Iso
        - Mukava

        Negatiivista: En tiedä, onko autoni ns. maanantaikappale, mutta ihmeen paljon on pajalla ollut.
        - Parkkitutka pimentynyt kerran puolessa vuodessa. Kun yksikin anturi pimenee, koko systeemi pimenee. Keväällä 2008 Veho sai vasta kunnolliset ohjeet anturien asennuksista, siihen asti ilmeisesti asennettu päin persettä mikä johtaa kosteusongelmiin ja häiriöihin.
        - Ongelmia kuskin oven ikkunahissin kanssa, pari kertaa korjailtu, satunnaisia toimintavikoja vieläkin.
        - Kerran kun tein täyskiihdytyksen 20->110 km/h ja nappasin vakionopeussäätimen päälle ennen kaasun nostoa, KAASU JUMITTUI POHJAAN. Vauhti olisi kiihtynyt huippunopeuteen ellei jarrulla olisi tapettu vauhtia. Vika esiintyi ainoastaan kerran, ja poistui tuolloin Windows-tyyppisellä konstilla: Virrat pois ja uudelleen käyntiin.
        - Märän sohjovallin (joka oli niin korkea että viisti pohjaa) yli ajettaessa (n. 60 kmh) pohjasta irtoili isoja muovisuojia. Varmaan kalliita. Uskomatonta.
        - Vakionopeussäädin meni kerran epäkuntoon, vaati huoltokäynnin.

        Kummallisia ominaisuuksia:
        - Automaatti ei toimi jouhevasti: Täyskiihdytyksen jälkeen kun nopeasti nostaa kaasun kokonaan, isommalle vaihtaessa nykäisee tuntuvasti. Samoin ajoittain kun tulee tarve vaihtaa 2 vaihdetta pienemmälle (kaasu polkaistu pohjaan), auto miettii jopa sekunnin ennen kuin kiihdytys alkaa.
        - Automaatti ei kommunikoi vakionopeussäätimen kanssa: Jos muistissa on vaikka 80kmh, ja ajat 75kmh ja painat "hae nopeus muistista", auto ensin alkaa kiihdyttää ilman vaihteenvaihtoa ja saattaa vaihtaa pienemmälle esim nopeudessa 78kmh eli juuri ennen tavoitenopeutta. Sitten 1-2 sekunnin päästä vaihtaa takaisin isommalle. Tuo vaihto on täysin turha ja aiheuttaa epätasaisuutta ajoon.
        - Jos vakionopeussäätimen muistinopeuteen on pitkä matka (esim. muistissa 80 kmh, ajonopeus 50 kmh), muistista hakeminen aiheuttaa luonnollisesti pienemmälle vaihtamisen ja melko korkeat kierrokset. Tällöin käy niin että nopeus ei jää tavoitenopeuteen vaan menee joskus paljonkin yli (5...8 kmh), kunnes se sitten hakeutuu taas alaspäin oikealle tasolle.
        - Väyläohjauksen vuoksi monen laitekytkimen painaminen yhtä aikaa aiheuttaa sen että osa toiminoista jää toteuttamatta.
        - Automaatti vain 4-portainen (= 80 -luvun tekniikkaa)
        - Pelkkää takasumuvaloa ei voi kytkeä, vaan joko pelkkä etusumari tai molemmat. Useinmiten tarvii pelkkää takasumaria (lumipölly, vesisumu moottoritiellä. merkinanto taaksepäin), pelkkää etusumaria ei tarvi juuri koskaan.
        - Yleinen laadun puute: Esim. kun oven heilauttaa kevyesti kiinni, laatuautoissa ovijousi huolehtii että ovi myös menee kiinni. Tässä useinmiten ovi menee "melkein kiinni". Joskus tosin menee ihan kiinnikin asti.

        Yleisesti ottaen, määräaikaishuolloissa käyttäminen ei ole mulle riittänyt vaan niiden välillä on pitänyt viedä vikojen vuoksi pajalle.


    • hrhtd

      Nuo ranskalaisviat ovat varmaan suurimmaksi osaksi puppuva ja on niitä vikoja jossain muissakin.

      Itse ajelen savolaisen perusrakastelijan autolla, harmaalla farmarivolvolla, jossa on kolmipisteturvavyöt.

      Älä osta auto järjellä vaan fiilispohjalta. uusi auto, jos osoittautuukin tylsäksi niin se on miltei yhtä vittumaista, kun auto, jossa on väitetysti paljon vikoja.

      osta rohkeasti auto, josta pidät niin olet pitempään tyytyväinen.
      Citikka, jolla on esim. yksi aikaisempi omistaja ja mittarissa 72000 ei voi olla hirveän huono auto.

      • C5:viat

        Omistan 2006/10 2l.moottorilla olevan C5:sen, Ostin auton noin 1,5v vanhana ajettu oli 29,000tkm.Maahantuojalta tuli kutsukirje huoltoon syy jäähdytysjärjelmän jonkun tiivisteen vaihto.Kutsu koski kaikkia tietynvalmistussarjan autoja.Korjaus johtui laatuongelmasta kyseisessa tiivisteessä,vaihto meni tetaan piikkiin.Tämänvuoden keväällä mittaristojouduttiin vaihtamaan kaikki mittarit näyttivät vääriä lukemia.
        Kilometrejä oli kertynyt noin 40,000 km.korjaus ei mennyt enää takuuseen.Korjaamolta haun jälkeen edelleenkään moottorin ja öljynlämpömittarit epäkunnossa sekä käynistysongelmia.Kojelaudassamoottorin häiriövalo alkoi palamaan eli Veholle takaisin.Happitunnistin ja jotain muitaki komponentteja uusittiin.Ei takuuseen auto yli-ikäinen.Korjaukset noin 800E. Jäähdytin alkanut vuotamaan,tihkuu ylhäältä säiliön alareunasta.Vehon korjaamolle reklamoin asiasta ei takuuseen.Auto täyttää citroenin laatuvaatimukset joten vaikuttaa siltä,että laatukäsitys Veholla ja Citroenin tehtaalla on hivenen eri,kuin kuluttajalla.


    • Zitröeen

      Automaatti voi olla akilleen kantapää jos eivät ole jo 2004 malliin saaneet tehtyä kunnon lootaa. Muuten voi saada rahalle vastinetta hyvin?

    • menneitä kesiä

      oh hoijaa

    • Gregory Peck

      Varmasti hyvä auto, tämä vanha malli. Varmasti antaa rahalle täyden vastineen.

    • korjaamolta tullut

      älkää hyvät ihmiset viekö citikkaa veholle ne eivät tiedä mitään sen korjauksesta itse käytän pientä korjaamoa joka on paljon vehoa halvempi ja tekee homman kerralla kuntoon etupyörän laakerin korjaustarjous veholla 450 e todellinen maksu oli 200 takalasi oli rikki piti tilata joku osa tehtaalta kestää noin kaksi viikoa todellisuus kaksi päivää auto käytössä sevää rahastusta kun ei vielä osata korjata.

      • munamieshgfa

        Onhan aina näitä mersu, skoda yms miehiä jotka tulee huutelemaan.. mutta isäni ajoi vanhalla seevitosella 500 000 eikä koskaan matkalle jättäny, pari kertaa laakerit vaan piti ääntä. Jotenkin ranskalaisista/italialaisista puhuessa (merkkifoorumilla!) aletaan haukkumaan automaattisesti.. voi jeesus. Ei topikin aloittaja sitä nyt halua "Hei älkää vastatko mun kysymykseen, vaan haukkukaa tätä autoa!"

        Itse suosisin subarua tai muuta japsia, mutta autot on vaan esineitä : ) ei kannata kovin kuumia tunteita käyttää jos puhutaan millasen esineen joku haluaa yms.. kyllä jokainen auto ajettavaksi on tehty.


      • KotiÄiti112
        munamieshgfa kirjoitti:

        Onhan aina näitä mersu, skoda yms miehiä jotka tulee huutelemaan.. mutta isäni ajoi vanhalla seevitosella 500 000 eikä koskaan matkalle jättäny, pari kertaa laakerit vaan piti ääntä. Jotenkin ranskalaisista/italialaisista puhuessa (merkkifoorumilla!) aletaan haukkumaan automaattisesti.. voi jeesus. Ei topikin aloittaja sitä nyt halua "Hei älkää vastatko mun kysymykseen, vaan haukkukaa tätä autoa!"

        Itse suosisin subarua tai muuta japsia, mutta autot on vaan esineitä : ) ei kannata kovin kuumia tunteita käyttää jos puhutaan millasen esineen joku haluaa yms.. kyllä jokainen auto ajettavaksi on tehty.

        ..Ainakin on C5 2004 vuosimallinen palvellut täysin uskollisesti koko ajan. Korjaamolla ei olla vierailtu olleskaan, huollot on säännölleen tehty. Ei voida moittia. Kulutus on pientä (Volvoon verraten, mikä oli edellinen meillä) ja tilat hyvät (5 henkinen perhe, lasten rattaat, harrastusvälineet, iso koira, ym ym) .

        Meillä on siis toiminut, hyväksi todettu, ei voida moittia.

        Ja tämä oli ihan kotiäidin mielipide, joka ei autoista muuten mitään välitä. Arvostan sitä että auto toimii kun pitää.. :o)


    • seriffivaihtoon2

      eo ole poistettu viestiketjuja,seriffiii

    • kiinnostunut5765757

      Kerro kokemukset?

      • Minatriksi

        Ja pakkasta maksimissaan -38c. Ei ongelmia ja lämpöä riittää hyvin. Kulutus kohtuullinen, jopa alle 7l/100km jos pitää vakkarissa matka-ajossa 87 nopeutena. Pohjoisessa ei ole moottoriteitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6263
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4006
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2416
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1960
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1413
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1316
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1087
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1060
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      996
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      971
    Aihe