Kannattaako osta Forfour

Kakkosautoksi

Olen tossa katellut Forfour kakkosautoksi.
Minkälaisia kokemuksia/ mielipiteitä ?

7

9335

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sff

      Pieneksi autoksi erinomainen. Valmistushan lopetettiin siksi että se oli niin kallis rakentaa ja siten siitä piti saada enemmän kuin vastaavan kokoluokan muista autoista. Kun hinnat laskettiin viime vuoden lopulla muita saman kokoluokan autoja vastaaviksi niin meni kuin kuumille kiville.

      Auto on jämäkkä ja mm. penkit ja hallintalaitteet paljon muita pikkuautoja parempia. Me ollaan oltu todella tyytyväisiä forfouriin nimenomaan kakkosautona. Muistan syksyllä koeajaessani, että rengastus vaikutti selkeästi jämäkkyyteen, Nokian talvirenkailla meno oli turhan letkua, Continentaleilla todella hyvä.

      • olli kuhta

        vaihtoon, niin itku tulee.


      • tulee itku
        olli kuhta kirjoitti:

        vaihtoon, niin itku tulee.

        Katselin juuri tuossa kehuttuja Saksalaisia automyyntisivuja, mistä saa halpoja autoja suomeen. Siellä ainakin vanhempi ja enemmän ajettu ForFour maksaa enemmän kuin minä maksoin uudesta. Eli mistä se itku tulee, jos ei kelpaa suomessa myydään saksaan.


      • sff
        tulee itku kirjoitti:

        Katselin juuri tuossa kehuttuja Saksalaisia automyyntisivuja, mistä saa halpoja autoja suomeen. Siellä ainakin vanhempi ja enemmän ajettu ForFour maksaa enemmän kuin minä maksoin uudesta. Eli mistä se itku tulee, jos ei kelpaa suomessa myydään saksaan.

        Enpä osaa sanoa siitä jälleenmyyntiarvosta, mutta kysehän olikin nimenomaan perheen kakkosautosta jolle löytyy eri perheissä erilaisia tarpeita.

        Me ei haluttu kakkosautoon panostaa vaatimalla siltä kaikkia mitä ykkösautossa on. Halusimme kuitenkin luotettavan ja mukavan auton, jota ForFour on ainakin toistaiseksi ollut. Kyseiseen autoon sai viime vuoden lopulla 4 vuoden takuun ja eipä tuossa kaupassa juuri mitään menetä vaikkei kukaan autoa muutaman vuoden päästä muka haluaisikaan.. on se siinäkin tapauksessa ollut edullista ja hyvää kulkua sen 15 tonnin edestä, jonka uusi auto varusteineen silloin kustansi.


    • For4 on kiva

      Vaimollani on Forfour ja sekä hän etä minä olemme olleet tyytyväisiä hyvinkin. Vanhoja autojamme olivat Ka ja Yaris, kaikki kolme osatettu uutena ja kyllä väistä for4 ollut ehdoton. Laadukkain, hauskin ja eniten isomman auton oloinen. Yhtään ainutta vikaa ei autossa ole ollut. Auton muodokkuden huomaa vasta kun alkaa vahaamaan autoa, siinä ei paljon suoraa ulkopintaa ole, ihan kiva sinänsä.

      • Kateellisten panettelua..

        Itselläni on ollut 20 autoa muutaman vuoden sisällä. Kolme niistä on ollut forfoureja.

        Ainakin oma yksilöni (Suomen hienoin?) tarjoaa hintaansa nähden mielestäni erittäin hyvän vastineen rahoille. Miettikää nyt: panorama-katto, esp, ohitusvilkku (ja sivuvilkut nykytrendin mukaan peileissä!), 6-pykäläinen tiptronic-automaattivaihteisto, tupla-alut, nahkaverhoilu, varashälyytin, ajotietokone rattisäätimin, turvatyynyt ja turvaverhot, keskikyynärnoja, sähköpeilit, sähköikkunat edessä ja takana, tavaratilan peite, sadetunnistin ja automaattisesti pimeän tunnistavat mittarivalot, Kiihtyvyys 9,8 s. 100 km/h, kääntyvät ja liikkuvat takapenkit, automaattinen takalasin pyyhin peruuttaessa ym ym ym. Maksoi saman, kuin mikä tahanasa pikkusportti, mutta tarjoaa edustusautojen varusteet ja tehot dieselin taloudellisuus ilman veroja. Että sanoisin kateellisten puheiksi, jos tätä yhtälöä arvostelevat..Sorry, mutta näin on!


    • n.27.hki

      itse ostin ensimmäiseksi autokseni smart forfour auton eli minulla ei ole paljoa kokemusta muista autoista, mutta olen ollut erittäin tyytyväinen autooni, vaikka se on jo 10 vuotta vanha!
      -Auto on näppärän kokoinen, en ole mikään paras parkkeeraaja ja silti auto jotenkin aina mahtuu ruutujen sisälle, vaikkei se ihan suorassa olekaan :D
      -pienestä koosta huolimatta sinne mahtuu suuriakin huonekaluja, kun laskee takapenkit nurin.
      -se kuluttaa vähän bensaa, jostain kuulin, että siinä on sama moottori kuin joissain moottoripyörissä?
      -tyylikäs muotoilu ja kattoikkunat!
      -sillä on mukava ajaa
      -erittäin luotettava
      olen tosi tyytyväinen ostooni!
      <3

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2663
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1432
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1431
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1189
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1070
    Aihe