Mamba 29 tai Siesta 32

Veneenvaihtaja

Osaatteko sanoa mitään otsikon veneistä? Molemmat näyttävät olevan noin 30-35 000€ hintaluokassa olevia -80 luvun veneitä.

16

3174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eikka

      Itse katselen myös noin 32-34 jalkaisia purjeveneitä ostomielessä, ja minusta Siesta on aika kapea (2,65) pituuteen nähden, Mamban leveyttä en muista. Molemmat ovat minusta suht. laadukkaita veneitä...

      • tieppo

        Mamba on asuntovaunu ja Siesta on purjevene. Siestan leveys muistaakseni 2,80 m. Becker vs. Södegren.


    • Joakim

      Siesta on hyvin vastaava kuin Inferno 31, joka ehkä on paremmin tuttu. Purjehtivat eri oloissa lähes identtisesti ja erinomaisesti, ovat hyvin samannäköisiä ja molemmat on hyvin tehty. Suurin ero on sisustuksessa, joka Siestassa on "vanhanaikainen" eli ei takahyttiä (leveä pistopunkka on) eikä vessakoppia takana (laipiovessa). Oikea leveys on 2.78. Hyväkuntoinen Siesta maksaa tosiaan tuon 30-35 k€, mutta useita on myös myyty hiukan alle, halvimmat tietämäni alle 27 k€. Yhden meinasin syksyllä ostaa vajaalla 35 k€, mutta auntoasiat menivät edelle.

      Siestassa oli ainakin yksi vika eli peräsin, joka jäi suunnittelijalta liian lyhyeksi (koskee myös monia muita 80-luvun alun Södergren veneitä). Useisiin on tehty ~20 cm jatkopala tai kokonaan uusi peräsin.

    • Veneenvaihtaja

      Kiitoksia vastauksista. Ei ole helppoa tämä veneenvaihto :-)

    • kake

      Mamba on kömpelö karavaanarin vene, osta Siesta.

      • Sofia1989

        Tänään purjehdimme bavaria 38 rinnalla 20 mailia samaa vauhtia, kryssiä ja sivutuulta, tuuli 5-7 m/s . En luonnehtisi mambaa kömpelöksi.


      • Joakim1
        Sofia1989 kirjoitti:

        Tänään purjehdimme bavaria 38 rinnalla 20 mailia samaa vauhtia, kryssiä ja sivutuulta, tuuli 5-7 m/s . En luonnehtisi mambaa kömpelöksi.

        Mamba 29:n LYS-luku on 1,06 ja Bavaria 38 1,15-1,19 (tai Bavaria 38 Match 1,29-1,33) varustuksesta riippuen. Jos nuo menevät samaa vauhtia keskituulesssa, on toista purjehdittu huomattavan paljon paremmin tai sen purjevarustus, pohjan kunto jne. ovat olleet aivan eri luokkaa.


      • toppiriki

        Tämä on just se juttu, Bavarioista puhuttaessa.
        Minulla on samoja havaintoja omassa historiassa eli että surkeaksi luokitellulla skandilla pärjää vauhdissa isolle ja teoriassa ylivoimaisesti paremmalle Baijerilaiselle.


      • Joakim1
        toppiriki kirjoitti:

        Tämä on just se juttu, Bavarioista puhuttaessa.
        Minulla on samoja havaintoja omassa historiassa eli että surkeaksi luokitellulla skandilla pärjää vauhdissa isolle ja teoriassa ylivoimaisesti paremmalle Baijerilaiselle.

        Osaava purjehtija hyvässä kunnossa olevalla veneellä pysyy toki helposti 10-20% nopeampien veneiden vauhdissa, jos niitä purjehtii keskimääräinen tai varsinkin sitä vähemmän vauhdista kiinnostunut tai vauhdinpitoa osaava. Kilpailuissa kärkipäähän pääsevästä LYS ~1,10 veneestä ei kesälomilla mene ohi kuin toinen kilpailuissa pärjäävä vene.

        Ehkä Bavarioiden omistajat kuuluvat keskimäärin tuohon vähemmän vauhtia pitävään porukkaan, mutta joukossa on kisoissakin erinomaisesti pärjänneitä ja muuten hyvää vauhtia pitäviä. Mainittua Bavaria 38:ia en muista kenenkään aktiivisesti kilpailuttavan, mutta esimerkiksi 33:lla ja 42:lla ja tietysti Matcheillä on oltu monissi kisoissa kärkipäässä.


    • SiestaaUseinIhaillut

      Siestan peräsinlapa on aivan oikean kokoinen. Suuri ison pinta-ala aikaan saa slöörissä tunteen, että lapa ei pidä. Oikein latistettuna peräsin pitää mainiosti.
      Siesta tykkää purjehtimisesta. Parhaimmillaan se on kurssissa ja myöhäisellä. Nopeus ja hallittavuus kohdallaan. Taisi viime vuonna (2016) voittaa vielä Tallinna-kisankin. Aika hyvin vanhalta venemallilta.

      Osta siesta

      • maraw

        Siesta 32 super meripursi kaikissa keleissä. Pärjää kisoissa vieläkin tosi hyvin. Kökoluokkansa paras. vettä.mahd> Avance 33. Hinnat pysyy: hyvät yksilöt 27-31000.


    • MistäNäitä

      Ehkä veneen vaihto tai -ostopäätös on syntynyt 14 vuoden aikana jos on yleensäkään syntyäkseen..?! Tai ehkä alkup. kysyjä purjehti juuri tuota 38 bavaa..

    • Tahvo12

      Totta. Aika vanha aloitus. Tosin 14 vuotta sitten ostettu bava lienee jo kaatopaikkakunnossa

      • makkarasalaatti

        Ei vielä, mutta ne natisee jo kovasti. Sen verran on delaminaatiota sandwichissä.


      • itseasiassa_

        Tällä linkin Bavalla tuntuisi olevan tähän mennessä jo melko pitkä kestotesti kuljettuna:

        http://ruffe.fi/fi/vene


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2606
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1143
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe