Hauiksen treenaus kotona

Olen laiha mies ja olen aloittanut hieman treenaamaan hauista kotona tavallisilla käsipainoilla. En aio bodariksi joten yritän vaan saada hieman näköä käsivarsiin. Mitä mieltä ootte tälläsesta ohjelmasta.

Teen joka päivä 6.7 kg x 40. Ja yleensä 5 sarjaa.

Eli mitä mieltä?? Pitäskö painoa olla enemmän. Toi 40 on tällä hetkellä aika max mihin pystyn yhteen menoon.

Teen joka toinen päivä niin että paino on pystysuorassa
Ilmianna
Jaa

12 Vastausta


Aika outoa tuollainen hauis-bodaus. Mahtaako sellaisella saada mitään näkyvää aikaiseksi...
Ulkonäköä et kyllä saa muutettua mihinkään suuntaan, jotain vaivoja sensijaa voi tulla tuollaisesta hinkkaamisesta. Lopeta suosiolla alkuunsa.

Ala mielummin vaikka vetelemään leukoja.

Leuanveto ja pystypunnerrus voisi olla aika hyvä liikepari, jolla koko yläkroppa saa treeniä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
tuo leuan veto on kyllä todella tehokasta! Minulla on selkä ihan sairaan näköinen se näyttää kuin bodaajalla no enkö mä nyt oo :):) Nooh leuan vetoja mieki kannatan todella

Tee leleällä ja kapealla niin kapealla otteella kuin saat ja nosta itsesi rauhallisesti ylös :) minä käyn aina joka pvä illasta lenkillä joskus pimeällä 21.oo aikoihin :) ja teen siellä kentällä telineessä 10 leuan vetoa ja sitten pidän 5 minsaa taukoo ja sit taas
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Raahkan kanssa, että pelkkä hauistreeni on kyllä a) turhaa b)ajan haaskausta c) siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Jos kerran treenataan jotain tiettyä lihasta tulisi sitä vastakkaistakin lihasta treenata eli tässä tapauksessa ojentajia. Näyttävät ja treenatun näköiset käsivarret ovat ennen muuta paljon muutakin kuin suuri hauis (jota yleisimmin ylitreenataan suhteessa ojentajiin). Pahimmassa tapauksessa päädytään lopputulokseen, että käsivarsi ei toimi kunnolla, kun suuri hauis ottaa vastaan ja olematon ojentaja ei toimi samassa suhteessa. Sekä venyttelyt on laiminlyöty.

Kotona voi tehdä monenlaisia lihaskuntoliikkeitä, joita tässä on turha lähteä luettelemaan. Lainaahan kirjastosta esim. Aleksi Niemen kirja: Menestyjän kuntosaliharjoittelu ja ravitsemus. Siinä oivaa perustietoa liikkeistä, treenistä sekä ruoan merkityksestä treeniin.

Kaikessa treenaamisessa luonnollisesti oleellisinta on oikea suoritustekniikka sekä oikein koostettu treeniohjelma. Nämä yhdistettynä riittävään ja oikeanlaiseen ravintoon ja lepoon tekevät tulosta pitkällä tähtäimellä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Asensin kotona leuanvetotangon oven karmien väliin. Juuri kun pääsin hyvään vauhtiin treenauksessa, huomasin että karmit antaa ihan törkeesti periksi. Kaiketi opiskelijatalo on rakennettu niin halvalla, ettei ne tommosta kestä. Arvatkaa vaan ketuttaako?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Minä en kuitenkaan omista käsipainoja kotona muttä käyn salilla joka toinen pvä ja pidän viikon loppuisin taukoa :) Teen 10 kg painoilla ja tuloksia on tullut minulla on todella lihaksikkaat käsi varret :)
Ilmianna
Jaa
jos haluat lihasmassaa, pidä toistot 5-15 välillä. tuollaiset 40 toiston sarjat parantaa vain lihaksen hapenottokykyä, mikä taas ei näy lihaskasvuna. toki aina sillon tällön on hyvä tehdä myös hyvin pitkää sarjaa, mutta pääasiassa lyhyttä. painavemmat puntit kehiin siis.

toiseksi jos joka päivä hinkkaat hauista, se ei ehdi palautumaan missään välissä, eikä näin kasvamaan. sen sijaan hauislihas ja etenkin jänteet voi tulehtua.

kolmanneksi hauis on 1/3 käsivarren tilavuudesta, 2/3 on ojentajaa. olisiko syytä treenata myös niitä?

neljänneksi, mitä hyötyä on näyttävistä käsivarsista jos muu kroppa on luuta ja nahkaa?
Ilmianna
Jaa
Mun mielestä toi 40 on ihan liikaa. Tekisit mieluummin lyhyempiä sarjoja. Esim. 8-12 krt (max. 15) ja isommalla painolla. Tarkoitus kai on kasvattaa lihasta eikä lihaskestävyyttä. Toki siinäkin lihas vähän kasvaa. Treenaatko ojentajia ollenkaan? Tai olkapäitä? Tai muuta? Vai pelkästään hauiksia?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Itse treenaan pikajuoksua. Treenejä on se 5-7 kertaa viikossa. Olen nyt iltaisin tehnyt lisä reeninä 13kg käsipainolla sen 2x15. Ojentajia 2x20. Kasvaako hauis ja ojentajat miten nopeaa tällä menolla? Kyllä minulla tulee puntisalilla käytyäkin viikottain mutta pelkän tuon ilta treenien vaikutus kiinnostaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
iltatreenaaja kirjoitti:
Itse treenaan pikajuoksua. Treenejä on se 5-7 kertaa viikossa. Olen nyt iltaisin tehnyt lisä reeninä 13kg käsipainolla sen 2x15. Ojentajia 2x20. Kasvaako hauis ja ojentajat miten nopeaa tällä menolla? Kyllä minulla tulee puntisalilla käytyäkin viikottain mutta pelkän tuon ilta treenien vaikutus kiinnostaa.
Jaa kasvaako... laske toistomääriä 8-10 ja sarjatoisot kolmeen, eli vaik hauis 3x8-10 Ja totta on, että jos treenataan yläkroppaa, tässä tilanteessa hauista, on muidenkin suhdelihasten saatava treeniä, kuten mainittu ojentaja. Sitä on hyvä treenailla vaikka vipunostoilla Leuanveto kapealla otteella on aina nannaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Jaa, että joka päivä hauista? Onneksi painot on noin pienet, sillä tuossa ei kyllä kasva, kuin vi**tus. Mitään
hyötyä tuosta ei ole, sorry.

"En aio bodariksi". Ole huoleti-ei tuolla treenillä ole mitään mahdollisuuttakaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Suosittelen mielummin pakkista.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Olen tehnyt siivous töitä noin vuoden verran. Kuntoni on kohonnut melko paljon. Naisten työt ovat todella voimia kasvattavia. Työkaverini, hiukan minua vanhempi rouva on selvästi minua vahvempi. Hän kantaa raskaita suuria jätesäkkejä vaivattomasti kun minä joudun niitä kantamaan viimeisillä voimillani. Hän on ollut tukkukaupan varastossa töissä ja nostellut paljon tavaroita, sanoi sieltä saaneensa voimaa. En ole vielä ehdottanut kädenvääntöä hänen kanssaan mutta häviäisin hänelle. Olen 50 vuotias ja liikkunut melko vähän. Kyllä nuorillakin tytöillä voimaa on, olisi kiva kokeilla voimia tyttöjen kanssa.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Hauiksen treenaus kotona

Olen laiha mies ja olen aloittanut hieman treenaamaan hauista kotona tavallisilla käsipainoilla. En aio bodariksi joten yritän vaan saada hieman näköä käsivarsiin. Mitä mieltä ootte tälläsesta ohjelmasta.

Teen joka päivä 6.7 kg x 40. Ja yleensä 5 sarjaa.

Eli mitä mieltä?? Pitäskö painoa olla enemmän. Toi 40 on tällä hetkellä aika max mihin pystyn yhteen menoon.

Teen joka toinen päivä niin että paino on pystysuorassa

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta