Liian kireä peräaukko

Siccilina

Onko muilla vastaavaa ongelmaa? Uloste ei mahdu kunnolla ulos peräaukosta. Vaivbana ei ole ummetus, sillä uloste on pehmeää, mutta tulee ulos vain ohuena nauhana. Lopulta sitten iskee kamala vesiripuli pari kertaa viikossa, jolloin suolisto tyhjenee.

Lääkärin mukaan peräaukkoa voidaan laajentaa katkaisemalla sulkijalihasta hieman, mutta saattaa aiheuttaa ilman (ja joskus mutta harvemmin ulosteen) pidätyskyvyttömyyttä. Onpa sitten hienoa piereskellä missä tahansa yhtäkkiä hallitsemattomasti. ongelma on ihan hirveä ja ajaa kohta totaalierakkouteen, kun sosiaalinen elämä kärsii.

8

5148

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ollut vastaavaa..

      oireilua..eli uloste on pehmeää, mutta silti täysin ohutta nauhamaista ihan niin kuin suolessa olisi joku tukkona joka ei päästä massaa normaali paksuisena...oli jotenkin sellaista sittaista niin kuin ei kunnolla edes kulkisi suolistossa...välillä olin itsekkin ripulilla tätä kaikkea kesti toista kuukautta ennen kuin hakeuduin lääkäriin..todettiin laktoosi-intoleranssi...vaihdoin maitotuotteet laktoosittomaan ja nyt ulostemassa on ollut normaalia eli ei enää nauhamaisuutta eikä ripulia (paitsi jos erehdyn syömään runsaasti maitopitoista!)

      Onko sinusta otettu laktoosi tai keliakia verikokeita missään vaiheessa?

    • tehtiin vuosi sitten

      sulkijalihaksen osittainen katkaisu. Kipuongelmat peräpäässä on hävinneet ja ulostusvaivaa ei ole, kun pidän Visiblin-jauheella mahan sopivan löysänä.
      Voin suositella leikkausta, en yhtään pelkää pidätyskyvyn laskua. sellaisesta ei ole tietookaan, pelkkää pelottelua...

      • Siccilina

        En käytä ollenkaan maitotuotteita, joten siinä mielessä tuskin on laktoosi-intoleranssia.

        Miten palauduit tuosta leikkauksesta? Olitko kipeä pitkään? Eikö ole tullut mitään ilman pidätysongelmaa? Huomaatko vessassa käydessä, että peräaukko olisi löysempi? Oletko muuten mies vai nainen? Itse olen nainen ja lääkärin mukan naisen sulkijalihas on anatomisesti lyhyempi eli pidätysongelmat on naisilla todennäköisempiä jos tuollainen leikkaus tehdään.


      • Anonyymi
        Siccilina kirjoitti:

        En käytä ollenkaan maitotuotteita, joten siinä mielessä tuskin on laktoosi-intoleranssia.

        Miten palauduit tuosta leikkauksesta? Olitko kipeä pitkään? Eikö ole tullut mitään ilman pidätysongelmaa? Huomaatko vessassa käydessä, että peräaukko olisi löysempi? Oletko muuten mies vai nainen? Itse olen nainen ja lääkärin mukan naisen sulkijalihas on anatomisesti lyhyempi eli pidätysongelmat on naisilla todennäköisempiä jos tuollainen leikkaus tehdään.

        Tunkee jikainen sen sukupuoliriippuvaisuuden tässä asiassa perseeseensä.. Tästä anaalifissaali perseestä ei liiku edes ilma


    • crohnPotilas

      Minulle tehtiin ko. sulkijalihaksen pieni leikkaus kymmenen vuotta sitten. Oireet samoja. Luulenpa, että syy löytyy itse suolesta. Minulla todettiin Crohnin tauti, kun oireet jatkuivat. Suosittelen tarkempaa tutkimusta. Kuituvalmisteiden syönti voi tuottaa jopa lisää oireita.

    • Anonyymi

      itellä ei ole ollu mitään ongelmaa asian kanssa, mutta tuli mieleen kun armeijan alokas tarkastuksessa lääkäri tunnusteli peräaukkoni ja sanoi hoitajalle että ompa alokkaalla tiukka peräaukko, sitten lääkäri kysyi minulta onko ollut ulostamis ongelmia

    • Anonyymi

      no mitäs hoitaja siihen sanoi?

      • Anonyymi

        Hoitaja sanoi ei tai juu


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5630
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3567
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1692
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1690
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      91
      1156
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1119
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      828
    Aihe