Taivalkoskella

monesti ihaillut

Jokijärven Vittuoja, se on kaunein paikka!

121

7655

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Seon

      Se on kiva oja, joka kesä näen sen.
      Olen siinä uinutkin ja sen rannalla piilottanut lihaa kissalta!

      • ootteko

        Eikö teillä muuta järkevää keskustelua ole?
        Minkälaisia ihmisiä Taivalkoskella asuu, onko työttömiä paljon? Onko mahdollista saada töitä sieltä?


      • Työläinen23
        ootteko kirjoitti:

        Eikö teillä muuta järkevää keskustelua ole?
        Minkälaisia ihmisiä Taivalkoskella asuu, onko työttömiä paljon? Onko mahdollista saada töitä sieltä?

        Taivalkoskelta EI kannata lähteä töitä etsimään. Kannattaa mennä lähikuntiin töihin. :)
        itse olen töissä Pudasjärvellä.

        Mutta muuten Taivalkoski on ihan kaunis ja ihana paikka. Koitilassa on ratsastusmahdollisuus ja ihania hevosia. :)

        Muutenkin ihana paikka! Suosittelen...


      • ja perslävet
        Työläinen23 kirjoitti:

        Taivalkoskelta EI kannata lähteä töitä etsimään. Kannattaa mennä lähikuntiin töihin. :)
        itse olen töissä Pudasjärvellä.

        Mutta muuten Taivalkoski on ihan kaunis ja ihana paikka. Koitilassa on ratsastusmahdollisuus ja ihania hevosia. :)

        Muutenkin ihana paikka! Suosittelen...

        No niissä mitättömissä ja surkeissa lestadiolaisvoittoisissa tuppukylissä sielläpäin ei yhdessäkään ole mitään kaunista. Ne kaikki sijaitsevat AIVAN KESKELLÄ ei mitään ja luonnollisesti siellä ei ole edes töitä liiemmälti tarjolla. Seutuhan on tunnettua suurtyöttömyydestään.


      • änkyrää
        ja perslävet kirjoitti:

        No niissä mitättömissä ja surkeissa lestadiolaisvoittoisissa tuppukylissä sielläpäin ei yhdessäkään ole mitään kaunista. Ne kaikki sijaitsevat AIVAN KESKELLÄ ei mitään ja luonnollisesti siellä ei ole edes töitä liiemmälti tarjolla. Seutuhan on tunnettua suurtyöttömyydestään.

        Työttömyyttä, alkoholistikylä löytyy esim. ns. "apinatalosta". Siellä voit vierailla vapaasti, ovet auki joka asunnossa yötä päivää. Siellä otetaan vastaan "kuokkavieraita" mielellään, jos vain on viinalasti mukana. Taivalkoski on muuten kaunis paikka, mutta ns. paikkakunnan juopot pilaavat ilon käydä siellä, koko ajan kerjäämässä joka nurkalla, jolla vain näyttää olevan rahaa. Alaikäisiä lapsiakin näkee jo kurjassa kunnossa kylillä ja sopimattomaan yöaikaan, silloin pitäisi jo olla nukkumassa ja tutti suussa.


      • maailmalleko
        änkyrää kirjoitti:

        Työttömyyttä, alkoholistikylä löytyy esim. ns. "apinatalosta". Siellä voit vierailla vapaasti, ovet auki joka asunnossa yötä päivää. Siellä otetaan vastaan "kuokkavieraita" mielellään, jos vain on viinalasti mukana. Taivalkoski on muuten kaunis paikka, mutta ns. paikkakunnan juopot pilaavat ilon käydä siellä, koko ajan kerjäämässä joka nurkalla, jolla vain näyttää olevan rahaa. Alaikäisiä lapsiakin näkee jo kurjassa kunnossa kylillä ja sopimattomaan yöaikaan, silloin pitäisi jo olla nukkumassa ja tutti suussa.

        Siis ei ikinä taivalkosken suuntaan. Olen kyllä kuullutkin tämän tapaisista asioista, naiset ovat siellä aika lailla alkoholisoituneita.
        Lähden siis miehen hakuun toiselle paikkakunnalle, adios.


      • vauvaraukat
        maailmalleko kirjoitti:

        Siis ei ikinä taivalkosken suuntaan. Olen kyllä kuullutkin tämän tapaisista asioista, naiset ovat siellä aika lailla alkoholisoituneita.
        Lähden siis miehen hakuun toiselle paikkakunnalle, adios.

        Kauhistuttaa jo ajatus lapsista, jotka täällä joutuvat näkemään äitinsä humalassa, sitähän se yksinhuoltajien äitien elämä on täällä ja kaverit pörrää ympärillä.


      • ohi kulkeva työmies
        Työläinen23 kirjoitti:

        Taivalkoskelta EI kannata lähteä töitä etsimään. Kannattaa mennä lähikuntiin töihin. :)
        itse olen töissä Pudasjärvellä.

        Mutta muuten Taivalkoski on ihan kaunis ja ihana paikka. Koitilassa on ratsastusmahdollisuus ja ihania hevosia. :)

        Muutenkin ihana paikka! Suosittelen...

        kaunis paikka.
        Töitä ei ole.
        Ihmiset valtaosa mukavia.
        Mutta sitteen ikään ja asemaan katsomatta Taivalkoskella on auto terroristeija,jotka päivät ja yöt
        rälläävät romuillaan ympäri kylää.
        Vanhat juntit seisoo torin ympärillään romujensa kanssa,tukkivat torin ja kulkutiet ja nuoriso ajaa kylää ympäri.
        Missään ei ole niin paljon autoilevia idiootteja.


      • tkoskinen
        ohi kulkeva työmies kirjoitti:

        kaunis paikka.
        Töitä ei ole.
        Ihmiset valtaosa mukavia.
        Mutta sitteen ikään ja asemaan katsomatta Taivalkoskella on auto terroristeija,jotka päivät ja yöt
        rälläävät romuillaan ympäri kylää.
        Vanhat juntit seisoo torin ympärillään romujensa kanssa,tukkivat torin ja kulkutiet ja nuoriso ajaa kylää ympäri.
        Missään ei ole niin paljon autoilevia idiootteja.

        Autolla ajelu ei taida olla laissa kiellettyä jos kuskilla on kortti ja vielä selvin päin sekä auto katsastettu. Myönnettäköön että paikallinen vireä ammattikoulutus tuo liikennettä yöhön. Olen itse kyllä myös miettinyt, miksi Kalle Päätalon toria saada sellaiseksi, että siitä ei voi ympäri/läpi ajaa.


      • eikö itseä haittaa
        tkoskinen kirjoitti:

        Autolla ajelu ei taida olla laissa kiellettyä jos kuskilla on kortti ja vielä selvin päin sekä auto katsastettu. Myönnettäköön että paikallinen vireä ammattikoulutus tuo liikennettä yöhön. Olen itse kyllä myös miettinyt, miksi Kalle Päätalon toria saada sellaiseksi, että siitä ei voi ympäri/läpi ajaa.

        Ei se ole laissa kieletty.Kysyn sinulta kuitenkin onko se järkevää?
        otetaanko siinä naapuri huomioon? jne.
        Olen vuosikymmeniä käynyt säännöllisesti Taivalkoskella ja tiedän ja tunnen,että
        esim.torilla pyörivät ukot on täysiä "juntteja" käytökseltään ja ajatuksiltaan.
        Nuorison olisi syytä säästää bensa-rahat ja käydä katsomassa,että maailmassa on muutakin kuin rumat rautalevyt torin ympärillä.(jos ne on taidetta,olen napoleon)-
        Oletko itse torijuntti
        vaan autolla rällääjä?


      • tkoskinen
        eikö itseä haittaa kirjoitti:

        Ei se ole laissa kieletty.Kysyn sinulta kuitenkin onko se järkevää?
        otetaanko siinä naapuri huomioon? jne.
        Olen vuosikymmeniä käynyt säännöllisesti Taivalkoskella ja tiedän ja tunnen,että
        esim.torilla pyörivät ukot on täysiä "juntteja" käytökseltään ja ajatuksiltaan.
        Nuorison olisi syytä säästää bensa-rahat ja käydä katsomassa,että maailmassa on muutakin kuin rumat rautalevyt torin ympärillä.(jos ne on taidetta,olen napoleon)-
        Oletko itse torijuntti
        vaan autolla rällääjä?

        Ei se kyllä järkevää ole ja häiritsee todella silloin tällöin. Aivan aluksi, jotta keskustelussa säilyisi jokin taso, ei kannattaisi ruveta nimittelemään edes näitä määrittelemättömiä ihmisryhmiä; enkä ole "torijuntti" tai "autolla rällääjä" vaan kohta valmis akateemikko. Mietin usein syitä erilaisiin asioihin ja voisinpa kuvitella pari syytä näihin synteihin.

        Nuoriso, joka ajelee torilla, todennäköisesti on siellä koska ei tiedä sitä paremmin käyttää. Taitaa hommaan liittyä myös se vanha parinhaku (eikö muka ennen ollut sitä että lähettiin rimpsalle mopolla?). Ei siis taida uusi ilmiö olla. Toinen mainitsemasi häirikköporukka eli nämä "torijuntit" on useimmiten vanhempia miehiä, joilla ei nyt juuri muuta kontaktia ulkomaailmaan ole kuin katsella kylän vilinää. Tuskinpa olet jokaisesta heistä luonneprofiilia tehnyt joten ei kannata yleistää sanomalla kaikkia junteiksi. Itse asiassa vihaan sanaa juntti.

        Joka tapauksessa nämä ihmiset käyttävät omaa vapaa-aikaansa ja niin kauan kuin ei lakeja rikota, ei poliisillakaan ole syytä asiaan puuttua. Paikkakuntalaisena tiedän myös, että verraittain vähän tämä kylärinki pyörii asuinalueella. Ainahan ihmisillä kuitenkin on jotain valitettavaa toisistaan, mutta kumma kyllä niillä poikkeuksellisen paljon jotka eivät edes asu kunnassa.

        Päätalon tori on taidetta, ja vielä hienoa sellaista, etkä ole napoleon siitä huolimatta.


      • autoilijako
        tkoskinen kirjoitti:

        Ei se kyllä järkevää ole ja häiritsee todella silloin tällöin. Aivan aluksi, jotta keskustelussa säilyisi jokin taso, ei kannattaisi ruveta nimittelemään edes näitä määrittelemättömiä ihmisryhmiä; enkä ole "torijuntti" tai "autolla rällääjä" vaan kohta valmis akateemikko. Mietin usein syitä erilaisiin asioihin ja voisinpa kuvitella pari syytä näihin synteihin.

        Nuoriso, joka ajelee torilla, todennäköisesti on siellä koska ei tiedä sitä paremmin käyttää. Taitaa hommaan liittyä myös se vanha parinhaku (eikö muka ennen ollut sitä että lähettiin rimpsalle mopolla?). Ei siis taida uusi ilmiö olla. Toinen mainitsemasi häirikköporukka eli nämä "torijuntit" on useimmiten vanhempia miehiä, joilla ei nyt juuri muuta kontaktia ulkomaailmaan ole kuin katsella kylän vilinää. Tuskinpa olet jokaisesta heistä luonneprofiilia tehnyt joten ei kannata yleistää sanomalla kaikkia junteiksi. Itse asiassa vihaan sanaa juntti.

        Joka tapauksessa nämä ihmiset käyttävät omaa vapaa-aikaansa ja niin kauan kuin ei lakeja rikota, ei poliisillakaan ole syytä asiaan puuttua. Paikkakuntalaisena tiedän myös, että verraittain vähän tämä kylärinki pyörii asuinalueella. Ainahan ihmisillä kuitenkin on jotain valitettavaa toisistaan, mutta kumma kyllä niillä poikkeuksellisen paljon jotka eivät edes asu kunnassa.

        Päätalon tori on taidetta, ja vielä hienoa sellaista, etkä ole napoleon siitä huolimatta.

        Joo, taivalkoskella on ns. kierrätystavarapimuja" tori täynnä ja juntit äijät tykkää.


      • ihan tavallinen rahtari
        tkoskinen kirjoitti:

        Ei se kyllä järkevää ole ja häiritsee todella silloin tällöin. Aivan aluksi, jotta keskustelussa säilyisi jokin taso, ei kannattaisi ruveta nimittelemään edes näitä määrittelemättömiä ihmisryhmiä; enkä ole "torijuntti" tai "autolla rällääjä" vaan kohta valmis akateemikko. Mietin usein syitä erilaisiin asioihin ja voisinpa kuvitella pari syytä näihin synteihin.

        Nuoriso, joka ajelee torilla, todennäköisesti on siellä koska ei tiedä sitä paremmin käyttää. Taitaa hommaan liittyä myös se vanha parinhaku (eikö muka ennen ollut sitä että lähettiin rimpsalle mopolla?). Ei siis taida uusi ilmiö olla. Toinen mainitsemasi häirikköporukka eli nämä "torijuntit" on useimmiten vanhempia miehiä, joilla ei nyt juuri muuta kontaktia ulkomaailmaan ole kuin katsella kylän vilinää. Tuskinpa olet jokaisesta heistä luonneprofiilia tehnyt joten ei kannata yleistää sanomalla kaikkia junteiksi. Itse asiassa vihaan sanaa juntti.

        Joka tapauksessa nämä ihmiset käyttävät omaa vapaa-aikaansa ja niin kauan kuin ei lakeja rikota, ei poliisillakaan ole syytä asiaan puuttua. Paikkakuntalaisena tiedän myös, että verraittain vähän tämä kylärinki pyörii asuinalueella. Ainahan ihmisillä kuitenkin on jotain valitettavaa toisistaan, mutta kumma kyllä niillä poikkeuksellisen paljon jotka eivät edes asu kunnassa.

        Päätalon tori on taidetta, ja vielä hienoa sellaista, etkä ole napoleon siitä huolimatta.

        se tuo työmies tahallaan ärsyttää.Mutta kuule joissai asiissa on oikeessa.
        Minä aina silloin tällöin vähän isomalla vehkeellä käyn ja joskus riipoavvaa kun ajellaan miten sattuu ja pysäytettään ihan mihin vuan.Sitä ei laki salli.
        Kyllähän nämä maisemat on kommaita mutta elä suutu en pie niitä romurautoja taiteena.
        Vuan kaikke hyvvee tulevalle akateemikolle ja työmiehelle.


      • suosittelen kyllä
        ootteko kirjoitti:

        Eikö teillä muuta järkevää keskustelua ole?
        Minkälaisia ihmisiä Taivalkoskella asuu, onko työttömiä paljon? Onko mahdollista saada töitä sieltä?

        Tuttumme muuttivat sinne täältä etelästä, kun kyllästyivät Uudenmaan stressiin ja kiireeseen. Ostivat Taivalkoskelta vanhan talon ja remontoivat uuteen kukoistukseen. Hieman kateellinenkin jopa olen. Asuvat nyt järven rannalla siellä vaaramaisemissa ja töitä ovat löytäneet.

        Itsekin taidan muuttaa kunhan saan asiat kuntoon, on sen verran nättiä seutua. Siellä on Kuusamon laskettelurinteetkin lähellä!


      • työtön(insinööri)
        Työläinen23 kirjoitti:

        Taivalkoskelta EI kannata lähteä töitä etsimään. Kannattaa mennä lähikuntiin töihin. :)
        itse olen töissä Pudasjärvellä.

        Mutta muuten Taivalkoski on ihan kaunis ja ihana paikka. Koitilassa on ratsastusmahdollisuus ja ihania hevosia. :)

        Muutenkin ihana paikka! Suosittelen...

        haista vittu homo taivalkoskella ei oo yhtään työtöntä tämä on paljo parempi paikka ku joku suokaupunki=pudasjärvi


      • kyläläinen minäki
        eikö itseä haittaa kirjoitti:

        Ei se ole laissa kieletty.Kysyn sinulta kuitenkin onko se järkevää?
        otetaanko siinä naapuri huomioon? jne.
        Olen vuosikymmeniä käynyt säännöllisesti Taivalkoskella ja tiedän ja tunnen,että
        esim.torilla pyörivät ukot on täysiä "juntteja" käytökseltään ja ajatuksiltaan.
        Nuorison olisi syytä säästää bensa-rahat ja käydä katsomassa,että maailmassa on muutakin kuin rumat rautalevyt torin ympärillä.(jos ne on taidetta,olen napoleon)-
        Oletko itse torijuntti
        vaan autolla rällääjä?

        Tunnettekos Reiskaa, joka kävelee kaiket päivät kylää ympäriinsä aamusta iltaan ja pistäytyy joka putiikissa. Reiska sanoo jokaiselle terve ja nostaa kättään.
        Reiska on myös kova pelaamaan rahapelejä ja niihinpä ne reiskan rahat sitten hupeneekin. Reiska pummaa ja lupaa maksaa velkansa seuraavana päivänä takaisin. Sitten on eräs toinen kyläpersoona, nimeltään Reino, jolla on omanlaatuinen pukeutumistyyli. Rautakankimiestä ei jjuuri näy, on kaiketi lopettanut kylähulluutensa. Autoilla rällääjät ovat tosi vihatuttavia, mitä ihmeen järkeä on ajaa illat pitkät pientä ympyrää ja toitottaa niitä vihoviimeisiä bassojaan takakonteissa. Eikö näille helvetin junteille tule mieleen, että kylän pinnassa asuu ihmisiä, jotka kaipaa varmaan rauhaa. Menkööt sinne pudasjärven lentokentälle kokeilemaan vauhdin hurmaa, niinhän Teppo Niskasaari on monesti maininnut lehdessä


      • toinentohelo
        maailmalleko kirjoitti:

        Siis ei ikinä taivalkosken suuntaan. Olen kyllä kuullutkin tämän tapaisista asioista, naiset ovat siellä aika lailla alkoholisoituneita.
        Lähden siis miehen hakuun toiselle paikkakunnalle, adios.

        ei täällä nyt hirveästi alkoholisteja löydy :D


      • toinentohelo
        ohi kulkeva työmies kirjoitti:

        kaunis paikka.
        Töitä ei ole.
        Ihmiset valtaosa mukavia.
        Mutta sitteen ikään ja asemaan katsomatta Taivalkoskella on auto terroristeija,jotka päivät ja yöt
        rälläävät romuillaan ympäri kylää.
        Vanhat juntit seisoo torin ympärillään romujensa kanssa,tukkivat torin ja kulkutiet ja nuoriso ajaa kylää ympäri.
        Missään ei ole niin paljon autoilevia idiootteja.

        no kato jonku toisen paikkakunnan liikennettä ei täällä näy juurikaa autoja ku sillo ku työt loppuu ja aamusin kouluun ja töihin ja torilla on se autorivi juttelivia papparaisia mutta ei se häirihe =D


      • pikkucockeri
        suosittelen kyllä kirjoitti:

        Tuttumme muuttivat sinne täältä etelästä, kun kyllästyivät Uudenmaan stressiin ja kiireeseen. Ostivat Taivalkoskelta vanhan talon ja remontoivat uuteen kukoistukseen. Hieman kateellinenkin jopa olen. Asuvat nyt järven rannalla siellä vaaramaisemissa ja töitä ovat löytäneet.

        Itsekin taidan muuttaa kunhan saan asiat kuntoon, on sen verran nättiä seutua. Siellä on Kuusamon laskettelurinteetkin lähellä!

        ja onhan täälläki(vaikkaki vähä pienempi) laskettelupaikka taivalvaara=)


      • tiiäkkö..
        ohi kulkeva työmies kirjoitti:

        kaunis paikka.
        Töitä ei ole.
        Ihmiset valtaosa mukavia.
        Mutta sitteen ikään ja asemaan katsomatta Taivalkoskella on auto terroristeija,jotka päivät ja yöt
        rälläävät romuillaan ympäri kylää.
        Vanhat juntit seisoo torin ympärillään romujensa kanssa,tukkivat torin ja kulkutiet ja nuoriso ajaa kylää ympäri.
        Missään ei ole niin paljon autoilevia idiootteja.

        Mieluummin maalaisjuntti ku kaupunkilaishintti


      • kotikylänpuolustajat
        ohi kulkeva työmies kirjoitti:

        kaunis paikka.
        Töitä ei ole.
        Ihmiset valtaosa mukavia.
        Mutta sitteen ikään ja asemaan katsomatta Taivalkoskella on auto terroristeija,jotka päivät ja yöt
        rälläävät romuillaan ympäri kylää.
        Vanhat juntit seisoo torin ympärillään romujensa kanssa,tukkivat torin ja kulkutiet ja nuoriso ajaa kylää ympäri.
        Missään ei ole niin paljon autoilevia idiootteja.

        jaahas "nuoriso ajaa kylää ympäri". ja nyt lapsien liikunta on pahasta..... ja ne niin sanotut "Juntit" ei kyllä häiritse kun ne on iha laillisilla parkkipaikoilla ja toi Missään ei ole niin paljon autoilevia idiootteja. väittees ei kyllä oo totta eihä täälä paljon autoja liikukkaa! :P


      • KYPY
        kyläläinen minäki kirjoitti:

        Tunnettekos Reiskaa, joka kävelee kaiket päivät kylää ympäriinsä aamusta iltaan ja pistäytyy joka putiikissa. Reiska sanoo jokaiselle terve ja nostaa kättään.
        Reiska on myös kova pelaamaan rahapelejä ja niihinpä ne reiskan rahat sitten hupeneekin. Reiska pummaa ja lupaa maksaa velkansa seuraavana päivänä takaisin. Sitten on eräs toinen kyläpersoona, nimeltään Reino, jolla on omanlaatuinen pukeutumistyyli. Rautakankimiestä ei jjuuri näy, on kaiketi lopettanut kylähulluutensa. Autoilla rällääjät ovat tosi vihatuttavia, mitä ihmeen järkeä on ajaa illat pitkät pientä ympyrää ja toitottaa niitä vihoviimeisiä bassojaan takakonteissa. Eikö näille helvetin junteille tule mieleen, että kylän pinnassa asuu ihmisiä, jotka kaipaa varmaan rauhaa. Menkööt sinne pudasjärven lentokentälle kokeilemaan vauhdin hurmaa, niinhän Teppo Niskasaari on monesti maininnut lehdessä

        No ei sinua tekstistä päätellen oikein fiksuksikaan voisi sanoa!
        Reiska ei tee pahuutta kenellekään, päinvastoin ! On vain yksinäinen, siksi kävelee kylällä puhelemassa ihmisten kans.
        Jykä taas älykkyystestssä päihittää varmasti sinut, sydntä ja järkeä on saanut sinunkin osuutesi. Hoitaa kotonaan liikuntakyvytöntä äitiään, ei raskinut jättää tervyskeskukseen virumaan. Sinä taas tunnut olevan näitä EI MITÄÄN !


      • käby
        KYPY kirjoitti:

        No ei sinua tekstistä päätellen oikein fiksuksikaan voisi sanoa!
        Reiska ei tee pahuutta kenellekään, päinvastoin ! On vain yksinäinen, siksi kävelee kylällä puhelemassa ihmisten kans.
        Jykä taas älykkyystestssä päihittää varmasti sinut, sydntä ja järkeä on saanut sinunkin osuutesi. Hoitaa kotonaan liikuntakyvytöntä äitiään, ei raskinut jättää tervyskeskukseen virumaan. Sinä taas tunnut olevan näitä EI MITÄÄN !

        Nämä yksinäiset kulkijat ovat vaarattomia, kun niiden vain antaa olla rauhassa. Reiska on reiska ja sen kyläläiset tietää, harmiton tapaus. Jykälle nostan hattua, rakastaa äitiään ehdoitta loppuun saakka varmaan hoitamalla. Sehän on ihmisten moka, jos lainaa rahaa. Saako takaisin, sen pitäisi tietää Reiskasta, mutta haloota siitä ei kannata nostaa. Näitä löytyy varmaan joka pikkukunnasta "erilaisia" kulkijoita. Annetaanhan kulkea rauhassa ja eläkää omaa elämäänne.


    • onpi

      kaunis juu. Muttei vedä vertoja hieromasauvalammelle ja vaginankoskelle. Siellä jos missä on suomen kansallismaisema kukkeimmillaan.

      • housuissa

        Nuoriso menee tappikoskella pilalle!


      • JJ
        housuissa kirjoitti:

        Nuoriso menee tappikoskella pilalle!

        "Nuoriso menee tappikoskella pilalle!"

        Ai minkä takia? Pätevää porukkaa taas liikkeellä.
        Paras paikka asua, ei tulisi mieleenkään lähteä muualle.
        Varsinkaan en lähtisi mihinkään betonin keskelle asumaan, terveisin sille nurisijalle joka pelkää paikkoja "keskellä ei mitään".


      • hukkareissu
        JJ kirjoitti:

        "Nuoriso menee tappikoskella pilalle!"

        Ai minkä takia? Pätevää porukkaa taas liikkeellä.
        Paras paikka asua, ei tulisi mieleenkään lähteä muualle.
        Varsinkaan en lähtisi mihinkään betonin keskelle asumaan, terveisin sille nurisijalle joka pelkää paikkoja "keskellä ei mitään".

        Tappikoski on ns. betonilähiö, nuoriso suurin osa työttömiä, kun ei ole koulutusta ja jos on koulutus, eivät ymmärrä hyödyntää sitä eteenpäin. Ja kaupungissa kun vaaditaan viisautta, jotta jatkokoulutuksiin pääsisi. Tappikoskella tehdään vain lapsia minkä ehditään ja sossu maksaa.


      • asiasta tietävä
        hukkareissu kirjoitti:

        Tappikoski on ns. betonilähiö, nuoriso suurin osa työttömiä, kun ei ole koulutusta ja jos on koulutus, eivät ymmärrä hyödyntää sitä eteenpäin. Ja kaupungissa kun vaaditaan viisautta, jotta jatkokoulutuksiin pääsisi. Tappikoskella tehdään vain lapsia minkä ehditään ja sossu maksaa.

        mutta ei niiden perheiden kuluja sossu maksa, höpö höpö! Hyvä kun on lapsiperheitä, sen myötä on myös kylässä muut palvelut. Ja tuolla aiemmin sanottiin että olisi jouppo ym äitejä---eipä kyllä ole onneksi!


      • puhut
        asiasta tietävä kirjoitti:

        mutta ei niiden perheiden kuluja sossu maksa, höpö höpö! Hyvä kun on lapsiperheitä, sen myötä on myös kylässä muut palvelut. Ja tuolla aiemmin sanottiin että olisi jouppo ym äitejä---eipä kyllä ole onneksi!

        Ainakin puolet tappikosken "nuorista äideistä" käyttää sossun palveluja hyväkseen, se on tosiasia.
        Sinä taidat olla se ainoa, joka tulee omillaan toimeen. Tuntemani nuoret sieltä ovat suurimmaksi
        osaksi lähtemässä muualle opiskelemaan/työhön, koska täällä on niin vähän tarjontaa ja sosiaalista elämää. Ymmärrän hyvin ja kannatan suuresti, että nuoret eivät jäisi laakereilleen lepäämään ja työttömäksi eikä kouluta itseään, vaan lähtevät esim. Ouluun suurta tarjontaa etsimään, mitä löytyy. Sen myötä vähenisi myös itsemurhat ym. väkivaltaisuudet, alkoholisoitumiset tappikoskelta. Ja ne yksinhuoltajanuoret, joilla on lapsi/lapsia kasvatettavana, lähde niin äkkiä "maailmalle", kun vielä ehdit, jotta saisit lapsellesi paremman elämän.


      • tyhjänä
        asiasta tietävä kirjoitti:

        mutta ei niiden perheiden kuluja sossu maksa, höpö höpö! Hyvä kun on lapsiperheitä, sen myötä on myös kylässä muut palvelut. Ja tuolla aiemmin sanottiin että olisi jouppo ym äitejä---eipä kyllä ole onneksi!

        Joka kerta kun käväisen tappikoskella, nuorisolla kaljatölkit kädessä torilla.
        Ja kakaroita tehdään vaan lisää, vaikka niitä ei osata kasvattaa.


      • Mötley Cryyyyeee
        hukkareissu kirjoitti:

        Tappikoski on ns. betonilähiö, nuoriso suurin osa työttömiä, kun ei ole koulutusta ja jos on koulutus, eivät ymmärrä hyödyntää sitä eteenpäin. Ja kaupungissa kun vaaditaan viisautta, jotta jatkokoulutuksiin pääsisi. Tappikoskella tehdään vain lapsia minkä ehditään ja sossu maksaa.

        siinä taas huomaa että puhuja tietää mistä puhuu!

        kuulehan kloppi, paikalliset virastot ne pilaavat tämän paikan.
        venkoilevat ja jakelevat niitä "älykkyytä vaativia töitä" isopäisille sukulaisilleen, eli jos et oo jonku virasto tantan sukulainen niin heikoilla oot taivalkoskella...

        tai jos oot yrittäjä niin sitten sinä vasta nesteessä oletkin, työtarjoukset ja muut lähetetään kaiman tutun tuttavan serkulle eri paikkakunnalle ja sitten maksetaan vielä 3 kertainen palkka samasta hommasta mitä paikalliselle yrittäjälle!

        onneksi menee tämäkin kyläpahanen, kuusamon ja muidenkin sukurutsaaja paikkojen ohella syyniin.....

        ps. mitenhän sinä oot muuten voinut päästä kirjoittamaan tänne kommenttia kerta tuossahan pitää tehdä simppeli laskutoimitus joka vaatii sitä ÄLLIÄ?


      • entinen motom.
        JJ kirjoitti:

        "Nuoriso menee tappikoskella pilalle!"

        Ai minkä takia? Pätevää porukkaa taas liikkeellä.
        Paras paikka asua, ei tulisi mieleenkään lähteä muualle.
        Varsinkaan en lähtisi mihinkään betonin keskelle asumaan, terveisin sille nurisijalle joka pelkää paikkoja "keskellä ei mitään".

        näkyy tuo taivalkosken nuoriso olevan järkejään tupakan orjina. Kaikki metsäkoneukot, jotka viihtyy siellä teboilin baarissa, ovat järkejään tupakoivia. Ei ne raukat tajua, että kunhan tuommoista rankkaa työtä tekevät vuosikymmenet, jotta sairastuuhan siinä, kun sitä tupakkia vetää vuojesta toiseen ahkerasti teboilin ulkopöydällä ja tietysti siellä metsatraktorin sisällä.

        Hermostuin kerran hiiteen, kun menin työvuorooni ja aina oli ohjaamo niin helvetin sotkuinen ja tunkkainen. Siinä oli edellinen kuski tietysti vetänyt röökiä koko työvuoronsa ajan. Lopetin nuo metsäkone hommat, ei niissä terveys tuu kestämään. Jätkät kittaa vaan kahvia siellä metässä ja tupakkia vetävät. Käy se mahan päälle varmasti aikain päästä.


      • Takaisin koskelle
        puhut kirjoitti:

        Ainakin puolet tappikosken "nuorista äideistä" käyttää sossun palveluja hyväkseen, se on tosiasia.
        Sinä taidat olla se ainoa, joka tulee omillaan toimeen. Tuntemani nuoret sieltä ovat suurimmaksi
        osaksi lähtemässä muualle opiskelemaan/työhön, koska täällä on niin vähän tarjontaa ja sosiaalista elämää. Ymmärrän hyvin ja kannatan suuresti, että nuoret eivät jäisi laakereilleen lepäämään ja työttömäksi eikä kouluta itseään, vaan lähtevät esim. Ouluun suurta tarjontaa etsimään, mitä löytyy. Sen myötä vähenisi myös itsemurhat ym. väkivaltaisuudet, alkoholisoitumiset tappikoskelta. Ja ne yksinhuoltajanuoret, joilla on lapsi/lapsia kasvatettavana, lähde niin äkkiä "maailmalle", kun vielä ehdit, jotta saisit lapsellesi paremman elämän.

        Eipä tuo oulukaan onnelliseksi tee työttömyyttä sielläkin


      • ^^)
        entinen motom. kirjoitti:

        näkyy tuo taivalkosken nuoriso olevan järkejään tupakan orjina. Kaikki metsäkoneukot, jotka viihtyy siellä teboilin baarissa, ovat järkejään tupakoivia. Ei ne raukat tajua, että kunhan tuommoista rankkaa työtä tekevät vuosikymmenet, jotta sairastuuhan siinä, kun sitä tupakkia vetää vuojesta toiseen ahkerasti teboilin ulkopöydällä ja tietysti siellä metsatraktorin sisällä.

        Hermostuin kerran hiiteen, kun menin työvuorooni ja aina oli ohjaamo niin helvetin sotkuinen ja tunkkainen. Siinä oli edellinen kuski tietysti vetänyt röökiä koko työvuoronsa ajan. Lopetin nuo metsäkone hommat, ei niissä terveys tuu kestämään. Jätkät kittaa vaan kahvia siellä metässä ja tupakkia vetävät. Käy se mahan päälle varmasti aikain päästä.

        Heissan!

        Suurin osa niistä metsäkoneukoista on todennäköisesti tullut muualta Taivalkoskelle. Taivalkoskellahan sijaitsee metsäoppilaitos, johon tulee opiskelijoita paljon muualta joka vuosi.

        Veikkaanpa myös, että tupakkaa poltetaan joka paikassa, ei ainoastaan Taivalkoskella. Aika rankkaa yleistystä sanoisin.


      • pikkucockeri
        puhut kirjoitti:

        Ainakin puolet tappikosken "nuorista äideistä" käyttää sossun palveluja hyväkseen, se on tosiasia.
        Sinä taidat olla se ainoa, joka tulee omillaan toimeen. Tuntemani nuoret sieltä ovat suurimmaksi
        osaksi lähtemässä muualle opiskelemaan/työhön, koska täällä on niin vähän tarjontaa ja sosiaalista elämää. Ymmärrän hyvin ja kannatan suuresti, että nuoret eivät jäisi laakereilleen lepäämään ja työttömäksi eikä kouluta itseään, vaan lähtevät esim. Ouluun suurta tarjontaa etsimään, mitä löytyy. Sen myötä vähenisi myös itsemurhat ym. väkivaltaisuudet, alkoholisoitumiset tappikoskelta. Ja ne yksinhuoltajanuoret, joilla on lapsi/lapsia kasvatettavana, lähde niin äkkiä "maailmalle", kun vielä ehdit, jotta saisit lapsellesi paremman elämän.

        voikait sitä opiskelle muualla esim oulus mut ei se estä sitä et voi tulla takaste...
        ja hyvä alakoulu täälä on...


      • pikkucockeri
        tyhjänä kirjoitti:

        Joka kerta kun käväisen tappikoskella, nuorisolla kaljatölkit kädessä torilla.
        Ja kakaroita tehdään vaan lisää, vaikka niitä ei osata kasvattaa.

        ehkä täys ikäsillä, ei täälläkää kaljaa alaikäsille myyä ja jos ne saa jostain nii ei ne ny varmaa toril sitä jois *_*...


      • juo poika juo!
        tyhjänä kirjoitti:

        Joka kerta kun käväisen tappikoskella, nuorisolla kaljatölkit kädessä torilla.
        Ja kakaroita tehdään vaan lisää, vaikka niitä ei osata kasvattaa.

        Niiiii varmaan vittuoot varmaan ittes nähny heijastumana osulan ikkunasta! Tasan samallai se on joka paikassa niitä nuoria juojia ku vaan ottaa silimän kätteen ja kattoo!


      • kotikylänpuolustajat
        housuissa kirjoitti:

        Nuoriso menee tappikoskella pilalle!

        juu tosiaan toi loukkaa nuoria.... eipähä itekkää me olla ny hirveen pilalla ja onhan täällä nyt joitain pilalle menneitä nuoria mut niin on muuallaki....


    • AriKaunisaho

      Se on hienoa seutua.

      • Vaaranniva

        Kukaa asunu lummetiellä ite assuin joku 10 v sitte


      • kadonnutko
        Vaaranniva kirjoitti:

        Kukaa asunu lummetiellä ite assuin joku 10 v sitte

        Ne kaikki juopot


      • kuihtuneet
        Vaaranniva kirjoitti:

        Kukaa asunu lummetiellä ite assuin joku 10 v sitte

        Voi kauhee, sinnekö pitäisi muuttaa, nou wei.


      • karkulainenko
        kuihtuneet kirjoitti:

        Voi kauhee, sinnekö pitäisi muuttaa, nou wei.

        Taivalkoskella ei muuta kuin hörhöillä, sen huomaa käytöksestä jo.


      • mukisematta
        karkulainenko kirjoitti:

        Taivalkoskella ei muuta kuin hörhöillä, sen huomaa käytöksestä jo.

        Googlatkaa "taivalkoski hearpedia", sieltä löytyy totuuksia kyseisestä paikasta.


      • kartallako
        karkulainenko kirjoitti:

        Taivalkoskella ei muuta kuin hörhöillä, sen huomaa käytöksestä jo.

        Olet jo tappikoskelainen tai muualla muuttanut kyllästyneenä tähän paikkaan?


      • Exex tkoski
        kartallako kirjoitti:

        Olet jo tappikoskelainen tai muualla muuttanut kyllästyneenä tähän paikkaan?

        Kyllähän Taivalkoski on maisemallisesti kaunista seutua mutta siellä elävät ihmiset ovat niin "mökkiytyneitä"että, maailman katsomus on aika suppeaa. Kunnassakin vaikuttavat samat sukupolvet vuodesta toiseen, päätöksiä tehdään samalla menttaliteetilla kuin isät ja isoisät tekivät.
        Eikö olisi jo korkein aika lakaista kunnantalo ISOLLA luudalla ja laittaa uudet tuulet puhaltamaan.
        Työpaikatkin siellä menee sukulaisuus suhteella ja kaavoihin kangistuneena.
        Pitää olla rohkea ja uskaltaa tehdä päätöksiä työllisyyteen vaikuttavista asiota eikä jättää ruikutus asteelle, eivät ne työpaikat itsestään sinne tule. Nuoriso on heitetty siellä aivan oman onnensa nojaan kukaan ei välitä heistä , heillä ei ole muuta kokoontumis paikkaa kuin tori. Työpajatoiminta toisi monelle nuorelle sitä paljon kaivattua toimintaa ja itsemurhatkin loppuisivat kun kuuluisi edes johonkin yhtälöön. Toimikaa ennenkuin on myöhäistä!!!!


      • asiaako
        Exex tkoski kirjoitti:

        Kyllähän Taivalkoski on maisemallisesti kaunista seutua mutta siellä elävät ihmiset ovat niin "mökkiytyneitä"että, maailman katsomus on aika suppeaa. Kunnassakin vaikuttavat samat sukupolvet vuodesta toiseen, päätöksiä tehdään samalla menttaliteetilla kuin isät ja isoisät tekivät.
        Eikö olisi jo korkein aika lakaista kunnantalo ISOLLA luudalla ja laittaa uudet tuulet puhaltamaan.
        Työpaikatkin siellä menee sukulaisuus suhteella ja kaavoihin kangistuneena.
        Pitää olla rohkea ja uskaltaa tehdä päätöksiä työllisyyteen vaikuttavista asiota eikä jättää ruikutus asteelle, eivät ne työpaikat itsestään sinne tule. Nuoriso on heitetty siellä aivan oman onnensa nojaan kukaan ei välitä heistä , heillä ei ole muuta kokoontumis paikkaa kuin tori. Työpajatoiminta toisi monelle nuorelle sitä paljon kaivattua toimintaa ja itsemurhatkin loppuisivat kun kuuluisi edes johonkin yhtälöön. Toimikaa ennenkuin on myöhäistä!!!!

        Olet aivan oikeassa. Ikävä kyllä nuorille olisi kursseja ja työpajatoimintaakin olisi, mutta nuoria ei kiinnosta, sosaalitukea saa sen verran hyvin, että katsoo pärjäävänsä helpommalla. Tänä päivänä yhteiskunta taputtaa päähän nuoria ja raha tulee "ilmaiseksi". Todellakin mökkiytyneitä ovat. Onhan siellä kaunista seutua, mutta kaunista se on muuallakin Suomessa, jos vain nuorilla olisi tietoa paremmasta, mutta ei. He ovat sosiaalisia ainoastaan oman kaveriporukan kanssa, jotka lymyävät torilla illasta toiseen, älytöntä musiikka soitetaan autoista, tupakoidaan, juodaan kaljaa. Tämäkö on sitä elämää tappikoskella? Vaikka on sitä muuallakin, en kiellä, mutta tämä on tietämäni mukaan surkuhupaisin paikka, mihin en ikimaailmassa muuttaisi takaisin.


      • Tkoskinen
        asiaako kirjoitti:

        Olet aivan oikeassa. Ikävä kyllä nuorille olisi kursseja ja työpajatoimintaakin olisi, mutta nuoria ei kiinnosta, sosaalitukea saa sen verran hyvin, että katsoo pärjäävänsä helpommalla. Tänä päivänä yhteiskunta taputtaa päähän nuoria ja raha tulee "ilmaiseksi". Todellakin mökkiytyneitä ovat. Onhan siellä kaunista seutua, mutta kaunista se on muuallakin Suomessa, jos vain nuorilla olisi tietoa paremmasta, mutta ei. He ovat sosiaalisia ainoastaan oman kaveriporukan kanssa, jotka lymyävät torilla illasta toiseen, älytöntä musiikka soitetaan autoista, tupakoidaan, juodaan kaljaa. Tämäkö on sitä elämää tappikoskella? Vaikka on sitä muuallakin, en kiellä, mutta tämä on tietämäni mukaan surkuhupaisin paikka, mihin en ikimaailmassa muuttaisi takaisin.

        Poliisilaitos takaisin Taivalkoskelle! Tällähetkellä tilanne on se, että Taivalkoskella poliisilla on vain palvelupiste, mitä se sitten tarkoittaakaan. Liekkö paikka missä käydään kahvit keittämässä kun ajetaan pudasjärveltä kuusamoon. Vaikuttanee melko suoraan esim. noihin liikenteen häiriköihin tämä kun ei kunnassa ole jatkuvaa poliisipäivystystä ja etäisyydetkin on luokkaa 60 km.

        Minkälaiseksihan oulussa meno yltyisi jos virkavalta vietäis kemiin...

        http://www.youtube.com/watch?v=iAn4-iOp__E


      • keskustaan
        Tkoskinen kirjoitti:

        Poliisilaitos takaisin Taivalkoskelle! Tällähetkellä tilanne on se, että Taivalkoskella poliisilla on vain palvelupiste, mitä se sitten tarkoittaakaan. Liekkö paikka missä käydään kahvit keittämässä kun ajetaan pudasjärveltä kuusamoon. Vaikuttanee melko suoraan esim. noihin liikenteen häiriköihin tämä kun ei kunnassa ole jatkuvaa poliisipäivystystä ja etäisyydetkin on luokkaa 60 km.

        Minkälaiseksihan oulussa meno yltyisi jos virkavalta vietäis kemiin...

        http://www.youtube.com/watch?v=iAn4-iOp__E

        Taivalkoskella pitäisi olla ympärivuorokautinen päivystys paikan päällä, saataisiin nuorison autoilla kaahailemiset kuriin, liekö päissään vai muussa nautinnoissa ja pikkulapsiakin kyydissä.


      • ohimennen
        keskustaan kirjoitti:

        Taivalkoskella pitäisi olla ympärivuorokautinen päivystys paikan päällä, saataisiin nuorison autoilla kaahailemiset kuriin, liekö päissään vai muussa nautinnoissa ja pikkulapsiakin kyydissä.

        Rauhaton paikkakunta.... Nuoriso sivistymätöntä, käytöstavat olemattomat. Eipä oo ihime, ett koulut ei maita, ku ei ossata mittään.


      • extappikoskelainen
        ohimennen kirjoitti:

        Rauhaton paikkakunta.... Nuoriso sivistymätöntä, käytöstavat olemattomat. Eipä oo ihime, ett koulut ei maita, ku ei ossata mittään.

        xD Ihan ku tuommosta ei muualla ois ku tuolla Taivalkoskella :D Käykää tos Oulun keskustassa ni ette varmasti löyvä kettää nuorta kellä ois kaljapullo/tölkki käessä :O ettepä vissii. Mutta joooo onha siellä sossun elättejä oikee kunnolla :D Ja juoppoja äitejä ei oo ku muutama ollu ja niiltäki jo varmasti pennut pois viety. Lessujaki riittää vaikka muille jakaa mutta onhan nuita pesiytyny muuallekki ku sinne :D


        Siistejä paikkoja on kans paljoki jos vaan malttaa kierreskellä siellä EI MINKÄÄN keskellä :D

        t: Itse Taivalkoskelta pois muuttanut ja siellä kouluni käynyt. Ihminen minustaki tuli.


      • kortilla
        extappikoskelainen kirjoitti:

        xD Ihan ku tuommosta ei muualla ois ku tuolla Taivalkoskella :D Käykää tos Oulun keskustassa ni ette varmasti löyvä kettää nuorta kellä ois kaljapullo/tölkki käessä :O ettepä vissii. Mutta joooo onha siellä sossun elättejä oikee kunnolla :D Ja juoppoja äitejä ei oo ku muutama ollu ja niiltäki jo varmasti pennut pois viety. Lessujaki riittää vaikka muille jakaa mutta onhan nuita pesiytyny muuallekki ku sinne :D


        Siistejä paikkoja on kans paljoki jos vaan malttaa kierreskellä siellä EI MINKÄÄN keskellä :D

        t: Itse Taivalkoskelta pois muuttanut ja siellä kouluni käynyt. Ihminen minustaki tuli.

        Ajat ovat muuttuneet paljolti siitä, kun itse kävin kouluja. Kaupungissa huomiota ei niinkään herätä nuoriso silmiinpistävästi, mutta tällaisessa pikkukunnassa nuorison toiminta huomataan ja juorut lentää. Tappikoskellakin on monta lasta, jotka saisi
        ottaa huostaan, mutta ne on ne säästöt. Tappikosken kulttuuri on joka vuosi samanlaista ulosantia, ne kun on kerran nähty, ei toista kertaa kiinnosta, turismi
        vähentynyt paljonkin täältä. Onnittelen niitä, jotka lähti "maailmalle" täältä.
        Useinhan sitä sanotaan, että vanhempana sitä palataan reviirilleen, mutta itse en,
        "kylässä" käyn ja palaan parempaan maailmaan.


      • ihmisyyskö
        extappikoskelainen kirjoitti:

        xD Ihan ku tuommosta ei muualla ois ku tuolla Taivalkoskella :D Käykää tos Oulun keskustassa ni ette varmasti löyvä kettää nuorta kellä ois kaljapullo/tölkki käessä :O ettepä vissii. Mutta joooo onha siellä sossun elättejä oikee kunnolla :D Ja juoppoja äitejä ei oo ku muutama ollu ja niiltäki jo varmasti pennut pois viety. Lessujaki riittää vaikka muille jakaa mutta onhan nuita pesiytyny muuallekki ku sinne :D


        Siistejä paikkoja on kans paljoki jos vaan malttaa kierreskellä siellä EI MINKÄÄN keskellä :D

        t: Itse Taivalkoskelta pois muuttanut ja siellä kouluni käynyt. Ihminen minustaki tuli.

        Niin, mutta ihminen tuli vasta pois lähdettyäsi, niinkö?


      • oikeassa
        kortilla kirjoitti:

        Ajat ovat muuttuneet paljolti siitä, kun itse kävin kouluja. Kaupungissa huomiota ei niinkään herätä nuoriso silmiinpistävästi, mutta tällaisessa pikkukunnassa nuorison toiminta huomataan ja juorut lentää. Tappikoskellakin on monta lasta, jotka saisi
        ottaa huostaan, mutta ne on ne säästöt. Tappikosken kulttuuri on joka vuosi samanlaista ulosantia, ne kun on kerran nähty, ei toista kertaa kiinnosta, turismi
        vähentynyt paljonkin täältä. Onnittelen niitä, jotka lähti "maailmalle" täältä.
        Useinhan sitä sanotaan, että vanhempana sitä palataan reviirilleen, mutta itse en,
        "kylässä" käyn ja palaan parempaan maailmaan.

        Ootteko lukenut lähipäivän lehdestä huostaanottojuttua. Tässä kunnassa olisi
        todellakin syitä tarpeeksi tehdä niin, mutta päitä vaan silitellään ja katsotaan läpi sormien.


      • pikkucockeri
        karkulainenko kirjoitti:

        Taivalkoskella ei muuta kuin hörhöillä, sen huomaa käytöksestä jo.

        ootko nyt ihan varma? et oo varmaa koskaan käyny taivalkoskella... hyväki sanomaan taidat ite hörhöillä...


      • kotikylänpuolustajat
        mukisematta kirjoitti:

        Googlatkaa "taivalkoski hearpedia", sieltä löytyy totuuksia kyseisestä paikasta.

        no jes jes onks teiä pakko tulla haukkuuu taivalkoskelaisii?!


    • bemaripertti

      Nyt vittu joku roti tähänki hommaa, naurettavaa keskustelua..

      • remonttiin

        Taiat olla tappikosken poekia ja paljo kouluja käeynyt.


      • neverAgain7809
        remonttiin kirjoitti:

        Taiat olla tappikosken poekia ja paljo kouluja käeynyt.

        Säälin "luusereita", jotka ovat juurtuneet sinne asumaan ja elämään työttömän elämää. Vääntävät penikoita minkä kerkiävät, ja sitten ei ole rahaa elättää niitä ja turvaudutaan sossuun. Kaikki puhuvat kaikista pahaa ja levittävät juoruja. Itse asun hyvin kaukana kyseisestä paikasta ja korviini kantautuu vieläkin kaikenlaisia juoruja tietyistä taivalkoskelaisista esim. miten kullakin menee nykyään (eipä kovin hyvin mene.. :))) ). Ja niistä lessuista: mun mielestä taivalkoskelaiset lestadiolaiset ovat hyvin mukavia ja omistavat hyvät käytöstavat, verrattuna vaikkapa alkoholisti-perheiden lapsiin. Näiden huonosti kasvatettujen lapsien huono olo ilmenee koulukiusaamisena ja myöhemmin alkoholisoitumisena. Aina, kun käyn Taivalkoskella, on siellä ne samat vanhat (rumat) naamat ja ne wannabe-maanpuolustajat kylillä ajelemassa rinkiä ja juopottelevat. Mutta tosiaan se on heidän oma valintansa, haluavatko jäädä elämään ns. "köyhää" elämää ja jatkaa omaa rappioitunutta elämäntapaansa. Kuolevatpa sitten aiemmin pois, mikä on tietenkin hyvä asia.


      • maanpaossa
        neverAgain7809 kirjoitti:

        Säälin "luusereita", jotka ovat juurtuneet sinne asumaan ja elämään työttömän elämää. Vääntävät penikoita minkä kerkiävät, ja sitten ei ole rahaa elättää niitä ja turvaudutaan sossuun. Kaikki puhuvat kaikista pahaa ja levittävät juoruja. Itse asun hyvin kaukana kyseisestä paikasta ja korviini kantautuu vieläkin kaikenlaisia juoruja tietyistä taivalkoskelaisista esim. miten kullakin menee nykyään (eipä kovin hyvin mene.. :))) ). Ja niistä lessuista: mun mielestä taivalkoskelaiset lestadiolaiset ovat hyvin mukavia ja omistavat hyvät käytöstavat, verrattuna vaikkapa alkoholisti-perheiden lapsiin. Näiden huonosti kasvatettujen lapsien huono olo ilmenee koulukiusaamisena ja myöhemmin alkoholisoitumisena. Aina, kun käyn Taivalkoskella, on siellä ne samat vanhat (rumat) naamat ja ne wannabe-maanpuolustajat kylillä ajelemassa rinkiä ja juopottelevat. Mutta tosiaan se on heidän oma valintansa, haluavatko jäädä elämään ns. "köyhää" elämää ja jatkaa omaa rappioitunutta elämäntapaansa. Kuolevatpa sitten aiemmin pois, mikä on tietenkin hyvä asia.

        Olet oikeassa, paikka on entisestään mädäntynyt. Kuppilat sulkevat ovensa, räkälä tilalle. Hotellilla vain turisteja ja ei niitäkään montaa. Kaikesta eniten säälittää lapset, jotka syntyvät rahattomiin perheisiin, yksinhuoltajille ja sossu elättää tosiaan. Tällaiset pesiytyvät näille kulmille yhteiskunnan elätettäväksi.


      • Mötley Cryyyyeeee
        neverAgain7809 kirjoitti:

        Säälin "luusereita", jotka ovat juurtuneet sinne asumaan ja elämään työttömän elämää. Vääntävät penikoita minkä kerkiävät, ja sitten ei ole rahaa elättää niitä ja turvaudutaan sossuun. Kaikki puhuvat kaikista pahaa ja levittävät juoruja. Itse asun hyvin kaukana kyseisestä paikasta ja korviini kantautuu vieläkin kaikenlaisia juoruja tietyistä taivalkoskelaisista esim. miten kullakin menee nykyään (eipä kovin hyvin mene.. :))) ). Ja niistä lessuista: mun mielestä taivalkoskelaiset lestadiolaiset ovat hyvin mukavia ja omistavat hyvät käytöstavat, verrattuna vaikkapa alkoholisti-perheiden lapsiin. Näiden huonosti kasvatettujen lapsien huono olo ilmenee koulukiusaamisena ja myöhemmin alkoholisoitumisena. Aina, kun käyn Taivalkoskella, on siellä ne samat vanhat (rumat) naamat ja ne wannabe-maanpuolustajat kylillä ajelemassa rinkiä ja juopottelevat. Mutta tosiaan se on heidän oma valintansa, haluavatko jäädä elämään ns. "köyhää" elämää ja jatkaa omaa rappioitunutta elämäntapaansa. Kuolevatpa sitten aiemmin pois, mikä on tietenkin hyvä asia.

        neverAgain7809, uskallan arvata varmaan että olet itse lesta? sekä uskaltaisin väittää että viimeistään kolmannella arvauksella osaisin arvata vielä et mitä sukua?

        lestadiolaisethan ne on pahimpia täällä, levittävät itse juoruja, tekevät rikoksia jotka laittavat toisten piikkiin kerta eiväthän "he tee semmoista, ne ovat niiiiiin nuhteettomia", lisäksi myös harrastavat koulukiusaamista. (on kuule tästäkin ihan henkilökohtaista kokemusta)

        sitten siirryn tähän rumat, wannabe-maanpuolustajat kohtaan. eli taidat tosiaankin olla itse jonkin sortin rasisti jos musta talvitakki sekä kalju ja korostan sanaa KALJU on merkki natsista niin eikös sitten noin 65% eläkeläis ihmisistäkin ole natseja kerta niillä on KALJU! tähänkin kohtaan sanon et tukee vain kokonaiskuvaa sinusta, senkin "pitkähiuksinen, kultakutri lestadiolaisnulikka joka toivoo muiden ihmisten kuolemaa".

        ja viimeinen kohta eli tämä sinun kutsuma "köyhä elämä". mitäs luulisit miksi täällä on niin paljon nuoria työttömänä? koska virastotalot pullistelevat lestaadiolaisista niin tokihan ne antaa kaikki työpaikat ja koulutukset isopäisille sukulaisilleen. sitten ne jotka eivät ole sukulaisia (eli prosentuaalisesta työttömistä melkein kaikki) jäävät ramppaamaan sossun ja jonninjoutavien paskakurssien väliä KOSKA HE EIVÄT HALUA MUUTTAA MINNEKKÄÄN OULUN BETONIMAAILMAAN JOSSA RIKOLLISUUS SE VASTA ONKIN KASVUSSA, VAAN HE HALUAVAT ELÄÄ RAUHAISASSA LUONNONHELMASSA!

        vieläkös haluaisit neverAgain7809 kommentoida jotain muuta asiaa, niin toki voin jatkaa perustelujani lisää..

        ps. moni "minun aikani sukupolvesta" on käynyt läpi nuo kivikkoiset tiet ja saanu pidettyä pintansa, eli asuvat sekä tienaavat Taivalkoskella vieläkin.


      • kristitty
        Mötley Cryyyyeeee kirjoitti:

        neverAgain7809, uskallan arvata varmaan että olet itse lesta? sekä uskaltaisin väittää että viimeistään kolmannella arvauksella osaisin arvata vielä et mitä sukua?

        lestadiolaisethan ne on pahimpia täällä, levittävät itse juoruja, tekevät rikoksia jotka laittavat toisten piikkiin kerta eiväthän "he tee semmoista, ne ovat niiiiiin nuhteettomia", lisäksi myös harrastavat koulukiusaamista. (on kuule tästäkin ihan henkilökohtaista kokemusta)

        sitten siirryn tähän rumat, wannabe-maanpuolustajat kohtaan. eli taidat tosiaankin olla itse jonkin sortin rasisti jos musta talvitakki sekä kalju ja korostan sanaa KALJU on merkki natsista niin eikös sitten noin 65% eläkeläis ihmisistäkin ole natseja kerta niillä on KALJU! tähänkin kohtaan sanon et tukee vain kokonaiskuvaa sinusta, senkin "pitkähiuksinen, kultakutri lestadiolaisnulikka joka toivoo muiden ihmisten kuolemaa".

        ja viimeinen kohta eli tämä sinun kutsuma "köyhä elämä". mitäs luulisit miksi täällä on niin paljon nuoria työttömänä? koska virastotalot pullistelevat lestaadiolaisista niin tokihan ne antaa kaikki työpaikat ja koulutukset isopäisille sukulaisilleen. sitten ne jotka eivät ole sukulaisia (eli prosentuaalisesta työttömistä melkein kaikki) jäävät ramppaamaan sossun ja jonninjoutavien paskakurssien väliä KOSKA HE EIVÄT HALUA MUUTTAA MINNEKKÄÄN OULUN BETONIMAAILMAAN JOSSA RIKOLLISUUS SE VASTA ONKIN KASVUSSA, VAAN HE HALUAVAT ELÄÄ RAUHAISASSA LUONNONHELMASSA!

        vieläkös haluaisit neverAgain7809 kommentoida jotain muuta asiaa, niin toki voin jatkaa perustelujani lisää..

        ps. moni "minun aikani sukupolvesta" on käynyt läpi nuo kivikkoiset tiet ja saanu pidettyä pintansa, eli asuvat sekä tienaavat Taivalkoskella vieläkin.

        Siis lestareiden ansiosta tekevät työtä tappikoskella?


    • Aimo Roima

      Eikös Kalle Päätalo kertonut puron nimen muuttamisesta "Kauniinpaikanojaksi"?

      • ohitseko

        Mitä tuo nyt tarkoittaa?


      • JJ
        ohitseko kirjoitti:

        Mitä tuo nyt tarkoittaa?

        Säälin näitä jotka evottavat muuttaneensa muualle ja elävänsä niin huippu elämää että oksat pois!
        taivalkoskea en vaihtais mihinkään.


      • unelmoijako
        JJ kirjoitti:

        Säälin näitä jotka evottavat muuttaneensa muualle ja elävänsä niin huippu elämää että oksat pois!
        taivalkoskea en vaihtais mihinkään.

        Jos sosiaaliton elämä on tällaista, ei ihminen sopeudu muuallekaan sosiaaliseen elämään asumaan,
        parempi onkin, että ei mene pilaamaan muualle toisten elämää.


      • maapallo
        JJ kirjoitti:

        Säälin näitä jotka evottavat muuttaneensa muualle ja elävänsä niin huippu elämää että oksat pois!
        taivalkoskea en vaihtais mihinkään.

        Parempi pysyä tappikoskella, kun kirjoituskielikin on todella outoa, evota sinä taivalkoskea, minä
        nauran.


      • korkeuksiin
        JJ kirjoitti:

        Säälin näitä jotka evottavat muuttaneensa muualle ja elävänsä niin huippu elämää että oksat pois!
        taivalkoskea en vaihtais mihinkään.

        Valitettavasti pysyy paikallaan, kylmä ja autio kyläpahanen.


      • fhggfhj
        korkeuksiin kirjoitti:

        Valitettavasti pysyy paikallaan, kylmä ja autio kyläpahanen.

        "JJ19.8.2010 17:25
        Säälin näitä jotka evottavat muuttaneensa muualle ja elävänsä niin huippu elämää että oksat pois!
        taivalkoskea en vaihtais mihinkään."

        Minä säälin näitä, jotka evottavat Taivalkoskea hyväksi paikaksi asua. No hyi vittu joku Taivalkoski.


      • kaupunkilainen
        fhggfhj kirjoitti:

        "JJ19.8.2010 17:25
        Säälin näitä jotka evottavat muuttaneensa muualle ja elävänsä niin huippu elämää että oksat pois!
        taivalkoskea en vaihtais mihinkään."

        Minä säälin näitä, jotka evottavat Taivalkoskea hyväksi paikaksi asua. No hyi vittu joku Taivalkoski.

        Niin justiinsa. Tappikoskella ei mikään toimi, ei saa apua mistään, ei välitetä. Ei ihme, että
        itsemurhatilastot nousee.


      • aaekjgfkfgsk
        kaupunkilainen kirjoitti:

        Niin justiinsa. Tappikoskella ei mikään toimi, ei saa apua mistään, ei välitetä. Ei ihme, että
        itsemurhatilastot nousee.

        itsemurhatilastot nousee sitä mukaa ku lestat sikiää, ajavat kunnon ihmiset ahtaalle xD


      • ystäviäkö
        aaekjgfkfgsk kirjoitti:

        itsemurhatilastot nousee sitä mukaa ku lestat sikiää, ajavat kunnon ihmiset ahtaalle xD

        Tappikoskella ei riitä älyä tarpeeksi ja uskallusta lähteä muualle, ovat niin
        sisäänpäin sikiävää kansaa, että parempi pysyä metsässä.


      • ihme ja kumma
        aaekjgfkfgsk kirjoitti:

        itsemurhatilastot nousee sitä mukaa ku lestat sikiää, ajavat kunnon ihmiset ahtaalle xD

        Aivan väärin syyttää lestadiolaisia, joista sentään tulee kunnon ihmisiä, erona on vain se, että tupakoivat samalla tavalla kuin muutkin.
        Vain tupakopinti ei ole syntiä, kaikki muu on, ihme juttu!

        Mutta jos tehtäis tutkimusta, kuinka moni taivalkoskelainen tupakoi, niin nuorison kohdalla luku on lähellä sataa ja muun väestön 50 %


      • komennusmies
        ystäviäkö kirjoitti:

        Tappikoskella ei riitä älyä tarpeeksi ja uskallusta lähteä muualle, ovat niin
        sisäänpäin sikiävää kansaa, että parempi pysyä metsässä.

        20 v.reissutöissä ja asun taivalkoskella,kyllä sitä paskaa riittää tonkittavaksi muuallakin suomessa,en vaihtais pois,lähen täältä vain takatyvisenä


      • tappikoski is the be
        fhggfhj kirjoitti:

        "JJ19.8.2010 17:25
        Säälin näitä jotka evottavat muuttaneensa muualle ja elävänsä niin huippu elämää että oksat pois!
        taivalkoskea en vaihtais mihinkään."

        Minä säälin näitä, jotka evottavat Taivalkoskea hyväksi paikaksi asua. No hyi vittu joku Taivalkoski.

        haista kuule paska! tappikoski on paraas!


      • puolustusasemissa
        tappikoski is the be kirjoitti:

        haista kuule paska! tappikoski on paraas!

        Perhanan perhana kymmeneen vuoteen nauranu niinku nyt!! Aivan niin vitun asiallista keskustelua ku olla voi! Ite oon taivalkoskelainen enkä oo ylpeä siitä vaikka kyllä tämä mennee siinä missä muutki paikat. Se on kumma miten paljo täältä keskusteluista löytää kaikkea uutta tietoa Taivalkoskesta vaikka ite ikäni asunu täällä. Se on mukava ku ulkopaikkakuntalaisetki on niin hyvin perillä näistä taivalkosken asioista että voi iha pätevänä tulla kertoo miten asiat on. Elekää ihmiset puhuko asioista joista ette tiiä!! Joissaki asioissa oon kyllä aikalailla sammaa mielta ku moni täällä vaan silti usseimmat kommentit mennee niin mehtään ku mennä voi! Ensinnäki taivalkoskella ei nuoriso oo sen kummempaa ku missää muuallakkaa ku viittitte vaan kattoa ympärille siellä omalla paikkakunnalla ni kyllä alkaa näkkyy kaljapulloja nuorison kourassa. On tosi että sitä joskus on mutta mitä sitte kerran sitä vaan eletään ei tarvi ottaa nii vakavasti ja ylleistää perkele vieköön kaikkiin nuoriin sitä! Taivalkoskella ei oo oikeasti muuta paikkaa ku tori jos ei oo kirjastossa tai hiihtämässä jossai rämmeikössä. Sitä asiaa yritettään korjata parraillaan vaan en tiiä miten onnistaa ku aivan varmasti porukka täällä lissääntyy näitten kehujen jälkeen.
        On totta että taivalkoski on vähä mökkiintyny jos se nyt mittää muuta on ollukkaa. Vaan mitä sitte jos paikalliset ite tykkää? Ei mittää järkeä valittaa ulkopuolisella. Ei oo pakko tulla tänne jos ei tykkää! Suomessa kyllä kyliä ja kaupunkeja riittää ja jos ei ni menkää vaikka venäjälle!
        kerran yks kaveri sano että taivalkoski on suomen siperia. Ehkä se on totta. Täällä ei oo mittää minkä avulla nostaa tätä enemmän esille. Luontoa kyllä riittää mutta sitä ei oikeen osata käyttää oikeen. Nuorison aktiviteetteihin sais vähä enemmän panostaa ja niin poispäin sen kaikki tiesiki jo mutta ku ei ne kelpaa nuorille mitä tarjotaan! Ne haluaa viettää aikaa torilla tai jossai muualla kavereitten kans ja viettää vaan aikaa ihan olemalla olemassa. Ei tarvi olla nii tähellistä tekemistä aina.
        Ite oon monesti haukkunu taivalkosken ihan lyttyyn vaan kyllä tekkee mieli puolustaa ku tämmöstä paskaa lukkee. Ihmisiä en ala sen kummemmin arvostellee ku minusta ne saa niin taivalkoskella ku muuallaki ellää ihan niinku ite parraaksi näkkee ja jättää muut rauhaan jos niistä ei todellista haittaa oo. Ja jättäkää ihmiset hyvät se ylleistäminen kiittooooos.


      • KYPY
        puolustusasemissa kirjoitti:

        Perhanan perhana kymmeneen vuoteen nauranu niinku nyt!! Aivan niin vitun asiallista keskustelua ku olla voi! Ite oon taivalkoskelainen enkä oo ylpeä siitä vaikka kyllä tämä mennee siinä missä muutki paikat. Se on kumma miten paljo täältä keskusteluista löytää kaikkea uutta tietoa Taivalkoskesta vaikka ite ikäni asunu täällä. Se on mukava ku ulkopaikkakuntalaisetki on niin hyvin perillä näistä taivalkosken asioista että voi iha pätevänä tulla kertoo miten asiat on. Elekää ihmiset puhuko asioista joista ette tiiä!! Joissaki asioissa oon kyllä aikalailla sammaa mielta ku moni täällä vaan silti usseimmat kommentit mennee niin mehtään ku mennä voi! Ensinnäki taivalkoskella ei nuoriso oo sen kummempaa ku missää muuallakkaa ku viittitte vaan kattoa ympärille siellä omalla paikkakunnalla ni kyllä alkaa näkkyy kaljapulloja nuorison kourassa. On tosi että sitä joskus on mutta mitä sitte kerran sitä vaan eletään ei tarvi ottaa nii vakavasti ja ylleistää perkele vieköön kaikkiin nuoriin sitä! Taivalkoskella ei oo oikeasti muuta paikkaa ku tori jos ei oo kirjastossa tai hiihtämässä jossai rämmeikössä. Sitä asiaa yritettään korjata parraillaan vaan en tiiä miten onnistaa ku aivan varmasti porukka täällä lissääntyy näitten kehujen jälkeen.
        On totta että taivalkoski on vähä mökkiintyny jos se nyt mittää muuta on ollukkaa. Vaan mitä sitte jos paikalliset ite tykkää? Ei mittää järkeä valittaa ulkopuolisella. Ei oo pakko tulla tänne jos ei tykkää! Suomessa kyllä kyliä ja kaupunkeja riittää ja jos ei ni menkää vaikka venäjälle!
        kerran yks kaveri sano että taivalkoski on suomen siperia. Ehkä se on totta. Täällä ei oo mittää minkä avulla nostaa tätä enemmän esille. Luontoa kyllä riittää mutta sitä ei oikeen osata käyttää oikeen. Nuorison aktiviteetteihin sais vähä enemmän panostaa ja niin poispäin sen kaikki tiesiki jo mutta ku ei ne kelpaa nuorille mitä tarjotaan! Ne haluaa viettää aikaa torilla tai jossai muualla kavereitten kans ja viettää vaan aikaa ihan olemalla olemassa. Ei tarvi olla nii tähellistä tekemistä aina.
        Ite oon monesti haukkunu taivalkosken ihan lyttyyn vaan kyllä tekkee mieli puolustaa ku tämmöstä paskaa lukkee. Ihmisiä en ala sen kummemmin arvostellee ku minusta ne saa niin taivalkoskella ku muuallaki ellää ihan niinku ite parraaksi näkkee ja jättää muut rauhaan jos niistä ei todellista haittaa oo. Ja jättäkää ihmiset hyvät se ylleistäminen kiittooooos.

        Aivan samaa mieltä. Olin pois täältä lähes kaksikymmentä vuotta. Oli ikävä, koti-ikävä.
        Palasin. Ja niiden ihanien muistojen tilalla tapasin pelkkää paskaa.Herrana heiluu tuo nolla, joka ei päässyt ees keskikouluun, ja rouvansa, joka....
        No, jokatapauksessa en täältä lähe, ennenkui oikosäärisenä....niin, ja tätä poistumistahan tämä Päätalon Kallen veljen tappaneen ihmisen siskontytär yritti avittaa. Kävi hakkaamassa ja potkimassa tajuttomaksi minut kotipihallani,21.6.2012. Poikani oli löytänyt minut puoliälysenä saunakamarista, luultavasti ne kantoivat minut sinne pois pihalta, etteivät ohikulkijat näe .Tajulleni palasin vasta heinäkuun alussa, oli kauhea päänsärky, ja vain halusin nukkua ja nukkua. ,aivankuin salamanvälähdykseä näin ja muistin, miten se naisihminen riehui minun päälläni ja potki tekohampaat irvessä. JA TOTTA JOKA SANA.


    • no huooh

      kaikki-tietäviä taas liikenteessä :)

      • pomoko

        Niinpä kaikkitietäviä tietenkin, olenhan kouluja käynyt ja sivistynyt muualla kuin tappikoskella.


      • Nazzirizza
        pomoko kirjoitti:

        Niinpä kaikkitietäviä tietenkin, olenhan kouluja käynyt ja sivistynyt muualla kuin tappikoskella.

        Mikä t-koski??! Ai niin se missä asui noita isämmaanpuolustajia! Niistä taivalkoski tunnetaan ainakin täällä pk-seudulla.


    • karkulainenko

      Hyvinpä on puolustaneet, kyläpahanen.

    • Taivalkoski on ihan jees paikka, täällä on mahdollisuus itsensä ihan rehellisellä työllä elättää, käydä koulua, ajaa hurua, tehä lapsia, juua kaljaa, puhua paskaa, harrastaa laaja-alaisesti ja olla hyvinkin tyytyväinen siitä, että ollaan niin hiljaista ja sisäänpäin lämpiävää porukkaa että jää tuommoset jupinat kuulematta. :)
      Ja kun Mustavaara jälleen aukaistaan niin taas tulee lisää työpaikkoja.

      Luulisi ihmisten, jotka ovat nuin fiksuja heittämään nuin kovaa herjaa tajuavan, että tämän kokoisessa kunnassa on tämän kokoisen kunnan heikkoudet ja vahvuudet. Seinäjoen kokoisessa omat juttunsa ja Helsingissä omansa.
      Olen kierrellyt töissä niin kotimaassani kun ulkomailla, aivan vain ollakseni hiukan avarakatseisempi, ja tänne Taivalkoskelle ympyrä sulkeutuu.

      Tämä kunta on huonossa valossa vain ja ainoastaan tuollaisten kiukuttelijoiden takia, jotka purkavat huonoa omanarvontuntoaan ja ahdasta mieltään tänne ihmisten luettavaksi.

      Minun kotini on siellä missä minulla itselläni on hyvä olla.
      T. 23.v Nuorimies Taivalkoskelta.

      • Esko V.

        Olen Turkulainen joka lomailen aina kun mahdollista Taivalkoskella.Mukavampaa ja ystävällisempää nuorisoa saa hakea,aina valmiina keskustelemaan,auttamaan,neuvomaan ym..Iltariennoissa ei koskaan ,ainakaan minulla ole ollut ongelmia nuorison kanssa.Verrattuna Turun räkäpentuihin,Taivalkosken nuoriso on tosi sivistynyttä,toki ylilyöntejä joskus sattuu,mutta,so what.Itse olen kohta kuuskymppinen kaveri ja tiedän mistä puhun,olen kiertänyt montakin paikkaa,Taivalkoski on minusta turvallinen ,ihana paikka asua,itsekin muuttaisin sinne ja kenties....?Kaikkea hyvää teille sinne Taivalkoskelle,tapaamme jälleen pian .


    • ex-tappikoskelainen

      On todellakin hieno paikka asua.. tosin itse muutin töiden takia eri paikkakunnalle..mutta muutan takaisin kunhan saisin töitä koti pitäjästäni.. tod.näköisesti vuonna 2016.. mikäköhän silloin siellä aukeaa?? tietääkö kukaan?

    • Alexi13

      Taivalkosken pelle baari eli sirkusko?

    • Postaan BenQ:ua
    • anna toisten elää

      Minnekkä ne parhaat viestit hävisivät? Ottiko jollakulla polleen, kun meni poistamaan ne! Olisi ollut kiva vastailla niihin ja jatkaa keskustelua, ettekö kestä kritiikkiä, vai menikö sisu kaulaan? Omatunto teillä ei ainakaan kolkuta, enkä usko että syyllisyyttäkään tunnette, olette te niin itserakkaita!

      Elikkä jatkakaamme keskustelua koulukiusaamisesta - siitä johtuvasta itsemurha-asiasta ja lestiksistä, muuten hautausmaalla kulkeva; kävitkö saamassa "kiksejä" viikonlopun aikana noin perverssillä tavalla?

      • suru hesasta

        Kyllä,jollakin osalla on tärähtyänyt kalloon, ootte te typeriä, koska ette pysty muualta saaman kiksejä kuin hautausmaalta, viimeisteilettekö nautinnonne poismenneitten haudalla, te olette todella sairaita, mutta yleensä sairailla ei ole "SAURAUDENTUNTUA", olette itsekeskeisiä paskiaisia. Kysykää Jussi Lammelta miltä tuntuu menettää oma lapsi,hän varamaan on valmis vastamaan teille, koska te menette yksityiseen suruun noin kohtuuttomasti. Olen samaa mieltä nimimerkillä "anna toisten elää", ei se ole noin yksinkertaista. Nyt toivon, että saatte (ei näin sais toivoa, mutta te ärsytätte todella meitä) OMAKOHTAISESTI kokea; miltä tuntuu menettää oma rakkaansa; EN YMMÄRRÄ, kertokaa se mulle ja muille!? OLETTEKO TE NIIN PIRUN HYVIÄ IHMISIÄ?


      • ottakaapa onkeenne
        suru hesasta kirjoitti:

        Kyllä,jollakin osalla on tärähtyänyt kalloon, ootte te typeriä, koska ette pysty muualta saaman kiksejä kuin hautausmaalta, viimeisteilettekö nautinnonne poismenneitten haudalla, te olette todella sairaita, mutta yleensä sairailla ei ole "SAURAUDENTUNTUA", olette itsekeskeisiä paskiaisia. Kysykää Jussi Lammelta miltä tuntuu menettää oma lapsi,hän varamaan on valmis vastamaan teille, koska te menette yksityiseen suruun noin kohtuuttomasti. Olen samaa mieltä nimimerkillä "anna toisten elää", ei se ole noin yksinkertaista. Nyt toivon, että saatte (ei näin sais toivoa, mutta te ärsytätte todella meitä) OMAKOHTAISESTI kokea; miltä tuntuu menettää oma rakkaansa; EN YMMÄRRÄ, kertokaa se mulle ja muille!? OLETTEKO TE NIIN PIRUN HYVIÄ IHMISIÄ?

        Hautausmaathan on sitä varten, joissa kulkija pysähtyy miettimään olevaisen arvoitusta. Siellä voi tuumailla, kannattaako elää elämänsä viisaasti, eikä jouduttaa menoa ison kieron valtakuntaan hiiliä lapioimaan.

        Raittiina kun elää ja karttaa kaikkea turmiollista, niin voipi elää pitemmän ja onnellisemman elämän.
        Kyllä niitä vaivaisia kroonikoita tuolla terveyskeskuksessa riittää, kun ovat eläneet holtittomasti ja pilanneet elämänsä turmiollisilla elämäntavaoilla.

        Ja hox. hautausmaat ovat oivallisia paikkoja tehdä sukututkimustyötä.


    • Kaarlepyy

      Ei niitä ainakaan Taivalkoskella kunnioiteta, ne saa kiksejä toisten haudoilla, hirveetä... Kannatan polttohautausta, koska tuhkat voi viedä vaikka etelänavalle, ei tarvitse niilläkään miettiä, miten tuokin on kuollut. HIRVEE PAIKKAKUNTA..

      Kierrän koko paikkakunnan,kun menen Rukallle laskettelemaan, saavat pyöriä omassa tyhmyydessään!!!!

      • pikkucockeri

        voit sanoo taivalkoskelaisii tyhmiks vaikket oo koskaan nähnykkää niitä...
        HALOO järki hoi!


    • raitis ja reilu

      Ettekö tosiaan osaa käsittää, mistä kaikki ongelmat johtuvat, että joillakin menee pirun huonosti. Siihen löytyy nimittäin syy ja se on kuningas alkoholi.

      Voi sitä viisasta ihmistä, joka on osannut pysyä' erillään kaikista päihdyttävistä juomista, niin on säästynyt paljolta pahalta. Kun katsoo tämän kylän nuorisoa kaupan kassalla perjantai iltapäivänä, niin kaljaa ja tupakkia sekä energiajuomia ostetellaan,, vaikka vesi on juomista parhainta. Pilataan elämänsä jo nuoresta pitäen, vaan sellaista se on tämä maailman meno, ei maha mittää

      • asian kolmas pyörä

        No jaa...sinä harrastat sitten perinteistä kyttäilyä kassajonossa? Kuluuhan se perjantai sitenkin.

        Oletko kyylä?


      • asian neljäs pyörä
        asian kolmas pyörä kirjoitti:

        No jaa...sinä harrastat sitten perinteistä kyttäilyä kassajonossa? Kuluuhan se perjantai sitenkin.

        Oletko kyylä?

        Ei sitä tarvitse kytätä, sen näkee selvääkin selvemmin. Ja jos asia ei kuulu kellekkään, niinkuin seuraavaksi aijot sanoa, niin sanon jo nyt sen, ettei se kuulukkaan, mutta NÄKYY. Kaikkea muutakin epätavallista näkee kylän kuvassa, kun epätavalliset ihmiset käyttäyttyy epätavallisen huomiota herättävästi.


      • KYPY
        asian kolmas pyörä kirjoitti:

        No jaa...sinä harrastat sitten perinteistä kyttäilyä kassajonossa? Kuluuhan se perjantai sitenkin.

        Oletko kyylä?

        LUULTAVASTI ELÄMÄÄ KADEHTIVA LAHKOLAINEN


    • jeesjees

      Täällä taas jotku huippu viisaat kuusamolaiset ja pudasjärveläiset pätemässä pahaa oloaan :D HAHA

      • tosi on

        Kaveri sano kerran että taivalkoskelaiset servaa kuusamomaisia ja kuusamolaiset yrittää servata taivalkoskelaisia. YRITTÄÄ.. En tiiä mikä siinä on vaan kuusamolaiset haukkuu taivalkoskelaisia ja pudasjärveläisiä ja nii eespäin kaikki kolme haukkuu toisiaan ja jutut ihan päättömiä. Ei mittää järkeä koko hommassa .


    • Tyytyväinen

      Taijja Taivalkoski olla yhtää sen hullumpi paikka asua ku moni muukaan :)
      Ongelmia ja epäkohtia löytyy jokapaikasta, samaten ku hyviäki puolia :)
      Itse täällä jo kymmeniä vuosia asuneena, koulutuksen saaneena ja hyvin työllistettynä voin kertoa, että viihdyn mainiosti :)
      Ja nuoriso-ongelmaa ei kannata yleistää :) hölmöjen seasta löytyy myös helmiä :)

    • Aslak H

      Erotatko sinä onneton "vittuojaa" kauniinpaikan ojasta? "Pölvästi kun olet niin et varmaankaan, haaveilet sellaisesta jota kukaan itseensä kyllästynyt "naaraspuoli" ei edes näyttäytäisi. Parempi kuin jatkat rdelleen näin "rökimäaikana" poroja, voit saada vilasta vaatimen peräpeiliä.

      • ohi ajanut

        Olkoon minkä niminen tahansa mutta ihan kaunis pikku oja se on!


    • Hillassa

      On suuri vääryys että Vittuoja-postikortti on menneisyyttä, niitä lähetettiin aina kesälomalla käydessä tänne etelään työkavereille !

    • Pudaskoski

      "Täällä taas jotku huippu viisaat kuusamolaiset ja pudasjärveläiset pätemässä pahaa oloaan :D HAHA"

      Ylläoleva tekstin pätkä saa vain miettimään yhtä asiaa - miksi pitää ottaa putasjärviset ihmiset (saati kuusamolaiset) aina vertailukohdaksi? Vaikka naapuripitäjien vireämpi elämä yleensä saattaa aiheuttaa edellä mainitun kaltaista provosointia, on hyvä muistuttaa näiden kahden kaupungin olevan jo pelkästään asukasluvultaan suurempia paikkakuntia. Vaikka argumenttini ei hetkauttaisikaan suuntaan tai toiseen, ei älykkyys-korttia tarvitse heti käyttää, on sitten mistäpäin Suomea tahansa.

      Henkilökohtaisesta näkökulmasta, Taivalkoski vaikuttaa oikein leppoisalta, upean luonnon omaavalta paikkakunnalta. Siispä jätetään dissaus vähemmälle, on sitä ennenkin suosta noustu ;)

    • 1 kymmenestä

      Tervehdys täältä pirkanmaalta Taivalkoskelle.
      Oli syyskuu vuonna 1987 kun ensikerran lähdin teidän maisemiin metsälle.
      Ensikertani oli niin hieno reissu ,että jokainen vuosi olen sieltä itseni löytänyt.
      Kiitos hienojen ihmisten ja maisemien, kuin myös hieman riistaa antavien selkosten.
      Alkuvuosina keskustassa oli paljon toimintaa, kauppoja ,paareja , ja vaaralla elävää musiikkia, sitten alkoivat kurjat ajat ja työttömyyden myötä kaikki hiljeni.
      Itse asustelen pikkutaajamassa jossa painitaan samojen arkisten kysymysten parissa.
      Meilläkin nuorisoa arvostellaan ja moititaan, mutta muistakaamme omaa nuoruutta,
      ei kaikki mennyt aina ohjekirjan mukaan.
      Kuitenkin vierailevana ihmisenä arvostan vieraanvaraisuuttanne ja rehtiä toimintaa
      minua kohtaa.
      Näiden vuosien aikana on syntynyt mukavia tuttavuuksia ja soitellen kuulemme toistemme elonjuoksusta.
      Käytän mielelläni sanontaa Talossa Talon Tavoilla, elikkä pyrin sulautumaan kantaväestön mukaan, nauttien heidän tarinoistaan ja arkisista jutuistaan.
      Pyrin olemaan keskuudessanne kunnioittaen perinteitänne ja kanssaihmisiä.
      Minulla ei ole yhtään huonoa kokemusta Taivalkoskella olostani.
      Saavun tulevana syksynäkin käyttämään paikkakunnan tarjontaa, niin elämiseen
      kuin elämyksiinkin, ja kuuntelemaan herkällä korvalla teidän tuntojanne.
      Toivotan kaikille lukijoille Mukavaa Joulunodotusta.

    • "kielen huoltaja"

      Sitämieltä on Liisa Jaakonsaarkin, tarkoittaa samaa,mutta erinimellä.

    • insinööri Taivalkosk

      Rakkaat ihmiset! Aloin tuossa lukea alkua tuosta viestiketjusta, mutten jaksanut lukea enempää.

      Taivalkoski on syntymäkotikuntani ja olen siitä erittäin ylpeä, asun nykyään etelä-Suomessa. Joka tilanteessa, oli kysymyksessä mikä tilanne vain, kerron ylpeänä olevani kotoisin Taivalkoskelta.

      Isäukko kertoi hänen aikaisista ajoista sen verran että Kuusamosta oli tullut tyttö Taivalkoskelle piikomaan (Taivalkoski oli heille vähän parempi paikka). Takasin kotiin mentyään hän oli ns. herraskainen koska oli Taivalkoskella piikomassa ollut. Pihalla tepasteli varis, johon hän lausumaan: onkos tuo harikka?

      • näppäräsormi

        Insinööritkin pitää lähteä työn perään muualle, muuten olisit jumissa tappikoskella. Kukaan ei unohda kotikuntaansa, siellä on mukava käydä ajoittain, mutta
        työn perässä sitä joutuu useakin lähtemään muualle, missä sitä on.
        Itse olen etelästä kotoisin, mutta miehen löydettyä täältä pohjoisesta muutin tänne, enkä ole katunut, työtäkin on. Mökkikin saatiin rakennettua ja pohjoisessa on kesät varsinkin aivan ihania, täällä mieli lepää. Hyvää kesää sinulle, minun mieheni on insinööri ja töitä on Oulussa.


      • KYPY

        MINNOON KUULLU SEN ASIAN NÄIN. EI SE K.MOSSA OLLU OLLU, EIKÄ OLLU T.KOSKINEN, OLI SUOMUSSALAMELAINEN OLI KÄVÄSSY JOPA ETELÄ-SUOMESSSA PIIKOMASSA JA SIVISTYMÄSSA.JA KUN SYYSTÄ TAI KOLMANNESTA PALASI, NÄKI HARAKAN JA KYSÄSI,ETTÄ MIKÄ LINTU SE TUO HARIKKA ON


    • KYPY

      No eipä oo kaunein paikka . On joki , ON KORVUAN-, TS. KORVUONJOKi ja SILTA. Siellähän se minnäi ensi-suudelmani koin.Niin... ja niin kulu aikaa ja kulu leipää ja paljo virtasi vettä Iijoesta ja Korvuonjoesta., ja joki, se on vielähi siellä. Sinneppä meen, kun "moalima ahistaa"(LAMMINMÄK)I

      • EI LAHKOLAINEN

        JA nimi , VITTUOJA, sehän jo sanoo, että tullaan aluelle, jossa v.... on pääartikkeli.


    • KYPY

      Nehän sanoivat, että jos taivalkoskelainen nainen, joka ei saa miestä täältä, heittää alushousunsa loiston, kuusamoon menevän linja-auton katolle, niin sieltä tulloo kuusamolainen housut kainalossa hakemaan housujen omistajaa.

    • EI LAHKOLAINEN

      NO ENHÄN MINÄ KUUSAMOLAISIA VIHAA, ENKÄ LAUMANA NÄITÄKÄÄN LAHKOLASIA VAIN JA AINOSTAAN NÄITÄ TEKOPYHIÄ HUORAAJIA

    • KYPY

      Niin, että lisää poliiseja !
      Minun asuntooni tuli muutama vuosi sitten kolme poliisia. Vihakolmikko oli tehnyt ilmoituksen, että minulla on pistooli, olen mestariampuja ja vaarallinen ! Onneksi luojani antoi syntymälahjaksi huumorintajun ja vähän seikkailumieltä. Eikähän minulla mitään ollut kotietsintää vastaan. Olinpa vain niin pöljä, etten älynnyt sanoa, että, että jos löytyy isot kultaiset korvarenkaat, tuokaa minulle. Nuorin veljeni toi ne lahjana viimeisen kerran käydessään, kuoli neljä viikkoa sen jälkeen. Ja niihn aikoihin huomasin, että meillä käy vieraita, kun ollaan pois kotoa. Eihän oltu opittu pitämään ovia lukittuna. Hävisi myöskin helminauha , ystävältä lahjaksi saatu sekin , yöpöydän laatikosta, oishan nuo joutaneet nehi löytämään. No ei sitä kyllä löytynyt pstööliakaan ja kummapa olisi ollut , en ole eläissäni ampunut muulla kuin piimäpyssyllä ja ritsalla . Kyllä minun piti sanoa poliisipojille, että eihän tämä teijän syy ole, ja jos ite kunnanhallituksen pj ,valekeskikoulun käynyt, valemetsätalousteknikko, tekee moisen rikosilimotuksen, että 63-vuotias muorinraato heiluu pyssyn kans, lähettävähän teijän on.
      Tästähän kyllä saisi kirjan, jos ei laiskuus ikääntyessä saisi valtaa.

      • oma työ

        Minä taas en tykkää lahkolaisista työkavereina, ilkeitä ja selkäänpuukottajia, katkeria ääliöitä.


    • KYPY

      Pitääköhän näitä Taivalkosken keskusteluketjuja myöskin lahkolainen, vai miten se tuo sensuuri niin nopsasti toimii ?

      • käpytikka

        Suurin osa lahkolaisia


    • että semmonen rouva

      Terve kaikki! Eivät saaneet tapetuksi, vaikka Rouva kävi potkimassa tajuttomaksi 21.6.2012. Keskimmäinen löysi tajuttomana varastosta töistä palatessaan.
      . Haalasi nukkumaan eikä tajunnut kun koitin sanoa , että Hilkka potki ja hakkkasi.
      En kai minä mene siivouksen välillä varastoon huilaamaan KAUIINA KESÄPÄIVÄNÄ!! Tarkoitus oli siivota alakerta myös.
      Mutta eipä löydy lakia!
      NIIN, JA LAHKOLAISTAUSTAINEN JA VARSINAINEN .......JA NÄILLEHÄN EI LAKIA LÖYDY ENNENKUIN NE LAKKAAVAT LISÄÄNTYMÄSTÄ!

    • Garbolla on asiaa

      Vittu teillä viiraa päästä jyväjemmarit.

    • toloho

      Melekosen tarinan on saanu aekaseksi tuo alottajan maeninta, että Jokijärvellä on sievä vittu. Ee anna vaen vinkkie jotta millä puolen järveä.

    • taivalkoskella

      TAIVALKOSKELLE EI SAATANA KANNATA MUUTTAA AIVAN JOUTAVA PAIKKA SAATANA TÖITÄ EI OLE JA LESTOJA JA USKOVAISIA KYLÄ TÄYNNÄ HELEVETTI....

    • SonniMoilanen

      On muuten kauniinpaikanoja...Kallekin sen tiesi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      101
      1497
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      84
      1064
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      976
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      573
      942
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      877
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      822
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      654
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe