Almera hyvä perusauto.

Peruspappa

Minkälaisia kokemuksia teillä muilla Almeran omistajilla on? Minun kokemukseni ovat olleet todella hyvät.

Ostin Almeran viime vuoden lopulla ja olen ajanut sillä kohta 10 000 km. Autossa ei ole ollut ainuttakaan vikaa ja ihmekös tuo kun auto on viimestä vuosikertaa eli lastentaudit on korjattu pois. Ainoa mikä alkuun hieman ihmetytti oli aavistuksen liian korkea kulutus. N. 5000 km:n jälkeen sekin on tasaantunut ja sekalaisessa ajossa päästään nyt n. 6,5 litralla sataa km.kohden. Eli ei paha kulutus mielestäni. Auto on mielestäni erittäin miellyttävä ajaa kaikenlaisessa ajossa. Moottoritiellä 120 on aivan leppoisa matkavauhti, eikä melukaan ole läheskään niin paha kuin edellisessä autossani eli Ford Focuksessa. Myös talvella rengasmelut pysyvät kurissa, sillä valitsin autoon Nokian kitkat. Ovat meinaan aivan mahtavat renkaat myös pidoltaan. En enää ikinä ota nastoja jyristämään tämän kokemuksen jälkeen.

Yksi asia on hieman harmittanut eli se, että valitsin autoon normaalin valkoisen värin. Olisi kannattanut muutama satanen maksaa lisää, niin olisi saanut hienon metallivärin. Mutta kun nuuka on niin minkäs voit. Sitä säästää joskus ihan hömöissäkin kohdissa. No ei voi mitään.

Taitaa muuten tuon Almeran arvokin säilyä tavanomaista paremmin, sillä autoliikkeestä mistä auton ostin tuli yllättävän hyvä hyvitystarjous, mikäli vaihtaisin autoni uuteen Tiidaan. Olisivat hyvittäneet autosta käytännössä saman hinnan kuin mitä Almerastani vuosi sitten maksoin.Tosin suoralla kaupalla olisi saanut n. 1500 euroa alennusta, mutta mielestäni aika hyvä tarjous kuitenkin. En viitsinyt vaihtaa, sillä Tiida on mielestäni paljon rumempi auto ja tavaratilakin näytti pienemmältä kuin Almerassani. Lisäksi epäilen, että se on nyt uutena ylihinnoiteltu ja sen arvo ei varmasti säily läheskään niin hyvin kuin näiden viimesten Almeroiden.

Luulen, että ajan Almerallani vuosikausia, sillä sen huoltokulutkin ovat suht pienet ja autolla pärjää varmasti pelkillä perushuolloilla pitkälti toistasataa tuhatta kilometriä.

Olen kuullut, että ensimmäisissä vuosikerroissa tätä viimesen korimallin Almeraa on ollut joitain pikkuvikoja, mutta olisin nyt kiinnostunut kuulemaan 2005 ja sitä uudempien Almerien omistajien käyttökokemuksia. Ovatko ne kaikilla muillakin olleet yhtä positiivisia?

10

5618

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vierestä katsonut

      No moi...

      Kyselit Almerasta mielipiteitä...sori..nyt..tulee
      negatiivistä....asiaa...velipojat auto..

      Almera..2005 ostettu..uutena...

      1. lukot temppuili...talvella
      2. alusta löysä..tuuliherkkä..
      3. outo ääni..alapallot..tai..tukivarsissa
      4. maalipinta..(punainen) harmaantui,kului pohjaväriin saakka...?
      5. katalysaattori..hajosi..45tkm jälkeen..?
      6. moottori..öljyn kulutus...1l/100km..todennäköisesti jumissa öljyrenkaat...?

      7 Vaitoi pois äkkiä...meinasi suoraan sanottuna
      hajota käsiin

      halvalla ei hyvää saa..näin se vaan menee...?

    • tyytyväinen..

      Itselläni on 1.8 almera vm.-05 ja kilometrejä on taittunut jo autolla 70tkm eikä ole tarvinnnut korjaamolla käydä, muutakuin normaaleissa huolloissa. Tältä palstalta kun on juttuja lukenut, niin se on ainakin tullut selväksi, että minun autoa ei ole ilmeisesti tehty "maanantaina"!
      EI ÖLJYN KULUTUSTA!!!!
      Maantie ajossa kulutus on ollut pienimmillään 5,9l/100km ja sekalaisessa ajossa 6,5-7,1l/100km
      Kun vaihdon aika tulee,mikä se merkki sitten onkaan, niin tuskin samanlaista autoa osuu kohdalle minkä kanssa ei tulisi kuitenkin jotain ongelmia.
      Mitä rengasmeluun tulee, niin ei se minusta mikään suuri ongelma ole etemkään kun heivasin ensiasennusrenkaat hiiteen ja panostin heti hyviin renkaisiin.

      • 2004

        Uutena ostin 1,5 almeran ja mittariin kertynyt "jo" 40tkm. Kahteen otteeseen vaihdettu sama happianturi (takuuseen) muita teknisiä ongelmia ei ole ollut... paitsi ne umpiot mitkä vaihdettiin kaikkiin Almeroihin.
        Kovalla pakkasella tosiaan sähkölukot napsaa omia-aikojaan ja ajonestolaitteen valo killottaa, niin kauan kunnes auto lämpenee... mutta sehän on vain valo.
        Bensasyöppö on ja meluisa, niin kesä- kuin talvirenkaillakin.
        Muuten auto kuitenkin on hyvä ja luotettava perusauto... ja arvokin laskee "vain" 2t eur/vuosi.


      • Peruspappa
        2004 kirjoitti:

        Uutena ostin 1,5 almeran ja mittariin kertynyt "jo" 40tkm. Kahteen otteeseen vaihdettu sama happianturi (takuuseen) muita teknisiä ongelmia ei ole ollut... paitsi ne umpiot mitkä vaihdettiin kaikkiin Almeroihin.
        Kovalla pakkasella tosiaan sähkölukot napsaa omia-aikojaan ja ajonestolaitteen valo killottaa, niin kauan kunnes auto lämpenee... mutta sehän on vain valo.
        Bensasyöppö on ja meluisa, niin kesä- kuin talvirenkaillakin.
        Muuten auto kuitenkin on hyvä ja luotettava perusauto... ja arvokin laskee "vain" 2t eur/vuosi.

        Olen myös huomannut, että Almeran saa kuluttamaan, mikäli sillä ajaa moottoritiellä suurempaa kuin 120 mittarinopeutta. Sain sen kerran kuluttamaan Helsingissä käydessäni peräti 8,7 litraa sadalla kun oli vähän kiire. Tuolloin mittarinopeus kyllä oli koko ajan 140-150 välillä. Kun malttaa pitää mittarinopeuden moottoritiellä 120 paikkeilla, niin kulutus ei nouse kuin karvan yli 7 litran. Kaupunkiajossakin menee sitten helposti 8-9 litraa, mutta toisaalta normaalissa ajossa pääsee keskimäärin 6,5 litralla nykyään. Tuo minun normaaliajoni toki sisältää 80 prosenttisesti 80-100 km/h nopeusalueita ja loput rauhallista taajama-ajoa. Alin mittaamani kulutus on ollut 5,8 litraa sadalla.


    • jop

      -05 almera 1.5 visia 30000km ajettu.Huoletonta menoa.Määräaikaishuollot ollut, ei vikoja. en valita.

    • vm.2005

      Ostin uutena ja nyt ajettu 42 tuhatta.
      Vikaa ei ole ollut mitään.
      Ajovalon polttimon olen vaihtanut kerran.
      Hyvä käyttöauto on ollut.

    • diplinssi

      Viikon päästä teen 75000km huollon. Vikoja vain ajovaloumpiot uusittu ja joku käynnistykseneston tarkistus, menivät takuuseen. Pienin kulutus 5,7L/100km, normaalimeno 6,5L. Alkuperäiset Bridgestonet meluisat. Ajettavuus hyvä sekä kesällä että talvella, lämpenee nopeasti. 2002 vai 2001 talviautotestin kolmas. Takajarrupalat oon uusinut ja herkistänyt jarrut.
      Kannattaa massata ja laittaa lokarit takapyöräkoteloihin, tulee matkahuollolla www.lokari.fi ja itse asentaa parissa tunnissa.

      • almeta 2007

        vieläkin vaihdan uuteen almeraan, pieniä on murheet olleet. Luotettava matkakumppani.


      • vikojaa
        almeta 2007 kirjoitti:

        vieläkin vaihdan uuteen almeraan, pieniä on murheet olleet. Luotettava matkakumppani.

        -03 almera 1.5 visia ajettu 80tkm ja tälläviikolla vuosihuollossa sanoivat ett vaihdelaatikon laakerit menee vaihtoon,ajele varovasti ja tilaa huoltoaika niin vaihdetaan laakerit,maksaa noin 1200e,ihmettelin miten näin vähän ajetussa autossa voi olla vaihdevikoja,entisellä autolla ajaelin 400tkm eikä vaihdeissa ollu mitään vikaa,ainostaan pannu vaihdettiin kerran,lupasivat kysyä josko Nissan tulisi kustannuksissa vastaan ton rempan takii,jos ei tule niin on todennäkösesti viimenen nissan mulla,en tee konkurssia ton summantakii,mutta keljuttaa kun olen suosinut uusia autoja ja nyt tämmönen takaisku tuli,onko muilla samanlaisia vaihdevikoja ilmennyt,kiinnostunut olen,...


      • Nissanisti
        vikojaa kirjoitti:

        -03 almera 1.5 visia ajettu 80tkm ja tälläviikolla vuosihuollossa sanoivat ett vaihdelaatikon laakerit menee vaihtoon,ajele varovasti ja tilaa huoltoaika niin vaihdetaan laakerit,maksaa noin 1200e,ihmettelin miten näin vähän ajetussa autossa voi olla vaihdevikoja,entisellä autolla ajaelin 400tkm eikä vaihdeissa ollu mitään vikaa,ainostaan pannu vaihdettiin kerran,lupasivat kysyä josko Nissan tulisi kustannuksissa vastaan ton rempan takii,jos ei tule niin on todennäkösesti viimenen nissan mulla,en tee konkurssia ton summantakii,mutta keljuttaa kun olen suosinut uusia autoja ja nyt tämmönen takaisku tuli,onko muilla samanlaisia vaihdevikoja ilmennyt,kiinnostunut olen,...

        Almerallani on ajettu jo 204tkm. Ei mitään vikaa. Valoja on muutaman kerran vaihtanut..Auto on ollut kaikissa säännöllisessä huolloissa. Tyytyväinen Nizzanisti :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      85
      3617
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      572
      3397
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3229
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2132
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2031
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1908
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1885
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      149
      1574
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1331
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1322
    Aihe