Fillarilla keuliminen

Nimetön

Olen opetellut keulimaan koko kesän (polkupyörällä) mutta aina käy niin että joko menee yli tai eturengas tipahtaa heti. yli menemisen pystyy estämään jarrulla mutta eturenkaan tipahtamista en onnistu mitenkään estämään... en osaa keulia kuin muutaman metrin. tarvin apua! :D kaikki neuvot tervetulleita :))

18

3218

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etupyörä

      kiinni oikein rautakaupan kruunumutterilla, niin eipä tipahtele.

    • Nimetön

      tarkoitin siis että kun yritän keulia niin eturengas tippuu maahan ja on vielä kiinni pyörässä :D

    • takahaarukka

      Itellä vähän samaa vaivaa. Siis omissa taidoissa ei voi olla mitään vikaa, vaan olen päättänyt, että syyllinen on maastopyöräni liian pitkä takahaarukka.

      Tämä minun 90-luvun puolenvälin vimputin on suunniteltu pysymään pystyssä nimenomaan hyvin jyrkässä ylämäessä. Näin ollen ajoasento on hyvin etukeno takahaarukka on selkeästi pitempi kuin nykyisissä pyörissä, joissa on selkeästi tätä pystympi ajoasento.

      Voisiko tämä olla sinullakin ongelmana. Tai ainakin se kävisi hyvästä selityksestä ;->

    • ihmehemmo

      luin netistä että leveä takarengas auttaa tasapainon pitämiseen.. voiko se olla mahdollista?? :D juuri hyvä jos olisi kun taka kumin puhkaisi joku kusipää koulussa...:D eli uuden takakumin vaihtoon. minkä paksuinen taka rengas olisi hyvä?

      • Stunt man

        Peri aatteessa taka renkaalla ei ole väljä jos on hyvä tasapaino, mutta jos on huono tasa paino niin sit on hyvä olla iso takakumi. Mul oli itella semmonen mikä juuri ja juuri mahtu pyöriin siinä mutta se oli raskas polkee, mutta auttoi kylla tasa painon pitämisessä. Mulla on nyt itellä kapeet katu kumit ja keulin niillä noi 2.6km


    • bomber

      Koita keulia seisaaltaan, se lisää tasapainoa.
      tai näin:

      ota tarpeeksi vauhtia sillain aika kovista, ja sitten laitat jonkn vähän vahvemman vaihteen päälle, ja nostat ja polet, silloin pystyt keulimaan vaikka kiinaan. ja jos menee ympäri niin vaan sitä takajarrua.

      mutta jos sulla on jalkajarru, niin silloinhan se tipahtaa alta aikayksikön, kun sen vedät.

      käsijarruna takajarru on melkein välttämätön keuliessa.

      niinkuin sanonta kertoo:

      keuliminen ilman takajarrua on kuin
      harrastaisi suojaamatonta seksiä,
      kerran kun menee tietyn pisteen yli,
      paluuta ei enää ole.

      • jebeksi

        itelläni on sellanen aika pieni vaihteeton paska, mutta sillä keulii jupiteriin


      • 987523hjrtrgf

        sillä ei ole väliä että missä se takajarru on vaa sillä on väliä että miten sitä osaa käyttää... itselläni on aina ollut pyörässä jalka takajarru eikä tipu keula alas jos painaa. Ja kun harjoittelee keulimaan nii ei todellakaan saa olla paljoa vauhtia vaan ensin vähä ja sitten kun oppii sen tasapainon ja jarrun käytön oikein jne. nii sitten vasta enemmän vauhtia jos tykkää... Jos yrittää manuaalia niin silloin kannattaa ottaa paljon vauhtia mutta silloin kannattaa etsiä oikea tasapainopiste ja pitää osata käyttää jarrua ettei mee ympäri mutta jarrua ei saa painaa liikaa ettei keula tipu alas... Ja manuaalissa kannattaa ottaa vähän ismopi kulma mitä normaalisti keuliessa


    • lolZZZZZZZZZZZZZZZZZ

      no pole eka hiljaa mut sit jos meinaa tippuu ni lisää kaasuu! mikä pyörä sul on???

      • wheely

      • bölö
        wheely kirjoitti:

        http://www.youtube.com/watch?v=QqSkrJFAnu8

        hei tsiigatkaa missä takajarru ????

        emt...mutta itse kun keulin pyörällä pyrin olemaan mahdollisimman jyrkässä kulmassa sillä jos on lentämässä yli painan takajarrua mutta jos keuliii liian loivassa kulmassa ei o,le enää helppoa nostaa eturengasta...


    • KEuLiiKEuLii!

      mulla meni pari vuotta ennen kun osasin keulia kunnolla. Penkin laskeminen auttaa. Samoin sopivan pieni vaihde. renkaalla ei ole mitään väliä. hyvästä takajarrusta on hyötyä.

    • keula hemmo

      oon huono keuliin saan vaan 5 metriä



      helpoiten saa keulia kun polkaisee ja samaan aikaan vetää tangosta 1234

    • WheelieBoy

      Helpoin on aloittaa kovasta vauhdista mitä nopeampaa menet sitä parempi tasapaino.Huomasin itse sellaisen jutun että keuliessa pysäytän eturenkaan niin kallistun jompaankumpaan suuntaan:D oma ennätys 2.4 km pyöränä toimii Cresent Orion http://www.google.fi/imgres?imgurl=http://www.bestbikes.fi/images/orion_y1c_164_01_sininen_1203_491.jpg&imgrefurl=http://www.bestbikes.fi/product_details.php?p=400&h=228&w=400&sz=109&tbnid=OUaWJ3CQdHaqhM:&tbnh=82&tbnw=143&zoom=1&usg=__GFXEVOqgpyF18 Tossa kuvaa,Tosin mun cresenttii on hiukan modattu :)

    • gtav

      kyllä se lähtee harjoittelu teke mestarin

    • monosyklisti

      Pyörän rungon sisällä pitää olla asennettuna keulimislabilisaattori, niin keuliminen on lapsellisen helppoa.

    • Keulijajonne

      Taka renkaalla ei oo mitään välii, mutta mitä pienempi vauhti, sitä helpompi keula on saada nousemaan. Kovassa vauhdissa on hyvä tasapaino. Ensin kannattaa ajaa seisaalteen polkematta, sitten pari kovaa polkasua ja kova nykäsy , sitten takas istumaan. Kun osaa nostaa keulan ja keulia vähän aikaa kannattaa siirtyä vaihteiden vaihdon harjoitteluun keulimisen aikana. Muuten vaihde voi jäädä pieneksi ja ei voi keulia pitkään. Mutta kaikista tärkein asia on takajarrun käyttö!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      1883
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe