Finndomo/Puutalo

Kokemusta on

Hyvät talopaketin ostamista harkitsevat!

Älkää ihmeessä koskeko pitkällä tikullakaan Finndomon Puutalo-talopaketteihin; älkää ainakaan luottako edustajien kustannusarvioihin ja myyntipuheisiin.

Tämän firman edustajat tekevät asiakkailleen täysin päättömiä kustannusarvioita ja uskottelevat, että "kyllä tällä hinnalla talo rakennetaan", mutta budjetti pettää jo talopaketin osalta. Kustannusarviosta "unohdetaan pois" keskeisiä elementtejä, kuten takka, perustusmateriaalit. Kun asiakas sitten ihmettelee asiaa, syy onkin asiakkaan "kalliissa sisustusmaussa". Mitään kompensaatiota tai hinnanalennuksia on sopimuksen allekirjoitettua turha odottaa!

Tämän firman edustajat ovat kyllä kovia myymään ja luomaan illuusiota hyvästä kokonaispalvelusta, yhteistyöverkostoista ja edullisuudesta. Mutta kun jokin menee vikaa, edustajia on lähes mahdoton tavoittaa työpaikaltaan ja kaikki vastuu sysätään asiakkaalle.

Omaan kotiin on kiva muuttaa, kun voi olla täysin varma omasta kyvystään maksaa talonsa kustannukset. Kun budjetin ylitys on 20-30 %, on mieli maassa, ja oma koti tuntuukin lähinnä taakalta. Ja kun syy on vielä jonkun muun, olo on vielä masentuneempi.

Hankkikaa siis luotettava, ulkopuolinen kustannusarvio, älkääkä uskoko lipeviä myyntipuheita!

8

3316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maanantaikappale

      Mull on sun kanssa ihan samanlaisii kokemuksii. Mä olen rakentanut pitkäst, pätkäst, pienelementtist, suurelementist, kivest, savest, oljest, sipost, papuharkost ja aina kun olen kertonut kolmella "paketin" hinnan olen joutunut pettymään. On maalämpöö, ilmastointii, takkaa useamlaista, ameriikkailaista kiviseinää, jaappanilaista puutarhaa, kivestassoo ja kylyppärissä kalliit kaakelit. Joo, ja ite en oo tikkuu ristiin laittannu, enkä lapiooon koskennu. Suurin pettymys tuli olkien kanssa, ne kun sain ilmatteeks. Et myyjät ovat pettäneet minnuu.

    • päivänselvää

      ettei myyjät tiedä mitä tontttisi perustukset tulee maksamaan. Sama koskee vaimosi messuilta valitseman takan hintaa.

    • rakentanut -03

      Ei kai kukaan tosissaan usko myyntimiesten puheita. Sitä vartenhan palkataan jo alkuvaiheessa vastaava mestari, jonka kanssa tehdään kustannusarvio.
      Toisaalta onhan K- Raudan myyjilläkin talopeliohjelma, jossa voi saada "karkean" kustannusarvion, mikäli osaa arvioida vaikkapa oman työn osuuden oikein. Meillä tilanne oli täysin päinvastainen. Talopeliohjelma antoi aivan päättömän suuren kustannusarvion ja mietimme jo koko rakennushankkeen hylkäämistä. Onneksi kyseinen unelminen murskaaja ei onnistunut tehtävässään, vaan laskimme vastaavan mestarin kanssa itse tarkan budjetin, jossa pysyttelimme tiukasti. Talo tuli ja huomattavasti halvemmalla, kuin talopelin kustannusarviolla. Finndomon omatalossa on asuttu jo neljä vuotta ja tyytyväisiä ollaan oltu.

      • lamminen

        ...palkataan alkuvaiheessa vastaava mestari...voi jumalauta! Vastaava mestari, saatana, juoppoja "mestareita" ynyämässä rahaa eikä koskaan silloin paikalla kun tärkeitä neuvotellaan. No kun ei älli riitä, ei ummarra mita insinoori ja asiakas keskustelee. Takaisin baariin.


    • SeppoPe

      Ostimme -02 findomon puutalon mallia jennifer 135, paketin myyjä kertoi tasantarkkaan, mikä on elementtien hinta toimitettuna tontille. Ei jäänyt ainakaan minulle epäselväksi mitä mikäkin maksaa. Meillä kävi huono tuuri ikkunoiden kanssa ensin halkesi olohuoneen isokokoinen lasi ja varmaan pari vuotta myöhemmin makuuhuoneen ikkuna molemissa syynä lasin kiinnityslistan naulaus osunut lasiin josta ajanoloon lasin halkeaminen takuu aika oli kuitenkin voimassa silloin 10 vuotta nykyään kait 5 vuotta. Mutta Finndomo toimitti ikkunat ilman vaikeuksia molemmilla kerroilla. Asennuksen olisin kesälomaajasta johtuen saanut viiveellä mutta lupasin ja asensin lasit ja säleverhot itse. Olen todella tyytyväinen hankintaani.

    • kuisonvv

      Onko tätä firmaa enään?

    • alan_mies

      Ei oo tai on - riippuu laskentatavasta. Firma ittessään on loppunut ajat sitten, mutta tehtaista osa on uusissa omistuksissa ja toiminnassa - osa työntekijöistäkin on Finndomon aikaisia.

    • matruush

      Onko tää niitä ikea taloja?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe