Mini Cooper S

Kysymyksiä

Heissan!

Aikeenani olisi ostaa Mini Cooper S kun rahatilanne sen sallii. Olen ajanut ihan pikkupätkän keskustassa sillä ja tuntuma oli todella hyvä. Nyt ajattelinkin kutsua Mini Cooper S:n omistavia ihmisiä tänne ketjuun kertomaan kokemuksia kyseisestä autosta. Muutamia viime päivinä pinnalle nousseita kysymyksiä:

Mini Cooper S toimi hyvin kaupunkiajossa, mutta miten maantieajo?

Miten Mini Cooper pelittää talvisin? Olen pitänyt Miniä pidemmän aikaa kesäauton maineessa, mutta kyllä sillä ihmiset varmaan talvisinkin ajavat. Kokemuksia?

Uudet pyörivät tuolla 30 000 euron kieppeillä ja samalla hintaa saisi uuden Mazda 6:n tai esimerkiksi Honda Accordin. Onko tämä auto todella hintansa väärti? Perusteluja kaivataan.

Terveisin Miniin hurahtanut autotietämyksen amatööri.

18

16285

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minissä on munaa

      Itse ajelin 4 vuotta tavallisella cooperilla kesät talvet ja hyvin pelitti!

      Maantieajossa auto tuntuu mielestäni kokoistaan suuremmalta ja jykevämmältä, joten on kyllä oiva valinta vaikka pidemmillekin matkoille. Itselleni tuli pidempää matkaa aika paljonkin, enkä hetkeäkään katunut valintaani.

      On totta että samalla hinnalla saisi mazda 6 tai accordin, mutta eihän autoja kilohinnalla osteta. Minissä on 1000 kertaa enemmän hauskuutta, tyyliä ja meininkiä kuin kummassakaan noista.

      Minä en sinuna miettisi enää hetkeäkään vaan marssisin suoraan kauppaan. Olen varma ettet tule katumaan. On se ihan oikea ja toimiva auto jossa lisänä vielä suuri annos hauskuutta.

    • ...

      Itse ostin toukokuussa cooper s:n ja tyytyväinen olen ollut. Hyvä auto ajaa kaupungissa ja maantiellä. Isommalta autoltahan se ajossa tuntuu. Todella hauska peli mutkaisilla tieosuuksilla.

      Niin uuden lähtöhinnat on tuossa 30:n tietämillä, mut aika perus varustetasolla. Eli hinta hyppää varusteiden myötä reilusti.

      Uusissa ois etuna jonkun verran pienempi kulutus, mut itsellä on keskikulutus ollut tietsikan mukaan 7,9. Maantieajossa kulutus on ollut tuolla 6,5 tietämillä eli ei paha works -kitille. Renkaissa 17-tuuman runflatit on aika kovat eli "sportti" -alustan kanssa aika kova kokonaisuus. Mulla on normaalit kumit 17-tuuman vanteilla ja tuntuu huomattavasti paremmalta.

      Tilathan Minissä on minimaalliset, mut kuka mitäkin tarvitsee. Pari kauppakassia menee taakse, mut eihän Mini mikään perheauto ole vaikka hyvin sillä viikonloppureissuja yms ajelee.

      Vaikea kyllä Miniä on verrata Mazda 6:een jne eli ihan eri autoista on kyse. Kyllähän Minin hinnassa on jonkin merkki/malli extraa, mut hyvälaatuinen auto ja säilyttää arvonsa paremmin kuin moni muu. Ei oo kertakaan kaduttanut, että tuli Mini ostettua vaikka monia käytännöllisempiäkin vaihtoehtoja on olemassa.

    • Mankeliko

      Kiva että löyty mini-ihmisiä. http://www.nelonen.fi/start/koeajo.asp?d=85678 tuossa on talvella tehty koeajo minillä, ja muista että Minin turvallisuushan on huippuluokkaa. Minusta mini on täydellinen auto. Jos tila mietityttää, niin kyllähän sinne saa tavaraa laitettua, vaikkei uskoisikaan.

    • cooper s

      joko olet löytäntyt cooper ässäsi?

      • ja

        Olen nyt muutaman Cooper S:n koeajanut ja omakin yksilö valikoitui. Pelin saan alleni ensi viikolla. Auto on vallan mainio ajaa myös moottoritiellä. 180 km/h tuli testattua yhdellä lenkillä (saksassa) ja auto kulkee kyllä uskomattoman vakaasti. Mielenkiinnolla odotan lisäkilometrejä, pitkään aikaan kun ei ole auto tuntunut noin hauskalta ajaa :)


    • Tdi

      Ei kai tuollaiseen kannata omia rahojaan uhrata, no tietysti jos se raha tulee viheltämällä, mutta jos joutuu oikeissa toissä käymään niin en ostais, tuolla rahallahan saa jo Autonkin.

      • ja

        onhan tuo mukava "leikkikalu". Kakkosautona varsin mainio :)


    • se ei ole.

      Mutta jos on johonkin hurahtanut lienee siitä valmis maksamaan mitä vain.

      • -jocce-

        Olen suhaillut ekan mallin JCW:llä jonkin aikaa, ja pääosin tunnelmat ovat positiiviset. Suorituskyky on mainio, vaikkei nyt mikään suoranainen ohjus olekaan kyseessä. Kaupungissa ja mutkaisilla teillä ja jopa radalla autolla on ilo ajaa. Kiihdyttelyssä on myös remmiahtimen ääntelyn ansiosta mainiota fiilistä :D

        Kuitenkin kovahko alusta on epämukava esim mukulakivillä. Lisäksi lyhytakselivälinen auto mielestäni hieman nyökkii matka-ajossa. Äänet, varsinkin rengasäänet kantautuvat ohjaamoon aika voimakkaasti... Toisaalta kuten aiemmin mainitsin, on siinä äänekkyydessä puolensakin ;) Mikä enemmän huolettaa, on laatu. Sisusta tuntuu purkautuvan sieltä täältä, ja auto natisee töyssyissä. Kaikennäköisiä kiusallsia vikojakin on ilmennyt, esimerkkinä mainittakoon vuotava ohjaustehostin ja varsin nopeasti ruostuvat takaäänenvaimentimet.

        Lisää kommentteja luettavissa täältä: http://www.koeajot.com/autot/Mini/Cooper_S/R50_2001-2007/2002/2007/1.6


    • entinenministi

      "Maantieajossa mini tuntuu kokoistaan suuremmalta..." EI HELWATTU! Eipä se auto paljon enää pienemmältäkään voi tuntua! :D

      Sillä NIIN pieni ja ahdas laatikko on kyseessä. Itseäni jurppis jatkuvat anturiviat ja meteli. Ajoin 20tuhatta ja se riitti. Niin kuin joku sanoi, ihan kiva "leluksi" - hetkellisesti. Ei pidempiä aikoja kerralla.

      • nytAhistaaJihuu

        Makuja on monia ja vain harva kaivaa 2007-2009 viestiä pohjaksi omalle avautumiselleen.
        Nyt on jo uudet mallit jne...


    • Melupesä

      Hirveä melupesä se on.

      • oletParas

        Melupoika on vapautettu suljetulta, onnea ja pitkiä keskusteluja asian tiimoilta.


    • Risuman

      Kyrvän syylä oot !!

      • mikäAhistaa

        ai kuka?


      • blondic

        Missä on mini meeting?


    • Anonyymi

      Kokemuksia noin 15 vuotta vanhoista?

      Mitä kaikkea pitää olla tehty tai tiedossa jos ostaa?

      Mistä osia olette hankkineet ml upgrade?

    • Anonyymi

      Itse hurahdin Miniin vuosi sitten, eikä ole aikomustakaan jatkossa vaihtaa muuhun merkkiin :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe