OMEGA 3 KALAÖLJY KAPSELIT

auttavat akneen

kuuulin että omega 3 kalaöljy kapseleiden syönti auttaisi akneen. pitääkö paikkaansa. ja onko kellään kokemuksia.

61

25045

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • auttoi :)

      Mun finnit hävisi, kun aloin käyttää kyseisiä kapseleita. Aiemmin mulla oli tosi huono iho, etenkin sellaisina aikoina kun mulla oli stressiä, mutta nykyään iho on kaunis ja näpytön. Suosittelen kokeilemaan. Merkillä ei ole mun käsittääkseni väliä - mun käyttämät kapselit on sieltä halvimmasta päästä.

      • tietää...

        että kuinka monta kapselia söit päivässä? ja oletko jatkanut niitten syömistä finnien lähdettyä?


      • Anga

        Voihan ne muutamaan pieneen näppyyn auttaa, mutta enpä usko että vähänkään vaikeampaan akneen auttaisivat.


      • tässä:
        tietää... kirjoitti:

        että kuinka monta kapselia söit päivässä? ja oletko jatkanut niitten syömistä finnien lähdettyä?

        Mä söin kaksi kapselia päivässä. Tosin määrä taitaa riippua vähän merkistä, joitakin neuvotaan ottamaan vähemmän ja joitakin enemmän. Noita mun käyttämiä kuuluu ottaa kaksi päivässä. Olen käyttänyt niitä finnien häipymisen jälkeenkin, koska niillä on (kuulemma) muitakin terveysvaikutuksia, ne on mm. alentaneet joillakin verenpainetta ja kolesterolia. Ja kun mä en syö paljoa kalaruokia, niin siksikin noita on varmaan ihan hyvä käyttää. Ei kalaöljykapselitkaan kaikille sovi, mutta kannattaa kokeilla. Nuo mun käyttämät maksaa vain 2,99 euroa / kuukauden annos.


      • auttoivat
        tässä: kirjoitti:

        Mä söin kaksi kapselia päivässä. Tosin määrä taitaa riippua vähän merkistä, joitakin neuvotaan ottamaan vähemmän ja joitakin enemmän. Noita mun käyttämiä kuuluu ottaa kaksi päivässä. Olen käyttänyt niitä finnien häipymisen jälkeenkin, koska niillä on (kuulemma) muitakin terveysvaikutuksia, ne on mm. alentaneet joillakin verenpainetta ja kolesterolia. Ja kun mä en syö paljoa kalaruokia, niin siksikin noita on varmaan ihan hyvä käyttää. Ei kalaöljykapselitkaan kaikille sovi, mutta kannattaa kokeilla. Nuo mun käyttämät maksaa vain 2,99 euroa / kuukauden annos.

        Ainakin auttoi tuohon kolestereloni-arvo oli 5,9 marrakuussa -06, nyt se oli 4,1, kaksi pilleriä
        aamuisin, siihen auttoi ainakin oikeastaan muutapa en ole tehnytkään, en ole koskaan syönyt rasvoja liikaa mutta sukuvika kait sekin on kuten tämä 2-tyypin diabeteskin ilman ylipainoa.


    • roan aloittanut

      ehkä pariin näppyyn auttaa.
      terveisin roalla naamansa kuntoon saanut!

      • kaikkia

        autakaan, mutta joillekin niistä on ollut apua. Nämä asiat on aina yksilöllisiä, eli se, mikä sopii sinulle, ei välttämättä sovi kaikille. Minusta kannattaa ainakin kokeilla, ennen kuin alkaa syödä lääkkeitä.


      • roan aloittanut
        kaikkia kirjoitti:

        autakaan, mutta joillekin niistä on ollut apua. Nämä asiat on aina yksilöllisiä, eli se, mikä sopii sinulle, ei välttämättä sovi kaikille. Minusta kannattaa ainakin kokeilla, ennen kuin alkaa syödä lääkkeitä.

        sanoinkin että ehkä pariin näppyyn auttaa, eli lievään akneen, mut vaikeaan akneen nuo ei auttanut tippaakaan, samoin kuin muut poppaskonstit. Ja täällähän kysyttiin että auttaako, mä vastasin.


      • bnm2
        roan aloittanut kirjoitti:

        sanoinkin että ehkä pariin näppyyn auttaa, eli lievään akneen, mut vaikeaan akneen nuo ei auttanut tippaakaan, samoin kuin muut poppaskonstit. Ja täällähän kysyttiin että auttaako, mä vastasin.

        valitettavasti...


      • soijji
        bnm2 kirjoitti:

        valitettavasti...

        mistä noita omega 3 kalaöljy kapseleita saa?


      • roa+omega

        ite sain lääkäriltä roacutan kuurin 2v sitte lekurilta, näppyjä tuli enemmän mut sitte 4kk päästä hävis kokonaan, nyt oon tähä asti kärsiny semi näppysestä ihosta, 3vk sitte aloin iha huviksee syömää omega 3:sta, magneessiumia ja muita vitamiini pillereitä, naamassa ei näppyjä ollenkaan. toitottavasti tän vaikutus ei lakkaa, tai tule "immuuniksi" tälle jumalalliselle keksinnölle :D


      • Almost Happy
        roan aloittanut kirjoitti:

        sanoinkin että ehkä pariin näppyyn auttaa, eli lievään akneen, mut vaikeaan akneen nuo ei auttanut tippaakaan, samoin kuin muut poppaskonstit. Ja täällähän kysyttiin että auttaako, mä vastasin.

        Mulla on ollu PAHA akne, johon on kokeiltu kaikki konstit Roaa lukuunottamatta. Olen syönyt kolme kuuria kahta eri antibioottia, levittänyt lukemattomia reseptillä saatavia litkuja naamaani, jne jne, mutta akne vaan oli ja pysyi. Lääkäri sanoi että seuraavaksi kokeillaan sitten roa.

        Päätin että lääkkeet saa riittää, Roa on sen verran tuhtia tavaraa että raja meni sinä kohdassa mun osaltani. Kokeilin viimeisenä oljenkortenani omega3 -kapseleita, ja nyt vajaan 2 viikon jälkeen on pakko todeta että mulla ne toimii. Ja akneni ei todellakaan ole ollut mikään lievä, "pari näppyä", vaan selkäni on kauttaaltaan arpien ja kipeiden syvien pattien peitossa, leuka ja ylähuuli samoin, ja muualla naamassa on sitten ollu pienempää näppyä ja epäpuhtauksia kauttaaltaan.

        Eli pointtini - kannattaa kokeilla pahaankin akneen, se VOI auttaa myös siihen. En väitä että auttaisi kaikkia, mutta kokeilematta ei tiedä. Ja huom, nimenomaan omega3 on se mitä pitää nappailla, ei kaikki kalaöljyt ole samanlaisia, tuoteselostetta kun lukee niin monissa on kolminkertaisesti omega 6:tta verrattuna omega3:een. Aiemmin söin sellaisia "perus-kalaöljyjä" ja ne eivät tosiaankaan auttaneet, vaan tuntui että pahensivat ihoa. Eli tsekkaa purkin kyljestä, että kysees on nimenomaan omega 3 -valmiste.


      • .......-.......

        ei se roakaan välttämättä toimi kuin tilapäisesti. 2 yli puolen vuoden roa kuuria olen syönyt ja kummanki jälkeen vuoden sisällä tuli näpyt takas.


      • lopeta heti

        Hmmm vähä myöhään tuun kirjottaa mut kaikki jotka miettiikää roa kuurin alottamista tai on jo alottanu lopettaa NYT!!! Se aiheuttaa lapsettomuutta, vahingoittaa sikiötä yms. Se auttaa myös vain erittäin harvoilla, mutta jos auttaa kaikki paska mitä siitä seuraa ei oo lähellekkää sen arvosta. Monet kosmetologit on kertonu esim. Omilla sivuillaa tosta, jos joku on valittanu ku akne ei lähe vaikka roa kuuri ollu pitkän aikaa... LUKEKAA JOKAISESTA TUOTTEESTA mahd. Paljon taustatietoa esiim. Netistä hakusanalla roa haittavaikutukset yms.


      • roaccutan
        lopeta heti kirjoitti:

        Hmmm vähä myöhään tuun kirjottaa mut kaikki jotka miettiikää roa kuurin alottamista tai on jo alottanu lopettaa NYT!!! Se aiheuttaa lapsettomuutta, vahingoittaa sikiötä yms. Se auttaa myös vain erittäin harvoilla, mutta jos auttaa kaikki paska mitä siitä seuraa ei oo lähellekkää sen arvosta. Monet kosmetologit on kertonu esim. Omilla sivuillaa tosta, jos joku on valittanu ku akne ei lähe vaikka roa kuuri ollu pitkän aikaa... LUKEKAA JOKAISESTA TUOTTEESTA mahd. Paljon taustatietoa esiim. Netistä hakusanalla roa haittavaikutukset yms.

        Mitä ihmettä sä höpötät!? Olen lähemmäs 30 vuotta sitten syönyt puolen vuoden roaccuta-kuurin ja saanyt 3 ihanaa lasta. Minun nuoruuden se aine ainakin pelasti finnihäpeältä.


    • kapseli

      no minä tilasin ilmais näytteen Norjalaista kalaöljykapseleita.... Kuukauden kuuri ja kyllä mulla on ollut suuri apu iholle.
      Minun iho on ollut super kuiva,kiristää ja hilseilee,, lisäksi sellaista pientä näppylää hiusraja ja leuka ollut täynnä,, mut kutina on kovasti hellittänyt,,ilmeisesti sisältä päin rasvaus on auttanut.
      Joku kirjoittikin jotta ei auta akneen, no ei varmaan auta jos on kunnon paiseita niin ei niihin auta kuin lääkkeet,, mut kuiva ihoisille kyllä suosittelen kalaöljykapseleita.

      • roan aloittanut

        tollaseen voi hyvinkin auttaa, kun nuo pikku finnit johtuu näköjään kuivasta ihosta. Mulla taas oli suuri helpotus kun roa kuuri alkoi ja se kauhee rasvaisuus hävisi!! Kuivaihoisten ei kannatakaan varmaan syödä koko kuuria, mut rasva/paisenaamaiselle se on pelastus. Kalaöljy oli mulla yhtä tyhjän kanssa.


      • ratkaisee..
        roan aloittanut kirjoitti:

        tollaseen voi hyvinkin auttaa, kun nuo pikku finnit johtuu näköjään kuivasta ihosta. Mulla taas oli suuri helpotus kun roa kuuri alkoi ja se kauhee rasvaisuus hävisi!! Kuivaihoisten ei kannatakaan varmaan syödä koko kuuria, mut rasva/paisenaamaiselle se on pelastus. Kalaöljy oli mulla yhtä tyhjän kanssa.

        Eli eiköhän se omega3 vaikuta kaikilla samaan tapaan ihon kuntoon mutta joillain on vaan pahemmassa kunnossa iho ja joutunevat syömään pitempään jotta vaikutus näkyisi. Itselläni ainakin oli todella paha akne johon söin Roa kuurin kesän aikana. Lääke rupesi kuitenkin vaikuttamaan psyykkeeseen ja teki ihostani niin iohuen että silmänaluset painuivat ikäänkuin kuopalle ja tulivat erittäin tummaksi josta syystä päätin lopettaa kuurin 5kk:n jälkeen. Iho parani muuten mutta nenän valtavat mustapäät jäivät ja punaiset hirveän näköiset arvet.. Nyt olen syönyt Kalanmaksaöljyä pari viikkoa ja aivan kuin nenän mustapäät olisivat pienentytneet.


      • roan aloittanut
        ratkaisee.. kirjoitti:

        Eli eiköhän se omega3 vaikuta kaikilla samaan tapaan ihon kuntoon mutta joillain on vaan pahemmassa kunnossa iho ja joutunevat syömään pitempään jotta vaikutus näkyisi. Itselläni ainakin oli todella paha akne johon söin Roa kuurin kesän aikana. Lääke rupesi kuitenkin vaikuttamaan psyykkeeseen ja teki ihostani niin iohuen että silmänaluset painuivat ikäänkuin kuopalle ja tulivat erittäin tummaksi josta syystä päätin lopettaa kuurin 5kk:n jälkeen. Iho parani muuten mutta nenän valtavat mustapäät jäivät ja punaiset hirveän näköiset arvet.. Nyt olen syönyt Kalanmaksaöljyä pari viikkoa ja aivan kuin nenän mustapäät olisivat pienentytneet.

        syönyt kalaöljyä jo vaikka kuinka kauan, muistakin syistä, jo yli vuoden, en kyl huomannu mun ihoon vaikuttavan mitenkään. Itsellänikin tuli ekaa kertaa elämässäni tummat silmänaluset nyt roa kuurin aikana, ei oo kyl ihan kuopalla.. No ei haittaa, mielummin nää ku kipeät paiseet. Kiva kun sulla parani iho jo 5kk jälkeen. Mä yritän viel jaksaa tän vikan paketin ja 8 kk just alkanu. Toiv. vaikutus on pysyvä, muuten mun pää ei kestä..


    • JS

      Kylläpä näyttää toimivan nuo kapselit. Viikon oon syöny 2kpl/päivässä, ja nyt on kaikki finnit melkein kuivunu pois.

    • jiugashfguilshf

      minä ostin lidlistä omega3 purkin siin on 100 kapselia, maksoi vähä päälle 7 euroa! ja hyvin toimii! :) otan aina 2 kerrallaa 2 kertaa päivässä eli 4 kapselia yhteensä. ne on sopivan pieniäkin ne kapselit, pienempiä kuin esim. möllerin omegat. ja todellakin auttoi aknee. vaiks monta vuotta on ollut akne. kumma kun ei aikasemmin näitä ole keksiny ostaa... mut parempi myöhään ku ei milloinkaa!! :)

    • siloposki

      itse joskus keskustelupalstojen kautta päädyin tähän omega3 aiheeseen ja epäilin kovasti ja suorastaan nauroin sille että se muka voisi auttaa ihon kuntoon, itse kun melkein jo luovutuksen partaalla olen tämän ihoni kanssa ollut. meillä on kaapissa lojunut jo pitkään toi omega3 purkki ja aloin sitten napsia 2-3 kapselia päivässä ja nyt olen ehkä 1-2 viikkoa syönyt ja täytyy sanoa että iho tuntuu paremmalta. uusia finnejä ei ole tullut kuin _1_! :D ja tuntuu että muutkin ihonalaiset ovat näyttäneet katoamisen merkkejä. eli tää oli tosiaankin uus juttu ettei tarvii pulittaa älyttömiä summia lääkkeistä jotka ei oikeasti toimi vaan tämä normaali kalaöljykapseli tekee tällaisen eron. huomasin jo viikon jälkeen että kylläpä iho tuntuuu oudon sileältä ja puhtaammalta. eli kyllä voisin sanoa omasta kokemuksesta että kyllä nuo ihon laatua parantavat, en sitten tiedä kuinka paljon, itselläni ei ole aknea vaan naamaan tulee rasittavia yksittäisiä finnejä sillon tällön (yleensä kokoajan muutamia selkeitä finnejä) sekä t-alueella on paljon mustapäitä.

      • kuulaskasvo

        Ootteko samalla muuttanut ruokvaliota mitenkään tai syöttekö mahdollisimman terveellisesti samalla kun kalaöljyä tuloksien parantamiseksi? Mä oon syöny omega kolmosia nyt viikon verran sen kaks päivässä ja iho näyttää paremman väriseltä! :)


      • AlmostHappy
        kuulaskasvo kirjoitti:

        Ootteko samalla muuttanut ruokvaliota mitenkään tai syöttekö mahdollisimman terveellisesti samalla kun kalaöljyä tuloksien parantamiseksi? Mä oon syöny omega kolmosia nyt viikon verran sen kaks päivässä ja iho näyttää paremman väriseltä! :)

        ...olen jo kauan syönyt hyvin terveellisesti lukuunottamatta älytöntä karkki- ja suklaa-addiktiota :) Jätin sokeripitoiset tuotteet pois pari viikkoa ennenkuin aloitin omegat, eli tein kaksi muutosta jotka voivat kumpikin vaikuttaa ihon kuntoon. Sanoisin että omalla kohdalla molemmista on ollut apua, enemmän varmaan kuitenkin siitä omegasta. Isompia ja nopeampia muutoksia alkoi tulla vasta omegan aloittamisen jälkeen.
        Ihan fiilispohjalta veikkaisin, että omega parantaa mulla ihon kuntoa kokonaisvaltaisesti, ja se sokerin jättäminen vaikuttaa isoihin, kipeisiin tulehtuneisiin finneihin. Tempaisin tuossa viime vkloppuna nimittäin kahtena päivänä leffakarkkia (enkä edes mitään älytöntä määrää!) ja kas, puolessavälissä viikkoa tuli uusia kipeitä, isoja finnejä muuten jo varsin kuulaaseen naamaani. Jatkan siis molempia konsteja, omega ei näköjään kuitenkaan vapauta elämään muuten kuin pellossa ;)


      • Omega-3:sia syönyt
        AlmostHappy kirjoitti:

        ...olen jo kauan syönyt hyvin terveellisesti lukuunottamatta älytöntä karkki- ja suklaa-addiktiota :) Jätin sokeripitoiset tuotteet pois pari viikkoa ennenkuin aloitin omegat, eli tein kaksi muutosta jotka voivat kumpikin vaikuttaa ihon kuntoon. Sanoisin että omalla kohdalla molemmista on ollut apua, enemmän varmaan kuitenkin siitä omegasta. Isompia ja nopeampia muutoksia alkoi tulla vasta omegan aloittamisen jälkeen.
        Ihan fiilispohjalta veikkaisin, että omega parantaa mulla ihon kuntoa kokonaisvaltaisesti, ja se sokerin jättäminen vaikuttaa isoihin, kipeisiin tulehtuneisiin finneihin. Tempaisin tuossa viime vkloppuna nimittäin kahtena päivänä leffakarkkia (enkä edes mitään älytöntä määrää!) ja kas, puolessavälissä viikkoa tuli uusia kipeitä, isoja finnejä muuten jo varsin kuulaaseen naamaani. Jatkan siis molempia konsteja, omega ei näköjään kuitenkaan vapauta elämään muuten kuin pellossa ;)

        Jotkut palstan lukijat voivat miettiä miksi omega-3 -kapseleiden (tai ihan vain kalanmaksaöljyn) käyttö vaikuttaa akneen.

        Tutkimusten mukaan (Simopoulos, Artemis P. (September 2003). "Importance of the ratio of omega-6/omega-3 essential fatty acids: evolutionary aspects) Omega-3 ja Omega-6 -happojen välinen epäsuhta on terveydelle haitallista. Syy tähän on, että Omega-6 -hapot ovat tulehduksia ylläpitäviä ja Omega-3 -hapot vastaavasti tulehduksia hillitseviä. Samaisen tutkimuksen mukaan länsimaisessa ruokavaliossa tämä suhde on yleensä 10:1 tai jopa 30:1 Omega-6 -happojen eduksi, kun suositus olisi 4:1 tai jopa pienempi.

        Lyhyesti sanottuna, Omega-3 -rasvahappojen saannin lisääminen siirtää solujen fysiologista tilaa asteikon tulehduksia hillitsevämmälle puolelle. Tämä (osittain) korreloi tulehduksellisen aknen vähenemisenä.


      • .
        Omega-3:sia syönyt kirjoitti:

        Jotkut palstan lukijat voivat miettiä miksi omega-3 -kapseleiden (tai ihan vain kalanmaksaöljyn) käyttö vaikuttaa akneen.

        Tutkimusten mukaan (Simopoulos, Artemis P. (September 2003). "Importance of the ratio of omega-6/omega-3 essential fatty acids: evolutionary aspects) Omega-3 ja Omega-6 -happojen välinen epäsuhta on terveydelle haitallista. Syy tähän on, että Omega-6 -hapot ovat tulehduksia ylläpitäviä ja Omega-3 -hapot vastaavasti tulehduksia hillitseviä. Samaisen tutkimuksen mukaan länsimaisessa ruokavaliossa tämä suhde on yleensä 10:1 tai jopa 30:1 Omega-6 -happojen eduksi, kun suositus olisi 4:1 tai jopa pienempi.

        Lyhyesti sanottuna, Omega-3 -rasvahappojen saannin lisääminen siirtää solujen fysiologista tilaa asteikon tulehduksia hillitsevämmälle puolelle. Tämä (osittain) korreloi tulehduksellisen aknen vähenemisenä.

        Mitä tapahtuu jos saakin enemmän omega-3 -rasvahappoja, kuin omega-6 -rasvahappoja? Huomasin meinaan, että kun söin suhteessa enemmän omega-3 -rasvahappoja, niin finnejä rupeskin taas tulemaan. Sattumaako vaiko mahdollista?


      • täplikäs
        . kirjoitti:

        Mitä tapahtuu jos saakin enemmän omega-3 -rasvahappoja, kuin omega-6 -rasvahappoja? Huomasin meinaan, että kun söin suhteessa enemmän omega-3 -rasvahappoja, niin finnejä rupeskin taas tulemaan. Sattumaako vaiko mahdollista?

        Minulla puhkesi muutama viikko sitten kamala ihottuma jalkoihin,pienen pientä punaista näppyä.
        Minulla on muutenkin atooppinen iho,ja varsinkin talviaikaan kutiseva,mutta nämä näpyt
        aivan kuin "lehahtivat" jalkoihin.
        Suonikohjuja on vähän oikeassa jalassa,joten ajattelin ensin,josko näpyt olisivat levinneet
        raapimisesta,ja kun on muutenkin ohutta iho suonikohjujen kohdalla.
        Sitten muistin,että olin syönyt Omega-3 (tupla) Möllerin kalanmaksaöljykapseleita jo jokusen viikon.
        Kyselisinkin nyt,että onko kellään tulllut näistä kapseleista ihoreaktiota?
        Haluaisin vaan saada selvyyden tähän,jouduin käymään lääkärissäkin,joka määräsi kortisonia
        ja perusvoiteita,nyt kylläkin paranemaan päin.


      • ...
        täplikäs kirjoitti:

        Minulla puhkesi muutama viikko sitten kamala ihottuma jalkoihin,pienen pientä punaista näppyä.
        Minulla on muutenkin atooppinen iho,ja varsinkin talviaikaan kutiseva,mutta nämä näpyt
        aivan kuin "lehahtivat" jalkoihin.
        Suonikohjuja on vähän oikeassa jalassa,joten ajattelin ensin,josko näpyt olisivat levinneet
        raapimisesta,ja kun on muutenkin ohutta iho suonikohjujen kohdalla.
        Sitten muistin,että olin syönyt Omega-3 (tupla) Möllerin kalanmaksaöljykapseleita jo jokusen viikon.
        Kyselisinkin nyt,että onko kellään tulllut näistä kapseleista ihoreaktiota?
        Haluaisin vaan saada selvyyden tähän,jouduin käymään lääkärissäkin,joka määräsi kortisonia
        ja perusvoiteita,nyt kylläkin paranemaan päin.

        itselläni on samanlaista ihottumaa jalassa. hirveän näköistä. mutta en syö kalanmaksaöljykaps. en usko että johtuu siitä. itse ajattelin kokeilla auttaisiko kalanmaksaälykaps. ko. iho-ongelmaan aknen lisäksi.


    • kissakissa

      Ite kolmisen viikkoa sitten aloitin tuon omega 3:n syömisen tämän ja erään toisen viestiketjun innoittamana ja pakko kompata, toimii! Iho on kirkkaampi, tasaisempi ja finnit ovat vähentyneet radikaalisti! Tosin aloitin samalla sinkin ja D-vitamiinin napsimisen, ja apteekin sinkkipastaa käytän punaisten arpien häivyttämiseen. Täälläkni akne-palstalla riittänyt monta kritisoijaa, mutta tätä todella kannattee kokeilla, vaikka vain sen kuukauden ajan, eikä tule kalliiksi! Kiitos vielä kaikille suosittelijoille!:)
      t.Kiitollinen :)

      • jghj

        Tuo D-vitamiini lisä on paras. Omega-3 en tiiä mut ku ottaa d-vitamiinia sen suosituksen mitä muissa maissa on 50 mikrog. ni ihon pitäs parantua. Etsikää vaikka lisää keskustelua aiheesta.


    • Kalan ystävä

      Mä olen syönyt noita omega3-kalaöljykapseleita jo yli vuoden ja mulla taas iho on mennyt huonompaan kuntoon. :( Mulla on siis ennestään rasvainen/sekaiho, joka ei ilmeisesti tykkää kalaöljystä. Isoja ja kipeitä paukamia tulee erityisesti leukaan ja poskiin. Näin paha ihoni ei ollut ennen kapseleiden aloittamista. Silloin tällöin tuli kausittaisesti pientä näppylää sinne tänne, mutta nyt iho on kauttaaltaan rasvainen ja jotenkin paksumpi. On vaikuttanut myös hiuksiin, jotka rasvoittuvat nopeammin. Mun täytyy kyllä kokeilla pitää taukoa kapseleiden kanssa ja jos näpyt häviää niin on selvä, että ne tulivat kalaöljystä.

      Olen siis normaalipainoinen nainen, syön terveellisesti ja liikun paljon. Ehkä en tarvitsisi noita kapseleita muutenkaan, koska saan ravinnosta ihan riittävästi vitamiineja ja myös sitä kalaöljyä, koska syön vähintään kerran viikossa kalaa.

      Uskon, että kapseleiden vaikutukset ovat aika lailla yksilöllisiä. Itse en ole huomannut muuta kuin tuon ihon rasvoittumisen.

      • jeijjis

        Kerran viikossa kalaa ei kyllä riitä. Pitäisi väh. 3 kertaa viikossa, jos kalasta haluaisi saada tarpeellisen omega 3 annostuksen.


      • viherpiipertajaa
        jeijjis kirjoitti:

        Kerran viikossa kalaa ei kyllä riitä. Pitäisi väh. 3 kertaa viikossa, jos kalasta haluaisi saada tarpeellisen omega 3 annostuksen.

        Tilaa osoitteesta www.iherb.com saat huomattavasti halvemmalla kuin Suomesta.
        Postikulut Suomeen 2.90e kotiovelle
        Ensimmäisestä tilauksesta alennus 5 dollaria koodilla PEK 241

        Kun tilaat alle 50 dollarilla niin ei lähetys jämähdä tulliin

        Itse tilaan vain ja ainoastaan iherbistä...


      • asdasda4564564531890
        viherpiipertajaa kirjoitti:

        Tilaa osoitteesta www.iherb.com saat huomattavasti halvemmalla kuin Suomesta.
        Postikulut Suomeen 2.90e kotiovelle
        Ensimmäisestä tilauksesta alennus 5 dollaria koodilla PEK 241

        Kun tilaat alle 50 dollarilla niin ei lähetys jämähdä tulliin

        Itse tilaan vain ja ainoastaan iherbistä...

        Onko hyljeöljy kapselit sama asia kun kalaöljy? Ainakin omega kolmosta näyttäisi löytyvän aika reilusti näistä. Noh, kokeillaan :)


    • Kokeilkaa ihmeessä!

      Pakko myös todeta, että omega-3 kapselit on auttaneet näppyiseen ihoon. Itselläni ei ole ollut kunnon finnejä oikeastaan ikinä, mutta tukkeutuneita ihohuokosia, jotka oikein lisäävät sitä huonoa itsetuntoa. Muutaman viikon olen syönyt kaksi kapselia päivässä ja kyllä huomaa eron :)

      Kannattaa kokeilla!

    • 151515

      Mulle möllerin kalamaksaöljy kapseleista tuli aknea. Tavallisesta d vitamiinista ei tule.

    • MATTI.L.

      Hetkessä täydellinen iho, jossa "suomalais/kiinalaislääkäri"kertoo, miten omega3
      toimii akneongelmassa.Vesi, 8-12 lasillista päivässä(ei ruuan yhteydessä) on hy-
      vin tärkeässä osassa,hoidon onnistumisessa.E.m.artikkelissa SIMOPOULOS ker-
      toi,että omega3:n/omega6:n suhde pitää olla kunnossa.Roskaruoka(länsimaat)te-
      kee sen,että omega6:n osuus nousee haitalliseksi aknen kannalta.Itse olen tes-
      tannut e.m. hoidon ja yllätys,se toimii.Sokeri on tiettävästi se joka aiheuttaa turvon-
      neet finnit.Olen kokeillut 55-vuoden aikana kaikkia muita konsteja(lääkäreiden avus
      tamana)paitsi ROAA,lähinnä voimakkaiden sivuvaikutusten johdosta.LUKEKAA KII-
      NALÄÄKÄRIN NEUVOT VUODELTA 2006.(LÖYTYY TÄTÄSTÄ SAMASTA LOHKOSTA
      HETKESSÄ TÄYDELLINEN IHO JNE.)

    • kalaruoka paras ihol

      Miksi kaikki tääl palstalla ostelee vaan noita kalliita kapseleita. Miks kukaan ei osta rypsiöljypulloa tai tilaa kalaa?

    • fshls

      Onko tonnikalapurkeissa tuo öljy kalaöljyä?

    • whiiiiiii

      Päätin kokeilla. Aloitin eilen ja syön nyt kaksi kapselia päivässä. JOS tuloksia on tullakseen niin kauan siinä suurinpiirtein menee? moni on sanonut että viikko :o p.s. Olen 15 vuotias ja kärsin todellakin LIEVÄSTÄ aknesta. toivottavasti auttaisi:)

    • acnefreeeeee

      Toimii todellakin! Olen nyt viikon syönyt 6-8 kapselia päivässä, ja juonut sen 2-3 litraa vettä ja vähentänyt maitotuotteiden ja rasvaista ruokaa (sokeria en ennenkään syönyt ollenkaan, joten sitä ei pitänyt vähentää) ja kävi kuten siinä vuonna 2006 kirjoitetussa hetkessä täydellinen iho-ketjussa, finnejä ei ole. Jälkiä vanhoista finneistä on kyllä jäljellä, mutta se tunne kun naamassa ei ole yhtään kehittyvää finniä on mahtava. Vaikka hoitoa on takana vasta viikko, uskon todellakin että tämä johtuu omegoista eikä ole pelkkää sattumaa. Aion vielä jatkaa tätä reilumpaa annosta kuukauden, ehkä kahden verran, jonka jälkeen pienennän asteittain omega annosta ja katson miten se vaikuttaa ihooni. Itse käytän Leaderin Omega 3 kapseleita, sisältävät E vitamiinia mutta yhdessä kapselissa sitä on vain 6,7mg ja ihminen voi päiväss vielä turvallisesti syödä 1000mg..joten yliannostuksen vaaraa ei ole.

    • triss

      Suosittelen mieluummin tätä omega 3 valmistetta http://iherb.com/p/858?at=0&rcode=uho277 epaa ja dhata on tuohon leaderiin verrattuna melkein 2x enemmän ja nuo kapselit eivät sisällä mitään turhia terveydelle vaarallisia lisäaineita.

    • pisafacefrommöller

      Minulla akne paheni Möllerin vahva omega-3 napeista!

      Saanen vaan kysyä että onko tämä kalaöljyjen terveellisyys suuri kusetus??

    • jnkjknklj

      no joillakin auttaa ja joillakin ei.ehkä jos on d-vitamiinin vajetta niin voikin auttaa.kyllähän tuo omega 3 hillitsee jonkin verran tulehduksia

    • spamhater

      Voi jeesus noita spammaajia
      Kaivavat vanhoja juttuja että saisivat mainostaa iherb
      roskaansa ja tienaisivat muutaman sentin hädänalaisten
      kustannuksella.
      Eikös tuon tyyppinen mainostus ole kiellettyä suomi24. ssä?

    • ihoo

      Pakko kommentoida. eli siis oma tilanne on se, että ikää 22 ja lievä/keskivaikea akne ollut päällä n. 10 vuotta. Kaikkea on kokeiltu, kaupan tuotteet, apteekin tuotteet, sitten ihotautilääkärit ja kosmetologit. Voin vielä listata alle mitä on mm. kokeiltu:
      - antibioottikuurit = ei vaikutusta ollenkaan
      - Diane novat = ei vaikutusta juurikaan ihoon, mutta käyttö jatkunut muista syistä
      - apteekin tuotteista mm. Acnex = vaikutusta vähän parempaan, mutta omalle iholleni liian kuivattavaa
      - N-Lite laser -hoidot kosmetologilla = ei juurikaan vaikutusta, paitsi jäätävä rahanmeno (voi googlettaa)
      - Roaccutan = AINOA LÄÄKE joka vaikutti kunnolla. Ei tehnyt minusta täydellistä siloposkea, mutta auttoa äärimmäisen hyvin. Nyt on kaksi vuotta Roan lopettamisesta, ja akne on vähän pahentunut, mutta ei läheskään niin pahaksi kuin oli josus, ja rasvoittuminen on todella paljon hilliintynyt!

      Tällä hetkellä kuitenkin vaivaa paljon pieniä epäpuhtauksia, ja silloin tällöin muutama kipeä patti. Kävin taas ihotautilääkärillä, mutta en päässyt samalle mukavalle jolla olin ennen käynyt, ja tuloksena oli, etten saanut uutta pyytämääni Roaa, vaan typerän antibioottikuurin ja clindoxyl-geelin. No tuloksena oli se, että geelistä sain nokkosihottuman vähäksi aikaa, ja antibiootteja minulla ei ollut mieltä syödä.
      Sitten rupesin (jälleen kerran) googlaigelmaan, ja törmösin luonnollisempiin ihonhoitovaihtoehtoihin. Näistä mainittakoon mm. suola, jojobaäljy ja omega 3-kapselit. Ihon siis puhdistan vain suolalla (merisuola tai kristallisuolasaippua) ja kosteutukseen käytän jojobaöljyä. Täysin luonnollisia aineita. Jos on meikkiä, käytän ensin jotain puhdistusainetta (mielellään luonnollisista aineista valmistettua) jolla saa meikin pois, ja sitten suolahoito sellaisenaan. Joko merisuolakasvovesi (suolaa ja vettä) tai suolasaippuasta hierottuna kasvoille. Sittemmin olen ruvennut tekemään suola-oliiviöljynaamioita ja myös hunajakanelinaamioita.
      Viimeiseksi on lisättävä OMEGA 3- KAPSELIT! olen nyt syönyt möller tuplaa, ja uusia finnejä ei ole tullut ollenkaan!!
      Tiivistäen: LUONNOLLINEN IHONHOITO ON INN!
      Ja taustoista sen verran, että olen hyvin urheilullinen ja pyrin syömään terveellisesti. Syön myös hiilihydraatteja jonkin verran koska harrastan kestävyyslajia. mutta esim. sokeria vältän.
      Jaksamisia kaikille ihonsa kanssa taisteleville!

    • md.md

      Höpö höpö, omega3 .n epa tai dha hapoilla ei ole mitään
      vaikutusta akneen päinvastoin se useimmiten pahentaa vaikeaa aknea.

      Aikaisemmin suositeltiin 1000mg.n vuorokausiannostusta sydänperäisten sairauksien ennaltaehkäisyyn mutta nyttemmin suositusta on muutettu koskemaan vain todettuja sepelvaltimotautipotilaita jotka ehkä jonkin verran hyötyvät verenohenemisen myötä omeg3.sta.

      Syökää mieluummin rasvaista kalaa lohta,makrillia niin saatte epat luonnollisesti mutta valitettavasti akneen siitäkään ei apua ole.

    • omaa kokemusta

      Itse olen akneen saanut avun täysin makeisten poisjättämisellä, samaan sarjaan lisätkäämme valkoisista jauhoista valmistetut leivonnaiset.
      Sinkki, seleeni ja A-vitamiini ovat myös tärkeitä akneiholle, itse syön silmien hyvinvoinnille kehitettyä valmistetta, jossa on myös E-vitamiinia.
      D-vitamiinia nappaan purkista 20mikrog. päivittäin.
      Olen lisännyt veden juontia, lähdeveden olen huomannut laittavan kuona-aineet liikkeelle (selkä ja niska nousivat näppylöille).
      Ihon ulkoiseen puhdistukseen käytän merellistä kosmetiikkaa, mutanaamioita, -saippuaa, Louis Widmerin Skin Appeal puhdistusvaahtoa ja Peeling- kuorintavoide on ja sen kannattaa antaa vaikuttaa iholla hetken aikaa (uudistaa ihoa ja tappaa bakteereja).
      Toki syön akneihon hoitoon tarkoittuja e-pillereitä, joita ilman ihon kunto saattaisi olla todella paljon pahempi.
      Lähdevesisuihke rauhoittaa ihoa ja nyt käytän ihon arpien hoitoon etanaseerumista A-vitamiinivoiteeseen ja ihonhoitoöljyyn.

    • md-md

      Kommenttini edelliseen:
      Kyllä makeiset ovat aivan turhaa kuormitetta elimistölle
      keinotekoisine väriaineineen ja valmistusmaterialeineen,
      samaan ryhmään kuuluvat makeat leivonnaiset ilman mitään tärkeitä ravinneaineita.
      Mutta d-vitamiinia lukuunottamatta täysipainoinen suomalainen
      ruokavalio kattaa tärkeimmät vitamiinien ja mineraalien saannin.
      Mutta varsinkin kasvaville nuorille tärkeätä noudattaa d-vitamiinien
      saantosuosituksia,eikä ylittää juuri rasvaliukoisten vitamiinien annostusta.
      Todennäköisesti suurimpana apunasi on ollut juuri e-pillerit ja muut kalliit
      kosmeettiset hoidot ovat ollet turhaa rahamenoa,normaali peruspuhdistus
      riittää.
      Lähdevedeksi kutsumasi voi sisältää pitkältikin pohjavdessä kulkeutuneita
      kemikaaleja teollisuusyrityksistä jotka aiheuttaneet yliherkkyysreaktion jota sinä luulet "kuonaaineiden liikkeellelähdöksi" sellaista teoriaa lääketiede ei tunne.
      Suomessa käyttetty vesijohtovesi on säännöllisesti tutkittua puhdasta vettä.

    • epäuskoa

      Uskotko että pullotettu lähdevesi sisältää kemikaaleja teollisuusyrityksistä? Vettäkö siis ei analysoida laboratoriossa ennen kuluttajille myyntiä? En usko.

    • md.md

      Kyse ei nyt ole uskosta,
      minä tiedän että vesijohtovesi tutkitaan suomessa,
      tiedätkö sinä mitä sinun "lähdevetesi" on? Todennäköisesti et...

    • eipä auta

      Ei auta yhtään akneen eikä rosaceaan. Eikä juurikaan mihinkään muuhunkaan mihin niiden harhaanjohtavasti väitetään auttavan (masennus ym.).

      Lisäksi "omega-3" kapseleissa on usein liian pieniä määriä omega-3:a. Jos välttämättä haluaa omega-3:sta syödä, niin sitten yleensä on edullisinta ostaa sitä liuosmuodossa, ei kapseleina.

    • Omega-KV

      Akne kertoo elimistön huonosta tilasta. Itselläni akneen auttoi kun jätin viljat pois, niin akne hellitti ja samoin närästykset ja mahan pömpötykset. Kannattaa pohtia K-vitamiinin tärkeyttä, kun elimistö tuottaa K-vitamiinia itse, niin sille prosessille ei antibiootit hyvä tee. Itse oon syönyt paljon, no vajaa (puolikiloa päivässä) vihreitä kasviksia esim. kurkkua ja parsakaalia ja samalla syön maitohappobakteereita, jotta iholle tärkeää K-vitamiinia muodostuisi. Iho on nykyisin paljon parempi ruuan muutoksen vuoksi ja Omega-3 käyttö on taas hillinnyt kuivaa ihoani.

    • Kalaöljy

      Kerronpa omista kokemuksistani aknea vastaan taistelussa, jos siitä vaikka olisi jollekin toiselle apua. Itselläni siis on keskivaikea akne ja sekaiho. Olen saanut itselläni aknen huomattavasti vähenemään näillä keinoilla:

      - Aamuin illoin kalaöljykapseli (möller) ja D-vitamiinitabletti.
      - Basironia yöksi, ja kosteutus Humektanilla.
      - Jätin kokonaan pois karkit, limsat ja muut sokeripitoiset herkut.
      - Juon monta lasia vettä päivässä sekä syön vihanneksia ja hedelmiä.

      Tätä olen jatkanut jo yli kuukauden ajan, ja ihoni on todellakin mennyt parempaan suuntaan. En tiedä johtuuko itselläni aknen väheneminen jostain tietystä toimenpiteestä, vai onko monen tekijän tulos. Veden juonnistakin voi olla montaa mieltä, mutta kaikkea kannattaa kokeilla. Henkilökohtainen mielipiteeni on, että eniten akneani ovat vähentäneet juuri kalaöljykapselit.

      Ainut nyt mikä on jäänyt, niin on punainen iho ja mustapäät :(

      • zink

        Punaiseen ihoon kannattaa kokeilla sinkkivoidetta; se vauvoillekin soveltuva on aika nappivalinta sillä on alunperinkin suunniteltu herkälle vauvan iholle! :)


    • Niina 6

      Hei onko täällä joku joka osaa sanoa kuinka monta Omega-3 kapselija lasipurkki sisälttää? stk. kiitos

    • Auttoi hormooniakneen

      Mulla oli paha akne teini-iässä, mikä katosi kun aloitin e-pillerit. Mulla on todettu monirakkulainen munasarja, mikä liittyy hormoonihäiriöön joka aiheuttaa esimerkiksi juuri aknea. E-pillerien syöminen alkoi kuitenkin epäilyttää, koska tahdon kehooni mahdollisimman vähän keinotekoisia aineita. Lopetin pillerit viiden vuoden käytön jälkeen ja akne palasi. Kivuliaita hormoninäppyjä oli etenkin leukaperissä, poskissa ja myös yläselässä.
      Koska en halunnut lääkekuureja akneen samasta syystä kuin lopetin e-pilleritkin, päätin kokeilla kalaöljykapseleita. Muutaman viikon syömisen jälkeen ihoni oli huomattavasti parempi ja nyt puolen vuoden jälkeen mulla on vain hyvin harvoin näppylöitä naamassa. Välillä olen pitänyt parin viikon tauon kapseleista, koska purkki on loppunut ja akne on puskenut takaisin, joten olen ihan vakuuttunut että muutos on kalaöljyn ansiota! Kapseleista on paljon muutakin hyötyä, eli ehdottomasti kokeilemisen arvoista, jos iho-ongelmat vievät yöunia ja nakertavat itsetuntoa!

    • finnii

      Hei! Pojallani on ollut paha akne jo ainakin 5 vuotta. Kerran söi jonkun antibioottikuurin joka auttoi hetken ja sit on apteekin finnivoiteita laitellut jos monta vuotta naamaansa mutta mätä vain kukki. Kävin syöttämään Omega 3 (Strong omekaa) vain siksi kun ei syö kalaa että saa hyviä rasvahappoja JA YLLÄRI FINNINAAMA ALKOI PARANEMAAN noi yksinkertaisella asialla. Että kannattaa kokeilla.

    • omegallaonneen

      www.omegatesti.fi voitte testata omega-3 ja omega-6 rasvahappojen suhteen, eikä tarvitse sitoutua mihinkään kk tilauksiin tms. mulla oli kutosia 9 kertaa enemmän!

      • Anonyymi

        länsimaissa onkin todella yleistä että on liikaa omega 6 joka ei ole terveellistä jos sitä on väärässä suhteessa omega 3:n verrattuna. Omega 3 pitäisi olla enemmän ja vähemmän omega 6 rasvahappoja.


    • Anonyymi

      D vitamiini ja omega 3 korjaa ihon kuntoon aknesta.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2201
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1700
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe