Itsepäiset, tummat silmänaluset!

n-oora

Tiedän, tästä aiheesta on jo melko montakin, mutta niistä ei tohdi löytyä sopivaa vastausta.

Olen nyt parisen vuotta joka-ikinen-aamu katsonut peiliin ja nähnyt samat, mustat alueet silmieni alla. Ne ovat kaikkein tummimmat aivan sisänurkasta suoraan alaspäin ja vaalenevat ohimoita kohti.

Jokainen aamu näiden vuosien aikana olen niitä peittänyt. Painellut meikkivoidetta päälle muutamia kerroksia aina edellisen kuivuessa, peitepuikkoa, puuteria. Eivät kokonaan peity ja jää ilkeä, rosoinen peittämisen jälki joka näkyy hyvin luonnonvalossa sekä kauppojen ja luokkien valoissa.

Käytin ensin jotain Loréalin silmänympärysvoidetta, jonka luvattiin häivyttävän silmänalusia, mutta eipä näin käynyt. Sitten sain äidiltäni toisen silmänympärysvoiteen, vihreä purnukka, pieni ja pyöreä. Auttoi ehkä todella vähän, mutta joutui silti peittelemään aivan yhtä paljon.

Olen yrittänyt ulkoilla (kävin joka ilta lenkillä) juoda paljon vettä, syödä säännöllisesti jne. Kokeilin myös kurkkuviipaleita, mutten tiennyt kuinka kauan niiden siinä pitää olla ja iho kuivui niiden vaikutuksesta joten luovutin.

Tiedän, että olisin paljon itsevarmempi ja kauniimpi ilman näitä silmänalusia. Nukun joka yö sen 8-9 tuntia, joten unenpuutteesta en kärsi (ei myöskään väsytä)

Mikään meikkivoide tähän mennessä ei ole ollut tarpeeksi peittävä (ellei lasketa Loréalin Infalliblea, mutta se loppui, ja oli hieman liian tummaa)
Onko kokemusta Dream Matte Moussesta, onko peittävää? Joe Blascoa olen miettinyt mutta aivan liian kallista minulle.
Ja onko teillä muita kikkoja mielessä, aion kokeilla myös perunaviipaleita ja teepusseja kun on mahdollisuus.

Kuinka kauan näitä peruna/porkkanapaloja pitää sitten pidellä silmien alla?
(Perinnölliset eivät ole, kellään sukulaisella en ole näitä nähnyt)

27

8736

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sus sentään

      Minulla on myös ikuiset mustat silmänaluset. Loukkaavinta on se, että toiset sanovat silmieni alla olevan toiset silmät.

      Ei mikään auta, ihan totta. Tottakai voit kokeilla jokaikisen purnukan minkä löydät, mutta epäilen että edes plastikkakirurgi voisi auttaa tässä tapauksessa.

      Kysymyksessä on perinnöllinen juttu. Minulla ainakin liian ohut, rasvaton iho, josta verisuonet näkyvät läpi.

    • -Anu

      mullakin ollu sama ongelma kokoikäni, mutta nyt iän myötä tuntuu että tummuus hiukan hävinnyt. Sen voin sanoa että meikkivoiteella silmänalusia ei peitä kyllä millään. Olen käyttänyt tuota JoeBlascoa ja mielestäni rahani menivät sen käytössä ihan hukkaan, koska juuri esim tuo matte mousse ajaa täysin saman asian ja on mielestäni todella hyvä meikkivoide ! Mutta tosissaan jos haluat peittää silmänalusia niin mielestäni halppis puolella paras tuote on Gemey nonstop -peitevoide. Kalliimmissa on parempi valontaittavuus ja hoitavuus esim. clarinsilla on aika hyvä peiteaine, mutta jos kalliimpaan raskit sijoittaa, niin kannattaa kävellä palvelevaan meikkipuotiin ja kertoa ongelmasta. Ne kyllä tietää ja osaa auttaa. Ainakin täällä Stocman beautyssä on huippuhyvä ja asiantunteva palvelu. Itse olen päässyt hyvillä tuotteilla mustista silmistä eroon. Onnea ongelman ratkaisuun !

    • .......

      jos todella vaivaa nii mikset käytä itseruskettavia naamalla. mulla ainakaan ei näy tummat silmänaluset niin paljon kun käytän itseruskettavaa pari kertaa viikossa ettei tule liian tummaksi.

      • Tiedän kyllä

        tummiin silmänalusiin ja omassa tapauksessa myös näppylöihin. Sama se onko rusketus tai päivetys aito tai purkista, ihonväri tasoittuu heti ja huom. silmät näyttävät kirkkaammilta -> silmänalusia ei siitäkään syystä enää huomaa. Kohtuus tietysti ruskeudessakin...


      • *maikki82*
        Tiedän kyllä kirjoitti:

        tummiin silmänalusiin ja omassa tapauksessa myös näppylöihin. Sama se onko rusketus tai päivetys aito tai purkista, ihonväri tasoittuu heti ja huom. silmät näyttävät kirkkaammilta -> silmänalusia ei siitäkään syystä enää huomaa. Kohtuus tietysti ruskeudessakin...

        Rusketus on myös minun ratkaisuni. Se on tehokkain! Ja trust me, olen kokeillut kaikkea.

        Käytän lisäksi Joe Blascon orange highlighteria silmänalusille, mutta ilman rusketusta sekään ei toimi kunnolla, ei edes tyydyttävästi. Toisaalta, vaikka rusketusta on joudun silti käyttämään peitevoidetta silmänalusille.

        Jo pieni rusketus tekee kyllä selkeän eron!

        Aloittaja: kyselit Dream matte moussesta. Minulla se ei auta silmänalusiin juurikaan. Peittää hieman, mutta ei kuten peiteaineet.


    • Rosa_Mariel

      Mulla kans lapsesta asti ollu eikä verisuonten näkymistä kai mitenkään voi estää..Mua ei oo mikään meikkivoide auttanut mutta valokynä ja peitepuikko kylläkin..Ne kuuluu nykyään mun jokapäiväiseen meikkiini :) Voikai tummuutta vähentää silmänympäryvoiteella,elintavoilla yms muttei se koskaan häviä :

    • Sandris

      Suosittelen todella sita Blascon orage high lightia. Vaikka maksaa paljon, tulee lopulta halvemmaksi. Se on ainoa, mikä itselläni toimii (syviin ja tummiin silmänalusiin) ja mulla on nyt kestänyt se yli 7 vuotta!Älä vaan laita moussea, on niin kuivan oloista. L´orealin valokynä on melko peittävä...

      • *maikki82*

        Mä ostin kanssa tuon tuotteet 2002 syksyllä ja käytän samaa purkkia edelleen. Toimii vielä hyvin, vaikka kerran kun mainitsin siitä kossukaupassa, myyjä kauhistui että sehän on jo mennyt vanhaksi! Rasian läpinäkyvä kansi hajosi jossain vaiheessa, mutta fiksasin sen ihan omatekoisesti kasaan. Purkki ei näytä (enää) hyvältä, mutta mitäpä sen väliä.

        Hinta-laatu -suhde on siis tuotteella kohdallaan. Halvan peitepuikon käyttää hetkessä loppuun: tulee siis kallimmaaksi aikaa myöden.


    • peiteaine

      Dermosilin Devoted peitevoide on 100X parempaa kuin Blasco! Dermoshopista voi tilata. Pensselillä levittää, sormillä häivyttää. Samassa on kaksi väriä, tummempi ja vaaleampi,joten sävyn saa just sopivaksi! Suosittelen! Ja on edullinen.

      • helluuuna

        Onko kukaan kokeillut Gerneticin silmänalusvoidetta? Kallista, mutta kuulema oikesti tehokasta. Eräässä juuri täällä suomi24:sen keskustelussa joku joka oli kärsinyt vuosikaudet tummista silmänalusista, sai ne pois tuota ainetta käyttämällä.


      • tilaus

        tuolta vain pitää tilata vähintään 50 e edestä kerralla :/ eikö noita tuotteita löydy kaupoista??


      • tilailija
        tilaus kirjoitti:

        tuolta vain pitää tilata vähintään 50 e edestä kerralla :/ eikö noita tuotteita löydy kaupoista??

        Ostat sieltä kavereittesi kanssa niin kertyy nopeesti se 50 euroa ja vielä kun sieltä saa ilmaiseksi aina jonkun tuotteen:). Itse kun tilaan kavereitten kanssa niin itsellä ostoksia tulee 10 euron verran ja kavereilta sitten osa ja saan sen ilmaisen tuotteen itselleni :)


      • kokeilija..
        helluuuna kirjoitti:

        Onko kukaan kokeillut Gerneticin silmänalusvoidetta? Kallista, mutta kuulema oikesti tehokasta. Eräässä juuri täällä suomi24:sen keskustelussa joku joka oli kärsinyt vuosikaudet tummista silmänalusista, sai ne pois tuota ainetta käyttämällä.

        Kävin juuri kyselemässä tästä tuotteesta myyjiltä ja he sanoivat, että se on tarkoitettu pigmenttiläiskiin eikä mustille silmänalusille. Kuivattaa todella paljon. Ei siis silmän lähelle. Mutta he antoivat minun kokeilla tälläistä naamiota gernetictiltä, joka vaalentaa silmänalusia. Vielä en osaa sanoa tehosta juuri aloitin.


      • Kokeillut
        kokeilija.. kirjoitti:

        Kävin juuri kyselemässä tästä tuotteesta myyjiltä ja he sanoivat, että se on tarkoitettu pigmenttiläiskiin eikä mustille silmänalusille. Kuivattaa todella paljon. Ei siis silmän lähelle. Mutta he antoivat minun kokeilla tälläistä naamiota gernetictiltä, joka vaalentaa silmänalusia. Vielä en osaa sanoa tehosta juuri aloitin.

        tummiin silmänalusiin. Pigmenttiläiskille se tuote on tarkoitettu, mutta vaalensi myös tummat silmänaluset. Ehdottomasti suosittelen lämpimästi. Mitään kuivumista en kyllä ole huomannut ja tuotetta oon käyttänyt nyt muutaman kuukauden.


      • n-oora
        tilailija kirjoitti:

        Ostat sieltä kavereittesi kanssa niin kertyy nopeesti se 50 euroa ja vielä kun sieltä saa ilmaiseksi aina jonkun tuotteen:). Itse kun tilaan kavereitten kanssa niin itsellä ostoksia tulee 10 euron verran ja kavereilta sitten osa ja saan sen ilmaisen tuotteen itselleni :)

        huomasin, että tuolta http://www.cosme.fi/ voi tilata myös visa electronilla, ja minulla on sellainen. Nyt pitäisi vain 30 € jostain saada. :D

        Toimiiko tuo Orange High Lighter hyvin, kokemuksia muillakin?


      • sinulle!
        n-oora kirjoitti:

        huomasin, että tuolta http://www.cosme.fi/ voi tilata myös visa electronilla, ja minulla on sellainen. Nyt pitäisi vain 30 € jostain saada. :D

        Toimiiko tuo Orange High Lighter hyvin, kokemuksia muillakin?

        Kiitos sinulle tuosta cosme.fi osoitteesta, käväsin siellä kurkkaamassa, ja siellähän oli vaikka mitä ihanuuksia =0)


      • ubbaaa
        Kokeillut kirjoitti:

        tummiin silmänalusiin. Pigmenttiläiskille se tuote on tarkoitettu, mutta vaalensi myös tummat silmänaluset. Ehdottomasti suosittelen lämpimästi. Mitään kuivumista en kyllä ole huomannut ja tuotetta oon käyttänyt nyt muutaman kuukauden.

        mistä saitte noita gerneticin tuotteita??


      • kiinnostaisi tietää:)
        kokeilija.. kirjoitti:

        Kävin juuri kyselemässä tästä tuotteesta myyjiltä ja he sanoivat, että se on tarkoitettu pigmenttiläiskiin eikä mustille silmänalusille. Kuivattaa todella paljon. Ei siis silmän lähelle. Mutta he antoivat minun kokeilla tälläistä naamiota gernetictiltä, joka vaalentaa silmänalusia. Vielä en osaa sanoa tehosta juuri aloitin.

        Onko näkynyt mitään vaikutusta tuolla gerneticin vaalentavalla silmänympärysvoiteella?


    • *maikki82*

      Vielä tuli mieleeni, että jostain luin Janina Frostellin suosittelevan Hylexinia (ei saa Suomesta, mutta voi tilata Suomeen http://www.hylexin.com ).

      Hinta on 95 dollaria postimaksu ja mahdollinen tulli. En ole tohtinut laittaa tuota rahaa haisemaan, kun ei tiedä kuinka hyvä tuote oikeasti on. Mutta jos joku uskaltaa, niin olisi kiva tietää kuinka hyvin tuote oikeasti toimii!

      • sain apua

        Eye Life, pikku rollipullo, ohutta rasvatonta seerumia, ostin Porvoon High Care Centeristä. Eivät turhaan kehuneet, vaan oikeasti vaalensi ja poisti turvotusta.


      • liannetar
        sain apua kirjoitti:

        Eye Life, pikku rollipullo, ohutta rasvatonta seerumia, ostin Porvoon High Care Centeristä. Eivät turhaan kehuneet, vaan oikeasti vaalensi ja poisti turvotusta.

        Blascon meikkipohjaa alle, ja peitevoidesiveltimellä ohuelti orange hightlight- nappia päälle. Tuotteet kun ostaa, niin kestävät vähintään vuoden, minulla useampia. Muista vaan kosteuttaa kasvot huolella ennen meikkiä. Mikään tavallinen meikkivoide ei minulla ainakaan auta.tsempiä.


    • döää

      Hei,

      Itseäni vaivaa myös nämä kroonisesti mustat silmäaluset. Minua kiinnostaisi tietää, mistä tämä johtuu. Normaalisti terveellä ihmisellä ei pitäisi olla mustia silmiä, joten jotkut elintavat siihen altistaa. Teen kerran vuodessa pidemmän ulkomaan matkan ja tällöin silmänaluset katoavat täysin. Ulkomailla elän tietysti täysin eri tavalla. esim. en tee töitä, en istu tietokonella, olen jatkuvasti liikkeessä.

      Kertokaa millaisia elintapoja teillä on. Ehkä voimme yhdessä ratkaista tämän syyt.

      Omat elintavat tiivistettynä:
      - Nukun 8h ihan hyvin yleensä
      - Syön päivisin tasapainoisen terveellisen lounaan, joskus päivällisen (sis. salaattia), mutta iltaisin kotona jää tuoreet ravintoaineet vähemmälle.
      - Urheilen paljon, juoksen, uin, tennistä. Liikuntaa liikuntaa (1h) 3-7 kertaa viikossa.
      - Istun töissä 8 tuntia tietokoneen äärellä. Kotona luen kirjoja. Väsyvätkö alaluomet?

    • miu2 miu

      Tummat silmänaluset johtuu raudan puutteesta, rupea syömään rauta tapletteja ja vitaamiini lisiä. pitäisi auttaa.

    • säkkikaupalla
    • SAMIKSII

      Kannattasko kokeilla valokynäää ? ;);) p.s mullaki on karseen tummat silmänaluset :

    • se joka tietäää

      no itse olen 12v ja en tilaile siis mitään mutta minullkin on tummat silmänaluset ja ne oikein kellertää kannattaaa käydä topmodel kasvonaamiot sivuilla sieltä löytyy paljon vinkkejä ja niksejä ihon hoitoon meikkaamiseeen manikyyreihin ja paljon muuta olen kokeillut niitä kotitekoisia kasvohoitoja ja jotenkin ihoni on paljon heleämpi ja puhdas minusta myös tuntuu että silmäpussit ovat vähän haalentuneeet kanattaa käydä niilllä sivuilla myös hedelmien ja vihannesten syönti auttaa saamaan vitamiineja ja ne auttavat silmäsäkkeihin

    • se joka tietää

      niin laittakaa siis googleen topmodel kasvonaamiot siellä on vaikka mitä kehon hoitoa kasvohoitoa ihohoitoa manikyyrii pedikyyri hoitoa meikkaus apua kampaus ohjeita hiusten hoitoa ja kaikkea muuta

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6432
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4153
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2567
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2000
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1518
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1377
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1090
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1026
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1011
    Aihe