raskaana matkustaminen

nette!

Kyselisin, onko kokemuksia raskaana ollessa matkustamisesta? Itselläni matkakohde tulee olemaan Thaimaan Krabi. Miten on matka mennyt, onko ollut ongelmia tms..?
Rokotukset on kunnossa.

14

14500

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No yks

      No yks sukulainen on tehnyt raskauden aikana varmaan kymmenen ulkomaanmatkaa, kauaskin, ilman ongelmia ja vielä on tarkoitus matkustaa vaikka tammikuussa odotetaan lapsen syntyvän. Maktat eivät ole tietenkään olleet mitään remuamis- ja ryyppäämismatkoja.

      Yksilöllistähän kaikki kuitenkin on.

      • nette!

        Niin varmasti on yksilöllistä. Itse olisin matkan aikana rv 12. Luulenpa että hyvin se menee. =)


      • Hyvää matkaa!
        nette! kirjoitti:

        Niin varmasti on yksilöllistä. Itse olisin matkan aikana rv 12. Luulenpa että hyvin se menee. =)

        itse kävin portugalissa vielä viikolla 27.


    • mutta ite reissaisin

      vaan ihan alkuraskaudessa, jos silloinkaan. Tuttavani matkusti 4h:n lennon ollesssaan raskaana viikolla 24 ja synnytys vain käynnistyi ulkomailla päästyään. Lääkärit sanoivat lennon olevan syynä.

      Tokihan on "lupa" lentää vielä joskus yli 30 viikollakin, mutta itse en lentäisi.

      • uule

        Aika outoa, jos lääkärit sanoivat synnytyksen käynnistyneen lennon takia. Itse asun Thaimaassa ja lennän ennen synnytystä Suomeen. Olen siis tutkinut lentämistä raskauden aikana. Tutkimukset ovat osoittaneet lentämisen täysin turvallista raskauden aikana. Paineet, mitkä lentäessä vaihtelevat eivät tutkimusten mukaan vaikuta synnytyksen käynnistymiseen.


      • nona
        uule kirjoitti:

        Aika outoa, jos lääkärit sanoivat synnytyksen käynnistyneen lennon takia. Itse asun Thaimaassa ja lennän ennen synnytystä Suomeen. Olen siis tutkinut lentämistä raskauden aikana. Tutkimukset ovat osoittaneet lentämisen täysin turvallista raskauden aikana. Paineet, mitkä lentäessä vaihtelevat eivät tutkimusten mukaan vaikuta synnytyksen käynnistymiseen.

        En minäkään varsinaisesti lentämistä pelkää raskaana ollessani, vaan enemmän pelkään sitä sinne Thaimaaseen tuloa, tarkoitan siis sairauksia ja mahdollisia viruksia ym. Raskaus on matkalle lähdettäessä rv 14. Voisitko kertoa joitain vinkkejä tms..? Kuinka voin välttää sairastumista siellä? Olemme suuntaamassa Krabille.


      • Äiteex3
        nona kirjoitti:

        En minäkään varsinaisesti lentämistä pelkää raskaana ollessani, vaan enemmän pelkään sitä sinne Thaimaaseen tuloa, tarkoitan siis sairauksia ja mahdollisia viruksia ym. Raskaus on matkalle lähdettäessä rv 14. Voisitko kertoa joitain vinkkejä tms..? Kuinka voin välttää sairastumista siellä? Olemme suuntaamassa Krabille.

        Hei!
        Me olemme myös lähdössä Krabille jouluviikolla ja näillä tiedoilla olen raskaana ja silloin viikolla 11.
        Itseänikin kiinnostaisi kovasti tuo pärjääminen. Aikaisemmat raskaudet on kuitenkin sujunut ihan hyvin ja ollaan tehty pitkiä automatkoja, joka on kyllä välillä yhtä rasittavaa kun koneessakin istuminen.
        Elikkä, kokemuksia Thaimaan matkasta raskaana ollessa kiinnostaisi, esim. mitä kannattaa ehdottomasti välttää (no siis tiedän toki perus hyg. ja ruuan kyps.) ja mitä kannattaa varata.
        Hyvää matkaa nona!!


      • mie!
        Äiteex3 kirjoitti:

        Hei!
        Me olemme myös lähdössä Krabille jouluviikolla ja näillä tiedoilla olen raskaana ja silloin viikolla 11.
        Itseänikin kiinnostaisi kovasti tuo pärjääminen. Aikaisemmat raskaudet on kuitenkin sujunut ihan hyvin ja ollaan tehty pitkiä automatkoja, joka on kyllä välillä yhtä rasittavaa kun koneessakin istuminen.
        Elikkä, kokemuksia Thaimaan matkasta raskaana ollessa kiinnostaisi, esim. mitä kannattaa ehdottomasti välttää (no siis tiedän toki perus hyg. ja ruuan kyps.) ja mitä kannattaa varata.
        Hyvää matkaa nona!!

        Meillä oli tarkoitus lähteä alkuvuodesta Thaimaan Krabille, mutta nyt kävikin niin ihanasti että olen raskaana. Muuten ei olisi muttia, mutta kun ensi viikolla oli havrix-rokotteen ottaminen. Ja sitähän ei raskaana pistetä. Mitä mieltä olette, onko kokemuksia, voiko/kannattaako matkustaa Thaimaaseen raskaana ilman havrixia? Olemme miettineet matkakohteen vaihtamista, mutta olisimme kovasti halunneet thaimaahan, ensimmäistä kertaa. Mutta toki ajattelemme ensimmäisenä vauvan ja minun terveyttä.


      • Ensimmäinen raskaus
        Äiteex3 kirjoitti:

        Hei!
        Me olemme myös lähdössä Krabille jouluviikolla ja näillä tiedoilla olen raskaana ja silloin viikolla 11.
        Itseänikin kiinnostaisi kovasti tuo pärjääminen. Aikaisemmat raskaudet on kuitenkin sujunut ihan hyvin ja ollaan tehty pitkiä automatkoja, joka on kyllä välillä yhtä rasittavaa kun koneessakin istuminen.
        Elikkä, kokemuksia Thaimaan matkasta raskaana ollessa kiinnostaisi, esim. mitä kannattaa ehdottomasti välttää (no siis tiedän toki perus hyg. ja ruuan kyps.) ja mitä kannattaa varata.
        Hyvää matkaa nona!!

        Hei kaikki raskaana matkaneet,
        Kertokaa ihmeessä miten matkanne ovat sujuneet varsinkin Thaimaan suunnalla raskauden aikana. Itselläni olisi tarkoitus matkustaa Phukettiin muutaman viikon kuluttua.
        Iloksemme saimme todeta mieheni kanssa tässä taanoin, että olen raskaana. Matka-ajankohta olisi raskausviikoilla 10-12.
        Olemme matkaamassa Thaimaaseen jo kolmatta kertaa, mutta kyseessä on ensimmäinen raskauteni, joten vaikea arvioida vointia ja jaksamista. Rokotukseni ovat kunnossa ja aikaisemmilla matkoilla ei ole ollut minkäänlaisia vatsa-ongelmia. Kertokaa ihmeessä kuinka teidän matkat ovat sujuneet.


      • huono onni
        Ensimmäinen raskaus kirjoitti:

        Hei kaikki raskaana matkaneet,
        Kertokaa ihmeessä miten matkanne ovat sujuneet varsinkin Thaimaan suunnalla raskauden aikana. Itselläni olisi tarkoitus matkustaa Phukettiin muutaman viikon kuluttua.
        Iloksemme saimme todeta mieheni kanssa tässä taanoin, että olen raskaana. Matka-ajankohta olisi raskausviikoilla 10-12.
        Olemme matkaamassa Thaimaaseen jo kolmatta kertaa, mutta kyseessä on ensimmäinen raskauteni, joten vaikea arvioida vointia ja jaksamista. Rokotukseni ovat kunnossa ja aikaisemmilla matkoilla ei ole ollut minkäänlaisia vatsa-ongelmia. Kertokaa ihmeessä kuinka teidän matkat ovat sujuneet.

        Hei,

        Haluaisin kertoa omasta ikävästä kokemuksestani. Olin raskaana viikolla 11, kun menimme Italiaan. Sitten matkan loppupäivillä tuli ongelmia ja loppuksi tuli raskauden keskeytys. Se ei johtumut mistään huonosta hygieniasta tai lennosta, meni vaan itsestään. Onneksi paikallinen sairaalla oli hyvin varustettu ja löytyi hyviä lääkäreitä, vaikka välillä kukaan ei ole puhunut englantia ja oli vaikeaa ymmärtää, mitä tapahtuu.

        Ajattelen muistuttaa raskaana olevia, että valitkaa sellainen kohde, jossa on kunnollisia lääkäreitä ja mistä saa helposti apua tarvittaessa. Ei välttämättä tule mitään ikävää matkan aikana, mutta ainakin tiedätte, mistä voi tarvittaessa hakea apua.

        Onni on suonnut meille nyt toisen mahdollisuuden, olen raskaana. Olen silti lähdössä matkalle viikolla 20. Pidän mielessä se edellinen ikävä tapaus ja olen jo ottanut selvää kohteen lääkäreistä.

        Onnea kaikille tuleville äidille!


    • ulkomaanmatkalle

      Itse kun kävin Thaimaassa sain salmonellan. Yritin olla varovainen, mutta silti tulin kipeäksi. Tässä minun neuvot matkalle. Juo aina pullotettua vettä. Elä syö jäätelöitä tai pirtelöitä. Elä osta mitään katukeittiöistä. Syö vain kuumaa ruokaa. Lentomatka on tosi pitkä, joten kävele lentokoneessa ja käytä tukisukkia.

    • Joojoojoojoojoo

      En matkustaisi kaukokohteisiin raskauden aikana, enkä muutenkaan 20 raskausviikon jälkeen. Todella itsekästä touhua vaarantaa vauvan terveys lomamatkan takia.

      • shj

        no siis todella itsekästä matkustaa joo raskaana,heti siitä päivästä lähtien kun plussa on todettu,jääkäämme siis kotiin ja ruotsin laivallakin voi sattua mitä vaan joten sinnekään ei kannata lähteä.työmatkallakin voi jäädä auton alle,joten älä mene sinnekkään...


      • Ihme touhua
        shj kirjoitti:

        no siis todella itsekästä matkustaa joo raskaana,heti siitä päivästä lähtien kun plussa on todettu,jääkäämme siis kotiin ja ruotsin laivallakin voi sattua mitä vaan joten sinnekään ei kannata lähteä.työmatkallakin voi jäädä auton alle,joten älä mene sinnekkään...

        Älkää edes puhuko matkustamisesta, kun ei saisi edes tanssiravintolaan lähteä! Siellähän on vaikka mitä hörhöjä jotka juoksevat suoraan mahaasi ja hakkaavat sitä kaksin käsin!!

        Ihme touhua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      278
      3018
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      78
      1547
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1276
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1200
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1197
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1119
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1077
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe