MILANO, ROOMA, NIZZA VAI BARCELONA!?

matkalle...!

Minulla kävi hyvä tuuri, sillä voitin ilmaiset lentoliput mutta nyt on enää vaikeus valita minne lennän, koska en ole käynyt näissä kohteissa! eli en tiedä niistä juuri mitään, eniten kyllä tiedän Roomasta ja siitäkin vain historiasta että...


Eli mikä näistä on paras kaupunki lomaa varten? Milano, Rooma, Nizza vaiko Barcelona?

Haluan matkallani nähdä muutakin kuin arkkitehtuuria, historiallisia rakennuksia ja kaupunkia. En halua "pilata lomaani" kiertelemällä vain ympäri kaupunkia ostellen tai kahviloissa/ravintoloissa istuen, haluan nähdä myös paikallisten elämää enkä vain tuhansia ohi lipuavia turistimassoja... Parasta myös olisi, ettei paikka olisi "pilattu turisteilla" ja ei sisäänheittäjiä jokapuolella koska sain tästä jo tarpeekseni Kanarialla.
Viihdyn hyvin luonnossa, mutta patikoimaan en sentään lähtisi.
En vietä kaikkia päiviä rannalla mutta parasta on, kun sekä kaupat että ranta on melko lähellä.

Olen kuullut että etenkin Barcelonassa olisi ryösteleviä rikollisjengejä, olen käynyt jo Palermossa ja nähnyt sen katuelämän. Eli jos Barcelonassa todella on samanlaista? sinne en halua koskaan.. En matkustaisi mielelläni paikkaan missä saa kaiken aikaa pelätä, mitä viedään tai mitä seuraavaksi tapahtuu.
Eli turvallinen paikka on paras, vaikka en tarvitsekaan viiden tähden hotellia ja turistikyliä sillä niissä ei ole tarpeeksi nähtävää minulle.


Nizza on mielenkiintoinen paikka, mutta todella kallis? ja sielläkin taitaa olla kaikki turisteja varten ja sisäänheittäjiä??

Entä miten saasteinen ilma näissä kaupungeissa on? Suomen raikkaaseen ilmaan tottuneena en "siedä" liikenteen saasteita. Viime viikolla lomallani Italiassa silmäni valuivat joka ikinen päivä ja punoittivat aina, kun astuin pienille kaduille missä kova liikenne.

8

3398

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siedä

      saasteita, niin älä mene Milanoon tai Roomaan.
      Nizzassa ja Barcelonassa on liikennettä, mutta voit mennä kävelemään rantakadulle, raikaaseen merituuleen tai lähteä esim. vuorille.

    • Milanoon

      Lennä Milanoon, ota juna ja mene Como-järven rannalle Belagioon, Tremezzoon tai muuhun pikkukylään . Aivan ihania maisemia, kauniita metsiä ja mukavia patikointimaastoja. Mutta ei talvella, silloin on kylmä.

    • Mene ihan mihin vaan näistä! Kaikissa varmasti löytyy sitä ihan tavallistakin elämää, niissä asuu ihmisiä! Suurissa kaupungeissa on aina turisteja, niiltä et valitettavasti voi välttyä, et edes Helsingissä. Silti joka kaupungista löytyy sitä "oikeaa elämää". Itse nautin suunnattomasti Barcelonasta, rikollisjengejä en nähnyt, vaikka yksin yössä liikuinkin. Hyvä kuitenkin osata espanjaa, englannilla oli hiukan vaikea tulla toimeen taxissa. Barcelona on upea kaupunki, siellä kohtaa tavallisen elämän, kulttuurin, turismin ja jopa rantaelämän, muodista puhumattakaan. Jos oikeaan aikaan menet,kohtaat myös moottoriurheilun. Montmelo on lähellä ja siellä ajetaan rr-kisoja. Yksinkertaisesti, UPEA KAUPUNKI.

    • kierrellyt

      Milano ei ole turistikaupunkina kummoinen, ja lisäksi hirveä liikenne, se on nuhruinen ja töhritty, epämääräistä sakkia on sinne pesiytynyt maailmalta ja siellä on usein huono ilman laatu. Käyntikohteita saa hakea kilometrien päästä toisistaan. Rooma on paljon kauniimpi, mutta kyllä sielläkin liikennettä piisaa.
      Barcelona ja Nizza vaikuttavat myös aika hyviltä, Nizza on ainakin tyylikäs.

    • Nizzassa

      ja siellä kolme kertaa ja menen vielä uudestaan.
      Miinuksena nyt viime kerralla oli tietyöt pääkadulla ja muuallakin. siellä nimittäin asennetaan raitiotiet uudelleen. Kannattaa ottaa selvää ovatko hommat vielä kesken. Suositulla seudulla on tietenkin paljon turisteja, mutta ranskalaiset osaavat pitää kiinni omaleimaisuudestaan. Esim. kielitaitoa ei juuri ole ja lukutaitokin vähän niin ja näin.
      Jos ei kaupunki kiinnosta, niin voi lähteä ympäristöön eikä Italiaankaan ole pitkä matka.
      Hyvät junayhteydet.

      • matkalle...!

        päätin että näistä paras olisi joko Nizza tai Barcelona. Espanjan kieli on helppoa, mutta ranskaa en osaa yhtään.


      • Maria -65
        matkalle...! kirjoitti:

        päätin että näistä paras olisi joko Nizza tai Barcelona. Espanjan kieli on helppoa, mutta ranskaa en osaa yhtään.

        Olen käynyt kaikkissa kohteissa. Nizzassa on tyylikäs kaupunkifiilis plus RANTA, mikäli sinä käyt semmoisena vuodenaikana että voit käydä siellä. Barcelonassa on paljon ihaana kultuuria ja katsottava, ja paljon ihania tapasbaareja missä voi viettä päivät ja illat (Hard rock café oli hauska kokemus), siellä ei ole varsinnaista ranta missä voi ottaa aurinkoa, mutta siellä voi kävellä ja katsoa merta, välttä ravintolat rantaaluella, siellä on just niitä sisänheittäjiä. Taskuvarkaat, en ole törmänyt ne 2 kertaa kuin olen käynyt, onneksi. Mutta varo nyt vähän, kuin käyt Ramblassa kuitenkin.
        Rooma, on maailman ihanin kaupunki! Romantinen, ja täynnä tunnelma. Ja tosi paljon kulturia tietysti. Pakko käydä joskus, jokainen! Milano on kiva iso kaupunki, sinne voi mennä shoppaileman, mutta on kuitenkin se viimeinen vaihtoehto näistä mun mielestä. Olisi kiva tietää,mihin sinä pädyit ja mitä mieltä olit. Mulla on kivoja Tapasbaareja mitä voin suositella sulle jos menet Barcelonan.


      • matkalle..!
        Maria -65 kirjoitti:

        Olen käynyt kaikkissa kohteissa. Nizzassa on tyylikäs kaupunkifiilis plus RANTA, mikäli sinä käyt semmoisena vuodenaikana että voit käydä siellä. Barcelonassa on paljon ihaana kultuuria ja katsottava, ja paljon ihania tapasbaareja missä voi viettä päivät ja illat (Hard rock café oli hauska kokemus), siellä ei ole varsinnaista ranta missä voi ottaa aurinkoa, mutta siellä voi kävellä ja katsoa merta, välttä ravintolat rantaaluella, siellä on just niitä sisänheittäjiä. Taskuvarkaat, en ole törmänyt ne 2 kertaa kuin olen käynyt, onneksi. Mutta varo nyt vähän, kuin käyt Ramblassa kuitenkin.
        Rooma, on maailman ihanin kaupunki! Romantinen, ja täynnä tunnelma. Ja tosi paljon kulturia tietysti. Pakko käydä joskus, jokainen! Milano on kiva iso kaupunki, sinne voi mennä shoppaileman, mutta on kuitenkin se viimeinen vaihtoehto näistä mun mielestä. Olisi kiva tietää,mihin sinä pädyit ja mitä mieltä olit. Mulla on kivoja Tapasbaareja mitä voin suositella sulle jos menet Barcelonan.

        Luultavasti Nizzaan, mutta pitää keskustella vielä muiden matkalle lähtijöiden kanssa että minne he haluaisivat mieluiten.
        Itseäni kiinnostaisi nyt kumminkin Nizza eniten :) olen löytänyt upeita kuvia Nizzasta.
        Toisaalta kyllä Rooma olisi myös hienoa nähdä, mutta pitää tosiaan miettiä myös rahatilannetta sitten..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1412
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe