miksi suboxone????+(poliisivaltio)

olen aloittanut juuri nk.suboxone hoidon.olin viime talvella ensimmäisen kerran katkolla ja silloin vielä kätettiin SUBUTEXIä.hyvä ystäväni oli tässä hoidossa ja yht.äkkiä hoito muutettiin suboxoneen!!teki oikeasti kipeää katsoa vierestä ystäväni vieroitus oireita.käytin myös itse joskus subutexiä.ja huomasin itsekkin miten suuri ero oli näillä kahdeela n.väitetyllä samalla lääkkeellä.ystäväni koki pahoja vieroitusoireita n.2-3kk!!nyt olen itsekkin suboxone hoidossa.Olen käyttänyt kovia suonensisäisiä huumeita yli kymmenen vuotta. olen sitä mieltä että SUBUTEX hoito tulisi ottaa uudestaan käyttöön!kun käytin vielä ilman hoitoa suboxonea,huomasin että sitä tarvitsee enemmän,jolloin myös täten rikokset lisääntyivät.jos olen ymmärtänyt oikein,niin suboxone on otettu juuri tämän katukaupan takia käyttöön?(huom.USA.ssa suboxone vedettiin pois välittömästi markkinoilta sivuvaikutuksien vuoksi)suboxone aiheuttaa myös pahoja sivuvaikutuksia kuten todella pahaa ihottumaa,vesirakkuloita,masennusta,väsymystä ja jopa karvojen lähtöä!!olen nyt hoidossa siinä vaiheessa että annokseni on maximi eli 24mg.ja tiedän jo etukäteen ettei tämä tule riittämääm.vaihtoehtona minulle on annettu METADONI,eli synteettinen heroiini!!mihin en missään nimessä ala.tässäkö vaihto ehdot;suboxone(jolloin toimintakykyni olisi n.40-60%(suboxone hoidossa pyritään potilaan toimintakyvyn olemaan 100%)TAI vaihto ehtoisesti METADONI,joka myrkyttää hampaat suusta ja jopa sisuskalut! ??AION TEHDÄ ADRSSIN TÄTÄ HOITOA VARTEN,JOHON VAADITAAN 2000 NIMEÄ,JOLLOIN TÄÄLLÄ P-SAVOSSA VOITAISIIN HARKITA SUBUTEX HOIDON PALAUTTAMISTA.

78

11164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihan hyvin pärjää xonella...

      Olisit vaan tyytyväinen ettei tarvii olla OIKEESTI klesana!!Mä saan 16mg enkä tod.oo kipeenä.Ja vaikka vetäisit suboxonee hihaan ni ei sitä tarvii sen enempää ku texiikään,saman verran niis kummassaki on bupree.Sun frendis on puhunu paskaa jos se väittää et on ollu "pahoissa refloissa"2-3kk..Tottakai jengi ottais mieluummin subutexii,mut eix oo pääasia et oot päässy hoitoon??!Jos siit ei oo sulle mitää apua ni lopeta se hoito ja anna paikka jollekki ketä oikeesti tarvii...

      • hoitolainen

        Hei, ajattele nyt sinä et saa sitä subutexiä jotta voit sen IV:sti käyttää, mutta saat silti riippuvuuteesi lääkettä joka auttaa kun sen oikein käyttää.
        Itse olen kanssa korvaushoidossa ja lääkkeen vaihtaminen on vähän ilkeää, mutta tässä tapauksessa
        se on parempi näin.
        Lisää lupia vaan saa ja muutenkin jonot liikkuvat paremmin.
        Mulla on annos 26ml xonea.


      • Milzz

        Asiaaa!
        Mulla korvaushoitoa takana aika monta vuotta ja vaihto otti päähän, ja pahasti mutta parempi kuitenkin näin !!!!
        En tajuu teitä jotka ruikuttaa päivästä toiseen samaa p..skaa, kun asialle ei just ny voi mitää niin... OLKAA onnellisia et ootte ees päässy hoitoon jne... Vaikka elämänhalu lähtee ja kaikkee muuta skeidaa nii kuitenki suboxone ku ei mitään .. .. .. .. Elämä kuitenki ihan eri mallilla ku ennen ja aika paljon ihan itestä kiinni.. Että semmosta!!


      • Beibe=)
        hoitolainen kirjoitti:

        Hei, ajattele nyt sinä et saa sitä subutexiä jotta voit sen IV:sti käyttää, mutta saat silti riippuvuuteesi lääkettä joka auttaa kun sen oikein käyttää.
        Itse olen kanssa korvaushoidossa ja lääkkeen vaihtaminen on vähän ilkeää, mutta tässä tapauksessa
        se on parempi näin.
        Lisää lupia vaan saa ja muutenkin jonot liikkuvat paremmin.
        Mulla on annos 26ml xonea.

        Joo mä kirjotin tos aikasemmin et saman verran xonessa ja texis on sitä bupree jne,mut ite en todellakaa vedä sitä iv:sti,sanoinpahan vaan ku joku selitti et suboxonee pitäis muka vetää enemmän et tulis terveex...No,joka tapauxessa hyvää kevättä kaikille!!!!


      • ituy

        kuka TARVII oikeesti k.hoitoa? miksei mene katkolle ja hoida itseään kuntoon. eikö oo sama narkkaako omilla vai valtion rahoilla? paljon parempi ois jos ei olis koko hoitoo olemassa.nekin rahat vois käyttää paremmin kun narkkareiden käytön kustantamiseen ja niiden paapomiseen.kyllä kaikilla on mahdollisuus päästä eroon kys. aineesta.


      • XONELLA PÄRJÄÄ!

        VITTU NYT JOKU KRRANKI KIRJOTTI ASIAA!!!!!!!!!! itel annos 16mg ja lääkkeenä suboxone!!! hyvin on menny, ei mitään valittamista! EIKÄ REFLOI!! JOS SAATANA PÄÄSETTE HOITOON, OLKAA SIITÄ KIITOLLISII, TAI SIT ANTAKAA SE PAIKKA SELLAISELLE JOKA SITÄ OIKEESTI TARTTEE!! jos oot hakenu itses hoitoon ja vedät hihaan, lopeta hoito, et oo sillon todellaka tosissas sen suhteen et oikeesti jaluisit vaan olla kunnossa!!


    • Marde-83

      olen ollut suboxone hoidossa helmikuusta 2008 lähtien.annokseni oli 22mg.suboxone on aiheuttanut minulle valtavat määrät kramppeja ja kouristuksia ns.epilepsiakohtauksia.myös vierotus oireet ovat kauheita ja koen niitä vieläkin.tulin raskaaksi 14.5.2008 ja minulle alettiin antamaan subutexiä 16mg.kahden viikon jälkeen 14mg..voin sanoa että subutex auttoi niinkin pienellä annoksella eikä minulla ollut mitään oireita sen rinnalla.minulla oli todella hyvä olo eikä koskenut mihinkään tms.no minulle tuli ikävä kyllä keskenmeno 24.8.2008.hoitoni jatkuu nyt taas suboxonekorvaushoidossa.annos nyt 20mg.olen ollut tosi kipeä ja käsiini ilmestyy ihottumaa,ja tänään sain tajuttomuus kohtauksen,ja löin pääni lattiaan.viimeyön ja tämän aamun kouristelin tosi pahasti.tämä on aivan kamalaa!ottakaa kantaa ja tehkää valitus..minä olen valittanut joka päivä mutta apua en ole saanu.minullekin on sanottu että toinen vaihtoehto on metadoni,ja siihen "heroiiniin" en koske!minun hampaani ovat kärsineet myös suboxonen takia,ja yatävälläni on myös tullut 10 reikää vuoden aikana,eli sen aikana kun hän on ollut suboxone hoidossa.hän saa myös kramppeja ja kärsii kovista kivuista.tänään minulla meni hermot ja otin yhteyttä suomen parhaimpiin kuuluvaan asianajajaan joka aiko alkaa selvittämään tätä asiaa.ei jätetä tätä asiaa tähän,vaan hankkikaa takin asianajaja joka alkaa tutkimaan meidän kärsimystä!tsemppii kaikille ja hyvää kesää!ja eikun hihat heilumaan ja puhelimet soimaan!!!

    • J. J. -73

      Kyllä olet OIKEASTI hyvällä asialla tän adressin suhteen!!! Olen 110%: sen varma, et nimiä kertyy ku sieniä sateella... Lupaan pistää sanaa etiäpäin, ok?!? Ja kyllähän sä tiedät, et oon TÄYSIN samaa mieltä sun kaa tässä(kin) asiassa! Tzemppistä my friendos!!!

      • RisaT78

        Laittaisitteko erit. tarkat ohajukset noista Suboxone sivuvaikutuksista tänne. Pyydän saada huomauttaa, että esim. hiusten lähtö voi kuulua osana esim. interferonikuuriin, joka on voinut olla ositain mukana projektissa saada kuntouttava ja ylläpitävä suboxonelääkitys.Voi olla jopa ehto sille,huom!
        Toivoisin kanssaveljieni ja -sisarienikin oivaltavan , että suboxone ei ole paratiisin avaava lääke vaan helpottava, lievittävä lääke.Ei saa unohtaa faktoja terveytensä moninaisuudesta, ja että sairauskirjo voi kulkeutua kokonaan tuonkin lääkkeen ulkopuolelle ,kun ikää tulee.


    • Ei oikeutta sairaill

      Ajatteleppa kuinka suuresta organisaatiosta tässä poliisivaltiossa on kyse oikeuslaitos kaikkine ja aivan kaikkineeen. On kysymys tuhansista ei vaan tuhansista vaan kymmenistä tuhansista työpaikoista ja niillä paikoilla ei istukkaan mitää pikku-viskaaleja. Mitäs sitte, jos käviskin niin, että tältä valtakoneistolta loppuisivat työt. Ainakin vähenis huomattavasti, jos tosiaan huumeidenkäyttäjille annettaisiinkin asianmukaista hoitoa. Eihän se käy! Sinut ja muut on pidettävä kurjassa jamassa, että rikollisuus saadaan pysymään teidän kustannuksella hyvissä luvuissa. Raha ratkaisee ei ihmiselämä ole minkään arvonen. Sorry to say?!!!!!!!! Kyllä Sinä nimiä voit kerätä ja varmaan saatkin, ja onhan Kotkan seudulta hyviä tutkimustuloksia ihan kokeellisestikin tehty juuri medatonen ja subutexin suhteen, mutta niitä koetuloksia ei varmaan käytetä, ei ainakaan meillä. Ehkä Usa:ssa tai jossain!

    • jandis

      "kuka TARVII oikeesti k.hoitoa? miksei mene katkolle ja hoida itseään kuntoon. eikö oo sama narkkaako omilla vai valtion rahoilla? paljon parempi ois jos ei olis koko hoitoo olemassa.nekin rahat vois käyttää paremmin kun narkkareiden käytön kustantamiseen ja niiden paapomiseen.kyllä kaikilla on mahdollisuus päästä eroon kys. aineesta"

      Tuollaisia mauttomia kommentteja voi kirjoittaa vain ihminen, jolla ei ole minkäänlaista faktatietoa opiaatti- jaopioidiriippuvuuksista saatika sitten korvaushoidosta. On typerää kirjoittaa jotakin katkolle menemisestä, -korvaushoitoon pääsynhän yksi kriteeri on epäonnistuneet vieroirrautumisyritykset. Jokainen korvaushoidossa oleva on siis yrittänyt hoitaa riippuvuuttaan katkaisu- ja jatkohoitopaikoissa. Korvaushoidon tarkoitus ei ole kustantaa riippuvaisten käyttöä, vaan lääkitä riippuvuutta niin kauan, kunnes potilas on valmis lopettamaan lääkkeenkin käytön. Potilaasta riippuen tämä saattaa viedä vuosiakin.

      Ymmärrän kuitenkin hyvin korvaushoitoon kohdistuvat kritisoinnit ja hoidon huonohkon maineen. Tämä ei kuitenkaan ole itse korvaushoidon syytä, vaan joidenkin hoidon piiriin kuuluvien ihmisten. Korvaushoidon hyöty ja onnistuminen on täysin riippuvainen potilaan omasta motivaatiosta, asenteesta ja panoksesta. Korvaushoidosta ei ole paljoakaan hyötyä sellaiselle, joka hakeutuu ko. hoitoon asenteella "jes, ilmasta subua loppuelämäkseni!". Sen sijaan sellainen, joka asennoituu heti hoidon alussa siten, että tarkoituksena on saada hoidon aikana elämä sellaiseen kuntoon, että lopulta on kykeneväinen lopettamaan koko hoidon.

      Minä olen yksi niistä, joka todellakin TARVITSEE korvaushoitoa. Olen käyttänyt seitsemän vuotta suonensisäisesti subutexia. Ennen korvaushoitoon pääsyä yritin aktiivisesti lopettaa käytön, kävin viisi kertaa katkaisuhoidossa ja kerran pidemässä jatkohoidossa. Näistä ei kuitenkaan ollut minulle apua. Buprenorfiiniriippuvuus ei aiheuttanut minulle pelkästään epämukavia vieroitusoireita, vaan myös C-hepatiitin, kaksi sairaalareissua veri-infektion vuoksi, asunnottomuuden ja masennuksen, sekä maksuhäiriömerkinnän. Myös välit perheenjäseniini katkesivat vuosiksi.

      Nyt olen ollut lähes puoli vuotta korvaushoidossa, ja voin rehellisesti sanoa, ettei minulla ole mennyt vuosiin näin hyvin. Olen lopettanut suonensisäisen käytön, minulla on oma asunto ja olen pian aloittamassa interferonihoidon C-hepatiittitartunnan kukistamiseksi. Olen sitoutunut hoitoon; olen käynyt sovituissa tapaamisissa ja terapiassa, sekä kaikki huumeseulani ovat olleet puhtaita. Ennen korvaushoitoa käytin myös muita huumeita, etenkin amfetamiinia, joka aiheutti minulle vakavia psykoositiloja. Ilman korvaushoitoa en olisi varmastikaan päässyt eroon muista huumeista.

      En tunne oloani enää masentuneeksi tai epätoivoiseksi. Psyykinen hyviinvointini on kohentunut merkittävästi. Välit perheenjäseniini ovat lähentyneet ja olen saanut osakseni kauan kadoksissa ollutta luottamusta. Tästä on seurannut itsetunnon paraneminen. Olen alkanut maksamaan ulosottovelkojani ja jatkan syksyllä opiskelua. En ole korvaushoidon aikana syyllistynyyt mihinkään rikolliseen, ja olen päässyt eroon narkkaripiireistä. Hoitoni on lähtenyt niin hyvin käyntiin, että uskoisin pystyväni irtautumaan korvaushoitolääkkeestä muutaman vuoden sisällä, edellyttäen tietenin tilanteeni pysymistä näin stabiilina jatkossakin. Itse en sitä epäile lainkaan.

      Tiedän tottakai korvaushoidossa olevia tyyppejä, jotka eivät ota hoitoa tosissaan lainkaan. Näillä ihmisillä ilmenee jatkuvasti oheiskäyttöä, he käyttävät korvaushoitolääkkeitään suonensisäisesti ja osan pistävät myyntiin. Mielestäni tällaiset ihmiset eivät ansaitse korvaushoitoa. Miksi auttaa ihmisiä, jotka eivät halua parantua? Juuri nämä ihmiset pilaavat korvaushoidon maineen.

      • ENTINEN

        No nyt puhuu kerrankin joku asiaa! Joka ikinen kohopotilas voi päästä irti kohosta ja oheiskäytöstä jos itse oikeasti sitä haluaa. On turha väittää että suboxone olisi sen huonompi kuin subu ja ensinnäkin suboxonessa on yhtä paljon bubree kuin orkkis subuissa ja "toimii" siinä ja yhtä paljon ja kauan missä subu "toimii".. kun vetää parit töötit subuu niin siihen se toimivuus loppuu siinä missä xonekin ja sama pätee myös suun kautta otettuna. Olin itse 8 vuotta metishoidossa ja pääsin irti kokonaan oheiskäytöstä bentsoista, piristä ja alkoholista ja enkä mä tarvinnut siihen edes katkohoitoa vaan päätin yksinkertaisesti lopettaa bentsot ym. ja tulikin huomattua että ei se ollutkaan mikään mahdottomuus päästä irti jos vaan on sitä halua ja tarpeeksi tahtoa. Ei ollut mitenkään helppoo lopettaa lääkkeiden syömistä ja pirin vetämistä mutta pääsin kuin pääsinkin irti ja nyt voi hymyillä ja elää parempaa elämää😀 ja myös itsetuntoni paljon paljon parempi. Päätin myös nyt vaihtaa metiksen xoneen mikä tosiaankin on paljon parempi vaihtoehto kuin myrkyllinen metadoni ja nyt xoneannos on sen 16mg ja hyvin menee. Seuraava etappi on lopettaa xone ja päästä lopullisesti irti myös xonesta ja päästä takaisin työelämään. Olen myös päässyt kiinni työelämään mikä myös on parasta mahdollista terapiaa päihdeongelmaiselle. Unohdin mainita että olen entinen herskanisti ja pitkäaikainen opiaattien käyttäjä 1998-2018 on 20 vitun vuotta! Lopettaminen on tosiaankin mahdollista ja se kannattaa👍


    • petrijoo

      Onnea sulle.

    • korvaushoito kiinni

      Korvaushoidot loppuu kun Persut valtaan.Ei yhteiskunnan rahoja paskasakille ja onneksi on jo nyt vähenneyyt ja jos menee tuo 2 miljardin leikkaus kunnille läpi niin kunnat sanoneet lopettavansa kaikki korvaushoidot ja mielenterveyspotilaiden hoidot.Jostakin se raha säästettävä.

      • jandis

        Joo, no, eihän tässä sitten auta kuin toivoa, ettei tuota yhteiskuntamme sivistymättömimmistä ja älyllisesti vajaavaisimmista ihmisistä koostuvaa puoluetta, Perussuomalaisia, päästetä valtaan. Tosin, enpä ihmettelisi, kyllä täällä Suomessa ihmisten typeryys jaksaa aina vaan yllättää. Jo puolueen nimi kertoo tarpeeksi; en voi ymmärtää kuka haluaisi olla PERUSsuomalainen. Miksei puolueen nimi ole samantien Perusjuntit?

        Ja millä perusteella sanot huume- ja mielenterveysongelmista kärsiviä "paskasakiksi"? Ihan samanlaisia sairauksia ne ovat kuin esimerkiksi syöpä tai 2. tyypin diabetes. Itse asiassa, suurin osa sairauksista on pitkälti itseiheutettuja. Tarkastellaanpa vaikkapa juuri noita kahta joita esimerkkinä käytin, kummankin syntyyn vaikuttaa epäterveelliset elämäntavat.

        Mikset siis syöpäpotilaita kutsu paskasakiksi, miksi heitä pitäisi hoitaa ennemmin kuin päihdeongelmaisia? Enkä nyt tarkoita todellakaan, että päihdeongelmaisten pitäisi mennä heidän edelle, vaan pointtini on, että hyvinvointivaltiossa KAIKKIA sairaita hoidetaan, sairaudesta riippumatta.


      • canja ei oo huume
        jandis kirjoitti:

        Joo, no, eihän tässä sitten auta kuin toivoa, ettei tuota yhteiskuntamme sivistymättömimmistä ja älyllisesti vajaavaisimmista ihmisistä koostuvaa puoluetta, Perussuomalaisia, päästetä valtaan. Tosin, enpä ihmettelisi, kyllä täällä Suomessa ihmisten typeryys jaksaa aina vaan yllättää. Jo puolueen nimi kertoo tarpeeksi; en voi ymmärtää kuka haluaisi olla PERUSsuomalainen. Miksei puolueen nimi ole samantien Perusjuntit?

        Ja millä perusteella sanot huume- ja mielenterveysongelmista kärsiviä "paskasakiksi"? Ihan samanlaisia sairauksia ne ovat kuin esimerkiksi syöpä tai 2. tyypin diabetes. Itse asiassa, suurin osa sairauksista on pitkälti itseiheutettuja. Tarkastellaanpa vaikkapa juuri noita kahta joita esimerkkinä käytin, kummankin syntyyn vaikuttaa epäterveelliset elämäntavat.

        Mikset siis syöpäpotilaita kutsu paskasakiksi, miksi heitä pitäisi hoitaa ennemmin kuin päihdeongelmaisia? Enkä nyt tarkoita todellakaan, että päihdeongelmaisten pitäisi mennä heidän edelle, vaan pointtini on, että hyvinvointivaltiossa KAIKKIA sairaita hoidetaan, sairaudesta riippumatta.

        toivottavasti lopettaisivatki kaikki korvaushoidot nii jossai vaihees valtio lisäis tarpeeks kyttiä ku rikokset lisääntyis ja nistit vois olla linnassa ilman paskaansa, vitun nisti raiskaaja pedarit , omasta mielest nistit pitäs saada lopettaa niitä nähdessään.


      • kaikkee sitä lukee
        canja ei oo huume kirjoitti:

        toivottavasti lopettaisivatki kaikki korvaushoidot nii jossai vaihees valtio lisäis tarpeeks kyttiä ku rikokset lisääntyis ja nistit vois olla linnassa ilman paskaansa, vitun nisti raiskaaja pedarit , omasta mielest nistit pitäs saada lopettaa niitä nähdessään.

        sähän fiksu kaveri oot.. en ymmärrä sinunlaisia ihmisiä sitten ollenkaa!! ite ollu korvaushoidossa kolmisen vuotta..eka aloitin metadonilla annos 75mg, olin kyseisessä hoidossa 2,5v ja sitten päätin yrittää elämää ilman k.hoitoa koska elämä oli hyvällä mallilla duunipaikka keittiössä, ollu 1,5v erossa ex miehestä (joka myös hoidossa tosin ylläpitohoidossa jossa kaikki narkkaaminen sallittua vkl lomien kera MIKÄ PISTÄÄ VIHAX) kahden niin RAKKAIDEN lasten yh-äiti..eli kaikki hyvin.. vähän yli kuukauden pysyin raittiina hoidon lopettamisen jälkee..sitten saapui isäni kuolemasta ensimmäinen vuosipäivä ja ex mieheni palauttamaan lapsia mummi vierailun jälkeen jolloin herra päätti pamauttaa minulta silmäni mustax lasten nähden..kuten tällä palstalla kirjoiteltu koko ajan tästä sairaudesta kuten opiaattiriippuvuus niin mistähän muusta minä hainkaanlohtua pahaan olooni sairas kun olen.. onneksi pääsin takaisin k.hoitoon pian ja nyt lääkkeenä suboxone 20mg mikä ei vielläkään ole kohillaan mutta en jaksa siitä valittaa ja eiköhän me kaikki varmaanki haluttas tuo subutex. pitää olla onnellinen että onpäässy korvaushoitoon että on saannut mahdollisuuden uuden elämän rakentamiseen käyttäkää voimavaranne siihen älkääkä tuohon valittamiseen!!! ja millähän oikeudella kyseinen herra listis kaikki narkomaanit? mekin ollaa ihmisiä siinä missä pohatatkin.. tuntuu pahalta kun ajattelen lapsieni puolesta jotka ovat vielä täysin riipuvaisia minusta äidistään että jonain päivänä joku idiootti veis heiltä äidin koska nyt vaa sattus vihaamaan sairastavia ihmisiä!! joka päivä kiitän luojaani että saan olla lasteni kanssa ja nähdä heidän kasvavan


      • maksksddk

        Tosi säälittävää tekstiä, täytyy olla aika sairas päästä..
        Jos ihmisellä on huumeongelma ni se ei tee siitä yhtää huonompaa ihmistä, Ja et voi tuomita ihmisiä jota et edes tunne , kaikilla on erillainen menneisyys ja valinnat.
        Yleistäminen on tosi tyhmää, ja jos ihmisellä on päihdeongelma niin se ei tee siitä huonoa äitiä vaan se miten siitä lapsesta pitää huolen !


      • peteman1
        canja ei oo huume kirjoitti:

        toivottavasti lopettaisivatki kaikki korvaushoidot nii jossai vaihees valtio lisäis tarpeeks kyttiä ku rikokset lisääntyis ja nistit vois olla linnassa ilman paskaansa, vitun nisti raiskaaja pedarit , omasta mielest nistit pitäs saada lopettaa niitä nähdessään.

        morjens säälittävä sauhuttelija,kanja ei oo huume.ei se on portti muihin aineisiin....toivon tyhmien kirjoituksiesi tähden että sin tai läheisesi tulee vielä olemaan heikoilla ja hakemaan apua joltain taholta.KUKA SILLOIN ON PASKASAKKIA??????????noi hoidot on tosi jees,moni saanut elämänsä raiteilleen ja perheensä takaisin ym....eli älä viisastele kun ety tiedä mitää persu juntti!


      • Korvaushoitajaetelästä

        Eli, jos vaikka sinä satut sairastumaan alkoholismiin niin sinut saa lopettaa jos näkee kadulla kävelevän vastaan. Voi luoja! Tuollaisia ihmisiä meillä on päättävissä viroissa, jonka vuoksi koko suomi on aivan perseellään. Katsoisit peiliin v***n apina. Taivas miten ihmiset voi olla idiootteja. Anteeksi kielenkäyttö, mutta ottaa tuo itsekkyys ja ahdasmielisyys niin aivoon.


    • KiviPena

      Moi!
      Onks kellään käsitystä siitä, kuinka iso osa korvaushoitopotilaista olis mukana sellasella väärällä motivaatiolla ? Myyvät ja oheiskäyttävät?

      • jolandakk

        Valitettavasti iso osa korvaushoitopotilaista väärinkäyttävät lääkettä, eivätkä ole hakeutuneet ko. hoitoon tavoitteenaan lopulta vieroittautuminen. Sanoisin jopa ehkä että suurin osa.

        Silti, myös niitä oikeasti motivoituneita, oikealla asenteella liikenteessä olevia löytyy. Monen epämotivoituneena hoitoon hakeutuneen asenne saattaa sitäpaitsi hoidon edetessä muuttuakin parempaan suuntaan.


    • Nää on näitä

      Kuviteltuja nuo "sivuvaikutukset".. Ihmisen psyyke keksii kaikenlaista kummaa :P Naloksonin hyötyosuus on tyyliin 1 % suun kautta annosteltuna, joten mielikuvitus laukkaa. Kannatti miettiä ennen "uravalintaansa", että ei tuu olee helppoo.

      • gijirpe

        höhöö, ikään kuin kukaan kelaisi että "hei, mäpä alankin narkkariksi!"

        naloksonilla on itseasiassa tutkitustukin haittavaikutuksia. esimerkiksi raskauden tai imetyksen ajaksi korvaushoitopotilaan suboxonelääkitys vaihdetaan subutexiksi. kyllähän se jo jotain kertoo.


    • narkkikset vittuun

      Hah teille sillä korvaushoidot lopetetaan kokonaan, kun Katainen taas pääsee valtaan.Tuo korvaushoitojärjestelmä on yksi leikkauskohteista ja voisi lopettaa mielestäni kokonaan moinen narkkissikojen hyysääminen.Ei kun niskalaukaus noille.

      • pekka6789

        ajattelitko ollenkaan sellaista asiaa, että jos näiden "narkkissikojen hyysääminen" lopetetaan, niin heillä ei olisi mitään mahdollisuutta muuttua koskaan ns. kunnon kansalaisiksi? luulisi, että olisi sinullekin mieluisampaa, jos näitä ällöttäviä "narkkissikoja" olisi vähemmän.


      • kaikkee sitä lukee

        miksi sitten kaikki tämän vuoden päihdekuntoutusrahat laitettii sitten vaan ja ainoastaa korvaushoitoon että jonot liikkuisivat nopeammin eikä yhtää pitkäaikaskuntoutukseen stadilaiset eivät enää pääse kisko kuntoutukseen esim. ja sit muka tuo sinun katainen muka lopettaa tuo hienon tilaisuuden päästä uudellee jaloilleen paskan marjat sanon minä ei tule menee läpi!! olen kyllä tuossa kommentissasi joissain osin samaa mieltä tuo hoito tulisi lopettaa niiltä jotka ei tee muuta ku narkkaavat k.hoito lääkkeensä ja myyvät!!!


      • peteman1

        ja sinä perässä säälittävä paskiainen....hoito on aina hoito ja tarpeen oli se mikä tahansa!


      • Korvaushoitajaetelästä

        Ja kuinkas sitte kävikään xd


    • Nää on näitä

      gijirpe: "kyllähän se jo jotain kertoo."

      "Eläinkokeiden perusteella naloksoni ei aiheuta epämuodostumia eikä muita merkittäviä sikiöhaittoja. Alkuraskauden aikaisesta naloksonin käytöstä ei ole tietoa ihmisellä. Ennen synnytystä esim. nukutuksen yhteydessä äidille annettu tai vastasyntyneelle annettu naloksoni ei yleensä aiheuta haittoja vastasyntyneessä. Kuitenkin mikäli on kyse säännöllisestä äidin opioidin käytöstä raskauden aikana, voi juuri ennen synnytystä annettu naloksoni aiheuttaa vieroitusoireita (mm. sykkeen lasku, verenpaineen nousu ja nopeat hengitysliikkeet) vastasynytyneessä. Opioidiriippuvuuden hoitoon käytetyn säännöllisen naloksonin raskauden aikaisen käytön turvallisuutta ei kokemuksen puutteen takia voida arvioida. Raskaus ei ole koskaan naloksonin käytön vasta-aihe, kun hoidetaan äkillistä opioidin yliannostusta."

      Tämä on suoraan Terveysportista. Siksi vaihdetaan Suboxone Subutexiin raskauden aikana. Sitä se kertoo.

      • gijirpe

        ja subutexkö ei niitä vieroitusoireita aiheuta? :D


      • gijirpe
        gijirpe kirjoitti:

        ja subutexkö ei niitä vieroitusoireita aiheuta? :D

        subutexin ja suboxonen vaikuttava aine on täysin sama, siis buprenorfiini.

        buprenorfiini aiheuttaa riippuvuutta ja näin ollen myös niitä vieroitusoireita.


    • RisaTune

      enpä ole kuullutkaan suboxonesta rikollisuuden seassa..

      • RisaTune

        eli en ole havainnut lehdissä mtn kyseisestä Lääkeaineesta rikollisuuden osalta.


    • tietämättömät

      Miksi jotkut korvaushoidossa olevat sitten ovat äänestäneet kokpersuja ?

    • nimimerkkierkki21

      Toi Jehu80 ei ole enää korvauksessa, kun vetää piriä sitä tahtia, että nakkasivat hoidosta pihalle. haki lääkkeet epäsäännöllisesti ym.... Ei se niin kuulu olla että vedetään piriä niin kauan kuin sitä riittää(rottaillaan ja ei makseta ja sitten et saa mistään poretta, niin sitten alkaa taas korvaushoito kelvata, prkl... ja sitten laskuihin bubree.. ei ei. ja ei.

    • tuukka

      onko se nyt niin vaikee ymmärtää että pitää ottaa vaa xanoreita ja hassista. ja jos vielä tekee mieli ni menee katkomaa naapurin sormet ja työntää ne perseesee.

    • Arch0n

      Miten olis, jos teidän narkkareiden katkaisuhoidot vaikkapa ulkoistettaisiin pohjois koreaan. En nää mitään mieltä missään hyysäys hoidossa jossa tuhlataan kunnollisten kansalaisten verorahoja tollaseen häviäjä laumaan. Päätitte ruveta käyttämään huumeita ja hylkäsitte yhteiskunnan säännöt, miksi yhteiskunnan pitäisi pitää teistä huolta?

      • Pian puhdas :)!!!!

        Itse olen käyttänyt huumeita vuosia, nyt olen ollu 2v kuivilla muusta kuin subusta, olen tällähetkellä 7kk tiputushoidossa ja aijon tosiaan lopettaa sen KOKONAAN. Olkoot sinusta hyystäystä tai mitä vaan, mutta itse olen sitä mieltä ja olen nähnyt eläviä todisteita siitä että k-hoito auttaa OIKEASTI. Tietysti on myös kyseisen hoidon väärinkäyttäjiä kuten on kaikenmaailman vilpillisiä myös nipapiirien ulkopuolella. Nämä väärinkäyttäjät vievät hoitoa oikeasti tarvitsevien paikat.
        Tammikuussa annokseni on 0 ja olen puhdas, siitä jatkan pidempään hoitoon. Olen jopa tainnut itse tosiaan työnteolla maksaa hoitoni, rikoshistoriaa ei myöskään ole.
        Tiedän että olen siinämielessä poikkeus mutta meitäkin löytyy... Oletkos muuten miettinyt miten kalliiksi hoitamaton nisti joka nyt jos yleistän, tekee rikoksia, on vankilakierteessä ym. yhteiskunnalle maksaa? Suosittelisin miettimään.


      • Kohta puhdas!!!:)
        Pian puhdas :)!!!! kirjoitti:

        Itse olen käyttänyt huumeita vuosia, nyt olen ollu 2v kuivilla muusta kuin subusta, olen tällähetkellä 7kk tiputushoidossa ja aijon tosiaan lopettaa sen KOKONAAN. Olkoot sinusta hyystäystä tai mitä vaan, mutta itse olen sitä mieltä ja olen nähnyt eläviä todisteita siitä että k-hoito auttaa OIKEASTI. Tietysti on myös kyseisen hoidon väärinkäyttäjiä kuten on kaikenmaailman vilpillisiä myös nipapiirien ulkopuolella. Nämä väärinkäyttäjät vievät hoitoa oikeasti tarvitsevien paikat.
        Tammikuussa annokseni on 0 ja olen puhdas, siitä jatkan pidempään hoitoon. Olen jopa tainnut itse tosiaan työnteolla maksaa hoitoni, rikoshistoriaa ei myöskään ole.
        Tiedän että olen siinämielessä poikkeus mutta meitäkin löytyy... Oletkos muuten miettinyt miten kalliiksi hoitamaton nisti joka nyt jos yleistän, tekee rikoksia, on vankilakierteessä ym. yhteiskunnalle maksaa? Suosittelisin miettimään.

        Niin joo, onhan ko. aineen hallussapito, ostaminen ja käyttö toki rikollista. En vaan ole koskaan narahtanut koska osaan pitää suuni kiinni enkä kanna mitään mukana, muuta kuin hakutilanteissa tottakai tein.


    • jabadabaduu!!!

      hold your horses,se nyt vaan on niin ja pysyy että ihmisiä on erilaisia, sulle joka narkit pistäisit saunan taakse, niin oletko ihan varma että et tarvitse itse elämässäsi mihinkään mitään apua, up yours, kato ihminen on todella vajavainen ja se tarttee apuja jos jonkinmoisiin asioihin, ei sillä ole mitään väliä mihin sitä ihminen apua tarttee, toinen tarttee toiseen juttuun ja toinen toiseen,se on hienoo oli asia mikä hyvänsä mihin apua tarttee ja SAA SITÄ, ja ne jotka sitä apua saa mihin hyvänsä, niin turpa kiinni ja katse kevääseen. STAU!

    • ratking

      itse ainakin nautin jouten olosta enkä koe olevani kykenevä temeään minkäänlaista työtä. joskus aikoinaan kävin töissä mutta onneksi tajusin ettei työ ole minua varten, paljon mielummin sitä tekee mitä huvittaa ja saa vielä valtiolta kaiken lisäksi ilmaista rahaa tekemättä mitään ja tukien lisäksi kun voi hyvinkin helposti pienellä nappikaupalla tienata saman verran ehkä enemmänkin kuin joku kirurgi esimerkiksi kuussa, ja tämän kaiken lisäksi kun on vielä mestari varas niin säästää kauppareissuillakin pitkän pennin :D

    • pv 65

      Ilman Viinaa one ei riitä ainakaan mulle. joka päivä kun haen 18 mg vitsin onee ni eiku pilli suuhun eli suht vaikee yhtälö. Eli herskaa vai ...........

    • Eazy 64

      En kyllä ymmärrä miten voi tulla vieroitusoireita jos siirtyy Subuexistä Suboxoneen, kun molemmissa on sama vaikuttava aine Buprenorfiini ja sitä on molemmissa se 8mg joten ei niillä kahdella ole mitään muuta eroa kun se että Xoneen on lisätty sitä naloksonia 2mg sen takia ettei jengi heittäis sitä hihaan, Naloksone joillain ihmisillä saatta aiheuttaa allergisen reaktion tai vaikka ei naloksonille olisikaan allerginen niin silti siitä voi ihottumaa tai päänsärkyä tulla (olen Suboxonesta ihottumaa saanut ja päänsärkyäkin, mutta aika harvoin.) Itsekin käytän Suboxonea joten tiedän kyllä mistä puhun, mutta kukaan ei kyl koskaan ainakaan mulle sanonut etteikö Suboxonella pysyisi terveenä. Jos haluut suonensisäsesti käyttää niin suosittelen ostamaan vinkistä sterifimoja ne on tosi hyviä ja ne suodattaa 95-99% kaiken paskan pois eli varmaan just sen naloksonen ja muun paskan mikä tukkii pieniä verisuonia silmissä, ite ku oon niitä sterifimoja käyttäny ni ei oo tullu mitää sivuoireita päänsärkyä tai ihottumaa joten suosittelen kokeilemaan sterifilttejä ne maksaa 10senttiä kpl ja ne on kyllä sen arvosia, ite ostan niitä vinkistä aina paljon kerralla, kun ne fimat mitä vinkistä saa ilmaseks suodattaa vaan noin 70% eli se on sama ku vetäs joka 3 kerta ilman fimaa periaatteessa. Olen kyllä siinä sun kanssa samaa mieltä että Subutex pitäs tulla takas suomen korvaushoitoon, koska sillä saa jotenkin puhtaamman vaikutuksen, mutta saman verran Suboxonessa ja Subutexissä sitä buprenorfiinia on joten ihan yhtä hyvin molemmilla terveenä pysyy. Kyllä itsekkin käyttäisin mielummin Subutexiä kun Suboxonea, mut Suboxone on niin paljon halvempaa ja kuitenkin mä ainakin sillä saan itteni terveenä pidettyä. Sen verran vielä että niillä röökin fimoilla ei kannata fimattaa kun ne mun muistaakseni suodattaa vaan 20-30% sitä paskaa pois.

      • jarmo4

        elä keskustele asiasta mistä et näytä selvästikään mitään tietävän elät omissa harhoissa


    • miksa2

      Suboxone korvaushoito ihan pätevä hoito,ainut ongelma siinä on vaan se kuinka paljon niitä nappeja valuu katukauppaan..! Se on nimittäin valtava määrä!! Koko suomen ongelma,oikee vittu vitsaus ja kaikki tietää miten se juttu menee jos on suboxone korvaushoidossa!! Aina ku sai lomanapit ni niistä myi aina n.puolet ja ne mitkä jätti itelle ni ne rätkitään räpylään! Ihan vittumainen ongelma! Jostain kuulin tälläsen että suomessa olisi 18000 tuhatta piikkihuumeidenkäyttäjää joista 15000 tuhatta on subunistejä! ei kannata alkaa pelaamaan sen kanssa! Ite olin suboxone korvaushoidossa 3 vuotta ja sen jälkeen vaihdoin metadoniin. Ennen korvaushoitoa 4 vuotta heroiinikoukussa ja kaikki muu paska sekakäyttönä. Heroiinista pääsin eroon subulla ja sitä kesti sit kaheksan vuotta ennenku hain korvaushoitoon. Jos pahoja ongelmia subun tai muiden opioidien kanssa ni kantsii ehdottomasti hakea korvaushoitoon Suboxone/Metadoni? Mutta joo täytyy nyt ihan rehellisyyden nimissä sanoa että ei o kyl tää metkuhoitokaan mikään terveellinen vaihtoehto,ihan vittu järkyttävää myrkkyä! Mut se ero näillä on että Metadoni on jo sen verran vanha lääke et siitä on tehty monta tutkimusta ja yleisesti pidetty erittäin toimivana hoitona siinä mielessä että pitää subua paremmin mielihalut kurissa jne.. kun taas subusta ei o mitää tutkimustietoa tai tuloksia,sen verran kuitenkin tuore lääke. Vitusti haittavaikutuksia ja sit vielä ku jengi tuuppaa napit kaikki hihaan ja sit muutaman vuoden päästä on suonet yhtä kalkkiset ku 80.v papalla jne jne.. Mutta muistakaa ihmiset pitää ittenne nisteinä! ..Haa haa! =)

      • jarmo4

        samassa hoidossa16 vuotta hitler käski keksiä kun eivät saaneet herioniia rintamalle,missä tutkittu älä puhu paskaa ei tutkittu ollenkaan kaverit yritti lopettaa kuolivat keuhkoveren syöksyyn älä puhu mistään kun et mitään tiedä asiasta


    • greatfullness

      Olisit kiitollinen et olet ylipäänsä päässyt korvaushoitoon!! Tuol on tuhansia kipeitä ihmisiä jonottamasssa..

    • Petri6

      Itse asiassa korvaushoidon kautta "katukauppaan" päätyvätkin xonenapit ovat kansantaloudellisesti positiivinen asia, sillä korvaushoidon ulkopuolella olevat subuaddiktit saavat tätä kautta subua paljon edullisemmin kuin Ranskasta tms. salakuljetettua teksiä, jolloin addiktion rahoittaminen ei tule niin kalliiksi = vähemmän yhteiskunnalle aiheutettuja kustannuksia.

    • jarmo4

      tuen sinua tyttöystäväni samassa ja ei apua siitä itse metadon potilas älkää ikinä menkö metadon hoitoon siiihen kuolee niin kuin moni ystäväni on jo kuollut ibogaine poistaa kaikki riippuvuudet tupakista lähtien moni heroiinin käyttäjä tuttavani on lopettanut ja sillä se palauttaa aivot tilaan jolloin et ollut käyttänyt vielä mitään eli kaikki riippuvu
      udet poistuu palauttaa aivot tilaan ennen käyttämistä kannattaa kokeilla

    • Suomessa piikitetään kuullemma niin paljon.tyypithän piikkittää xonea siinnä missä muitakin ja kuulemma halvempi.normibubre tulis halvemmaksi ja on kaikenkukkuraksi vieläpä terveellisempi lääke.

    • Niimpä77

      Onko kellään tullu subuxone korvaushoidon aikana kasvoihin ihottumaa,mikä polttaa ja kutisee,epäilin et on subuxone aurinko ei sovi yhteen..Onko kellään muulla samoja ollut?Ja kova väsymys päivittäin noin 5h lääk oton jälkeen on pakko vetää päikkärit 3h.. Ite ollu kohta 2v kh:ssa ja päihdeelämää elännyt 20vuotta,nyt pysyny ekaa kertaa elämässä ilman retkahtamisia 2v korvaushoidon tuella,annos oli 16mg ja nyt jo tiputtanut puolen vuoden aikana 12mg päiväannoksen,koska maksa-arvot rupes yhtäkkii nousee ihan sika nopeet vauhtii,nyt saanu vähän 4kk aikana tippumaan mut ei vielä ole normit.Suosittelen kh heille ketkä ovat jo yrittäneet kaiken muilla tavoin lopettaa,mulle natsas tää lopettaminen näin ja toivon ettei retkahduksia tulisi vaikka tiputankin jo alas pikkuhiljaa,asun kaupungissa missä olen ainut kh potilas,eikä helppoa ole,kun NA:ssa eivät vieläkään tajua että selvinpäin menen täällä vaik on kh:ssa,eikä sitä vertaistukea muualta oikein saanu. Helppo tie tää ei ole ollut saada tätä kh pienessä kaupungissa tappelin 3v saadakseen tän alkamaan täällä,onneks en luovuttanut.Tsemii kaikille jotka samassa veneessä :)

    • hintti

      ja pahemmaksi menee,aloitan vasta.iskun ensi viikolla matkustan tanskaan,jos sieltä löytyisi sijaa,ja vien innovaationi sinne,hyvästi suomi.

    • Metadonpotilas

      Metadon ei ole nii myrkyllistä kuin monet luulevat. Jopa hammaslääkärini sanoi ettei metadon vaikuta hampaisiin ja olen nyt 2v ollut metadon hoidossa 85mg/päivä ja olo on paljon parempi ja annos kantaa tosin kuin subutex/xone. Ja kaiken lisäksi metadon o paljon puhtaampi aine kuin noi kaksi. Saksalaisten tiedemiesten kehittämä opioidi toisen maailmansodan aikana

    • homeobatiikki

      Ei kuulu ihmisoikeuspalstalle vaan Päihteet ja riippuvuudet tai Terveyden hoito.

    • Anonyymi

      Adressi kehiin..kannatan

    • Anonyymi

      Ketamiinia iso annos niin kyllä se siittä.

    • Anonyymi

      Samaa mieltä normi suvun edes.sekin laastaria. Ei myrkkyjä eli mieluummin cannabis korvaushoitoa.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3184
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2131
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2054
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1905
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe