vanhan vaasan sairaala

...

Eräs ystäväni joutuu näillä näkymin vanhan vaasan sairaalaa hoitoon, hänet on siis mielentilassa todettu syyntakeettomaksi. Onko kellään mitään tietoa että kuinka pitkään siellä keskimäärin ollaan ja pääseekö sinne tapaamaan jne...?

23

15390

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • möss

      mies oli Mielentilassa Kuopiossa eli Niuvassa.Mä kävin kattoo sitä joka Sunnuntai,lääkäri myönsi luvan.Saatiin istua sylikkäin ja suukotella,hoitaja oli kyllä vieressä ja kamerat katossa.Tapaaminen kesti tunnin.Itse tutkinta kesti viisi viikkoa.Heti sinne mennessä sai ostaa puhelinkortin jolla sai soittaa kotiin kaksi 10min puhelua valvotusti päivittäin.ja minä sain soittaa saman verran,Eli yhteys kotiin ei katkennut.Toivotaan että Vaasassa olis sama käytäntö.Ai niin.sinne sai myös viedä vaatteita,lukemista yms.tavarat tutkittiin ja luovutettiin sit potilaalle.Tiedän myös tapauksen jolla tutkimus on kestänyt vähemmän aikaa.Mut kyllä se siitä.Asioilla on tapana ratketa.

    • KEV

      Hoitoajat ovat usein pidempiä kuin vankeustuomiot.
      Mustasaaren potilaat eivät ole vankeja,joten tämä palsta ei ole oikea paikka tähän aiheeseen.

    • jepjep2009

      joo sinne pääsee vierailee mut tarttee sopii siitä henkilökunnan kanssa. Voi niitä raukkoja jotka joutuu sinne pakkotyö laitokseen siella ei etene hoidossa jos ei käy niissä työ terapia töissä. Ja jos mokaat jotenkin ni se on siirto takas suljetulle. Myös hoitoaika pitenee samalla

      • näpäyttäjä

        joo siellä vanhan vaasan sairaalassa pidetään vuosia jos joutuu sinne. Tunnen sieltä pari tyyppii jotka on siellä kriminaali potilaina. Ne pitää siella rikosten takia kauan hoidossa. Vaikka olisi kuinka terve ni ei pääse helpolla sieltä pois. Kyllä siellä niitä terveitäkin ihmisii on potilaana. Ne on vaan joskus sählänny elämässään ja lääkäri on sen takia todennut mielisairaaksi. Vanhassa vaasassa saa helposti hullun paperit. Vanha vaasan sairaala on niuvanniemen lisäksi semmosii paikkoja joihin ei koskaan kannata joutua suomessa. Mielentila tutkimuskaan ei ole sataprosenttisen varma et uskon et kyl jokunen tervekin on saanut hullun paperit. Kyllä vaasassa on suht tervettä porukkaa. Normaalissa mielisairaalassa melkein kaikki Vanhan vaasan potilaat pääsis vapaaksi muutamassa kuukaudessa. Mut vanha vaasa onkin ankara kriminaalilaitos. Kummastuttaa paljonkin kun ei kukaan puutu noihin hoitoaikoihin jotka on älyttömän pitkät . Mut toisaalta potilaasta välittää vain omaiset.


      • Anonyymi
        näpäyttäjä kirjoitti:

        joo siellä vanhan vaasan sairaalassa pidetään vuosia jos joutuu sinne. Tunnen sieltä pari tyyppii jotka on siellä kriminaali potilaina. Ne pitää siella rikosten takia kauan hoidossa. Vaikka olisi kuinka terve ni ei pääse helpolla sieltä pois. Kyllä siellä niitä terveitäkin ihmisii on potilaana. Ne on vaan joskus sählänny elämässään ja lääkäri on sen takia todennut mielisairaaksi. Vanhassa vaasassa saa helposti hullun paperit. Vanha vaasan sairaala on niuvanniemen lisäksi semmosii paikkoja joihin ei koskaan kannata joutua suomessa. Mielentila tutkimuskaan ei ole sataprosenttisen varma et uskon et kyl jokunen tervekin on saanut hullun paperit. Kyllä vaasassa on suht tervettä porukkaa. Normaalissa mielisairaalassa melkein kaikki Vanhan vaasan potilaat pääsis vapaaksi muutamassa kuukaudessa. Mut vanha vaasa onkin ankara kriminaalilaitos. Kummastuttaa paljonkin kun ei kukaan puutu noihin hoitoaikoihin jotka on älyttömän pitkät . Mut toisaalta potilaasta välittää vain omaiset.

        Nykypäivänä päin vastoin,suhtpöljää porukkaa,ei ole enää terveys kovin kohdillaan.Pirusti nuoria nykyisin,jonkinlaisis psykooseis ne on. Kyllä joidenkin hoito vaatii yli 10vuotta,että saadaan edes vähä persoonaan muutoksia.


    • v.hoitonen

      keskimääräinen hoitoaika on 7-9 mutta se saattaa olla vähemmän tai enemmän tapaamaan pääsee

    • ihm.oik.

      Vankiloissa on ihmisoikeudet (Perustuslaki LUKU 2), mutta psykiatrisissa sairaaloissa ei ole.

      • Hahahahaha

        Puppua. Missä perustuslain 2 luvussa (tai kansainvälissä ihmisoikeussopimuksissa joihin Suomi on sitoutunut) muka on psykiatrisia sairaaloita koskeva poikkeus? PL 2 luvun perusoikeudet ovat aina voimassa, siksi ne ovatkin perusoikeuksia, ja niitä voi vain rajoittaa syistä, esim. vastakkaisten perusoikeuksien takia. Ihmisoikeudet ovat eri asia, niitä ei voi rajoittaa.


      • Täysinsamamulle

        Ei siellä missään sitä sanotakaan. Sehän se vitsi siinä on. Ja hyvä vitsi mun mielestä onkin, sillä se joka sinne ittesä on hommannut, niin kärsikööt prkele.


    • Fallout2016

      Olin Vanhan Vaasan sairaalassa mielentilatutkimuksen aikana. Ei saanut pitää omia vaatteita Vanhan Vaasan sairaalassa mielentilatutkimuksen aikana. Sain omat alushousut haltuun kun vaadin. Vaikka osaston hoitaja ei meinannut antaa mun omia alushousuja mun haltuun. Mielentilatutkimuksessa olevalle tutkintavangille saapuneita kirjeitä säilytetään osaston hoitajan kansliassa. Ja lääkäri lukee kirjeitä (mielentilatutkimuksessa olevalle tutkarille saapuneita kirjeitä). Osastolla on tietyt tupakka-ajat. En nyt muista, oliko kyseessä osasto A1-2 tai U1-2. Kyseinen osasto, jossa tehdään mielentilatutkimuksia. Myös siellä hoidetaan potilaita. Osastolla on yksi eristyshuone. Eristyshuone on osaston hoitajien kanslian naapurissa. Eristyshuoneessa ei ole WC:tä eikä hoitajan kutsunappia. Eristyksessä pääsee WC.hen kun hoitaja tulee. WC-pönttö ja lavuaari on eristyshuoneen ja osaston käytävän välissä olevassa huoneessa. Potilas joutuu riisumaan vaatteita pois ja laittamaan jotain vaatetta päälle kun on joutumassa eristykseen Saa katsoa TV:tä klo 21:seen asti arkisin ja klo 23:seen asti viikonloppuisin. Potilaat saavat sauhutella viimeistä tupakkaa osaston tupakkapihalla klo 20. Saa keittää omaa kahvia 2 kertaa päivässä. Potilaiden ja mielentilatutukimuksessa olevien potilaiden oikeuksia loukataan ja poljetaan. Vanhan Vaasan sairaalassa on törkeätä toimintaa. Ja Vanhan Vaasan sairaalassa on aika vittumaista. Vanhan sairaalan osaston olot ovat epäinhimillistä. Se tutkiva lääkäri, joka tutki mua ja oli täysi paskapää. Osaston hoitajat olivat töykeätä ja vittumaista. Kun se teoriatohtori yritti pidentää mun mielentilatutkimustani ja päätin tehostaa uhkailuani syömälakolla. Uhkasin syömälakolla. Niin, mielentilatutkimus lopetettiin. Olin mielentilatutkimuksessa 4 viikkoa. Ja sitten palasin vankilaan. Huokaisin helpotuksesta kun pääsin pois Vanhan Vaasan sairaalasta. Sain terveen paperit. Muistan, että eräs ex-kaveri (se, joka joutui Vanhan Vaasan sairaalaan kun sitä todettiin syyntakeettomaksi v.1992) varoitti mua Vanhan Vaasan sairaalan pahan-maisuudesta...

    • isätön

      Mun isä joutui tuonne v 1955 tapettuaan äitini. Olen yrittyänyt saada tietoja isästäni, mutta kukaan sieltä ei vastaa. Minneköhän instanssiin pitäisi ottaa yhteyttä. Mielestäni minun pitäisi saada tietoja , millainen isäni siellä oli. Tiedän, että hän olisi halunnut tavata meitä lapsia, kaksi veljeäni kävivätkin siellä, minua ei päästetty tapaamiseen,olin 6v.

      • htrsfzd

        "Mielestäni minun pitäisi saada tietoja , millainen isäni siellä oli."

        Niin, mutta maailma ei pyörikään sen ympärillä, miten asioiden sinun mielestäsi kuuluisi olla. Joskut puoli vuosisataa sitten tapahtuneet isäsi terveydentilaan liittyvät asiat eivät kuulu sinulle vähääkään.


    • Anonyymi

      Olin kerran hullu. En ole enää hullu. Joskus on kyllä hullu olo. Mutta en kai ole hullu. Vaikka kerran olinkin hullu. Vuosia sitten olin hullu. Kävin Vaasassa.

    • Anonyymi

      Olen ollut siviilipalveluksessa vanhan vaasan sairaalassa 2009-2010. Voin sanoa että täällä on työpaikkakiusaamista. On huudettu. Minua on solvanneet hinttariksi jotkut hoitajat, kiinteistönhoitaja, psykologi, "talousosaston" työntekijät, kanttiinin pitäjä, keittäjä/ruoan valmistaja, kaksi sihteeriä. Homokammoinen paikka.

      • Anonyymi

        Tuttavani oli Vaasan vanhalla puoli vuotta hoidossa, ilman rikostaustaa. Hän koki hoidon hyväksi itsetunnolleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuttavani oli Vaasan vanhalla puoli vuotta hoidossa, ilman rikostaustaa. Hän koki hoidon hyväksi itsetunnolleen.

        Upp


      • Anonyymi

        Pitääkö se seksuaalisuus tuoda esille työpaikassa?? Ei se asia kuulu sinne,ja luultavasti olet asian ottanut esille itse? Vai tiedettiinkö siellä sinun homous etukäteen,ja miten tiesivät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkö se seksuaalisuus tuoda esille työpaikassa?? Ei se asia kuulu sinne,ja luultavasti olet asian ottanut esille itse? Vai tiedettiinkö siellä sinun homous etukäteen,ja miten tiesivät?

        Ei seksuaalisuutta tarvitse peitelläkään. Se paikka on ollut homokammoinen. Se on homofobiaa. Vihaa homoja kohtaan. Mitä väliä jos joku on homo?


      • Anonyymi

        Näinhän se menee usein homofobiset ihmiset eivät mielestäni edes saisi sellaisessa paikassa olla töissä edes.
        Sen verran tietoa pitäisi olla. Ihmeellistä että suomalaiselle ei mene päähän se tosi asia että homoksi synnytään, aiis kukaan ei valitse itse onko homo tai hetero siksi pitäisi se tieto jo olla kaikkien päänupissa . Vaan vaikuttaa että eräillä ei ole.
        Kaikilla ei ole kykyä edes ymmärtää toisen ihmisen tilannetta .
        Kummaa porukkaa sinänsä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitääkö se seksuaalisuus tuoda esille työpaikassa?? Ei se asia kuulu sinne,ja luultavasti olet asian ottanut esille itse? Vai tiedettiinkö siellä sinun homous etukäteen,ja miten tiesivät?

        Siis pitäisikö esittää heteroa sinun mielestäsi. Jokainen ihminen saa pitää identiteettinsä , oli hetero tai homo , joten eikö sellainen asia pitäisi olla ihan vaan luonnollista että saa olla se mikä on.
        Ei vasenkätisiäkään sorreta enää vaikka ennen pakotettiin heidät kouluissa kirjottamaan oikealla kädellä , oli sekin kamalaa lapsille jotka olivat vasenkätisiä
        Sama on homojen kanssa heidän pitäisi joidenkin junttien vuoksi teeskennellä heteroa siis
        miksi, ei homo ole koskaan ollut uhka raappahousu juntille


    • Anonyymi

      Hyökkäys ja puolustus tasavahvoja.

    • Anonyymi

      JOO SINNE VOI VOI JOUTUA JOS ON VAIKEAhoitoinen ei ota lääkettä
      sai tai jo

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5289
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3417
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1562
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      191
      1449
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      978
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      778
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    Aihe