Kiinteistömaailman tarjouskauppa

Pettynyt

Onko muilla kokemuksia Kiinteistömaailman uudesta Tarjouskauppa myynistä? Itselleni kävi sellainen hauska juttu, että kiinnostuin asunnosta jonka lähtöhinnaksi oli ilmoitettu n. 60000€ Kiinnoistuin asunnosta jopa niin pitkälle, että olin valmis kirjallisentarjouksen tekemään. Tarjouksenteko tilanteessa sitten myyjä ilmoitti, ettei edes ota vastaan tarjouksia jotka eivät ala 7:llä.
"avointa, reilua ja niin turvallista" motto ei mielestäni ihan pidä paikkaansa, jos ilmoitettu lähtöhinta ei vastaa lähellekkään todellisuutta. 10000€ todellista lähtöhintaa matalammaksi ilmoitettu lähtöhinta haiskahtaa hiukan jo ostajan huijaukselta.
Sokerina pohjalla, myyjän kommentti ihmetykseeni oli, että näin saadaan ihmiset mukavasti liikkeelle ja kohteesta kiinnostumaan. Mukavasti tosiaan...

123

25765

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jobbarit kuriin

      Tee valitus Kiinteistömaailmasta vilpillisestä toiminnasta Kuluttaja-asiamiehelle ja läänisi lääninhallitukselle. Vaadi valituksessasi Kiinteistömaailman toimiluvan peruuttamista.

      • välittäjän puhetta

        Vai lääninhallitukselta toimiluvan peruutus sen takia,että asunnon myyjä ei ota tarjousta vastaan.Jos myyjä tietää että asuntoa ei tällaisella alamittaisella tarjouksella myydä,on kaikkien osapuolien kannalta ajanhukkaa kiikuttaa sellaisia tarjouksia omistajalle.Mielestäni ammattitaitoinen välittäjä selvittää ostajalle asunnon käyvän markkina-arvon ja sitä silmällä pitäen opastaa tarjouksen teossa.Tiedän tapauksia,joissa on tarjottu niin pieni hinta asunnosta,että omistaja on suuttunut ja ilmoittanut,että ei myy tarjouksen tekijälle edes täyteen hintaan.Täytyy muistaa,että kyseessä on kuitenkin jonkun koti ja kotihan on ihmisen tärkein paikka,jota tulee kunnioittaa.Jos oma 309.000€ talostani tuotaisiin 270.000 tarjous,en minäkään vastaanottaisi sellaista ja miettisin välittäjän ammattitaitoa selvittää ostajalle,mikä on realistinen tarjous kyseisestä kohteesta.
        Lapsellisia puheita tuollaiset lääninhallitusuhkailut,kilpailevan yrityksen välittäjän provosointia...


      • Jozne
        välittäjän puhetta kirjoitti:

        Vai lääninhallitukselta toimiluvan peruutus sen takia,että asunnon myyjä ei ota tarjousta vastaan.Jos myyjä tietää että asuntoa ei tällaisella alamittaisella tarjouksella myydä,on kaikkien osapuolien kannalta ajanhukkaa kiikuttaa sellaisia tarjouksia omistajalle.Mielestäni ammattitaitoinen välittäjä selvittää ostajalle asunnon käyvän markkina-arvon ja sitä silmällä pitäen opastaa tarjouksen teossa.Tiedän tapauksia,joissa on tarjottu niin pieni hinta asunnosta,että omistaja on suuttunut ja ilmoittanut,että ei myy tarjouksen tekijälle edes täyteen hintaan.Täytyy muistaa,että kyseessä on kuitenkin jonkun koti ja kotihan on ihmisen tärkein paikka,jota tulee kunnioittaa.Jos oma 309.000€ talostani tuotaisiin 270.000 tarjous,en minäkään vastaanottaisi sellaista ja miettisin välittäjän ammattitaitoa selvittää ostajalle,mikä on realistinen tarjous kyseisestä kohteesta.
        Lapsellisia puheita tuollaiset lääninhallitusuhkailut,kilpailevan yrityksen välittäjän provosointia...

        Oho! Jos asunnon pyyntihinta on vaikkapa mainitsemasi 300k, niin kyllä se on ihan normaalia, että siitä tarjotaan vaikkapa 270k. Jos siitä joku suuttuu, niin omapa on asiansa. Taitaa olla välittäjä siellä päässä äänessä, heheh! Tarjouksen antaminen asunnosta on maailman yksinkertaisimpia asioita, ja ainoa oikea tapa on huomioida yleinen pyyntihintataso vastaavista kohteista markkinoilla, suhteuttaa kohde siihen ja aloittaa reilusti alemmasta tarjouksesta kuin pyyntihinta. Saadaan katos Suomen maan asuntoasiat (ja talouksien velkaantumisaste hallitulle tasolle) kuntoon, kun muistetaan kohtuus ja ostajat muistaa että tarjolle tulee muitakin kuin se joka vaikuttaa "just oikealta".


      • erty

        Olemme todella pettyneet Kiinteistömaailman kauppa tapaan ja saamamme kohteluun.Huomenna asiaa kuluttaja-asia miehelle.


      • ..............................
        välittäjän puhetta kirjoitti:

        Vai lääninhallitukselta toimiluvan peruutus sen takia,että asunnon myyjä ei ota tarjousta vastaan.Jos myyjä tietää että asuntoa ei tällaisella alamittaisella tarjouksella myydä,on kaikkien osapuolien kannalta ajanhukkaa kiikuttaa sellaisia tarjouksia omistajalle.Mielestäni ammattitaitoinen välittäjä selvittää ostajalle asunnon käyvän markkina-arvon ja sitä silmällä pitäen opastaa tarjouksen teossa.Tiedän tapauksia,joissa on tarjottu niin pieni hinta asunnosta,että omistaja on suuttunut ja ilmoittanut,että ei myy tarjouksen tekijälle edes täyteen hintaan.Täytyy muistaa,että kyseessä on kuitenkin jonkun koti ja kotihan on ihmisen tärkein paikka,jota tulee kunnioittaa.Jos oma 309.000€ talostani tuotaisiin 270.000 tarjous,en minäkään vastaanottaisi sellaista ja miettisin välittäjän ammattitaitoa selvittää ostajalle,mikä on realistinen tarjous kyseisestä kohteesta.
        Lapsellisia puheita tuollaiset lääninhallitusuhkailut,kilpailevan yrityksen välittäjän provosointia...

        Kyllä 270k on ihan realistinen tarjous jo jos pyynti on 309k. Ja tuo höpötys jonkun kodista ja suuttumisista on täysin tyhjäpäistä löpinää. Minä en ostajana kyllä maksa penniäkään siitä, että sinulle on kehittynyt jonkinlainen tunneside kotiisi. Kauppa on kauppaa, ei siinä tunnearvoja hinnoitella vaan kaupan kohdetta, tässä tapauksessa asuntoa.


      • etunen

        kiinteistönvälittäjäasetuksessa sanotaan, että esitteessä pitää olla hinta
        huutokauppa ei ole hinta.
        Vanhassa pankkilaissa kiellettiin pankkien osallistuminen kiinteistönvälitykseen.
        Uudessa pankkilaissa se kielletään talletuspankeilta.
        Jokainen voi päätellä kuinka hyvin lakia käytännössä noudatetaan.


      • Jupi3
        erty kirjoitti:

        Olemme todella pettyneet Kiinteistömaailman kauppa tapaan ja saamamme kohteluun.Huomenna asiaa kuluttaja-asia miehelle.

        Muista kirjoittaa oikeaa kieltämme kun teet valituksen välittäjästä. Muista mikä on yhdyssana::))
        Valitukseesi ei muuten ole aihetta, varo ilmiantoa väärästä valistuksesta!


      • mitä vilpillistä...

        tuossa nyt oli? on lähtöhinta ja vieläpä sait tietää vähimmäishinnan, jolla myyjä mahdollisesti myy?


      • segwrjetj

        Höpö höpö!!!!


    • tuosta jo

      tarjottu se 7:llä alkava summa?

    • Jozne

      Hei! Kiinteistömaailman tarjouskauppa on ihan höpöjuttu. Kysyn vaan, että mistä lähtien on ollut oikeasti ostajan tai myyjänkään edun mukaista, että asunnolle määritellään julkisesti lähtöhinta. P..kat! Asuntojen pyyntihinnoista annetaan aina tarjous, määräävänä tekijänä sijainti, yhtiö, itse asunto, tulevat remontit, oma vai vuokratontti jne. Ehdotan, että aivan saman menettelyn mukaan kyseisissäkin kohteissa. Asunto on asunto ja sillä on pyyntihinta. Jokainen voi päättää mistä tarjouksensa aloittaa. MIKÄÄN ASUNTO ei ole viimeinen, vaan viikon päästä voi löytää paremman.

    • näissä asioissa

      Tällaiset vedättäjät ottaa aina kupoliin. Jos itse olisin joutunut samaan tilanteeseen olisin jättänyt tarjouksen joka olisi ollut 7999€. Se alkaa seiskalla ja jos välittäjä olisi sen väärin tulkinnyt, olisi se hänen mokansa. Tähän olisi voinut vastata "Näin saa välittäjät mukavasti liikkeelle ja ottamaan yhteyttä".

      Kyllä minuakin on jurppinut.

      • tuskinpa olisi...

        välittäjä ottanut pelletarjoustasi edes vastaan :D


    • -_Orchid_-

      Itse teimme kirjallisen tarjouksen omakotitalosta, ja huomenna klo 16 menee tarjouksemme umpeen. Saa nähdä, miten käy!

      Mutta annoin välittäjällemme tänään jo tulenkatkuista palautetta tästä tarjouskauppasysteemistä. Aika filunkipelin meininki siinä on, ei voi mitään! Ja reiluna pelinä mainostavat vielä, sekä myyjän että ostajan kannalta, mutta kyllä se on niin, että tällä systeemillä vain myyjän etua ajetaan. Myyjä voi ottaa aikalisän, jos tarvii lisää miettimisaikaa ja myyjän ei tarvitse hyväksyä mitään tarjousta, vaikka hinta menisikin reilusti minimisumman yli.

      On kuitenkin sen verran isot rahat kyseessä, että ottaa kupoliin tämmöinen pelleily. Meidän osalta tämä show loppuu, jos alkaa satasilla korottaminen - yksinkertaisesti ei ole aikaa ravata netissä katsomassa, että missä mennään. Ja niinhän tämä homma "parhaimmillaan" voi mennä! 100e on minimikorotus.

      Niin, ja ei tuollakaan mitään merkitystä ole, vaikka kirjallisen tarjouksen kävi tekemässä... Kun ei sekään ole sitova (kiinteistökaupoissa), ja kun on tämmöinen tarjouskauppakohde, niin myyjä voi ottaa vastaan muitakin tarjouksia. Perinteisissä kaupoissa kun kirjallisen tarjouksen tekijä on silleesti "turvatussa asemassa", että myyjän pitää joko hyväksyä tarjous tai antaa vastatarjous, ennen kuin voi alkaa ottamaan muiden tarjouksia vastaan.

      Sen myös päätimme, että jos tämä talo nyt menee meiltä ohi, niin emme jatka enää uuden kodin etsintää Kiinteistömaailman kautta. Olkoon se myöskin sitten kannanottomme tähän hommaan.

      • srhsrjstjtju

        jos sua jurppii koko systeemi, niin valita sinne tasolle missä nää päätökset tehdään, eikä sinne ruohonjuuritasolle. Hitostako yks kälynen kiinteistövälittäjä pystyy tollasta asiaa muuttamaan.

        Ja jos sua ei systeemi miellytä, niin kuka hitto sua käskee mukana leikkimään???? Omistaja saa myydä taloaa vaikka torin laidalla jos niin tykkää.
        Ihan turhaa kitinää.


    • Kusetustunnelma

      Todella ohitan KAIKKI tarjouskauppailmoitukset smantien. En edes vilkaise niitä. Niistä tulee sellainen maku, että yritetään väkisinkin saada mahdollisimman iso hinta asunnolle. Siis aivan keinotekoisesti. Ja sillä saataisiin myös välittäjälle mahdollisimman isot tulot. Sekä yritetään saada kautta linjan asuntojen hinnat mahdollisimman ylös. TÄMÄ on kiinteistömaailman tarkoitus tässä? Ovatko muut samaa mieltä?

      • Yrittänyt

        Sama juttu, itse tein juuri tarjouksen joka oli kohteesta ensimmäinen ja reippaasti lähtöhinnan yli. Tyly hylkäys tuli samantien ja välittäjä sanoi vaan, että myyjä odottaa saavansa niin paljon enemmän kohteesta ettei edes muutaman tuhannen korotus tarjoukseen auta. Tuli vähän hyväksikäytetty olo, kun nyt he saivat nettiin sen ekan tarjouksen ja nyt sitten oikeesti vasta ruvetaan sitä kauppaa käymään, jossa minulla ei sitten olekaan enää mitään saumaa kun hinta nousee pilviin. Mäkin yritän kiertää noi ilmoitukset kaukaa, mutta harmi vaan että suurin osa kiinteistömaailman kohteista on tarjouskauppakohteita...


    • kylmästi väliin....

      Itse en noita tarjouskauppakohteita edes katsele. Ei ole halua lähteä mihinkään huutokauppaan mukaan. Siinä menettää vain kallista aikaansa ja pahimmassa tapauksessa vielä puhdasta rahaakin. Ainakin pääkaupunkiseudulla jo noiden tarjouskauppakohteiden lähtöhinnatkin on järkijään pistetty ihan poskettomiksi. En tajua millainen idiootti noista tarjoaa muka vielä sitä lähtöhintaa enemmän. No eihän se ole tyhmä, joka pyytää...

    • Vetoako

      Tutulla kävi seuraavasti. Hän näki mielenkiintoisen kohteen ja teki tarjouksen. Viikon "nokittelun" jälkeen myyjä hätäisesti möi kohteen "jollekin", vaikka viimeinen sana jäi sanomatta. Kohteen lopullinen neliöhinta jäi reilusti alle alueen markkinahinnan. Herää kysymys "huijasiko" välittäjä myyjää? Eli jos joku iäkäs "dementoitunut" taho laittaa kohteen myyntiin niin välittäjä voi antaa myyjälle kuvan, että tämä on nyt markkinahinta ja tarjous on parasta hyväksyä. Näin joku "bulvaani" voi saada kohteen erityisen edullisesti. Välittäjällä siis keinottelun mahdollisuus itsellään?

      • ja yksityisten

        välisessä kaupassa ei ole kusetuksen mahdollisuutta? Haloo!!!


    • ex-ostaja

      Ostajaa pidetään ihan pellenä, kun tarkoituksena on huutaa oman lähtöhintatarjouksena päälle, vaikka muita kilpailijoita ei ole. Myyjä pitää ihan pöyristyttävänä sitä, että ainoa ostaja tarjoaa VAIN pyydettyä lähtöhintaa eikä korota omaa huutoaan. Ajan haaskausta.

      • pitkäjakaunis

        Olemme olleet kiinnostuneita yhdestä tarjouskauppakohteesta jossa hinta pyyntö 159k, käyty katsomassa kohdetta pari kertaa ja mielestämme pyyntö on hieman korkea. Nyt sitten viimeisen käyntimme jälkeen joku on tarjonnut kohteesta 175k! Jotenkin tuntuu vaan siltä että taitaa välittäjä itse kikkailla tarjousten kanssa. Kuka hullu tarjoaa pyynnin päälle vielä 16k ?!?!?! Kusetuksen makua sanon minä....


      • Kiinteistömaailma boikotissa
        pitkäjakaunis kirjoitti:

        Olemme olleet kiinnostuneita yhdestä tarjouskauppakohteesta jossa hinta pyyntö 159k, käyty katsomassa kohdetta pari kertaa ja mielestämme pyyntö on hieman korkea. Nyt sitten viimeisen käyntimme jälkeen joku on tarjonnut kohteesta 175k! Jotenkin tuntuu vaan siltä että taitaa välittäjä itse kikkailla tarjousten kanssa. Kuka hullu tarjoaa pyynnin päälle vielä 16k ?!?!?! Kusetuksen makua sanon minä....

        Tarjouskauppa ilmoitukset. Nytkin oli ilmoitus jossa lähtöhinta oli 80 000 ja joku kuulemma tarjonnut 105 000. Siis mikä on se hinta jonka myyjä haluaa? Tuo lähtö hintahan ei ostajalle kerro mitään se vois olla vaikka viisikymmentä senttiä. Täyttä humpuuki paskaa en koskaa klikkaa noita kohteita.


      • Tyhmäkö?
        pitkäjakaunis kirjoitti:

        Olemme olleet kiinnostuneita yhdestä tarjouskauppakohteesta jossa hinta pyyntö 159k, käyty katsomassa kohdetta pari kertaa ja mielestämme pyyntö on hieman korkea. Nyt sitten viimeisen käyntimme jälkeen joku on tarjonnut kohteesta 175k! Jotenkin tuntuu vaan siltä että taitaa välittäjä itse kikkailla tarjousten kanssa. Kuka hullu tarjoaa pyynnin päälle vielä 16k ?!?!?! Kusetuksen makua sanon minä....

        Olen myös ihmetellyt pääkaupunkiseudulla myynnissä olevaa rivitalokolmiota, on roikkunut netissä jo pidemmään aikaa. Kohdetta myy samainen pulju. Nyt on myös tästä kohteesta tarjottu huimasti enemmän kuin mitä lähtöhinta oli, mutta edelleen kohde roikkuu netissä myymättä..? Jotenkin tulee mieleen, että onkohan tarjouksen "tehnyt" kiinteistövälittäjä ihan itse, merkintä nettiin ja mielenkiinto asunnon ostajien keskuudessa lisääntyy, kun muutkin ovat kiinnostuneita, täytyyhän sen olla hyvä, kun joku on noin paljon yli tarjonnut jne. Muutenhan se asunnon myyjä olisi varmasti jo myynyt, varsinkin kun lahtöhintakin oli asunnon kuntoon nähden todella hurja. Ja muutenkin olen huomanut, että tuolla firmalla nuo lähtöhinnat ovat kauttalinjan kovia, joten niihin on varmasti laskettu jo pelivaraa niihinkin.


      • ylppökuu
        Tyhmäkö? kirjoitti:

        Olen myös ihmetellyt pääkaupunkiseudulla myynnissä olevaa rivitalokolmiota, on roikkunut netissä jo pidemmään aikaa. Kohdetta myy samainen pulju. Nyt on myös tästä kohteesta tarjottu huimasti enemmän kuin mitä lähtöhinta oli, mutta edelleen kohde roikkuu netissä myymättä..? Jotenkin tulee mieleen, että onkohan tarjouksen "tehnyt" kiinteistövälittäjä ihan itse, merkintä nettiin ja mielenkiinto asunnon ostajien keskuudessa lisääntyy, kun muutkin ovat kiinnostuneita, täytyyhän sen olla hyvä, kun joku on noin paljon yli tarjonnut jne. Muutenhan se asunnon myyjä olisi varmasti jo myynyt, varsinkin kun lahtöhintakin oli asunnon kuntoon nähden todella hurja. Ja muutenkin olen huomanut, että tuolla firmalla nuo lähtöhinnat ovat kauttalinjan kovia, joten niihin on varmasti laskettu jo pelivaraa niihinkin.

        Kiinteistömaailma saa huonon maineen tällä tekniikalla. Lopettaisivat pian tuon tavan toimia koska asiakkaita katoaa rutkasti.

        Aivan varmasti pelaavat itse noita korotuksia, joten ihmetellä saa miten tyhminä ne ihmisiä pitävät.
        Ovat kai keksineet tuon laman takia menettämilleen kaupoille. Rahat asiakkailta pois huijaamalla...juuri näin.


      • ostajana ja myyjänä
        ylppökuu kirjoitti:

        Kiinteistömaailma saa huonon maineen tällä tekniikalla. Lopettaisivat pian tuon tavan toimia koska asiakkaita katoaa rutkasti.

        Aivan varmasti pelaavat itse noita korotuksia, joten ihmetellä saa miten tyhminä ne ihmisiä pitävät.
        Ovat kai keksineet tuon laman takia menettämilleen kaupoille. Rahat asiakkailta pois huijaamalla...juuri näin.

        Olen tosi tyytyväinen. Kauppamalli on toiminut tosi hyvin ja olen ollut kohteen ostajana ja oman myyjänä. Molemmissa menin tarjouskaupalla. Kiitos.


      • Hooches
        ostajana ja myyjänä kirjoitti:

        Olen tosi tyytyväinen. Kauppamalli on toiminut tosi hyvin ja olen ollut kohteen ostajana ja oman myyjänä. Molemmissa menin tarjouskaupalla. Kiitos.

        Kuulostaa Kiinteistömaailman koijarin puheelta.


      • Anni A
        Hooches kirjoitti:

        Kuulostaa Kiinteistömaailman koijarin puheelta.

        jossa tarjoukset nousivat pienestä kaksiosta Kalliossa 105.000:stä 145.000:n.
        yTuollainen kilpailu asunnosta pitäisi saada laittomaksi, mutta minkäs teet kun ostajia löytyy.


      • jande51
        ylppökuu kirjoitti:

        Kiinteistömaailma saa huonon maineen tällä tekniikalla. Lopettaisivat pian tuon tavan toimia koska asiakkaita katoaa rutkasti.

        Aivan varmasti pelaavat itse noita korotuksia, joten ihmetellä saa miten tyhminä ne ihmisiä pitävät.
        Ovat kai keksineet tuon laman takia menettämilleen kaupoille. Rahat asiakkailta pois huijaamalla...juuri näin.

        on pelkkää humpuukia...Eikö nykyisin asunnonvälittäjät osaa arvioida asuntojen hintoja ?
        Minä en asunnonmyyjänä ota riskiä, että joudun myymään sen alle käyvän arvon. Enkä osaa kuvitellakaan ostajaa joka oikeesti haluaa alkaa kilpailemaan toisten kanssa kodin ostamisesta.
        Kyseessä on selkeesti kuvio, jolla jotain kustaan silmään.
        En tule käyttämään yhtiön palveluja, joka tarjoo em. palveluja


      • jyrn
        jande51 kirjoitti:

        on pelkkää humpuukia...Eikö nykyisin asunnonvälittäjät osaa arvioida asuntojen hintoja ?
        Minä en asunnonmyyjänä ota riskiä, että joudun myymään sen alle käyvän arvon. Enkä osaa kuvitellakaan ostajaa joka oikeesti haluaa alkaa kilpailemaan toisten kanssa kodin ostamisesta.
        Kyseessä on selkeesti kuvio, jolla jotain kustaan silmään.
        En tule käyttämään yhtiön palveluja, joka tarjoo em. palveluja

        on aika mieto sana kuvaamaan tarjouskauppaa. Noi k-maailman tyypit sotkee asioita tällä tapaa. Myyjä myy ja ostaja ostaa..simppeliä, en ymmärrä miksi näiden pukuhemmojen täytyy säätää siellä välissä. Tarjouskauppa ei palvele ketään. Laillista varmaan se on mutta termi "hyvä välitystapa" on unohdettu.


      • Korvauksia kivusta ja säryistä ;)
        jyrn kirjoitti:

        on aika mieto sana kuvaamaan tarjouskauppaa. Noi k-maailman tyypit sotkee asioita tällä tapaa. Myyjä myy ja ostaja ostaa..simppeliä, en ymmärrä miksi näiden pukuhemmojen täytyy säätää siellä välissä. Tarjouskauppa ei palvele ketään. Laillista varmaan se on mutta termi "hyvä välitystapa" on unohdettu.

        Teimme hiljaisen myynnin asunnosta tarjouksen. Välittäjä otti meihin yhteyttä suoraan eikä kohde ollut netissä myynnissä sillä hetkellä. Vaativat tarjouksen voimassaoloksi 5 vuorokautta, pidimme kiinni 48 tunnin voimassaoloajassa. Välittäjä siinä vaiheessa sanoi: "pitäisiköhän teidän vielä vähän miettiä tätä tarjouksen tekemistä" ??!! Ostaja säätelee ehdot, näinhän se on - ja pitäkää kaikki muutkin te tästä kiinni.

        Pari tuntia tarjouksemme teon jälkeen kohde ilmestyi nettiin ja samoin luottamuksellinen tekemämme tarjous. Kohteesta olikin tehty tarjouskauppa meidän tarjouksen jätön jälkeen ja meidän tarjous näkyi tehtynä kirjallisena tarjouksena.

        Meidän ns. turvamme (myyjä ei voi ottaa vastaan muita tarjouksia ennen kuin ottaa kantaa meidän kirjalliseen) oli mennyt ja välittäjät koittavat saada jonkun vielä tarjoamaan meidän tarjouksen päälle.

        En tiedä mitä kaikkia kiinteistövälityksen säädöksiä tässä rikottiin, mutta kuluttaja-asiamies sen osaa minulle varmasti kertoa. Suosittelen pitämään puolianne ja olemaan todella tarkka oikeuksistanne kiinteistövälityksen kanssa asioidessanne.


      • huijaustako
        Korvauksia kivusta ja säryistä ;) kirjoitti:

        Teimme hiljaisen myynnin asunnosta tarjouksen. Välittäjä otti meihin yhteyttä suoraan eikä kohde ollut netissä myynnissä sillä hetkellä. Vaativat tarjouksen voimassaoloksi 5 vuorokautta, pidimme kiinni 48 tunnin voimassaoloajassa. Välittäjä siinä vaiheessa sanoi: "pitäisiköhän teidän vielä vähän miettiä tätä tarjouksen tekemistä" ??!! Ostaja säätelee ehdot, näinhän se on - ja pitäkää kaikki muutkin te tästä kiinni.

        Pari tuntia tarjouksemme teon jälkeen kohde ilmestyi nettiin ja samoin luottamuksellinen tekemämme tarjous. Kohteesta olikin tehty tarjouskauppa meidän tarjouksen jätön jälkeen ja meidän tarjous näkyi tehtynä kirjallisena tarjouksena.

        Meidän ns. turvamme (myyjä ei voi ottaa vastaan muita tarjouksia ennen kuin ottaa kantaa meidän kirjalliseen) oli mennyt ja välittäjät koittavat saada jonkun vielä tarjoamaan meidän tarjouksen päälle.

        En tiedä mitä kaikkia kiinteistövälityksen säädöksiä tässä rikottiin, mutta kuluttaja-asiamies sen osaa minulle varmasti kertoa. Suosittelen pitämään puolianne ja olemaan todella tarkka oikeuksistanne kiinteistövälityksen kanssa asioidessanne.

        Tietääkö kukaan onko Kiinteistömaailman tarjouskaupassa asunnon ostajalla oikeus nähdä asunnosta tehdyt aikaisemmat kirjalliset tarjoukset.


      • ??
        huijaustako kirjoitti:

        Tietääkö kukaan onko Kiinteistömaailman tarjouskaupassa asunnon ostajalla oikeus nähdä asunnosta tehdyt aikaisemmat kirjalliset tarjoukset.

        voiko k-maailmaa jotenkin pyytää todistamaan että tarjousia ( ei siis vain hintaehdotuksia) on muiltakin tullut????


      • entä jos...
        pitkäjakaunis kirjoitti:

        Olemme olleet kiinnostuneita yhdestä tarjouskauppakohteesta jossa hinta pyyntö 159k, käyty katsomassa kohdetta pari kertaa ja mielestämme pyyntö on hieman korkea. Nyt sitten viimeisen käyntimme jälkeen joku on tarjonnut kohteesta 175k! Jotenkin tuntuu vaan siltä että taitaa välittäjä itse kikkailla tarjousten kanssa. Kuka hullu tarjoaa pyynnin päälle vielä 16k ?!?!?! Kusetuksen makua sanon minä....

        se on käypä hinta asunnosta?


      • seponseppo1
        Hooches kirjoitti:

        Kuulostaa Kiinteistömaailman koijarin puheelta.

        Niin kuullostaa.


    • kyselin.

      joo kun tosiaan soittaa ja kysyy asunnosta niin on pohja hinta se on kuin huutokauppa paras tarjous saa asunnon.silti kun katsoo etuovea alku hinnan päälle ei kukaan ole tehnyt nosto tarjousta.lähtöhinnat on poskettomia.ei realliteettiä.

      • jepppppjoo

        kyllähän ne kaikki tarjoukset näkyvät k-maailman sivuilla päivämäärineen. vaikka joku tarjoaa 1000 000 euroa, niin ei myyjän ole pakko suostua jos lärvi ei miellytä. tarjouskauppa sopii tietynlaisiin asuntoihin, muttei kaikkiin. esim pienet kämpät todella halutuilta alueilta ovat varmasti myyjän kannalta usein hyvä ratkaisu. tämän koko jutun idea on se, että oikea markkina-arvo löydettäisiin ja jos joku tosiaan haluaa ostaa tietyn asunnon, hän ei jää kakkoseksi mikäli ei halua. niitä ostajia se ei varmasti miellytä, jotka yrittävät saada asunnon markkinahintaa halvemmalla. ja kuka väittää että ne alkuperäiset lähtöhinnat ovat muka korkeita??? liian matalalla ne mielestäni ovat kun sinne asetetaan yleensä vähintää 10-15 % arvonnousun olettama. ja loppupeleissähän se on itse myyjä eikä välittäjä, kuka nämä hinnat säätää.


      • E l m e r i
        jepppppjoo kirjoitti:

        kyllähän ne kaikki tarjoukset näkyvät k-maailman sivuilla päivämäärineen. vaikka joku tarjoaa 1000 000 euroa, niin ei myyjän ole pakko suostua jos lärvi ei miellytä. tarjouskauppa sopii tietynlaisiin asuntoihin, muttei kaikkiin. esim pienet kämpät todella halutuilta alueilta ovat varmasti myyjän kannalta usein hyvä ratkaisu. tämän koko jutun idea on se, että oikea markkina-arvo löydettäisiin ja jos joku tosiaan haluaa ostaa tietyn asunnon, hän ei jää kakkoseksi mikäli ei halua. niitä ostajia se ei varmasti miellytä, jotka yrittävät saada asunnon markkinahintaa halvemmalla. ja kuka väittää että ne alkuperäiset lähtöhinnat ovat muka korkeita??? liian matalalla ne mielestäni ovat kun sinne asetetaan yleensä vähintää 10-15 % arvonnousun olettama. ja loppupeleissähän se on itse myyjä eikä välittäjä, kuka nämä hinnat säätää.

        Itse, kun etsin taannoin omakotitaloa ja huomasin tuon Kiinteistömaailman tarjouskauppaan kätkeytyvän kusetuksen ja hyvän välitystavan vastaisuuden, niin päätin, että tarjouskauppakohteet saavat minun puolestani jäädä näkemättä! Minua ette kuseta!


      • JEPPPPJOOO
        E l m e r i kirjoitti:

        Itse, kun etsin taannoin omakotitaloa ja huomasin tuon Kiinteistömaailman tarjouskauppaan kätkeytyvän kusetuksen ja hyvän välitystavan vastaisuuden, niin päätin, että tarjouskauppakohteet saavat minun puolestani jäädä näkemättä! Minua ette kuseta!

        .......niin, eli ei sitä kämppää ole kenenkään pakko myydä jos ei halua!!!!!!!!!!!!!!!! kyseessä ei ole nyt mitkään poliisin takavarikossa olevat varastetut fillarit, joille ei löydetä omistajaa ja myydään huutokaupassa. silti on len myös sitä mieltä että tarjouskauppa ei aina ole oikea tapa myydä.


      • jeppppj00
        JEPPPPJOOO kirjoitti:

        .......niin, eli ei sitä kämppää ole kenenkään pakko myydä jos ei halua!!!!!!!!!!!!!!!! kyseessä ei ole nyt mitkään poliisin takavarikossa olevat varastetut fillarit, joille ei löydetä omistajaa ja myydään huutokaupassa. silti on len myös sitä mieltä että tarjouskauppa ei aina ole oikea tapa myydä.

        täällä ei taida olla ketään joka oisi saanut myytyä asuntonsa hyvällä hinnalla tarjouskaupalla...... siltä vähän vaikuttaisi purnaamisesta johtuen.


      • 24
        jeppppj00 kirjoitti:

        täällä ei taida olla ketään joka oisi saanut myytyä asuntonsa hyvällä hinnalla tarjouskaupalla...... siltä vähän vaikuttaisi purnaamisesta johtuen.

        Laiton kesällä 2008 myyntiin kolmion, ensin tavallisesti mutta vaihdoin tarjouskaupaksi. Myyjänä minun motiivini oli se, että jos samaan aikaan löydän edullisen ja sopivan asunnon ostettavaksi niin hyväksyn alhaisenkin tarjouksen. Ei tarvinnut stressaantua siitä, että olisi pakko myydä vaikka itselle ei löytyisi sopivaa. Ensin hp. oli 128.000, naapuriin tuli myyntiin samanlainen kerrosta ylempänä hintaan 129.000 ja olin jo ehtinyt sopia tarjouskauppaamisesta. Välittäjä ehdotti lähtöhinnaksi 119.000 mutta itse laskin että jos saisin 114.000 ja löytäisin vastaavasti edullisen asunnon uudelta paikkakunnalta tuolla hinnalla niin myisin sillä. Niinkuin myinkin. Asunto oli Helsingissä ja neliöitä 69. Ei huono ostajalle!

        Entinen toimistotyöntekijä, eläkeläinen.


      • MyyItte007
        24 kirjoitti:

        Laiton kesällä 2008 myyntiin kolmion, ensin tavallisesti mutta vaihdoin tarjouskaupaksi. Myyjänä minun motiivini oli se, että jos samaan aikaan löydän edullisen ja sopivan asunnon ostettavaksi niin hyväksyn alhaisenkin tarjouksen. Ei tarvinnut stressaantua siitä, että olisi pakko myydä vaikka itselle ei löytyisi sopivaa. Ensin hp. oli 128.000, naapuriin tuli myyntiin samanlainen kerrosta ylempänä hintaan 129.000 ja olin jo ehtinyt sopia tarjouskauppaamisesta. Välittäjä ehdotti lähtöhinnaksi 119.000 mutta itse laskin että jos saisin 114.000 ja löytäisin vastaavasti edullisen asunnon uudelta paikkakunnalta tuolla hinnalla niin myisin sillä. Niinkuin myinkin. Asunto oli Helsingissä ja neliöitä 69. Ei huono ostajalle!

        Entinen toimistotyöntekijä, eläkeläinen.

        Ei toiminut meilläkään tämä niin mainioksi kehuttu tarjouskauppa. Ei tarjouksen tarjosta neljään kuukauteen!!! Johtuu varmaankin siitä, että suomalainen on tottunut tekemään kauppaa/tarjouksen aina lähtöhintaa alhaisemmaksi. Niinhän se Kiinteistömaailmakin mainostaa, että 98% toteutuu hinnat. Eli 2% saa aina tingittyä...ja tämä on keskiarvo!!
        No, laitoimme oman kämppämme itse Hesariin ja meni kolmessa viikossa "normaalein kauppatavoin". Kannattaa miettiä aina, miten ja millä tyylillä myy. Ja älä maksa riistopalkkioita, Kiinteistömaailma olisi ottanut alveineen 4,8 % kauppahinnasta. Jälkeenpäin selvisi asuntoesittelyssä, että saman olisi saannut jopa 3 % :lla kun olisi viitsinyt kilpailuttaa. Suuri ei ole aina paras!


      • Ei ok
        MyyItte007 kirjoitti:

        Ei toiminut meilläkään tämä niin mainioksi kehuttu tarjouskauppa. Ei tarjouksen tarjosta neljään kuukauteen!!! Johtuu varmaankin siitä, että suomalainen on tottunut tekemään kauppaa/tarjouksen aina lähtöhintaa alhaisemmaksi. Niinhän se Kiinteistömaailmakin mainostaa, että 98% toteutuu hinnat. Eli 2% saa aina tingittyä...ja tämä on keskiarvo!!
        No, laitoimme oman kämppämme itse Hesariin ja meni kolmessa viikossa "normaalein kauppatavoin". Kannattaa miettiä aina, miten ja millä tyylillä myy. Ja älä maksa riistopalkkioita, Kiinteistömaailma olisi ottanut alveineen 4,8 % kauppahinnasta. Jälkeenpäin selvisi asuntoesittelyssä, että saman olisi saannut jopa 3 % :lla kun olisi viitsinyt kilpailuttaa. Suuri ei ole aina paras!

        Niin "kusetusmahdollisuuksia" tässä tarjouskaupassa on. Vaikka Kiinteistömaailma pelaisikin "puhtain" paperin, niin mikään ei estä myyjä pyytämästä kaveriaan tekemään korkeimpia tarjouksia. Kun tulee tilanne, että tää kaverin tarjous jää korkeimmaksi, myyjä jättää sen hyväksymättä - hyväksyykin sen jonkun toisen antaman pykälää alemman hinnan. Näin ostaja maksaa asunnosta enempi kuin on todellinen markkinahinta !


      • Ostajaehdokas
        Ei ok kirjoitti:

        Niin "kusetusmahdollisuuksia" tässä tarjouskaupassa on. Vaikka Kiinteistömaailma pelaisikin "puhtain" paperin, niin mikään ei estä myyjä pyytämästä kaveriaan tekemään korkeimpia tarjouksia. Kun tulee tilanne, että tää kaverin tarjous jää korkeimmaksi, myyjä jättää sen hyväksymättä - hyväksyykin sen jonkun toisen antaman pykälää alemman hinnan. Näin ostaja maksaa asunnosta enempi kuin on todellinen markkinahinta !

        Pelkästään huonoja kokemuksia, en suosittele kellekään. Ajan tuhlausta, harmittaa vietävästi, kun meni tärkeitä viikkoja hukkaan kesämökkitarjonnassa. Vedätystä, kusetusta, harmittaa.........!!!!!!!!!!!!!!


      • kassu
        Ostajaehdokas kirjoitti:

        Pelkästään huonoja kokemuksia, en suosittele kellekään. Ajan tuhlausta, harmittaa vietävästi, kun meni tärkeitä viikkoja hukkaan kesämökkitarjonnassa. Vedätystä, kusetusta, harmittaa.........!!!!!!!!!!!!!!

        En valinnut tarjouskuppaamista. Sen sijaan kuluttajana liputan uuden välityspalkkiovertailun puolesta.

        http://www.asuntojenmyynti.fi/Asunnon-myynti.php


    • Basa tarjouskauppa

      Kiinteistömaailman "uusi tarjouskauppa" härdelli on ihan BullShit. Tämähän vain kuumottaa ihmisiä tekemään nopeammin kauheampia tarjouksia.
      Etsimme myös asuntoa ja menimme katsomaan 1 remonttikohdetta, Yllätys talo oli aivan läpimätä ja heidän tarjouskaupan lähtöhinta oli jo 120 000. Katsoimme myös muita kohteita ja kaikissa samantapaisissa lähtöhinta 120 000 vaikka neliöt 50-150 Eli he ovat ruvenneet ahneeksi. oli aivan sama missä kunnossa asunto on sitä ei myydä alle 120 000€. Nämä oli om ja rivari asuntoja uudenmaan alueella ja kaikki tarjouskauppakohteita. Kohteista 6:sta 5 jäi myymättä, Ylläri. No me myös valitsimme asuntomme jokakodin kautta. Syy Hinta 20 000 pienempi. Omakotitalo 170 000e

      • Spede333

        Kiinteistömaailmasta yksinomaan huonoja kokemuksia. Ihan ihme huijareita näyttäisi olevan tuon arveluttavan kauppatavan kanssa. Boikottiin meni Kiinteistömaailma täälläkin.


      • Jpp007
        Spede333 kirjoitti:

        Kiinteistömaailmasta yksinomaan huonoja kokemuksia. Ihan ihme huijareita näyttäisi olevan tuon arveluttavan kauppatavan kanssa. Boikottiin meni Kiinteistömaailma täälläkin.

        Kaveri laittoi talonsa Sampo pankin suosituksesta Kiinteistömaailmaan myyntiin. Hurjat oli lupaukset ja etenkin välityspalkkio oli huima!! Myyntineuvottelija puhui koko ajan virheellisesti ALVITTOMASTA PALKKIOSTA. Kun kirjoitti palkkion sopppariin, niin siinä luki 1.200 euroa 4,0 % kauppahinnasta (suluissa oli se alv 23%). Tuli alle 200.000 e talolle palkkioksi 15.000 euroa eli huimat 8 %.....
        Kyllä nämä kusettavat oikein huolella...eikö alvittoman hinnan ilmoittaminen yksityiselle ole kuluttajasuojalain vastaista? Firmathan voivat alvin vain vähentää.


    • JL

      Voin kertoa, että huijareita on liikkeellä muissakin kuin välittäjissä ja nyt ei puhuta mistään pienistä summista. Jouduin tilanteeseen, jossa välittäjä myi kämpän kahteen kertaan. Aika hyvä diili välittäjälle... ainakin aluksi. Ite kärsin kipeet miinukset... sain homman kuitenkin hoidettuu plussan puolelle ja kunnialla päätökseen, kiitos siitä lakimiehen. Haanpää hoitaa homman kotiin!

      • Boris Hurtta

        Ei pidä paikkaansa tuo alv-juttu. Kaverisi on huijari tai sitten tyhmä, joka ei lue sopimuksia. KM:n kotisivuillakin lukee selvästi, että alv:t sisältyvät hintoihin.


    • Jupi3

      Jos myyjällä on jo pöydällä 70000 € tarjous niin kannattaako ottaa pienempiä tarjousksia, ottaisitko sinä myyjänä! Olisit tarjonnut enemmän etkä valittaisi täällä! Jos et satu tietämään niin suurin tarjous aina hyväksytään!
      T A M P I O!

      • Jupisee turhaan

        höpöä. Mikään ei sano että suurin euromääräinen tarjous hyväksytään. Myyjä on usein hyväksynyt alemman tarjouksen, jos vaikka korkeammassa hinnassa on ollut ehtoja vapautumisesta, kuntotarkastuksen kustannuksista, tms. MIKÄÄN ei sido myyjää mihinkään. Usko pois.


      • niin tästä

        Ei pidä paikkaansa. Oma tarjouksemme hyväksyttiin juuri viime viikolla, ja se ei ollut korkein. Mutta olipahan vaan myyjän kannalta parhaat ehdot. Eli käytännössä se, että tämä sai rahat nopealla aikataululla. Kilpaileva korkeampi tarjous vaati kai jotain lisäkuntotarkastuksia kaupan ehdoksi, eikä myyjä halunnut sellaisia kustantaa, kun niihin liittyy riski, että jotain vielä löytyisikin. Myös esim. ehto edellisen asunnon myynnistä voi karkottaa myyjän, kun silloin myyntiin liittyy riski, että rahojen saaminen viivästyy tai peruuntuu kokonaan, ja ajan kulumisen myötä mahdollinen kakkostarjoaja ei enää ole ehkä tarjoamassa.


      • T A M P I O ?

        Ei tarjouskaupassa korkeinta tarjousta tarvitse hyväksyä, joten se antaa mahdollisuuden myyjälle hinata itse hintaa ylöspäin. Välittäjän ei tarvitse antaa toisten tarjoajien nimiä.

        Olisi reilua, jos myyjän pitäisi myydä korkeimman tarjouksen tehneelle. Hän voi kuitenkin venyttää myyntiään ja myös valita alemman tarjouksen muka vedoten parempiin tarjouksen ehtoihin.

        Ostaja voi tehdä myös alemman tarjouksen, kuin viimeisin tarjous, tai pitää koko ajan samaa tarjoustaan.

        Tarjouskauppa on nimensä mukainen, ei siis huutokauppa.


    • PaulaMar

      Välittäjäksi pääsee kuka tahansa, ei ole koulutus- tai pätevyysvaatimuksia. Yhtenä viikkona kauppaavat puhelimia tai autoja ja seuraavalla asuntoja provikkapalkalla.
      Ja samalla välittäjät jeeustelevat, että kun kyseessä on elämäsi tärkein ostos, niin kannattaa käyttää asiantuntijaa. Minkä alan asiantuntijoita suuri osa välittäjistä on? Myymisen, eivät asumisen.
      Asunto-osakkeen osaa myydä jokainen peruskoulun käynyt. Välittäjät pesevät kätensä vastuusta, juridissti myyjä on aina vastuussa siitä tiedosta, jonka ostajaehdokkaat saavat.
      Suosittelisin sen sijaan käyttämään kaupanteon päätösvaiheessa juristia (ihan perusjuristi riittää) kauppakirja-asioissa.
      Hesarissa oli taannoin tosi hyvä juttu aiheesta, taisi olla nelisen viikkoa sitten. Me olemme itse myyneet kolme asuntoa, hyvin on mennyt ja yhteensä säästetty välityspalkkiossa useita tonneja!

      • sunbrn

        Tarjouskaupasta. Ensiasunnonostajana haluaisin tietää onko kuitenki mahdollista tarjota tämä alempi hinta vai onko se jotenki kiellettyä tarjouskauppa kohteissa. Kerrostalo HKI myynti 100k (ollu netissä jo iät ja ajat) nii miten pitää jos tarjoan 90-95 hintaa? Neuvokaa myös tässä: jos löydän välittäjän joka löytää minulle kodin haluamalta alueelta veloittaako hän maksua? (kiinteistömaailma firma)


    • soita ja kysy

      Pointtihan noissa Kiinteistömaailman tarjouskaupoissa on se, että tuota alempaa hintaa ei voi edes tarjota.

    • E l m e r i

      Pääset helpommalla, kun kierrät koko Kiinteistömaailman kaukaa.

      Niin me teimme omakotitaloa ostaessamme.

      Kusettakoon herkkäuskoisempia...

    • nättijussi

      Viisainta on ettei lähde tarjouskauppaan. Tarjousaika pitää rajata lyhyeksi esim 24h. Täytyy muistaa, ettet voi tehdä muista tarjouksia niinkauan kuin tarjouksesi on voimassa, ellet ole miljonääri.

    • Tarjouskuppausta

      tehtiin kirjallinen tarjous kiinteistömaailman tarjouskauppakohteesta. Pyynti oli mielestämme ok ja välittäjän kanssa keskusteltuamme hän totesi 10% hinnasta olevan suht varma jonka ostaja hyväksyy. No sen sitten teimme ja odottelimme ja odottelimme vastausta. Soittoihin välittäjä vastaili vaan ettei nyt osaa sanoa vaan että myyjä miettii asiaa, jolloin jatkoimme aina vain tarjoustamme. Muita tarjouksia ei ollut tullut. Nyt sitten välittäjä ilmoitti että 20% korotus alkuperäiseen "tarjous" hintaan voisi mennä läpi. Ehkä.

      Melkoista löysässä hirressä roikottamista koko systeemi. Myyjän ei tarvitse hyväksyä mitään ja ostaja kantaa kaiken vastuun. En kyllä toiste suostu tällaiseen kusetukseen. En suosittele kenellekään joka omaa kotia on ostamassa sillä tarjous ei sido myyjää mitenkään vaan pelkästään ostajaa.

      • oletko idiootti?

        Miksi tarjouksesi pitäisi sitoa myyjää???


    • niinpä niin

      Noin meillekin sanottiin, että myyjä ei tule myymään alle tietyn summan (joka oli noin 10 000 korkeampi kuin tarjouskaupan lähtöhinta). Menimme kuitenkin näytölle ja havaitsimme, että asunnosta oikeasti kiinnostuneita potentiaalisia ostajia oli tasan kaksi. Ensin tarjottiin alhaista hintaa, ja myyjä hylkäsi. Kun tarjouksia ei viikkoon kuulunut, laitettiin hintatarjoukseksi silti sellainen, jonka verran ajattelimme voivamme asunnosta maksaa, mutta joka oli silti selvästi esitetyn "todellisen pyynnin" alle. Välittäjä muistutteli useaan kertaan siitä, kuinka myyjä ei varmaankaan tule asuntoa sillä hinnalla myymään, mutta teimme kuitenkin tarjouksen. Myyjällä kun on kai velvollisuus ottaa tarjoukset vastaan, jos joku niitä tekee - vaikka kyse olisi alemmasta tarjouksesta kuin mitä myyjä toivoo. No, me saimme asunnon sitten sillä alemmalla hinnalla. Tarjouskauppa-nimi oli karkottanut ostajat niin vähiin, että sekä välittäjä että myyjä ymmärsivät, ettei kukaan tule sen enempää tarjoamaankaan... saimme Tarjouskaupan myötä siksi asunnon selvästi halvemmalla, kuin millä sen olisi saanut, jos se olisi ollut normaalissa myynnissä.

      Tarjouskauppa on ostajan kannalta hyvä asia, jos kiinnostuneita on yksi tai korkeintaan pari, eikä erityiseen kilpahuudantaan lähdetä. Myyjän kannalta se on hyvä vaihtoehto, jos kiinnostuneita ostajia on monia, ja nämä lähtevät huutamaan kilpaa. Molempien kannalta se ei ole oikein koskaan hyvä.

    • Lypsäjät teuraalle

      Sama juttu kun menee kebabbilaan, jossa ulkona seisoo plakaatti: "KAIKKI PIZZAT 5€". Tilaan lätyn, kaivan kuvetta ja minulle ilmoitetaan hinta:"7,90€"!?! Kysyn syytä hinnan korotukseen, mainitsen ulkona seisovan plakaatin ja taikinamaakari ilmoittaa naama täynnä hampaita: "Se olla vain mainos."

      Itse olen hyvin pettynyt systeemiin, jossa hinta ei ole lähelläkään oikeaa hintaa. Korotimme tarjoustamme ja olisi pitänyt korottaa lisää. Menee aika ja vaiva hukkaan. Kiertäkää kiinteistömaailman lypsyjengi kaukaa. Kunnon vedätystä ja pahan mielen tuottamista, toivottavasti lukevat tämän.

      Huomenna soitto kuluttaja-asiamiehelle, sillä jotain väärää tässä on. Se ainakin, että annetaan meille köyhille edes toivetta paremmasta kämpästä kuin mihin on varaa :) Pitäis lähettää lasku perään turhasta juoksuttamisesta kun hintaluokka onkin eri. Ei mikään kauppa voi näin toimia. Kele!

    • FriscoT

      Lainaus edellisestä viestistä: "Kunnon vedätystä ja pahan mielen tuottamista, toivottavasti lukevat tämän".

      Kyllä lukevat, sillä tekevät sosiaalisen median seurantaa. Tiedossa olisi muutamakin mehukas fakta ko. firmasta...ei huhu, vaan todistettavissa oleva fakta, ja siellä on laadittu Q&A-listoja mahdollisista kiperistä kysymyksistä ko. casejen suhten...

    • Huijausta

      Tarjosimme 279000 kun lähtöhinta oli 235000. Myyjä ei hyväksynyt tarjousta, asunto vedettiin pois myynnistä kokonaan. Aiheutti meille vaan turhaa vaivannäköä ja pahaa mieltä, ostajalle tosi veemäinen kauppatapa monella tavalla.

      • mitä eroa?

        Saahan se myyjä vetäytyä ns. perinteisessäkin kauppatavassa.


    • ihmetyttää

      Seurasin hiljattain tarjouskauppakohdetta. Kohde oli jo aimmin korkeammalla hinnalla myynnissä, ei tarjouksia. Tämän jälkeen kohde laitettiin tarjouskauppakohteeksi alemmalla hinnalla. Ei tarjouksia...
      Yhtäkkiä tuleekin tarjous ja reilusti suurempi kuin lähtöhinta. Ei muita tarjouksia...
      Alle 44h tästä, kohde ja kaikki tiedot siitä katosi nettisivuilta kuin tuhka tuuleen. Myöskään ilmoitusta siitä onko myyjä hyväksynyt tarjouksen ei tullut. Tämä luvataan tarjouskaupan ehdoissa.
      " Asunnon myyntiä seuranneet tai tarjouksia tehneet saavat tiedon hyväksytystä tarjouksesta"
      Myöskään tämä nettisivuilla oleva lupaus ei pitänyt paikkaansa: "Kaikkien Tarjouskaupassa olleiden kohteiden tiedot jäävät näkyviin verkkosivuillemme www.kiinteistomaailma.fi/hinnat." Eipä löytynyt seuraamastani kohteesta mitään tietoja.
      Huijausta.

    • entinen asiakas

      Mitä olette siitä mieltä että kiinteistömaailman välittäjä valehtelee ostajalle myyjän olevan vetämässä kohdetta pois myynnistä ( keskityn syyn takia ) ( todellisuudessa keskusteltuamme myyjien kanssa kaupanteon jälkeen) eivät he tienneet asiasta mitään. Toinen mikä oli todella alhaista ja törkeää oli se että välittäjä kertoi jo ensi näytöllä miksi kohde on myynnissä ( avioero ) . Tämäkään asia ei varmasti kuulu kiinteistökauppaa eikä ole hyvän kiinteistönvälitys tavan mukaista. Saatikka se että kertoo ketä on tehnyt tarjouksen ja mitä ammattia ovat edustamassa!! En asioi enää ikinä kiinteistömaailman kanssa!

    • Money fo nothing

      Luulisi olevan suht. helppo ymmärtävää , että tarjouskaupassa oikeaa hintaa lähestytään alhaalta päin kilpailevilla tarjouksilla, kun taas perinteisesti kiinteistökaupassa annnetaan hintapyyntö, josta lähdetään tinkaamaan alaspäin.

      Kyseenalaistaisin mieluummmin kiinteistövälityksen arvon kokonaisuudessaan, riippumatta onko tarjouskauppaa vai perinteistä.
      Välittäjä on vaan omaa palkkiotaan kärkkyvä myyntipelle, jota kiinnostaa nopea raha enemmän kuin myyyjän tai ostajan intressi.

      Minä olen hoitanut viimeiset kiinteistökaupat omatoimisesti nettiasunnon kautta. Kuka tahansa osaa kuvata digikameralla talonsa, ja hakea ne tarvittavat rasitustodistuksen ja kiinteistörekisteriotteen. Pankki hoitaa lakisääteisen kaupanvahvistuksen ja kauppakirjan laadinnan. Yhteensä kuluja tuli alle 300 euroa omakotitalosta, joka meni kolmessa viikossa..

      Käyttäkää ihmeessä hyväksenne netti&digi aikakauden mahdollisuuksia.

      • amattilainen

        Jos käy tvähän tarkemmin katselemassa tuolla netissä niitä kuvia - niin kuka tahansa ei todellakaan osaa ottaa kuvia.Myös välittäjät syyllistyvät tähän laiskuuttaan. Kuvat on kiinnostuksen kannalta 1 ja myyntiteksti 2 - ykistyiset kirjoittavat aivan liian pitkiä tekstejä joita kukaan ei jaksa lukea. Netissä kiinnotustus pitää saada nopeasti. Pankki toki tekee kauppakirjan, mutta on myyjän kannalta riskaa peliä että kauppakirjan laatii joku joka ei ole koskaan kiinteistöä edes nähnyt, varsinkin vanhojen kiinteistöjen kohdalla.


    • Fidelo09

      Tarjouskauppa on syvältä hanurista!! Siinä vain kalastellaan ahneita myyjiä antamaan poteronsa Kiinteistömaailmalle myyntiin, ei muuta. Kauppatapa ei palvele ostajaa millään tavalla, päinvastoin. Voit joutua kiihkoissasi maksamaan kämpästä reippaan ylihinnan. Tosin, nyt taantuma-aikana tämä tarjouskauppa tökkii pahemman kerran, kun kauppa ei muutenkaan käy. En suosittele ostamaan, enkä laittamaan myyntii tarjouskaupalla edes polkupyörää. Kokemusta on molemmista rooleista, myyjänä ja ostajana. Vaihtui kyllä meidän perheen välitysliike...tarjouskauppa on tosiaakin hanurista. Toivotaan että kuluttaja-asiamies siihen puuttuu viimein. Härskiä vedätystä!!!!

      • uliuliuliuliuli

        Ime jätkä lapaas! Kauppa käy kuumana!!! T: Tarjouskauppa


    • tarjouskauppa jää

      kauppatavaksi ja skv sekä huoneistokeskus lähtevät mukaan.

    • Pikku Myy

      Eräs kiinteistö on Kiinteistömaailman tarjouskaupasta. Siitä on tehty yksi tarjous, joka on sama kuin kohteesta vaadittu minimihinta. Mikäli teen tarjouksen, joka ylittää tuon ensimmäisen tehdyn tarjouksen, olenko ja jos olen, niin kuinka kauan olen mahdollisena ostajana vastuussa tekemästäni tarjouksesta? Siis mikäli perun tarjoukseni, joudunko maksamaan jotain "sakkoa" tms. myyjälle?

      • Iso Osta

        Tarjous sitoo sinua sen voimassaoloajan (tai kunnes myyjä tekee vastatarjouksen, mikä ei ole tosin mahdollista tarjouskaupassa). Mikäli myyjä hyväksyy tarjouksesi ja vetäydytkin kaupasta sen jälkeen, joudut todennäköisesti maksamaan max. 4% sovitusta kauppahinnasta. Miksi tehdä tarjous, jos suunnittelee jo sen perumista??? Ei ole kysymys mistään leikistä!


      • VKL vai mikä
        Iso Osta kirjoitti:

        Tarjous sitoo sinua sen voimassaoloajan (tai kunnes myyjä tekee vastatarjouksen, mikä ei ole tosin mahdollista tarjouskaupassa). Mikäli myyjä hyväksyy tarjouksesi ja vetäydytkin kaupasta sen jälkeen, joudut todennäköisesti maksamaan max. 4% sovitusta kauppahinnasta. Miksi tehdä tarjous, jos suunnittelee jo sen perumista??? Ei ole kysymys mistään leikistä!

        Jos kysymyksessä on kiinteistö eikä osakehuoneisto, tarjous sitoo vain mikäli tarjous on tehty maakaaren mukaisesti kaupanvahvistajan läsnäollessa. Harvoin on näin, joten turha maksaa mitään "sakkoja". Osakekaupassa asia on toisin.


    • velkamuuli123

      Kävin myös itse keväällä asuntonäytöllä tarjouskauppakohteessa, jossa aloitushinta oli alueen hintoihin nähden todella halpa. Ilmoitin myyjälle heti tekeväni tarjouksen, eli sen saman hinnan mikä ilmoituksessa oli. Ei käynyt, piti tarjota ylitse ilmoituksessa olevan hinnan ja sopiva minimikorotus on 1000 euroa. Samaan lauseeseen myyjä totesi ettei osakkeen omistaja myy asuntoa ellei hintavaraus ylity. Tähän salaiseen hintavaraukseen oli vielä matkaa noin 15 000 euroa. Poistuin paikalta häntä koipien välissä tuntien itseni petetyksi. Seurasin tarjouskauppaa netistä ja muutamassa viikossa hinta kipusi asunnossa 20 000€, kunnes hävisi markkinoilta.

      Ostin vielä saman kuukauden aikana viereisestä yhtiöstä lähes identtisen asunnon 30 000€ tarjouskauppakohteen aloitushintaa kalliimmalla. Tämä kohde oli normaalisti myynnissä, eikä minun tarvinnut pelleillä tehdessäni asuntokauppaa.

    • oman kotinsa myynyt

      itse en edes katso tarjouskohteita, kuulin kiinteistömaailman myyjältä miten se kulkee kun myimme omaamme.emme ottaneet heitä välittäjiksi,koimme että se on pitkälti vedätystä.tarjouksia voi tehdä kuka tahansa, niitä voi tehdä myyjän suku ja koska myyjän ei ole pakko myydä niin asia voidaan haudata jos "nostoyritys" jääkin omiin käsiin.selvä myyntihinta on aina parempi lähtökohta kaupalle.reilulle sellaiselle.
      ja aina kannattaa pyytää toinekin arvio myytävästä kohteesta.meillä kiinteistömaaiman (itseään koko ajan peilailevan myyjän) ja toisen pienemmän mutta paremman firman välillä oli päälle 60 000,00 euroa! joten se siitä asiantuntijuudesta!

    • tib

      kyllä. siis kiintiestömaailma on nyt mennyt samaan ala-arvoisen toiminnan maailmaan kun sampo pankki. suurinta osaa näistä tarjouskauppa kohteista ei varmasti ole edes tarkotus myydä ja ne pulpahtaa vähän ajan päästä taas myyntiin. sen takia kukaan joka tarvitsee oikeesti asuntoa ei kannata katsoa tarjouskauppa kohteita. ja miksi kukaan korottaa kymmenillä tuhansilla jos minimi korotus on 100 euroa? tarjoajat on ihan varmasti myyjän tuttavia ei voi olla mitään muuta selitystä tuohon asiaan

    • pettynyt3

      No aika saman laisia kokemuksia meilläkin asiasta vaimon kanssa on, siis tää kiinteistömaailman tarjoama tarjouskauppa ei toimi läheskään aina.

      Kouvolasta myytiin tuossa taannoin asuntoa, ensin yritti kiinteistömaailma Vauhkonen ja olisi mennyt meidän kaksio helposti kaupaksi ja tuntui välittäjällä/ välittäjillä olevan aika kova kiire se meiän asunto myydä....Oli kuulemma hyvin sijoittajia liikkeellä ja olivat olleet kovin kiinnostuneita kun oli hyvä taloyhtiö ja siisti asunto kyseessä....

      Mutta hinta ei noussut lähellekkään alueen ilmoitettua keskihintaa, joten ei myyty vaan annettiin asunto kilpailijalle myyntiin ja saatiin asunnosta käypä hinta....

      Tuli sellainen olo että Kouvolan kiinteistömaailmassa ainakin hyväveli järjestelmä toimii asuntosijoittajien suuntaan joten suosittelen harkitsemaan muitakin vaihtoehtoja jos Kouvolasta päin asuntoa ootte myymässä...

    • Myyjämandoliino

      Tarjouskaupassa on yleensä kyllä määritelty hintataso, jonka jälkeen välittäjän voidaan katsoa onnistuneen, eli jos asuntoa tämän tason ylittävästä tarjouksesta huolimatta myy, joutuu maksamaan välityspalkkion.

    • etjietieyo

      No, harmillista sinulle, mutta eiköhän se ole ihan myyjän oma asia miten mökkinsä haluaa myydä...
      Toisaalta ammattitaidottomuutta välittäjältä että paljast pelin kuvion.

      Ite jos omaa mökkiäni halajasin myydä, niin kyllä sen ihan itse tekisin, ei siinä välittäjiä tartte. Kyllä ne aikamoisen tilin tekee pienellä työllä.. sano kuka välittäjä mitä hyvänsä... niissä hinnoissa missä välityspalkkiot pyörii, niin saisin tehdä niska limassa monta kuukautta raakaa työtä. Joten PYH välittäjille. ei asunnon myynti mitään rakettitiedettä ole, viitseliäisyyttä sitäkin enemmän.

    • en suosittele

      En suositteleKiinteistömaailmaa kenellekään! On niin huonoja kokemuksia, että olen tuntenut itseni todella huijatuksi! Myyjistä suurin osa on ei-koulutettuja, tai ainakin todella ahneita ja tyrkkyjä. Pakko kehua itseään, kun oikeasti ollaan epävarmoja. Liian iso firma jotenkin ja lait niin tulkinnanvaraisia! Tarjouskaupassa idea huutokauppamainen. Kaikkien koti on kuitenkin niin tärkeä ja henkilökohtainen, etten kyllä myisi omaani missään noin avoimessa huutokaupassa. Minulla mennyt luotto siihen firmaan.

    • Anders Rudman

      Käytiin kattomas yhtä taloa joka olikin aivan mieleinen. En sitte tajunnut että kyseessä oli joku tarjouskauppa ja olin kovaa jättämässä 10k€ alle pyynti hinnan tarjousta niin ku tääläpäin on tapana. Lähtöhinnasta olisi pitänyt korottaa mikä ei mielestäni sovi meidän kulttuuriin. Ehkä toimii amerikassa mutta ei täälä.

      • gdsdf

        Mitä merkitystä sillä on, minkä muotoinen tarjousten ottosysteemi on.

        Ostaja päättää, paljonko haluaa talosta maksaa, ja myyjä päättää mihin hintaan talosta haluaa luopua. Jos nuo kohtaa, syntyy kaupat.

        Selvästikin tuossa tapauksessa myyjän toive hinnasta oli sinun maksuhalukkuuttasi suurempi -> ei kauppoja.

        Tarjouskaupan erikoisuutena on lähinnä se, että ostajan pitää olla tarkkana ettei huutokauppatunnelmissa innostu liikaa ja päädy tarjoamaan enemmän kuin mitä olisi muissa oloissa valmis maksamaan.


    • minka9

      Mulla oli 2009 tarjouskaupassa myynnissä oma asunto Alppilassa Helsingissä. Saatiin tarjouskaupan ansiosta 30.000 € alle lähtöhinnan oleva tarjous ja meillä meni aivan päin mäntyä koko myynti ja lopulta tehtiin tappiota, joita vieläkin maksetaan.

      Tässä teille vastauksena välityspalkkiovertailu. Ei tarvitse meidän enää miettiä mikä on oikea tyyli. Perinteinen myynti vs. tarjouskauppa ja täältä löytyy vastauksia moniin kysymyksiin:

      http://www.asuntojenmyynti.fi/Välityspalkkio-Kiinteistönvälittäjä-Helsinki-Espoo-Vantaa-Tampere-Oulu-.php

      • hmmmmn

        Herää kysymys miksi hyväksyitte kyseisen tarjouksen? Eihän se velvoita teitä mihinkään.


    • Kyssärinen

      Voiko tarjouskaupassa oikeasti saada hyvän hinnan? Kaikki kuitenkin haluaa sen 15 % pois pyyntihinnasta.. Tajuaako ihmiset tämmöisiä eri tyylejä?

    • henrikki7

      Tarjouskauppa on huutokauppa. Kysymys kuuluu, että haluatko huutokaupata talosi? Huutokaupalla menee ainakin lähtöhinnan ylitettyään pakonsanelemana pakkohuutokaupoissa.

      • Syvältä suosta

        Tarjouskauppa ei ole edes huutokauppa. Tarjouskauppa on kusetuskauppa.

        Huutokaupassa tiedät, että kun huudat korkeimman hinnan niin sinä saat sen. Tarjouskaupassa et edes tiedä mikä on se hintataso jolla saat kohteen. Lisäksi huutokaupassa sinä huudat muita vastaan. Tarjouskaupassa voit joutua huutamaan vaikka yksistäsi maailman loppuun ja silti myyjä ei myy.

        Miksi noissa tarjouskaupoissa yleensä käy myös niin, että lopetat huutamisen ja et ole korkeinta tarjousta jättänyt. Silti sinuun otetaan yhteyttä ja kysytään JÄLKIKÄTEEN että nyt se myytäisiin sinulle sillä hinnalla. Siksi että myyjätaho on itse huudattanut sinua ylöspäin ja lopuksi on myyjätahon oma kilpaileva tarjous jäänyt suurimmaksi, johon ei kukaan ole enää vastannut. Sitten soitellaankin perään sille ihan oikean tarjouksen jättäneelle, joka ei ollut korkein tarjous.

        Pysykää kaukana. Liian läheltä olen nähnyt tuon kieroilun. Mutta jos haluaa itseään kusetettavan, niin ei muuta kuin tarjouksia tekemään.


      • shoppailijatar
        Syvältä suosta kirjoitti:

        Tarjouskauppa ei ole edes huutokauppa. Tarjouskauppa on kusetuskauppa.

        Huutokaupassa tiedät, että kun huudat korkeimman hinnan niin sinä saat sen. Tarjouskaupassa et edes tiedä mikä on se hintataso jolla saat kohteen. Lisäksi huutokaupassa sinä huudat muita vastaan. Tarjouskaupassa voit joutua huutamaan vaikka yksistäsi maailman loppuun ja silti myyjä ei myy.

        Miksi noissa tarjouskaupoissa yleensä käy myös niin, että lopetat huutamisen ja et ole korkeinta tarjousta jättänyt. Silti sinuun otetaan yhteyttä ja kysytään JÄLKIKÄTEEN että nyt se myytäisiin sinulle sillä hinnalla. Siksi että myyjätaho on itse huudattanut sinua ylöspäin ja lopuksi on myyjätahon oma kilpaileva tarjous jäänyt suurimmaksi, johon ei kukaan ole enää vastannut. Sitten soitellaankin perään sille ihan oikean tarjouksen jättäneelle, joka ei ollut korkein tarjous.

        Pysykää kaukana. Liian läheltä olen nähnyt tuon kieroilun. Mutta jos haluaa itseään kusetettavan, niin ei muuta kuin tarjouksia tekemään.

        hmm... aika katkeria kommentteja tosiaan.. Kuulostaa tuo huudattaminen aika mielenkiintoiselta.


    • GonzoG

      On Gutzetusta

      välittäjä Gutzee ostajaa ja myyjää linssiin
      ei tiedä mikä on oikea hinta niin torpataan tarjouskauppaan

      epäitoivoista huutokauppaa

    • Ei enää koskaan

      Ollaan avokin kanssa oltu kiinnostuneita eräästä asunnosta ja tarjouskauppahan se on. Ihan ihme venkslaamista ja ensimmäisen tarjouksen jälkeen myyjä ilmoitti ettei tosiaankaan ole myymässä tuollaiseen hintaan vaikka korotimme 5 tuhannella eurolla. Vielä pitäisi toinen mokoma nostaa ennenkuin myyjä edes harkitsee myymistä. Ihan kusetusta etten sanoisi, minkä takia asunnolle on pistetty niin pieni lähtöhinta että pitää vähintään 10 000 eurolla korottaa ennenkuin saa myyjän edes hymyilemään? En myöskään pidä siitä että vaikka meidän tarjouksemme on korkein ja muita tarjouksia ei ole edes tullut niin emme silti saa asuntoa koska myyjä ei halua tällä hinnalla myydä. Älytöntä, tämä on kyllä ensimmäinen ja viimeinen tarjouskauppa johon ryhdymme. Huono systeemi,kerrassaan.

    • yrittaja...

      Kiinteistömaailman tarjouskauppa on vuosia liian aikaisin markkinoilla, joilla ei ole totuttu huutokauppaan asuntojen myynnissä. Se tarjouskaupan lähtöhinta ei todellakaan ole se hinta jolla myyjä asuntonsa on valmis myymään, tämä on ostajille liian vaikea ymmärtää.

      Suurimmat valittajat ovat niitä jotka luulevat tarjouksen antamalla saavansa jonkun erioikeuden ostaa kohde, myyjä voi kuitenkin päättää kenelle myy ja kenelle ei. Aina se ei ole hinnasta kiinni vaan muista ehdoista.

    • Hilloministeri

      Tarjouskauppa on loistava myyjälle eli minulle. Myyjähän voi aina jättää myymättä. (välittäjän kanssa sovitaan korkea raja ja jos se saavutetaan eikä halua myydä niin välittäjä saa palkkion). Itse siis laitoin ja kun ensimmäinen tarjous tuli niin minun kaveri nokitti saman tien. Näin pumppaamalla hinnan sai tappiinsa ja ostaja oli tyytyväinen, sekä myyjä, vaikka ostaja tarjosi koko ajan olematonta ostajaa vastaan.

      Toidella kerralla pumppasin ahneuksissani liikaa. No , ei se mitään. Oikeaan tarjoajaan yhteys joka jäi virallisesti kakkoseksi mutta hyvä meriselitys peliin ja touchdown, homma kotiin.

      Eli tuolla tarjouskaupalla ei ole mitään muuta virkaa kuin haalia ihmisiä näyttöihin ja sitä ennen pulju on sisustettu kuin Avotakan etusivulta. Vaikka tässä kirjoittaa että ihmiset on tyhmiä kun menee tällaiseen niin sillä ei ole mitään väliä. Vastaavia ihmisiä löytyy aina.

      Kohta on muuten taas tilipäivän aika kun joku pöljä Pohjanmaalta tarjoaa olematonta ostajaa vastaan. Mikäs tässä on ollessa ... kerätään kolehtia.

      • ostaja sijoittaja

        Sinä asetat kohteelle arvon minkä olet valmis maksamaan ja piste, on aivan sama, onko toinen korottelija olematon, vai todellinen. Ei kannata suuttua, jos ei puoli-ilmaiseksi myydä. Tarjous on voimassa tietyn ajan, on riski, että asunto jää myyjän käsiin, jos hintaa lähtee joku taho vilunkipelillä nostamaan ja sitä onkin vaikea sen jälkeen myydä kalliimmalla moneen vuoteen, kun hinta on punnittu huutokaupassa.

        Tarjouskauppa on tunteella omaa kotia ostavalle ehkä kiusallinen, sijoittajalle hyvä tapa saada ehkä hieman yleistä hintatasoa edullisemmin, jos ei, mitä sitten, uusia kohteita tulee aina. Myyjä kärsii enemmän, jos ei kohdetta myy kohtuu hinnalla.


    • Pysyttelen kaukana

      Viestiketju vanha, mutta kiinteistömaailman tarjouskauppa edelleen erittäin epäluotettava. Eivät noudata edes omia sääntöjänsä tarjouskaupassa, eivätkä ilmoittele tarjouksen tekijöille tapahtumia. Suosittelen pysymään hyvin kaukana tarjouskauppa kohteista! Samalla välittäjät pilaavat omaa mainettansa, ikinä en asuntoani heille antaisi myyntiin, koska en voisi luottaa, että kaikki tarjoukset tulisi edes perille. Aika unelma koti saisi heille tulla myyntiin, että lähtisi heidän asiakkaakseen.

      • ohi välittäjän

        Muutamaa OK-taloa olen katsonut 'kotiseudulta'. Jos välittäjältä tulee puppua niin käyn pudottomassa oman tarjouksen postilaatikkoon ohipyöräillessä. Jos välittäjä ei onnistu myynnissä toimeksiantoaikana niin myyjällä on sitten ainakin minun yhteystiedot yhteydenottoa varten


    • hienoa_kaupantekoa

      Tarjouskaupan lähtöhinnat jo niin älyttömiä, ettei noita kukaan täysipäinen ala nokittamaan...

    • varovaiseksi

      Tarjouskauppa on aika jännä menettely. Teimme ainoana ostajaehdokkaana lähtötasoa hieman paremman tarjouksen. Myyjä ei ollut valmis sillä myymään. Olisi pitänyt korottaa omaa tarjoustaan vastaan uudella tarjouksella. Välittäjä valotti, että luulen kauppojen syntyvän tällä ja tällä hinnalla.Vetäydyimme tästä pelleilystä. Emme jatkossa käy tarjouskaupalla myynnissä olevien kohteitten esittelyssä.

    • lahkolainen

      Täyttä höpöhöpöä tämä kauppa. Olen käynyt kahdesti katsomassa tarjouskauppakohdetta. Molemmilla kerroilla hinta hyppäsi heti "tarjouksella", kun mietin mahdollista tarjousta.
      Heti kun ilmoitin, että "emme ole kiinnostuneet jättämään tarjousta" hinta putosikin takaisin lähtötasolle!!??

      Lisäksi kun keskustelin hinnasta, myyyjä kertoi että pyyntihinnalla ei myydä ja oikea hinta on 20% kalliimpi! Ja kuulemma on oikean laadukkaat ja kallliit materiaalit tässä kohteessa.
      Ja se ettei ota tarjousta vastaan on myyjän hölmöyttä. Tarjota saa varmasti mitä haluaa, myyjä saa itse päättää myykö sillä.

      Näiden kokemusten jälkeen en enää katsele Tarjouskauppa- kohteita ja enkä suosittele niitä kelleen, en ostajille enkä kyllä myyjillle-

      • Huomannut saman

        Olen itse ollut todistamassa myös tapausta, jossa hinta hyppäsi heti vaikka asunnosta ei oltu kuukausiin tarjottu mitään. On hyvin vaikeaa tietää ovatko muut tarjoukset edes aitoja, koska prosessi ei ole mitenkään läpinäkyvä.


    • Yksinäineneläjä

      Ihan samanlaista täällä. Alussa välittäjä sanoi, että ei voi kertoa ostajille millaista hintaa myymällensä asunnolle etsii tarjouskaupan kautta. Kuitenkin tarjouskaupan yhteydessä kun tehtiin toinen tarjous (muita tarjoajia oli jo hylätty) ja tarjottiin summaa joka ylittää alueen keskiarvon välittäjä alkoi vaatimaan että tarjoamme huomattavasti enemmän. Myyjä ei kuulemma hyväksy tiettyä summaa alittavaa tarjousta, joka olisi ylihinta nimenomaisesta asunnosta. Totesimme, että mitä järkeä tässä sitten on mitään tarjousta tehdä ja miksi hukkaatte ostajien aikaa kun olette valmiita vaan myymään tietyllä hyvin korkealla hinnalla. Kyseessä suuri välitystoimisto.

      • Asunnon ostaja

        Kerronpa oman kokemukseni Kiinteistömaailman tarjouskaupasta.

        Kiinteistömaailmahan kuvailee tarjouskauppaansa näin: "Kiinteistömaailman Tarjouskauppa® on vakiintunut kauppatapa, jossa tarjoukset tehdään lähtöhinnasta ylöspäin. Näin asuntosi hinnaksi muodostuu sen todellinen markkinahinta. Myyjän ei tarvitse arvailla, olisiko asunnosta saanut enemmän eikä ostajan, tuliko tarjottua liikaa tai liian vähän. "

        Osakehuoneisto oli ja on edelleen myynnissä tarjouskaupalla. Asunto, (pieni kaksio) on ollut myynnissä noin 2kk ajan, eikä kukaan muu ole tehnyt tarjouksia. Tein lähtöhinnan suuruisen tarjouksen, joka oli voimassa tietyn ajan. Myyjä hylkäsi tarjouksen tuntia paria ennen deadlinea, joten tarjoukseni ei ollut enää voimassa. Tällä hetkellä myös aikaraja tarjouksessani on kulunut umpeen.
        Tästä huolimatta kohteen sivuille jäi tarjoukseni näkyviin. Saman suuruista hintaa kukaan täysjärkinen ei ala tarjoamaan, sillä sellainen tarjous on jo olemassa nettisivujen mukaan (tarjoukseni, joka ei ole enää voimassa). Allekaan tekemäni tarjouksen ei kukaan älyllinen tietenkään ala tarjoamaan.
        Ainut vaihtoehto on tarjota enemmän, vaikka todellisuudessa kohteesta ei tällä hetkellä ole tarjottu yhtikäs mitään.

        Kyseltyäni välittäjältä tätä erikoisuutta, vastasi hän, että tällainen toiminta luo avoimuutta asuntokauppaan. Näinhän asia ei todellakaan ole vaan mainitussa tilanteessa ainut motiivi on nostaa hintaa epärehellisin keinoin.


      • hmmmn

        No onko käynyt mielessä, että Kiinteistömaailma, on laittanut asunnon myyntiin selkeällä alihinnalla? Sinä ostajana petyt, kun lähtöhinta ei edes ole se realistinen hinta, jolla asunto irtoaisi.

        Sen asunnon arvo voi olla jopa 10 000-20 000 € enemmän, jolla myyjä siitä luopuu ja se on sen todellinen markkinahinta. Siinä voi miettiä, että onko tarjouskaupassa mitään järkeä, kun ei lähtöhinnat ole lähelläkään oikeaa myyntihintaa. Liekö vaan tapa kerätä välityspalkkioita.

        Mieti nyt luopuisitko itse kyseisestä asunnosta siihen hintaan? No et varmaan? Miksi sitten olet niin yllättynyt?


    • asuntosijoittaja

      välittäjä on aina myyjän edustaja, tuo kannattaa näissä kitinöissä muistaa. Itse en osallistu näihin huutokauppoihin. Olen ostanut 5 yksiötä Helsingistä viimeisen parin vuoden aikana ja noissa huutokaupoissa on ostajan näkökulmasta monta hankaluutta. Ensinnäkin jos tekee tarjouksen, se on voimassa 48 tuntia. Sen aikana et pysty tarjoamaan mistään muusta kohteesta yhtään mitään koska tuo tarjous on sitova. Toinen hankaluus on että jostain syystä minun kohdalla aina on paikalle sattunut ostaja jolla ei ole ns. rahasta kiinni vaan haluaa sen kohteen hinnalla millä hyvänsä. Paras / legendaarisin kohde oli Hakaniemessä jossa pyynti yksiöstä oli 162ke ja lopullinen hinta meni 190ke päälle. Itse tarjosin 170ke joka oli vähän halvan puoleinen mutta tuo 190ke meni jo kyllä ostajalla niin överiksi että saa kyllä nyky inflaatiolla kaveri odottaa suht kauan että saa omansa pois edes.Välittäjäkin totesi että nyt on yksi ostaja jolle hinnalla ei ole väliä, se haluaa tämän tuon kohteen. Tuon operaation jälkeen päätin etten osallistu enää yhteenkään huutokauppaan.

    • jokke66

      Hei
      minä liityn joukkoon, ei edes katso eikä kiinnostu yhtään tarjouskaupasta, ei kenenkään toimesta. Olen etsmässä itselleni asuntoa ja seuraavat esim
      1. kävin näytöllä, myyjä kertoi tarjouskaupasta, myyjä ei lähettänyt asuntopapereita vaikka lupasi ja otti yhteystiedot. Kohteen tarjous nousi 230sta 6 tonnia, ja jatkuvat.
      2. asuntopaperit tulivat, mutta hinta pomppasi 239sta 260teen!! yhdellä tarjouksella. välittäjä kertoi, että hyvin tulee tarjouksia. no, näyttö on viikonloppuna.

    • hmmmmmn

      Tarjouskaupassa se lähtöhinta ei monasti edes pidä paikkaansa. Ostajan asemassa on hankala tehdä tarjousta, kun ei tiedä mitä myyjä realistisesti asunnostaan haluaa. Kiinteistömaailman listoilla monissa pienissä asunnoissa lähtöhinta on jopa 10 000 - 20 000 € alihintainen, jolla kalastellaan tarjouksia. Sitten ostaja pettyy, kun ei päässyt sulovileeniksi, eikä tullutkaan kauppoja älyttömän halvalla.

      Eikai nyt kukaan muu kuin epätoivoinen luovu asunnostaan selkeään alihintaan. Kun noita ilmoituksia katsoo tulee mieleen, että ihanko totta. Ei ihme, ettei kohde mene kaupaksi, kun sitä ei edes myytäisi lähellekään siihen hintaan. Sitten myyjäkin pettyy, kun ei kauppa käy. Ei ihme, kun hinta on niin harhaanjohtava ja alueella, jossa ei ole kysyntä kovin vilkasta. Pitänee ihmetellä Kiinteistömaailman kauppatapaa.

    • Seeioletyhmäjokapyytää

      Itse jätin 5000e suuremman tarjouksen aloitushinnasta tarjouskauppaan eikä kukaan muu ollut kiinnostunut talosta. Silti myyjä hylkäsi tarjoukseni. Talo ollut piiiitkään jo myynnissä ja minun tarjoukseni on ainut, joka on tullut. Onnea vain myyjille, jos aikoo saada sen mitä yrittää!

    • Varpuli1

      Onko muilla asunnonvälitysfirmoilla tarjouskauppa ollenkaan käytössä? Yleensä ilmoituksissa näyttäisi olevan selkeät hinnat.

    • Yki54

      Kiinteistömaailman tarjouskauppa on ostajien harhaanjohtamista, jopa huijaamista. Lähtöhinta ei ole alin hyväksyttävä myyntihinta eikä edes hinta josta ostaja voi tarjouksensa aloittaa. Kuluttaja-asiamiehen ja lääninhallituksen pitäisi puuttua asiaan pikaisesti.

    • Asunnonostaja

      Huijausta koko tarjouskauppa, faktatietoa tutulta joka töissä alalla. Kiertäkää kaukaa.

    • Annnica

      Olenko vihannes?

    • Anonyymi

      Kiinteistömaailman tarjouskauppa laskee talon arvoa koska välittäjä haluaa lähtöhinnan aina alas saadakseen muka kilpailua, ei toimi.
      Harmittaa kun eivät poista jo koko käytäntöä

    • Anonyymi

      Ainut välittäjä, jolta olisi saanut tarjousmyynnissä olevasta asunto-osakkeesta tilinpäätöstiedot ja muut tiedot vasta sitten, kun olisi ensin jätetty tarjous. Ei jatkoon.

    • Anonyymi

      tyhmiä vedätetään tarjouskaupalla.......

    • Anonyymi

      Kiertäkää kaukaa tarjouskauppakohteet. Myyjä nostattaa hintoja ja jos ostaja on todella kiinnostunut ja myyjä huomaa sen niin nostaa ihan huvikseen hinnat ihan viimeiseen tappiin. Alhaisella alkuhinnalla saa ostajat kiinnostumaan. Voi ihan hyvin vaikka jonkun sukulaisen saada nostamaan hintaa, sillä kukaan ei voi tarkistaa oletko oikealla asialla vai et. Viimeisin tarjous joka on voimassa 48 h jää näkyviin. Eli voi käydä niinkin että liian innokas ja ahne myyjä jääkin nuolemaan näppejään kun hinta karkottaakin muut ostajat. Kiertäkää tosiaan kaukaa jos ette halua jatkuvaa puhelinrumbaa pankin ja välittäjän kanssa ja roikkumista löysässä hirressä monta päivää. En todellakaan suosittele.

    • Anonyymi

      Varokaa kiinteistömaailman tarjouskauppaa. Pohjoisessa nostaa välittäjä kohteen hintaa ja kalastellaan, että joku onneton laittaa korkeamma tarjouksen vale tarjouksen päälle.

      Mikäli tarjouksia ei kohteeseen kiinteistömaailman tapauksissa tule, niin äkkiä vaihdetaan kohde suoralle osto hinnalle.

      Todella outoja temppuiluja. Muutenki välttäkää ainakin välittäjää P.K. Voitte siitä päätellä itse.

      • Anonyymi

        Aika erikoista toimintaa. Nyt aloitushintakin voi olla epärealistinen.


    • Anonyymi

      Helan går…

    • Anonyymi

      Taitaa nyt vappuna skumpat ja akvaviitit jäädä ostamatta.

    • Anonyymi

      Talvi ei ollut leuto kaikille.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1851
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1779
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      116
      1745
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      70
      1557
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1425
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1232
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    8. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1108
    10. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1102
    Aihe