Fazerin Parhaat (kapina)

Jippijaijei!

Ennen vanhaan Fazerin Parhaat olivat oikeasti parhaita. Miksi ihmeessä pusseihin nykyään tungetaan kaikenlaista ihmeellistä tuubaa? Kaikki varmaan tietävätkin mistä puhun. Makuelämyksen taso on kyllä todellakin laskenut. Kissakarkki, jääkarhukarkki, kahvikarkki, sinivihreä toffee, vaaleanpunainen karkki ja "isot" appelsiini- ja pähkinäkarkit olivat rautaa. Oliskos niitä muitakin?

Toiveeni olisikin, että Fazer palaisi parhaissa pusseissaan noin 10-20 -vuoden takaiseen settiin. Toki noita uusiakin karkkeja(vanhoja klassikkoja nekin) voisi ehkä edelleen olla jonkin verran mukana, mutta siinätapauksessa pussejä täytyisi hieman suurentaa.

Tämä on mielipiteeni, tämä on alku, yhtykää siihen. Toivottavasti tästä sukeutuu oikea kansanliike ja oikeus lopultakin voittaa vääryyden. Oma osuuteni hyvän asian puolesta on nyt tässä. Joku jolla on voimia ja viisautta voisi ehkä laittaa adressit.nettiinkin aloitteen.

Eläköön vallankumous ja Fazerin Parhaat!


Jippijaijei!

34

13528

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suklaahirviö

      Minua oikein ärsyttää se, ettei Fazerin Parhaissa enää ole esim. geishakarkkia! Se oli ihana. Vaaleanpunainen kääre, kuin geishapatukka, mutta kova imeskeltävä namu. Nyt sitä ei enää ole ollut VUOSIIN pussissa. :(

      Sitten oli Regina-karkki. Ihana, tumma täyteläinen namu. Vaan ei ole enää.

      Ja oli muitakin.. nyt kai ikuisiksi ajoiksi poistettuja. Millä perusteella Fazer oikein noita poistoja tekee? Kysyn vaan.

      No, siitä sentään plussaa, että kiss-kiss namuja saa nykyisin ihan erikseen, omassa laatikossaan. Paketissa on vielä joku "nostalgiakuva" kiss-kissin kunnian päiviltä. Minä en niin paljon noista nameista piittaa, mutta mies ilahtui. Kiss-kiss kun on hänen suosikkinaminsa Parhaissa.

      • Jippijaijei!

        Empä ole tainnut noihin kiss-kisseihin törmätä kaupassa ollenkaan. Nyt kun mainitsit niin olen kyllä muistaakseni antanut kertoa itselleni, että niitä saisi erillisissäkin pusseissa. Täytyypä alkaa tarkkailemaan karkkihyllyä vähän tarkemmin.

        Kiss-Kiss- ja "jääkarhukarkeista" joutui aina pienenä tappelemaan ja Tokyo eli Geisha oli kanssa mun suosikkeja. Mummot ja muut vanhemmat sukulaiset niitä yleensä toi tuliaisina ja silloin ilmassa oli kyllä juhlan tuntua. Aika harvoin niitä oikeastaan tuli itse ostettua vaikka ovatkin aina olleet lempparikarkkeja. Nykyään aina välillä olis kyllä kauheat himot saada niitä lapsuuden karkkeja.


    • puhut, sillä

      ovat mokomat vielä pienentäneet niitä karkkeja. Ne olivat ennen paljon isompia ja niitä oli ihana natustella silloin kun karkkeja sai. Nykyään ne ovat sellaisia surkean pieniä, ettei niiden syömisestä tule kuin vihaiseksi.

      • Jippijaijei!

        Suutahdin vähän itsekin, kun tässä eräänä päivänä tulin ostaneeksi pussillisen. No muistinpa taas miksen ole niitä pitkään aikaan ostanut.


    • M40+

      Milloinkas ne muuttui ? Joskus 10v sitten olivat vielä syötäviä.Sen jälkeen olen ehkä kerran kokeillut ja taisi olla niin huono esitys hintaisekseen että ovat sittemmin saaneet jäädä hyllyyn.
      Markkina-alue lienee niin pieni ettei kannata ja joku sukupolvikuilukin taitaa olla välissä.Lapsilla tuotteeseen ei liity nostalgiaa,ne valitsevat muodikkaan makeisen mausta piittaamatta.

      • Jippijaijei!

        En kyllä yhtään muista milloin muuttuivat, kun ei niitä ole tullut sen jälkeen juuri ostettua. On siitä varmaan jo ainakin muutama vuosi aikaa. Luulenpa kyllä enemmistön olevan sillä kannalla, että vanhat karkit olivat parempia.

        Tuskin Fazerin Parhaista mummokarkeista mitään muotituotetta saa tekemälläkään, ei ainakaan näillä konsteilla. Mielestäni tässä ja monessa muussa tapauksessa uusien karkkien lisäämisen sijaan, kannattaisi vaalia pitkiä ja hienoja perinteitä. Sanoisin, että tällä nykymenolla loputkin ostajat kaikkoavat. Muotikarkkeja saa ja pitää olla mutta jotkut ikonit kannattais kyllä säilyttää. Kaipa nämä nykyiset karkit ovat halvempia valmistaa mutta tämä säästö alkaa kyllä jo menemään, etten sanoisi, mauttomuuksiin.


      • lapsuuden maku suussa
        Jippijaijei! kirjoitti:

        En kyllä yhtään muista milloin muuttuivat, kun ei niitä ole tullut sen jälkeen juuri ostettua. On siitä varmaan jo ainakin muutama vuosi aikaa. Luulenpa kyllä enemmistön olevan sillä kannalla, että vanhat karkit olivat parempia.

        Tuskin Fazerin Parhaista mummokarkeista mitään muotituotetta saa tekemälläkään, ei ainakaan näillä konsteilla. Mielestäni tässä ja monessa muussa tapauksessa uusien karkkien lisäämisen sijaan, kannattaisi vaalia pitkiä ja hienoja perinteitä. Sanoisin, että tällä nykymenolla loputkin ostajat kaikkoavat. Muotikarkkeja saa ja pitää olla mutta jotkut ikonit kannattais kyllä säilyttää. Kaipa nämä nykyiset karkit ovat halvempia valmistaa mutta tämä säästö alkaa kyllä jo menemään, etten sanoisi, mauttomuuksiin.

        Itse oikeastaan inhosin melkein kaikkia karkkeja tuossa pussissa paitsi pähkinäkarkkeja!!! Ne olivat parhaita karkkeja mitä lapsuudessa oli ja niiden takia kannatti ostaa koko pussi, vaikka pussissa oli vain pari pähkinänamia. Sitten kun ne oli syöty, vuorossa oli appelsiini ja sitten kisskiss (ai että nekin oli hyviä) ja sitten ne siniset pitkät jääkarhukarkit. Loput sitten pystyi lahjoittamaan äidille ja isille ja siskolle ja veljelle ja kuka muu nyt sattuikaan vastaan tulemaan :)


      • Anonyymi

        Eipä ole enää Fazerin Parhaimmat kuten oli ennen. Nyt kaikki karkit pussissa maistuvat samalta ja ovat kovia. Toscakin oli ennen sellainen jännän rapiseva ja muutkin karkit parempia, kuten orange oli pyöreä ja maistui hedelmältä. Mitä näille karkeille on tapahtunut? Ei näitä voi enää sanoa Fazerin Parhaiksi. Muuttakaapa taas ne entisiksi hyviksi Fazerin Parhaiksi.


    • khsjovgr

      Fazerin namuihin yritetään koko ajan tunkea jotain uutta ja uutta, ja sen takia vanhemmat (ja paremmat) karkit hylätään. Voi, miten kaipaan mainittua pähkinäkarkkia! Nykyisissä pusseissa ei tunnu olevan muuta kuin pelkkiä appelsiininamuja. Onneksi sentään ovat säilyttäneet Laktan!

    • gobra

      Paremmin en ois ite sanonu.

      • asdasd-

        Jotenkin eksyin tähän keskusteluun.. ja pari vuotta myöhässäkin :( Ite oon 15 vuotias tyttö, en oo syöny kovin vanhoja karkkeja, mutta oon toki maistanu esim. kisskissejä. Mielestäni myös vanhat karkit takaisin!
        Pidän paljon vanhemmista asioista, 60 ja 70 luvuista erityisesti. niiden musiikista ja kaikesta. myös 80 luku toki kiinnostaa. muistan hämärästi joitain hyviä karkkeja 90 -luvulta, vaikka olin silloin 3-4v. Olisi niiiin ihanaa syödä karkkeja, joita isovanhemmat ja vanhemmat ovat syöneet, ja matkustaa menneisiin vuosikymmeniin ;oo


      • mummu 2
        asdasd- kirjoitti:

        Jotenkin eksyin tähän keskusteluun.. ja pari vuotta myöhässäkin :( Ite oon 15 vuotias tyttö, en oo syöny kovin vanhoja karkkeja, mutta oon toki maistanu esim. kisskissejä. Mielestäni myös vanhat karkit takaisin!
        Pidän paljon vanhemmista asioista, 60 ja 70 luvuista erityisesti. niiden musiikista ja kaikesta. myös 80 luku toki kiinnostaa. muistan hämärästi joitain hyviä karkkeja 90 -luvulta, vaikka olin silloin 3-4v. Olisi niiiin ihanaa syödä karkkeja, joita isovanhemmat ja vanhemmat ovat syöneet, ja matkustaa menneisiin vuosikymmeniin ;oo

        Havaji oli paras ja sitten sellainen jossa oli paperissa ravun kuva, karkin nimeä en muista.


    • kis-kis ^^

      Nyt palasi vanhat muistot minullekin mieleen. En muistanut ollenkaan tokyo-karkkeja, mutta nyt muistan! Oma lempparini 90-luvulla oli pähkinäpallero, jonka pinta oli nappulainen ja sisällä ihanaa pähkinätahnaa! Laitoin Fazerille mailia pariin otteeseen asiasta, eivät vastanneet. Pistäkää tekin menemään. Miksei ne oikeasti voi valmistaa niitä enää? Eivätkö osaa vai? Luulis vanhat reseptit olevan tallessa. Mutta selväähän se on että nämä uudet tulokkaat, kuten kruunukarkki ja suometar ovat jotain jämätahnaa tms. Ihan niin kuin Da capot, eikös sekin herkku syntynyt jostain jäämälikööristä.

      En tykkää ollenkaan kruunukarkista, enkä suomettaresta(syöhän ne sieltä sitten viimeisenä..), jääkarhut menee joka kerta roskiin. Muut tulee syötyä. Yllätyin kun luin monta juttua jossa porukka kehui jääkarhuja parhaiksi(?). Luulin että ne on inhotuimpia, varsinkin kun niitä on koko pussi täynnä. Oon nyt ostanut kolme pussia parin viikon sisään ja niissä kahdesta oli eniten jääkarhuja. Yhdessä vain kruunukarkit ylitti jääkarhujen määrän.

      • tokio_takas

        Meillä mies tykkää jääkarhuista ja kisskisseistä. Minä taas en pidä niistä, vaan juuri siitä kruunukarkista, lakka-namista, toscasta.. Suomettarista olen OPETELLUT pitämään.. :( Kun niitä aina vain sinne tulee..

        Tokyon ja Reginan tahtoisin takaisin pussiin. En tajua miksi niitä ei voi tulla. Se appelsiinikarkki, oranssikääreinen, on ihan karmea..


    • ahneus kukkii

      Tottakai kokoomuslainen ahneus vaikuttaa välittömästi pussin sisältöön -- niitä karkkeja käytetään, jotka tuottaa eniten voittoa läskeille kokoomuslaisille yritysjohtajille ja niin kauan kun tuote myy vanhalla brändillä ratsastaen ei mitään ongelmaa ole.

    • Tyttö03

      Pidätte minua varmaan jonakin kakarana, mutta olen sitä mieltä että kaikki pussin karkit ovat hyviä. Kyllä varmasti ne tokyot ja reginat sun muut olivat myös hyviä, mutta en voi sanoa niistä varmaa mielipidettä kun en ole niitä koskaan maistanut.

      • Mikromini

        Itse muistan Fazerin karkit 70-luvulta alkaen. Niissä on vuosien varrella laatu koko ajan huonontunut. Fazerin Parhaissa makuja taitaa pussissa olla nykyisin vain 4 tai 5. Aiemmin oli toistakymmentä. Ainakin Islanti, Kino, Lakta, Tosca, Alfa, Havaiji, Regina, Geisha, Rapu, Kiss-kiss ja Rex olivat siihen aikaan makuina. Koko on myös kaikissa pienentynyt ja niin, että kuori on paksumpi ja täytettä suhteessa selvästi vähemmän. Ei kiinnosta noita nykyisiä paljon ostella, kun muistaa millaisia ne olivat parhaimmillaan.


      • Jokuheebonen

        Nyt on Suometar, Lakta, Rex, Kiss-kiss, Islanti, Orange, Tosca. Eli seitsämän.


    • reipaskarkki

      Aloitus on jo vanha, mutta jäi kyllä vähän painamaan, mikä on "kahvikarkki" näissä fazerin parhaissa.
      Oma mielipiteeni; parhaita ovat lakta, rex, kiss kiss ja island. Tosin en ole ostanut pussia varmaan kymmeneen vuoteen, en tiedä vieläkö nuo ovat tallella.

    • AHHHHHHHHHHHHHHNEUS

      Ahneus. Ahneus! AHNEUS. AHNEUS! AHHHHHNEUUSSSSS!!!!

      Kun voitto on maksimoitava ja kulut minimoitava, maksimoituu perikokoomuslainen häikäilemätön ja silmitön ahneus, missä laadulla ei ole väliä, asiakkaiden mielipiteillä ei ole väliä, millään ei ole mitään väliä, pääasia että maksimaalinen ahneus ja rahanhimo tyydyttyy.

      http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-2000000572512.html

      • kpolkö

        Aivan yhtä ahnetta on haluta halvalla hyvää.

        Osta laatua ja maksa siitä enemmän, vai oletko ahne?


    • karkisti

      Jääkarhukarkit on kaikkein parhaita!!! Miksei niitä valmisteta erikseen, niin kuin kis-kissejäkin? En oo ainakaan missään nähnyt.

      Ihmeen moni tykkää niistä kis-kisseistä, mutta mulla ne aina vaan tarttuu hampaisiin, niitten ulkopintakin on heti jotenkin takertuva. Muuten ne on kyllä sympaattisen näkösiä, mutta ei ne musta niin hyviä ole. Mut kyllä ne sinne pussiin kuuluu tietenkin.

      Miks mulle ei ole osunut sellaista pussia, missä olis enemmistö jääkarhuja? Ei niitä ole koskaan kuin yksi tai kaksi. Ne on ihanan raikkaan ja samalla samettisen makuisia. Ei mikään maistu samalta.

      Nykyisessä Fazerin parhaat -pussissa on kaikki karkit pienempiä kuin ennen ja kaikki samanmuotosia. Ennen oli pyöreitä karkkeja myös. Ennen oli muuten näitä pussejakin muistaakseni kahta kokoa, nyt on vaan yhtä ja mun mielestä karkkeja entistä vähemmän.

      Näitä karkkeja olisi kiva viedä ulkomaillekin tuliaisiksi, kun ne on varmasti suomalaisia karkkeja ja ainoita, missä on vielä kunnon karkkipaperit ja niitä on monenlaisia, niin että voisi laittaa tarjolle oikein paljon kauniiseen astiaan, mutta eihän ne enää ole niin näyttävän näköisiä, kun ne on kaikki pieniä ruipuloita ja saman mallisia. Eikä valinnan varaa ole kuin muutamia. Meiltä puuttuu kunnon karkkikulttuuri! Rumia irttareita ja kaiken maailman hariboita tarjotaan joka mutkassa.

      Ostin muuten pitkästä aikaa kettukarkkeja, ja jotakin niillekin on tapahtunut. Pienentyneet ja maku laimentunut. Ihan varmasti.

      • kiskiskiskis2

        Mitääh...?! Sehän on just parasta kun kis-kis tarttuu hampaisiin! Oi nam nam nam, vähän kuin toffeet. Sen on tarkoitus juuri tarttua hampaisiin ja muodostaa sellainen ihana pehmeä mössö suuhun =). Ja tällaisen mössö lähtee sitten karkin jälkeen hampaista helpommin, kuin samaisen pussin kovat kikkarekarkit, jotka jäävät kivikovina jäänteinä hampaiden purupintoihin. Niiden rapsuminen pois on paljon vaikeampaa.


      • Jääkarhutparhaita

        Komppaan!


    • Vaateraha

      Tänään 6.2. ostettu pussi. Ei yhtäkään rapukarkkia, ainoastaan 2 toscaa... täynnä rexiä ja latkaa, orangeja sitten harvassa kisskissejä, jääkarhuja, suomettaria.. Huonoks on todella mennyt, mutta nyt tän keskustelun lukaistessani huomaan sen olleen megatrendi.

    • Mämuistanmämuistan

      Ne Toscat on ihan kaameita, kuivia ja kuituisia. Musta tuntuu että mun pussit on aina täynnä niitä! Siis silloin kun kerran viiteen vuoteen ostan =). Rapuja ei kai ole ollut vuosi(kymmenii?)n. Regina ja Tokyo oli pahoja. Pähkinä oli ok, mutta Rex ja Lakta parhaat. Suometar on ok, mutta aika paljon edellämainittujen kaltainen jos oikein muistan.

    • Pölöpö

      Ehdottomasti kannatan tätä aatetta, ei ole enää ostamisen arvoisia...

    • xmara

      1960-luvun Fazerin tv-laulussa (sävel: "piippolan vaari") oli ainakin nämä värssyt:

      "Sitruuna, Havaiji, Kiss-kiss, Kino / Fazerin parhaita nää
      Rex Laku Lakta. Regina, Geisha / Fazerin parhaita nää"

      En muista muita sanoja. Biisi soi aina Pätkiksen tunnarina ja lopussa tuli teksti "viulut maksoi Fazer" ja kaksi viulua kolaroi toistensa kanssa

    • MandelaEfekti

      Oletteko kuulleet Madela-efektistä? Fazerin partaat ei enää ole Fazerin parhaat eikä ole koskaan ollutkaan vaan se on alusta asti ollut Fazerin parhain. Täältä löytyy asiaan liittyvää keskustelua: https://ylilauta.org/paranormaali/53374730

      • Anonyymi

        Painuhan helvattiin pätemään


    • MandelaEfekti

      Kirjoitusvirhe äskeisessä, piti Olla Mandela efekti.

      • Mandela,
        tuttua juttua..
        Tää suomalainen juttu oli yks niitä viimeisimpiä asioita, joilla tuota on käyty läpi...


        JA tässä nuorimmille spoiler-alert, joten älkää lukeko alla olevaa, JOS ette ole katsoneet Star Wars -sagaa edes missään järjestyksessä ja haluatte katsoa sen edes joskus jossain järkevässä järjestyksessä....









        Jossain oli jopa video, että oli löytynyt StarWars fanituote ja nimenomaan leffan omaa tuokamaa, jossa Darth Vader sanoo todellakin äänitteellä : "Luke, I am Your Father!"
        kun se teksti leffassa nykyisin näyttäis menevän IHAN VÄÄRIN: "No, I am Your Father!"

        Samoin joku lause vastaavasti, jota en enää muista oli Toy Story -hahmolla erilailla leffassa kuin tuotteessa jolla oli äänite.

        Sitten taisi olla Jay Lenon jostain autosta (ellei ollut joku muu Late Night-isäntä) oli löytynyt vielä alkuperäiseksi mielletty Ford logo eräällä videopätkällä, kun nykyisessä on F-kirjaimen sakarassa jokin ihan ihme venkura, joka ei tunnu monestakaan meistä luontevalta vaan Fazerin f-kirjainkin näyttäis siihen luontevammalta..


        Eli siinä aika vahvoja Mandela-efekti asioita todisteina.


    • Anonyymi

      Regina karkki!

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1368
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1165
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1125
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1078
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      31
      1027
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1022
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1011
    Aihe