Huhtinen

aatuinen

Millainen paikka Huhtinen on asua?

9

4125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asunut

      Huhtinen on pientalovaltainen, aika rauhallinen paikka, jossa peruspalvelut reilassa = kauppa, joka laajenee kohta,kioski, parturi-kampaamo yms, nuorisotila tulossa, koulu, koirapuisto, skeittirampit jne. lähivuosina varmaan valtakunnallistakin huomiota saa muutama vuosi sitten perustettu puulajipuisto, josta tullee aikanaan upea.
      luonto lähellä ja keskustaankin kävelymatka.
      suunnittelussa meni vikoon se, että kadut ovat tosi kapeita, mutta liikenteen vähäisyyden ansiosta homma jotenkin hoituu.
      ihmiset aika vetäytyviä, ei ihmeemmin kylähenkeä = ei kaupunginosayhdistystä. mut väkeä kyllä riittää, kun on aina kyläjuhlat

      • siellä asuva

        Tosi rauhallinen, kiva paikka. Kauppa ei ehkä paras mahdollinen, mutta voi sieltä maitonsa hakea.


      • tosi rauhallista...
        siellä asuva kirjoitti:

        Tosi rauhallinen, kiva paikka. Kauppa ei ehkä paras mahdollinen, mutta voi sieltä maitonsa hakea.

        Oikein vituttaa, kun ajattelee menevänsä paikalliseen kuppilaan viettämään mukavaa iltaa, niin siellä saa pelätä omien askeltensa kaikua, ei ristin sieluakaan paikalla, aina joutuu ottamaan pirssin ytimeen.


      • vastakohta.
        tosi rauhallista... kirjoitti:

        Oikein vituttaa, kun ajattelee menevänsä paikalliseen kuppilaan viettämään mukavaa iltaa, niin siellä saa pelätä omien askeltensa kaikua, ei ristin sieluakaan paikalla, aina joutuu ottamaan pirssin ytimeen.

        Täydellinen vastakohta Gamppulalle, jos näitä nyt voidaan edes verrata, elämäntavat ovat niin erilaiset, täällä päin kun on tapana käydä ihan töissäkin.


      • Ei ikinä sinne!
        vastakohta. kirjoitti:

        Täydellinen vastakohta Gamppulalle, jos näitä nyt voidaan edes verrata, elämäntavat ovat niin erilaiset, täällä päin kun on tapana käydä ihan töissäkin.

        Sekava,labyrintti.Vierekkäin korttipakkatalot.


      • Koettu on
        vastakohta. kirjoitti:

        Täydellinen vastakohta Gamppulalle, jos näitä nyt voidaan edes verrata, elämäntavat ovat niin erilaiset, täällä päin kun on tapana käydä ihan töissäkin.

        Huhtisista -kuten muuten Kamppulastakin- löytyy erilaisia alueita. Omakotialue on nukkumalähiö kuten tavallista. Lapset leikkii ja kaduilla on muuten hiljaista. Kaupungin (tai kenen lienevätkään) vuokratalot on vuokrataloja Huhtisissakin. Jos käy huono säkä, naapurissa tapellaan, juodaan ja metelöidään. Jos hyvä on tuuri, naapurissa elellään normaalielämää. Pitkä miinus Huhtisille tulee sokkeloisuudesta ja ainakin noilla vuokrataloalueilla on erittäin surkeat parkkipaikat, joten vieraat kannattaa pyytää tulemaan taksilla tai pyörällä.


    • aina mielessäin

      Olen asunut Huhtisissa vuodesta -93, eli olen seurannut alueen kasvua läheltä. Paikka on pysynyt rauhallisena, ja sokkeloisuudesta kärsii lähinnä ne jotka ei asu täällä ;) Okei, kaupan voisi heittää roskikseen, mutta täällä on koulu ja läheltä löytyy monta tarhaa, kaupunki on vartin kävelymatkan päässä. Uskallan päästää lapseni ulos leikkimään illallakin, enkä pelkää itsekään lenkkeillä. Mikäs täällä, tervetuloa Huhtisiin!

      • aatuinen

        On mukavaa ja mieltä lämmittävää lukea näin asiallisia vastauksia!


      • mä vaan
        aatuinen kirjoitti:

        On mukavaa ja mieltä lämmittävää lukea näin asiallisia vastauksia!

        Olen asunut koko ikäni huhtisessa ja hyvä on asua. Niin se on että kaupassa ei ole paljon mitään. Laajennus etenee huonosti koska venäjäläiset tai virolaiset työmiehet istuu kopissaan, käy hakemassa kaupasta ilmaista juotavaa ja juo sen. Siihen se niiden aika meneekin. neljä, viis vuotta sitten koulu laajentui ja alakertaan tuli eskari ja päikkäri. Voin kehua eskaria ja päikkäriä hyvästä hoidosta! Lapseni oli tossa -04 vuonna siinä hoidossa. Koulu on todella hyvä ja olen kuullut lapseltani että siellä on kivaa. Opettajat mainioita ja melkein jokaisessa luokassa avustaja! Alakerrassa oleva IP-kerho eli iltapäiväkerho, sanonko mistä! Ne lupaa lapsille vaikka että menee elokuviin ja sitten ei menekkään! Oma lapseni oli siellä vain vuoden ja minusta on tyhmää että ei valitse kunnolla "tätejä"! Lapseni kertoi että ne sanovat että menee toimistoon ja meneekin roskiksille tupakalle! Ainakin sinä vuonna, kun lapseni oli siellä. Olen vaan ajatellut että entä jos jollakin on esim. astma! Muutenkin, siellä saa olla vain ensimmäisen ja toisen luokan. Maigord eli lasten suusta sanottuna maikkari, purettiin tänä kesänä sieltä oltiin löydetty hometta. silloin kun nuorempi lapseni oli esikoulussa niin (silloin!) viidennellä luokalla oleva esikoiseni ei saanut hakea nuorempaa lastani. "Tädit" kielsivät. Asumme jänbölen tien toisella puolella ja toivoisin suojatiehen liikennevalot! Siinä on joskus jäänyt nuori lapsi auton alle! Pururata ihana ja ei niitä sokkeloita oiken huomaa ja hei muutenkin niihin tottuu. Paitsi kerran oli hakemassa lastani Tapani löfiinin kadulta ja oli todella vaikeata löytää oikea asunto! Nyt osaan tien. Voin suositella huhtisentien asuntoja, asuimme yhdessä niissä seitsemän vuotta ja mukava oli! Joten WELCOME HUHTIS!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      378
      3794
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      210
      1871
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1414
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1285
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      961
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      58
      910
    7. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      903
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      880
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      858
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      849
    Aihe