tatuoinnit syntiä??

mistä tietää

siis onko ne vai ei

32

6834

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pähkylä

      Löysin Raamatusta tällaisen 3. Moos. 19:28

      Vuoden 1992-käännös:
      "Älkää vainajaa surressanne viillelkö itseänne älkääkä tatuoiko mitään merkkejä ihoonne. Minä olen Herra"

      Vuoden 33/38 -käännös:
      "Älkää viileskelkö ihoanne vainajan tähden älkääkä koristelko itseänne ihopiirroksilla. Minä olen Herra."

      Vanha Biblia -käännös:
      "Ei teidän pidä leikkaaman ihoanne kuolleen tähden, eli piirusteleman kirjoituksia päällenne; sillä minä olen Herra."

      Tuo ehkä tarkoittaa, ettei nimenomaan vainajan suremisen tähden pidä piirrellä ihoon tatuointeja, mutta en tiedä, että tarkoittaako laajemminkin, ettei saa muissakaan tapauksissa?

      Sitä voi rukouksessa miettiä, ja kysyä Herralta, ehkä Hän vastaa tavalla tai toisella sinulle tarkennuksen tuohon kysymykseen. Ihan nopeasti en itse ainakaan ottais tatuointeja, jos en olis varma.

      Mutta ihana Jumalan Sana löytyi Jesajan kirjasta 49:14-16,
      jossa Jumala sanoo, että Hän on piirtänyt meidät, uskovat, ihoonsa!

      "Siion sanoo: "Herra on minut hylännyt,
      Jumalani on minut unohtanut!"
      -- Unohtaako äiti rintalapsensa,
      unohtaisiko hoivata kohtunsa hedelmää?
      Vaikka hän unohtaisikin, minä en sinua unohda.
      Käsieni ihoon minä olen sinut piirtänyt,
      ja sinun muurisi ovat aina silmieni edessä."

      • tatuoija

        Kiitos

        Kyse on siitä että minulla on jo tatuointeja ja teen niitä..


      • benedi
        tatuoija kirjoitti:

        Kiitos

        Kyse on siitä että minulla on jo tatuointeja ja teen niitä..

        ...menneen ajan olet tehnyt väärin, mutta tee nyt parannus kun tiedät ettei ihopiirroksia Jumalan Pojat ja tyttäret saa tehdä.

        Kristityt ostavat kaiken tarvitsemansa Jumalalta, joka on seurakunnan Pää...rahatta ja hinnatta.

        Jumalalla ei ole myynnissä ihopiirroksia, eikä käsintehtyjä jumalankuvia Jeesuksesta.

        " Se joka tietää mitä on tehtävä , eikä tee , se tekee syntiä"


      • tatuoija2
        benedi kirjoitti:

        ...menneen ajan olet tehnyt väärin, mutta tee nyt parannus kun tiedät ettei ihopiirroksia Jumalan Pojat ja tyttäret saa tehdä.

        Kristityt ostavat kaiken tarvitsemansa Jumalalta, joka on seurakunnan Pää...rahatta ja hinnatta.

        Jumalalla ei ole myynnissä ihopiirroksia, eikä käsintehtyjä jumalankuvia Jeesuksesta.

        " Se joka tietää mitä on tehtävä , eikä tee , se tekee syntiä"

        Maksaako kirkko viulut, että minunkin sieluni pelastuisi?


      • benedi
        tatuoija2 kirjoitti:

        Maksaako kirkko viulut, että minunkin sieluni pelastuisi?

        aikoja on Jumala kärsinyt, mutta nyt hän sanoo: Tehkää parannus.

        Kun Jumala herättää kuolleet, niin tämä liha ja veri ei peri Jumalan valtakuntaa, joten tatuoinnit maatuvat, lihasi mukana.

        Mutta eihän sinun tarvitse enää syntiä tehdä, sillä " Se joka tietää mitä on tehtävä, eikä tee , se tekee syntiä"

        Tekihän eräs hopeaseppä epäjumalankuvia, hopeasta, ja se oli hyvä bisnes, kunnes Paavali julisti ihmisille; " Mitä te tuntemattanne palvelette" ja " Ei ne ole jumalia jotka käsin tehdään"

        Mieheltä meni tulot!


    • tatuoija

      onko lisää mielipiteitä vai ovatko kaikki samaa mieltä..
      punnitsen tätä vielä.

      • enymmärrämiksi

        en ymmärrä miksi tatuoinnit olisivat syntiä. pahat teot ovat syntiä. miten tatuoinnit voisivat liittyä pahoihin tekoihin? mielestäni eivät mitenkään, ellei pilkkaa Jumalaa niissä kuvissa.


      • Anonyymi
        enymmärrämiksi kirjoitti:

        en ymmärrä miksi tatuoinnit olisivat syntiä. pahat teot ovat syntiä. miten tatuoinnit voisivat liittyä pahoihin tekoihin? mielestäni eivät mitenkään, ellei pilkkaa Jumalaa niissä kuvissa.

        Lue Mooseksen kirja 19:28 niin eiköhän se siinä sanota selkeällä suomen kielellä!


    • OttoPetteri

      Liity sellaiseen uskontokuntaan, jossa tatuointia ei ole julistettu "synniksi". Jos et sellaista löydä, niin perusta itse ja kirjoita kirja, jonka porukalla julistatte pyhäksi ja jumalan sanaksi. Sillä tavalla asia on helppo hoitaa.

      Tai sitten ole välittämättä koko lahkolaisuudesta ja elä itse omaa elämääsi, äläkä anna siihen määräysvaltaa muille! Kuten minä ja miljoonat muut...

      • Anonyymi

        Ja nyt on otto pee vähän hukassa pahemman kerran!


    • Tatuoinnit

      Ei kuulu kristityille, mutta entisessä elämässä niitä varmasti on monikin iholleen ottanut, Mutta tuossa alkuviestissä oli muutama raamatun paikka joka kuvasi tatuointeja ja Herra ei niitä katsonut oikeaksi.

      Uskon että kenellä tatuointeja on , niin Herra antaa ne anteeksi niinkuin kaikki muutkin teot entisessä elämässään. Mutta jos jatkaa tatuoinnin ottamisia tai tekemisiä vaikka on tiedostanut asian katson sen olevan syntiä.

      Itse en ole ketään tumitsemaan, enkä mitään asiaa synniksi tekemään..Ajattelen asiaa vain raamatun mukaisesti ja uskon että kun sinulla on tähän asiaan herännyt kysymys on sinua varmaan Pyhähenki asiasta jollain lailla muistuttanut ja kenties laskenut asian tuinnollesi jotta voisit siitä tehdä parannuksen.

      Meidän kaikkien tulisi olla herkkiä Pyhänhengen äänelle ja varsinkin totella sitä.

      Ole siunattu nyt ja aina ja kaikkia hyvää elämääsi.Ja pyydä Herran valkasemaan sinulle asia niin selkeästi että ymmärrät sen täysin.

    • tyttö20w

      Ei maha jumala tykätä hyvää jos ihminen rupee ulkonäköösä muuttelemaan ja liikaa koristelemaan. ikäänkuin ei olisi tyytyväinen omaan kroppaansa sellaisenaan vaan pitää muutella ja koristella. kaikki tuommonen on pilkkaa jumalan luomistyötä vastaan....

      • Anonyymi

        jos haluan ottaa pienen ristin esim. korvan taakse osoituksena ikuisesta uskostani Herraan, niin onkos se väärin? tyytyväinen olen ulkonäkööni ja olen erittäin kiitollinen millaiseksi hän minut loi, mutta onko tuollainen sitten ok ottaa??


    • ei tykkää

      Luojajumala ei tykkää, jos kauheesti kaunista ulkonäköä mennään muuttamaan. Iho on kuitenkin aina kauniimpi kuin siihen piirretty kuva tai teksti.

    • Hihhuli

      Jesaja sen sanoi, Jumala itse on tatuoinut meidät iholleen. Sanoo kaiken jumalan mielipiteestä asiasta.

      Ensimmäinen Korinttilaiskirje kertoo kuinka ruumis on Pyhän Hengen temppeli. Eikö jokaisella olisi oikeus koristella temppeli mieleisekseen?

      Tuo Mooseksen kirjan lainaus on melko typerä quote-mining VTstä, koska jos noista sääntöjä haluat noudattaa niin pitäisi muistaa että uhrit jumalalle pitää syödä kahdessä päivässä, kun mies makaa ORJANSA kanssa, täytyy uhrata vuohi temppelissä, ympärileikkaamattomat ovat likaisia ja kahta eri kangasta sisältävät vaatteet ovat kiellettyjä. Pyhä yksinkertaisuus, ottakaa nyt ihmiset järki käteen niitä lainauksia heitellessänne ja miettikää minkälainen kulttuuri vallitsi kirjaa kirjoitellessa. EHKÄ yhteiskunta on tullut eteenpäin.

      https://www.gotquestions.org/Suomi/tatuoinnit-lavistykset.html
      Tuolla on lyhyt artikkeli aiheesta, joka pohtii myös säädyllisyyden liittämistä pukeutumiseen ja itsensä koristamiseen. Säädyllisyydestä puhuttaessa sanotaan tatuointien ja lävistysten olevan pahasta, koska ne vetävät huomiota puoleesi. Mutta monikaan esim. konttoritöissä oleva ihminen ei voi ottaa tatuointeja tai lävistyksiä näkyville paikoille, joten ne eivät pahemmin vedä huomiota puoleensa.

      Muutenkin säädyllisyyttä tähän on ehkä turha vetää mukaan, siinä kanssa sellainen kulttuurisidonnainen käsite, jonka merkitys muuttuu kerran vuodessa. Vähintään.

      Että koristellaan vain temppelimme Jumalan kunniaksi!

      • Mielestäni tämä sanoo paljon.

        1. Kor. 6:12

        "Kaikki on minulle luvallista" -- mutta kaikki ei ole hyödyksi. "Kaikki on minulle luvallista" -- mutta en saa antaa minkään hallita itseäni. [1. Kor. 10:23]

        1. Kor. 10:23

        "Kaikki on luvallista" -- mutta kaikki ei ole hyödyksi. "Kaikki on luvallista" -- mutta kaikki ei ole rakentavaa.


      • DivineLight
        haamaa kirjoitti:

        Mielestäni tämä sanoo paljon.

        1. Kor. 6:12

        "Kaikki on minulle luvallista" -- mutta kaikki ei ole hyödyksi. "Kaikki on minulle luvallista" -- mutta en saa antaa minkään hallita itseäni. [1. Kor. 10:23]

        1. Kor. 10:23

        "Kaikki on luvallista" -- mutta kaikki ei ole hyödyksi. "Kaikki on luvallista" -- mutta kaikki ei ole rakentavaa.

        "mutta kaikki ei ole rakentavaa."

        Pelot eivät ole rakentavaa. Tuomitsevuus ei ole rakentavaa. Kun luovumme niistä yksi kerrallaan niin voimme rakentaa elämämme suuremmalle rakkaudelle.

        "Kaikki on luvallista"

        Kaikki nimenomaan on luvallista. Jumala ei tuomitse. Vain ihminen itse tuomitsee itsensä ja samalla toisensa. Jumalalle mikään ei ole oikeaa tai väärää. Vain ihminen itse määrittää mikä on oikein ja väärin kullakin hetkellä ja luo siltä pohjalta käskyjä ja sääntöjä. Jumala ei käske.

        Valo,
        Rakkaus,
        syvin olemuksemme.
        Kiitos kun Olet!


      • JSarge
        DivineLight kirjoitti:

        "mutta kaikki ei ole rakentavaa."

        Pelot eivät ole rakentavaa. Tuomitsevuus ei ole rakentavaa. Kun luovumme niistä yksi kerrallaan niin voimme rakentaa elämämme suuremmalle rakkaudelle.

        "Kaikki on luvallista"

        Kaikki nimenomaan on luvallista. Jumala ei tuomitse. Vain ihminen itse tuomitsee itsensä ja samalla toisensa. Jumalalle mikään ei ole oikeaa tai väärää. Vain ihminen itse määrittää mikä on oikein ja väärin kullakin hetkellä ja luo siltä pohjalta käskyjä ja sääntöjä. Jumala ei käske.

        Valo,
        Rakkaus,
        syvin olemuksemme.
        Kiitos kun Olet!

        Jumala kyllä hyvinkin pitkälti määrittelee mikä on oikein ja mikä väärin.. ja tehnyt vielä hyvinkin kattavat ohjeet jotta ihmiset tekis mikä oikein on. Jumala kylläkin antaa jokaiselle vapaan tahdon tehdä oman mielensä mukaan.

        Jumala ON rakkaus.


    • fynn

      Onko tatuointi synti?

      Mies osti vasaran ja rakensi talon. Vasaralla löi naulat paikoilleen.
      Toinen mies osti vasaran ja löi sillä veljensä kuoliaaksi.

      Onko vasara syntiä? Eikö lienee käyttäjä?

      Näin siis katso, mitä ihmisen ihoon piirrät, sillä ne ajatukset, jotka ne katsojassaan, kantajassaan herättää, voi rakentaa talon, tai surmata veljen.

    • Ihopiirrokset ovat

      syntiä mutta anteeksi voidaan saada se synti, jopa Jumala voi ne poistaa.

    • Älkäänytviittikö

      Jokainen joka ikinä vetoaa tuohon Mooseksen tekstiin, muistakaa: samassa tekstissä puhutaan myös muista asioista joita ei saa tehdä. Näihin kuuluu mm. parranajaminen. Muualla Raamatussa puhutaan niin kivittämisestä kuin vierasmaalaisten rakastamisesta. Naisen asema on siellä myös sellainen jota kauhistelisitte tänä päivänä. Lakatkaa olemasta tuollaisia tekopyhiä, ottakaa kaikki tai ei mitään. Sokea uskominen tarinakirjaan ei ole mitenkään järkevää.

      Niin juu ja tatuointikulttuuri on kaikilla mantereilla vanhempaa kuin mikään maailman uskonnoista. Myös tätä maata ennen asuttaneilla.

    • Entäs_kiiltokuvat

      siis onko ne vai ei?

      • Neuvon

        Tatuoinnit ovat synneistä liki pahimpia. Ne osoittavat ihmisen olevan merkitty paholaiselle. Vapaaehtoinen vihkiytyminen pirun palvelijaksi osoittaa paatuneisuutta. Ei edes yritetä peitellä, että henkilö haluaa palvella langennutta enkeliä.

        Kavahtakaamme tatuoitua. Moni ei ole osannut pelätä heitä ja onkohta itsekin langennut merkityttämään itsensä paholaisen joukkoihin. Parasta olisi kun langenneet aivan ensitilassa hioisivat tatuoinnin pois. Se kipu mitä siitä seuraa ei ole mitään helvetin lieskoihin verrattuna.


      • enymmärrämiksi

        oisko pahimmat synnit kuitenkin murha, tappo, raiskaus, seksuaalinen hyväksikäyttö, pahoinpitely jne jne.........


      • hohhoiiii
        Neuvon kirjoitti:

        Tatuoinnit ovat synneistä liki pahimpia. Ne osoittavat ihmisen olevan merkitty paholaiselle. Vapaaehtoinen vihkiytyminen pirun palvelijaksi osoittaa paatuneisuutta. Ei edes yritetä peitellä, että henkilö haluaa palvella langennutta enkeliä.

        Kavahtakaamme tatuoitua. Moni ei ole osannut pelätä heitä ja onkohta itsekin langennut merkityttämään itsensä paholaisen joukkoihin. Parasta olisi kun langenneet aivan ensitilassa hioisivat tatuoinnin pois. Se kipu mitä siitä seuraa ei ole mitään helvetin lieskoihin verrattuna.

        Hahhah..kristityt ovat jo aikojen alusta tatuoineet itseensä..juoo nou tietyt kristityt symbolit. Lue historiaa.


    • eläotaenäälisää

      Sinulle annetaan synnit anteeksi , kun pyydät.

      Mutta elä otaa enää lisää!

    • Jumalan_Valtakunnassa

      kyse voimasta!

    • enymmärrämiksi

      tärkeintä on toteuttaa itseään (esim.tatuoijana) ja tuntea olonsa hyväksi itsensä kanssa. jos on taiteellinen ja visuaalinen ihminen ja pitää tatuoinneista, miksi se olisi syntiä?

      eihän meikkaaminenkaan ole syntiä.
      hiusten värjäys/kihartaminen/leikkaaminen/parran ajo jne ei ole syntiä. kaikki kuuluvat yhtä lailla ulkonäköön ja sen hoitamiseen ja kohentamiseen.

    • FaaraonTutti

      Vitun faija kun viittinyt kasvattaa mua saatana!!!!!!!!!

    • Niillä on hintansa

    • Anonyymi

      No, jos se kiinnostaa, Jehovan Todistajien kanta on että tatuointeja ei kielletä Raamatussa koska emme enää olen Mooseksen lain alaisuudessa mutta että voi olla muita syitä olla ottamatta tatuointia.

      Enemmän infoa tässä artikkelissa:

      Pitäisikö minun ottaa tatuointi?
      https://www.jw.org/fi/raamatun-opetukset/nuoret/kysyvät/pitäisikö-minun-ottaa-tatuointi/

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      362
      3205
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      140
      1217
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      61
      1167
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      136
      987
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      115
      816
    6. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      160
      752
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      727
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      113
      727
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      689
    Aihe