Keski-ikäisen rukous :0)

hildurvonhopsis

http://fi.netlog.com/sipetiusliini/blog/blogid=68888

Herra, Sinä tiedät paremmin kuin minä, että olen tulossa vanhaksi. Suojele minua tulemasta liian puheliaaksi ja ajattelemasta, että minun on sanottava painava sanani joka asiassa ja joka tilaisuudessa.

Vapauta minut haluistani järjestellä kaikkien muiden asioita. Tee minusta ajatteleva ihminen - ei ärtyisä, eikä ylemmyydentuntoinen. Ottaen huomioon viisauteni laajan varaston, on tosin sääli olla sitä kaikkea käyttämättä, mutta tiedäthän Herra, että haluan kuitenkin säilyttää muutaman ystävän itselläni elämäni loppuun saakka.

Pidä mieleni vapaana loputtomien yksityiskohtien kertaamisesta ja anna minulle siivet, joilla voin lentää suoraan asian ytimeen. Sinetöi huuleni vaikenemaan kaikista kivuistani ja vaivoistani, jotka ovat lisääntymässä ja joista puhuminen on sitä miellyttävämpää mitä pidemmälle vuodet vierivät. Pyydän sen sijaan itselleni tarpeeksi voimaa kuunnella muiden vaivoja ja kestävyyttä ymmärtää heitä kärsivällisin mielin.

Pidä minut suhteellisen lempeänä. En halua olla mikään pyhimys, sillä muutamien sellaisten kanssa on hyvin vaikea elää. Mutta hapan vanha ihminen on paholaisen suurimpia töitä.

Auta minua saamaan elämästäni irti kaikki mahdollinen hauskuus. Ympärillämme on paljon hauskoja asioita, enkä haluaisi menettää ainoatakaan niistä.

15

1587

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • epäkypsä

      vailla aitoja realiteetteja oleva rukous jossa esitellään kauniin sanoin marttyrinkehää ja viittaa

      • Ei olla noin negatiivisia sentään!. Saahan ihminen parempaan pyrkiä.

        Vaikka hämmästyin kyllä hieman minäkin, sillä oma rukoukseni sisältää vain kiitosta.


    • opeta minua

      puhumaan omalla suullani!

    • Vanhenevan naisen rukous
      • kuokkis-

        "kuka on se nainen joka seuraa mua mun kodissani,kutistaa pyykissä mun vaatteeni,puhuu liika..."


      • varmaankin

        koska kirkkoherra Voitto Viron kirjassa vuodelta 1980 rukouksen nimi on Keski-ikäisen rukous. Mitenkä vaan.. tärkeämpää hyvät ajatukset.

        Iloa päiviinne!
        terv. amiliina


      • hildurvonhopsis
        varmaankin kirjoitti:

        koska kirkkoherra Voitto Viron kirjassa vuodelta 1980 rukouksen nimi on Keski-ikäisen rukous. Mitenkä vaan.. tärkeämpää hyvät ajatukset.

        Iloa päiviinne!
        terv. amiliina

        Huumorilla varustettu rukous kuitenkin. Laitoin näkyviin sen linkin, josta sen löysin :0)

        ♥ Onnellista tätä päivää sinulle ja kaikille muillekin ♥


      • hildurvonhopsis

        Tämän rukouksen sepittäjäksi mainitaan yleensä eräs 1600-luvun nunna.

        Lainaus kirjasta Kristikunnan rukouksia, toimittanut Veronica Zundel,

        Kääntänyt Anna-Maija Raittila. Kirjapaja 1984.
        http://www.saunalahti.fi/ekv/runo3.htm

        ♥ Onnellista tätä päivää sinullekin ♥


    • mies-v57

      Vaikka olenkin vain tunteeni ilmaiseva ja herkkä mies.Vaikka tahtoisin pystyä enempään,olla enemmän jollekkin,olla enemmän hänelle,suo minulle rauha tällaisena.

      Opasta minua mittaamaan ihmisyys rakkaudella,älä pahansuopuudella.Auta minua osittamaan ihmisenä oleminen tekoina toista ihmistä kohtaan,älä satuttavina sanoina,lauseina.

      Auta minua,jotta en yhtäkään ystävyyttä käyttäisi itsekäästi oman itseni korottamiseen,
      korostamiseen.Vaan olisin ystävälleni sitä,
      mitä itsekkin eniten haluan ja kaipaan.

      Auta minua etteivät ruumiini ja mieleni halut ja tarpeet särje mitään,etten hakeudu särkemään
      omaa tai kanssaihmisen sydäntä ja maailmaa.
      Vaan olisin vähemmän itsekäs ja enemmän
      ihminen.

      Auta minua,etteivät keski-iän muutokset olisi
      kriisejä,vaan osaisin puhua niistä vain
      rakkaimmilleni.

      • hildurvonhopsis

        Tuolle kirjoituksellesi olisit voinut antaa nimeksi 'Keski-ikäisen miehen rukous'. Jokainen voi ihan omin sanoin esittää ajatuksiaan Jumalalle ja myös meille kanssaihmisille. Tuo oli hienoa tekstiä. Kiitos siitä. Sinä olet hieno Mies ja ihanan tuntuinen Ihminen, isolla I-kirjaimella. Sinusta huokuu turvallisuus ja rauha. Ihanaa kun olet olemassa.

        ♥ Oikein ihanaa tätä päivää sinulle ♥


    • liityn ilman

      varauksia.Pitää tuo muistaa..:))

    • HTZA

      Lupaan kirjoittaa hrvemmin, jos ei yleisö muuta halua.

      • Me olemme suomi24 keskustelupalstalla netissä ja vaihdamme mielipiteitä.


      • HTZA
        miljoona kirjoitti:

        Me olemme suomi24 keskustelupalstalla netissä ja vaihdamme mielipiteitä.

        :) :)


    • Buteo.lagopus

      Vallan mainio rukous.
      Sopii oikein hyvin mulle.

      Kun osaiski olla jakelematta tätä valtaisaa viisauden kirjoa....heh.

      Kiitos.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6183
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3966
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2349
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1920
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1383
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1306
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1040
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      986
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      951
    Aihe