Kadehditaanko kauniita enemmän kuin rumia?

miss x

Ollaanko yleisemmin kateellisia kauniille ihmisille, kuin rumille? En nyt tarkoita pelkkää ulkoisen kauneuden kadehtimista. Vaan sellaista, että jos ihmisellä on esim. hyvä asunto, kaksi autoa tai muuta ns. "maallista mammonaa", niin kadehditaanko rumaa ihmistä sellaisista asioista?

Minä kun nimittäin koen, että olen joutunut kateuden kohteeksi koko elämäni ajan vaikka kuinka usein ja vaikka mistä idioottimaisimmastakin asiasta, ja lähinnä sen vuoksi että olen kaunis! En edes itse ole kateellista tyyppiä, niin en yhtään ymmärrä tuota kadehtimista. Minusta minun asiat on kuitenkin ihan tavallisesti, ei mitään kadehtimista minun elämässäni omasta mielestäni! Enkä itse jaksa kadehtia ketään.

Olen kuitenkin itse tosi kaunia, missi-tyyppiä, ja tykkään laittautuakin. En silti kulje missään sotamaalauksessa vaan ihan kevyt meikki, tukkani harjaan aamuisin, ja vähän katson mitä päälle puen. Ei siis mitään ihmeellistä todellakaan! Enkä koskaan korosta itseäni vaan olen muutenkin ihan rento ja ystävällinen tyyppi.

Tässä vain pari esimerkkiä mistä minulle ollaan kateellisia tällä hetkellä:
* Naapuri kadehtii, kun meillä on kaksi autoa.
* Pari naista kadehtii minua kun asumme uudehkossa rivarissa. He ovat toisia kotiäitejä, käyvät samassa perhekerhossa. Itse asuvat kerrostalossa ja toinen omakotitalossa, ja hyvät asunnot heilläkin! Nuo naiset kadehtii myös meidän kahta autoa.
* Yhdessä tanssiharrastuksessa pari saman tanssiryhmän vanhempaa naista kadehti minua, kun aloin kehittyä yhtä hyväksi tanssijaksi kuin mitä he jo olivat.

Autot ja asunto on ostettu ihan työtä tekemällä eivätkä tosiaan ole edes mitkään kalliit.

Sitten näitten kateellisten ihmisten toimesta minua mustamaalataan ja minusta puhutaan pahaa toisille ihmisille. Ja muutenkin nuo yrittää vaikeuttaa minun elämääni, "ettei vaan saisi olla asiat paremmin kuin muilla". Saan mielestäni kokea tosi paljon vääryyttä. Pitäisikö sitä sirotella tuhkaa päälleen ja elää täydessä kurjuudessa, ettei kukaan kadehtisi ja puhuisi pahaa?? Vai siltikö niitä paskiaisia riittäisi? Niin varmaan!

Minun on myös tosi vaikea ystävystyä uusien ihmisten kanssa, kun minun kauneus taitaa heitä pelottaa! Jotenkin tosi pitkään pysyy varauksellinen suhtautuminen minuun, ennenkuin juttusille uskaltaa tms. Kuitenkin ne jotka on tutustuneet paremmin, sanoo minua hirmu mukavaksi eli en nyt ihan paskakaan ihminen voi olla...

Millaisia kokemuksia muilla kauniilla tai rumilla ihmisillä on kateellisuudesta?

Ja jos sinua kadehditaan, niin onko ne kateelliset rumia vai kauniita ihmisiä??

Kadehtiiko kauniit ihmiset jotain mitä rumalla ihmisellä sattuisi olemaan?

Minua kadehtineet on aina sattuneet olemaan aika ruman näköisiä ihmisiä. Lihavia ja naamaltaan rumia, tai ainakin vähemmän mielyttävän näköisiä. Eli senkin perusteella päättelen, että kateellisuus johtuu eniten siitä että olen kaunis. JA sitten kun vielä sattuu olemaan nuo autot, asunto, jne.!!

19

3326

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asialle

      Oletko varmasti miettinyt kunnolla läpi sen, että nuo asiat johtuvat siitä, mitä peilistä näkyy eikä siitä, mitä korvien välistä löytyy? Usein on vain helpompi sysätä ulkonäön piikkiin asiat, eikä pohtia sitä mahdollisuutta, että omassa luonteessa voi olla jotain luontaantyöntävää.

      Ja miten tarkalleet ottaen erotat sen, että kyse on nimenomaan kateudesta eikä siitä, etteivät ihmiset jonkin ulkonäköön liittymättömän seikan takia pidä sinusta? Luetko varmasti muita oikein?

      En millään tavalla kiistä sitä, etteikö ulkonäköön liittyvää kateutta olisi olemassa - kyllä on. On vain ihmisille niin helppo panna kaikki ulkonäön piikkiin ja ilman kunnollista itsetutkiskelua.

      Onko mahdollista, että sinua vierastetaan siksi, ettet vaikuta kovinkaan mukavalta ihmiseltä? Näytätkö varmasti päällepäin sen todellisen minäsi, jota muut ovat mukavaksi kehuneet? Millaisena persoonana muut sinut näkevät?

      Älä mene siitä, missä aita on matalin ts. syytä ulkonäköä.

    • minä-

      Asutko Joensuussa? Siellä on kuulemma kateellista porukkaa.. :) muuta muualle.

      No en tiiä. Tulipa mieleen vuan.

    • eihän tollasta

      oikeesti oo?Kauneus on katoavaa.Sano se niille jotka kadehtii ja muistuta itseäs siitä kanssa:).Olet ehkä lievästi narsistinen tyyppi ja voisin sanoa että minäkään en susta tykkäis:/.Sellasen kuvan tekstistä saa...Ei pahalla...(?)Ihmisluonteeseen kuuluu kateus.sun ongelma on luultavasti se että oot vaan vähän simppeli?

    • Sara

      Yritä asettua näiden kateellisten "olioiden" yläpuolelle. Ei se aina tietenkään helppoa ole, mutta tosiasiassa kateellinen ihminen tuhoaa itse itsensä ja omaa elämäänsä. Kateus on aina ansaittava!

      Itse olen joutunut kateuden kohteeksi liian monta kertaa, joten ymmärrän hyvin sinun tunteesi. Niistä kokemuksista on koitunut kuitenkin minulle paljon hyvää, sellaista sisäistä vahvuutta, mitä minulla ei olisi ilman niitä kokemuksia. Nykyään minua vain hymyilyttää, kun huomaan jonkun raukan "fiksuja yrityksiä"..

      Muista vika ei ole sinussa. Ole onnellinen siitä mitä olet ja mitä sinulla on.

      Tsemppiä!

    • Kiti***

      Selvä provo tää oli, mutta mä asun halvassa vuokrakämpässä (vetoinen kuin pakastin ja kesällä kuuma kuin sauna, mutta rakastan sitä kämppää), elän opintotuella ja ei ole edes ajokorttia. Mut miksi sitten en ole itse kateellinen kenellekään, tai mulle on sanottu, että mua kadehditaan jostakin?
      Eräs sukulaiseni sanoi kadehtivansa nenääni.
      Toinen tuttavani sanoi haluavansa naamanpiirteeni.
      Kolmas haluaisi enemmän muhkeutta, vaikka olenkin aika reippaasti ylipainoinen.
      Neljäs taas sanoi, että haluaisi omat keskustelu- ja sosialisoimistaitoni.
      Mistähän tämä johtuu?
      Hyvässä mielessä ovat kehuneet ja vastaavasti olen sanonut, mikä heissä on kadehdittavaa, hyvällä tasolla. Kaikissa meissä on jotain kadehdittavaa tai ei-kadehdittavaa. Oli sitten kaunis, ruma, köyhä tai rikas kuin mikä. Ei se riipu välttämättä aina vain yhdestä asiasta.

    • zzzzzzz

      Ennen en käsittänyt mistä oli kyse, mutta ystävieni siitä minulle mainittua huomasin mistä joillakin 'valopäillä' tuulee. Luulin sen jäävän taakse, kun teini-ikä ylitettiin. Eheiiiipä jäänyt vaan jatkui... Aikaisemmin olin melko herkkä nuori, joten masennuin kateellisten kohtelusta ja siinä sumussa menetin pari hyvää nuoruuden vuotta.

      Selvittyäni olen edellen kohdannut mitä ihmeellisempiä asioita kateellisten typerysten taholta. Onneksi olen sen verran vahva ihminen nykyään, etten suodata näitä asioita itseni kautta.

      Sen verran olen kuitenkin kateellisten ihotusten kohtelusta lamaantunut, että harvoin laittaudun edes ulos lähtiessäni kunnolla, jotten vain vetäisi itseeni huomiota ja pyrin aina pois huomiosta.

      On se hullua miten kateelliset ihmiset huhupuheiden ja pelkän pärstän perusteella voivat panetella ja pistää liikkeelle mitä ihmeellisimpia juoruja ja käyttäytyä minua kohtaan miten vaan.

      Itse olen kuulemma tyhmä kuin saapas (äo joidenkin testien perusteella 138-147), pappa betalar (olen siis 15-vuotiaasta asti käynyt töissä tienannut ja säästäny omat rahani, joilla olen ostanut omaisuuteni).

      Pyrin aina olemaan positiivinen ja reilu muita kohtaan. Tämäpä sitten kateellisia ärsyttää, koska he luulevat minun kaikkien asioiden olevan täysin mallillaan. Siitä panettelu saa vain entistä enenmmän vauhtia.

      Miss X, kurjaa tuo. Ei kannata sen kuitenkaan vaikuttaa, koska onhan meillä onneksi elämässämme niitä ihania aitoja ihmisiä joista välitämme ja jotka välittävät meistä. Kateellisuus on sairaus ja se osoittaa joidenkin typeryyden. Sellaiset ihmiset eivät elämässään pitkälle pääse.

      Vielä tuosta rumuudesta sen verran, että itse näen meissä kaikissa jotakin kaunista, mutta ilkeät teot ja pahat sanat ovat ne jotka tekevät ihmisestä ruman, ei se ulkoinen olemus.

    • miss xy

      Kateus on tyhmyyttä. Siinä kadehditaan jotain tiettyä pakettia, ja kuvitellaan omassa päässä kaikki hyvä mitä maailmassa on, tälle kateuden kohteelle. Totuushan on se, että kenenkään osaa ei kannata kadehtia. Kaikilla meillä on ne omat murheet takana tai edessäpäin. Ja materia on vain materiaa ja ulkonäkökin on katoavaista. Mutta eihän kateellinen osaa tällaisia ajatella. Se painii omissa pikku murheissaan ja tekee ihan älyttömiä vertailuja kohteisiin, joihin ei pitäisi verrata. Pakkohan sellaiseen on puuttua ja jollain tavalla yrittää tuhota kateuden kohteen oletettu onni. KAteuden kohteen on oltava jotain negatiivista, jotta oma mieleipaha vähän helpottuisi.

      Kateus on ihan älytöntä, mutta jos on paljon annettu, niin tätä pitää yrittää kestää. Kannattaa pysyä mahdollisimman neutraalina ja välttää sellaisten seuraa, jotka myrkyttävät negatiivisuudellaan ilmapiirin. Ja turha on kelata kokemaansa kateutta, se on mannaa näille ilkeilijöille. Ajattelee mielummin positiivisia ajatuksia ja pitää itsensä tyytyväisenä siihen, mitä itsellä on. Olipa se sitten työllä hankittua tai syntymälahjana saatua.

      Hyvää syksyä miss x.lle!

    • piip

      että kauniita kadehditaan...ihmisten kadehtimat ominaisuudet tulevat aina olemaan 1. ulkonäkö 2. raha 3. onni 4. äly ja henkiset ominaisuudet

    • paha luulotauti

      eikä siinä kadehtimista juuri ole...heh...

    • valitettavasti.

      Olet ihan oikeassa.

      • Sara

        Naiset (ei tietysti kaikki) kadehtii kauneutta, positiivistaelämän asennetta, älyä ja rikkautta. Näin se vain on, mutta yritä päästä yli näistä kateellisten ihmisten negatiivisista viesteistä. Lopeta asian aktiivinen ajattelu, keskity olennaiseen eli elämään!

        Minua on kadehdittu ja varmasti kadehditaan edelleen mutten enään vaivaudu huomaamaan näitä singnaaleja. Se ei ole tietysti helppoa, mutta mielummin olen suht älykäs, positiivisella asenteella elävä kaunis nainen kuin vastakohtainen sellainen ilman kateuden katseita.

        Tsemppiä kaikille, jotka ovat joutuneet kateuden kohteeksi! Se ei aina ole helppoa, mutta kateellisella itsellään vasta helppoa ei olekkaan.


    • jos olet

      kaunis, älykäs, sosiaalinen, suosittu työpaikalla jne. niin kyllä vaan niitä kadehtijoita riittää pilvin pimein.

    • _blitzkrieg_

      Joo tossa puolessa välissä tekstiä alko kyllästyttämään toi itsensä kehuminen etten jaksanu lukea loppuun, enkä lukenut kommenttejakaan, joten en tiedä sanoko joku tän jo mutta en kyllä yhtään ihmettele että sinun tyyppiselle ihmiselle ollaan närkästyneitä. Nimittäin olet erittäin omahyväinen paska, juuri sellainen joita henkilökohtaisesti erityisesti vihaan. Lisäksi tämän tyypin ihmiset suuttuu jos toinen ei jaksa kuunnella kehuskelua ja kehuskelija luulee että se johtuu kateudesta. Aika katsoa peiliin!!

      • Mokka

        Luojan kiitos kun en tunne sinua! Olen välttynyt paljosta:) Sinun kommentesi pohjalta, on helppo päätellä, että elämäsi ei kovin kummoista voi olla. Avoimuus on positiivinen asia, joka tarkoittaa myös sitä, että ihmiset voivat keskustella kaikista asioista, jotka vain ihmisieltä voivat kaivertaa.

        Kuulut todennäköisesti ihmisryhmään "kateelliset ja katkerat mätäihmiset, joka kärsii yksinäisyydestä ja taloudellisesta niukkuudesta".

        Toivottavasti otat onkeesi omasta neuvostasi ja katsot peiliin rehellisesti. Jokatapauksessa hyvää jatkoa sinulle!

        ps. itse olen suhteellisen älykäs, sosiaalinen ja rahoitan opintoni mallin töillä ja valitettavasti olen kohdannut myös kaltaisiasi ihmisiä. Nykyään tosin osaan jo heilautaa lettiä ja viuhkaisen pois sinun kaltaisten ihmisten lähettyviltä:))lähett


      • _blitzkrieg_
        Mokka kirjoitti:

        Luojan kiitos kun en tunne sinua! Olen välttynyt paljosta:) Sinun kommentesi pohjalta, on helppo päätellä, että elämäsi ei kovin kummoista voi olla. Avoimuus on positiivinen asia, joka tarkoittaa myös sitä, että ihmiset voivat keskustella kaikista asioista, jotka vain ihmisieltä voivat kaivertaa.

        Kuulut todennäköisesti ihmisryhmään "kateelliset ja katkerat mätäihmiset, joka kärsii yksinäisyydestä ja taloudellisesta niukkuudesta".

        Toivottavasti otat onkeesi omasta neuvostasi ja katsot peiliin rehellisesti. Jokatapauksessa hyvää jatkoa sinulle!

        ps. itse olen suhteellisen älykäs, sosiaalinen ja rahoitan opintoni mallin töillä ja valitettavasti olen kohdannut myös kaltaisiasi ihmisiä. Nykyään tosin osaan jo heilautaa lettiä ja viuhkaisen pois sinun kaltaisten ihmisten lähettyviltä:))lähett

        "kateelliset ja katkerat mätäihmiset, joka kärsii yksinäisyydestä ja taloudellisesta niukkuudesta"

        Nyt pistit kyllä tyttökulta aika pahan.. Itseasiassa en ole mitään noista, mitä mainitsit. Paitsi tämä "mätäihminen" termi jäi vielä hieman epäselväksi, mutta mikäli se tarkoittaa jotain fyysistä, niin voin sanoa, että ei pidä sekään paikkaansa.

        Itse olen suhteellisen älykäs, sosiaalinen ja
        rahoitan opintoni mallin töillä.

        Hehheh... No mietippä hieman tyttöseni että mitä ka. ihminen ajattelee tällaisista kommenteista. Kyse ei todellakaan ole kateudesta, vaan tällaiset ihmiset vaan suoraansanottuna ärsyttää niin helvetisti lähes kaikkia että on hyvin vaikeaa hillitä itseään. Ja tämähän johtuu nimenomaan siitä, että sitä pitää mainostaa. Tunnen kuule "hieman" arvovaltaisempiakin ihmisiä kuin sinä, joilla varmasti riittäisi kehuttavaa "hieman" enmmän, mutta pointti onkin, että ei kaikkea tarvitse ääneen sanoa.
        *Poistuu itkemään kun älykäs ja sosiaalinen yliopisto-malli loukkasi verisesti. :'(


      • henkisesti down niinkuin sinä
        _blitzkrieg_ kirjoitti:

        "kateelliset ja katkerat mätäihmiset, joka kärsii yksinäisyydestä ja taloudellisesta niukkuudesta"

        Nyt pistit kyllä tyttökulta aika pahan.. Itseasiassa en ole mitään noista, mitä mainitsit. Paitsi tämä "mätäihminen" termi jäi vielä hieman epäselväksi, mutta mikäli se tarkoittaa jotain fyysistä, niin voin sanoa, että ei pidä sekään paikkaansa.

        Itse olen suhteellisen älykäs, sosiaalinen ja
        rahoitan opintoni mallin töillä.

        Hehheh... No mietippä hieman tyttöseni että mitä ka. ihminen ajattelee tällaisista kommenteista. Kyse ei todellakaan ole kateudesta, vaan tällaiset ihmiset vaan suoraansanottuna ärsyttää niin helvetisti lähes kaikkia että on hyvin vaikeaa hillitä itseään. Ja tämähän johtuu nimenomaan siitä, että sitä pitää mainostaa. Tunnen kuule "hieman" arvovaltaisempiakin ihmisiä kuin sinä, joilla varmasti riittäisi kehuttavaa "hieman" enmmän, mutta pointti onkin, että ei kaikkea tarvitse ääneen sanoa.
        *Poistuu itkemään kun älykäs ja sosiaalinen yliopisto-malli loukkasi verisesti. :'(

        Ja sitä paitsi kaikilla ihmisillä on se sama täysarvoinen ihmisarvo riippumatta sivili- ja sosiaalisaatiosta, taloudellisesta asemasta jne.

        Toiset vain ovat kateellisempia ja katkerampia kuin toiset:)


    • joopajoo**

      sulle tiedoksi, ettei sitten tule yllätyksenä:kauneus on katoavaista. klisee klisee mutta totuus.tiedän kun sen olen menettänyt.

    • Itsekoettu

      Oman kokemukseni mukaan kadehtijat ovat rumia. Liittoutuvat keskenään, puhuvat selän takana pahaa ja ovat sairaalloisen kiinnostuneita asioistani,vaikka en tunne heitä ennestään. Itse en ole "vienyt" kenenkään miestä, mutta minun poikakavereita nämä rokonarpirodsonit,huonoihoiset rumat naiset ovat yrittäneet iskeä. Kauniiden naisten taholta en ole saanut tuollaista kohtelua. Ja tosiaankin rumia lapsia kehutaan,kauniit sivuutetaan näitten toimesta.

    • ruma--nainen

      Ei rumia kukaan kadehdi ei ainakaan ulkonäön takia. Tietenkin jos rumalla on hieno talo, hyväpalkkainen ammati tai peräti jollakin rumalla voi olla jopa komea mies/vaimo tai ruma on erittäin älykäs ja menestyy sen vuoksi siinäpä saattaa olla kateudeun aiheita.

      Mutta omaan rumuuteeni sitten. Mua EI ole kukaan koskaan todellakaan kadehtinut ei ainakaan ulkonäköni takia ja eipä mulla kyllä ole mitään omaisuuttakaan ja olen köyhä yksin asuva luuseri. Ulkonäköni herättää ehkäpä silti enemmän huomiota kuin joku erittäin kaunis nainen. Kyllä näin ruma vie jo huomion jopa todella kauniista naisesta, se saattaa ehkä ärsyttää jopa paikalla olevaa kaunotarta kun vien huomion ulkonäölläni :) Mutta tietenkin se huomio on aina kohdalla erittäin NEGATIIVISTA.

      Ihmisten tunteet mut nähdessään ovat monenlaiset, hämmästystä, järkytystä, kauhua, pelkoa, vihaa, inhoa, luotaantyöntävyyttä jotku saattaa sääliä mutta kaikkea tuollaista olen siis joutunut kokemaan joka paikassa oli kyseessä sitten vanhus, vammainen, eri väriä ja rotua oleva ihminen, eri uskontoa, hetero, bi, gay, a-seksuaali, lapsi, vauvat, nuori, keski-ikäinen, vanhus . . saattaisi jopa ulkoavaruuden asukaskin ihmetellä. Eli kaikki ihan siis melkein KAIKKI ovat hypähtäneet ilmaan mut nähtyään.

      Olen täällä suomi24 foorumilla kuvaillut itseäni jo vuosia joten eiköhän tätäkin palstaa lukeva tiedä kuinka järkyttävän näköisestä olennosta on kyse.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe