Transporter T5 takuuajan jälkeen

viimeinen vw

Täytyypä kirjoitella kokemuksia viime vuoden ajalta tuosta T5:sta ennenkuin vaihdan sen pois. Sinänsä T5 on toiminut enimmäkseen ilman mitään vikoja, mutta useamman vuoden jälkeen saattaa odottaa yhtäkkiä melko kallis lasku.. Kun takuu oli mennyt umpeen tapahtui seuraavaa:
-työpäivän päätteeksi auto ei enää käynnistynyt millään, mitään varoitusta ei tullut aamupäivällä asiasta.
-auto hinattiin pk-seudun maahantuojan merkkikorjaamolle, jossa ihmettelivät asiaa kaksi päivää kun diagnoosiohjelma ei anna mitään vikaa..
-lopputuloksena koko moottorinohjausyksikkö vaihtoon (sai odottaa viikon, auto pois käytöstä melkein 2 viikkoa)
-eivät olleet muka aiemmin törmänneet tällaiseen ongelmaan?? Laskua pelkästä diagnoosista 900€ uuden boksin kanssa laskua 2500€..
-autolla ei oltu ajettu vielä 60000km, piti tehdä 60000 huolto päälle takajousitus ei mennyt katsastuksesta läpi (takaiskunvaimentimet vaihtoon), joten tälle vuodelle reilut 60000 ajetulle autolle korjauskuluja yli 3000€..
-myyjä ja maahantuoja eivät tulleet vastaan missään asiassa
-itsellä ollut nyt T3,T4,T5 mallit, mutta nyt tuli kyllä mitta täyteen. Jos myyjä ja maahantuoja olisivat tulleet vastaan kustannuksissa, olisin vielä saattanut jatkaa VW:n omistajana..
Malli oli T5 1.9TDI 77kw 03/lokakuu rekisteröity

36

29440

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nakutin

      Tämmöisiä ne liian hienoiksi sähköistetyt autot ovat. Miksi niistä pitää tehdä tällaisia? Kuka autonkäyttäjä on toivonut autoonsa tietokonebokseja ja kaikkialle ulottuvia sähköhässäköitä? Niitä sitten autonvalmistajat teettävät halvimmilla mahdollisilla aliurakoitsijoilla. Eihän sellaisia autoja uskalla 10 vuoden ikäisinä ostaa kukaan.

      Tiedän minäkin yhden uuden mallin Transportterin ja iskarit on takaa vaihdettu. Sillä kun ajoi, niin aina varoiteltiin ottamasta liikaa kuormaa. On siinäkin pakettiauto...

      Myös vaihteensiirto tuntui kuin jostakin takavuosien Talbotista. Ei ollenkaan "volkkarimainen". Taisi olla joku halparatkaisu.

      Näitä valituksia lukuunottamatta paku oli muuten mukava: ohjaamo, tavaratila ovineen... Silti, jotenkin oli ikävä edellisen mallin Transportteria.

      • craneman

        se on ollut aika pitkään se volsu vika altis auto. Mutta volkkarin omistajat /kuljettajat perustelevat sen hyvyyttä hyvillä hilavitkuttimilla ja ajo-ominaisuuksilla mikä kyllä onkin totta.

        Eli mukavia kyytejä on tiedossa korjaamoille. Ellei tarvitte peräti hinuria käyttää.

        Ja muuten t4 katkeili takajouset alle 100 000 km


      • Octavisti
        craneman kirjoitti:

        se on ollut aika pitkään se volsu vika altis auto. Mutta volkkarin omistajat /kuljettajat perustelevat sen hyvyyttä hyvillä hilavitkuttimilla ja ajo-ominaisuuksilla mikä kyllä onkin totta.

        Eli mukavia kyytejä on tiedossa korjaamoille. Ellei tarvitte peräti hinuria käyttää.

        Ja muuten t4 katkeili takajouset alle 100 000 km

        Sattumoisin juuri eilen kuulin erään tuttavani alle vuoden ikäisestä T5:sta että siinäkin oli takajousi"pamahtanut"vaikka auto on ollut lähinnä kulkupelinä,siis ei kuormaa juuri koskaan, ja jos on ollut kuormaa niin hyvin kevyttä sellaista. Meni tosin takuun piikkiin ja sanoivat Volkkarilla etteivät ennen ollut moiseen törmännyt, ja siksi meni takuuseen.Auto on 4 motioni ja sillä isolla padalla.
        Muuten on kuulema auto pelannut kuin unelma, mutta tämä uudempi 4 motion ei kuulema ole yhtä hyvä kun se vanhempi syncro?Tutullani kun on ollut noita transporttereita jo vuosia.


      • MENI VW:N maine "KAATO...
        Octavisti kirjoitti:

        Sattumoisin juuri eilen kuulin erään tuttavani alle vuoden ikäisestä T5:sta että siinäkin oli takajousi"pamahtanut"vaikka auto on ollut lähinnä kulkupelinä,siis ei kuormaa juuri koskaan, ja jos on ollut kuormaa niin hyvin kevyttä sellaista. Meni tosin takuun piikkiin ja sanoivat Volkkarilla etteivät ennen ollut moiseen törmännyt, ja siksi meni takuuseen.Auto on 4 motioni ja sillä isolla padalla.
        Muuten on kuulema auto pelannut kuin unelma, mutta tämä uudempi 4 motion ei kuulema ole yhtä hyvä kun se vanhempi syncro?Tutullani kun on ollut noita transporttereita jo vuosia.

        Itsellä meni T4 mallista takajouset poikki. Satatuhatta ja rapiat. Eikä mistääs muualta saanut ostattua kuin merkkiliikkeestä.
        Maksoivat 115 euroa kpl !!!

        Ja sama laulu "ettei mukamas ole ihan tavallista" - mutte sitten kun aikani tivasin niin sanoivat että "kyllä niitä joskus menee". Tämä tuli esille kunkatsastuksessa asia tuli esille -jossa sanotiin että on VW:n TYYPPIVIKA ! Ja ei mukamas VW:n huolto asiasta mitään tiedä. On siinä 2-naamaista sakkia. HÄPEÄISIVÄT !

        Täyttä roskaa koko VW;n edustajiston puheet; HEIKKO AUTO !! Menivät pilaamaan "saksalaisen maineen laadun" . Ja kun tuo autokin on niin pirun kallis. Alamäki on alkanut VW´:n laadun osalta - niin makaa kuin petaa.


      • ja takajousi vähän jälkeen ...
        MENI VW:N maine "KAATO... kirjoitti:

        Itsellä meni T4 mallista takajouset poikki. Satatuhatta ja rapiat. Eikä mistääs muualta saanut ostattua kuin merkkiliikkeestä.
        Maksoivat 115 euroa kpl !!!

        Ja sama laulu "ettei mukamas ole ihan tavallista" - mutte sitten kun aikani tivasin niin sanoivat että "kyllä niitä joskus menee". Tämä tuli esille kunkatsastuksessa asia tuli esille -jossa sanotiin että on VW:n TYYPPIVIKA ! Ja ei mukamas VW:n huolto asiasta mitään tiedä. On siinä 2-naamaista sakkia. HÄPEÄISIVÄT !

        Täyttä roskaa koko VW;n edustajiston puheet; HEIKKO AUTO !! Menivät pilaamaan "saksalaisen maineen laadun" . Ja kun tuo autokin on niin pirun kallis. Alamäki on alkanut VW´:n laadun osalta - niin makaa kuin petaa.

        Ei yksin T5-mallissa ongelmia, minulla T4 vm 2003 eli viimeisin T4-malli... Noin 40000 km kohdalla laukesi kytkin, jonka vaihdon maahantuoja maksoi. Autolla on ajettu pelkkiä terveisiä. Siihen nähden onkin kummallista, että tyhjänä ajetulla pakettiautolla katkeaa takajousi (ja leviää kytkin!). Ja aivan oikein - katsastusasemalla todettiin sen olevan tyyppivika. Lisäksi molempien ovien johtosarjat oli niputettu niin tiukkaam pakettiin, että ovien avaaminen väsytti johtojen metallin ja katkaisi johdot. Siis molemmista ovista. Yksi johtosarja maksaa noin 200 e.
        Muutenhan volkkari on mukava auto ajella, mutta kyllä auton taitaa olla parasta olla Japanissa valmistettu. Siis nimenomaan valmistettu Japanissa!


      • onnellinen vw omista
        ja takajousi vähän jälkeen ... kirjoitti:

        Ei yksin T5-mallissa ongelmia, minulla T4 vm 2003 eli viimeisin T4-malli... Noin 40000 km kohdalla laukesi kytkin, jonka vaihdon maahantuoja maksoi. Autolla on ajettu pelkkiä terveisiä. Siihen nähden onkin kummallista, että tyhjänä ajetulla pakettiautolla katkeaa takajousi (ja leviää kytkin!). Ja aivan oikein - katsastusasemalla todettiin sen olevan tyyppivika. Lisäksi molempien ovien johtosarjat oli niputettu niin tiukkaam pakettiin, että ovien avaaminen väsytti johtojen metallin ja katkaisi johdot. Siis molemmista ovista. Yksi johtosarja maksaa noin 200 e.
        Muutenhan volkkari on mukava auto ajella, mutta kyllä auton taitaa olla parasta olla Japanissa valmistettu. Siis nimenomaan valmistettu Japanissa!

        itsellä on 06 T5 ja voi vittu mikä paska ei ehjää kuukautta ,pakosarja,vetoakseli,laturi,vesipumppu.jarrut ku alipaineet hävis,ym pientä laittoa kokoajan .ja ajettu 100000km


      • vw
        onnellinen vw omista kirjoitti:

        itsellä on 06 T5 ja voi vittu mikä paska ei ehjää kuukautta ,pakosarja,vetoakseli,laturi,vesipumppu.jarrut ku alipaineet hävis,ym pientä laittoa kokoajan .ja ajettu 100000km

        Joo,kaveri lähti just tontilta ehjätyn 05 T5:n kanssa.Oli öljypumpun imusiivilä tukkeutunut,ja öljynpainevalo syttyi,kun antoi kierroksia yli 1800.Oli VW miehille täysin tuttu vika,uusi imusiivilä/putki löytyi suoraan hyllystä,koko homma maksoi volkkarilla karvan alle 300€,tietysti öljy suodatin päälle,autolla nyt ajettu 115000Km,koneessa ollut kokoajan Mobilin 1 SHC,mitä näihin pumppusuutinkoneisiin VW oikein suosittelee,tiedä sitten onko öljyssä jotain häikkää ollut,ainakin se on vaihdettu väh.15000 km välein.Ko.vehkeestä hajosi myös vetoakseli kun oli ajettu n.100000km,
        eli ei oikein hyvältä tämä versio tunnu.Tämä auto on lastutettu,ja pitäis potkasta tollaset 200hv,on alun alkaenkin kaikki kirjaimet punasia.


      • craneman
        vw kirjoitti:

        Joo,kaveri lähti just tontilta ehjätyn 05 T5:n kanssa.Oli öljypumpun imusiivilä tukkeutunut,ja öljynpainevalo syttyi,kun antoi kierroksia yli 1800.Oli VW miehille täysin tuttu vika,uusi imusiivilä/putki löytyi suoraan hyllystä,koko homma maksoi volkkarilla karvan alle 300€,tietysti öljy suodatin päälle,autolla nyt ajettu 115000Km,koneessa ollut kokoajan Mobilin 1 SHC,mitä näihin pumppusuutinkoneisiin VW oikein suosittelee,tiedä sitten onko öljyssä jotain häikkää ollut,ainakin se on vaihdettu väh.15000 km välein.Ko.vehkeestä hajosi myös vetoakseli kun oli ajettu n.100000km,
        eli ei oikein hyvältä tämä versio tunnu.Tämä auto on lastutettu,ja pitäis potkasta tollaset 200hv,on alun alkaenkin kaikki kirjaimet punasia.

        ihmeissäni jo monta vuotta volkkarin laadusta mutta heikko laatu tuntuu jäävän noin170 hp varjoon eli kun on tehoja ja varusteita muusta viis toivon että isäntä väki ymmärtää jo luopua t-5 mallista


      • trp5

        Juuri näin näiden tietokoneboxien kanssa kukaan muu ei hanki kuin merkkihuollot.Itse osaan tehdä perushuoltoja autoihin mutta se p**keleen tietokoneboxi on joka asiassa kuittausta vailla ja eikun merkkikorjaamolle ja laskun kanssa pois.Rahastusjärjestelmät eli tietokoneboxit ei ole pelkästään volkkarin rahastuskeino vaan ihan yhtälailla muissakin nykyautoissa p**kele.
        Ja mikä pahinta ne merkkikojaamon asentajat ei ymmärrä mitään viasta jos sitä ei näy boxin vikalistalla eli uusavuttomuus on saanut vallan tietokoneistumisen myötä myös autokorjaamolla.


      • Paku kuski
        Octavisti kirjoitti:

        Sattumoisin juuri eilen kuulin erään tuttavani alle vuoden ikäisestä T5:sta että siinäkin oli takajousi"pamahtanut"vaikka auto on ollut lähinnä kulkupelinä,siis ei kuormaa juuri koskaan, ja jos on ollut kuormaa niin hyvin kevyttä sellaista. Meni tosin takuun piikkiin ja sanoivat Volkkarilla etteivät ennen ollut moiseen törmännyt, ja siksi meni takuuseen.Auto on 4 motioni ja sillä isolla padalla.
        Muuten on kuulema auto pelannut kuin unelma, mutta tämä uudempi 4 motion ei kuulema ole yhtä hyvä kun se vanhempi syncro?Tutullani kun on ollut noita transporttereita jo vuosia.

        Vanhoissa T4 ssa jouset olivat "tyyppivika"
        Itseltäni katkesi vieteri "jo" 300 000 kilometrin paikkeilla.
        Autossa oli aina täys lasti päällä.
        Vika johtuu siitä ettei kierrejousi pääse pyörimään puristuessaan. Nyt tilalle on saatavana liukulevyllä varustettu kierrejousi.

        Kannattaa muistaa jousista puhuttaessa, että Transportteri on tällä hetkellä kuitenkin ainoa etuvetoinen paku jossa on erillisjousitus. Eli ainoa kaksivetoinen jossa on ajo-ominaisuudet myös talviliukkailla.

        Taitaa nuo vanhemmat T4 olla yleisesti kestävämpiä kuin uudet T5 mallit?

        Alustassa ei liene ongelmia noissa uudemmissa.
        Itselläni oli 2010 Commonrail 2.0 140 hv koneella oleva Portteri ja auto oli erittäin hiljainen ja erinomainen ajaa jäykemmällä 3,2 tonnin alustalla.
        Takuuaikana, lähes uutena, autosta mykistyi startti ja takuuajan jälkeen ohjaustehostimen pumppu, joka kuitenkin korjattiin kuitenkin merkkiliikkeessä takuuseen.

        Ehdin ajaa autolla todella reipasta kyytiä n. 55 000 kilometriä jatkuvalla n. 800 kg:n kuormalla kuoppaisillakin teillä, ilman minkäänlaisia alustaongelmia.

        Parasta autossa oli että tavarat pysyivät takakontissa paikoillaan kovemmassakin vauhdissa.

        Kannattaa pakua ostaessa laittaa täysi kupillinen kahvia mukitelineeseen ja käydä talvikelissä ajamassa pieni lenkki. Jos kahvi on pysynyt mukissa reissun jälkeen, on autossa kunnollinen alusta.

        Iskarit kestävät Porttereissa nätillä ajolla n. 500 - 700 tuhatta kilometriä.
        ( taksi)
        Koneella pääsee saman matkan.
        Olen tavannut T5 2,5 tdi koneita, joita ei ole edes avattu 700 000 ajomäärän aikana.

        Kaupungissa käytettävien taksien moottorit kuluvat muita "nopeammin", koska moottoreita käytetään lämmityskattilana, eli autoa käytetään pakkasilla jopa useita tunteja päivässä pienillä kierroksilla tyhjäkäynnillä, jolloin oljynpaineet ovat alhaiset.
        Moottori ei saa tällöin kunnon voitelua ja kuluu enemmän kuin esim. muutaman sadan kilsan maantie ajossa. Mm. nokka-akselin ja nostajat saa pilattua runsaalla tyhjäkäynnillä.


      • Anonyymi
        Octavisti kirjoitti:

        Sattumoisin juuri eilen kuulin erään tuttavani alle vuoden ikäisestä T5:sta että siinäkin oli takajousi"pamahtanut"vaikka auto on ollut lähinnä kulkupelinä,siis ei kuormaa juuri koskaan, ja jos on ollut kuormaa niin hyvin kevyttä sellaista. Meni tosin takuun piikkiin ja sanoivat Volkkarilla etteivät ennen ollut moiseen törmännyt, ja siksi meni takuuseen.Auto on 4 motioni ja sillä isolla padalla.
        Muuten on kuulema auto pelannut kuin unelma, mutta tämä uudempi 4 motion ei kuulema ole yhtä hyvä kun se vanhempi syncro?Tutullani kun on ollut noita transporttereita jo vuosia.

        No mutta tuohan on vanha totuus ettei saksalaiset osaa kierrejousia tehdä. Kuplassa vääntöjouset kesti ikuisesti mutta jo 1. mallin Golfissa jousia katkeili, niin sen jälkeenkin ja Audeissa, Meseissä ja Opeleissa. Olen niitä nimittäin vaihtanut yhteensä ainakin sata...T4 oli aika varma auto lukuunottamatta alkuaikojen kytkinongelmia. Itse nyt ajellut parisataatuhatta vanhalla T5 maijalla. 250 tuhatta oli kun ostin. Ja kaikki on laitettu, laturi, startti, turbo ainoo joka jätti tielle, jarrut iskarit, jouset, alustasarjat on muuten halpoja, umpiot, tuulilasi, tandempummpu ja tehostin, ilmastoinnin kompura ja putkia...webasto ei nyt toimi mutta sen tilalla on invertterin käyttämä kiertopumpullinen lämmitin. Sekä taka (putkatilassa) polttoainekäyttöinen lisälämmitin joka puhaltaa lämmintä ilmaa etutilaan. Autossa on kaksi etupenkkiä, automaattilaatikolla auto on ja etupenkkien välissä on 100 Ah lisä- lisäakku joten inverttereille on käytössä enimmillään 170 Ah energiaa. Inverttereitä on kolme max 2 kW laitetta. Edessä, takana ja moottorinlämmittimelle oma. "Matkailuautohan" tämä on joten keittolevy ja mikro sekä pikku jääkaappi ja telkka on matkaillessa mukana. Hyvä harrastepeli on tää teefemma. Todella hyvä ajaa 40 mm madallettuna. Renkaina käytän Mb Sprintterin erästä peruskokoa 235/65-16 ja kitkarengasta ympäri vuoden. Pari talvee talvirenkaana pitoa riittää ja sit kesäajoon. Toimii erittäin hyvin kokonaispainoltaan 3 tonnin autossa. Liukkaalla vaan muistaa laittaa sen typerän luistoneston pois päältä heti kun lähtee matkaan. Se kun vaan jarruttaa menoa ja kuluttaa turhaan ABS- laitteita.


    • joojoomies vaan

      ostin minäkin -07 uuden trp:n ja oikein 4motion ja voi että kun olin yhtä hymyä kun auton sain:)
      No, vuoden aikana 13 kertaa (aj.30tkm) takuu korjauksessa ja ajallisesti noin 3kk. (hymy hyyty kyllä loppua kohti:(
      Lähes kaikki viat liittyi sähköpuoleen.
      Viimeinen niitti oli kun auto syttyi itsekseen palamaan kuskin penkin alta. No sen jälkeen mulla ei ollut enään volkkaria.
      Nyt on toisen merkkinen paku alla eikä vielä ole ollut mitään mikaa.
      Trp on kyllä hyvä ajaa ja pieni kulutus ja liikkuu ihan hyvin, mutta mutta...

      • Boom Box

        Ilmankos tuossa uudessa Commonrail Portterissa onkin kuulemma Golfin sähköjärjestelmä.

        Onhan näistä boxivikoja lähes kaikissa uusissa autoissa ja eihän tuo ole mikään ihme kun boxit pannaan auton lattiaan jolloin lumisista kengistä sulanut vesi pääsee valumaan boxiin.
        Varmista siis ennen autonhankintaa, ettei boxi ole lattian alla.


    • trpt5

      Niinpä niin!!
      Kylläpä on taas t5:sta haukuttu.Omat kokemukseni volkkarista on pelkästään positiivisiä olenkin autoni huollattanut säännöllisesti ja ajanut niinkuin autolla liikennesääntöjen mukaan ajetaan.
      Kokeilkaapa iänikuset ruikuttajat ja mielenpurkajat samaa niin huomaatte että eipä ole volkkarissa sen enempää vikaa kuin muissakaan pakettautoissa.
      Kokeilkaa ihmeessä on myös halvempi tapa.

    • daaaas autosdas

      Hehhehheheh on tää, hiakemiesten viimeinen ponnistus haukkua volkkareita :-DDDD
      Minulla kuudes uusi vw peräkkäin ja siinä pitänyt öljyt vaihtaa 30 tuhannen välein !!
      Aina tosin merkkiliikkeessä kaikki huollot eikä yhdessäkään ainuttakaan vikaa.
      ( ei ainakaan minulle kerrottu )
      Huollot paljon halvempia kuin velipojan haisulissa..viimeksi 60 tuhannen huolto volkkarissa 285,- sisältäen työt ja ja kaikki tykötarpeet.

    • Pakettiautoileva

      Itsellä T4 volkkari jossa silloin tällöin ilmenee sähkö vikana: polttaa naftapumpun sulakkeen säännöllisesti pari kolme kertaa vuoteen.
      Auto kerran korjattu korjaamolla sanoivat olevan käynnistyksenesto piuha vika.
      Ja 400€ lasku.
      Tällä autolla jää säännöllisesti tien varteen kerran vuodessa, mutta kun jaksaa vaan etsiä vikaa niin yleensä on löytynyt.
      Aikaisemmin olen omistanut neljä Hiacea peräkkäin joissa kerran laatikko hajosi ja yksi oli aivan mätä.
      Aina olen ostanut tuommosen 200000 ajetun joten odotettavisa pientä laittoa.
      Se täytyy sanoa kun joudun jossain vaiheessa siirtymään tuolle 2000 luvulle taitaa sähköviat selättää kotikorjaajan. En kyllä mielelläni laittaisi tuollaisen yliarvostettuun volkkarrin enään rahojani. hmmm.. vai tekeekö alumiinivatet siitä paremman....

      • paku on työkalu !

        itsellä ollu T4 mallin (102hv) volkkareita 2 kpl joilla ajanu 250 000 km ja T5 mallia (174hv) /(131 hv)
        2 kpl joilla ajanu 300 000 km joten voin todeta et joitain vikoja on ollu joka autos..
        mut tällä palstalla kun lukee näitä 100e tai kahden korjaus itkuja...kannattaa miettiä ajaako liian kalliilla autol ??? ellei perse kestä ! ensinnäkin ww varaosat
        suhtees muihin automerkkeihin ihan ok hintaisia.,suhteessa muihin. jos ajokilometrit on vuodes 25000km . . kannattaa ostaa vaikka Mazda Europe 2200
        malli... ei ole sähkö tekniikkaa ynm, härpätintä muualla ku ajovalois. polttimon vaihdonkin voi joku kaveri neuvoa.


      • T4onnellinenomistaja
        paku on työkalu ! kirjoitti:

        itsellä ollu T4 mallin (102hv) volkkareita 2 kpl joilla ajanu 250 000 km ja T5 mallia (174hv) /(131 hv)
        2 kpl joilla ajanu 300 000 km joten voin todeta et joitain vikoja on ollu joka autos..
        mut tällä palstalla kun lukee näitä 100e tai kahden korjaus itkuja...kannattaa miettiä ajaako liian kalliilla autol ??? ellei perse kestä ! ensinnäkin ww varaosat
        suhtees muihin automerkkeihin ihan ok hintaisia.,suhteessa muihin. jos ajokilometrit on vuodes 25000km . . kannattaa ostaa vaikka Mazda Europe 2200
        malli... ei ole sähkö tekniikkaa ynm, härpätintä muualla ku ajovalois. polttimon vaihdonkin voi joku kaveri neuvoa.

        Olen samaa mieltä siitä, ettei jostain takajousien katkeilusta kannata valittaa. Tee se itse -mieskin vaihtaa takajouset alle puolessa tunnissa, eikä ne maksa kuin muutaman kympin kappale. Minulla on 475 tkm ajettu T4 (102hv) ja laskin juuri, että kuuden vuoden aikana korjauksiin on mennyt yhteensä noin 2000 euroa. Tänä vuonna oli eka kerta, kun se ei mennyt katsastuksesta läpi; jarrutestissä halkesi jarruputki, joka oli ruostunut puhki. No, 250 eurolla siihen laitettiin muutama metri uutta jarruputkea ja leima tuli sen jälkeen. Olen miettinyt vaihtoa tuoreempaan portteriin, mutta eipä taitasi auto juurikaan parantua. Naapurin taksimies tuumasi T5:n kanssa tuskaillessaan, että T4 on viimeisin lujatekoinen malli volkkarilta. Olen hänen kanssaan samaa mieltä.


    • paras T4, 75kw

      Itellä oli trp T4 (2.5 tdi 102hv, vm -97) 11 vuotta. Keväällä möin pois 732 tkm ajettuna. 600 tkm kohalla vaihettiin kytkinpaketti. Muutoin mennyt normaalihuolloilla ja kulutusosien vaiholla. Koskaan ei jättänyt tien päälle, eikä koskaan jäänyt kännistymättä. Kone ei edelleenkään syönyt öljyä ja oli pirteän oloinen. Tyytyväinen olin.. voi sanoa, että kaipaamaan jäin.. Nyky paskat ei kestä mitään.

      • 01 trans

        Mun 01 transportteri jätti mut useammin tienlaitaan kuin kaikki autoni yhteensä 30 vuoden aikana.Paskin auto vuosiin ja mitä olen seurannut työkaverien edesottamuksia,niin toisella 4000,- 2 vuodessa ja toisella 2500.- vuodessa korjauksiin ja huollot päälle ja minulla viime vuonna 4000,- euroa remppoihin.Kalliita pitää ja ihme vikoja jatkuvasti.Nyt lähti onneksi vahinko kiertämään.


      • Neljäs porteri
        01 trans kirjoitti:

        Mun 01 transportteri jätti mut useammin tienlaitaan kuin kaikki autoni yhteensä 30 vuoden aikana.Paskin auto vuosiin ja mitä olen seurannut työkaverien edesottamuksia,niin toisella 4000,- 2 vuodessa ja toisella 2500.- vuodessa korjauksiin ja huollot päälle ja minulla viime vuonna 4000,- euroa remppoihin.Kalliita pitää ja ihme vikoja jatkuvasti.Nyt lähti onneksi vahinko kiertämään.

        Mulla kanssa -01 autolla ajettu vähän päälle 570 000km pientä säätöö lopussa kaiken aikaa.Itse tein "huollot" mitä pystyin.
        Ei koskaan jättänyt tielle.Vaihdoin sen -11 2.0 CAAB koneella olevaan T5 .Saas nähdä miten pelittää.


      • paskanpuhujia.

        Paska puhetta.

        Ykskään t4:n vaihdelaatikko ei kestä 100.000 enempää. Ja se 100tkm on max.


      • Omaa tyhmyyttä
        01 trans kirjoitti:

        Mun 01 transportteri jätti mut useammin tienlaitaan kuin kaikki autoni yhteensä 30 vuoden aikana.Paskin auto vuosiin ja mitä olen seurannut työkaverien edesottamuksia,niin toisella 4000,- 2 vuodessa ja toisella 2500.- vuodessa korjauksiin ja huollot päälle ja minulla viime vuonna 4000,- euroa remppoihin.Kalliita pitää ja ihme vikoja jatkuvasti.Nyt lähti onneksi vahinko kiertämään.

        Kolmella t4 lla olen työkseni ajanut ja ikinä en ole niillä tienlaitaan jäänyt.
        Kannattaa huollattaa säännöllisesti autonsa merkkiliikkeesssä, niin ei tarvitse pelleillä maantien laidassa.


      • 2.5TDi 75kw 102hv
        paskanpuhujia. kirjoitti:

        Paska puhetta.

        Ykskään t4:n vaihdelaatikko ei kestä 100.000 enempää. Ja se 100tkm on max.

        Onhan tuo kestänyt minulla jo 475 000 km. Tehokkaimmassa mallissa lienee sama vaihdelaatikko kuin LT volkkarissa, kun taas laiskemmissa 2.5TDI autoissa sama loota kuin vapaasti hengittävässä 2.4 litraisessa. Käytännössä paremmassa laatikossa peruutusvaide on vaihdekepin nupissa oikealla alhaalla ja heikommassa laatikossa se on vasemmalla ylhäällä. Ja se huonompi laatikko ei tosiaankaan kestä kuin max 250 tkm.


    • Joopajoo trallallaa

      Notta ristus.Minulla ainakin kesti laatikko sen 570 000 ja toimi ihan hyvin.Ehkä en sitten osannut ajaa niinkuin "tosimiehet".Ei ole pakko uskoa riittää kun itse tiedän.

      • T3 - T5

        TOJO-pellet HUUTELEE laatumerkkien ketjuihin, pysykää poissa täältä! Volkkarin pakut on virheettömiä ja täydellisiä, tämä on pelkkää pahansuopaa panettelua kaikki sen vastaiset keskustelut, prkl!


      • Nuuskamuikkunen

        Mulla nyt T4 -95 mittarissa 575 tuhatta , vaihdelaatikossa ei koskaan mitään vikaa ja moottoria ei ole tarvinnut avata . Kulutusosia , kuten starttia, laturia ja jotain pientä on tarvinnut uusia, mutta matka jatkuu....

        Olisiko tosiaan niin, että haisulipojat käyvät palstoilla kateuksissaan parjaamassa ...?


      • Kysyvä ei
        Nuuskamuikkunen kirjoitti:

        Mulla nyt T4 -95 mittarissa 575 tuhatta , vaihdelaatikossa ei koskaan mitään vikaa ja moottoria ei ole tarvinnut avata . Kulutusosia , kuten starttia, laturia ja jotain pientä on tarvinnut uusia, mutta matka jatkuu....

        Olisiko tosiaan niin, että haisulipojat käyvät palstoilla kateuksissaan parjaamassa ...?

        Tottahan se on että Transporttereita näkee eniten maantien laidassa!
        Kyljessä lukee yleensä "POLIISI".

        Toinen tapa merkitä nämä tien laitaan pysähtyneet Volkkarin pakut on kirjoittaa niihin teksti "Itella".

        Miksei muissa, tien laitaan pysähtyneissä pakuissa, kuin Transporttereissa lue tuota sanaa "POLIISI"?

        En oo yhtään tienlaitaan pysähtynyttä Hiasee nähnyt merkittävän em. tavalla.
        Onko volkkareille eri säännöt?


    • cdidcitdci

      Mobilin 1 SHC,mitä näihin pumppusuutinkoneisiin VW oikein suosittelee,tiedä sitten onko öljyssä jotain häikkää ollut,ainakin se on vaihdettu väh.15000 km välein. mobil1 SHC on vaihteistoöljyä!!!

    • t-5

      Joo ajoin minäkin -01 t-4 75kw. mallilla liki pelkillä huolloilla yli 500tkm.
      loistava auto ajoltaan ja kulutuskin ällisttyttävän pientä.
      Sitte tuli t-5 ja voihan kehveli.
      Nyt ollaan hiace miehiä ja kahta en vaihda-hiacea enkä vaimoketta.

      • Anonyymi

        Mun t -4 kulutti tosi vähän dieseliin. 1200 km kesällä ja talvellakin 1000km. Eikä syönyt öljyt. Mutta tää t-5 ...polttoaineen kulutus ihan pirun moinen. Manuaali ja niitä on 5. En tiiä tuliko vaihdettua huonompaan. Vuosimalli on -17 ja ajettu 75 th nyt . Onkos jollakin kokemusta näistä kun pakkasella alkoi valoja vilkuttamaan kojetaulussa


    • pakettiauto

      Myös hiaman volkkareita testaillut. Ensimmäinen mallia 95 2.4td, ajettu karvaa vaille 300000.,ei vikoja. Nykyään varmasti romiksella. Toinen mallia 99 2.5tdi ajettu n.450000, ei merkittäviä vikoja. Todennäköisesti tämäkin jo ammattiliikenteestä poistunut. Kolmas mallia 2001 1.9tdi nuhapiippu, ajettu noin 160thk, ei vikoja. Neljäs mallia 08 1.9tdi, kilometrejä noin 150th, ei merkittäviä vikoja. Nyt Ford Transit mallia 2013,(vaihtelun vuoksi) ajettu n30thk, ei vikoja. Mulle on sattunut hivä yksilöitä, toivottavasti voorttikin kestää muutaman vuoden -D

    • Silmänkääntöä.

      longlife huollot on kamalaa paskaa jolla auto pidetään leasing markkinoilla.
      Asiakas maksaa 3x kalliimmasta öljystä ja jostain forttepesuista loppujen lopuksi paljon enemmän kuin 2x tiheämmästä öljynvaihtovälistä.

    • Anonyymi

      Itellä T5 -17 vuosimalli. Pakkanen alkoi niin rupes valot vilkkumaan. Hehkuvalo vilkkuu..moottorin ohjaus valo vilkkuu...hei haloo. Vanha T4 patarautakone 2.5 koneella. Ei ikinä mitään. Normi alapään niveltä ja sellaista meni. Uudella ajettu vasta 75th..manuaalia otin kun DSG on kuuleman mukaan huono. Pitäisiköhän tuo kärry vaihtaa Mesen paluun..ne vaan kun ruostuu alle

    • Anonyymi

      Kaikki nuo aikaisemmissa kirjoituksissa mainitut viat ym on hyvin tyypillisiä vikoja melkeimpä minkä tahansa automerkin nettikirjoituksissa.

    • Anonyymi

      Vittu imekää temmiä! Ja ajelkaa potkurilla. Saatanan limanuljaskat! Ihme itkupillejä perkele.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1595
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1234
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1076
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1062
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1029
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      950
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      922
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      816
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      731
    Aihe