Päällä pysyvät pikkuhousut

Hullulta kuullostaa mutta t...

normaalipainoista ihmistä kysymys voi naurattaa, mutta isokokoiselle ihmiselle vaiva on luultavasti tuttu/ko ? ?
itse olen kokoa 54-56 . . . ja ongelmana on ollut kaikki ostamani pikkuhousut... ensin kun laittaa päälle niin on hyvät.. mutta jo vartin päästä rullautuvat "vatsan alle".
onko olemassa edes pikkuhousuja jotka eivät rullaudu ? vai onko se välttämätön ongelma isolle.



toinen kysymykseni on housujen kangas .. isoilla ihmisillä ja joillain normaalipainoisillakin on ongelmana se että housut menevät rikki haaroista... taitaa olla kuitenkin niin ettei sellaisia housuja ole edes keksitty ettei menisi..mutta minkä kangaslaatuja olette huomannut kestävän hiukan pidempään ?

28

7230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

      Noista pikkuhousuista en tiedä...

      Mut mulla on ollu kauan,ehkä n.5-6 vuotta,tämmöiset seppälästä ostetut mustat housut...materiaali on 71 % polyesteria,26 % viskoosia ja 3 % elastaania,ollut tosi kestävät ja nyt vasta alkanu ratkeilla reisistä...oon pitäny näitä housuja lähes joka päivä ja on yhdet lemppareistani...Oon kokoa 54/56 ja ostaessani nää oli kokoa 52,ajan myötä venynytkin kivasti...

    • khr

      Pikkuhousuihin minulla ei ole ratkaisua. Ainoa vaihtoehto on melkein käyttää niin korkeavyötäröisiä pikkuhousuja, että ne ylttävät melkein koko mahakummun yli. Mutta enpä itsekään pistäisi sellaisia päälleni... Jonkinverran auttaa vyötärönauhan napakkuus. Napakammat reunat vain saattavat sitten taas aiheuttaa "makkaroita" herkemmin.

      Housuihin sanoisin kokemuksen ja koulutuksen suomalla rintaäänellä, että parhaiten kulutusta haaroista kestävät keinokuidut ja korkealaatuiset, tiheäpintaiset villakankaat tai villasekoitteet. Mahdollisimman sileä ja tiheäpintaiset, hieman joustavat materiaalit. Niiden ongelma rikkoutumisen ohella on kuitenkin huonolaatuinen elastaani. Jos elastaanikuidut väsyvät ne alkavat katkeilla ja tunkevat kankaan pintaan joka aiheuttaa "karvaisuutta" ja epäsiisteyttä.

      Kaikista heikoimmin kestävät harvaankudotut villakankaat ja nukkapinnat, esim. sametit. Samettien pohjakangas saattaa kestää huomattavan pitkään, mutta muuttuu epäsiistiksi nopeasti kun nukkapinnat aiheuttavat toisiaan vasten hinkatessaan vielä ylimääräistä kitkaa.

    • toinen iso

      Minä en edes yritä kiskoa päälleni tai-mallisia tai hipstereitä, ne valuvat hetkessä vatsamakkarani alle. Käytän aina maximallia ja kyllä niissäkin on kauniita malleja ettei sen takia niitä tarvitse hyljeksiä. Haluan että pikkuhousujen vyötärönauha myös pysyy vyötäröllä, siksi maximalli on ainoa vaihtoehto.

      • itsekäytän

        voihan sitä laittaa henkselit. on muuten tyylikkäät.


      • Päivänhuvi
        itsekäytän kirjoitti:

        voihan sitä laittaa henkselit. on muuten tyylikkäät.

        Olet varmaan "tyylikkään" näköinen pikkareissa joissa on henkselit. Onko ruusukuvioiset vaiko Snoopyn kuvia?


    • mullakin

      Tosi keljua ne lähtee rullaan, mulla sloggeja ja nousee vyötärölle asti mut silti ne lähtee. ainoa konsti lienee napakampi vyötärö. Heh itelle käyny monta kertaa et kaupassa pitkiksien alta lähtee rullaan,onneks ja pakkokin käyttää pitkiä paitoja...

      • parhaimmat

        Olen kokoa 58/60 ja käytän aina Slogeja, maxi-malli. Muitakin olen kokeillut, mutta nämä ovat parhaimmat. Eivät rullaa mihinkään ja kestävät muutenkin hyvin. Suosittelen !


      • Jaanelo
        parhaimmat kirjoitti:

        Olen kokoa 58/60 ja käytän aina Slogeja, maxi-malli. Muitakin olen kokeillut, mutta nämä ovat parhaimmat. Eivät rullaa mihinkään ja kestävät muutenkin hyvin. Suosittelen !

        Sloggeja pestessä täytyy vain muistaa, ettei käytä huuhteluainetta. Pöksyjen elastaani ei kestä sitä yhtään, ovat heti parin pesun jälkeen reikäiset.


      • huuhteluainetta
        Jaanelo kirjoitti:

        Sloggeja pestessä täytyy vain muistaa, ettei käytä huuhteluainetta. Pöksyjen elastaani ei kestä sitä yhtään, ovat heti parin pesun jälkeen reikäiset.

        ..eikä kyllä Slogit reikäänny yhtään..


      • khr
        parhaimmat kirjoitti:

        Olen kokoa 58/60 ja käytän aina Slogeja, maxi-malli. Muitakin olen kokeillut, mutta nämä ovat parhaimmat. Eivät rullaa mihinkään ja kestävät muutenkin hyvin. Suosittelen !

        Sloggeilla on kolme ongelmaa...
        a) Ne on ihan jumalattoman rumia ja on ihan turhaa haaveilla sitten ainakaan saman sarjan liiveistä.
        b) Se vyötärö on niin korkea, että tunkee kaikista mahdollisista housuista ulos.
        c) Minulle ne lahkeensuut ovat yllättävän jämptit. Juuri minkään muiden pikkuhousujen kanssa en nimittäin törmää samaan ongelmaan.


    • kkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

      ...laadukkaat ja istuvat alushousut maksavat siinä kuin muutkin laadukkaammat vaatteet eli tuskin kantsuu päällensä pukea mitään 10 euron retaleita.

      Isokokoisille on kaupan hyvästä materiaalista ja korkealle vyötärölle ulottuvia alushousuja, mutta ne maksavat 30-50 e.

      anttiloista tai prismoista näitä tuskin löytyy

      • ÅsaGraff

        50 euroa kalsareista, no huh.


      • khr

        Sikälimikäli kuin alushousut pitäisi kaikki uusia useita kertoja vuodessa, tuo hinta on kenen tahansa rahapussille melkoinen.


      • löytyy!

        Satuin löytämään Prismasta todella halvat (2,90€) maximalliset pikkupöksyt (valmistaja Laffam). Väri ihonvärinen vaaleanruskea ja pysyy hyvin minunkin pömppövatsani päällä. Lisäetuna todella ohuet vyötärönauha (käytännössä ei lainkaan) ja puntin suut, ei taatusti näy tiukkojenkaan päällysvaatteiden läpi.


        Noin halvalla kannattaa uusia jo useamminkin, mutta ainakin näin uutena näyttävät laadultaan kelvollisilta.


      • Mollariini
        khr kirjoitti:

        Sikälimikäli kuin alushousut pitäisi kaikki uusia useita kertoja vuodessa, tuo hinta on kenen tahansa rahapussille melkoinen.

        Siis miksi alushousut mukamas pitäisi uusia useita kertoja vuodessa!?
        Järjetöntähän tuo olisi!
        Itselläni ainakin on sekalaatuisia halpoja ja kalliimpia pöksyjä noin 20 kpl ja sillointällöin ostan uusia,mutta kyllä pikkarit nyt parinvuoden käytön kestää.


      • xxxxxxxxLLLLLneito
        löytyy! kirjoitti:

        Satuin löytämään Prismasta todella halvat (2,90€) maximalliset pikkupöksyt (valmistaja Laffam). Väri ihonvärinen vaaleanruskea ja pysyy hyvin minunkin pömppövatsani päällä. Lisäetuna todella ohuet vyötärönauha (käytännössä ei lainkaan) ja puntin suut, ei taatusti näy tiukkojenkaan päällysvaatteiden läpi.


        Noin halvalla kannattaa uusia jo useamminkin, mutta ainakin näin uutena näyttävät laadultaan kelvollisilta.

        isojen tyttöjen tavalliset "pikkarit" löytyy KappAhlista, niitä on ainakin mustina ja vakoisina tarjouskoreissa. Löytyy ainakin kokoon 56 saakka. Ovat puuvillaiset, hyvänmalliset ja kestävät perusalushousut. Olen käyttänyt jo vuosia sitä mallia (en muista mallin nimeä).


      • tyytyväinen oon
        xxxxxxxxLLLLLneito kirjoitti:

        isojen tyttöjen tavalliset "pikkarit" löytyy KappAhlista, niitä on ainakin mustina ja vakoisina tarjouskoreissa. Löytyy ainakin kokoon 56 saakka. Ovat puuvillaiset, hyvänmalliset ja kestävät perusalushousut. Olen käyttänyt jo vuosia sitä mallia (en muista mallin nimeä).

        provealta saa kuniita kestäviä eikä rullaannu.Olen ollut tyytyväinen asiakas parivuotta,ainoo huonopuoli on kun ei siellä ole mustia ja valkosia settejä,hällä väliä muut on kauniita ja isoja kokoja löytyy,kuin myös kotiin kannetaan;)))


      • hyväksihavaittu
        khr kirjoitti:

        Sikälimikäli kuin alushousut pitäisi kaikki uusia useita kertoja vuodessa, tuo hinta on kenen tahansa rahapussille melkoinen.

        Minä ainakin pesen alushousuni noin 100 kertaa, housut kestävät usean vuoden, kun käytössä on vähintään 10 pöksyt. Ei niitä muuten vain tarvitse uusia monta kertaa vuodessa. Vuoden aikana voi silloin hyvin ostaa muutamat laadukkaat.

        On olemassa myös pikkuhousunsuojia. Pikkuhousunsuoja vaihdetaan joka päivä. Yöllä ei housuja tarvita yöasun alla. Eikä tarvitse pestä housuja joka päivä.

        Itse käytän mielelläni maxi-sloggeja. Siistit ovat, mutten silti niitä muille esittele missään. Kauniimpiakin on käytössäni muutamat, joissa on pitsiä. Jos sattuisin vaikka tilanteeseen, jossa kiinnitetään huomiota toinen toisensa alushousuihin. Harvoin tämmöiset pyöreämuotoiset sellaisiin tilanteisiin tunkevat.


      • Yli_kymmenen
        hyväksihavaittu kirjoitti:

        Minä ainakin pesen alushousuni noin 100 kertaa, housut kestävät usean vuoden, kun käytössä on vähintään 10 pöksyt. Ei niitä muuten vain tarvitse uusia monta kertaa vuodessa. Vuoden aikana voi silloin hyvin ostaa muutamat laadukkaat.

        On olemassa myös pikkuhousunsuojia. Pikkuhousunsuoja vaihdetaan joka päivä. Yöllä ei housuja tarvita yöasun alla. Eikä tarvitse pestä housuja joka päivä.

        Itse käytän mielelläni maxi-sloggeja. Siistit ovat, mutten silti niitä muille esittele missään. Kauniimpiakin on käytössäni muutamat, joissa on pitsiä. Jos sattuisin vaikka tilanteeseen, jossa kiinnitetään huomiota toinen toisensa alushousuihin. Harvoin tämmöiset pyöreämuotoiset sellaisiin tilanteisiin tunkevat.

        Niin no eihän pöksyjä tarvitse pestä joka päivä, jos on riittävän suuri varasto. Mutta vaihdettava ne on päivittäin.


    • paksu Nainen

      kokeileppa sloggeja maxeja itse ostan vain niitä ne aika hyvin kestää tosin välillä saa nostella niitäkin paksun masumakkaran alta ylös..
      tuttu ongelma tuokin että haarat hajoaa yllättävän nopeasti housuista jo lapsesta asti muistan ongelman..pehmoiset housut hajoaa herkemmin..

    • Keisarinleikkaus

      Äitiyshousut hyviä!

    • ompelemaan

      Havaittu että itse tehdyt alushousut ovat mukavimmat pitää. Leggingsejä ja pyjamia ommellessa jää ylimääräistä trikoota, mittaa vain kuminauhan sopivaksi vyötärölle ja lahkeisiin.

    • Hyvän_löytänyt

      Olen huomannut parhaimmaksi ne mallit joissa on leveä vyötärökuminauha, lähes yhtäleveä kuin miesten kalsareissa. Viimeisimmät ostamani on vieläpä halpismerkkiä ja pysyy mukavasti ylhäällä.

      • nfdfdskksdddd

        Juu, saman huomannut että noi boxerimalliset (eli lahkeena lyhyt suora, ei mitään kiristäviä kuminauhakanttauksia!) on kaikkein mukavimmat. Ja kun niissä tuo leveä (n. 4 cm) kuminauhavyötärö, niin varmasti ei rullaudu :)


      • näitähänminä

        Itsellä 3-pakkaus puuvillaboxerit esim. cellbesiltä vajaalla parilla kympillä toimii. Vaikka värivaihtoehtoja vain 2 (valkoinen ja musta), niin juuri sopivan arkikäyttökalsarit ovat.


      • Hyvän_löytänyt
        nfdfdskksdddd kirjoitti:

        Juu, saman huomannut että noi boxerimalliset (eli lahkeena lyhyt suora, ei mitään kiristäviä kuminauhakanttauksia!) on kaikkein mukavimmat. Ja kun niissä tuo leveä (n. 4 cm) kuminauhavyötärö, niin varmasti ei rullaudu :)

        En tarkoittanut boxereita, inhoan niitä. Tarkoitin aivan normaaleja bikinimallisia naisten pöksyjä ja niitäkin todella löytyy leveällä vyötärönauhalla. Viimeisimmät olen ostanut jostain Prismasta Xtra tuotemerkillä (valmistusmaa Kiina) ja ovat yllättävän kestävät ja mukavat.


    • tyytyväinenasakas

      Ostin Lorellasta Ulla Popken merkkisiä alkkareita . Viiden pöksyn paketti ohutta puuvillaa ja kahden pöksyn paketti sellaista ei uimupukukangasta mut sellaista liukasta kangasta = erittäin ihanat. Tuotteet ovat hyvälaatuisia , olen pessyt jo useita kertoa eikä ole mennyt miksikään.
      Hinta: Viidet maksoi 34,90€ ja kahdet nämä paremmasta kankaasta tehdyt myös 34,90€ .
      Olen kokoa 58-60 . Housut pysyvät hyvin jalassa eivätkä kierry puneelle.

    • HalvatKalsarit

      Ainakin Cubuksella ja Seppälässä on pikkuhousuja, jotka yltävät napaan asti. Pulleavatsaisella sellaiset ovat paljon kauniimmat, kuin matalat, joiden päällä mahakumpu roikkuu. Sitäpaitsi vartalon siluetti paranee, kun pikkarit ovat korkeat. Suosittelen.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      354
      4041
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1759
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1530
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1497
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1338
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1315
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1312
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      199
      1282
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1187
    Aihe