Naimisiin Thaimaassa

King Kong

Nyt on tilanne seuraavanlainen että. Ensivuonna olisi tarkoitus lähteä Thaimaahan tyttöni luokse ja mennä hänen kanssaan siellä naimisiin! Onko tässä mitään erityisen tärkeää huomioon otettavaa ennenkuin itsensä avioon saattaa?? Enemmän tai vähemmän tärkeetä? :) Naimisiin menon jälkeen on tarkoitus tulla pysyvästi takaisin Suomeen. -Kiitos!

6

2328

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miren-

      hankkia avioehto. On syytä myös varautua siihen, että thaimaalainen perhe (= koko suku) on ehkä kiinnostunut omaisuudestasi ja haluaa siitä osansa. Vältämättä ei näin käy, mutta ihan yleisesti on hyvä tietää, että Thaimaassa perhe ja suku tulevat olemaan todella tärkeä osa elämäänne, joten varaudu siihen, että sukulaiset osallistuvat jollain tavoin elämäänne. Tämä on ehkä suurin ero verrattuna suomalaiseen kulttuuriin.

      Jos suhteenne on hyvällä pohjalla ja rakastatte toisianne, niin ei ole mitään syytä, miksi ette onnistuisi. Älä kuitenkaan anna käyttää itseäsi hyväksi taloudellisesti - ja tee tämä asia selväksi hyvissä ajoin tulevalle vaimollesi.

      Pidä huoli, että vaimosi ei jää suomalaisen yhteiskunnan ulkopuolelle. Tutustuta hänet maahan ja ihmisiin; tee kaikkesi, että hänellä on hyvä olla Suomessa. Pidä huolta, että hän oppii suomen kielen.

      Kunnioittakaa toisianne - se on kaikkein tärkeintä loppujen lopuksi. Onnea teille!

    • onnellinen mies

      Olen erittäin tyytyväinen valintaani. Meillä oli alku Suomessa hankalaa,kun ei ollut yhteistä kieltä. Nuori vaimoni itki aluksi ja tuntui,että olin tehnyt väärin. Yhtään ei auttanut suomalaisten ilkeät kommentit. Jos näitä saat anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Tue vaimoasi,koska alku oli siis vaikea,liekö kulttuurishokki. Kerää vaimosi ympärille auttavaisia naisihmisiä,jotka tietävät suomen systeemit. Naapurinemännät,sukulaiset...
      Alku oli niin hankalaa,kun toinen vaan itki ja hoki mamaa.Maksoin maman matkan Suomeen. Asusteli reilu viikon meillä ja sen vierailun jälkeen vaimo muuttui iloisemmaksi.Raha ei minua haitannut ja varsinkin nyt kun meillä menee hyvin. Meillä on 3 tosi kaunista lasta,vaimo osaa suomea (sen opiskeluun piti patistaa),ystäviä käy paljon luonamme,vaimon eksoottiset ruuat ovat menestyneet.Vaimo on myös työelämässä,mihin myös rohkaisin.Suku ei minun rahojani tietääkseni ole havitellut,mutta kuten edellinen vastaaja kirjoitti suku on rakas vaimolle. Onneksi on nettiyhteys nykyään.
      Hyvin ahkera on vaimoni,ja olen tehnyt hänelle selväksi,että on vaimoni ei palvelija. Ainakin tämä nainen oli alkuun kovasti mielyttämishaluinen.
      Ja kyllä noiden suomalaistenkin naisten kanssa saa olla varovainen raha-asioissa.
      Toivotan teille samanlaista onnea liitolle kuin meilläkin on!

    • um:läinen

      Aiemmissa vastauksissa oletkin saanut jo "näitä iänikuisia elämänohjeita". Niitä tuskin tarvitset.

      Naimisiinmeno Thaimaassa on juridisesti hieman poikkeava menettely verrattuna suomalaiseen. Kannattaa ottaa yhteyttä ulkoministeriöön/Bangkokin suurlähetystöön, jotta saat oikeita neuvoja menettelyistä.

      Nettisivuilta http://www.finland.or.th/fi/ löytyy alkuun tietoja, mutta ei läheskään kattavasti.

      • Thaimaassa asunut

        "Iänikuisia elämänohjeita" - niinpä niin, mikäs on teikäläisen tehnyt noin kyyniseksi?

        Elämänohjeita ihmiset nimenomaan kaipaavat. Olen itse asunut maassa pitkään, ja tunnen monia, joilla on ollut ihan perusasiat hukassa naimisiin mennessä: ei esim. tiedetä, että suku on tosi oleellinen osa thai-kulttuuria. Ja että kun tuo vaimon Suomeen, on tosi tärkeää, että vaimo aloittaa suomen opinnot välittömästi.

        Mutta sinulla ei taidakaan tällaiset asiat olla tärkeitä. Mahdatko olla yhden tyypin suomalaismies, joka kuvittelee ostavansa vaimon ja kohtelee tätä miten vain?

        Hyvin mahdollista - kommenttisi "niitä tuskin tarvitset" kertoo kaiken.


      • King Kong
        Thaimaassa asunut kirjoitti:

        "Iänikuisia elämänohjeita" - niinpä niin, mikäs on teikäläisen tehnyt noin kyyniseksi?

        Elämänohjeita ihmiset nimenomaan kaipaavat. Olen itse asunut maassa pitkään, ja tunnen monia, joilla on ollut ihan perusasiat hukassa naimisiin mennessä: ei esim. tiedetä, että suku on tosi oleellinen osa thai-kulttuuria. Ja että kun tuo vaimon Suomeen, on tosi tärkeää, että vaimo aloittaa suomen opinnot välittömästi.

        Mutta sinulla ei taidakaan tällaiset asiat olla tärkeitä. Mahdatko olla yhden tyypin suomalaismies, joka kuvittelee ostavansa vaimon ja kohtelee tätä miten vain?

        Hyvin mahdollista - kommenttisi "niitä tuskin tarvitset" kertoo kaiken.

        Kiitos tosi paljon kaikille, oli kyllä isoa apu ohjeistanne!! :)

        Lähes päivittäin olen tyttöni kanssa netissä jutellut tulevasta ja olen jo kyllä mielestäni tehnyt hänelle selväksi ainakin sen ettei rahan takia kannata tulla, ja että päivittäin ei taksilla ajella ja ravintoloissa syödä ja jopa että hänen on opittava kieli ja löydettävä työ. Kaikki nämä kohdat ainakaan ei hänen puheidensa mukaan pitäisi olla ongelma. Sanoo myös tulevansa rakkauden eikä rahojeni takia :)Koska olen sanonut että rahan takia ei kannata tulla koska liikaa sitä ei ole edes suomalaisilla.

        Ai ei tarvitse vai? nimi merkillä kirjoittaneelle kaverille että en ihan ymmärtänyt oliko viestisi tarkoitettu minulle vai "elämän ohjeita" tarvitsemattomalle kaverille, se en siis ollut minä! :)


      • Thaimaassa asunut
        King Kong kirjoitti:

        Kiitos tosi paljon kaikille, oli kyllä isoa apu ohjeistanne!! :)

        Lähes päivittäin olen tyttöni kanssa netissä jutellut tulevasta ja olen jo kyllä mielestäni tehnyt hänelle selväksi ainakin sen ettei rahan takia kannata tulla, ja että päivittäin ei taksilla ajella ja ravintoloissa syödä ja jopa että hänen on opittava kieli ja löydettävä työ. Kaikki nämä kohdat ainakaan ei hänen puheidensa mukaan pitäisi olla ongelma. Sanoo myös tulevansa rakkauden eikä rahojeni takia :)Koska olen sanonut että rahan takia ei kannata tulla koska liikaa sitä ei ole edes suomalaisilla.

        Ai ei tarvitse vai? nimi merkillä kirjoittaneelle kaverille että en ihan ymmärtänyt oliko viestisi tarkoitettu minulle vai "elämän ohjeita" tarvitsemattomalle kaverille, se en siis ollut minä! :)

        Viestini on tarkoitettu sille, jolle se ketjussa meneekin, eli um:läiselle. Eli hänen mukaansa sinä et tarvitse mitään "iänikuisia elämänohjeita". Eli hän tuntuu tietävän asiasi paremmin kuin sinä itse. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      413
      4395
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      241
      2171
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1600
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      158
      1411
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      266
      1190
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1097
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1054
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1045
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      54
      959
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      943
    Aihe