Vanha lastenlaulu

Cici73

Tiedättekö vanhaa lastenlaulua, jossa pikkutyttö ja äiti laulaa ja juttelee näin. Ensin tyttö laskee hintoja kotitöilleen roskien vienti 5 mk jne. jonka jälkeen äiti laulaa "kannoin 9 kuukautta sinua, en saanut palkkaa. Itkit öisin ja valvotit minua, pyytänyt en palkkaa. Sulle satuja luin, kurahousuja puin ilman palkka. Yhteenlaskettu sen summa ponnistusten on "ei palkkaa"." Tosi ihana kappale, mutta en löydä levyä, kun en tiedä kappaleen nimeä. Muistaako kukaan ja tiedättekö löytyykö joltain lasten cd:ltä? Suurkiitos etukäteen

13

3124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysyttiin aiemmin

      Samaa laulua kysyttiin 7.11.
      Katso sieltä vastaus.

    • nimimerkki

      Toivottavasti ei löydy ainakaan miltään lastenlaululevyltä. Kuulostaa nimittäin kovasti lasta syyllistävältä riimittelyltä...

      • Cici73

        Ei se mitään syyllistä. Kuuntelisit ensin koko kappaleen ennen kuin kommentoit. Tosi ihana lastenlaulu, tulee tippa linssiin...


      • tuon biisin
        Cici73 kirjoitti:

        Ei se mitään syyllistä. Kuuntelisit ensin koko kappaleen ennen kuin kommentoit. Tosi ihana lastenlaulu, tulee tippa linssiin...

        omasta lapsuudestani. Aivan kamala. Syyllistää todella lasta, oikein kunnon kyykytysbiisi! Yritä kuunnella kappale (toivottavasti et sitä löydä, anteeksi) lapsen korvin.


      • Cici73
        tuon biisin kirjoitti:

        omasta lapsuudestani. Aivan kamala. Syyllistää todella lasta, oikein kunnon kyykytysbiisi! Yritä kuunnella kappale (toivottavasti et sitä löydä, anteeksi) lapsen korvin.

        Olin kyllä itse lapsi silloin kun kappaleen kuulin, siksi on jäänyt mieleenkin positiivisena. On se kumma kun nykyään lapset ovat niin jumalattoman herkkiä, että lastenlaulutkin saavat ihan mielen järkkymään. Pitää taputella olalle vaan pahanteonkin jälkeen ettei vaan missään nimessä tule traumoja torumisesta. Pitihän se arvata, että aina löytyy näitä arvostelijoita ja näkee vanhoissa lasten lauluissakin jotain traumaattista.


      • edellinen
        Cici73 kirjoitti:

        Olin kyllä itse lapsi silloin kun kappaleen kuulin, siksi on jäänyt mieleenkin positiivisena. On se kumma kun nykyään lapset ovat niin jumalattoman herkkiä, että lastenlaulutkin saavat ihan mielen järkkymään. Pitää taputella olalle vaan pahanteonkin jälkeen ettei vaan missään nimessä tule traumoja torumisesta. Pitihän se arvata, että aina löytyy näitä arvostelijoita ja näkee vanhoissa lasten lauluissakin jotain traumaattista.

        Minä en ole nykyinen lapsi, vaan 33-vuotias äiti. Minäkin muistan, ikävä kyllä, juuri tuon samaisen kappaleen, juuri omasta lapsuudestani. Enkä vieläkään pysty näkemään siinä mitään positiivista!

        Äiti kertoo tyttärelleen, kuinka on itsensä uhrannut päivät ja yöt, repinyt itsensä niin fyysisesti kuin psyykkisesti ja kuinka tyttären nyt tulisi sen takia olla nöyrä ja kuuliainen, koska äiti on näin epäitsekkäästi tullut synnyttäneeksi hänet tähän maailmaan.

        Kyllä se on aika kaukana kauniista ja positiivisesta lastenlaulusta. Katkeroitunutta (äidin oman itsensä) työn epäarvostusta tuossa laulussa joku halusi tuoda julki suuremmalle yleisölle. Lastenlaulu???

        Mutta tämähän on vain minun mielipiteeni.


      • Cici73
        edellinen kirjoitti:

        Minä en ole nykyinen lapsi, vaan 33-vuotias äiti. Minäkin muistan, ikävä kyllä, juuri tuon samaisen kappaleen, juuri omasta lapsuudestani. Enkä vieläkään pysty näkemään siinä mitään positiivista!

        Äiti kertoo tyttärelleen, kuinka on itsensä uhrannut päivät ja yöt, repinyt itsensä niin fyysisesti kuin psyykkisesti ja kuinka tyttären nyt tulisi sen takia olla nöyrä ja kuuliainen, koska äiti on näin epäitsekkäästi tullut synnyttäneeksi hänet tähän maailmaan.

        Kyllä se on aika kaukana kauniista ja positiivisesta lastenlaulusta. Katkeroitunutta (äidin oman itsensä) työn epäarvostusta tuossa laulussa joku halusi tuoda julki suuremmalle yleisölle. Lastenlaulu???

        Mutta tämähän on vain minun mielipiteeni.

        34-vuotias äiti minäkin. Ja aion kyllä soittaa tämän kaunismelodisen kappaleen omalle lapselleni kun hän on kouluiässä. Äitihän laulaa lempeällä äänellä elämän kiertokulusta, ei se mielestäni lasta nöyryytä jos hänelle kerrotaan, että on olemassa töitä, jotka on vain tehtävä ilman että siitä tulee saada palkkaa. Lapsihan oli laulussa jo aika "vanha", kouluikäinen, koska osasi kirjoittaa ja laskea. Enkä näe, että äiti ei arvostaisi omaa äitiyttään vaikka kertoi tehneensä paljon asioita lapsensa eteen. Itseasiassa en ymmärrä, miks helvetissä jotain biisiä pitää täällä selitellä, kyllähän teitä niuhottajia löytyy joka oksalle, aivan turhaa tällanen....


      • Sateenkaari
        Cici73 kirjoitti:

        34-vuotias äiti minäkin. Ja aion kyllä soittaa tämän kaunismelodisen kappaleen omalle lapselleni kun hän on kouluiässä. Äitihän laulaa lempeällä äänellä elämän kiertokulusta, ei se mielestäni lasta nöyryytä jos hänelle kerrotaan, että on olemassa töitä, jotka on vain tehtävä ilman että siitä tulee saada palkkaa. Lapsihan oli laulussa jo aika "vanha", kouluikäinen, koska osasi kirjoittaa ja laskea. Enkä näe, että äiti ei arvostaisi omaa äitiyttään vaikka kertoi tehneensä paljon asioita lapsensa eteen. Itseasiassa en ymmärrä, miks helvetissä jotain biisiä pitää täällä selitellä, kyllähän teitä niuhottajia löytyy joka oksalle, aivan turhaa tällanen....

        Olen samoilla linjoilla kanssasi. Itse olen 35 vuotias äiti ja halusin soittaa kappaleen nyt jo 13vuotiaalle tyttärelleni. Minä siis edellisen kerran kysyin kyseistä kappaletta. Niuhottajat älkää vaivautuko vataamaan muuhun kuin olennaiseen!!!


      • Cici73
        Sateenkaari kirjoitti:

        Olen samoilla linjoilla kanssasi. Itse olen 35 vuotias äiti ja halusin soittaa kappaleen nyt jo 13vuotiaalle tyttärelleni. Minä siis edellisen kerran kysyin kyseistä kappaletta. Niuhottajat älkää vaivautuko vataamaan muuhun kuin olennaiseen!!!

        On meitä moneen junaan... onneksi myös realistisesti elämään suhtautuvia. Oletko jo löytänyt biisin? Löytyy nimittäin sellaiselta levyltä kuin Lapsellista 2. Kirjastosta lainasin. Sitä tosin ei ole kuin vinyylilevyllä ja kasetilla, mutta onneksi vanhat vehkeet vielä löytyy niin onnistuu kyllä äänitys myös cd:lle. Naapuri soitti biisin teini-ikäiselle tytölleen ja myös he tykkäsivät melodiasta.Tyttökin meni hetkeksi hiljaiseksi ja sanoi, että eipä ole tullut ajatelleeksi tuolta kantilta. Ei ne nuoret tyhmiä ole, asioita ei vain tule miettineeksi ennen kuin joku ne sanoo...


      • mantelikorva
        Sateenkaari kirjoitti:

        Olen samoilla linjoilla kanssasi. Itse olen 35 vuotias äiti ja halusin soittaa kappaleen nyt jo 13vuotiaalle tyttärelleni. Minä siis edellisen kerran kysyin kyseistä kappaletta. Niuhottajat älkää vaivautuko vataamaan muuhun kuin olennaiseen!!!

        Ihana laulu. Liekö ollut Ritva Oksasen laulama...? Ja ihanasti laulussa tyttö toteaa lopuksi: "kaikki maksettu".
        Menisipä tämä viesti perille niille nuorille (ja aikuisillekin), jotka hinnoittelevat kaikki asiat elämässään. Tässä laskelmoivasa maailmassa tällainen laulu on balsamia haavoille! Niin lapsi minäkin - vanha nainen olen!


      • S A K

        Todella ällöttävä hirvitys, taitaa saada ällötyksestä 10 pistettä.


    • Anonyymi

      Mistä löytyy

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      380
      3820
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      210
      1881
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1424
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1295
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      961
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      58
      920
    7. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      903
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      890
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      868
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      849
    Aihe