MP:n polttoaineenkulutus

98E

Moottoripyörien polttoaineenkulutus on ollut toistaiseksi yllättävän vähän esillä vaikka bensan hinta on koko ajan nousussa ja vaikka vihreimpiä motoristeja ehkä jo kiinnostaa hiilidioksidipäästötkin. Esimerkiksi alan lehdissä on harvinaista jos pyörän esittelyssä teknisten tietojen yhteydessä löytyy kulutus. Ainakin osa matkamotoristeista on varmaan pyöränsä kulutusta seuraillut. Heittäkääpä vastaukseksi millaisella pyörällä olette minkäkinlaisiin kulutuslukemiin päässyt? Itsellä 750 VFR haukkasi kesäloma reissulla rauhallisessa matka-ajossa keskim. 4.8 l/100 km.

27

5028

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • GSF

      Muistan jonkun vanhan biken testin, jossa hieman moitittiin 800 VFR;n kulutusta. tais mennä heillä yli 7 l, joten aika pienellä pääset.
      Omalla vesibandiitilla viimekesänä ajettiin joku matka kakspäälläkin ja parhaimmillaan pääteiden pintakaasujollotusta karvan päälle 5 l. Jos ajan yksin ja pienempiä teitä niin helposti nousee yli 6 l, kun tulee hieman aviltua, mutta alle 5 ei kai koskaan ole mennyt.

      Mainittavana seikkana olen havainnoinut, että kaikki minkä olen tankannut, on myös palanut...

      Pääsis vaan taas äkkiä polttamaan lisää...

      • LångvikinMotörhed

        minullekaan riittänyt edes pikku Virrellä (250) joka juopoteli 5-5,5 edestä ja nykyinen Varjostin, 600, litran enemmän.
        Tosin nää luvut on keräänyneet paljolti Saksan Autobanhnilta jossa Pikkuvirtsukalla oli pakko päästellä min 110-120 koko ajan.
        Shadow menee nyt tuolla alakerran eteisessä kokovartalohuoltoon joten ens keväänä se ehkä kuluttaa vähän vähemmän.


      • nyt ei ole kaikki kunnossa..
        LångvikinMotörhed kirjoitti:

        minullekaan riittänyt edes pikku Virrellä (250) joka juopoteli 5-5,5 edestä ja nykyinen Varjostin, 600, litran enemmän.
        Tosin nää luvut on keräänyneet paljolti Saksan Autobanhnilta jossa Pikkuvirtsukalla oli pakko päästellä min 110-120 koko ajan.
        Shadow menee nyt tuolla alakerran eteisessä kokovartalohuoltoon joten ens keväänä se ehkä kuluttaa vähän vähemmän.

        sun varjos jos vie 6 l sadalla niin on jotain hämärää tekeillä, mun edellinen shadow 600cc vei parhaimmillaan tuon4,6-4,8 l/100km! Eikä juuri koskaan vienyt yli 5 litraa...

        t:Ninnair


      • LångvikinMotörhed
        nyt ei ole kaikki kunnossa.. kirjoitti:

        sun varjos jos vie 6 l sadalla niin on jotain hämärää tekeillä, mun edellinen shadow 600cc vei parhaimmillaan tuon4,6-4,8 l/100km! Eikä juuri koskaan vienyt yli 5 litraa...

        t:Ninnair

        luitkos , Ninnair, mitä kirjoitin "nää luvut on keräänyneet paljolti Saksan Autobanhnilta jossa Pikkuvirtsukalla oli pakko päästellä min 110-120 koko ajan.
        Shadow menee nyt tuolla alakerran eteisessä kokovartalohuoltoon joten ens keväänä se ehkä kuluttaa vähän vähemmän"

        Meikäläisellä tuli laskettua kulutuksia just silloin kun oli pakko, oli tärkeintä, ettei lopu bentsiinni kesken (kas kun niinkin on käynyt pari kertaa keskellä nowherelandia eikä huvita toistaa).
        Eli olosuhteissa, jolloin on PAAHDETTU KOVAA ja korkealta, että ehtis lauttaan tai laivaan , sellaisia ultimatum tilanteita.
        Ehkä mun vastaus EI todellakaan ollut RELEVANTTI.

        MUTTA voin esittää vastakysymyksen:

        MIKÄ ERO on BENSANKULUTUKSESSA jos köröttelee zeniläisen hitaasti siihen, kun on pakko paahtaa täysillä (custom-täysillä ; )) 600 km yhtä soittoa? Eli nopeudet 80-100 versus 110-130? Ja tähän päälle kiihdytykset su muut.
        Ja mikä ero on kyykkypyörän ja customin kulutusluvuissa?

        Ainakin auton polttoainekulutuksessa sillä on varsin suuri merkitys, ajaako 80 vai 120 km/h ja ajaako tasaista nopeutta vai joutuuko jarRuttelemaan ja vastaavasti kiihdyttämään eestaas.

        Muistan aikoinaan juuri tosta pikkuvirrestä, että kun se kokovartalohuollettiin viimosen päälle, se alkoikin sallia paljon suurempia nopeuksia, just silllä seurauksella, että totutut bensankulutusmääärät eivät pitäneet paikkansa, ja jäin tien poskeen. Ne pari kertaa.   


      • paljon meinaa
        LångvikinMotörhed kirjoitti:

        luitkos , Ninnair, mitä kirjoitin "nää luvut on keräänyneet paljolti Saksan Autobanhnilta jossa Pikkuvirtsukalla oli pakko päästellä min 110-120 koko ajan.
        Shadow menee nyt tuolla alakerran eteisessä kokovartalohuoltoon joten ens keväänä se ehkä kuluttaa vähän vähemmän"

        Meikäläisellä tuli laskettua kulutuksia just silloin kun oli pakko, oli tärkeintä, ettei lopu bentsiinni kesken (kas kun niinkin on käynyt pari kertaa keskellä nowherelandia eikä huvita toistaa).
        Eli olosuhteissa, jolloin on PAAHDETTU KOVAA ja korkealta, että ehtis lauttaan tai laivaan , sellaisia ultimatum tilanteita.
        Ehkä mun vastaus EI todellakaan ollut RELEVANTTI.

        MUTTA voin esittää vastakysymyksen:

        MIKÄ ERO on BENSANKULUTUKSESSA jos köröttelee zeniläisen hitaasti siihen, kun on pakko paahtaa täysillä (custom-täysillä ; )) 600 km yhtä soittoa? Eli nopeudet 80-100 versus 110-130? Ja tähän päälle kiihdytykset su muut.
        Ja mikä ero on kyykkypyörän ja customin kulutusluvuissa?

        Ainakin auton polttoainekulutuksessa sillä on varsin suuri merkitys, ajaako 80 vai 120 km/h ja ajaako tasaista nopeutta vai joutuuko jarRuttelemaan ja vastaavasti kiihdyttämään eestaas.

        Muistan aikoinaan juuri tosta pikkuvirrestä, että kun se kokovartalohuollettiin viimosen päälle, se alkoikin sallia paljon suurempia nopeuksia, just silllä seurauksella, että totutut bensankulutusmääärät eivät pitäneet paikkansa, ja jäin tien poskeen. Ne pari kertaa.   

        viel sekin että ajaako sitte ferrarilla vaiko kiiiiialla.
        eiköhän noissa pyörissäkin ole niitä ns.ferrareita joiden kulutuksella ei ole niin väliä.ei ole tarkotettukkaan mihinkään bensapihikisoihin siis....


      • Enska-setä
        LångvikinMotörhed kirjoitti:

        luitkos , Ninnair, mitä kirjoitin "nää luvut on keräänyneet paljolti Saksan Autobanhnilta jossa Pikkuvirtsukalla oli pakko päästellä min 110-120 koko ajan.
        Shadow menee nyt tuolla alakerran eteisessä kokovartalohuoltoon joten ens keväänä se ehkä kuluttaa vähän vähemmän"

        Meikäläisellä tuli laskettua kulutuksia just silloin kun oli pakko, oli tärkeintä, ettei lopu bentsiinni kesken (kas kun niinkin on käynyt pari kertaa keskellä nowherelandia eikä huvita toistaa).
        Eli olosuhteissa, jolloin on PAAHDETTU KOVAA ja korkealta, että ehtis lauttaan tai laivaan , sellaisia ultimatum tilanteita.
        Ehkä mun vastaus EI todellakaan ollut RELEVANTTI.

        MUTTA voin esittää vastakysymyksen:

        MIKÄ ERO on BENSANKULUTUKSESSA jos köröttelee zeniläisen hitaasti siihen, kun on pakko paahtaa täysillä (custom-täysillä ; )) 600 km yhtä soittoa? Eli nopeudet 80-100 versus 110-130? Ja tähän päälle kiihdytykset su muut.
        Ja mikä ero on kyykkypyörän ja customin kulutusluvuissa?

        Ainakin auton polttoainekulutuksessa sillä on varsin suuri merkitys, ajaako 80 vai 120 km/h ja ajaako tasaista nopeutta vai joutuuko jarRuttelemaan ja vastaavasti kiihdyttämään eestaas.

        Muistan aikoinaan juuri tosta pikkuvirrestä, että kun se kokovartalohuollettiin viimosen päälle, se alkoikin sallia paljon suurempia nopeuksia, just silllä seurauksella, että totutut bensankulutusmääärät eivät pitäneet paikkansa, ja jäin tien poskeen. Ne pari kertaa.   

        Pari kaveriani, kummallakin silloin Kawa Z1300, tulivat aikanaan Saksan halki ja kysyttäessä Möhkön kulutusta pojat sanoivat, että tankillisella, 27 litraa, pääsi vajaan tunnin. Aika vähän aikaa! Tosin tunnissa oli matkaakin tullut tehtyä 215 km...aika paljon! Möhkölle luvatut huiput oli kai 217 km/h, jotta aika hyvin minun mielestä.


    • 4.6 - 4.8 litraa / 100 km

      Vaikka on tuota otsapinta-alaa kun on ISO tuulilasi ja vielä ylimmässä asennossaan.

      • kymppiin

        kai,italian ori nomipuitteissa nipin napin alle ton kuuden,isoo kovaa ni sittehän tuo mitsku rupee valojaan vilkuttelemaan hiukka nopeemmin.rsv 1000 ce.


    • Enska-setä

      pari v. vanha Honda XL650V: TA ei ole kovin taloudellisena pidetty pyörä. Mulla meni loppukaudesta hieman yli 6 l/100 km ja olen kuvitellut sen kulkevan n. 5 - 5,5 l/100. Äsken vaihdoin ilmanputsarin ja se vanha oli todella likainen (missä ihmeessä on tullut pörrättyä?). Saa nähdä pieneneekö kulutus. Palan halusta päästä kokeilemaan! En olis muuten mitannut kulutusta, mutta Hki Jkl väliä ei päässyt tankkaamatta ja siksi aloin mittailemaan. Ajo oli ripeää, mutta ei hullunkovaa.

      • LångvikinMotörhed

        kuluttaa 6 l/100 km, Honda Shadow CT 3 , 1100


      • oikeesti, nyt rupes hymyily...
        LångvikinMotörhed kirjoitti:

        kuluttaa 6 l/100 km, Honda Shadow CT 3 , 1100

        meiänki ukolla on 1100 Shadow!!!


    • 3,8l./100km yleisin..

      ..kulutus sekalaisella ajelullani.

      Rauhallisella ajolla jopa 3,3l./100km.
      Moottoritiellä 135-145km/h. 5,5l./100km.

    • Minä en päässyt VFR:llä ikinä alle kuuden litran.
      Keskimääräinen kulutus oli 6.5-6.7 vaikka kuinka nätisti yritti ajella.
      Varaderossa menee 6.2-6.3 litraa sekalaisessa ajossa ja pitkää reissua ilman kaahailua ajellessa pääsee 5.8-5.9lla litralla sata km:ä

      • 98E

        Joo kyllä tuo lähes kahden litran ero sinun laskemaasi kulutukseen tuntuu melko suurelta vaikka ottaisi huomioon kuormauksen ym. kulutukseen vaikuttavat muuttujat.


      • stegu
        98E kirjoitti:

        Joo kyllä tuo lähes kahden litran ero sinun laskemaasi kulutukseen tuntuu melko suurelta vaikka ottaisi huomioon kuormauksen ym. kulutukseen vaikuttavat muuttujat.

        Jammun (vm-90)kulutus maantie ajossa nopeusrajotusten puitteissa pyöri 4,5-5l/100km menneenä kesänä.Ei reippaalla ajollakaan kulutus noussu yli kuuden litran,joten kaippa tuo kunnossa on.Sitä mietin vain ,että onko 98 vai 95 se ainoa oikea oktaani?Laittelin sekasin molempia!


      • LångvikinMotörhed
        stegu kirjoitti:

        Jammun (vm-90)kulutus maantie ajossa nopeusrajotusten puitteissa pyöri 4,5-5l/100km menneenä kesänä.Ei reippaalla ajollakaan kulutus noussu yli kuuden litran,joten kaippa tuo kunnossa on.Sitä mietin vain ,että onko 98 vai 95 se ainoa oikea oktaani?Laittelin sekasin molempia!

        olen aina ajanut 95 oktaanisella
        pitäiskö sen siis olla 98 oktaanista tai sekoitusta???
        nyt , kiitos, asiallinen vastaus asialinjan motoristeilta : ))


      • Enska-setä
        LångvikinMotörhed kirjoitti:

        olen aina ajanut 95 oktaanisella
        pitäiskö sen siis olla 98 oktaanista tai sekoitusta???
        nyt , kiitos, asiallinen vastaus asialinjan motoristeilta : ))

        Ihan turha käyttää liian korkeaoktaanista bensaa. Jos polttoaineen omianisuuksista enemmän puhutaan, se on uuden keskustelun paikka. Käsittääkseni tuo aiemmin mainittu FZR toimisi jopa alle 95-oktaanisella, jos sitä saisi. Korkeampioktaanisen bensan suurin vaikutus on korkemmat kulut kalliimman hinnan myötä. Ei lisää tehoa, mutta eipä haittaakaan koneelle.


      • ja monet
        LångvikinMotörhed kirjoitti:

        olen aina ajanut 95 oktaanisella
        pitäiskö sen siis olla 98 oktaanista tai sekoitusta???
        nyt , kiitos, asiallinen vastaus asialinjan motoristeilta : ))

        muutkin pyörät kulkisivat 92 oktaanisella jos sitä vielä olisi myynnissä, niin ja kulutus rauhallisella ajolla noin 4,5-4,8 maantiellä, maastossa moninverroin enemmän.


    • wild star

      Mulla on yamaha wildstar,8 kesän kokemuksella keskikulutus matka-ajossa 4,3l matkustajan kansa tai ilman muuten aina alle 5 litraa/100km .
      pyörään vaihdettu putket ,suuttimet ja putsarit.

    • Behinehi

      Mulla on gixseri 1000, v2009
      Jostain syystä kuluutus on nousut 9/100!!!

      Ennen oli jotain 6-7
      Täys tankki pääse max 200km
      Siis ajetuna nätisti.

      Osako joku sano mistä se voi johtua

      Ilmasuodain on puuhdistettu,
      Tulpat vaihdettu

    • Behinehi

      Mulla on gixseri 1000, v2009
      Jostain syystä kuluutus on nousut 9/100!!!

      Ennen oli jotain 6-7
      Täys tankki pääse max 200km
      Siis ajetuna nätisti.

      Osako joku sano mistä se voi johtua

      Ilmasuodain on puuhdistettu,
      Tulpat vaihdettu

    • Behinehi

      Mulla on gixseri 1000, v2009
      Jostain syystä kuluutus on nousut 9/100!!!

      Ennen oli jotain 6-7
      Täys tankki pääse max 200km
      Siis ajetuna nätisti.

      Osako joku sano mistä se voi johtua

      Ilmasuodain on puuhdistettu,
      Tulpat vaihdettu

    • Behinehi

      Mulla on gixseri 1000, v2009
      Jostain syystä kuluutus on nousut 9/100!!!

      Ennen oli jotain 6-7
      Täys tankki pääse max 200km
      Siis ajetuna nätisti.

      Osako joku sano mistä se voi johtua

      Ilmasuodain on puuhdistettu,
      Tulpat vaihdettu

    • polttoaine

      mun 1200 gessu 2016 normaali ajossa suomen urateillä 4.4-4.5 100km.

    • Intruderisti

      Mun 1500 Intruder 2012 vie 4,5-6 ajosta riippuen. Nyt mittarissa about 33tkm

      • Anonyymi

        Yamaha X-max300 kulutus 2,5-2,8, aina alle3 (kulkee140) ei paha...


    • Anonyymi

      Hondan kyykky ja 12 litraa / 100 km. Seuraava pyöräni on sähköpyörä. Ei näitä bensoja ole varaa maksella eikä se vingutuskaan oikein enää kiinnosta näin aikuisena.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6063
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3836
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      249
      2188
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1860
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1303
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe