vuotavat korvat

kutinaan väsynyt

Onko kellään kokemuksia,tai sama "vaiva"?
Tämä on todella raskasta ja stressaavaa.
Korvani vuotavat lähes jatkuvasti,olen
käynyt tutkimuksissa ja Magneettikuvassa
korvieni kanssa.Rakenteellista vikaa ei
korvissa ole.Kova kutina korvakäytävissä ja
sen jälkeen alkaa vuoto.Tipat auttavat hetkellisesti,mutta muuta hoitoa ei korviin ole.
Olen kokeillut myös luontais juttuja,ei apua.
Syytä moiseen "sairauteen"ei tiedetä.

37

25992

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sama ongelma

      Itselläni on sama ongelma.Lääkärin ensimmäinen kysymys oli että olenko puhdistanut korvakäytäviä pumpulipuikoilla, kuulemmaa vaurioittaa korvakäytävää. Itselläni ainakin ko. ongelma alkoi juuri tuon puhdistuksen aloittamisen jälkeen. Kyseessä on ilmeisesti jonkinlainen sienisairaus.

      • tinttu83

        heips!minulla jatkunut korvatulehduskierre jo 2vuotta. korvat kutisee ja vuotaa.lääkärit ei osaa tehdä tälle mitään. kaikki vaan sanoo et nää korvavaivat on sitkeitä. ärsyttää aivan suunnattomasti!


      • kutinaan väsynyt
        tinttu83 kirjoitti:

        heips!minulla jatkunut korvatulehduskierre jo 2vuotta. korvat kutisee ja vuotaa.lääkärit ei osaa tehdä tälle mitään. kaikki vaan sanoo et nää korvavaivat on sitkeitä. ärsyttää aivan suunnattomasti!

        Pyydä lääkäriltä resepti koevatipoille;
        Locacorten-Vioform,tämä auttaa minulla
        aina jonkin aikaa ja helpottaa kutinaa.
        Voimia sinulle,jos et ole käynyt vielä
        korvalääkärillä,men ihmeessä.Saat edes
        helpotusta kutinaan,jos muuta hoitoa
        ei ole.


      • tinttu83
        kutinaan väsynyt kirjoitti:

        Pyydä lääkäriltä resepti koevatipoille;
        Locacorten-Vioform,tämä auttaa minulla
        aina jonkin aikaa ja helpottaa kutinaa.
        Voimia sinulle,jos et ole käynyt vielä
        korvalääkärillä,men ihmeessä.Saat edes
        helpotusta kutinaan,jos muuta hoitoa
        ei ole.

        kokeiltu on noiki tipat hetkeksi auttaa. ja korvalääkärilläkin olen käynyt, jopa yksityisellä..ei mitään ratkaisua, saa ravata kokoajan tippoja hakemassa lekurilta, ja korvahuuhteluissa käydä...äitillä kesti sama vaiva eyli 10v..ei kovin rohkaseva ajatus!vaan kyllä se tästä..


      • Leena47
        tinttu83 kirjoitti:

        kokeiltu on noiki tipat hetkeksi auttaa. ja korvalääkärilläkin olen käynyt, jopa yksityisellä..ei mitään ratkaisua, saa ravata kokoajan tippoja hakemassa lekurilta, ja korvahuuhteluissa käydä...äitillä kesti sama vaiva eyli 10v..ei kovin rohkaseva ajatus!vaan kyllä se tästä..

        Mulla sama vaiva vuosikaudet, eikä apua mistään. Jokin aika sitten huomasin, että vaiva on kadonnut ja syyksi epäilen siirtymisen gluteenittomaan ruokavalioon. Laktoositon olen ollut vuodesta 1981. Mulla ei ole keliakiaa, mutta vehnä, ohra ja ruis ei sovi. Mitään muuta en osaa yhdistää tuskallisen korvavaivan loppumiseen.


      • Anonyymi

        Sama vaiva oli monta vuotta (20 !). Lääkäreistä ei ollut apua! Lopuksi löysin: fyto-hoito: oplantamednaturo (verkkoapteekki). Kovettunut muutamassa päivässä. (Jo 6 kuukautta sitten ... toivottavasti se jatkuu). Toimii hyvin minulle. Minä suosittelen. Toivottavasti tämä auttaa.


      • Anonyymi
        Leena47 kirjoitti:

        Mulla sama vaiva vuosikaudet, eikä apua mistään. Jokin aika sitten huomasin, että vaiva on kadonnut ja syyksi epäilen siirtymisen gluteenittomaan ruokavalioon. Laktoositon olen ollut vuodesta 1981. Mulla ei ole keliakiaa, mutta vehnä, ohra ja ruis ei sovi. Mitään muuta en osaa yhdistää tuskallisen korvavaivan loppumiseen.

        Samoin


    • ongelma....

      Minulla ollut monta vuotta sama ongelma korvassa.Kutiaa todella kovasti ja sitä tulee raavittua(jolloin se rupeutuu)kynsillä sekä pumpulipuikolla rassattua.Korvasta vuotaa usein nestettä (kirkasta) sekä verta.Kyseessä on kudosneste.Kävin korvalääkärissä ja desinfioivat pirtulla,sain tipat ja ehdoton kielto ettei saa kastua enää ollenkaan eikä saa raapia ja rassata.Korvan vuoto lähti mutta kutinaa se ei hävittänyt.Sama juttu jatkuu enkä taas jaksaisi korvalääkäriin.Silloin todettiin korvassani 2 eri laatuista pahaa korvasientä!!

    • märkä korva

      Moi!Täällä on toinen märistä korvakäytävistä kärsivä.Mulla kans kutisee ja vuotaa jotain niin että yölläkin pitää ottaa pumpulipuikko ja kuivata.Ja se kutina:tuntuu että sielukin karkaa...

      • tulehdusainavaan

        Korvakäytävän tulehdus meneillään. Jos kutisee, älä raavi. Raapimisesta seuraa haavaumia jotka tulehtuessa saavat aikaan todella pahan tulehduksen ja sitä kipua ei kestä kukaan. Kokemusta on.
        Oma lääkäri laitto pariin kertaan semmoiset rätit korviin, jotka se siveli johonkin salvaan. Sen jälkeen ei ole enää kutissut.


      • selmikka
        tulehdusainavaan kirjoitti:

        Korvakäytävän tulehdus meneillään. Jos kutisee, älä raavi. Raapimisesta seuraa haavaumia jotka tulehtuessa saavat aikaan todella pahan tulehduksen ja sitä kipua ei kestä kukaan. Kokemusta on.
        Oma lääkäri laitto pariin kertaan semmoiset rätit korviin, jotka se siveli johonkin salvaan. Sen jälkeen ei ole enää kutissut.

        minulla oli tosi paha korvakäytävän tulehdus viisi vuotta sitten ja oli erittäin kivulias . ja korvani ovat sen jälkeen vähän väliä vaivanneet . korvia ei saisi puhdistaa taikka rassata pumpulitupsulta kuin korvakäytävän suulta . mutta minkäs teet kun kutisee vietävästi . otiborn tipat ovat vähän kun pirtua ja kuivattavat ja desifiovat , suosittelen . locaforten on kortisooni mikä pitäisi ottaa kuurina .vasta kun on tosi paha , mutta toimii...


      • susku
        tulehdusainavaan kirjoitti:

        Korvakäytävän tulehdus meneillään. Jos kutisee, älä raavi. Raapimisesta seuraa haavaumia jotka tulehtuessa saavat aikaan todella pahan tulehduksen ja sitä kipua ei kestä kukaan. Kokemusta on.
        Oma lääkäri laitto pariin kertaan semmoiset rätit korviin, jotka se siveli johonkin salvaan. Sen jälkeen ei ole enää kutissut.

        Se kutinavoi olla korvassa on reikätärykalvossa ollut samoja oireita mutta minulla paikattiin justiin tärykalvosta reikä


    • aTiina

      Kärsin vuosia korvien vuodosta ja kutinasta,k-käytävät ovat kuin niissä olisi psori.Lääkäreistä ei apua.Kuukausi sitten kokeilumielessä lopetin punaviinin maistelemisen ja kas kummaa,vuoto vähentynyt ja kutina loppunut melkein kokonaan (ihanaa).Olisikohan jotain allergiaa. Ystäväni ei voi syödä paprikaa,alkaa heti vuoto ja kutina.

    • eruEU

      Joo, mulla on sama ongelma. Jossakin vaiheessa kokeilin karppausdieettiä missä vähennetään hiilihydraattien määrää ja se auttoi myös korviin. Mietin että olisikohan kyseessä sitten jonkinlainen hiivatulehdus...

    • taasuuusiutu

      Mulla Joulukuussa oli korvatulehdus ja sprii huuhteluilla ja locacortella parani mutta taas on alkanut tuntua sellaista rutinaa kun pää on tyynyä vasten. En arvaa ruveta huuhtelemaan korvapumpulla ja removaxilla vaan on päästävä tän viikonlopun yli ja heti maanataina taas mennä tippoja hakeen ja huuhteluihin. Se voi olla hiiva tai bakteeritulehdus.

    • ihan kauheeta

      Mulla kanssa on korvat oireilleen jo 2v niistä otettiin bakteeriviljelmä ja siinä oli staph. aureus sain siihen atibiootti hoidon auttoi kyllä 3kk nyt on vaiva taas alanut, on tää niin pirullista

    • topsy

      pyytäkää lääkäriltä ciproxin-hydrocortisonnestettä.

      • Ikionnellinen

        Vaivasta kärsinyt 1,5 vuottaa. Lääkärissä käynnit ja kaikki mahdolliset tipat kokeiltu.kyse siis kutisevista ja vuotavista korvista. Mutta viikossa korva parani 2% kortisonivoiteella. Saa ilman reseptia. Eka viikko laitoin voidetta monta kertaa päivässä.myöhemmin satunaisest.


    • Hullut korvat

      Olen juossut 1.5 kk. tk:lla. On huuhdottu, imetty.on ollut korvatippoja, antibioottikuuria.Mistään ei mitään apua.Korvat kutiaa hulluuteen asti ja vuotavat kirkasta nestettä! Loppuikäinen vaivako?

    • opiskeleva lääkäri

      Antibiootti harvoin auttaa vuotaviin korviin eikä tipat ,vain hetkellisesti eikä hydrocortisoonikaa auta, koska se ohentaa ihoa.
      ainut hoito on: Vaikka saatava korvasta pois sen jälkeen huuhtelu fiftififtillä lääkkeeksi Protopic 0,1 %> 2 viikkoa.
      Protopic ei kuiva korvaa kuten hydocortisooni tämän jälkeen korvan suulle käytetään perusvoidetta eikä vettä saa mennä korvaan eikä kaivaa yhtään.

    • vuosia jo

      erittäin vituttavaa..

    • Bart1260

      Joo-o, samaa vaivaa täälläkin! Päivisin korvat on aikalailla ookoo, mutta yöt nukun todella huonosti vuotavien ja kutiavien korvien vuoksi. Tykkään nukkua kyljelläni, mutta aina silloin korva alkaa vuotamaan ja tukkeutuu.

      Korvani ovat jatkuvasti yhteydessä veteen, sillä olen ammatiltani sukelluskouluttaja ja sukellan päivittäin meressä ja uima-altaissa. Olen pyrkinyt huuhtelemaan kuitenkin korvakäytäväni joka sukelluksen jälkeen puutarhaletkulla.

      Korvakäytävä ongelmani alkoi muutama vuosi sitten kärsimäni korvakäytäväntulehduksen jälkeen. Sen jälkeen vaivat ovat uusiutuneet säännöllisesti - ei tosin onneksi niin kivuliaina, kuin ekalla kerralla...

    • ei kutise enään

      Tähän korvien vuotamiseen ja kutiinaan löytyy apu. Lopettakaa makean ja valkoisesta jauhoista valmistettujen tuotteiden mussuttaminen... Kokeilka parisen viikkoa. olla ilman noita mainitsemieni tuotteita, niin huomaatte mitä tarkoitan.
      Ja kun korvien vuotaminen ja kutina on saatu hallintaan, niin pikkuhiljaa voi kokeilla valkoista leipää (kohtuudella), kuten makeaakin.. Nopeasti oppii itse säätelemään, makean ja vehnäjauhotuotteiden käyttöä, ilman että tarvii kärsiä jatkuvasta korvien vuotamisesta ja kutinasta.

    • Märkä korva

      mulla ei kutise mutta vuotaa todella pajljon, tosin ei aina. Ongelma alkoi pari vuotta sitten kun kävin yhden talven ajan säännöllisesti uimassa. Kunto kasvo ja korvat tulivat riesaksi.

    • Punkku pois

      Valko- ja punaviini alkoi kutittamaan aivan selkeästi korvia ja alkoivat myös vuotamaan nestettä. Aivan selkeä yhteys kun nyt olen kokeillut muutaman kerran. Samoin vehnällä tuntuu olevan myös selkeä vaikutus. Ilman näitä rauhoittuvat korvat aika nopeasti minulla.

    • Jyri

      korvia ei saa millään rassata vaikka kutiaa ja vuotaa, korvat täytyy tulpata suihkuun mennessä, korvatulppien laittaminen korviin ehdottoman puhtailla sormilla. Märkiin korvakäytäviin tarttuu herkästi pöpöt. Kynsien alla on meillä kaikilla enemmän tai vähemmän bakteereja ja nyt jos kynsimme korvakäytävän suuta niin tulehdus seurauksena. Jostain syystä tuo vuoto oli minulla vain yöaikaan.
      Jos korvakäytävä tulehtunut niin kuuri Locakorten Vioform tippoja.
      Fucicort emulsiovoide korvakäytävän suulle rauhoittaa sitä. Minulla Otiborin tipat vain ärsytti lisää ärtynyttä korvakäytävää.
      Kerran sain silmän sarveiskalvon tulehduksen kun hieroin likaisilla sormilla silmää.

    • Sisko7

      Korvien kutinaan on auttanut Ratamouute,vuotaminen öisin ei siltl lakkaa, oiskohan syy,kun tulee kynsittyä päivisin tuota karstaa pois

    • Tamono

      Ettet asu homekodissa? Meillä oireili homeen vuoksi korvat.

    • lololodhdh

      Olin epätoivoinen tuon korvan kans, käytin 2 kertaa Celestoderm voidetta. Ei kutise eikä vuoda enää. Reseptillä saa.

    • KorvatKutisevatMärät

      Raina korvissa, korvalääkäri sanoi, että kuivaa ihoa, se rapisee. Pursotti jonkonlaisella paineella jotain puhdistavaa nestettä korviin korviin korviinjasitä helpotuksen tunnetta! Oi hetken niin hyvä olo!

      Taas kutisevat ja korvat kasti vatsassa yöllä erityisesti. Usein kuivaan pumpulipuikolla vaikka siitä varoitetaan. Se märän tunne vaan on niin ikävä. Vaikea nukkua märissä korvilla, kyljellään nukun.

      Tässä ketjussa valtava määrä eri aineita. . Itsellä Otiborin, ennen se rauhoitti kutinaa. Nyt en enää ole varma..kun se neste on saatava pois, pumpulipuikko kai taas hankaa korvakäytävää.. Nuo sieni-infektiot olivat itselleni uutta! Särkyä ei ole.. vain ajottainen kutina ja yöllä märät korvat.

      Neuvoista kiitollinen! :)

    • Dragooni

      Itse kärsin samasta vaivasta. Välillä rutikuivat ja kutisevat ja välillä sitteen vuotaa nestettä.
      Monella lääkärillä käyty ja viimmein löytyi selitys,
      Korvassa oleva ns. kosteuden tasapaino ei skulaa kunnolla.
      Lääkäri kehotti kokeilemaan Ceridalia ja totta vieköön se autto! Suosittelen!
      Yli määräiset öljyt pyhkii pois kun vuotavat pois korvasta ja homma skulaa.
      Ei tarvitse edes laittaa suhausta joka aamu nykyään.
      https://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/CERIDAL-LIPOLOTION-ihooeljy-100-tai-500-ml

      • Kokemusta

        Sama vaiva oli monta vuotta. Lääkäreistä ei ollut apua. Aloin selvittämään asiaa ja ongelma selvisi. Leipätuotteet, suomalaiset oluet, pullat, pizzat, jne. Näissä kaikissa käytetään jotain lisäaineita, jotka aiheuttavat tulehduksen tai jotka eivät imeydy elimistöön. Etelässä voi rauhassa syödä leipätuotteita yms. Ongelmat loppuivat, kun jätin kotimaan leipätuotteet ja edellämainitut. Olen testaillut välillä ruisleipää ja jotain muutakin, sillä seurauksella, että ongelma palaa.


      • Anonyymi

        Laitoin pumpulipuikkoon tea tree- öljyä ja pyöräytin nopeasti korvassa ja ongelma poistui laakista. Öljy on tosi vahvaa ja korviin sattui hetken, joten en tiedä oliko viisasta, mutta oli kyllä muuten helpoin, nopein ja halvin ratkaisu ärsyttävään vaivaan. Tea tree öljy on antiseptista, joten voi olla, että puhdisti paremmin kuin tuo Ceridal?


    • Anonyymi

      Mahoton kutina ja märkiminen. Muutaman viikon korvat kutissu ja märkiny. Kävin sitten lääkärin vast.otolla. Antoi lääkkeeksi korvatippoja ciproxin hydrocortison> viikon kuuri. Tipat korviin aamuin illoin. Kutina loppui lähes välittömästi ja korvat olivat tervehtyneet jo viikon kuluessa kuurin aloittamisesta.

    • Anonyymi

      Todella kiusallinen vaiva. Vuoden ajan vaivannut. Kutisee ja vuotaa. Kaksi kertaa otettu näyte korvakäytävästä. Sieltä löytyny joku bakteeri.
      Antbioottiset tipat kokeiltu, kortisoonikuurit kokeiltu, ceridal öljy käytössä ynnä monet muut vippaskonstit testattu. Huoh!
      Taas tilattu aika lääkäristä. Jospa sais lähetteen korvalääkärille.

    • Anonyymi

      Reaktiiviset korvat
      Näillä ohjeilla lupaan että paranee. Ensin korvalääkärillä puhdistus pienellä ”imurilla”. Saman aikaisesti lääkärin määräämät tipat jos tulehdus tai jos ei niin kuuriluontoisesti hieman kortisonia pumpulipuikolla tosi varovasti. Ei kaivelua punpulipuikolla!!!. Saman aikaisesti jätä suomalaiset viljat tai siirry gluteenittomaan. Lisäksi jätä viinit, sokeri ja vahvat mausteet. Paranet varmasti. Ja kun olet terve niin ala lisäilemään ruokavalioon pikkuhiljaa asiat jotka jätit pois. Huomaat puolessa tunnissa mistä kutina tulee. Jos on tosi ahtaat korvakäytävät kuten mulla, niin oltava tosi tarkka myös ettei mene vettä. Olen joutunut kuivattamaan korvia hiustenkuivaajalla😂. Lähtee heti tulehdus päälle jos jää tippakaan vettä. Eli reaktiiviset korvat. Myös stressi vaikuttaa. Aina kun joutunut kuuntelemaan sellaista mikä ei hyväksi tai joku huutaa tms nuin mulla tulee lieviä tulehduksen oireita. Ihminen on kokonaisuus.

    • Anonyymi

      Oman kokemukseni mukaan kyseessä on kehon epätasapaino-tila, joka ilmenee mm. Korvissa, eikä suoranaisesti mikään korvaongelma.

      Jopa lääkärit tuntuvat tässä keskittyvän itse oireeseen, eikä aiheuttajan hoitoon. Kyseessä on hyvin todennäköisesti dysbioosi. Hiivan liikakasvu/ suoliston epätasapainotila.
      Lääkkeellä ei tehdä tässä tilanteessa yhtään mitään, vaan ruoalla.

      Nämä pahentavat oireita:
      *Sokerit ja piilosokeri mm. hunaja,siirapit, fruktoosi, virvoitusjuomat, mehut, hillot, makeutetut jogurtit
      *Vallkoisia jauhoja sisältävät tuotteet (mm. leivät, leivonnaiset, pizzat, pastat, makaroonit, jauhokastikkeet)
      *hiivatuotteet (hiivalla nostatettu leipä ja leivonnaiset, hiivaa sisältävät liemijauheet ja – kuutiot, hiivapohjaiset vitamiinivalmisteet)
      *kuivatut hedelmät
      *viinirypäleet, sitrushedelmät ja omenat
      *maapähkinät ja maapähkinävoi, sienet ja soijakastikkeet
      *viini, olut, etikat, alkoholi
      *käymisen avulla valmistetut tuotteet, kuten hapankaali
      *maito, kerma, juusto
      *kaikki purkkiruoat ja säilykkeet.

      Eli kaikki kiva, varsinkin jos tykkää nautiskella hyviä ruokia ja syödä usein ulkona.

      Näitä tulisi kokeillen ja tunnustellen välttää vähintään 1-2kk, ja sen jälkeen ylipäätään käyttää maltillisemmin.

      Samalla olisi hyvä ottaa dieetin tueksi probiootti ja vitamiinivalmisteet. Ehkä joku detox-kuuri myös voisi olla paikallaan. Dieetin aikana ei voi oikeastaan syödä ulkona kovin monessa paikassa(piilosokeri, lisäaineet) , joten vaatii panostamista määrätietoisuutta ja ahkeraa kotikokkausta.

      Korvien kutina ja vuoto on parhaimillaan hyvä mittari kehon epätasapainotilasta, tämä on syytä korjata elintavoilla ennen kuin joku muu autoimmuuni-ongelma pääsee kaikessa hiljaisuudessa samasta syystä alkamaan.

      Ruokavaliomuutos on -välttämätön- tilan korjaamiseksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1655
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      17
      1517
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      68
      1429
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      40
      1384
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1323
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1258
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1126
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1102
    Aihe