biologisen vanhemman löytäminen

mipa

Heips.
Haluaisin aloittaa biologisen isän etsimisen mistä en tiedä mitään( äidiltä en ole saanut mitään todellista vastausta eli siis aina valehdellut eikä halua puhua asiasta) niin mistä pitää lähteä etsimään/tai mitä pitää tehdä?
Olen harkinnut tätä jo 27v ja aiemmin halunnut sen jo tehdä, mutta aina jäänut siihen miten aloittaa, mihin pitää ottaa yhteyttä.
Eli te jotka tiedätte niin olkaa kilttejä ja vastatkaa, en kaipaa mitään vittuilu viestejä vaan vain niitä joissa on asiaa.
Kiitoksia kaikille vastanneille jo etukäteen, tämä on tärkeää minulle=)

24

3982

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heldiina

      lienee "kirkonkirjoissa"? Eli jos kuulut kirkkoon tilaat vain virkatodistuksen tai jos et kuulu niin maistraatista väestörekisteriotteen.

      • tiedustelisin

        asiaa sosiaalitoimistosta. Mikäli isäsi on sinut tunnustanut, löytyy sieltä. Toinen vaihtoehto on tietysti äitisi. Yritä keskustella hänen kanssaan, jos sosiaalihuollossa ei ole tietoja. Yritä vaikka kirjeitse, jos ei onnistu puhumalla.


    • etsinyt ja löytänyt

      Hei.Itseni on lapsena adoptoitu,ja selvitin taustani aikuisena.Hain kirkkoherranvirastosta virkatodistuksen josta ilmeni syntymäkuntani sekä biologinen sukunimeni.Sitten tilasin syntymäkuntani kirkkoherranvirastosta syntymätodistukseni,josta ilmeni vanhempieni sekä kummieni nimet syntymäajat ja henkilötunnukset.Sekä syntymäkuntani että adoptio kuntani kirkkoherranvirastot olivat hyvin avuliaita asian selvittämisessä ja avun antamisessa.Adoptio paikkakuntani sosiaalitoimisto hankki käräjäoikeudesta päätökset ja lausunnot adoptiostani.Selvityksen aloituksesta noin kuukausi niin tapasin biologiset vanhempani sisarukset ja muuta sukua.Onnea etsintään.

    • lisäksi

      onko isäsi missään vaiheessa tunnustanut sinua?
      - jos on: niin käytä noita yllä olevia ohjeita, kirkkoherranvirasto tai väestörekisteri ovat mainioita aloituspaikkoja.

      - jos ei: et kerro ikääsi... jokaiselle lapselle on ollut pakko nimetä isä vasta parinkymmenen vuoden ajan... oletko niin nuori, että isyys selvitys on ollut pakko tehdä... silloin voisit alkaa tiedon keruun syntymä paikkankuntasi sosiaalivirastosta, siellä lienee asiasta pöytäkirjoja..

      -jos taas olet vanhempi kuin isyyden selvittämislaki olet vaikeuksissa. jos äitisi ei aikoinaan ole nimennyt isäehdokasta, eikä sinulla lue kirkon kirjoissa/väestörekisterissä kuin isä tuntematon, niin mieti onko äitisi sen aikaisia ystäviä hengissä ja koeta löytää heidät ja kysellä muistaisivatko he keitä poikia äitisi tapasi aikoinaan vuotta nennen syntymääsi.. myös isovanhempasi voisivat olla hyviä tiedonlähteitä mikäli suostuvat puhumaan...

      • isyyttä ei

        ole tunnustettu niin on hiukka hankala kaivaa isää esille, jos äiti ei kerro. Toivottavasti isä on tunnustanut isyytensä ja silloin etsintä onnistuu aivan kuten ylempänä on kerrottu.

        Mikäli isän nimeä ei löydy virka ym todistuksista tärkeitä tietolähteitä ovat äidin lisäksi muut ihmiset jotka ovat olleet äitisi lähipiirissä syntymäsi aikoihin.

        Kummit, isovanhemmat, enot, tädit työkaverit ym.
        Uskoisi nykyaikana jo olevan niin, ettei tuollaista keskeistä tietoa tarvitse salata - ei äidin eikä kenenkään. Ihmisellä on oikeus tietää alkuperänsä ja juurensa. Onnea etsintään kysyjä ja etsijä! Toivon sydämestäni, että löydät isäsi.


    • jp111

      itselläni sama tilanne kuin sinulla isästä ei mitään itetoa
      olen itse koittanut etsiä tietoa dna testi systeemistä onko sellainen mahdollista jos ei kohdetta johon verrata jos joku tietää tästä dna systeemistä jotain ilmottakaa
      kiitos ja kaikille ihmisille te kuulutte aina johonkin

    • minulla on sama tilanne olen vasta 13 täytyänyt poika ja minua kiinnostaa isäni löytäminen äitini ei kuitenkaan suostu puhumaan asiasta

    • mävoinauttaa

      sua. Haluatko antaa yhteystietosi tai ota yhteyttä asianajaja Juha Manner on hyvä.

      • Alkup

        Olen edelleen etsimässä isääni. En ole vain aikoihin käynyt näillä palstoilla. Eli isäni ei tiedä, että olen olemassa, joten mitään ei ole tunnustettu mihinkään kirjoihin. Äitini ei ole varma oliko nimi tim vai timi ja sukunimestä sanoo et oli joku lyhyt siinä oli k ja a . Näillä tiedoilla on aika hankala etsiä mitään. Valokuva minulla on isästäni, siitä näkee että isääni olen tullut, eli oikea henkilö on varmasti kyseessä kuvan perusteella. Tosiaan äidiltäni ei lisää tietoa ole herunut nyt 33 vuoteen niin ei niitä tietoja enää tule. Tapailivat muutaman kerran.


    • Isänlöytänyt

      Ota ensin yhteyttä paikkakuntasi lastenvalvojaan.Heiltä löytyy tiedot myös vanhoista äitisi neuvolakäynneistä syntymääsi liittyen.Jos isä ehdokas merkitty tietoihin seuraavaksi voit nostaa isyyskanteen käräjäoikeudessa.Tämän jälkeen teistä tehdään DNA- testit ja isyys voidaan vahvistaa.Uusi isyyslaki mahdollistaa nyt sen että sinulla on sen jälkeen myös esim.perintöoikeus isääsi.Kaikkea hyvää sinulle toivotellen.

      • eilastenvalvojalle

        siellä ei tapahdu mitään; koska äitisi on haluton selvittämään asiaa. Ota yhteys aluksi poliisiin.
        Oletko jo penkonut äidin tavarat läpi? En jaksa
        uskoa ettei hänellä olisi tietoa.


      • sossupaholainen

        Lastenvalvojalla ei mitään tietoja mistään neuvoläkäynneistä. Ja jos äiti on kieltäytynyt isyyden selvittämistä,ei siellä ole mitään ehdokkaiten nimiäkään. Jos taas äiti on antanut ehdokkaita, on isyys selvitetty ja isän nimi olisi virkatodistuksesassa. Tuossa asiassa ei voi auttaa muut kuin äitisi, joitain tietoja voisi saada äitisi läheisiltä ystäviltä tai sukulaisiltasi (esim täti).


      • TUOSSANÄIT
        sossupaholainen kirjoitti:

        Lastenvalvojalla ei mitään tietoja mistään neuvoläkäynneistä. Ja jos äiti on kieltäytynyt isyyden selvittämistä,ei siellä ole mitään ehdokkaiten nimiäkään. Jos taas äiti on antanut ehdokkaita, on isyys selvitetty ja isän nimi olisi virkatodistuksesassa. Tuossa asiassa ei voi auttaa muut kuin äitisi, joitain tietoja voisi saada äitisi läheisiltä ystäviltä tai sukulaisiltasi (esim täti).

        LAPSEN TARKOITUSHAKUINEN VIERAANNUUTAJA "VIRANOMAINEN" ITSE VASTASI; TIETOJA EI TIPU
        ELLEI "ÄITI" HALUA ASIAA SELVITTÄÄ. OIKEASTI KUITENKIN VIRANOMAISEN KUULUU AUTTAA,
        MYÖS "LASTENVALVOJAN" JA SELVITTÄÄ ASIAA.. ONHAN VIRANOMAISELLA TIETOLIIKENNE- YM. YHTEYDET, JOSTA SAA SELVITETTYÄ ESIM. KAIKKI TIEDOT NEUVOLAKÄYNNEISTÄ YM. ASIAKIRJOISTA; MYÖS LAPSEN OIKEASTA, OMASTA ISÄSTÄ VAIKKA "LASTENVALVOJA" PERUSTEETTOMASTI MUUTA VÄITTÄÄ- JA SINULLE TÄSSÄKIN JÄLLEEN KERRAN VALEHTELEE, SYYLLISTYESSÄÄN KIISTATTA RIKOK-
        SEEN "VIRANOMAIS" MENETTELYSSÄÄN.


      • sossupaholainen
        TUOSSANÄIT kirjoitti:

        LAPSEN TARKOITUSHAKUINEN VIERAANNUUTAJA "VIRANOMAINEN" ITSE VASTASI; TIETOJA EI TIPU
        ELLEI "ÄITI" HALUA ASIAA SELVITTÄÄ. OIKEASTI KUITENKIN VIRANOMAISEN KUULUU AUTTAA,
        MYÖS "LASTENVALVOJAN" JA SELVITTÄÄ ASIAA.. ONHAN VIRANOMAISELLA TIETOLIIKENNE- YM. YHTEYDET, JOSTA SAA SELVITETTYÄ ESIM. KAIKKI TIEDOT NEUVOLAKÄYNNEISTÄ YM. ASIAKIRJOISTA; MYÖS LAPSEN OIKEASTA, OMASTA ISÄSTÄ VAIKKA "LASTENVALVOJA" PERUSTEETTOMASTI MUUTA VÄITTÄÄ- JA SINULLE TÄSSÄKIN JÄLLEEN KERRAN VALEHTELEE, SYYLLISTYESSÄÄN KIISTATTA RIKOK-
        SEEN "VIRANOMAIS" MENETTELYSSÄÄN.

        No lastenvalvojalla ei niitä neuvolatietoja ole. Ja jos kysyjä on aikuinen, niin aika mahdotonta on niitä tietoja löytää neuvolastakaan (ja miksi neuvolassa kysyttäisiin isän nimeä?), ei silloin ollut tietokoneita. Jos äiti ei halua, ei isän nimeä ei näy misään viranomaisen paperissa, se on ikävää, mutta totuus. Tietoja "tippuu" jos sellaisia on.
        Suosittelesin edelleenkin ap:ta puhumaan ihmisille, jotka olivat raskauden aikana läheisiä äidille.


      • sossupaholiasääliö
        sossupaholainen kirjoitti:

        No lastenvalvojalla ei niitä neuvolatietoja ole. Ja jos kysyjä on aikuinen, niin aika mahdotonta on niitä tietoja löytää neuvolastakaan (ja miksi neuvolassa kysyttäisiin isän nimeä?), ei silloin ollut tietokoneita. Jos äiti ei halua, ei isän nimeä ei näy misään viranomaisen paperissa, se on ikävää, mutta totuus. Tietoja "tippuu" jos sellaisia on.
        Suosittelesin edelleenkin ap:ta puhumaan ihmisille, jotka olivat raskauden aikana läheisiä äidille.

        jauhaa taas paskaa; ÄLÄ VALEHTELE!!!
        SINÄ ET PUHU SANAAKAAN TOTTA!!!!
        OLET LAPSEN TARKOITUSHAKUINEN
        VIERAANNUUTAJA "VIRANOMAINEN";
        TIETOJA EI TIPU ELLEI "ÄITI" HALUA
        ASIAA SELVITTÄÄ. OIKEASTI KUITENKIN
        VIRANOMAISEN KUULUU AUTTAA,
        MYÖS "LASTENVALVOJAN" JA SELVITTÄÄ
        ASIAA.. ONHAN VIRANOMAISELLA TIETO
        LIIKENNE- YM. YHTEYDET, JOSTA SAA
        SELVITETTYÄ ESIM. KAIKKI TIEDOT NEUVOLAKÄYNNEISTÄ YM. ASIAKIRJOISTA;
        MYÖS LAPSEN OIKEASTA, OMASTA ISÄSTÄ
        VAIKKA "LASTENVALVOJA" PERUSTEETTO-
        MASTI MUUTA VÄITTÄÄ- JA SINULLE
        TÄSSÄKIN JÄLLEEN KERRAN VALEHTELEE, SYYLLISTYESSÄÄN KIISTATTA RIKOKSEEN
        "VIRANOMAIS" MENETTELYSSÄÄN.


      • sossupaholiasääliö
        sossupaholainen kirjoitti:

        No lastenvalvojalla ei niitä neuvolatietoja ole. Ja jos kysyjä on aikuinen, niin aika mahdotonta on niitä tietoja löytää neuvolastakaan (ja miksi neuvolassa kysyttäisiin isän nimeä?), ei silloin ollut tietokoneita. Jos äiti ei halua, ei isän nimeä ei näy misään viranomaisen paperissa, se on ikävää, mutta totuus. Tietoja "tippuu" jos sellaisia on.
        Suosittelesin edelleenkin ap:ta puhumaan ihmisille, jotka olivat raskauden aikana läheisiä äidille.

        eipä ole tietoja Raision kaupungistakaan "tippunut"
        mm. Raision kaupungin peräättömästä selvityksestä, lausumasta tuomioistuimessa lapsen olosuhteista, perheneuvolakäynneista; asiakirjat tulee säilyttää vähintään 10 vuotta. Lapsen yhteystiedoista puhelin-numeroineen- ja koulutietoineen, jotka tulee alue-hallintoviraston päätöksen mukaisesti lapsen isälle kulkea/ välittää, kun yhteydenpito ei normaalilla
        tavoin "äidin, huoltajan", Raision kaupunguin
        toimesta lapsia- ja lapsen kouluasioissa ym.
        koskevassa asiassa lapsen isälle välity.


    • Virsut

      Kun löydät, lähesty varoen. Hyvää voi vaan toivoa, mutta voit myös saada pitkäaikaisen riesan. Joka tapauksessa henkilön, joka ei ole syyllinen mihinkään.

    • Anonyymi

      Myheritage.... lämmin suositus jos sukujuuresi suurella todennäköisyydellä Suomessa...

    • Anonyymi

      Yhteys poliisiin, joka voi auttaa ja selvittää isäsi yhteystiedot

    • Anonyymi

      Maitsraatti on kuultu eivät anna tietoja kun olen syntynyt 62 ja isä höbacka jo kuollut.himanka. jos jotain tiedät niin..?

      • Anonyymi

        Yhteys poliisiin, joka voi auttaa ja selvittää isäsi yhteystiedot - tarvittaessa yksityinen asianajaja.


    • Anonyymi

      Miten saan ns.äitiltäni tietoja kun ei ole mitään tietoja

      • Anonyymi

        Yhteys poliisiin, joka voi auttaa ja selvittää isäsi yhteystiedot - tarvittaessa yksityinen asianajaja. ..


    • Anonyymi

      moikka! törmäsin tähän liittyen samaan asiaan. Tämä ketju jo todella vanha mutta saitko koskaan vastaustasi? Ja jos et niin miten olet edennyt etsinnöissäsi.
      Itse samassa tilanteessa...

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      414
      4238
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      236
      2090
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1550
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      157
      1367
    5. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      66
      1039
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1025
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      132
      995
    8. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      238
      992
    9. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      923
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      898
    Aihe