2k uretaani

no joko o

olen kuullut 2k uretaanista mitä voisi levittää penselillä suoraan esim.teräsveneen kylkeen jolla saaataiisin sen verran eristystä että kosteus ei tiivistyisi veneen sisällä.onko joku kokeillut ja mistähän sitä saa.

16

6477

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kapu III
    • tuttu sivusto

      niin kuin kaikki muutkin suomalaiset sivustot.kysyin sivellettävää/tuputtettavaa/pensselöitävää 2k uretaania.koska vene on jo sisustettu ja muutenkin valmis jolloin puhallus ei onnistu.tuntuis vaan paljon helpommalta levittää se eriste sillain kun ruveta "retkipatjaa"liimaileen.tiedän että semmosta on mutta on päässyt unohtuun että kuka sitä möi.kapu3.kiitos nopeasta vastauksesta

      • Sutija

        ettei onnistu, kun et voi sekoittaa etukäteen 2k uretaania. Liimasin 2k uretaanilla 2,5cm korkkilevyä ja styroxia teräsveneen kylkiin, levitin ensin toista ainetta sutilla eristelevyihin ja valutin toisesta purkista isosyanaattia päälle toisella sudilla ja painoin levyn nopeasti veneen kylkeen, mulla kesti jotain 20sek, kun aineet reagoivat. Tein eristelevyistä joka puolelta sentin pienemmät, jälkeenpäin kiersin eristelevyt 1k pullouretaanilla. Länsirannikolla aineita myy Nummijärvi Ky,Pori


      • 2k urtstu
        Sutija kirjoitti:

        ettei onnistu, kun et voi sekoittaa etukäteen 2k uretaania. Liimasin 2k uretaanilla 2,5cm korkkilevyä ja styroxia teräsveneen kylkiin, levitin ensin toista ainetta sutilla eristelevyihin ja valutin toisesta purkista isosyanaattia päälle toisella sudilla ja painoin levyn nopeasti veneen kylkeen, mulla kesti jotain 20sek, kun aineet reagoivat. Tein eristelevyistä joka puolelta sentin pienemmät, jälkeenpäin kiersin eristelevyt 1k pullouretaanilla. Länsirannikolla aineita myy Nummijärvi Ky,Pori

        mitä tarkotin mutta noin 1v. sitten laoit sinne sähköpostia että paljonko maksais noin 11m teräsveneeseen kyseinen tuote niin vastausta ei tullut.eli unohdin koko asia ja aattelin oisko markkinoille tullut joku vastaava mutta ei näköjään.


    • on ainakin joskus

      semmonen firma kun Corebros josta kannattanee kysyä.

      • tää pitää selvittää

        tuo kuulostaa jo liian hyvältä.itse omistan noin 13 m teräsveneen ja ongelma on se että ajo/keulahytti on eristtämättömiä ja niihin tiivisttyy kondensiovettä ja keulassa ei ole pillsiaä eikä saa asennettua eli jouttuu sienellä kuivaan.informoikaa vaikka tänne jos joku löytää jonkun noin helpon tuotteen mikä estää kondensoitumisen.


      • on ainakin ...
        tää pitää selvittää kirjoitti:

        tuo kuulostaa jo liian hyvältä.itse omistan noin 13 m teräsveneen ja ongelma on se että ajo/keulahytti on eristtämättömiä ja niihin tiivisttyy kondensiovettä ja keulassa ei ole pillsiaä eikä saa asennettua eli jouttuu sienellä kuivaan.informoikaa vaikka tänne jos joku löytää jonkun noin helpon tuotteen mikä estää kondensoitumisen.

        kondenssieristeeksi saattaa olla hyväkin, olen kerran kokeillu sitä ja kertasively antoi maksimissaan muutaman millin tavaraa joten sitä pitää sivellä kyllä ainakin pari kolme kertaa.


    • sitä

      Löytyy. Tarvitset lisäksi paljon tyhjiä purkkeja ja paksuja suteja,muuten homma onnistuu hyvin kun pitää hiukan kiirettä.Eli seos purkkiin nopea sekoitus ja ripeästi sudit tavaran kohteeseen ennen kuin alkaa reagoimaan,koeta saada mahdollisemman paljon (paksulti) tavaraa kerralla seinään,ja tarpeen vaatiessa uusintakäsittely kun vanha on kuivunut. PS.Reagointi aika pitenee kylmässä.

      http://www.terpol.fi/

      • nautica

        Olin aiheesta 2006 yhteydessä Terpoliin ja herrat vastasivat että kama kajahtaa purkkiin niin nopeasti ettei kerkeä sutia.
        Mutta jos ruiskutetaan niin komponentit sotketaan vasta ruiskussa niin homma onnistuu.
        Itse tein levystä liimaamalla ja myyjä oli yllätys yllätys Rauta Soini tampere ainoa miinus ettei löytynyt kovin paksua mutta laitoin kaksi kerrosta.


    • TeräsVeneMiäs

      http://wwnet.fi/corebros/MetalPr.html#EPEFoam20

      Tuolta sitä kait saa. Olen ostanut sieltä epokseja ja kuitumattoja yms ja kaikki on sujunut sovitusti. Lisäksi siellä oli kaveri joka oikeasti tiesi aineiden käytöstä ja halusi jopa neuvoa, sellainen on harvinaista.

      Olen myös lukenut juttuja joiden mukaan toimitukset on joillekin viipyneet tms. Hinnastot on hassuja, ainakin osin vielä markkapohjaisia. Sivuilla sanotaankin, että hinasto on suuntaa-antava. Omat kokemukseni ovat tosiaankin täysin positiivisia.

      Sivuilla sanotaan, että vaahto paisuu 20x. Millin kerrospaksuuden saa kuulemma maalattua. 20mm lopullinen vaahtokerros olisi uskomattoman kova juttu. 10mm olisi jo ihan hyvä kondenssin estoon.

      Jos kokeilette ainetta niin kertokaa kokemuksistanne, kiinnostaisi omaa projektiani varten.

    • 2K ortsu

      löytyy

    • teräsveneen omistaja

      kiitoksia vastauksista.pidetään keskustelu yllä ja jaetaan kokemuksia kyseisestä tuotteesta/tuotteista.hintahan se aina ratkaisee mutta saisi nimenomaan siististi siistiä pintaa ja estettyä sen turhan kondenssiveden.itselläni on läpi veneen tuuletusrako kyljissä joka on noin 20-30cm.mutta siltikin tekisi joku siihen kylkeen mieli laittaa.

      • ehkä tiedustella

        firmoista jotka käyttää sitä. omalle työpaikalle sitä tuli 200 l tynnyreissä, luulis kilohinnoissa olevan eroa pikkupurkkeihin


      • heippuli
        ehkä tiedustella kirjoitti:

        firmoista jotka käyttää sitä. omalle työpaikalle sitä tuli 200 l tynnyreissä, luulis kilohinnoissa olevan eroa pikkupurkkeihin

        mistähän tuommoista ainetta voisi kysellä.tiskin löytyy väristä ja tapetista!!


      • lhkhohiuu
        heippuli kirjoitti:

        mistähän tuommoista ainetta voisi kysellä.tiskin löytyy väristä ja tapetista!!

        onko tietoo


      • ikmnj
        lhkhohiuu kirjoitti:

        onko tietoo

        viddu, onhan tuossa ylempänä linkki


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5630
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3567
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1692
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1690
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      91
      1156
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1119
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      828
    Aihe