Dodge Avenger

Musta Kostaja

Nyt on musta Dodge Avenger SXT tilauksessa :) Koeajoin kesällä ja oli mielestäni tosi hyvä ajettava. En ymmärrä kommentteja "löysästä alustasta", kaarreajossa kovassakin vauhdissa kori pysyi vakaasti paikoillaan. Hieman muovisen sisustuksenkin kestää, kun on nahkaverhoilu, makee mittaristo ja nahkainen, paksu ratti on todella mukavan tuntuinen.

65

16362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osaisit
    • AUDIAANELJÄ

      Onnittelut komeasta autovalinnasta!! Avengeri on erityisesti SXT:nä todella cool. Ja tosiaan, koeajon perusteella ajettavuus on kunnossa.

      Tekisi itsekin mieli laittaa tilaukseen, harmi vaan kun farkkua tarviin. No tuleehan se avengeriin pohjautuva Journey-tilamalli. Ei vaan ole vissiin ihan yhtä makeannäkönen..

      • ldlvlnvdlkv

        Taas Dodge-myyjät kirjoittelee. Tossa on niin paskat bensakoneet, ettei niitä kukaan osta. Ja dieseliä ei saa automaatilla.

        Onko joku jokskus nähnyt yhtään liikenteessä? En minäkään.


      • Musta K
        ldlvlnvdlkv kirjoitti:

        Taas Dodge-myyjät kirjoittelee. Tossa on niin paskat bensakoneet, ettei niitä kukaan osta. Ja dieseliä ei saa automaatilla.

        Onko joku jokskus nähnyt yhtään liikenteessä? En minäkään.

        En ole Dodge-myyjä. Millä perusteella Avengerissa on paska bensakone? Perusteluja?


      • ldlvlnvdlkv
        Musta K kirjoitti:

        En ole Dodge-myyjä. Millä perusteella Avengerissa on paska bensakone? Perusteluja?

        Katselepas keoajoraportteja, esim:

        Koeajettu 2,0-litrainen bensakone osoittautui puhdittomaksi, vaikka se näyttää paperilla hyvinkin modernilta ja tehoakin on 115 kW/156 hv. Jostakin syystä kiihdytykset tapahtuvat lievästi portaittain - tunne on ikään kuin kaasuvaijeri olisi voitelun tarpeessa. Vaihteiston välityssuhteet ovat melko pitkät ja ohituskiihtyvyys jää kauaksi jälkeen 2,0-litraisten tavanomaisesta tasosta. Viitosvaihteellakin moni kilpailija kiihtyy riuskemmin kuin Avenger nelosella.

        http://www.ajovalo.net/Koeajot/Avenger.html

        2,4:nen on vielä huonompi antiikkisine automaatteineen.

        Ja sitten käy koeajamassa vaikka Vectra 2,2, Avensis 2,4 aut. tai vaikka Accord 2,4. Puhumattakaan VW:n 1,4 kaksoisahdetuista koneista. Ei tarvii enää väitellä asiasta. 20 vuotta edellä ovat tuota Avengerin paskaa. Ja huomaat, että nykyaikaisissa automaateissa on 5 tai 6 vaihdetta.


      • Musta K
        ldlvlnvdlkv kirjoitti:

        Katselepas keoajoraportteja, esim:

        Koeajettu 2,0-litrainen bensakone osoittautui puhdittomaksi, vaikka se näyttää paperilla hyvinkin modernilta ja tehoakin on 115 kW/156 hv. Jostakin syystä kiihdytykset tapahtuvat lievästi portaittain - tunne on ikään kuin kaasuvaijeri olisi voitelun tarpeessa. Vaihteiston välityssuhteet ovat melko pitkät ja ohituskiihtyvyys jää kauaksi jälkeen 2,0-litraisten tavanomaisesta tasosta. Viitosvaihteellakin moni kilpailija kiihtyy riuskemmin kuin Avenger nelosella.

        http://www.ajovalo.net/Koeajot/Avenger.html

        2,4:nen on vielä huonompi antiikkisine automaatteineen.

        Ja sitten käy koeajamassa vaikka Vectra 2,2, Avensis 2,4 aut. tai vaikka Accord 2,4. Puhumattakaan VW:n 1,4 kaksoisahdetuista koneista. Ei tarvii enää väitellä asiasta. 20 vuotta edellä ovat tuota Avengerin paskaa. Ja huomaat, että nykyaikaisissa automaateissa on 5 tai 6 vaihdetta.

        Eli sun mielestä mun pitäis ostaa Opel, Toyota tai Honda? Enpä kuitenkaan taida, kuule. Kyllä se Avenger täytyy olla.


      • ajovalonetin
        ldlvlnvdlkv kirjoitti:

        Katselepas keoajoraportteja, esim:

        Koeajettu 2,0-litrainen bensakone osoittautui puhdittomaksi, vaikka se näyttää paperilla hyvinkin modernilta ja tehoakin on 115 kW/156 hv. Jostakin syystä kiihdytykset tapahtuvat lievästi portaittain - tunne on ikään kuin kaasuvaijeri olisi voitelun tarpeessa. Vaihteiston välityssuhteet ovat melko pitkät ja ohituskiihtyvyys jää kauaksi jälkeen 2,0-litraisten tavanomaisesta tasosta. Viitosvaihteellakin moni kilpailija kiihtyy riuskemmin kuin Avenger nelosella.

        http://www.ajovalo.net/Koeajot/Avenger.html

        2,4:nen on vielä huonompi antiikkisine automaatteineen.

        Ja sitten käy koeajamassa vaikka Vectra 2,2, Avensis 2,4 aut. tai vaikka Accord 2,4. Puhumattakaan VW:n 1,4 kaksoisahdetuista koneista. Ei tarvii enää väitellä asiasta. 20 vuotta edellä ovat tuota Avengerin paskaa. Ja huomaat, että nykyaikaisissa automaateissa on 5 tai 6 vaihdetta.

        hepusta saa semmoisen mielikuvan, että made in
        USA auto ei vaan voi olla hyvä !


      • mistäkin moottorista
        ldlvlnvdlkv kirjoitti:

        Katselepas keoajoraportteja, esim:

        Koeajettu 2,0-litrainen bensakone osoittautui puhdittomaksi, vaikka se näyttää paperilla hyvinkin modernilta ja tehoakin on 115 kW/156 hv. Jostakin syystä kiihdytykset tapahtuvat lievästi portaittain - tunne on ikään kuin kaasuvaijeri olisi voitelun tarpeessa. Vaihteiston välityssuhteet ovat melko pitkät ja ohituskiihtyvyys jää kauaksi jälkeen 2,0-litraisten tavanomaisesta tasosta. Viitosvaihteellakin moni kilpailija kiihtyy riuskemmin kuin Avenger nelosella.

        http://www.ajovalo.net/Koeajot/Avenger.html

        2,4:nen on vielä huonompi antiikkisine automaatteineen.

        Ja sitten käy koeajamassa vaikka Vectra 2,2, Avensis 2,4 aut. tai vaikka Accord 2,4. Puhumattakaan VW:n 1,4 kaksoisahdetuista koneista. Ei tarvii enää väitellä asiasta. 20 vuotta edellä ovat tuota Avengerin paskaa. Ja huomaat, että nykyaikaisissa automaateissa on 5 tai 6 vaihdetta.

        pitää. 2.4 on uusi ns. maailmanmoottori. Itse muuten ostin 2.7 veekutosella avangerin. Kuka mistäkin tykkää... Ja nykyajan automaattihan on CVT tai 7-portainen. Vääntö on kivaa eikä kirkuva pikkukone.


      • ldlvlnvdlkv
        Musta K kirjoitti:

        Eli sun mielestä mun pitäis ostaa Opel, Toyota tai Honda? Enpä kuitenkaan taida, kuule. Kyllä se Avenger täytyy olla.

        Ei sun tarvii ostaa noita sutoja, aja vaan avengerilla jos haluat vanhanaikaisen paskan, laiskan koneen. Ihan on sun oma juttu.


      • ldlvlnvdlkv
        ajovalonetin kirjoitti:

        hepusta saa semmoisen mielikuvan, että made in
        USA auto ei vaan voi olla hyvä !

        USA:ssa valmistetaan paljon hienoja autoja. Jostain syystä niistä harvoja tuodaan Suomeen. Muutama hinnat alkaen-malli ainoastaan, kuten Avengerista. Avengeriakin saa Jenkeissä 6-koneella. Ja Ruotsissakin.


      • ldlvlnvdlkv
        mistäkin moottorista kirjoitti:

        pitää. 2.4 on uusi ns. maailmanmoottori. Itse muuten ostin 2.7 veekutosella avangerin. Kuka mistäkin tykkää... Ja nykyajan automaattihan on CVT tai 7-portainen. Vääntö on kivaa eikä kirkuva pikkukone.

        Mistähän reppana mahdoit ostaa sen kutoskoneisen avengerin? Ruotsistako? Opettele edes valehtelemaan.

        Kirkuvissa pikkukoneissa on vääntöä. Avengerin paskamaailmanmoottoriisa ei ole. Ei vääntöä, ei tehoa.


      • A.S.
        ldlvlnvdlkv kirjoitti:

        Mistähän reppana mahdoit ostaa sen kutoskoneisen avengerin? Ruotsistako? Opettele edes valehtelemaan.

        Kirkuvissa pikkukoneissa on vääntöä. Avengerin paskamaailmanmoottoriisa ei ole. Ei vääntöä, ei tehoa.

        Ottamatta osaa aikaisempiin tämän threadin kirjoituksiin niin todettakoon että tälläinen on ollut myynnissä suomessa jonkin aikaa

        http://www.autokeskus.fi/uutiset/20071219_uusi_malli_dodge_avenger_2.7_v6_automaatti_sxt/


      • dbldbldbldb
        ldlvlnvdlkv kirjoitti:

        USA:ssa valmistetaan paljon hienoja autoja. Jostain syystä niistä harvoja tuodaan Suomeen. Muutama hinnat alkaen-malli ainoastaan, kuten Avengerista. Avengeriakin saa Jenkeissä 6-koneella. Ja Ruotsissakin.

        Saa sitä Suomestakin, vaan ajele sinä vaan sillä Skodallasi...


      • äitin kultu ihan pihalla
        ldlvlnvdlkv kirjoitti:

        Mistähän reppana mahdoit ostaa sen kutoskoneisen avengerin? Ruotsistako? Opettele edes valehtelemaan.

        Kirkuvissa pikkukoneissa on vääntöä. Avengerin paskamaailmanmoottoriisa ei ole. Ei vääntöä, ei tehoa.

        ei edes tiedä mitä malleja suomessa myydään. Taitaa ajella viritetyllä mopedilla.... parempi vääntö kuin polkupyörässä. Ja koko ajan tuntuu olevan kakka housuissa.


      • herra Toyo
        äitin kultu ihan pihalla kirjoitti:

        ei edes tiedä mitä malleja suomessa myydään. Taitaa ajella viritetyllä mopedilla.... parempi vääntö kuin polkupyörässä. Ja koko ajan tuntuu olevan kakka housuissa.

        Dodken maahantuojan nettisuvu ei ainakaan kerro 2,7 mallista. Onkohan harmaatuontia?


      • A.S.

      • ihan virallinen
        herra Toyo kirjoitti:

        Dodken maahantuojan nettisuvu ei ainakaan kerro 2,7 mallista. Onkohan harmaatuontia?

        maahantuoja. Mietittiin myös tila-autovaihtoehtoa dodgelta(muistaakseni journey,tulee pian suomeen). Päädyttiin kuitenkin 2.7 avangeriin.


      • SORRY VAAN

      • copy paste

      • gggghh
        ihan virallinen kirjoitti:

        maahantuoja. Mietittiin myös tila-autovaihtoehtoa dodgelta(muistaakseni journey,tulee pian suomeen). Päädyttiin kuitenkin 2.7 avangeriin.

        6-lovisella automaatilla, vai 4-lovisella?


      • 360 cid
        ldlvlnvdlkv kirjoitti:

        Katselepas keoajoraportteja, esim:

        Koeajettu 2,0-litrainen bensakone osoittautui puhdittomaksi, vaikka se näyttää paperilla hyvinkin modernilta ja tehoakin on 115 kW/156 hv. Jostakin syystä kiihdytykset tapahtuvat lievästi portaittain - tunne on ikään kuin kaasuvaijeri olisi voitelun tarpeessa. Vaihteiston välityssuhteet ovat melko pitkät ja ohituskiihtyvyys jää kauaksi jälkeen 2,0-litraisten tavanomaisesta tasosta. Viitosvaihteellakin moni kilpailija kiihtyy riuskemmin kuin Avenger nelosella.

        http://www.ajovalo.net/Koeajot/Avenger.html

        2,4:nen on vielä huonompi antiikkisine automaatteineen.

        Ja sitten käy koeajamassa vaikka Vectra 2,2, Avensis 2,4 aut. tai vaikka Accord 2,4. Puhumattakaan VW:n 1,4 kaksoisahdetuista koneista. Ei tarvii enää väitellä asiasta. 20 vuotta edellä ovat tuota Avengerin paskaa. Ja huomaat, että nykyaikaisissa automaateissa on 5 tai 6 vaihdetta.

        no en hyppisi tasajalkaa vwn tsi koneilla kun ne tunnetusti hajoavat täysin ennen 100tkm ajomäärää, ne on vaan nin kevyt tekosia tehoon nähden...


      • duunari9370
        ldlvlnvdlkv kirjoitti:

        Mistähän reppana mahdoit ostaa sen kutoskoneisen avengerin? Ruotsistako? Opettele edes valehtelemaan.

        Kirkuvissa pikkukoneissa on vääntöä. Avengerin paskamaailmanmoottoriisa ei ole. Ei vääntöä, ei tehoa.

        te kaikki ootte kahvikuppinne ääreen lihoneita keski ikäisiä miehiä jokka ette oo koskaan saanu edes emäntäänne paksuks ja vielä tietty asutte vuokralla ettei tarvii edes lunta kolata tää selittää ton teidän käyttäytymisen joka on paljo huonompaa kun ala arvoista. menkää töihin siittä poraamasta.


      • mihinkähännekatosi
        ldlvlnvdlkv kirjoitti:

        Ei sun tarvii ostaa noita sutoja, aja vaan avengerilla jos haluat vanhanaikaisen paskan, laiskan koneen. Ihan on sun oma juttu.

        Avenger V-8 tuplaturbossa ei ole tehoja, väität?


      • ostafillari
        herra Toyo kirjoitti:

        Dodken maahantuojan nettisuvu ei ainakaan kerro 2,7 mallista. Onkohan harmaatuontia?

        Kaikki malit jotka tyyppihyväksytty tulee tänne korpeen,ei tarvi kun rahaa. Hitto mitä vänkääviä tolloja.


    • Miksi?

      Joo,miksi?Mikähän meitä suomalaisia riivaa kun pitää aina tuoda se oma mukamas "järkevä"mielipiteensä esiin jos joku uskaltaa olla erilainen ja ostaa vaikka Avangerin?Jos itsestä auto tuntuu kivalta niin itselleenhän sen ostaa,ja Avenger on upea valinta,kiva ajaa,hyvin varusteltu ja ennenkaikkea erottuu harmaavarpusista.

      • TOTGEAVENGER

        Olen aivan samaa mieltä!

        Mollataan massasta erottuvia ajopelejä ja samalla itse ajetaan iänikuisilla Tojoilla ja Bemareilla jne. Niitä tulee joka kulmassa vastaan ja tuulitunneli on muotoillut kaikki täällä myytävät valtamerkit aivan samanlaisiksi.


        tästähän ei ole olemassa oikeaa tai väärää mielipidettä,koska vapaa maahan tämä on?


    • Lady with Dodge

      En voi muuta todeta kuin että Dodge Ram on OIKEA autoa. Olen ajanut läpi elämäni ja nyt löysin elämäni auton. IHANAAAAAA!!!

      • Miksi lopetit

        Ei se Caliberi sitten kinnostanut sinua enään.


    • dodge-fani

      kyllä te jenkki auton vihaajat otte kusipäitä ! pitäkää te vaan ne japsi/erooppalaiset paskat nii me ajetaan (autoilla joita ei oo kaikilla) : )

      • Täyttä skeidaa.

        Tiedätkö miksi niitä ei oo kaikilla ?Muut ei oo niin tyhmiä et ostaa dodgen.
        Kumma juttu ,kun niitä on niin pirusti myynnissä ja halvalla.Varsinkin calibereja.Tai-
        taa olla väärää caliberia.


      • olet Paskiainen
        Täyttä skeidaa. kirjoitti:

        Tiedätkö miksi niitä ei oo kaikilla ?Muut ei oo niin tyhmiä et ostaa dodgen.
        Kumma juttu ,kun niitä on niin pirusti myynnissä ja halvalla.Varsinkin calibereja.Tai-
        taa olla väärää caliberia.

        Katoppa vähä kilometrejä. Alkaa sitä Dodgeillakin viisarit jo näyttää jopa 404.000km. Netissä myynnissä Dodge Avenger 2.4L ajettu 404.000km joten vuodessa on kertynyt n.101.000km! ja ps.On siinäki yks kusipää! Get a life! Would you?


      • Täyttä skeidaa.
        olet Paskiainen kirjoitti:

        Katoppa vähä kilometrejä. Alkaa sitä Dodgeillakin viisarit jo näyttää jopa 404.000km. Netissä myynnissä Dodge Avenger 2.4L ajettu 404.000km joten vuodessa on kertynyt n.101.000km! ja ps.On siinäki yks kusipää! Get a life! Would you?

        Mutta,remppalista on pitkä ,kun nälkävuosi.
        Rempparahoilla olisit ostanut jo auton.Hah hah haa.


      • Anonyymi

        Opettele dodge-fani kirjoittamaan oikein ja opettele myös kielioppi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opettele dodge-fani kirjoittamaan oikein ja opettele myös kielioppi.

        Ja sitten apina kaivaa ikivanhan ketjun opettaakseen muita kirjoittamaan.


    • Crab Life

      Kyllä Dodge on jees. Ennakkoluuloset itkee jenkeistä. Minä olen aina tykänny.

      Mulla on ollut jo pari vuotta hymy herkässä aina kun pihasta karautan 300C Hempalla (okei se on Sysleri, mutta samaa kamaa:)

      Ja nyt olen saavuttanut pitkäaikaisen haaveen, siis vaihdoin muijan Toyota Auriksen puis.. En siis muijaa vaan hänen riisikipponsa: heh:) Ja se vaihtu Dodge Avenger 2,7 SXT:hen. vm.2008 ajettu 70tkm.
      Kiva kiva peli sekin!

      Huolettomia kilsoja on jenkit aina mulle tarjonneet. Niistä pitää pitää huolta ja huolto-ohjelmista tinkiminen on pahempi juttu niiden kohdalla kuin esim .tojotissa. Mutta vastineeksi tarjoavat todella makoisaa menoa asiasta ymmärtävälle :)

    • Dodgella

      Ajettu on omalla Avenger CRD SXT.llä nyt 110 tkm.
      Vaihdettua osaa:
      Etujarrulevyt 150e /kpl (Mitsun levyt, silloin ei saanut vielä varaosana)
      etujarrupalat 32 e,
      takajarrupalat 25 e,
      raidetangon päät, molemmat 75 e / kpl (tyyppivikaa, vaihdettu 90 tkm huollossa varaosa mallisiin, alkuperäiset 95e/kpl),
      niin ja konepelti menee vielä maalaukseen. Tehtaalla sattunut pinnoitteen kanssa moka. Ei ottanut maali alumiinipinnoitteeseen kiinni.
      Tuleva remppa, 120 tkm kohdalla nokkahihnan vaihto huolto.... Arvio Autokeskukselta 1590e (sis. vesipumpun).
      Kuka pitää halpana kuka ei. Noilla on menty vuodesta -08. Pahinta noissa pidän raidetangon päitä. Apukuskin puoleinen oli jo kirjaimellisesti lähtökuopassa.

      • Crab life

        Meillä Avengerissa on muuten myös vaihdettu raidetangonpää oikealle puolelle ja konepellin etureunan maalin kupliminen (eli oli alkanut suomeksi kukkia, koska pohjatyössä vikaa) oli korjautettu edellisen omistajan toimesta merkkiliikkeessä. Maahantuoja oli kuulemma kyselemättä korjannut ton peltihomman vaikka 2v takuu oli ummessa, koska noita on ollut muissakin.

        Auto on siis tuo mun edellisen viestini 2,7 SXT 2008. 2009-2010 vuosimallin Avengereissa tuo konepelti pitäisi olla tehty niinkuin pitää.

        Mutta mä olen ollut autoon tyytyväinen, kuten olen ollut myös Chrysy 300:aan. Kivoja pelejä ja erityisesti Avenger on ominaisuuksiinsa nähden naurettavan edullinen auto.
        Toi kolmesatanenkin sisältää tiettyjä "ominaisuuksia" , jotka on hyvä tiedostaa. Omassa autossani on joitain "heikkoja kohtia" vaihdettu jo ennakoiden parempiin osiin. Kuten mm. pyörän navat(laakeri) edessä on molemmat vaihdettu parempiin ACDelcon osiin ja jarrupalat (keraamiset) sekä levyt vaihdettu ennakoiden, koska alkuperäiset levyt menee helposti kieroiksi. Autolla on ajettu 75tkm. Ei ne vielä kiukutelleet, mutta jossain vaiheessa varmaan olisi.
        Mulle jenkkiautot on tarjonneet makoisia kilsoja. Ei ne yhtä huolettomia ole kuin joku japsiauto, mutta hyviä pelejä. Varusteita, luonnetta ja massasta poikkeavaa kyytiähän nuo tarjoaa.


      • jaaikakomeapeli

        Tuosta Avenger SXT:stä, joka on kutoskoneinen, on ollut tosiaaqn todella kauan, 5,5v ainakin kesät talvet käytössä, lähes jokainen päivä liikenteessä, aika luotettava tuon täytyy olla sitten..


    • DODGE FAN

      Montako kertaa ootte joutunu vaihtaa akselistoon liittyviä osia ja mitä osia? oon itekki kattonu avengeriä kun on niin saatanan komee auto. Ja onko ilmenny muita vikoja? olen katsonut juuri DODGE AVENGER SXT joko: 2.0L bensa, 2.0L diesel tai 2.4L bensa..... ei kiitos paskanpuhujia jotka ei tiedä kyseisestä autosta mitään. :)

    • Dodge 2,7L

      Olen toukokuusta lähtien ajellut Dodge Avangerilla 2,7L SXT:llä.
      vm.2009. Vaimo ihastui heti auton tyylikkyyteen.
      On todella hieno ajettava ja kyllä lähtee tarvittaessa,kun käskee.
      Ennen oli Audia,Fordia,Volkkaria ja bemarin riiskuja,jotka ei ole autoja.
      Nyt alla on laadukas ja tyylikäs jenkkiauto. Hienoa,hienoa.

      • "Jenkkiauto"

        Olet hauska tapaus, tuohan on ruma muovinen kapistus jossa ei ole edes kohtuullisia ajo-ominaisuuksia. Kyllä Bemarilta ja Audilta löytyy paljon parempia autoja kuin tuo Jenkkilän halpisauto.


      • hidas ja kankea:)
        "Jenkkiauto" kirjoitti:

        Olet hauska tapaus, tuohan on ruma muovinen kapistus jossa ei ole edes kohtuullisia ajo-ominaisuuksia. Kyllä Bemarilta ja Audilta löytyy paljon parempia autoja kuin tuo Jenkkilän halpisauto.

        joo Audilta ja Bemulta löytyy kyllä hyviä autoja varmaan parempiakin kuin Avengeri, mutta katso hintaa!

        Ei niitä Avengereita ole pakko ostaa voi ostaa sen pemun tai audin, mutta nythän joka metroseksual ajaa niillä. Thanks but no thanks:)

        Mulla viimeinen ei-jenkkiauto on ollut aikanaan uutena hankittu -05 Volvo V70 ja tällähetkellä perheessä Chrysler 300C ja V6-Avenger, joista ylempänä jo löpisin.

        Noissa autoissa on meikäläisen makuun hyvää näköä, mukavuutta, kasapäin varusteita, ajo-ominaisuudet on hyvät ja ovat jopa yllätys yllätys luotettavia.
        Meillä oli ennen vaimon ajossa Toyota Auris, joka sitten vaihtui tuohon kostajaan. Muija ei tykännyt alkuun Avengerista, koska auto on isompi ja korin muodot kuulemma vaikeuttaa "kuolleiden kulmien" havainnointia. En mä ole huomannut:)Nyt on muijakin jo tottunut mittoihin.
        Joku toyota on mun arvion mukaan karvan verran huolettomampi auto pitää, mutta toisaalta säntillisesti huollatettu mopari on todella luotettava.
        Jos muotoilen siten, että kyllä niissä ylläpitokulut on jonkun verran suuremmat kuin esim Auriksessa. Mutta on autotkin isompia. Ja tosiaan luotettavia on jenkit ainakin mulla olleet jopa näissä parissa kovassa talvessa on aina haluttaessa lähteneet ekalla käyntiin:)

        Mulla hemppa-300c vaihtuu tulevaisuudessa vain ja ainoastaan vastaavanlaiseen autoon uusikoppaisena jos sellainen maahamme rantautuu. Käy myös uusikoppainen Charger vaikka sitten harmaatuontina. No 300Chän tulee toki Lanciana, mutta mä en ihan heti sitä merkkiä niele vaikka auto muuten onkin Chrysler.
        Avenger säilyy myös meillä niin pitkään kunnes tulee joku toinen mukavuus-hintasuhteltaan yhtä hyvä auto vastaan.

        Eli siis suosittelen noita Dodgeja ja Ryslereitä. Jenkkien merkkihuollon palvelut säilyvät vaikka merkki keulalla vaihtuu italiaanoksi. Tosin noille uusillekin jenkkiautoille on monta erittäin ammattitaitoista ja uusilla laitteilla varustettua pikkukorjaamoa tarjolla myös. Eräs sellainen huolehtii meidänkin autoista ja työn laadusta on pelkkää hyvää sanottavaa


      • Normaalimiessssssss
        "Jenkkiauto" kirjoitti:

        Olet hauska tapaus, tuohan on ruma muovinen kapistus jossa ei ole edes kohtuullisia ajo-ominaisuuksia. Kyllä Bemarilta ja Audilta löytyy paljon parempia autoja kuin tuo Jenkkilän halpisauto.

        Ei löydy audilta, audi on surkein "auto" mitä rahalla saa, onneksi niin kovin vähällä rahalla verrattuna esim Mercedekseen tai Bemariin. Audit on halpisromuja ja mikä tahansa jenkki pieksee minkä tahansa audin joka ikisellä mittarilla verrattuna milloin vain.


    • DODGE FAN

      Voisiko joju kertoa tätä juttua jota kysyin jo ylempänä eli

      - Montako kertaa ootte joutunu vaihtaa akselistoon liittyviä osia ja mitä osia? oon itekki kattonu avengeriä kun on niin saatanan komee auto. Ja onko ilmenny muita vikoja? olen katsonut juuri DODGE AVENGER 2.4L SXT

    • hidas ja kankea:)

      Dodge Fan:
      Satuinpa vilkaisemaan pitkästä aikaa tätä sopivaan aikaan, kun oli tullut tuorekin kysymys:)

      Tämän viestin kirjoittaja siis sama kuin tuon ylemmän, 3.12 kirjoitetun viestissä.
      Meillä siis vm2008 Avenger. Kone on 2,7. Autoon on vaihdettu raidetangonpää oikealle puolelle. Ei muuta "alustaan" liittyvää vaihdettu.
      Jarrupalat eteen vaihdettiin viime huollossa myös. Autolla on ajettu nyt 74tkm.
      Auto innostui polttamaan polttimoita marras-joulukuussa; yksi ajovalopolttimo pimeni sekä lisäjarruvalon polttimo. Kun ne oli vaihdettu, sammui sitten toinen rekkarivaloista:) Mutta pitkään ovatkin kestäneet..

      Mutta tiivistettynä varsin harmiton ja mukava auto tuo on ollut ja hankintahinta verrattuna samankokoisiin vaihtoehtoihin on varsin edullinen johtuen juurikin suomalaisten ennakkoluuloista. Ei taida olla automyyjän unelma nämä vähänkään ajetut Dodget ja Chryslerit, ja sehän tarkoittaa hyvää neuvotteluvaraa ostajalle!!!

    • DODGE FAN

      Kiitos kun vastasit koska meillä on Caliber ja siihen on vaihdettu yli 1500€ edestä alustaan liittyviä osia mm. alatukivarret, pallonivelet ja jotain muuta mitä en muistakkaan. Vielä työ päälle. ps. Jos täällä käy henkilöitä joilla on Caliber SRT4 niin olisi kiva että kertoisitte sen vioista ja mitä osia olette joutuneet vaihtamaan kyseiseen malliin koska luulisin että 295hv tehoisessa mallissa olisi vähän eri osia kuin 1.8L (150hv), 2.0L (156hv), 2.0L CRD (140hv) tai 2.4L(170hv) muuallakin kuin moottorissa esim. alustassa. En itse suosittele viemään (ainakaan kokemuksen mukaan DODGEA) Wetterille korjattavaksi koska 1.työ on kallista 2.saman laatuisen ellei paremman tuloksen saa ihan vaikka jollain yksityisellä korjaamolla! muistan kun Caliberin ilmastointi huollettiin ja ne urpot Wetterillä jättää jonkun ilmastoinnin "korkin" konepellin väliin ettei se mene kunnolla kiinni vaan konepelti jää vinoon.

      TOKI OMA ON ASIANSA :) kaikille hyvää 2012 vuotta!

    • Köpötin

      Onko jollain ollut vikaa Avengerin vaihteistossa??? Manuaali alkanut hyppäämään ykkösellä ja kakkosella silmästä kesken ajon!

      • dekaani

        köpötin on näköjään tuota kysynyt jo helmikuussa, mutta vastataan. Itse ajelin karvan päälle 70tkm 2-litraisella bensa-Avengerilla, jossa siis tietysti 5-v manuaalivaihteisto.

        Ei siihen kilsamäärään moisia vaihteiden päältähyppimisiä mahtunut, tosin tuosta Avengerin manuaalivahteistosta en juuri muuten kehuja antaisi. Moottori sinänsä on aivan hyvä paketti, mutta vaihteisto on välitetty johonkin aavikkoajoon ja voimaa ei ole kohtuullisilla kierroksilla kovinkaan paljon saatavilla..

        Automaattina esim.2.4 bensakoneella Avenger on paljon mukavampi kiitos juuri vaihteiston.


    • voevoevoe

      Mulla on ollut Avenger 2.7 automaatti työsuhdeautona kolme vuotta ja sitä ennen Sebring samala koneella. Loistavia autoja.
      Ottasin vastaavan seuraavaksi, mutta eipä enää saa.

    • Mopar3

      Terve! Mistäpäin pääkaupunkiseudulla olevat Avengar-omistajat olette hankkineet kesärenkaanne? Renkaiden uusiminen on edessä nyt kesällä ja kokohan on 215/60 r17. Autokeskus pyytää edullisimmillaan 758 e Bridgestone Turanza-renkaasta http://www.autokeskus.fi/renkaat/haerenkaita/index.php

    • Amateur

      Ostaa päräytin 2,4 automaatti bensavehkeen muutama kuukausi sitten. Oikein mukava ja jämäkkä peli. Mutta nyt on ilmennyt ongelma joka alkoi hilajisena ja voimistui todella nopeasti varsin äänekkääksi ja etenkin häiritseväksi. Kun painaa jarrua alkaa kuulumaan jumalaton jumputus joka siis tuntuu koko autossa. Onko esiintynyt muilla, ja jos on niin mistä mahtanee johtua? Ekana tuli mieleen että jarrupalat/levyt, mutta nyt pelottaa että on jotain vakavampaa. Ajaessa kyseinen jumputus kuuluu välillä mutta hyvin vaimeasti.

    • göntsiää

      Ruma paska, varsinkin musta. aina paskissa paaskaa!

    • kasejakinon

      Avengereitahan on myös V-8 moottoreillakin...

    • Meee3

      Onko käyttökokemuksia kertynyt lisää, ajattelin jos kävis ostamassa 2.4 bensakoneella tälläisen. Moottorihan on ilmeisesti mitsubishin valmistama joten ei se ihan huono voi olla.

      • 2.7-on-paree

        No ei muuten ole. Se on Chrysyn/Dodgen rakentama. Kyseessä on ns. World Engine, jonka kehitystyön maksoivat Chrysler, Mitsu ja Huyndai kimpassa. Kukin myöskin valmisti sitä omaan käyttöönsä. Myöhemmin Chrysler osti noi idän ihmeet pois tästä kimpasta ja omistaa nykyisin oikeudet tähän koneeseen itse.


    • dodgemiäs

      Mistä kannattaa tilata uusi laturi dodge avenger sxt 2008vm 2.0l bensakoeeseen,kiitos. Kaikkialla suomessa sen saa maksamaan 300-500euroa. Saako jostain halvemmalla. Nykyinen laturi rahnuttaa niinkuin diesel auto,ei kestä kauaa kun laturi hajoaa.

    • avengerkotiin

      Terve! Olen kiinnostunut ostamaan perheeseen auton hl 4-5tonnia ja jotenkin alkanut miettiin dodgea. Oon lukenyt juttuja mutta hieman on vaisusti tietoa. Avengerit nyt 10vuotta vanhoja värkkejä ja monilla ajettu se 150-250tkm. Miten ovat kestäneet? Mitkä on ne kalliimmat murheet? Yllä joku kirjottanut et laturi 300-500e onko muuta ? Ruoste ei näihin taida iskea ihan pahasti?
      Perusautoja etsin eli toimivuus hyvin tärkeä juttu.
      Aikasemmat autot olleet murheettomia noin 2-8tonnin autoja. Keskimäärin 10-15vanhoja joita oon pitänyt vähintään pari vuotta kutakin. En haluaisi vikapesää nytkään....

      • Tomppa66

        Ostin Avengerin vuosi sitten tammikuussa ja on älyttömän hieno ajaa. Kuluvia osia eli jarrut vaihdoin eteen ja taakse , osat saksasta .Muuta ei ole tarvinnut korjata .Laturin hinta on Saksassa 144e. Nyt talvella tullut vika automaattilaatikkoon että kylmänä menee laatikko vikatilaan ja kilsan ajon jälkeen alkaa toimimaan .Ilmeisesti sähkövika joita näissä jonkun verran on . Tuon kun saan korjattua niin taas nautiskellaan ! Nimittäin emännän mitsun jälkeen kun ton rattiin hyppää niin naama vääntyy aina hymyyn... Mene ihmeessä koeajolle .


      • Anonyymi
        Tomppa66 kirjoitti:

        Ostin Avengerin vuosi sitten tammikuussa ja on älyttömän hieno ajaa. Kuluvia osia eli jarrut vaihdoin eteen ja taakse , osat saksasta .Muuta ei ole tarvinnut korjata .Laturin hinta on Saksassa 144e. Nyt talvella tullut vika automaattilaatikkoon että kylmänä menee laatikko vikatilaan ja kilsan ajon jälkeen alkaa toimimaan .Ilmeisesti sähkövika joita näissä jonkun verran on . Tuon kun saan korjattua niin taas nautiskellaan ! Nimittäin emännän mitsun jälkeen kun ton rattiin hyppää niin naama vääntyy aina hymyyn... Mene ihmeessä koeajolle .

        Laatikko pitää pestä ja vaihtaa öljyt.


    • Anonyymi

      Miul on musta gillette oranssilla raidalla.

    • Anonyymi

      Ei mene naama hymyyn jos vaimon loota on vikatilassa😄

    • Anonyymi

      Ostin V6 A6 SXT aj. 250000 reilu vuosi sitten VM 08. Palvelee kuin unelma. Kiihtyy kuin raketti. Sijoitettu pääoma hyödykkeeseen jonka sain on minimaalinen. Kulutuskin on kohtuullinen auton kokoon ja tehoon suhtautettuna. Vähän naurattaa nämä alkaen 2007 kommentit. Itselläni oli autoliikkeessä 2005-2013 työsuhde etuina dodget ja Chryslerin sekä Jeepit. Mitä isompi kone niin auto vain on parempi kuin se alkaen halppis versio. Ajan työkseni uusia premium autoja mutta kun lähden Avenger olla kotia kohti niin voin sanoa että hyvältä tuntuu.

    • Anonyymi

      Herää unestasi😄

      • Anonyymi

        Runkkari joka trollaa täällä ja ajaa iskän tojotalla😂😂😂


    • Anonyymi

      Mulla on musta 2,7 -08 ajettu 270000km. Edelleen toimii hienosti!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1729
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1644
    3. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1482
    4. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1478
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      89
      1344
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      17
      1332
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe