Mercedes laatu ?

kttopar

Omistan MB merkkisiä autoja 20 vuotta ajalta mm w123 ja useita w124 mallisia autoja. Osa on ostettu uutena ja osa käytettynä. Nyt ostin vähän uudemman w211 vm 03 CDI 270 134 tkm ajetun E-mallin mersun. Nyt paljastui, että vaihteisto täristää kevyellä kaasulla. Syynä on Valeon toimittama jäähdytin, joka kusee nesteet automaattilaatikkoon. Auto on 134 tkm ajettu, kaikki huollot tehty. Vehon tarkistuksen mukaan glykolia on yli 400 mg/l, joka meinaa sitä, että syyläri, turpiini ja vaihdelaatikko on uusittava. Kustannukset ovat noin 8000 €. Katsotaan nyt tuleeko MB mukaan kustannuksiin. Auto on huollettu ohjelman mukaan.
Mm automaattilaatikon öljyä ei tarvitse vaihtaa ohjelman mukaan ollenkaan. Kumma kun MB ei ole tehnyt takaisinkutsua vaikka jäähdytinongelma on ollut tiedossa ?
MB:n ostaminen taitaa nykyään olla riskibisnestä, kun muistetaan edellisessä korimallissa olleet ruosteongelmat. MB:llä on tainnut vaihtua suunnittelijapolvi, kun kaikki pitää oppia kantapään kautta. Japsimerkeillä ovat onnistuneet kuitenkin säilyttämään laadun ja luotettavuuden ennallaan.

22

7079

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vikaa ,vaikaa, vikaa

      Sinuna kiertäisin Vehon kaukaa, jos tollaista tapahtuu. Ensinnäkin vaiteistoöljyt pitää vaihtaa vähintään 100 tonnin välein. Se on vaan saksan suositus, ettei niitä tartte vaihtaa. Johtuu kai siintä, että siellä autot saa ns. vireitä pisteitä mitä vähemmän ne tuottavat elinkaarensa-aikana ongelmajätettä, tai haittaa ympäristölle. Ei mesen vaihdelaatikon sisällä ole sen kmmempaa materiaalia kuin muissakaan automaattilaatikoissa. Jos syylärinvalmistaja on tehnyt huonon syylärin, se ei ole mersutehtaan vika. Veikkaan että samaisen remontin saa puolella tosta hinnasta jos viitsii hiukan nähdä vaivaa.
      Itslläni oli Volvo jonka huollot oli tehty merkkiliikkeessä huoltokirjan mukaan, mutta todellisuudessa sille ei oltu tehty koskaan mitään huoltotoimenpidettä lukuunottamatta ökjyjen vaihtoa. Paljastui vasta kun aloin tutkia auton tulleita vikoja. Hyvä peli oli kuitenin kun kesti 150 tuhatta ilman huoltoja.

    • laatu on

      nykyisin sitä luokkaa, että kohtalotovereita sinulla riittää. Ja vaihdelaatikothan niistä hajoaa järjestään, vaikkei mitään syylärivuotoja olisikaan.

    • Mitä jos ottaisit yhteyttä...

      ... johonkin automaatti huoltoon, niitä löytyy paljonkin.
      Veikkaan että vaihdettavien osien määrä ja lopullinen hinta tippuu murto-osaan.

      Vai että turbiinikin hajoaa glykolista?

    • huolto-ohjelmaan!!!

      automaattivaihteiston öljyt kuuluu vaihtaa eka kerran 60 000km kohdalla,jonka jälkeen 100 000km välein!!ota asioista selvää!!!

      • kttopar

        Tuon ikäisissä vaihteiston öljynvaihto ei kuulu ohjelmaan. Suomessa ovat kuitenkin suositelleet vaihtoa. Uudemmissa MB-autoissa öljyt kyllä vaihdetaan.


    • timppanen

      Mikä sinua estää ostamasta Toyotaa. Soitin kaverille jolla on autokorjaamo, Hän ei ole kuullut että olisi ollut kertomasi vikaa laatikossa koskaan. Vanhat pakkasnesteet voi syövyttää putket. Saksasta tuoduissa autoissa, usein ajettu roimasti enemmän mitä mittari näyttää, sitten ihmetellään miksi menee niveliä ym.

      • Deep Sea Blue

        käy osoitteessa motortalk.de/mercedes ja sieltä e-klasse. Valeon lauhdutinvika on tyyppivika josta löytyy keskustelua runsaasti.


      • Deep Sea Blue

      • kttopar
        Deep Sea Blue kirjoitti:

        keskusteluihin Valeo -lauhdutinvioista ja niistä aiheutuneista vaihteisto- ja momentinmuunninongelmista. http://www.motor-talk.de/suche.html?search=&se=valeo kühler&sb0=155&sc0=true

        Kiitos vinkistä !
        On mielenkiintoista nähdä miten DC tulee vastaan omalla kohdalla.


    • mb300tdt

      mulla kokemusta vain 90 ja 8o luvun tdt malleista. kaikki toimii edelleen ja ei mitään, toistan ei mitään ongelmia.

      tää on aina niin hauskaa kun tekniikasta mitään ymmärtämättömät merkonomipojut ostaa iskän tai viimeisillään omilla rahoilla autoja ja itkee sitten nettipalstoilla. voi herranjumala.

      laittakaa pikkuset viimeset rahat kiinni mukaviin autoihin. joku ranskis ovh 30-40 teur ja 3 vuoden päästä 20 eur haihtunut ilmaan. se on elämää, mihinkäs muualle sitä iskän rahaa piiskais.

      • kttopar

        Tähän viestiin pitää vastata niin, että olen 52 vuotias DI eli tekniikan ammattilainen ja en ole sijoittanut isäni rahoja saatikka viimeisiä omia rahojani Mersuun. Kyllähän olin kuullut noista ongelmista mutta luotin hyvään tuuriin, ettei omalle kohdalle satu. Uudemman mersun ostaminen on vain nyt niin riskialtista.


    • E200

      Terve!
      Minulle kyllä kerrottiin, ettei uudemman mersun automaatin momentinmuuntimeen voi öljyä vaihtaakaan, kun se on kuulemma umpinainen, vanhaan voi. Ongelmana on kuulemma tärinä joka aiheutuu epätasapainoisesta momentinmuuntimesta (sakkaa epäkeskeisesti seinämillä). Kaippa lootaan muuten voi öljyn vaihtaa?Mieli tekisi vaihtaa automaattiin , mutta kyselyn tuloksena kuulin tästä ongelmasta. En osaa Saksan kieltä, mutta kertoisiko joku onko joillakin saksalaisten sivuilla selvitetty ongelmaa tarkemmin?
      Eihän savua ilman tulta?

      • Schaisse schaisse

        Pirun romu ja loputon rahareikä. W210 väykky -02. Ollu n7kk auto. Ajettu 360tkm. Itte ajanu tuosta n25tkm. Rikki mennyt: etupään alustan osia,mittariston korjaus,tuulettimen säätöyksikön korjaus,ilmastoinnin korjaus,korkeapainepumppu,suuttimet 3kpl,termostaatti,moottorin alukoppa odottaa vaihtoa(halki) laturi odottaa korjausta. Tuhansien eurojen remontit! Aikasempii japskeihi ole tarttenu ku murto-osa tuosta rahasta korjauksiin pistää. Tiedoksi et esim korkeapainepumppu maksaa sen 800e suuttimet 500e kpl kunnostetut 250e kpl. Laturi 800e. Kertokaas mulle millä perusteilla tämä ajokoira väykky ny on niin hieno.


      • ?????
        Schaisse schaisse kirjoitti:

        Pirun romu ja loputon rahareikä. W210 väykky -02. Ollu n7kk auto. Ajettu 360tkm. Itte ajanu tuosta n25tkm. Rikki mennyt: etupään alustan osia,mittariston korjaus,tuulettimen säätöyksikön korjaus,ilmastoinnin korjaus,korkeapainepumppu,suuttimet 3kpl,termostaatti,moottorin alukoppa odottaa vaihtoa(halki) laturi odottaa korjausta. Tuhansien eurojen remontit! Aikasempii japskeihi ole tarttenu ku murto-osa tuosta rahasta korjauksiin pistää. Tiedoksi et esim korkeapainepumppu maksaa sen 800e suuttimet 500e kpl kunnostetut 250e kpl. Laturi 800e. Kertokaas mulle millä perusteilla tämä ajokoira väykky ny on niin hieno.

        On väittäny 8 vuotta vanhaa 360 tkm ajettua "kehäraakkia" hienoksi?


      • vagginen..
        ????? kirjoitti:

        On väittäny 8 vuotta vanhaa 360 tkm ajettua "kehäraakkia" hienoksi?

        360 tkm ole vielä mitään, eräs kaverini uuden aikainen mersu oli ajettu yli 700t km ja vielä pelas.Vikoja ei ollut ikinä naisen autona vielä oli.Toi taitaa olla vasta sisäänajettu oikeestaan toi 360tkm .Joku sanoi riippuu onko d vai bensa.Mersuissa on paljon hyviä omainaisuuksia.


    • Vaideman

      Minä huollan itse merzedes c-180 vm 96, automaatti. Korjauskäsikirjasta löytyy kaikki ohjeet ja kuvat. Saksasta saa tilattua osia edullisesti

    • Mersuseppo

      Yhdellä tutulla on Mercedes benz 200 vm 1978. Ajettu 100000 eikä ole tarttenu vaihtaa ku öljyt niin on kulkenu hyvin. Ei koskaan ole ollu vikoja tai ongelmia mutta kyllä sanon että on nämä nykyajan mersut on pelkkiä elektroni härpäkkeitä. Enen oli mersut paljon parempia!

      • Mersuseppo

        siis ajettu 1000000 kilometriä


    • tiedustelija

      Kuinka kestäviä ja mukavia ovat ajaa käytetyt, noin 300 000 km ajetut vuoden 2003 C-sarjan MB. Ajan noin 20 000 km/vuosi. Onko tuon ikäisissä autoissa paljon vikoja ja tuleeko niiden korjaaminen kalliiksi?

      • ostauusi..

        Loppuhan Mersukin on noilla kilometreillä.
        Vanhaan autoon tulee uusia vikoja. Viat ovat kalliita korjata.


    • Räpsy...

      Työkaverilla juuri sellainen bensa. Aina juoku piiputaa, ja helvetiin kalliita osat.

    • amgmercedes

      Niin minäkin olen ajanut 15 vuoden aikana 400000 tuhatta km ja yhden osan olen ostanut jäähdytyslaitteen sisäkenno a.500eur siinä kaikki, öljyt ja suodattimet on vaihdettu 10000 välein. Auto on 124 300 D Vm. -90

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe