valokuvasta maalaus

veljenpoika__

Mikähän mahtaisi olla helpoin tapa saada vanhasta valokuvasta maalaus. Ajatus siis tehdä tutun kesämökistä sille 50v lahjaksi taulu. Koko olis jotain 40x60.

Luin jotain piirustuskirjaa ja siinä neuvottiin piirtään ruudukko kuvan päälle ja kopioimaan siitä isommaksi. Mut mä ajattelin, et jos kuvan prinntaisi sillai haamukuvana paksulle paperille ja liimais ne sitten vaikka kovalevylle. Tulisi valmiina kaikki viivat ja värit oikeaan paikkaan. Siihen sitte vaan maalais saman akryylillä päälle. Onks kukaan tehnyt taulua tällai? Onnistuuko?

7

973

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siskonveli

      Kalvo ja piirtoheitin, sillä saa ainakin alkuunsa luonnosteltua. Nuo värit sun muut katselen kyllä mallista.

    • kun on valokuvakin jo...

      Tuntuu olevan suosittua tuo "oikean näköisen maalauksen" saavuttaminen. Miksi valokuva ei riitä? Mielestäni maalaaminen on jotain ihan muuta kuin suoraa pikkutarkkaa kopiointia valokuvasta. Piirtoheittimen avullahan se onnistuu helposti, mutta missä on silloin itse tekijä?? Valokuviahan voi nykyisin suurentaa erittäin hyvin haluamaansa kokoon. Tietysti nykypäivänä maalausjäljen näkyminen on `erittäin` pelottavaa, niin kuin missä tahansa toiminnassa, kannattaa pysyä näkymättömissä massan seassa.

      • veljenpoika__

        Kyllähän toi pääsyy on et pitää olla taulun näköinen. Toi piirtoheitin olis tosiaan hyvä idea. Siinä on vaan se et on ite siinä välissä ja pystyykö tommosessa värivalossa maalaan. Siks mä ajattelin et jos sen kuvan sais jotenki siihen maalauspohjaan.


    • Musorski

      Hei!
      Olen työni ohessa maalaillut maisemia, taloja, mökkejä, muotokuvia...enkä peri ammattilaisen hintoja. Haluan pitää yllä havaintokykyäni, jos kiinnostaa voin maalata lahjasi.
      Musorski

    • mimmu

      Hei,
      Sivulta www.kuvastakankaalle.com voi tilata oikean, pellavakankaalle tehdyn maalauksen omasta valokuvasta.

    • Sisustustaulut

      Upeita öljymaalauksia edullisesti, hinnat alkaen 89€. Myös öljymaalauksia omasta kuvasta ks. www.bondas.fi

    • MattiHalonen

      Kuvasta voi yrittää maalata taulun itse, mutta parhaan lopputuloksen saa tilaamalla maalauksen suoraan taiteilijalta. Olen kuullut hyvää www.parrotpainter.com
      Ilmaiset postikulut ja helppo tilata. Maalaukset voi nähdä ennen kuin ne lähetetään kotiovelle asti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3120
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2111
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1885
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      72
      1587
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1346
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe