Mun taisto ei tee pesää?!

kummaa touhuu

Mul asuu taistelukala seka-akvaariossa ja täällä netissä lukee että ne tekee jotai kuplapesiä, mutta ei mun taisto oo vielä koskaan tehny sitä pesää ja se on ollu mulla jo monta kuukautta! Siinä akvaariossa ei oo kovaa virtausta ja se taistis on selkeesti uros, mut sillä ei oo naaraita. Tekeekö ne pesiä vaan sillo ku on naaraita?

7

1663

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rihma

      Paljonko lämpötila on akvaariossa?
      Taist pitäää lämpimästä.

      Mitä muuta kalaa ja kuinka monta niitä akvaariostasi löytyy?
      Kuinka iso akvaariosi onkaan?

      • kummaa touhuu

        Se akva on jotai 60 litraa ja sit siellä on taiston lisäksi jotain "matokaloja", ne on mun veljen ja niitä on noin kuus. Se akva on meidän eka yhtenen, mut vanhemmat auttaa meitä sen kans


      • kummaa touhuu
        kummaa touhuu kirjoitti:

        Se akva on jotai 60 litraa ja sit siellä on taiston lisäksi jotain "matokaloja", ne on mun veljen ja niitä on noin kuus. Se akva on meidän eka yhtenen, mut vanhemmat auttaa meitä sen kans

        tietääks kukaan??


    • Darw

      Itsellänikin on ollut muutama taitoukko yksinään akvaariossa enkä ole huomannut niiden tekevän kuplapesiä vaikka olosuhteet ovat olleet suotuisat. Joillakin taas kuulostavat myös nämä sinkkuyksilöt tekevän pesiä omaksi ilokseen.

      Ei siis itään hätää luultavasti.

    • Ms.x

      Onko sulla semmoista pintaan asti ulottuvaa köynnöskasvia tai/ja kelluvaa kasvia, jonka lehtivarret pysyy paikallaan pinnalla? JOs siellä ei ole paikkaa mihin tehdä, niin ei se voi puhallella: kuplat karkaa vaan minne sattuu.

      Jos sulla ei oo, niin tässä ainakin semmoisia kasveja:
      Köynnöstäviä: karttulehti, konnanputki, vedensuosikki.
      Kelluskasveista:pistia, riccia.
      Kun pinnalla on semmoinen virtaamaton kasvipaikka, niin luulisin että taistosi alkaa kuplapesää puhaltelemaan.

    • amah

      Olen ymmärtänyt että taistelukala tekee kuplan ainoastaan silloin kun se on paritellut jolloin se tekee kuplapesän johon se kerää mätimunat ja pitää ne siellä.

      • Taistojavuosienajan

        Taistelukalauros tekee kuplapesiä myös sinkkuna, jos viihtyy altaassaan, on terve ja olosuhteet hyvät ja häiriöttömät. Itselläni ties monesko taistoherra nyt, on jo lähes 2-vuotias eli taistoksi vanhus, mutta yhä vain pesiä rakentaa. Pesät ovat käyneet aina vain suuremmiksi. Sääli että on ukkelilta ihan turhaa touhua, morsianta kun ei ole eikä tule. Mutta mielenkiintoista seurattavaa tuo pesänrakennus on :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2501
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1958
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1766
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe